Huomauttelija

Pelkuri

Työkaverini on muuten ihan kiva, mutta hänellä on hyvin ärsyttävä tapa huomauttaa miltei jokaisesta virheestäni. Työskentelemme tehden samaa työtä vierekkäin, eikä hänellä
olisi asemansa puolesta mitään velvoitetta "kytätä" minua. Ärsyttää olla tällainen ovimatto.
Toistaiseksi olen yrittänyt olla välittämättä, ja korkeintaan silloin tällöin tokaissut takaisin
että joo, huomasin. Kysyisin teiltä rakentavia ideoita vastata hänelle. Aina on olemassa
mahdollisuus että hän ei tarkoita olla ilkeä, sanat vaan pulpahtavat hänen suustaan. En
tahtoisi tehdä kärpäsestä härkästä. Alanvaihto ei tule kysymykseenkään; olen
kutsumusammatissani. Uusia työpaikkojakin täkkä alalla vapautuu tyyliin kerran tai pari
vuodessa. :(

12

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunne

      Jos hän on kiva, niin hänen kanssaan voi puhua asiasta ja siitä, miltä huomauttelu sinusta tuntuu. Samalla voitte keksiä paremman tavan virheiden toteamiseen.

      • jepuleska

        Itse taas olen pyytänyt huomauttamaan, mikäli virheitä havaitaan. Työskentelen alalla, missä virheet maksaa! Siksi parempi vara kuin vainko. Muutenkin en ole "siviilissä" mitenkään herkkähipiäinen. Minulle voi esim. huomautella asiasta kuin asiasta. En niistä suutu. Ei ota edes pattiin. Ja jos joku tekee virheitä on mielestäni hyvä, että joku niistä sanoo. Voipi olla kalliita nuo virheet - ainakin kiusallisia.


    • perfektionisti

      Kaverisi voi olla ihan ok tyyppi. Jotkut ihmiset ovat täydellisyyden perfektionismin tavoittelijoita. Työkaverisi on sellainen. Hän ei välttämättä kritisoi sinua vaan niitä virheitä kun teet duunia. Hänellä on tietty tapa tehdä jutut oikein ja jos sinä teet hieman poikkeavalla tavalla niin silloin hänen mielestänsä hommassa on se virhe. Hän ei välttämättä provosoi sinua vaan on kriittinen suhteessa työhön. Kysymys. Onko työkaverisi tehokas työssänsä?

    • IrtisanominenUhkaa

      Lopeta virheet.

    • Väkivallat.on

      Latase turpaan.

    • Sarkasti

      Sano takas et: "Elä helvetti, meinaatko?!?" joka kerta.
      Katso miten kauan menee, kun tajuaa vihjeen.

    • Ei.helppo.kohde

      Sano että et ole vuelä oikolukenut kaikkea ja osaat kyllä tarkistaa itse nämä. Korosta ammattitaitoasi. Sano suoraan miltö tuo tuntuu ja miten toivot että tää menis ja että se on sun vastuualuetta.

    • Mielensäkipeä

      Jos työpari on hankalan sorttinen,kannattaa miettiä mitä hälle kertoilee.Ei kaikkia omia asioita.Ja kritiikkiä tullee mullekkin tekemistäni asioista.Onhan näitä.

    • YksikinVirheRiittää

      Eikö työkaverisi tee virheitä?

      Kaivelepa niitä esiin. Ala muistelemaan hänen virheitä. Kerro niistä kaikille. Uudestaan ja uudestaan.

    • AvoiminMielin_

      Jos Minä olisin sinä, niin irtisanoutuisin heti.

      Olisi sillä työkaverillasi kivaa kouluttaessaan uutta työkaveriaan sinun hommiin.

      Kyllä osaavalle ja tekevälle töitä löytyy.

      • kytkin

        Sehän se on kun ei niitä töitä mistään löydy.
        Sitten joutuu kusiaisia kuuntelemaan ja menee hermot.


    • vapaankasvatuksen_tulos

      On niin nykyaikaa tämä, että kaikesta negatiivisesta pahoitetaan mieli. Ei saa huomauttaa, ei saa kieltää, ei saa käskeä. Itse vartuin 70-luvulla, ja oli aivan luonnollista kiellot, käskyt, huomautukset. Vähän sääliksi käy tuo nyky nuorten ihmisten herkkähipiäisyys. Kyllä se maailma sitten kouluttaa, mutta kovin korkealta näköjään pudotaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe