Mikä on toora ja kenelle se on kirjoitettu?
Alakaa vistottamaan, kun joku jatkuvasti tuputtaa jotain tooraa, vaikka helluntailaisten uskontokirja on Pyhä Raamattu.
Toora ja toora ja toora..
116
1342
Vastaukset
Käsittääkseni Toora sisältyy myös helluntailaisten Raamattuun. Vai ovatko helluntailaiset leikanneet Tooran irti Raamatustaan?
- Laskuntulos
Toora=viisi Mooseksen kirjaa. Siinä on kerrottu maailman ja Israelin historiaa.
Vain noin 20 % sivumäärästä on lakipykäliä. Kristitty.net antaa kuvan, että koko Toora on vain lakipykäliä. Hän on sitä mieltä, että uskovilla on Toora sydämessä (valhetta). Miksi meillä pitäisi olla alkuaikojen historia sydämessä??? - sdfs
Laskuntulos kirjoitti:
Vain noin 20 % sivumäärästä on lakipykäliä. Kristitty.net antaa kuvan, että koko Toora on vain lakipykäliä. Hän on sitä mieltä, että uskovilla on Toora sydämessä (valhetta). Miksi meillä pitäisi olla alkuaikojen historia sydämessä???2 Tim 3:16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään.
Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Laskuntulos
sdfs kirjoitti:
2 Tim 3:16 Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään.
Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.sdfs kiinnitäppä huomiosi seuraaviin sanoihin:
"Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen "
"vaan toteuttamaan. ". Eli Jeesus täyttää lain meidän puolesta! Olemme pyhiä.
Tässä Jeesuksen sanat teille toraisteille:
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
sdfs kuulutko samaan seurakuntaan kristitty.netin kanssa? Laskuntulos kirjoitti:
Vain noin 20 % sivumäärästä on lakipykäliä. Kristitty.net antaa kuvan, että koko Toora on vain lakipykäliä. Hän on sitä mieltä, että uskovilla on Toora sydämessä (valhetta). Miksi meillä pitäisi olla alkuaikojen historia sydämessä???>> Hän on sitä mieltä, että uskovilla on Toora sydämessä (valhetta) <<
"Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (Tooran) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer. 31:33)
Raamattu sanoo, että meillä on Toora sydämessä. Tämä on Jumalan sana.Laskuntulos kirjoitti:
sdfs kiinnitäppä huomiosi seuraaviin sanoihin:
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
sdfs kuulutko samaan seurakuntaan kristitty.netin kanssa?Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus on täyttänyt lain puolestamme, niin että meidän ei sitä tarvitse täyttää? Annas tulla luku ja jae.
Lainopettajat ja fariseukset eivät noudattaneet Jumalan lakia. Huomaa, että Jeesus ei missään kohtaa moiti yhtään ketään lain noudattamisesta vaan vaatii meitä noudattamaan lakia. Joten missä on se Raamatun kohta, jossa sanotaan, että meidän ei tarvitse lakia noudattaa?- sdfds
Laskuntulos kirjoitti:
sdfs kiinnitäppä huomiosi seuraaviin sanoihin:
sdfs kuulutko samaan seurakuntaan kristitty.netin kanssa?Sinä olet antitoraisti ja laittomien tekojesi takia tuhoon tuomittu.
- Toora.ei.kiitos
Sana toora on suomalaiselle vieras.
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jeesus on täyttänyt lain puolestamme, niin että meidän ei sitä tarvitse täyttää? Annas tulla luku ja jae.
Lainopettajat ja fariseukset eivät noudattaneet Jumalan lakia. Huomaa, että Jeesus ei missään kohtaa moiti yhtään ketään lain noudattamisesta vaan vaatii meitä noudattamaan lakia. Joten missä on se Raamatun kohta, jossa sanotaan, että meidän ei tarvitse lakia noudattaa?Me emme voi täyttää lakia.
Kristitty.net kuka sovittaa sinun huomenna tekemät synnit? - Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
>> Hän on sitä mieltä, että uskovilla on Toora sydämessä (valhetta) <<
"Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (Tooran) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer. 31:33)
Raamattu sanoo, että meillä on Toora sydämessä. Tämä on Jumalan sana.Jer.31.33 viittaa Pyhään Henkeen.
Johanneksen evankeliumi:
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Laskuntulos kirjoitti:
Jer.31.33 viittaa Pyhään Henkeen.
Johanneksen evankeliumi:
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (Tooran) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer. 31:33)
Tässä ei sanota sanaakaan Pyhästä Hengestä, vaan sanotaan, että Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Tämä on Jumalan sana.Laskuntulos kirjoitti:
Me emme voi täyttää lakia.
Kristitty.net kuka sovittaa sinun huomenna tekemät synnit?Jeesus tietenkin sovittaa minun huomenna tekemäni synnit, kuka muu?
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Jeesus tietenkin sovittaa minun huomenna tekemäni synnit, kuka muu?
Eli sinä et pysty elämään synnittömästi toorasi avulla. Kumminkin valehtelet, että täytät kaikki 613 lakipykälää.
Laskuntulos kirjoitti:
Eli sinä et pysty elämään synnittömästi toorasi avulla. Kumminkin valehtelet, että täytät kaikki 613 lakipykälää.
Raamatussa sanotaan, että sana on aivan lähellä sinua, niin että voit sen täyttää. Tämä on Jumalan sana.
- joshenkieijohdata
Ei kenenkään tarvitse tulla Pyhässä Hengessä vaeltavia helluntalaisia neuvomaan mitä heidän Raamatussaan lukee. Ei sellaisia uskonnollisti pöyhkeitä kaivata eikä heitä tarvita mihinkään. Jos ihmisessä ei ole Pyhän Hengen johdatusta kirjoittelemaan viisaita veljille ja sisarille, niin hän voi olla hiljaa omituisista Raamatuntulkinnoistaan ja pitää ne omana tietonaan.
- sdfw
Jumala on Pyhä, jonka Henki on Pyhä Henki. Pyhä Henki on antanut ihmisille lakinsa, mitä Jeesus Kristus itse noudatti tarkasti.
3 MS 19: 2 "Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä. 3 "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. 4 Älkää kääntykö seuraamaan epäjumalia älkääkä valako itsellenne jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. --- 37 Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra."
Jes 11:2 Hänen ylleen laskeutuu Herran henki, viisauden ja ymmärryksen henki,
taidon ja voiman henki, totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki:
3 hänen ilonsa on totella Herraa.
Sellaisessa helluntailaisessa ei ole Pyhää Henkeä, joka puhuu lakia ja sen noudattamista vastaan. Sellainen helluntailainen ei ole Kristuksessa, joka moittii lain noudattamisesta, sen lain noudattamisesta, jota Kristus itse noudatti.
1 Kr 14:30 Jos joku muu läsnäolijoista saa ilmestyksen, edellisen puhujan tulee vaieta. 31 Kaikki te voitte profetoida, kukin vuorollanne, jotta kaikki oppisivat ja saisivat rohkaisua. 32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, 33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala.
Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, 34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. 35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. 36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. 38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.
Hepr 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. - Laskuntulos
sdfw kirjoitti:
Jumala on Pyhä, jonka Henki on Pyhä Henki. Pyhä Henki on antanut ihmisille lakinsa, mitä Jeesus Kristus itse noudatti tarkasti.
3 MS 19: 2 "Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä. 3 "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. 4 Älkää kääntykö seuraamaan epäjumalia älkääkä valako itsellenne jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. --- 37 Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra."
Jes 11:2 Hänen ylleen laskeutuu Herran henki, viisauden ja ymmärryksen henki,
taidon ja voiman henki, totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki:
3 hänen ilonsa on totella Herraa.
Sellaisessa helluntailaisessa ei ole Pyhää Henkeä, joka puhuu lakia ja sen noudattamista vastaan. Sellainen helluntailainen ei ole Kristuksessa, joka moittii lain noudattamisesta, sen lain noudattamisesta, jota Kristus itse noudatti.
1 Kr 14:30 Jos joku muu läsnäolijoista saa ilmestyksen, edellisen puhujan tulee vaieta. 31 Kaikki te voitte profetoida, kukin vuorollanne, jotta kaikki oppisivat ja saisivat rohkaisua. 32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, 33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala.
Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, 34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. 35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. 36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. 38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.
Hepr 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.Sdfw ei tunne Pyhää Henkeä. Uuden Liiton uskovien vaelluksessa ja pyhityselämässä on Pyhällä Hengellä RATKAISEVA merkitys. Näin on Isä suunnitellut pelastuksen Jeesuksen veressä ja Pyhän Hengen johdatuksessa. Olemme saaneet Jumalan lahjavanhurskauden!
Tooralla ei pärjää. - sdfw
Laskuntulos kirjoitti:
Sdfw ei tunne Pyhää Henkeä. Uuden Liiton uskovien vaelluksessa ja pyhityselämässä on Pyhällä Hengellä RATKAISEVA merkitys. Näin on Isä suunnitellut pelastuksen Jeesuksen veressä ja Pyhän Hengen johdatuksessa. Olemme saaneet Jumalan lahjavanhurskauden!
Tooralla ei pärjää.Minussa on Pyhä Henki. Sinussa Laskuntulos ei ole Pyhää Henkeä, etkä sinä ole Kristuksessa. Kuten Paavali opettaa, niin Pyhä Henki ei puhu lakia vastaan.
Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, 34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, NIIN KUIN LAKIKIN SANOO. 35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. 36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. 38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä. - Laskuntulos
sdfw kirjoitti:
Minussa on Pyhä Henki. Sinussa Laskuntulos ei ole Pyhää Henkeä, etkä sinä ole Kristuksessa. Kuten Paavali opettaa, niin Pyhä Henki ei puhu lakia vastaan.
Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, 34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, NIIN KUIN LAKIKIN SANOO. 35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. 36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. 38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.613 lakipykälää ei tee vanhurskaaksi.
Vanhurskas on elävä uskosta. - sdfw
Laskuntulos kirjoitti:
613 lakipykälää ei tee vanhurskaaksi.
Vanhurskas on elävä uskosta.Sinä olet taas väärässä.
Room 2: 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. ---- 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."
- brrr
Kristitty.net kiusaa ihmisiä niillä toora-jutuillaan. Eikä hänellä tunnu olevan mitään muuta motiivia.
- sfwe
Sinä olet antitoraisti, joka on antikristillistä.
- brrr
Jumala on Pyhä mutta Hän ei ole typerys eikä tuomiohenkinen. Jos Jumala haluaisi tuomita, maan päällä ei olisi yhtään ihmistä.
- sevd
Kaikki antitoraistit tuomitaan laittomuuden tekijöinä, mutta se tapahtuu vasta viimeisenä päivänä viimeisellä tuomiolla.
Mt 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.
Hepr 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. - brrr
sevd kirjoitti:
Kaikki antitoraistit tuomitaan laittomuuden tekijöinä, mutta se tapahtuu vasta viimeisenä päivänä viimeisellä tuomiolla.
Mt 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.
Hepr 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.Sinä et ymmärrä, mitä nuo jakeet tarkoittavat ja kenelle ne on tarkoitettu. Ääliö.
- sevd
brrr kirjoitti:
Sinä et ymmärrä, mitä nuo jakeet tarkoittavat ja kenelle ne on tarkoitettu. Ääliö.
Jakeet on tarkoitettu mm. sinulle, koska Jeesus käski opettamaan ne kaikille kansoille.
- brrr
sevd kirjoitti:
Jakeet on tarkoitettu mm. sinulle, koska Jeesus käski opettamaan ne kaikille kansoille.
Jeesus käski julistamaan evankeliumia eikä kiusaamaan ihmisiä Mooseksen lailla.
Sinä olet pahasti harhaoppinen. - sevd
brrr kirjoitti:
Jeesus käski julistamaan evankeliumia eikä kiusaamaan ihmisiä Mooseksen lailla.
Sinä olet pahasti harhaoppinen.Ei pidä paikkansa tämäkään. Sinä et olet Kristuksessa.
Jeesus käski noudattamaan Mooseksen lakia ja käski opettamaan sen kaikille kansoille myös suomalaisille.
Mt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ----- 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Paavali opetti kreikkalaiselle pakanalle Timoteukselle, että lain noudattaminen kuuluu Jeesuksen hänelle antamaan evankeliumiin.
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. 9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava EVANKELIUMI, joka on minulle uskottu. - brrr
sevd kirjoitti:
Ei pidä paikkansa tämäkään. Sinä et olet Kristuksessa.
Jeesus käski noudattamaan Mooseksen lakia ja käski opettamaan sen kaikille kansoille myös suomalaisille.
Mt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ----- 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Paavali opetti kreikkalaiselle pakanalle Timoteukselle, että lain noudattaminen kuuluu Jeesuksen hänelle antamaan evankeliumiin.
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. 9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava EVANKELIUMI, joka on minulle uskottu.Sinä et ymmärrä Raamattua ollenkaan. Tämä on kirjoitettu sinua varten.
1 Tim 1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät. - sevd
brrr kirjoitti:
Sinä et ymmärrä Raamattua ollenkaan. Tämä on kirjoitettu sinua varten.
1 Tim 1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.Tämä on sinun oma valistumaton mielipiteesi. Se sana, jota siteerasi tulee sinulle tuomioksi.
- brrr
sevd kirjoitti:
Tämä on sinun oma valistumaton mielipiteesi. Se sana, jota siteerasi tulee sinulle tuomioksi.
Sinä olet typerä ääliö enkä minä aio enää tuhlata aikaani sinuun. Tulen noudattamaan tätä raamatunkohtaa.
Tiit 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
3:11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut. - sevd
brrr kirjoitti:
Sinä olet typerä ääliö enkä minä aio enää tuhlata aikaani sinuun. Tulen noudattamaan tätä raamatunkohtaa.
Tiit 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
3:11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.Siteeraamasi kohta ei sovellu tähän keskusteluun. Sinä puhut kuin ne Jobin ystävät, jotka moittivat väärillä perusteilla Jobia.
Mutta nämä kohdat soveltuvat sinuun:
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. --- 27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
- että_näin
Toora on kursittu kokoon pakkosiirtolaisuuden jälkeen käyttämällä eri ikäisiä tekstilähteitä. Yhtenä keskeisenä motiivina lienee ollut israelilaisten kansallisen identiteetin vahvistaminen. Tooraa voi pitää suurelta osin fiktiivisenä.
- fdge
Hepr 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.
- että_näin
fdge kirjoitti:
Hepr 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.
Edes juutalaiset eivät nykyään noudata Mooseksen lakia.
- Laskuntulos
fdge kirjoitti:
fdge miten sinä ja seurakuntasi täytät tämän lain?
15:19 Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti.
15:25 Jos naisen verenvuoto kestää kauan aikaa, vaikka ei ole hänen kuukautisaikansa, tahi jos se jatkuu hänen kuukautisaikansa ohitse, pidettäköön hänet koko vuotonsa ajan saastaisena, niinkuin hänen kuukautisaikanaankin; hän on saastainen. - fdge
Laskuntulos kirjoitti:
fdge miten sinä ja seurakuntasi täytät tämän lain?
15:19 Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti.
15:25 Jos naisen verenvuoto kestää kauan aikaa, vaikka ei ole hänen kuukautisaikansa, tahi jos se jatkuu hänen kuukautisaikansa ohitse, pidettäköön hänet koko vuotonsa ajan saastaisena, niinkuin hänen kuukautisaikanaankin; hän on saastainen.Näihin kysymyksiin olet saanut vastauksen toisessa keskustelussa. Miksi kysyt samat asiat uudestaan? Haluatko vain tehdä kiusaa?
Tiedän, että sinä olet kadotuksen lapsi ja matkalla tuliseen järveen, joten silloin vastaan näin:
Mt 7:6 "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä. - Laskuntulos
fdge kirjoitti:
Näihin kysymyksiin olet saanut vastauksen toisessa keskustelussa. Miksi kysyt samat asiat uudestaan? Haluatko vain tehdä kiusaa?
Tiedän, että sinä olet kadotuksen lapsi ja matkalla tuliseen järveen, joten silloin vastaan näin:
Mt 7:6 "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.En muista, että olisit vastannut kysymykseen. Onko teidän seurakunnassa eri osasto naisille?
Tässä sinulle Raamatun paikka.
Matteuksen evankeliumi:
7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. - fefg
Laskuntulos kirjoitti:
En muista, että olisit vastannut kysymykseen. Onko teidän seurakunnassa eri osasto naisille?
Tässä sinulle Raamatun paikka.
Matteuksen evankeliumi:
7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.Sinulla Laskuntulos ei ole Pyhää Henkeä, eikä profetian armolahjaa. Omavaltainen tuomio on kielletty, mutta Pyhän Hengen käskyn mukaan annettu tuomio on pätevä.
Jeesuksen 12 opetuslasta antoivat Pyhän Hengen käskystä kadotustuomioita, koska Jeesus antoi heille sellaisen tehtävän. He tekivät ihan oikein. Sinun saamasi tuomiot ovat ihan päteviä Raamatun mukaan annettuja.
Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Mt 16:17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." 20 Sitten hän kielsi opetuslapsiaan kertomasta kenellekään, että hän oli Messias.
- Steyr
Jååhas. Jassåå. Jo vain se mielipiteistä selvisi, että atventistithan ne tooraa eli Mooseksen lakia ja sapattioppiaan helluntailaisille tuputtavat, kun eivät tunne Isä Jumalan Pyhää Henkeä, eivätkä näin ollen hänen Poikaansa, Kristusta Jeesusta, josta on Kirjoitettu Uudessa Testamentissa.
Tooraa tuputtavista tuli mieleen Paavalin sanat Galatalaisille, jossa hän sanoo: "Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännyitte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin". (Gal. 1:6-7).
Jos siis joku tahtoo alistaa uskovat uudelleen Mooseksen lain alle ja ikäänkuin lakia noudattamalla ansaita Jumalan armon, niin sellainen on eksynyt kertakaikkiaan pois armon alta. Ja kun on eksynyt, niin yrittää eksyttää pois Kristuksen armon evankeliumista myös sellaiset, jotka vaeltavat Jumalaa kunnioittaen lahjavanhurskaudessa ja hänen Poikansa lahjoittaman iankaikkisen elämän toivossa ja turvaavat ainoastaan Jumalan armoon.
Koska Jumalan laki on jo Kirjoitettu itsekunkin Jeesukseen uskovan sydämeen, ei ole mielekästä alkaa yhä uudelleen ja taas uudelleen tuputtamaan lakia, vaan sensijaan julistamaan evankeliumin ilosanomaa Kristuksesta Jeesuksesta.
Sydämeen Kirjoitettu laki, jota Jumalan Pyhä Henki valvoo, huomauttaa ajallaan, jos lakia joko tahallisesti tai tahattomasti rikotaan vajavaisina uskovaisina.
Annetaan siis Isä Jumalan Pyhälle Hengelle tilaisuus jakaa ruusuja tai risuja tarpeen mukaisesti, ja kiitellään siitä Kristusta Jeesusta.- fwdf
Niin Galatalaiskirje on suunnattu niille juutalaisille, jotka luopuivat uskostaan Jeesukseen Kristukseen. Ei lakin noudattaminen on evankeliumista luopumista, mutta Jeesuksen kieltäminen on.
Jos se kirjeen sanomalla yrittää perustella sitä, ettei lakia tarvitse noudattaa uuden liiton aikana, niin on eksynyt pahasti. Paavali ei koskaan arvostellut lain noudattamisesta vaan aina uskon puutteesta. Lain alla ovat vain ne juutalaiset, jotka eivät usko Jeesukseen. Armon alla ei ole sellainen kristitty, joka rikkoo lakia vastaan. Kristitty saa varman tuomion helvettiin, jos ei käänny pois lain rikkomisesta, kuten Paavali opettaa. Sellainen kristitty ei saa armoa.
Room 6: 14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
1 Jh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Roomalaisia pakanoita Paavali arvosteli lain rikkomisesta. Jos kristitty ei noudata lakia, hän saa tuomion helvettiin.
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. ---- 27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. ---- 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." - mot.-
>>Koska Jumalan laki on jo Kirjoitettu itsekunkin Jeesukseen uskovan sydämeen, ei ole mielekästä alkaa yhä uudelleen ja taas uudelleen tuputtamaan lakia, vaan sensijaan julistamaan evankeliumin ilosanomaa Kristuksesta Jeesuksesta.<<
Sinun sydämessäsi ei ole Jumalan lakia, koska arvostelet sitä. Sinä et ole myöskään Kristuksessa, koska Mooseksen laki on Kristuksen laki, jota Kristus noudatti ja vaati pakanoitakin sitä noudattamaan antamalla lähetyskäskynsä.
Jumalan laki ei ole sinun omat mielipiteesi. Jumalan laki ei ole niiden sydämessä, jotka väittävät uskovansa Jeesukseen, vaan niiden sydämessä, jotka ovat opiskelleet sen Raamatusta ja noudattavat sitä.
Ps 40:8,9: Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä. Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni." - Laskuntulos
Steyr kirjoitit asiaa!
- Steyr
mot.- kirjoitti:
>>Koska Jumalan laki on jo Kirjoitettu itsekunkin Jeesukseen uskovan sydämeen, ei ole mielekästä alkaa yhä uudelleen ja taas uudelleen tuputtamaan lakia, vaan sensijaan julistamaan evankeliumin ilosanomaa Kristuksesta Jeesuksesta.<<
Sinun sydämessäsi ei ole Jumalan lakia, koska arvostelet sitä. Sinä et ole myöskään Kristuksessa, koska Mooseksen laki on Kristuksen laki, jota Kristus noudatti ja vaati pakanoitakin sitä noudattamaan antamalla lähetyskäskynsä.
Jumalan laki ei ole sinun omat mielipiteesi. Jumalan laki ei ole niiden sydämessä, jotka väittävät uskovansa Jeesukseen, vaan niiden sydämessä, jotka ovat opiskelleet sen Raamatusta ja noudattavat sitä.
Ps 40:8,9: Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä. Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni."Missähän kohtaa Minä Mooseksen lakia arvostelen?
Kumma jutska muuten, ettei Jeesus puheissaan korostanut Mooseksen lakia, kun julisti evankeliumia. Eikä hän myöskään korostanut sapatin päivän noudattamista, vaikka itsekin vietti sitä juutalaisen tavan mukaisesti, niinkuin juutalaisilla oli lauantaisin tapana. Ja on muuten edelleenkin. - mot._
Steyr kirjoitti:
Missähän kohtaa Minä Mooseksen lakia arvostelen?
Kumma jutska muuten, ettei Jeesus puheissaan korostanut Mooseksen lakia, kun julisti evankeliumia. Eikä hän myöskään korostanut sapatin päivän noudattamista, vaikka itsekin vietti sitä juutalaisen tavan mukaisesti, niinkuin juutalaisilla oli lauantaisin tapana. Ja on muuten edelleenkin.Sinähän Steyr vastustat lakia, kun yrität keksiä kaikenlaisia valheita, ettei lakia tarvitse noudattaa.
Jeesus korosti Mooseksen lain kaikkein käskyjen noudattamista, ja käski opettaa lain noudattamisen kaikille kansoille lähetyskäskyssään. Jeesus myös ilmoitti, ettei pelasta sellaista, joka ei ala noudattamaan lakia, vaikka tunnustaisi uskonsa Jeesukseen.
Mt 28: 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ----- 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'. - Steyr
mot._ kirjoitti:
Sinähän Steyr vastustat lakia, kun yrität keksiä kaikenlaisia valheita, ettei lakia tarvitse noudattaa.
Jeesus korosti Mooseksen lain kaikkein käskyjen noudattamista, ja käski opettaa lain noudattamisen kaikille kansoille lähetyskäskyssään. Jeesus myös ilmoitti, ettei pelasta sellaista, joka ei ala noudattamaan lakia, vaikka tunnustaisi uskonsa Jeesukseen.
Mt 28: 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ----- 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.Ei Raamatun Kirjoituksia tuolleen ole soveliasta siteerata noin, että katkaistaan jae kesken koko sanoman.
Niinkuin nyt tässä Matteus 28:19 jakeessa teet. Jakeen sanomahan kuuluu kokonaisuudessaan seuraavasti: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
Oleellisin asia tuossa jakeessa on se, että kun opetuslapset ensin kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin he oppivat tuntemaan Jeesuksen ja osaavat tutkistella Raamatusta evankeliumin ilosanomaa Kristuksesta Jeesuksesta. Ja mitä enemmän he tutkistelevat Raamatun Kirjoituksista evankeliumin ilosanomaa Kristuksesta Jeesuksesta, sen kuuliaisempia he tulevat olemaan Kristuksen laille. - näinsemeneee
Steyr kirjoitti:
Ei Raamatun Kirjoituksia tuolleen ole soveliasta siteerata noin, että katkaistaan jae kesken koko sanoman.
Niinkuin nyt tässä Matteus 28:19 jakeessa teet. Jakeen sanomahan kuuluu kokonaisuudessaan seuraavasti: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
Oleellisin asia tuossa jakeessa on se, että kun opetuslapset ensin kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, niin he oppivat tuntemaan Jeesuksen ja osaavat tutkistella Raamatusta evankeliumin ilosanomaa Kristuksesta Jeesuksesta. Ja mitä enemmän he tutkistelevat Raamatun Kirjoituksista evankeliumin ilosanomaa Kristuksesta Jeesuksesta, sen kuuliaisempia he tulevat olemaan Kristuksen laille.Sinä et taaskaan halua ymmärtää, mitä sinulle on sanottu. Jeesus käski opettaa pakanoillekin lain. Kasteessa saa synnit anteeksi, mutta sen jälkeen on alettava elämään lain mukaan. Jos ei tee parannusta laittomuudesta kastettu uskovakin tuomitaan kadotukseen.
Hepr 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. - Steyr
näinsemeneee kirjoitti:
Sinä et taaskaan halua ymmärtää, mitä sinulle on sanottu. Jeesus käski opettaa pakanoillekin lain. Kasteessa saa synnit anteeksi, mutta sen jälkeen on alettava elämään lain mukaan. Jos ei tee parannusta laittomuudesta kastettu uskovakin tuomitaan kadotukseen.
Hepr 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.Sinun 'taivaassasi' ei taida olla montakaan uskovaista. Ehkä pari-kolme samankaltaista, niinkuin itse olet.
- Raamatun_mukaan
Steyr kirjoitti: "Jååhas. Jassåå. Jo vain se mielipiteistä selvisi, että atventistithan ne tooraa eli Mooseksen lakia ja sapattioppiaan helluntailaisille tuputtavat, kun eivät tunne Isä Jumalan Pyhää Henkeä, eivätkä näin ollen hänen Poikaansa, Kristusta Jeesusta, josta on Kirjoitettu Uudessa Testamentissa."
Jeesus Kristus noudatti itse Mooseksen lakia. Jos joku opettaa lakia, niin hän tuntee Pyhän Jumalan, joka aina vaatii lain noudattamista, kuten Jeesuskin noudatti lakia.
Sinä Steyr taidat kuulla päässäsi vääriä ääniä luullen sitä Jumalaksi, koska et tunne Jumalaa ollenkaan. Sinä taidat kuulla Jumalaksi tekeytynyttä valkeuden enkeliä, kun olet niin varma väärästä evankeliumista, jota olet eksynyt uskomaan.
Pyhä Henki ei koskaan arvostele lakia, vaan vaatii lain noudattamista.
1 Kor 14:30-38: "Jos joku muu läsnäolijoista saa ilmestyksen, edellisen puhujan tulee vaieta. Kaikki te voitte profetoida, kukin vuorollanne, jotta kaikki oppisivat ja saisivat rohkaisua. Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan, sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, NIIN KUIN LAKIKIN SANOO. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä."
Pyhä Henki kehotti minua antamaan sinulle nimimerkki "Steyr" seuraavat Jeesuksen sana, joita noudatetaan viimeisellä tuomiolla täsmällisesti. Jeesus ei anna armoa laittomuutta uskoville.
Matt 7:21-23: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.- Steyr
En minä kuule päässäni ääniä, sillä Isä Jumalan Pyhä Henki ilmoittaa asiat aina ja poikkeuksetta sydämeeni, koska sydämestähän ne ajatuksemme lähtee.
Jeesus nasaretilaisen Minä tunnen ja Jeesus nasaretilainen tuntee minut aivan luita ja ytimiä myöten.
Minulla on Jeesus nasaretilainen.
Mitä sinulla on? - Raamatun_mukaan
Steyr kirjoitti:
En minä kuule päässäni ääniä, sillä Isä Jumalan Pyhä Henki ilmoittaa asiat aina ja poikkeuksetta sydämeeni, koska sydämestähän ne ajatuksemme lähtee.
Jeesus nasaretilaisen Minä tunnen ja Jeesus nasaretilainen tuntee minut aivan luita ja ytimiä myöten.
Minulla on Jeesus nasaretilainen.
Mitä sinulla on?Minä uskon Jeesukseen Kristukseen ja noudatan Jeesuksen opetusta, joka on kirjattu Raamattuun. Minä olen Kristuksessa ja minussa on Pyhä Henki.
Room 3:31: "Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo."
Sen tiedän, ettei sinun "Steyr" sydämeesi puhu Pyhä Henki ja myös sen, ettet ole Kristuksessa.
Toistan sinulle vielä kerran ne jakeet, jotka Pyhä Henki pyysi minua sinulle antamaan. Kuten huomaat jakeesta 23 Jeesus ei pelasta niitä, jotka eivät tee parannusta lain rikkomisesta.
Matt 7:21-23: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.
Tämän asian vahvistukseksi lisään loppuun Paavalin ja Jaakobin sanat siitä, miten lakia rikkovat uskovat tullaan tuomitsemaan viimeisenä päivänä. Tuomio noudattaa täsmälleen näitä sanoja. Armoa ei saa kukaan, joka ei ole tehnyt parannusta laittomuudesta.
Room. 2:12,13: "Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." 27: "Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia. "
Jaak 2:24: "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." 26: "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja. " - Steyr
Raamatun_mukaan kirjoitti:
Minä uskon Jeesukseen Kristukseen ja noudatan Jeesuksen opetusta, joka on kirjattu Raamattuun. Minä olen Kristuksessa ja minussa on Pyhä Henki.
Room 3:31: "Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo."
Sen tiedän, ettei sinun "Steyr" sydämeesi puhu Pyhä Henki ja myös sen, ettet ole Kristuksessa.
Toistan sinulle vielä kerran ne jakeet, jotka Pyhä Henki pyysi minua sinulle antamaan. Kuten huomaat jakeesta 23 Jeesus ei pelasta niitä, jotka eivät tee parannusta lain rikkomisesta.
Matt 7:21-23: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.
Tämän asian vahvistukseksi lisään loppuun Paavalin ja Jaakobin sanat siitä, miten lakia rikkovat uskovat tullaan tuomitsemaan viimeisenä päivänä. Tuomio noudattaa täsmälleen näitä sanoja. Armoa ei saa kukaan, joka ei ole tehnyt parannusta laittomuudesta.
Room. 2:12,13: "Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." 27: "Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia. "
Jaak 2:24: "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." 26: "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja. "Sinulla on siis laki turvanasi.
Huomioitko laintulkinnoissasi tämän tosiasian, millä mitalla Sinä minulle mittaat, sillä mitalla myös sinulle mitataan. Elikkäs mistä minut tuomitset, siihen sinut itsesi syypääksi tuomitaan.
Jos siis mittaat minulle tuomioitasi väärin perustein, niin ota vastaan myös oma osasi tuomiopäivänäsi. Koska Jumala ei katso henkilöön, vaan tuomitsee tekojen mukaan, niin luuletko, että Jumala sivuuttaa lainkiihkoilusi seurauksena vääryytesi.
Muka noudatat lakia, vaikka rikot sitä jatkuvasti. - wewewewewewewe
Steyr kirjoitti:
Sinulla on siis laki turvanasi.
Huomioitko laintulkinnoissasi tämän tosiasian, millä mitalla Sinä minulle mittaat, sillä mitalla myös sinulle mitataan. Elikkäs mistä minut tuomitset, siihen sinut itsesi syypääksi tuomitaan.
Jos siis mittaat minulle tuomioitasi väärin perustein, niin ota vastaan myös oma osasi tuomiopäivänäsi. Koska Jumala ei katso henkilöön, vaan tuomitsee tekojen mukaan, niin luuletko, että Jumala sivuuttaa lainkiihkoilusi seurauksena vääryytesi.
Muka noudatat lakia, vaikka rikot sitä jatkuvasti.Minä sain Pyhältä Hengeltä tehtäväksi ilmoittaa sinulle nimimerkki Steyr, ettei Jeesus Kristus anna sinun syntejäsi anteeksi. Tämä tarkoittaa, että Jeesus Kristus on tuominnut sinut sinut tuliseen järveen, eikä sinulla ole enää mahdollisuuttakaan pelastukseen. Tästä tuomiosta minä en ole päättänyt, vaan toimitan vain sinulle tiedoksi sen ilmoituksen, minkä Pyhä Henki on minulle antanut.
Hep 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.
Mt 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Siltä varalta ettet ole huomannut Raamatun ilmoitusta siitä, että Jeesus käski opetuslapsiaan toimittamaan vastaavia tuomioita niille, joille Pyhä Henki käski tuomion antamaan, niin siteeraan Raamattua niiltä kohdin, jotka osoittavat, että tämä ilmoitukseni noudattaa Raamatussa mainittuja sääntöjä kadotustuomion pätevästä ilmoittamisesta. Kun opetuslapset ilmoittivat kadotustuomioista, he tekivät oikein, koska se tapahtui Pyhän Hengen johdatuksessa eikä omassa lihassa. Minä todistan, että Pyhä Henki on ilmoittanut sinun tuomiostasi.
Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Mt 16:17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." 20 Sitten hän kielsi opetuslapsiaan kertomasta kenellekään, että hän oli Messias. - Laskuntulos
Raamatun_mukaan kirjoitti:
Minä uskon Jeesukseen Kristukseen ja noudatan Jeesuksen opetusta, joka on kirjattu Raamattuun. Minä olen Kristuksessa ja minussa on Pyhä Henki.
Jaak 2:24: "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." 26: "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja. "Kun toraistit huomaavat olevansa hakoteillä uskonasioissa, niin alkaa kadotustumiot lennellä.
- Raamatun_mukaan
Steyr kirjoitti:
Sinulla on siis laki turvanasi.
Muka noudatat lakia, vaikka rikot sitä jatkuvasti.Paavali noudatti lakia kaikessa, eikä hän tietenkään turvannut lakiin vaan Jeesukseen Kristukseen. Sinä tietenkin haluat syytellä väärillä perusteilla minua pelastukseni perustamisesta lain noudattamiseen vääristelläksesi minun sanojani. Minä turvaan Jeesukseen Kristukseen ja sen takia myös noudatan lakia, kuten teki Paavali ja kreikkalainen Timoteus.
Ap.t 25:8: "sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".
Room. 2:13: "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia."
2 Tim 4: 7,8: "Olen kilpaillut hyvän kilpailun, olen juossut perille ja säilyttänyt uskoni. Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä,"
Pyhä Henki yhtyy sinun saamaasi tuomioon ! - Steyr
wewewewewewewe kirjoitti:
Minä sain Pyhältä Hengeltä tehtäväksi ilmoittaa sinulle nimimerkki Steyr, ettei Jeesus Kristus anna sinun syntejäsi anteeksi. Tämä tarkoittaa, että Jeesus Kristus on tuominnut sinut sinut tuliseen järveen, eikä sinulla ole enää mahdollisuuttakaan pelastukseen. Tästä tuomiosta minä en ole päättänyt, vaan toimitan vain sinulle tiedoksi sen ilmoituksen, minkä Pyhä Henki on minulle antanut.
Hep 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.
Mt 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Siltä varalta ettet ole huomannut Raamatun ilmoitusta siitä, että Jeesus käski opetuslapsiaan toimittamaan vastaavia tuomioita niille, joille Pyhä Henki käski tuomion antamaan, niin siteeraan Raamattua niiltä kohdin, jotka osoittavat, että tämä ilmoitukseni noudattaa Raamatussa mainittuja sääntöjä kadotustuomion pätevästä ilmoittamisesta. Kun opetuslapset ilmoittivat kadotustuomioista, he tekivät oikein, koska se tapahtui Pyhän Hengen johdatuksessa eikä omassa lihassa. Minä todistan, että Pyhä Henki on ilmoittanut sinun tuomiostasi.
Mt 16:17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." 20 Sitten hän kielsi opetuslapsiaan kertomasta kenellekään, että hän oli Messias.Hehheh..
Jeesus Kristus on JO antanut minulle minun syntini anteeksi uskoon tuloni seurauksena. Synti julistettiin anteeksi annetuksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Minä uskoin sen julistamishetkellä todeksi ja uskon edelleenkin. Asia on taatusti Niin ja Aamen.
Sinun kaltaistesi valheelliset löperöpuheet eivät tätä tosiasiaa pysty millään tavoin kumoamaan, sillä Jeesus Kristus on anteeksiantamuksen takuumies ja Isä Jumalan Pyhä Henki todistaa sen minulle.
Sinulle ei ole annettu tuomiovaltaa kenenkään lähimmäisesi kohdalla. Se paina mieleesi. - wewewewewewewe
Steyr kirjoitti:
Hehheh..
Jeesus Kristus on JO antanut minulle minun syntini anteeksi uskoon tuloni seurauksena. Synti julistettiin anteeksi annetuksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Minä uskoin sen julistamishetkellä todeksi ja uskon edelleenkin. Asia on taatusti Niin ja Aamen.
Sinun kaltaistesi valheelliset löperöpuheet eivät tätä tosiasiaa pysty millään tavoin kumoamaan, sillä Jeesus Kristus on anteeksiantamuksen takuumies ja Isä Jumalan Pyhä Henki todistaa sen minulle.
Sinulle ei ole annettu tuomiovaltaa kenenkään lähimmäisesi kohdalla. Se paina mieleesi.Toistan vielä sinulle etten minä ole tuominnut sinua, vaan sinut on tuominnut Pyhä Henki. Sinulla EI ole syntien anteeksiantoa, etkä voi enää saada syntejäsi anteeksi. Minä todistan siitä, että Pyhä Henki on tämän ilmoittanut sinulle. Tällaista voi tapahtua niille, jotka tekevät syntiä ja yllyttävät muut tekemään syntiä.
Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, HÄN EI SAA SYNEJÄÄN ANTEEKSI." - wewewewewewewe
Toistan vielä sinulle etten minä ole tuominnut sinua, vaan sinut on tuominnut Pyhä Henki. Sinulla EI ole syntien anteeksiantoa, etkä voi enää saada syntejäsi anteeksi. Minä todistan siitä, että Pyhä Henki on tämän ilmoittanut sinulle. Tällaista voi tapahtua niille, jotka tekevät syntiä ja yllyttävät muut tekemään syntiä.
Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, HÄN EI SAA SYNEJÄÄN ANTEEKSI."Korjataan yksi kirjoitusvirhe lisäämällä T-kirjain: Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, HÄN EI SAA SYNTEJÄÄN ANTEEKSI."
- Steyr
Korjataan yksi kirjoitusvirhe lisäämällä T-kirjain: Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, HÄN EI SAA SYNTEJÄÄN ANTEEKSI."
Ja tuolla perusteellako luulet jäävääväsi minulta Minun syntieni anteeksiannon.
No saathan Sinä toki noin luulla, se on Sinun oma asiasi. Se luulo ei vaan ole tiedon väärti.
Kun siis Raamatun Kirjoitukset kertovat syntien anteeksiantamuksesta Totuuden, niin Minä uskon Raamatun Kirjoitusten sanoman asiassa. Ja piste. - Laskuntulos
Korjataan yksi kirjoitusvirhe lisäämällä T-kirjain: Jh 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, HÄN EI SAA SYNTEJÄÄN ANTEEKSI."
Toraistit yrittävät hiljentää toisin ajattelijat samalla tavalla kuin omassa seurakunnassaan jakamalla "kirkon kirouksia". Miksi toraistit meuhkaatte
helluntailaisten keskustelupalstalla?
Te olette vain ihmisiä ja teidänkin on alistuttava arvostelun alle! Paavali sanoi, että koetelkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on! Jos ei olisi arvostelua, niin muutamat saattaisi uskoa teidän harhaoppia!
Paavali käski arvostella opetuksensa. Paavali oli sentään paljon suurempi opettaja kuin te harhaoppiset!
Korinttolaiskirje:
10:15 Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon. - wewewewewewewe
Steyr kirjoitti:
Ja tuolla perusteellako luulet jäävääväsi minulta Minun syntieni anteeksiannon.
No saathan Sinä toki noin luulla, se on Sinun oma asiasi. Se luulo ei vaan ole tiedon väärti.
Kun siis Raamatun Kirjoitukset kertovat syntien anteeksiantamuksesta Totuuden, niin Minä uskon Raamatun Kirjoitusten sanoman asiassa. Ja piste.Raamatun kirjoitukset kertovat myös syntien anteeksisaamisen kieltämisestä sellaisessa tilanteessa, kun Pyhä Henki niin käskee. Sellaisen kiellon sinä olet saanut Pyhältä Hengeltä syntiesi takia. Minä todistan siitä, että Pyhä Henki on sinulle tuomion antanut. Kuulin selvät sanat ja havaitsin sinun tekemäsi synnit kirjoituksistasi, joten asia on selvä. Sinulla on ollut väärää pelastusvarmuutta, mikä sekin johtuu siitä, ettet usko etkä noudata Raamattua ja kirjassa olevaa Jeesuksen opetusta.
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'. - Laskuntulos
Raamatun kirjoitukset kertovat myös syntien anteeksisaamisen kieltämisestä sellaisessa tilanteessa, kun Pyhä Henki niin käskee. Sellaisen kiellon sinä olet saanut Pyhältä Hengeltä syntiesi takia. Minä todistan siitä, että Pyhä Henki on sinulle tuomion antanut. Kuulin selvät sanat ja havaitsin sinun tekemäsi synnit kirjoituksistasi, joten asia on selvä. Sinulla on ollut väärää pelastusvarmuutta, mikä sekin johtuu siitä, ettet usko etkä noudata Raamattua ja kirjassa olevaa Jeesuksen opetusta.
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.Wewewewe kuka sovittaa sinun huomenna tekemät synnit?
Meillä uudessa liitossa on käsky: "Siunatkaa älkää kirotko"! - näinhänsemenee
Laskuntulos kirjoitti:
Wewewewe kuka sovittaa sinun huomenna tekemät synnit?
Meillä uudessa liitossa on käsky: "Siunatkaa älkää kirotko"!Jumalan rakastaminen on sitä, että noudattaa Jumalan antamia käskyjä, eikä kiroa niitä. Ne jotka eivät taivu noudattamaan Jumalan käskyjä, he tulevat lopulta kirotuksi. Armon saa vain ne, jotka tekevät parannuksen laittomuudesta Mt 7:23.
Mt 23: 33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion? 34 "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. 35 Näin te tulette syypäiksi kaikkeen viattomaan vereen, joka maan päällä on vuodatettu, hurskaan Abelin verestä aina Sakarjan, Barakjan pojan, vereen asti, hänen, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välille. 36 Totisesti: tämä sukupolvi joutuu vielä vastaamaan tästä kaikesta! wewewewewewewe kirjoitti:
Minä sain Pyhältä Hengeltä tehtäväksi ilmoittaa sinulle nimimerkki Steyr, ettei Jeesus Kristus anna sinun syntejäsi anteeksi. Tämä tarkoittaa, että Jeesus Kristus on tuominnut sinut sinut tuliseen järveen, eikä sinulla ole enää mahdollisuuttakaan pelastukseen. Tästä tuomiosta minä en ole päättänyt, vaan toimitan vain sinulle tiedoksi sen ilmoituksen, minkä Pyhä Henki on minulle antanut.
Mt 16:17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." 20 Sitten hän kielsi opetuslapsiaan kertomasta kenellekään, että hän oli Messias.Tuomionprofeettamme on jälleen palannut foorumille. On aika jälleen jättää hänet omaan arvoonsa.
- niinpäniiin
Kristitty.net kirjoitti:
Tuomionprofeettamme on jälleen palannut foorumille. On aika jälleen jättää hänet omaan arvoonsa.
Sinä Kristitty.net olet syyllistynyt Pyhän Hengen nimen tahalliseen väärinkäyttöön ja siten vetänyt päällesi kadotustuomion. Sinä olet tässä se Jumalan vihollinen.
- niinpäniiin
niinpäniiin kirjoitti:
Sinä Kristitty.net olet syyllistynyt Pyhän Hengen nimen tahalliseen väärinkäyttöön ja siten vetänyt päällesi kadotustuomion. Sinä olet tässä se Jumalan vihollinen.
Kristitty.net puolustaa omia syntejään syyttämällä heti toista henkilöä. Hän ei tunnusta omaa syntiään, mutta syyttää sen sijaan toisia ja syyttää väärillä perusteilla. Kristitty.netistä saatu profetia, ettei häneen voi luottaa, piti paikkansa ja toteutui täsmällisesti, mikä on oikean profetian yksi tunnusmerkki. Tätä oikeaa profetiaa Kristitty.net herjasi mitä törkeimmillä sanoilla. Kristitty.net on kadotuksen lapsi. Älkää kuunnelko häntä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15123209/missa-te-uhraatte-ja-missa-kasvatatte---#comment-92319245 - Steyr
Raamatun kirjoitukset kertovat myös syntien anteeksisaamisen kieltämisestä sellaisessa tilanteessa, kun Pyhä Henki niin käskee. Sellaisen kiellon sinä olet saanut Pyhältä Hengeltä syntiesi takia. Minä todistan siitä, että Pyhä Henki on sinulle tuomion antanut. Kuulin selvät sanat ja havaitsin sinun tekemäsi synnit kirjoituksistasi, joten asia on selvä. Sinulla on ollut väärää pelastusvarmuutta, mikä sekin johtuu siitä, ettet usko etkä noudata Raamattua ja kirjassa olevaa Jeesuksen opetusta.
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.Omin korvinko Sinä 'kuulit' sanat, vai ajatuksen muodossako asia ilmaistiin?
Jos siis kuulet ääniä päässäsi, niin sulla on asiaa kallonkutistajalle.
- Jobinpostia
2Kor.5:10 Biblia (1776) Sillä meidän kaikkein pitää ilmestyvän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että jokainen sais senjälkeen mitä hän ruumiissansa tehnyt on, olkoon se hyvä eli paha. Kirjoitetaan: saisi, sen jälkeen. Raamattu on, hyvin sekava kirja. Room.2:13 Room.3:28 Päätimme siis....En ole saanut, keltään vastausta, ketkä näin päätti?
- Holymessage
Tässä niitä kuuluisia laittomuuksia:
minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä;
minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne;
minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua;
sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' - Jobinpostia
Eiköhän Raamattu, ole kirjoitettu lähinnä rahastukseen. Jaak.2:13 Biblia (1776) Sillä armoton tuomio pitää hänen päällensä tuleman, joka ei laupiutta tehnyt..... Tässäkin hyvin outoja Raamatun paikkoja. 5Moos.28:68 5Moos.8:4 29:5 Neh.9:21 Job.9:7 Job.37:6 Minun tietoni mukaan, auringolla ja lumella ei ole aivoja.
- Kirjakääröt
Matt.11:19 Biblia (1776) Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanoivat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää....Siis Jesus oli, ihminen joka ei lasiin sylkenyt.
- Jesus.joi.wiinaa
Jesus joi viinaa. Mene siis sinä ja tee samoin kuin Jesus. Ja minkä teet tee se pian!
- eitooranmenoja
Jeesus ei uudistanut temppelipalvelusta ja Tooran uhrikäytäntöjä ja Jeesus ei sanonut, että pannaan nyt Tooran palvelus oikeaan käytäntöön - EI.
Jeesus antoi uuden seurakuntajärjestyksen, joka perustuu Jeesuksen sovitukseen ristillä. Uudessa seurakuntajärjestyksessä on vanhimmat ja uuden seurakunnan järjestykseen ei kuulu Tooran palvelusmenot!
toorauskonnollisten pitäisi jo tuosta tajuta, mitä Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa, se ei perustu Tooran säädöksiin, vaan Jeesuksen asettaman Uuden Liiton seurakuntajärjestykseen ja palvelukseen ehtoollisineen ja kasteineen ja Pyhällä Hengellä täyttymiseen ja täydelliseen Jumalalle antautumiseen ja lähimmäisten rakastamiseen. Uuteen seurakuntajärjestykseen ei kuulu synagoogien palvelusmenot eikä juutalaisten vuotuiset juhlat, ei sapatit, ei Vanhan Testamentin pääsiäisen vietot eikä uuden kuun juhlat eikä muutkaan juutalaisten juhlat. Me ei juutalaiset emme ole koskaan olleet Egyptin orjuudessa, emmekä muissakaan niissä Israelin kansan kokemissa tilanteissa, joiden mukaan nuo juutalaisten juhlat on säädetty.
Mutta vapaus on perustaa lahkoja mielensä mukaan ja palvella oman ylpeytensä ja itsekkyytensä mukaan 'Jumalaa' ihan omien sääntöjen ja halujen mukaan - tilinteon hetki on sitten kerran, oliko oikein vai väärin oma valintainen uskonnollisuus.- ferd
Ei pidä alkuunkaan paikkansa. Jeesus ei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä. Laki on voimassa Jeesuksen sanojen mukaan myös uuden liiton aikana. Sinä kun kumoat omavaltaisesti lakia julkisilla kirjoituksillasi, niin Jeesuksen sanojen mukaan sinut pudotetaan pohjalle. Ne jotka noudattavat lakia ja opettavat lakia noudattamaan, heidät Jeesus korottaa korkealle.
Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
- niinkuinsanotaan
Toraistit lukevat vain osan raamatun jakeista.
