Kuultuani tuon kappaleen alkuperäisversion tuli taas mieleen, että kukahan suomipelle se olikaan, joka hehkutteli saman kappaleen samalla sävelellä suomeksi johonkin Kalajoen vai Mätäjoen (Malminkartano) rannoille sanoitettuna ilakoiden jostain kesäloman alkamisesta ja muusta ihanuudesta (yäägh) samaan aikaan kun mollisävyinen melodia ei kuulosta ollenkaan sopivalta sanoitukseen toisinkuin alkuperäinen. Alkuperäinen sentään kertoo kylmästä ja myrskyisestä talvimyräkästä kuten sävelkulustakin voi päätellä.
Koska en ole musiikin asiantuntija niin ihmetyttää tuollainen ristiriita omaan korvaan jossain.
Tuleeko mollista duuri kun sanat ovat hilpeään ja iloisuuteen viittaavia?
Kuunnelkaa itse ja miettikää miltä kuulostaa. Onko siinä hilpeä ja iloinen odottava kesäloman alkufiilis vai ei?
https://www.youtube.com/watch?v=N-aK6JnyFmk
California dreaming
5
989
Vastaukset 5
- iteMeestari
Kun on kauniin kuuloinen (vaikkakin haikeankin kuuloinen) laulanta ja ainoat sanat mitä suomalainen tuosta saa selvää ovat Kalifornia ja unelma/unelmoida, niin siitä on varmaan kuviteltu että se on joku kiva kesä/hiekkaranta rallatus.
Ja kyseessä kai Tapsa Kansan suomennos mitä tarkoitit, eikä siinäkään mitään vikaa ole, kiva laulu on.
Ja tää on vaan musiikkia, ei tässä mitään hylkeitä nyljetä. Peace, love and unity! - Yöörghh
Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Turhanpäiväisiä pellejä suomalaiset duuristikot. Olipa sitten laulelija tai sanoittaja.
- poppikone
Sammaa mieltä myös minä. Lisäänpä tähän myös JVG Popcorn , eikö ole mitään rotia
- parin_kk_erolla
Ei tuossa linkissä ole alkuperäinen, alkuperäisen esitti Barry McGuire. Mutsit ja faijat hoilasi taustalla;)
https://www.youtube.com/watch?v=5W2se8MMqwo - BrianPhillips
80-luvulla ( 1986 ? ) Beach Boys tekin oman versionsa biisistä. Ei kuulosta myöskään hullummalta näin vuosien jälkeen. Muistaakseni Roger McGuinn (ex Byrds) soitti 12-kielistä skittaa ja saksofonikin soi maukkaasti tyylikkään harmonia-laulun kera. Toki tuo mammojen ja pappojen versio se legendaarisin mutta kyllähän tuo Tapsankin Kalajoen hiekat on jo Finnhits klassikko ja mainio kesäbiisi omassa sarjassaan kun ei vaan vertaile sitä millään muotoa noihin edellä mainittuihin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa932124Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391373Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381034Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.226991- 82856
- 95853
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215744- 79741
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53727- 92690
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 47634
- 35621
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.27503Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14470- 35464
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462- 40437
- 33433