Kuultuani tuon kappaleen alkuperäisversion tuli taas mieleen, että kukahan suomipelle se olikaan, joka hehkutteli saman kappaleen samalla sävelellä suomeksi johonkin Kalajoen vai Mätäjoen (Malminkartano) rannoille sanoitettuna ilakoiden jostain kesäloman alkamisesta ja muusta ihanuudesta (yäägh) samaan aikaan kun mollisävyinen melodia ei kuulosta ollenkaan sopivalta sanoitukseen toisinkuin alkuperäinen. Alkuperäinen sentään kertoo kylmästä ja myrskyisestä talvimyräkästä kuten sävelkulustakin voi päätellä.
Koska en ole musiikin asiantuntija niin ihmetyttää tuollainen ristiriita omaan korvaan jossain.
Tuleeko mollista duuri kun sanat ovat hilpeään ja iloisuuteen viittaavia?
Kuunnelkaa itse ja miettikää miltä kuulostaa. Onko siinä hilpeä ja iloinen odottava kesäloman alkufiilis vai ei?
https://www.youtube.com/watch?v=N-aK6JnyFmk
California dreaming
5
551
Vastaukset
- iteMeestari
Kun on kauniin kuuloinen (vaikkakin haikeankin kuuloinen) laulanta ja ainoat sanat mitä suomalainen tuosta saa selvää ovat Kalifornia ja unelma/unelmoida, niin siitä on varmaan kuviteltu että se on joku kiva kesä/hiekkaranta rallatus.
Ja kyseessä kai Tapsa Kansan suomennos mitä tarkoitit, eikä siinäkään mitään vikaa ole, kiva laulu on.
Ja tää on vaan musiikkia, ei tässä mitään hylkeitä nyljetä. Peace, love and unity! - Yöörghh
Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Turhanpäiväisiä pellejä suomalaiset duuristikot. Olipa sitten laulelija tai sanoittaja.
- poppikone
Sammaa mieltä myös minä. Lisäänpä tähän myös JVG Popcorn , eikö ole mitään rotia
- parin_kk_erolla
Ei tuossa linkissä ole alkuperäinen, alkuperäisen esitti Barry McGuire. Mutsit ja faijat hoilasi taustalla;)
https://www.youtube.com/watch?v=5W2se8MMqwo - BrianPhillips
80-luvulla ( 1986 ? ) Beach Boys tekin oman versionsa biisistä. Ei kuulosta myöskään hullummalta näin vuosien jälkeen. Muistaakseni Roger McGuinn (ex Byrds) soitti 12-kielistä skittaa ja saksofonikin soi maukkaasti tyylikkään harmonia-laulun kera. Toki tuo mammojen ja pappojen versio se legendaarisin mutta kyllähän tuo Tapsankin Kalajoen hiekat on jo Finnhits klassikko ja mainio kesäbiisi omassa sarjassaan kun ei vaan vertaile sitä millään muotoa noihin edellä mainittuihin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559