Vuorelta näkee kauas, Astragalus

Siinä yössä oli jotakin erikoista.

Ajattelin,
että sytyn tuleen, ja palan
kuin autiomaan aamunkajo kaiken yllä.

Hiekan keskeltä kohonneet norsunluusalit
oli puettu maidonvalkeaan silkkiin ja
mustaan kaftaaniin. Olisi voinut ajatella, että huoneen syvimmässä kulmauksessa
makasi kylläinen eläin itsetietoisena. Nukkuiko se.

Varpaat tanssivat lattialla
yli pisteinä tippuneiden,
punaisten tahrojen. Kenen kyljestä oli raapaistu liekki?
Syttyä. Palaa.

Pitkin paljasta selkärankaa
liikkui sudenkorennon siipi.
Liikkeet muodostivat sanoja.
Kirjautuivat ilmavirrassa ihoon: Älä laske vapauteen.
Mutta minä olin selin.

Kuin kiinalaisen vuoriluostarin munkki,
sinä avasit kaksin käsin suuni ja syötit minulle vihreitä teelehtiä stalaktiittitaivaan alla.
Kuka peittyy kerran taivaaseen, jonka värejä ei tunne,
se syttyy ja palaa.

66

533

Vastaukset 66

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Iltaa neiti Pönttöuuni.

Täälläpäin on tunnelma katossa.

• Ananias kirjoitti:

Iltaa neiti Pönttöuuni.

Täälläpäin on tunnelma katossa.

No niin.
        Show on pystyssä.

JA sinä olet SINISENÄ.

• misspönttöuuni kirjoitti:

No niin.
        Show on pystyssä.

JA sinä olet SINISENÄ.

Minä olen todellakin sinisenä.

Ihan vain sinun takiasi, ajattelin että miksei kun sitä toivottiin.

Show kuulostaa aika komealta ilmaisulta hillitystä palstakommentoinnistani, mutta onhan tämä tietenkin hivenen juhlallinen tilanne.

• Ananias kirjoitti:

Show kuulostaa aika komealta ilmaisulta hillitystä palstakommentoinnistani, mutta onhan tämä tietenkin hivenen juhlallinen tilanne.

Mjahas, ettet sinä nyt vain nuolisi minua poskesta?

Heh, noh ei, nyt meillä on kuin onkin juhlahetki.
        Onnittelen.

Mies oli nimimerkkinsä mittainen (eli sanojen).
        Aika reippaana siellä. Mistäs nyt tuulee.

• Ananias
        misspönttöuuni kirjoitti:

Mjahas, ettet sinä nyt vain nuolisi minua poskesta?

Heh, noh ei, nyt meillä on kuin onkin juhlahetki.
        Onnittelen.

Mies oli nimimerkkinsä mittainen (eli sanojen).
        Aika reippaana siellä. Mistäs nyt tuulee.

Mereltä tuulee mutta tuulkoon.

Ei tässä mitään erikoista, enkä usko että rekkautuminen sinäänsä muuttaa palstailuani mitenkään. Mulle tulleiden viestien seuraaminen helpottuu, se ainakin on plussaa.

• Ananias kirjoitti:

Mitä sinä olet touhunnut tuolla toisessa ketjussa.
        Kyllä minä luin ne.
        Olet poistattanut kommenttini :P

Sitten toinen juttu.
        Jouduin ostamaan elämäni ensimmäisen silmänympärysryppyvoiteen
        -sinun takiasi.

Se ei lähde pois niin kuin ennen. Vasemmassa silmäkulmassa.
        Alhaalla.

• Ananias kirjoitti:

Ei tässä mitään erikoista, enkä usko että rekkautuminen sinäänsä muuttaa palstailuani mitenkään. Mulle tulleiden viestien seuraaminen helpottuu, se ainakin on plussaa.

Ainakin tiedät milloin postipate on käynyt..
        ja sininen pukee sinua,
        sinisenä olet paremman näköinen.

Minusta on tullut kahden yön perusteella ryppyinen mummeli...tässä iässä.
        Mitä enemmän tulee univajeryppyjä, sitä vähemmän voin juosta miesten perässä.

• Ananias kirjoitti:

Onko meri ihan siinä?
        Myrskyääkö?

Minulla lensi kuistinovi itikkaverkkoineen hittoon.
        Järjetön tuuli.

Mitä sinä olet touhunnut tuolla toisessa ketjussa.
        Kyllä minä luin ne.
        Olet poistattanut kommenttini :P

Sitten toinen juttu.
        Jouduin ostamaan elämäni ensimmäisen silmänympärysryppyvoiteen
        -sinun takiasi.

Se ei lähde pois niin kuin ennen. Vasemmassa silmäkulmassa.
        Alhaalla.

En ole poistattanut viestiäsi, ilmeisesti moderointi näki tylyn kommenttisi liioitelluksi tilanne huomioiden ja petasi näin mulle vapaat kädet touhuta kanssasi.

Vai silmänympärysvoidetta on tarvittu minun takiani...ikävää ehkä sulle, mutta minulle ne tuovat mieleeni yhteiset yömme. Ja kuten sanoin toisaalla, rypyt ei haittaa, me voidaan siitä huolimatta tehdä kaikenlaista kivaa.

Hymyä naamaan kultapieni, sinä kelpaat ryppyinesi.

Ainakin tiedät milloin postipate on käynyt..
        ja sininen pukee sinua,
        sinisenä olet paremman näköinen.

Minusta on tullut kahden yön perusteella ryppyinen mummeli...tässä iässä.
        Mitä enemmän tulee univajeryppyjä, sitä vähemmän voin juosta miesten perässä.