Esimerkiksi Hepr.10:28. "Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:"
Sen sijaan he sivuuttavat jakeen 29, koska he eivät halua myöntää että on paljon tärkeämpää ottaa vastaan pelastus uskossa Jeesuksen uhriin, ja hyväksyä se liitto joka on tehty Jeesuksen veressä:
" kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! "
Samoin Roomalaiskirjeestä otetaan irrallisia kohtia pois asiayhteydestä, jolloin voi vääntää merkitystä korostamaan lakikristillisyyttä:
Room.2:13. "sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. "
Paavali tosiasiassa kritisoi lainkiivailijoita ulkokultaisuudesta ja huomauttaa ettei se riitä!
Hän sanoo selvästi ettei lainkiivailu ja toisten tuomitseminen ole oikea tie!
Room.2:1." Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät. "
Room.3:19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
Toraistien opetus perustuu tekstien väärentämiseen ja omahyvyyteen!- ferd
Sinä et ymmärrä, että Roomalaiskirje puhuu vuoroin juutalaisille, jotka eivät halua uskoa Jeesukseen ja pakanoille, jotka eivät halua noudattaa lakia. Paavali moittii heitä näistä asioista. Paavali ei moiti ketään lain noudattamisesta eikä myöskään uskomisesta Jeesukseen. Heprealaiskirje nimenomaan moittii lain rikkomisesta vertaamalla sitä Armon Hengen pilkkaamiseen. Pietarikin opetti, että synnin tekeminen on Kristuksen sovintoveren lyömistä lokaan 1 Pt 1, 3 Ms 19 jne.
Sinulle niinkuinsanotaan sanon sen vielä kerran, että nämä sanat tulevat sinullekin tuomioksi. Jeesus ei annan armoa niille, jotka vääristelevät Raamattua siten, että lakia vastaan saisi rikkoa. Jeesus sanoi, ettei armahda niitä, jotka eivät tee parannusta lain rikkomisesta ja jatkavat laittomuudessa. Jos sinut tuomitaan kirjoituksistasi helvettiin, koska vastustit lakia, niin se menee juuri niin, kuin Jeesus on sanonut. Lue tästä:
Mt 7:21-23: "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.
Jaak 2:24: "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." 26: "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja. " - Steyr
Kuulostaa aivan siltä, että tuollaisessa Raamatun Kirjoitusten lukemisessa, jossa irroitetaan jae asiayhteydestään, on kysymys jehovantodistajista. Jehovantodistajien 'raamatusta' meinaan puuttuvat kokonaan ne sanankohdat, joissa puhutaan Jeesuksen verestä ja Pyhästä Hengestä.
Laki löytyy kokonaisuudessaan heidän raamatustaan, mutta Jeesuksen osuutta Isä Jumalan armoon perustuvana uskon alkajana vähätellään. - mot._
Steyr kirjoitti:
Kuulostaa aivan siltä, että tuollaisessa Raamatun Kirjoitusten lukemisessa, jossa irroitetaan jae asiayhteydestään, on kysymys jehovantodistajista. Jehovantodistajien 'raamatusta' meinaan puuttuvat kokonaan ne sanankohdat, joissa puhutaan Jeesuksen verestä ja Pyhästä Hengestä.
Laki löytyy kokonaisuudessaan heidän raamatustaan, mutta Jeesuksen osuutta Isä Jumalan armoon perustuvana uskon alkajana vähätellään.Sinulla on ihan oma valheittesi maailma. Ferd ole mitään opettanut vastoin jakeiden alkuperäistä tarkoitusta, eikä ilman Jeesusta Kristusta.
Jeesus noudatti itse lakia ja käski opettamaan lain kaikille kansoille. Jos joku noudattaa lakia, hän ei ole Kristuksen ulkopuolella vaan Kristuksessa edellyttäen tietenkin, että uskoo Kristukseen.
Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Ei ihme, että olet saanut kadotustuomion Jeesukselta, kun levittelet omaa sontaasi täällä. - ProRaamattu
Steyr kirjoitti:
Laki löytyy kokonaisuudessaan heidän raamatustaan, mutta Jeesuksen osuutta Isä Jumalan armoon perustuvana uskon alkajana vähätellään.Tässä ei ole kyseessä mistään tulkintaongelmasta, vaan sinun henkilökohtaisesta ongelmastasi olla uskomatta Raamattua.
Me jotka olemme menossa taivaaseen on täyttänyt koko Laki rakastamalla Lähimmäinen. Toiset yrittävät täyttää ja pitää Laki pitämällä kymmenen käskyt ja sapatti niin kuin surkea kristitty. net.
- sdfs
He olet ymmärtänyt taivaaseen pääsemisen ihan väärin. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä. Uskon tunnustaminen eikä yliluonnolliset kokemuset eivät auta, jos ei ole tehnyt parannusta lain rikkomisesta. Uskova tuomitaan helvettiin, jos hän on elänyt laittomuudessa.
Jaak 2:24: "Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella." 26: "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja. "
Meidän tulisi tehdä niitä tekoja jotka Jeesus opetti että me täytämme Hänen Lakia. Siis tehdä hyvä Lähimmäisille ja auttaa hänet kaikessa.. Niin kuin Jeesus opetti kun Hän antoi oma Lakinsa meille jonka kautta me pelastumme Taivaaseen.. Me jotka Uskomme eikä saivartelee Vanhassa Liitossa. Meillä ei voi olla kaksi Liittoa. Toinen kumoa toisen..- mot._
Lain ja profeettojen kaikki käskyt sitovat myös sinua. Jeesus käski noudattamaan kaikkia käskyjä Raamatusta ja lakikin käskee rakastamaan lähimmäisiä ja paljon muutakin. Jeesus noudatti itse kaikkia käskyjä, joten sinunkin tulee noudattaa.
Lk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista. - niinkuinsanotaan
mot_ : kommenttisi on sama kuin sdfs.
5.6.2018 23:51 keskustelu "Lakiöyhöttäjät"
Olet siis sama henkilö!
Haluatko saman vastauksen täälläkin? - niinkuinsanotaan
sdfs (mot) tuomitsee itsensä! Hän tietää että Jeesuksen sanat tarkoittivat että Jeesus tuli täyttämään kaiken mitä on kirjoitettu Laissa ja Profeetoissa ja Psalmeissa.
Hän ei tiedä mitä eroa on vanhurskaudella ja ihmisten lainkiivailulla, siksi hän valitsee käännöksen jossa ei mainita sanaa vanhurskaus.
Oikein lainattuna teksti sanoo että "ellei teidän vanhurskautenne ole paljon suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, ette pääse taivasten valtakuntaan."
Publikaani oli syntinen muutta vanhurskaampi kuin fariseus joka paastosi kahdesti viikossa ja maksoi kymmenyksensä.
Vanhurskaus on Jumalan lahja uskovalle, ei lainkiivailijalle.
Gal.2:21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Apostolit olivat ylipappien edessä tuomittavina, ja he sanoivat että tuli totella enemmän Jumalaa kuin pappeja, jotka olivat Mooseksen istuimella.
Jeesus ei totellut ylipappien kieltoja, vaan julisti evankeliumia vieläpä temppelissäkin! - sdfs
niinkuinsanotaan kirjoitti:
sdfs (mot) tuomitsee itsensä! Hän tietää että Jeesuksen sanat tarkoittivat että Jeesus tuli täyttämään kaiken mitä on kirjoitettu Laissa ja Profeetoissa ja Psalmeissa.
Hän ei tiedä mitä eroa on vanhurskaudella ja ihmisten lainkiivailulla, siksi hän valitsee käännöksen jossa ei mainita sanaa vanhurskaus.
Oikein lainattuna teksti sanoo että "ellei teidän vanhurskautenne ole paljon suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, ette pääse taivasten valtakuntaan."
Publikaani oli syntinen muutta vanhurskaampi kuin fariseus joka paastosi kahdesti viikossa ja maksoi kymmenyksensä.
Vanhurskaus on Jumalan lahja uskovalle, ei lainkiivailijalle.
Gal.2:21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Apostolit olivat ylipappien edessä tuomittavina, ja he sanoivat että tuli totella enemmän Jumalaa kuin pappeja, jotka olivat Mooseksen istuimella.
