Mikä on Pyhä Henki?

tässä.selkeä.opetus

1. Jumala antoi Poikansa Jeesuksen lahjaksi koko ihmiskunnalle.

2. Jeesus puolestaan antoi Pyhän Hengen lahjaksi omille seuraajilleen.

Juha Ketola puhuu Pyhän Hengen persoonasta ja työstä meissä, ja haastaa sinua oppimaan tuntemaan Hänet persoonana.

http://www.tv7.fi/vod/player/48256/

68

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh. Olen oppinut elämässä, ettei kaikkea pidä uskoa.

Kun katsoo mitä UT:sa tapahtuu ja mitä nykyuskovien piireissä, niin ei ole uskottavaa nuo Raamatun jutut. Niissä on selvää liioittelua; vai oletteko te vain surkeaa ainesta?

• kysymysvai

Kysytkö jotain vai kommentoitko ?

• kysymysvai kirjoitti:

Kysytkö jotain vai kommentoitko ?

Sitä kai, että miksi Raamatun henkilöt tekevät sellasia asioita, joita nykyuskovat eivät? Onko Raamatussa liioittelua vai onko nykyuskovat surkeaa ainesta?

• Ville-pappi

Paremminkin on kysyttävä, että kuka Pyhä Henki on?
      Vastaus kuuluu: Jumala.

• Palle-Vippi

Niin, ja tuo vastaus löytyy Juhan opetuksesta. Kuulisipa kirkossakin tuollaista opetusta.....

• Niinkö Pyhä Henki ja Jumala ovat sanoneet?

• Kjhgfg

Kävin juuri parvekkeella laskemassa pyhää henkeä. Nauttikoon naapurit.

• Mitä sinä opit kuunneltuasi opetuksen?

• tässä.selkeä.opetus

Kohdat 1 ja 2. Entä sinä?

• tässä.selkeä.opetus kirjoitti:

Kohdat 1 ja 2. Entä sinä?

Kohdat 1. ja 2. on mainittu tuossa aloituksessa.

• tässä.selkeä.opetus
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Kohdat 1. ja 2. on mainittu tuossa aloituksessa.

Niin, ja ne minä OPIN . Entä sinä?

Niin, ja ne minä OPIN . Entä sinä?

Minä tiesin ne jo entuudestaan.

• tässä.selkeä.opetus
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Minä tiesin ne jo entuudestaan.

Kerro sitten mitä se TARKOITTAA.
        Onko sinussa Pyhä Henki?

Kerro sitten mitä se TARKOITTAA.
        Onko sinussa Pyhä Henki?

Mitä siinä opetuksessa siitä sanottiin?

• vastaa.kun.kysytään
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Mitä siinä opetuksessa siitä sanottiin?

Miten tuo jankutuksesi kirkastaa Kristusta?
        Onko sinussa Pyhä Henki vai eikö ole?

• vastaa.kun.kysytään kirjoitti:

Miten tuo jankutuksesi kirkastaa Kristusta?

Minä en jankuta. Olen tässä yrittänyt saada selville, mitä tuossa linkin osoittamassa ohjelmassa opetetaan. Mutta ilmeisesti sinä et sitä tiedä, joten jään ilman vastausta.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Minä en jankuta. Olen tässä yrittänyt saada selville, mitä tuossa linkin osoittamassa ohjelmassa opetetaan. Mutta ilmeisesti sinä et sitä tiedä, joten jään ilman vastausta.

Ei ne itse katso; aina vaan vaaditaan katsomaan linkkejä, Rasittavaa.

• vastaa.kun.kysytään
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Kyllä sinä jankutat kuten aina. Vastaa mitä sinulta kysyttiin.
        Käytöksesi ei millään tavalla kirkasta Kristusta.

• torre12 kirjoitti:

Ei ne itse katso; aina vaan vaaditaan katsomaan linkkejä, Rasittavaa.

Siltä se alkaa vaikuttaa.

Kyllä sinä jankutat kuten aina. Vastaa mitä sinulta kysyttiin.
        Käytöksesi ei millään tavalla kirkasta Kristusta.

Tuo on sinun näkemyksesi ja siihen sinulla on oikeus.

• vastaa.kun.kysytään
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Tuo on sinun näkemyksesi ja siihen sinulla on oikeus.

Mikä on sinun näkemyksesi, miten tuo jankutuksesi kirkastaa Kristusta?

Et taida nyt kirkastaa ollenkaan Kristusta. Anteeksi vaan.