Postin seuraaminen helpottuu, sehän on hyvä ominaisuus.

Olet ihan oikeassa siinä että sininen pukee minua, ja turhamaisuuksissani ostin egyptinpuuvillaisen (kampapuuvillaa) paidankin. Sellaisen pehmeän.

Jotain tarvisi tehdä että uskaltaudut mennä näyttämään miehille nokkaasi. Ehkä vähän tasoitetta ja väriä siihen?

• Ananias kirjoitti:

En ole poistattanut viestiäsi, ilmeisesti moderointi näki tylyn kommenttisi liioitelluksi tilanne huomioiden ja petasi näin mulle vapaat kädet touhuta kanssasi.

Vai silmänympärysvoidetta on tarvittu minun takiani...ikävää ehkä sulle, mutta minulle ne tuovat mieleeni yhteiset yömme. Ja kuten sanoin toisaalla, rypyt ei haittaa, me voidaan siitä huolimatta tehdä kaikenlaista kivaa.

Hymyä naamaan kultapieni, sinä kelpaat ryppyinesi.

Kyllä on nyt miehessä kanttia. Minä kirjoitin sanat "et varmasti" ja sellainen häviää. Sinä olet lahjonut moderoinnin päästäksesi "tavoitteisiin"; niidenkin(kö) mielestä sun pitää alkaa runotytön kanssa touhumaan? Minkä pillerin sinä olet syönyt? On tainnut mennä nyt muutakin kuin melatoniinimaitoa?

Mä pidän kasvot näin, suorana, jos virnistän vielä, ei mitkään loreaalit riitä.

Onko meri ihan siinä?
        Myrskyääkö?

Minulla lensi kuistinovi itikkaverkkoineen hittoon.
        Järjetön tuuli.

Vähän tuuleskelee, muttei sentään myrskyä. Ei tämä sentään merenrantaasunto ole, mutta kyllähän tässä vähän aistii meren läheisyyttä.

No totisesti myrskyää jos ovet ei pysy karmeilla. Menikö ovi rikki?

• Ananias kirjoitti:

Postin seuraaminen helpottuu, sehän on hyvä ominaisuus.

Olet ihan oikeassa siinä että sininen pukee minua, ja turhamaisuuksissani ostin egyptinpuuvillaisen (kampapuuvillaa) paidankin. Sellaisen pehmeän.

Jotain tarvisi tehdä että uskaltaudut mennä näyttämään miehille nokkaasi. Ehkä vähän tasoitetta ja väriä siihen?

Onko egyptinpuuvillakuume iskenyt Ananiakseenkin?
        Taivaansininen on miehellä paras väri. Ihan sama,minkä värinen mies itse on, mutta se vaan tuntuu käyvän miehelle kuin miehelle.

Nyt se ite sanoo, että mun pitää laittaa tähän kittiä.
        Äsh, huomaan, että rusketus on miehille magneettia, ei ne vielä pari viikkoa sitten ihan tuolla tavalla katsoneet...nyt on aurinkotunteja alla (ja valitettavasti muutama kuutamokin).

Kyllä mä töistä tullessa asfalttipojalle hymyilin. Pääsin nimittäin jonon kärkeen siihen,
        paalupaikalle. Kaksitoista minuuttia piti. Katsoin kellosta tarkan ajan.

Kyllä on nyt miehessä kanttia. Minä kirjoitin sanat "et varmasti" ja sellainen häviää. Sinä olet lahjonut moderoinnin päästäksesi "tavoitteisiin"; niidenkin(kö) mielestä sun pitää alkaa runotytön kanssa touhumaan? Minkä pillerin sinä olet syönyt? On tainnut mennä nyt muutakin kuin melatoniinimaitoa?

Mä pidän kasvot näin, suorana, jos virnistän vielä, ei mitkään loreaalit riitä.

Älä vihjaile että minä kieroilisin, se ei ole minun tapaistani.

Myönnän että tuo kiellon jyrkkyys järkytti mieltäni, mutta näen että moderointikin tajusi ettei tuollainen peli vetele. Ananias saa läpsäyttää Pönttöä pyllylle jos se sopii tilanteeseen. Ahdisteluksi se ei saa mennä, vaan sen on pysyttävä hellyydessä ja tunnuttava Pöntöstä hyvältä. Näin aion toimiakin.

Täytynee katsella vähän ettei mene jatkuvasti aamuyön tunteihin nuo keskustelut, pitäähän sitä levätäkin. Aamuyön tunteina voi jututkin muuttua vähän erilaisiksi mitä ne olisi kun pää toimii täydellä teholla.

• Ananias kirjoitti:

Vähän tuuleskelee, muttei sentään myrskyä. Ei tämä sentään merenrantaasunto ole, mutta kyllähän tässä vähän aistii meren läheisyyttä.

No totisesti myrskyää jos ovet ei pysy karmeilla. Menikö ovi rikki?

Aijai, sinä saat nuuskia suolatuulta..

Läpiveto tuli ja paiskasi sen niin, että luulin jatkosodan alkaneen.
        Itikkaverkko meni pirstaleiksi. Irtosi kiinnityksistään ja lensi päin parvekkeen karmia.

Koko päiväkin oli tukkahuonosti-osastoa. Meni töihin tai kauppaan niin aina oli tuulen takia Trump-malli. Yritä siinä sitten olla asiallinen kun näyttää hampuusilta.

Miksi nyt on vasta tiistai? Olenko minä pahan ilman lintu?

• Ananias kirjoitti:

Myönnän että tuo kiellon jyrkkyys järkytti mieltäni, mutta näen että moderointikin tajusi ettei tuollainen peli vetele. Ananias saa läpsäyttää Pönttöä pyllylle jos se sopii tilanteeseen. Ahdisteluksi se ei saa mennä, vaan sen on pysyttävä hellyydessä ja tunnuttava Pöntöstä hyvältä. Näin aion toimiakin.

Täytynee katsella vähän ettei mene jatkuvasti aamuyön tunteihin nuo keskustelut, pitäähän sitä levätäkin. Aamuyön tunteina voi jututkin muuttua vähän erilaisiksi mitä ne olisi kun pää toimii täydellä teholla.

Mikä kommentti.

(salaa myöntää täältä, että ehkä vähän hymyilin, yritän olla vakavana, mutta en pysty).

Joo, kyllä sun vähän pitää ajatella minunkin terveyttä.

(naur...EI!)

• Ananias kirjoitti:

Mikä kommentti.

(salaa myöntää täältä, että ehkä vähän hymyilin, yritän olla vakavana, mutta en pysty).

(naur...EI!)

Onko egyptinpuuvillakuume iskenyt Ananiakseenkin?
        Taivaansininen on miehellä paras väri. Ihan sama,minkä värinen mies itse on, mutta se vaan tuntuu käyvän miehelle kuin miehelle.

Nyt se ite sanoo, että mun pitää laittaa tähän kittiä.
        Äsh, huomaan, että rusketus on miehille magneettia, ei ne vielä pari viikkoa sitten ihan tuolla tavalla katsoneet...nyt on aurinkotunteja alla (ja valitettavasti muutama kuutamokin).

Kyllä mä töistä tullessa asfalttipojalle hymyilin. Pääsin nimittäin jonon kärkeen siihen,
        paalupaikalle. Kaksitoista minuuttia piti. Katsoin kellosta tarkan ajan.

Ihan hyvän tuntuinenhan tuo paita oli, tai oikeastaan paidat sillä ostin kaksi. Toinen oli valkoinen jossa harmaata pystyraitaa. En silti ole siirtymässä kokonaan noihin, kyllä vaatevalikoimassa pitää olla arkipaitojakin moneen menoon.

Ostin myös parit farkut kun tuumakoko muuttui pienemmäksi. En muuten sanonut että sinä tarvit kittiä, mutta jos se saa sut itsevarmemmaksi niin silloin se on ok. Luulen silti että Pönttö ei hätkähdä yhdestä rypystä, eikä useammastakaan.

Täytynee alkaa katselemaan lisätöitä asfalttialalta, naiset tuntuu olevan vallan kuumina niihin miehiin.

Mikä kommentti.

(naur...EI!)

Tuuli vie minulta linjaliikenteenkin...
        alan hermostua tuohon tuplaamiseen.
        Tämä ei ole mikään Tupla tai kuitti-show...

Tuuli vie minulta linjaliikenteenkin...
        alan hermostua tuohon tuplaamiseen.
        Tämä ei ole mikään Tupla tai kuitti-show...

Olet perinyt tuplat minulta

Aijai, sinä saat nuuskia suolatuulta..

Läpiveto tuli ja paiskasi sen niin, että luulin jatkosodan alkaneen.
        Itikkaverkko meni pirstaleiksi. Irtosi kiinnityksistään ja lensi päin parvekkeen karmia.

Koko päiväkin oli tukkahuonosti-osastoa. Meni töihin tai kauppaan niin aina oli tuulen takia Trump-malli. Yritä siinä sitten olla asiallinen kun näyttää hampuusilta.

Miksi nyt on vasta tiistai? Olenko minä pahan ilman lintu?

Trump-malli ei liene edustavin tukkamalli, mutta hymy ja kauniit silmät voi kyllä parantaa yleisilmettä (ellei sitten nekin ole trumpia). Pörröinen tukka sopii joskus naisille, se saa ajatukset villiintymään.

Nyt en ymmärrä yhtään miksi epäilet olevasi pahan ilman lintu? Ja miten liittyy tiistaihin? Mielestäni olet hyvän ilman (tuulen) lintunen.

• Ananias kirjoitti:

Ihan hyvän tuntuinenhan tuo paita oli, tai oikeastaan paidat sillä ostin kaksi. Toinen oli valkoinen jossa harmaata pystyraitaa. En silti ole siirtymässä kokonaan noihin, kyllä vaatevalikoimassa pitää olla arkipaitojakin moneen menoon.

Ostin myös parit farkut kun tuumakoko muuttui pienemmäksi. En muuten sanonut että sinä tarvit kittiä, mutta jos se saa sut itsevarmemmaksi niin silloin se on ok. Luulen silti että Pönttö ei hätkähdä yhdestä rypystä, eikä useammastakaan.

Täytynee alkaa katselemaan lisätöitä asfalttialalta, naiset tuntuu olevan vallan kuumina niihin miehiin.

Mä kun kävin ottamassa autoon pintavahauksen ja sellaisen timanttihionnan niin samalla otin kaupungilla sillä odotusajalla itellenikin. Oltiin niin kuin molemmat huollossa. Mulla on omat kitit ja sillä pikkumustalla maantiekiitäjällä omansa. Naiset hoitaa hommat näin.

