Olipa mukava tulla

Villes

Olipa mukava tulla Pyhälle lomalle! Kiitos että Pelkosenniemi on olemassa. Aivan ihana paikka monessakin suhteessa. Täällä on paljon mitä ei moni näe. En luettele niitä, vaan ajattelen niitä itse. Oikeastaan hyvä on, että täällä ei hötkyillä joutavia eikä olla jokaisen uuden muutoksen vietävissä. Konservativisuus hyvässä merkityksessä on pienen voima.

4

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naurattavaa

Minusta ei kannata puhua Pelkosenniemestä ja Pyhästä samassa lauseessa. Pyhä on oma maailmansa, etelän ihmisten retkikohde. Teeskennelkää siellä rauhoittuvanne ja nauttivanne. Pelkosenniemi on kunta, jossa asuu aidot niemiläiset kohta vailla minkäänlaisia palveluita.

• Ylpeästiniemiläinen

Mielestäni kyllä voimme puhua samassa lauseessa tästä, Pelkosenniemi on kunta, jossa sijaitsee Pyhätunturi! Ainahan näin on ollut, miksihän tilanne on nyt tämä? Eikö pitäisi ottaa huomioon se, että moni etelänkin ihminen arvostaa Pyhätunturia juuri siksi, että siellä voi vielä rauhoittua! Monen olen kuullut sanovan, että toivottavasti siitä ei tule jotakin Levin ja Saariselän kaltaista paikkaa, sitä hulinaa ei tunnu moni turisti kaipaavan! Sitä luonnon rauhaa tässä hektisessä maailmassa kaivataan, me voisimme pitää vielä tunturin sellaisena! Nyt koko kuntaa kehittämään, ensimmäinen ehto on, että ajattelisimme tulevia kuntalaisia, lapsia ja nuoria! Kouluasia kuntoon, kyllä koulu kuuluu kirkolle, päivähoidot tarpeeseen, se voi olla myös kirkolla ja tunturissa ja toimia joustavasti! Asuntoasiat myös kohilleen, kunnostuksia ja vuokratarjonnat ja vuokrat järkeviksi! Kirkonkylälle tarvitaan kunnon kokoontumispaikka kaiken ikäisille! Arvostaisimme kaiken ikäisiä kuntalaisia ja kaikkia yrittäjiä, joka kylällä olevia ja käyttäkäämme oman kylän palveluja! Iloitkaamme tästä luonnosta, tunturista, Kemijoesta, aapasoista ja toisistamme

• Kekri

Villes puhuu asiaa,niemiläinen jauhaa samaa mihin ei ole kaikkeen varaa.Asunnot kohtuu kuntoisia kunnan vuokraasunnoiksi kun vertaa muihun kuntiin suomessa esim Inari Utsjoki Roi

• Seurat

Taas tekohengittämään kirkonkylää. Ja taas sitä kokoontumistilaa vailla.Meillä on alakoululla tilaa.Vai kirpputoriksiko se tyhjenevä valtuustosali taas muuttuu? Vai tuleeko siitä jollekki"pikku työhuone ?"
        Torilla voi kokoontua sekä näyttämöllä pitää puheita ja istuksella. Ja voitte ihan vuokrata kokonaisia asuntoja ,joissa voitte tavata ja kokoontua niin paljon kuin haluatte. Miksi koko kunnan täytyy osallistua muutaman kokoontujan tilan maksumieheksi ? Minä en tarvitse kokoontumistilaa. Niihin pitäis laittaa käyttömaksu niin heittäsivät kokoontumasta muutkin.Tai ostakaa vanha sirkusteltta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      172
      3375
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2161
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      54
      2097
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      42
      1988
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1481
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1241
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1203
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      394
      1091
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      115
      1015
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      46
      889
    Aihe