Miten sinun osallistumisesi tähän keskusteluun eroaa minun osallistumisestani?

• vastaa.kun.kysytään
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Miten sinun osallistumisesi tähän keskusteluun eroaa minun osallistumisestani?

Voitko vastata jo vai jankutatko edellenkin.

Voitko vastata jo vai jankutatko edellenkin.

Aika hassua, että noita samoja asioita kysellään minulta toisessakin ketjussa. Jos minä jankutan, niin miten nimität tuota omaa osuuttasi tässä keskustelussa?

Kyllä, minussa on Pyhä Henki. Onko sinussa?

• vastaa.kun.kysytään
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Aika hassua, että noita samoja asioita kysellään minulta toisessakin ketjussa. Jos minä jankutan, niin miten nimität tuota omaa osuuttasi tässä keskustelussa?

Kyllä, minussa on Pyhä Henki. Onko sinussa?

Mistä tiedät, että sinussa on Pyhä Henki?
        Kirkastatko sinä tällä palstalla Kristista kun jankutat?

Kirkastatko sinä tällä palstalla Kristista kun jankutat?

Onko sinulle vastaaminen jankutusta? Ajatteletko itse kirkastavasi Kristusta noilla kommenteillasi?

• vastaa.kun.kysytään
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Onko sinulle vastaaminen jankutusta? Ajatteletko itse kirkastavasi Kristusta noilla kommenteillasi?

Vastaa kun kysytään, äläkä jankuta.
        Kirkastatko sinä tällä palstalla Kristista kun jankutat

Vastaa kun kysytään, äläkä jankuta.
        Kirkastatko sinä tällä palstalla Kristista kun jankutat

"Vastaa kun kysytään, äläkä jankuta."
        Samat sanat sinulle. Keskustelu menee yleensä niin, että vuorotelleen vastaillaan toisen kysymyksiin. Sinun toimintasi alkaa muistuttaa vahvasti kuulustelulta eikä se ole ollenkaan mukavaa.

• vastaa.kun.kysytään
        Kuusenjuuret kirjoitti:

"Vastaa kun kysytään, äläkä jankuta."
        Samat sanat sinulle. Keskustelu menee yleensä niin, että vuorotelleen vastaillaan toisen kysymyksiin. Sinun toimintasi alkaa muistuttaa vahvasti kuulustelulta eikä se ole ollenkaan mukavaa.

Kirkastatko sinä tällä palstalla Kristusta kun jankutat?

Hyvää yötä ja siunausta sinulle.

• vastaa.kun.kysytään
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Hyvää yötä ja siunausta sinulle.

Poljet lokaan Kristuksen sovitustyön tuolla käytökselläsi.

Olen lukenut kommenttisi. Hyvää yötä ja siunausta sinulle.

• vastaa.kun.kysytään
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Olen lukenut kommenttisi. Hyvää yötä ja siunausta sinulle.

Olet häpeäksi uskovile, opettele käyttätymään.

Olet häpeäksi uskovile, opettele käyttätymään.

Olen lukenut kommenttisi ja mietin sitä. Hyvää yötä ja siunausta sinulle.

• vastaa.kun.kysytään
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Olen lukenut kommenttisi ja mietin sitä. Hyvää yötä ja siunausta sinulle.

Opettele käyttäytymään ja lopeta uskovien häpäisy.

Sinä poljet lokaan Kristuksen sovitustyön tuolla käytökselläsi. Kohtelet asiattomasti uskovaa sisarta ja samalla annat erikoisen kuvan itsestäsi. Jos olet uskova, peität hyvin sen Pyhän Hengen työn sinussa. Kehoitan sinua valvomaan omaa vaellustasi, ettet jäisi osattomaksi iankaikkisesta ilosta yhdessä Kristuksen kanssa.

• saatanan.kätyrille
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Sinä poljet lokaan Kristuksen sovitustyön tuolla käytökselläsi. Kohtelet asiattomasti uskovaa sisarta ja samalla annat erikoisen kuvan itsestäsi. Jos olet uskova, peität hyvin sen Pyhän Hengen työn sinussa. Kehoitan sinua valvomaan omaa vaellustasi, ettet jäisi osattomaksi iankaikkisesta ilosta yhdessä Kristuksen kanssa.

Mikä sinä olet arvostelemaan yhtään kettään, homottaja?
        Sinä homottaja olet se joka täällä polkee kristusta. Olet tärkeä feikki joka homottaa ja hyväksyy kaiken irstailun.
        Väisty saatana!