No olihan se merkkimies tienvarressa...varmaan valittu vain ulkonäön perusteella siihenkin duuniin. Kuunteli musaa, tanssi (kyllä! mikä vähän nauratti), piteli tikkaria ja hymyili. Taisi olla uudenajan asfalttimies hah. Lopulta vapautti meidät kuumissa autoissa tuhisevat iltapäiväruuhkalaiset. Pitäis panna asfalttifirmalle oikeastaan hyvää palautetta niiden työjengistä.

• pujotteIija kirjoitti:

Olet perinyt tuplat minulta

Niin minä jo ajattelin, että sinä lahjoitit ne minulle,

Mikä kommentti.

(naur...EI!)

Hymy tarkoittanee sitä että ajatus ei tunnu vastenmieliseltä...sehän on hyvä juttu.

Ajattelen sinun kokonaisvaltaista hyvinvointiasi, pyrin myös huolehtimaan siitä ettet tuntisi jääväsi vaille tarvitsemaasi huomiota.

Ja uni, kyllä sitäkin tarvii.

Mä kun kävin ottamassa autoon pintavahauksen ja sellaisen timanttihionnan niin samalla otin kaupungilla sillä odotusajalla itellenikin. Oltiin niin kuin molemmat huollossa. Mulla on omat kitit ja sillä pikkumustalla maantiekiitäjällä omansa. Naiset hoitaa hommat näin.

No olihan se merkkimies tienvarressa...varmaan valittu vain ulkonäön perusteella siihenkin duuniin. Kuunteli musaa, tanssi (kyllä! mikä vähän nauratti), piteli tikkaria ja hymyili. Taisi olla uudenajan asfalttimies hah. Lopulta vapautti meidät kuumissa autoissa tuhisevat iltapäiväruuhkalaiset. Pitäis panna asfalttifirmalle oikeastaan hyvää palautetta niiden työjengistä.

Timanttihionnan itsellesikin?

Reipasta touhua.

Ihan hyvä että on tasa-arvoa, monestihan ravintolat valikoi tarjoilijattarensa ulkonäön mukaan. Siis sellaiset lähiökuppilat, niissä nuoret naiset voi tuoda paljon lisää maksavia asiakkaita.

Niin minä jo ajattelin, että sinä lahjoitit ne minulle,

Multahan lähti joskus jopa triplana. Hiiressä oli vika. sulla ei taida hiirtä olla?

• Ananias kirjoitti:

Hymy tarkoittanee sitä että ajatus ei tunnu vastenmieliseltä...sehän on hyvä juttu.

Ajattelen sinun kokonaisvaltaista hyvinvointiasi, pyrin myös huolehtimaan siitä ettet tuntisi jääväsi vaille tarvitsemaasi huomiota.

Ja uni, kyllä sitäkin tarvii.

(tuhahdus ja pärskähdys) :'D
        No kiitos huomaavaisuudesta..

Luulen, että tarvitsen noita kaikkia.
        L-Z varoitti minua jo stressihormoonista.

Myös sinut on pidettävä kuosissa.
        Näin unta, että sotkin bisneksesi, koska olit aivan kanttuvei. Joku tuli ja vei diilin nenän edestä, koska sinua vaivasi tilapäinen uniapnea.
        Näin myös toisenkin unen (toisella niistä kahdesta tunneista, jotka olen viikon aikana nukkunut:D), mutta sitä tämä shamaani ei uskalla ääneen kertoa.

Ei, älä edes kärtä.

• Ananias kirjoitti:

Trump-malli ei liene edustavin tukkamalli, mutta hymy ja kauniit silmät voi kyllä parantaa yleisilmettä (ellei sitten nekin ole trumpia). Pörröinen tukka sopii joskus naisille, se saa ajatukset villiintymään.

Nyt en ymmärrä yhtään miksi epäilet olevasi pahan ilman lintu? Ja miten liittyy tiistaihin? Mielestäni olet hyvän ilman (tuulen) lintunen.

Nyt on tuhannen voltin tukka kyllä joo...

Pahan ilman lintu siksi, että minusta tuntuu kuin olisin jotenkin änkyrä? Huusin työkaverillekin.
        Ja missä on minun hymymerkit.

(puhinaa)

• Ananias kirjoitti:

Timanttihionnan itsellesikin?

Reipasta touhua.

Ihan hyvä että on tasa-arvoa, monestihan ravintolat valikoi tarjoilijattarensa ulkonäön mukaan. Siis sellaiset lähiökuppilat, niissä nuoret naiset voi tuoda paljon lisää maksavia asiakkaita.

Joo, mä ajattelen, että autokin pitää rapsutuksesta jos emäntä.
        Mun aiemmassa duunissa piti olla hyvännäköinen, että rimmas siihen uniformuun. Ihan karmeaa :D (<-no tulihan se hymiö sieltä kun potkasin...)

Nythän mä tietysti olisin jo ihan luuska kun joutuu marketista voidepurkkia haalimaan hah. Onneks on eri työ. Nyt ei tarvii enää olla kuin veemäinen virkaintoinen kiukkuava sättärä :D

• pujotteIija kirjoitti:

Multahan lähti joskus jopa triplana. Hiiressä oli vika. sulla ei taida hiirtä olla?

Mä olen niin metsässä, että täällä on kaikki kaapelit solmussa:D
        Laitan ehkä kohta savumerkillä infoa.

Näin unta, että sotkin bisneksesi, koska olit aivan kanttuvei. Joku tuli ja vei diilin nenän edestä, koska sinua vaivasi tilapäinen uniapnea.
        Näin myös toisenkin unen (toisella niistä kahdesta tunneista, jotka olen viikon aikana nukkunut:D), mutta sitä tämä shamaani ei uskalla ääneen kertoa.

Ei, älä edes kärtä.

Ehkä on tarpeen että molempien tarpeet tulee huomioitua, myös minun. Unta tarviikin enemmän ja viime yönä tulikin nukuttua hyvin.

Tiedän minkätyyppisistä unista vaietaan, useasti niihin uniin liittyy tunteita, haaveita, salaisia toiveita, pikku pervoilua jne jne. Näen niitä itsekin, ja uskomattominta noissa unissa on se että aamulla tuntuu kuin kaikki olisi tapahtunut oikeasti. Siis on sellainen "tyydytetty olo". Mutta ei niistä sen enempää. Stressihormoonitasot kyllä madaltuvat..

• Ananias kirjoitti:

Ehkä on tarpeen että molempien tarpeet tulee huomioitua, myös minun. Unta tarviikin enemmän ja viime yönä tulikin nukuttua hyvin.

Tiedän minkätyyppisistä unista vaietaan, useasti niihin uniin liittyy tunteita, haaveita, salaisia toiveita, pikku pervoilua jne jne. Näen niitä itsekin, ja uskomattominta noissa unissa on se että aamulla tuntuu kuin kaikki olisi tapahtunut oikeasti. Siis on sellainen "tyydytetty olo". Mutta ei niistä sen enempää. Stressihormoonitasot kyllä madaltuvat..

Tänä iltana ei huimailla Ananias. Jooko.
        Mä haluan, että olet terve kuin pukki.

Kuulostat nyt ihan eri mieheltä. Unenoton huomaa.

Nyt on tuhannen voltin tukka kyllä joo...

Pahan ilman lintu siksi, että minusta tuntuu kuin olisin jotenkin änkyrä? Huusin työkaverillekin.
        Ja missä on minun hymymerkit.

(puhinaa)

Vai änkyräksi olet tullut...ei kai kyse ole kuitenkin siitä mistä mainitsin toissa yönä? Kysyn ihan vilpittömin mielin.

Vähät yöunetkin voi "ärsyttää", ja tietenkin myös huolet jos niitä on.

• Ananias kirjoitti:

Vai änkyräksi olet tullut...ei kai kyse ole kuitenkin siitä mistä mainitsin toissa yönä? Kysyn ihan vilpittömin mielin.

Vähät yöunetkin voi "ärsyttää", ja tietenkin myös huolet jos niitä on.

Todennäköisesti on, mitä kroppaa on jo nämä vuodet seurannut.
        Ja se uni. Eikä haittaa vaikka kysyt.

Ja sitten on täysikuu. Katsohan illalla ulos, siellä se möllöttää..
        Vaikka olisi pimennysverho, tiedän milloin on täysikuu ihan ilman kalenteria.
        Mulla vaikuttaa kovasti yöunen laatuun. Toiset reagoi herkemmin. Se ei ole puppua. Nukkuessakin tuntuu niin kuin olisi valveilla eikä se ole sellaista syvää ja sikeää. Huono juttu.

Tänä iltana ei huimailla Ananias. Jooko.
        Mä haluan, että olet terve kuin pukki.

Kuulostat nyt ihan eri mieheltä. Unenoton huomaa.

Ei huimailla ei.

Lueskelin itse tuota ketjua vähän lävitse levänneenä, ja myönnän että aika vähäisestä syystä revin pelihousuni. Että et sinä nyt kovinkaan painostanut minua palstailuun, mutta minä ajattelin siinä mielentilassa kommenttejasi pyrkimykseksi manipuloida minua.

Oikeastaan kaikki riidat tulisikin äänittää ja sen jälkeen litteroida ne. Olisi helpompi sitten ymmärtää josko riidat syvenisikin omista tulkintavirheistä.

Joo, mä ajattelen, että autokin pitää rapsutuksesta jos emäntä.
        Mun aiemmassa duunissa piti olla hyvännäköinen, että rimmas siihen uniformuun. Ihan karmeaa :D (<-no tulihan se hymiö sieltä kun potkasin...)

Nythän mä tietysti olisin jo ihan luuska kun joutuu marketista voidepurkkia haalimaan hah. Onneks on eri työ. Nyt ei tarvii enää olla kuin veemäinen virkaintoinen kiukkuava sättärä :D

Vai tykkää se Pönttis rapsutuksesta (rapsuttaa korvan takaa).

Asiakaspalvelutyö on raadollista jos ei pääse lepäämään tarpeeksi, tiedän kokemuksestakin. Ulkonäön pystyy saamaa hyväksi laittautumalla, mutta skarppiutta on vaikeaa teeskennellä.

Todennäköisesti on, mitä kroppaa on jo nämä vuodet seurannut.
        Ja se uni. Eikä haittaa vaikka kysyt.

Ja sitten on täysikuu. Katsohan illalla ulos, siellä se möllöttää..
        Vaikka olisi pimennysverho, tiedän milloin on täysikuu ihan ilman kalenteria.
        Mulla vaikuttaa kovasti yöunen laatuun. Toiset reagoi herkemmin. Se ei ole puppua. Nukkuessakin tuntuu niin kuin olisi valveilla eikä se ole sellaista syvää ja sikeää. Huono juttu.

Ainakin kaloihin kuun vaiheet vaikuttaa ihan selkeästi, se ei ole edes legendaa.

Moni ihminen sanoo tuntevansa kuun eri vaiheet omassa käytöksessään, mutta mulla ei ole asiasta muuta kuin muiden puheet.

Ei, älä edes kärtä.

Juu tässä niistä hormooneista vähän enemmän..

https://www.pur-kauppa.fi/wp/wp-content/uploads/2016/08/kortisoli.jpeg

Yökukkuminen nostaa niitä. 😬

"Stressi riehuu, muisti takkuaa
        Pelkästään yhden yön valvominen nostaa stressihormonin, kortisolin, eritystä seuraavan päivän ajaksi. Kun vaihde jämähtää päälle - nukut vain neljä tuntia yössä viikon ajan - kortisolipiikki jää pysyväksi. Vuosikausia vuorotyötä painaneilla lentoemännillä on veressään jopa kaksinkertainen määrä kortisolia."

https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/uni_kunniaan_

Joskus nukuin vuosia nk. vain koiranunia. Oireita sitten tuli senkin eestä...

• Ananias kirjoitti:

Ei huimailla ei.

Lueskelin itse tuota ketjua vähän lävitse levänneenä, ja myönnän että aika vähäisestä syystä revin pelihousuni. Että et sinä nyt kovinkaan painostanut minua palstailuun, mutta minä ajattelin siinä mielentilassa kommenttejasi pyrkimykseksi manipuloida minua.

Oikeastaan kaikki riidat tulisikin äänittää ja sen jälkeen litteroida ne. Olisi helpompi sitten ymmärtää josko riidat syvenisikin omista tulkintavirheistä.

Me oltiin molemmat unessa.

Pönttökin ottaa äkkiä sytyt vaikkei syytäkään ole. Vikaa oli sysissä ja sepissä.
        Sori. Joskus olen ajatellut niin kuin tämä kiukkuaminen olisi mulle tullut harrastukseksi etten edes tajua ennen kuin joku siitä sanoo :'D

Vaikka loppupeleissä tietenkin olen suloinen (katso ilmettä)..mitäpä muutakaan :P

Mutta tulisuus ja sähkö ajaa ihmistä eteenpäin arjen tohinassa. Esim. kiukkutuulella on hyvä hoitaa kaikki vaikeat juoksevat asiat kuntoon; kukaan ei uskalla sanoa vastaan mitään heh...Karua. Mutta sillon sitä on jotenkin topakampi. Kerralla poikki ja pinoon, pois pyörimästä.

• LadyZorro kirjoitti:

Juu tässä niistä hormooneista vähän enemmän..

https://www.pur-kauppa.fi/wp/wp-content/uploads/2016/08/kortisoli.jpeg

Yökukkuminen nostaa niitä. 😬

"Stressi riehuu, muisti takkuaa
        Pelkästään yhden yön valvominen nostaa stressihormonin, kortisolin, eritystä seuraavan päivän ajaksi. Kun vaihde jämähtää päälle - nukut vain neljä tuntia yössä viikon ajan - kortisolipiikki jää pysyväksi. Vuosikausia vuorotyötä painaneilla lentoemännillä on veressään jopa kaksinkertainen määrä kortisolia."

https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/uni_kunniaan_

Joskus nukuin vuosia nk. vain koiranunia. Oireita sitten tuli senkin eestä...

Hui kamala. Ihminen voi tulla raivotautiseksi :D
        No joo, ei ole naurunpaikka.

Pitää saada 8-10 tuntia unta. Sitten sitä voi olla kommunikoimassa ulkomaailmassa lajitovereidenkin kanssa. Ja käyttäytyä sivistyneesti kuin ihmiset.

Me oltiin molemmat unessa.

Pönttökin ottaa äkkiä sytyt vaikkei syytäkään ole. Vikaa oli sysissä ja sepissä.
        Sori. Joskus olen ajatellut niin kuin tämä kiukkuaminen olisi mulle tullut harrastukseksi etten edes tajua ennen kuin joku siitä sanoo :'D

Vaikka loppupeleissä tietenkin olen suloinen (katso ilmettä)..mitäpä muutakaan :P

Mutta tulisuus ja sähkö ajaa ihmistä eteenpäin arjen tohinassa. Esim. kiukkutuulella on hyvä hoitaa kaikki vaikeat juoksevat asiat kuntoon; kukaan ei uskalla sanoa vastaan mitään heh...Karua. Mutta sillon sitä on jotenkin topakampi. Kerralla poikki ja pinoon, pois pyörimästä.

No, eipä tuossa sentään alatyyliin menty, mutta myönnän että se lopetusrepliikkini siitä että tulen palstalle heti aamusta, olikin sarkasmia. Päätin kyllä että vittu tää sai jäädä tähän, ei kukaan ala kertomaan että minun pitää palstailla. (Vähän nolottaa)

Kyllähän elämässä tarvitaan sitä draivia, sillä saa asioihin ryhtiä. Käskyttäminen ei kuitenkaan toimi kuin organisaatioissa joissa on selkeä arvohierarkia, lähinnä siis armeijassa. Työyhteisöissä voi kyllä joskus esiintyä ilmiö jossa ei löydy työntekijää joka uskaltaa ottaa vastuuta, sellaiseen tilanteeseen sellainen määrätietoinen ote puree.

Hui kamala. Ihminen voi tulla raivotautiseksi :D
        No joo, ei ole naurunpaikka.

Pitää saada 8-10 tuntia unta. Sitten sitä voi olla kommunikoimassa ulkomaailmassa lajitovereidenkin kanssa. Ja käyttäytyä sivistyneesti kuin ihmiset.

Todella voi tulla. Ihan ilkeitä oireita. Olen herkkä stressaamaan kaikkea, vaikka olen samaan aikaan tyyni. Niin tunnen kun kroppa ottaa kierroksia. Eli stressaan..pikku pedantti ja aikataulujen asettelija on raivostuttava piirre itsessäni. Mitä en opi varmaan ikinä hallitsemaan täysin...