Tollo taas vaudissa. Pyhä Henki on vain käsite, kuten olen saanut havaita. Kuten sekin, että uskovat parantavat sairaat panemalla kätensä hedän päälleen ja he paranevat.

Sellaisia asioita ei vaan oleJeesuksesta huolimatta. Jeesuskin on käsite.

• saatanan.kätyrille kirjoitti:

Sinä homottaja olet se joka täällä polkee kristusta. Olet tärkeä feikki joka homottaa ja hyväksyy kaiken irstailun.
        Väisty saatana!

Eerika ei ole polkenut Kristusta, mutta sinun kirjoituksesi ei ole kovin kristillinen. Harmi, että et ole ymmärtänyt hänen kirjoituksiaan, muuten et noin kirjoittaisi.

• hävetkää
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Eerika ei ole polkenut Kristusta, mutta sinun kirjoituksesi ei ole kovin kristillinen. Harmi, että et ole ymmärtänyt hänen kirjoituksiaan, muuten et noin kirjoittaisi.

Sinä ja Eerika poljette kristusta jatkuvalla uskovien vainollanne ja homottamisellanne. Hävetkää!!!

• hävetkää kirjoitti:

Sinä ja Eerika poljette kristusta jatkuvalla uskovien vainollanne ja homottamisellanne. Hävetkää!!!

Voisitko kertoa jonkun esimerkin siitä vainosta? En ole itse mieltänyt vainoavani ketään ja olisi kristillisen vaellukseni kannalta hyödyllistä saada esimerkki siitä, jotta voisin tarvittaessa tehdä parannusta. Voitko auttaa? Toinen juttu on tuo homottaminen, mitä se tarkoittaa ja olisi hyödyllistä saada siitäkin joku esimerkki, koska en ole tietoisesti sellaista tehnyt, enhän edes tiedä, mitä se tarkoittaa. Toivon, että sinä olet niitä, jotka vastaavat huutoonsa ja yrittävät auttaa oikean tien löytämisessä. Monet vaan huutelevat ja jättävät asian siihen, eli minut epätietoisuuteen.

• ihmettelevä
        hävetkää kirjoitti:

Joo, siinä on kumma kaksikko. Aina jankuttamassa ja rääpimässä uskovia.

• ihmettelevä kirjoitti:

Ja toinen kumma kaksikko rääpii heitä ja jankuttaa.

• ihmettelevä kirjoitti:

Lienee turha kysyäkään, mutta kysynpä kuitenkin. Kuinka minä olen rääpinyt uskovia? Tuosta jankuttamisesta voidaan olla montaa mieltä.

• hammas.keiju
        hävetkää kirjoitti:

Kristillistä lähimmäisenrakkautta aidoimmillaanko?
        Mahtaa teillä olla melkoiset sessiot niin kotona kuin seuroissanne, kirjoituksistasi välittyy kuva itsestäsi ja älyllisyyttä tihkuvasta ajatuksenjuoksustasi varsin tehokkaasti.
        Kummallista miksi parjaat kuukaudesta toiseen poikakaverisi kanssa kahta kirjoittajaa jotka ovat ehdottomasti asiallisimpia kirjoituksissaan palstalla.
        Kantaako mieli kaunaa vai pitääkö naisen vieläkin vaieta seurakunnassa?

• myötä.häpeä
        hävetkää kirjoitti:

Ethän vain ole antanut juuri väärää todistusta lähimmäisestäsi...

• pesulle.mars
        saatanan.kätyrille kirjoitti:

Väisty saatana!

Omista kätyrihommistasi tuskin paranee toisia syytellä. Jos oma housunpersustasi on pesemättä, ei tarkoita toisten housujen olevan samassa tilassa.
        Ainakin kohteesi vaikuttavat kieliasultaan meitä muista siistimmältä.

• riittääkö.tämä
        vastaa.kun.kysytään kirjoitti:

Opettele käyttäytymään ja lopeta uskovien häpäisy.

Sinunhan täällä pitää opetella käyttäytymään uskovia häpäisemättä.
        Ihmetyttää asiaton komentelusi yhdelle palstan parhaista kirjoittajista, kateudella on tietenkin pitkät siivet joista on vaikea kasvaa aikuiseksi ja jos mielestäsi naisen pitää vaieta seurakunnassa niin kommenttisi kertovat kasvutarpeestasi riittävästi.