En tiedä kumpi syntyi aikoinaan ensin, uniongelmat vai stressi mutta suositan nukkumista ja kunnon yöunia nimenomaan. Joka iikalle..

Onneksi nukahdan heti, kun käyn nukkumaan ja olen jopa jokseenkin levännyt aamulla herätessäni...toi kierre vaan jää helposti krooniseksi.

Ja nukkuminen, se kannattaa. Siksi meenkin nyt nukkumaan säestämästä.☺️

Hyvät yöt.

• Ananias kirjoitti:

No, eipä tuossa sentään alatyyliin menty, mutta myönnän että se lopetusrepliikkini siitä että tulen palstalle heti aamusta, olikin sarkasmia. Päätin kyllä että vittu tää sai jäädä tähän, ei kukaan ala kertomaan että minun pitää palstailla. (Vähän nolottaa)

Kyllähän elämässä tarvitaan sitä draivia, sillä saa asioihin ryhtiä. Käskyttäminen ei kuitenkaan toimi kuin organisaatioissa joissa on selkeä arvohierarkia, lähinnä siis armeijassa. Työyhteisöissä voi kyllä joskus esiintyä ilmiö jossa ei löydy työntekijää joka uskaltaa ottaa vastuuta, sellaiseen tilanteeseen sellainen määrätietoinen ote puree.

Tuota...minä olen ihan ihastunut tästä kommentista. Sinä sanot nyt suoraan. Tee noin. Noin se pitää tehdä. Arvostan tätä ihmistyyppiä. Hei mitä sitä häpeämään. Minä aavistin jo sillon (tiedoksi). Se tuli siinä niin suoralta kädeltä.

Ole just sellanen kuin olet. Et sinä ole mitenkään oma itsesi jos mullekin alat kaunistella. Joo. Mä pidän tästä tyylistä. Siinä ei jätetä arvailujen varaan. Ja tunne se on perhana sillon oikea kun sen täräyttää.

Tosin jäljestä päin on hyvä olla tämä pokka sitten paikkailla jos siltä tuntuu niinku nyt tehdään. Äläpä kuule huoli, just nyt tuntuu siltä, että käsitän paremmin kuin hyvin. Vastapuoli menee samalla kaavalla, että aika kotosaa..

Hei, kiitos rehellisyydestä Ananias. Mä oon tyytyväinen.

Tuota...minä olen ihan ihastunut tästä kommentista. Sinä sanot nyt suoraan. Tee noin. Noin se pitää tehdä. Arvostan tätä ihmistyyppiä. Hei mitä sitä häpeämään. Minä aavistin jo sillon (tiedoksi). Se tuli siinä niin suoralta kädeltä.

Ole just sellanen kuin olet. Et sinä ole mitenkään oma itsesi jos mullekin alat kaunistella. Joo. Mä pidän tästä tyylistä. Siinä ei jätetä arvailujen varaan. Ja tunne se on perhana sillon oikea kun sen täräyttää.

Tosin jäljestä päin on hyvä olla tämä pokka sitten paikkailla jos siltä tuntuu niinku nyt tehdään. Äläpä kuule huoli, just nyt tuntuu siltä, että käsitän paremmin kuin hyvin. Vastapuoli menee samalla kaavalla, että aika kotosaa..

Hei, kiitos rehellisyydestä Ananias. Mä oon tyytyväinen.

Joo, jotenkin tuli vain sellainen olo että perk*le.

Kun sitten myöhemmin lueskeli ketjua, niin aloin miettimään että minä otin ehkä tarpeettoman paljon kierroksia tuossa hetkessä.

• LadyZorro kirjoitti:

Todella voi tulla. Ihan ilkeitä oireita. Olen herkkä stressaamaan kaikkea, vaikka olen samaan aikaan tyyni. Niin tunnen kun kroppa ottaa kierroksia. Eli stressaan..pikku pedantti ja aikataulujen asettelija on raivostuttava piirre itsessäni. Mitä en opi varmaan ikinä hallitsemaan täysin...

En tiedä kumpi syntyi aikoinaan ensin, uniongelmat vai stressi mutta suositan nukkumista ja kunnon yöunia nimenomaan. Joka iikalle..

Onneksi nukahdan heti, kun käyn nukkumaan ja olen jopa jokseenkin levännyt aamulla herätessäni...toi kierre vaan jää helposti krooniseksi.

Ja nukkuminen, se kannattaa. Siksi meenkin nyt nukkumaan säestämästä.☺️

Hyvät yöt.

Kiva, että sinäkin tulit sanomaan sanasen siihen. Huomaan tuon saman piirteen, että ulospäin ei näy, mutta sisällä rapisee jos suunnitellut hommat k*see. Mulle tulee kans stressi esim. jos joku asia pätkähtää yhtäkkiä eteen ja valmistautumisaikaa ei jää. Ja olen aika huono sietämään yllätyksellisiä isoja muutoksia ennen kuin olen ne käsitellyt mielessäni läpi. Tai jotain tuon suuntaista. Työ on p-mäisin asia kun kaikki ei ole itsestä kiinni, ja sieltä voi tulla mitä vaan, pitää tehdä eikä paljoa kysellä. Sitten kun miettii, niin ei nuku ja ympyrä on siinä. Helposti.

Fysiikka varmasti prakaa jos keho ei lepää. Mukavaa kun otit kantaa asiaan.
        Nyt olisikin kaikille hyvä aika... Pitäisiköhän ottaa sinusta mallia. Hyvää yötä sinne:)

• Ananias kirjoitti:

Joo, jotenkin tuli vain sellainen olo että perk*le.

Kun sitten myöhemmin lueskeli ketjua, niin aloin miettimään että minä otin ehkä tarpeettoman paljon kierroksia tuossa hetkessä.

Eiköhän me porukalla lähdetä tänään ajoissa unten maille. Ainakin mie otan L-Z:sta mallit nyt.
        Toivottelen hyvät yöt kaikille ja kiitän Ananiasta ryhdikkäästä toiminnasta. Nyt meillä oli niin kuin homma "hallinnassa" :)

Ja toi rekisteröityminen, kiitos siitäkin..

Nähdään.

Eiköhän me porukalla lähdetä tänään ajoissa unten maille. Ainakin mie otan L-Z:sta mallit nyt.
        Toivottelen hyvät yöt kaikille ja kiitän Ananiasta ryhdikkäästä toiminnasta. Nyt meillä oli niin kuin homma "hallinnassa" :)

Nähdään.

Ei huonompi idea, kyllä kai tästä joutaa kun palstallakaan ei ole ole vilkasta.

Homma lie hallinnassa, ihan hyvä näin. Öitä Pönttis, näe kauniita unia.

Nähdään.

Hyvää yötä, lällyn myötä https://www.youtube.com/watch?v=d1riAeLDRZ4

• Wwuu
      • Queenilta hieno kappale tämä. Tää ei ole instrumentaali...olen oppinut tykkäämään Queenin musiikista vasta varttuneemmalla iällä. Hyvä niinkin...onhan ne ihan helmiä monet niiden biisit...
        https://youtu.be/_Jtpf8N5IDE

Who wants to live forever? 🤔

• Jatketaan jatketaan
        https://www.youtube.com/watch?v=CEjU9KVABao

• Äskettäin torkuin sohvalla, mukavasti nukutti, kun lämmin tuuli kohisi ja puhalsi sisään avoimesta ikkunasta

• Elä nyt sano, että sielläkin tuulee.
        Mitä tämä on. Emme pysy kohta valtion rajojen sisäpuolella.

Kesäkukatkin menee rikki.

Elä nyt sano, että sielläkin tuulee.
        Mitä tämä on. Emme pysy kohta valtion rajojen sisäpuolella.

Kesäkukatkin menee rikki.

Täällä aika lempeää tuulta

• pujotteIija kirjoitti:

Täällä aika lempeää tuulta

Minä nenänpäällä mittasin ja tulin siihen tulokseen, että varmasti puhaltaa 25-30 m/sekunnissa.
        Ihan totta.

Minä nenänpäällä mittasin ja tulin siihen tulokseen, että varmasti puhaltaa 25-30 m/sekunnissa.
        Ihan totta.

Sielhä on sit miltei myrsky

• pujotteIija kirjoitti:

Sielhä on sit miltei myrsky

Mummot ja papat lentää ilmassa..
        Ei ne aamulla puhuneet tämmösestä mitään.
        Ei tätä kyllä tilattu.

Mummot ja papat lentää ilmassa..
        Ei ne aamulla puhuneet tämmösestä mitään.
        Ei tätä kyllä tilattu.

Multahan lensi tuo profiilikuvassa näkyvä lippis kymijokeen, kun tuulenpuuska yllätti keskikosken sillalla

• pujotteIija kirjoitti:

Multahan lensi tuo profiilikuvassa näkyvä lippis kymijokeen, kun tuulenpuuska yllätti keskikosken sillalla

Muuten ollu kiva päivä. 26 astetta lämmintä.

Muuten ollu kiva päivä. 26 astetta lämmintä.

Niinpä, kroppa tykkää kun puurtaa helteessä. Läski ei sentään tirissyt, kun minussa ei ole sitä

• pujotteIija kirjoitti:

Niinpä, kroppa tykkää kun puurtaa helteessä. Läski ei sentään tirissyt, kun minussa ei ole sitä

Sinä olet kovassa kunnossa.
        Voisit antaa palstalaisille kuntoiluohjeita, miten tuollainen tila saavutetaan...

Yritä nyt kuitenkin kesällä syödä edes yksi makkarainen, eihän se ole kiellettyä, et kai itsellesi niin tiukka ole? Eeet sinä ole...kyllä saat haukata, nam. Sulla energiat kuluu.

Sinä olet kovassa kunnossa.
        Voisit antaa palstalaisille kuntoiluohjeita, miten tuollainen tila saavutetaan...

Yritä nyt kuitenkin kesällä syödä edes yksi makkarainen, eihän se ole kiellettyä, et kai itsellesi niin tiukka ole? Eeet sinä ole...kyllä saat haukata, nam. Sulla energiat kuluu.

Oletko jo unohtanut viineri ja munkkiensyönti juttuni?

• pujotteIija kirjoitti:

Oletko jo unohtanut viineri ja munkkiensyönti juttuni?

Ai niin sullahan oli kellari täynnä niitä...
        No hyvä, makeavaje paikattu:)

Ai niin sullahan oli kellari täynnä niitä...
        No hyvä, makeavaje paikattu:)

Niin ja....meinasin vaan että en todellakaan kovinkaan terveellisesti syö, sinä syöt varmaan terveellisemmin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      208
      2072
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      49
      1237
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      185
      1130
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      976
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      871
    6. 71
      803
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      792
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      737
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      348
      695
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      33
      685
    Aihe