• toista.mieltä
        riittääkö.tämä kirjoitti:

Ihmetyttää asiaton komentelusi yhdelle palstan parhaista kirjoittajista, kateudella on tietenkin pitkät siivet joista on vaikea kasvaa aikuiseksi ja jos mielestäsi naisen pitää vaieta seurakunnassa niin kommenttisi kertovat kasvutarpeestasi riittävästi.

Minusta hänen kritikkinsä on täysin aiheellista. Kuusejuuret ja Eerika ovat palstan ikävimmät tuomitsijat ja tekopyhyyden perikuvat.

• jäitä.hattuus
        riittääkö.tämä kirjoitti:

Eikö ole moraalionta haukkua yhtä kirjoittajaa monella nikilläsi?

• hauska.juttu
        toista.mieltä kirjoitti:

Minusta hänen kritikkinsä on täysin aiheellista. Kuusejuuret ja Eerika ovat palstan ikävimmät tuomitsijat ja tekopyhyyden perikuvat.

Nähdäkseni hänen kritiikkinsä on täysin aiheetonta, koska minusta sinä ja mainitsemasi poikakaverisi kommenteillanne vaikutatte ikävimmiltä tekopyhyyden irvikuvilta.

• haukkuva.jäähattu
        jäitä.hattuus kirjoitti:

Eikö ole moraalionta haukkua yhtä kirjoittajaa monella nikilläsi?

Voi ei, olenko haukkunut vain yhtä kirjoittajaa... luulin teitä olevan monta ja sitäpaitsi tapanani ei ole haukkua, ota vain itseesi juuri niinkuin itse haluat... se kasvattaa...
        Olet osoittanut ettei mikään ole moraalitonta tällä palstalla, paitsi ehkä moraalittomalta vaikuttava moraalinvartija.

• saatanan.kätyrille kirjoitti:

Väisty saatana!

Annoit väärän todistuksen lähimmäisestä.

• Eikiitosjeesus
        vastaa.kun.kysytään kirjoitti:

No siinäpä ei mennyt hyvää pilalle.
        Mutta pikkasen hillintää sille laukkaavalle mielikuvitukselle, aikuiset immeiset!

Voisitko kertoa jonkun esimerkin siitä vainosta? En ole itse mieltänyt vainoavani ketään ja olisi kristillisen vaellukseni kannalta hyödyllistä saada esimerkki siitä, jotta voisin tarvittaessa tehdä parannusta. Voitko auttaa? Toinen juttu on tuo homottaminen, mitä se tarkoittaa ja olisi hyödyllistä saada siitäkin joku esimerkki, koska en ole tietoisesti sellaista tehnyt, enhän edes tiedä, mitä se tarkoittaa. Toivon, että sinä olet niitä, jotka vastaavat huutoonsa ja yrittävät auttaa oikean tien löytämisessä. Monet vaan huutelevat ja jättävät asian siihen, eli minut epätietoisuuteen.

Näyttää siltä, että jäät jälleen vaille vastausta. ystävällisesti kyllä kerrotaan, että teet väärin, ei kuitenkaan vastata sinun avun pyyntöösi. Pikkuisen sama juttu kuin jos kysyisi viekö tämä tie kaupunkiin.....vastaus olisi että ei vie, mukavaa päivän jatkoa....
        Itse miellän sellaisen heitteille jätöksi.
        Valitettavaa, ettei hän, joka sinulle sanoo, että tiesi ei ole oikea, ei sitten kuitenkaan jostain syystä kerro sitä oikeaa tietä, vaikka kysytkin sitä ja perustelet kysymyksesi hyvin.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Näyttää siltä, että jäät jälleen vaille vastausta. ystävällisesti kyllä kerrotaan, että teet väärin, ei kuitenkaan vastata sinun avun pyyntöösi. Pikkuisen sama juttu kuin jos kysyisi viekö tämä tie kaupunkiin.....vastaus olisi että ei vie, mukavaa päivän jatkoa....
        Itse miellän sellaisen heitteille jätöksi.
        Valitettavaa, ettei hän, joka sinulle sanoo, että tiesi ei ole oikea, ei sitten kuitenkaan jostain syystä kerro sitä oikeaa tietä, vaikka kysytkin sitä ja perustelet kysymyksesi hyvin.

Olen samaa mieltä. Ihmetyttää uskova ihminen, joka sanoo toiselle, että olet väärällä tiellä, mutta ei auta sen korjaamisessa. Ajattele, jos Jeesus olisi jättänyt vastaamatta opetuslapsilleen kun nämä neuvoa kysyivät?

Olen samaa mieltä. Ihmetyttää uskova ihminen, joka sanoo toiselle, että olet väärällä tiellä, mutta ei auta sen korjaamisessa. Ajattele, jos Jeesus olisi jättänyt vastaamatta opetuslapsilleen kun nämä neuvoa kysyivät?

Onneksi Hän jaksoi vastailla kysymyksiin ja opastaa oikealle tielle. Taitaakin olla parempi vain luottaa siihen, että Hän vie alkamansa työn päätökseen, näyttää se toisista miltä näyttää. Jeesuksen kanssa pääsee kyllä perille.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Onneksi Hän jaksoi vastailla kysymyksiin ja opastaa oikealle tielle. Taitaakin olla parempi vain luottaa siihen, että Hän vie alkamansa työn päätökseen, näyttää se toisista miltä näyttää. Jeesuksen kanssa pääsee kyllä perille.

Juu, luottamus kannattaa kyllä aina pitää mielummin Jumalan sanassa eikä ihmisissä.

Juu, luottamus kannattaa kyllä aina pitää mielummin Jumalan sanassa eikä ihmisissä.

Näin se vaan on.

• Eikiitosjeesus

Henkimaailman juttuja. Samaa sarjaa tonttujen,haltijoiden ja zombien kanssa, vailla pienintäkään katu-uskottavuutta.

• Kristinuskon perusaate on se, että Jumalalla on kolme sivupersoonaa. Isä, poika ja pyhä henki.

Ne on sen saman Jumalan sivupersoonia.

• Eikiitosjeesus

Jumalaa ei ole. Jeesus oli tavallisen seko äpäräkersa eikä siitä hengestäkään ole havaintoa. Iankaikkisesti aamen.

• Mutta onko Jumala niin todella sanonut?

• torre12 kirjoitti:

Mutta onko Jumala niin todella sanonut?

Kun Jeesus-kulttia määriteltiin 300-luvulla niin päätettiin näin ja se on se ns. kolminaisuusoppi on se millä määritellään "kristityksi".

• Eikiitosjeesus

Niinpä. Aika heikoista kuteista on kristinusko kasaan harsittu. Kaksi keksittyä olematonta ja yksi umpihuono selitys ennenaikaiselle raskaudelle.

• Eikiitosjeesus kirjoitti:

Niinpä. Aika heikoista kuteista on kristinusko kasaan harsittu. Kaksi keksittyä olematonta ja yksi umpihuono selitys ennenaikaiselle raskaudelle.

Jeesus oli äpärä

• stop_lahko-opeille

Niin, Pyhä Henki on Jumalan kolmas persoona. En viitsi kuunnella tuota alussa esitettyä linkkiä koska se haiskahtaa vapaiden suuntien opetukselta niinkuin yleensäkin tämmöinen agressiivinen sohiminen ja shibboletin vaatiminen suhteessa opetukseen Pyhästä Hengestä.

Sen vain sanon että vapaissa suunnissa opetetaan yleensä vääristyneesti Pyhästä Hengestä. Niin Pyhän Hengen kuin muidenkin Jumalan persoonien suhde ja toiminta vapaissa suunnissa värittyy aina enemmän tai vähemmän pyhitys-teologian kautta: "pyhitä itsesi niin saat palkaksi siunauksia"... "ole mahdollisimman palava", "elä ihmeiden todellisuudessa"... yms.

Ainoa oikea kristillinen painotus keskittyy aina ja vain Kristuksen täytettyyn työhön eli evankeliumin sanomaan. Kaikki muut painotukset ovat harhaan vieviä, kulostivat ne kuinka hurskaalta hyvänsä, niinkuin esimerkiksi "eläminen Pyhän Hengen voimassa".

Pyhä Henki kirkastaa ainoastaan Kristuksen täytettyä työtä. Kaikki Hänen toimintansa suhteessa meihin osoittaa vain Golgatan tyhjälle ristille. Sen takia ihmeistä ja karismaattisuudesta vouhottaminen ei ole Pyhästä Hengestä syntynyttä toimintaa vaan ihmislihassa tapahtuvaa hurmahenkistä vouhkaamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      97
      3998
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3357
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      131
      2668
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      253
      2211
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      97
      1981
    6. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      100
      1903
    7. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      21
      1829
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      116
      1693
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1331
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1265
    Aihe