Jeesus ei totellut ylipappien kieltoja, vaan julisti evankeliumia vieläpä temppelissäkin!Galatalaiskirjeessä Paavali arvostelee juutalaisia siitä, että he eivät jaksaneet uskoa Jeesukseen Kristukseen vaan palasivat vanhan liiton juutalaisiksi, jotka kieltävät Jeesuksen. Paavali ei arvostele Galatalaiskirjeessä ketään lain noudattamista vaan uskon puutteesta.
sdfs kirjoitti:
Galatalaiskirjeessä Paavali arvostelee juutalaisia siitä, että he eivät jaksaneet uskoa Jeesukseen Kristukseen vaan palasivat vanhan liiton juutalaisiksi, jotka kieltävät Jeesuksen. Paavali ei arvostele Galatalaiskirjeessä ketään lain noudattamista vaan uskon puutteesta.
>>Galatalaiskirjeessä Paavali arvostelee juutalaisia siitä, että he eivät jaksaneet uskoa Jeesukseen Kristukseen vaan palasivat vanhan liiton juutalaisiksi, jotka kieltävät Jeesuksen. Paavali ei arvostele Galatalaiskirjeessä ketään lain noudattamista vaan uskon puutteesta.<<
Aiempi vastaukseni tuohon yllä olevaan päkötykseen, jota "kristitty.net" - ja "sdfs" - sokeudessaan aina uudestaan ja uudestaan tänne tuovat:
>Galatalaiset ottivat Paavalilta saamaansa totiseen, oikeaan ja ainoaan, evankeliumiin vaarallisia vaikutteita vääriltä opettajilta - lakihenkisiltä, jotka väittivät Paavalin julistamaa evankeliumia liian "helpoksi" ja vaillinaiseksi.
He saivat myrkynkylvöllään galatalaiset uskomaan itseään väittämällä näille, että ihmisen, pelastuakseen, on ehdottomasti tehtävä myös lain tekoja - eikä uskoa yksin Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa, niinkuin Paavali opetti.
Eivät galatalaiset luopuneet uskostaan Jeesukseen Kristukseen - he ottivat vastaan väärää ja tuhoisaa oppia Paavalin jälkeen tulleilta eksyttäjiltä.
He ottivat Herran Jeesuksen rinnalle hapatusta LAKIHENKISILTÄ EKSYTTÄJILTÄ.
Sen tähden Paavali "repi partaansa ja harvoja hiuksiaan" heidän tähtensä.
"Lain teoistako saitte hengen ...!?"
OI TE ÄLYTTÖMÄT GALATALAISET!
P.S. Oi te älyttömät lainkiivailijat ja toraistit!- ProRaamattu
Saviseutulainen kirjoitti:
>>Galatalaiskirjeessä Paavali arvostelee juutalaisia siitä, että he eivät jaksaneet uskoa Jeesukseen Kristukseen vaan palasivat vanhan liiton juutalaisiksi, jotka kieltävät Jeesuksen. Paavali ei arvostele Galatalaiskirjeessä ketään lain noudattamista vaan uskon puutteesta.<<
Aiempi vastaukseni tuohon yllä olevaan päkötykseen, jota "kristitty.net" - ja "sdfs" - sokeudessaan aina uudestaan ja uudestaan tänne tuovat:
>Galatalaiset ottivat Paavalilta saamaansa totiseen, oikeaan ja ainoaan, evankeliumiin vaarallisia vaikutteita vääriltä opettajilta - lakihenkisiltä, jotka väittivät Paavalin julistamaa evankeliumia liian "helpoksi" ja vaillinaiseksi.
He saivat myrkynkylvöllään galatalaiset uskomaan itseään väittämällä näille, että ihmisen, pelastuakseen, on ehdottomasti tehtävä myös lain tekoja - eikä uskoa yksin Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa, niinkuin Paavali opetti.
Eivät galatalaiset luopuneet uskostaan Jeesukseen Kristukseen - he ottivat vastaan väärää ja tuhoisaa oppia Paavalin jälkeen tulleilta eksyttäjiltä.
Sen tähden Paavali "repi partaansa ja harvoja hiuksiaan" heidän tähtensä.
"Lain teoistako saitte hengen ...!?"
OI TE ÄLYTTÖMÄT GALATALAISET!
P.S. Oi te älyttömät lainkiivailijat ja toraistit!Saviseutulainen taas kerran vääntää Raamattua kieroon ja levittää omaan sontaansa.
Vai ei tarvitse noudattaa lakia, jotta voisi pelastua? Kyllä tarvitsee ja lain noudattaja pelastuu, jos hän uskoo Jeesukseen Kristukseen. Lain teot yksin eivät riitä, eikä riitä yksin usko, mutta ne yhdessä tuovat armon. Pelastumiseen tarvitaan sekä uskoa että lain tekoja.
Jaak 2: 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. ------ 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."
- Kirjakääröt
1Kor.7:19 Biblia (1776) Ymmärileikkaus ei ole mitään, eikä esinahka ole, vaan Jumalan käskyin pitämys.
- toorastavapaa
"Mikä on toora ja kenelle se on kirjoitettu?"
Toora (= viisi Mooseksen kirjaa) on juutalaisten pyhä kirja. Se, ettei sitä ole tarkoitettu muiden kansojen noudattavaksi, käy ilmi Toorasta itsestäänkin:
5. Moos. 4:44 Tämä on se laki, jonka Mooses julisti israelilaisille.
Jotkut kristityt tosin orjuuttavat Tooralla itseään ja muita.- ProRaamattu
Puhut väärin.
Laki on sama niin pakanoille kuin juutalaisille. Jeesus käski opettaa lain kaikille kansoille. Paavalikin vaati pakanoita noudattamaan lakia.
1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
3 Moos 24:22 Sama laki koskee teitä kaikkia, niin siirtolaisia kuin syntyperäisiä israelilaisia, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne."
4 Moos 15:16 Sama laki ja samat säädökset koskevat sekä teitä että teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia."
Matt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Matt 28: 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ------ 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." - niinkuinsanotaan
2.Moos.12:47. Koko ISRAELIN seurakunta viettäköön sitä ateriaa.
48. Ja jos JOKU MUUKALAINEN ASUU SINUN LUONASI JA TAHTOO viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, niin ympärileikkauttakoon kaikki miehenpuolensa ja sitten käyköön sitä viettämään ja olkoon silloin niinkuin maassasyntynyt. Mutta yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö.
49. SAMA LAKI OLKOON MASSASYNTYNEELLÄ JA MUUKALAISELLA; JOKA ASUU TEIDÄN KESKUUDESSANNE
Laki oli niille jotka olivat Israelin maassa. - sdfs
2.Moos.12:47. Koko ISRAELIN seurakunta viettäköön sitä ateriaa.
48. Ja jos JOKU MUUKALAINEN ASUU SINUN LUONASI JA TAHTOO viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, niin ympärileikkauttakoon kaikki miehenpuolensa ja sitten käyköön sitä viettämään ja olkoon silloin niinkuin maassasyntynyt. Mutta yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö.
49. SAMA LAKI OLKOON MASSASYNTYNEELLÄ JA MUUKALAISELLA; JOKA ASUU TEIDÄN KESKUUDESSANNE
Laki oli niille jotka olivat Israelin maassa.Ja Jeesus sanoi, että sama laki tulee opettaa kaikille kansoille. Paavali sanoi, että niin pakanoiden kuin juutalaisten tulee noudattaa lakia. Raamattu opettaa, tuhatvuotiskaudella maailmaa johdetaan Israelista ja kaikki kansat viettävät laissa määrättyä lehtimajanjuhlaa ja tulevat kumartamaan Jeesusta Kristusta Jerusalemiin.
Kun Jeesus sanoi, ettei laittomuutta tekevät pelastu taivaaseen, Jeesus ei erotellut pakanoita eikä juutalaisia. Raamattu opettaa, että pakanat ja juutalaiset ovat yksi Israelin kansa Kristuksessa, joka noudattaa lakia.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.
Siis pakanoilla ja juutalaisilla on sama laki. Laittomuudessa elävät uskovat tuomitaan helvettiin siitä huolimatta olivatko he juutalaisia tai pakanoita.
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'. - Laskuntulos
Kol.2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
- toorastavapaa
ProRaamattu kirjoitti:
Puhut väärin.
Laki on sama niin pakanoille kuin juutalaisille. Jeesus käski opettaa lain kaikille kansoille. Paavalikin vaati pakanoita noudattamaan lakia.
3 Moos 24:22 Sama laki koskee teitä kaikkia, niin siirtolaisia kuin syntyperäisiä israelilaisia, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne."
4 Moos 15:16 Sama laki ja samat säädökset koskevat sekä teitä että teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia."
Matt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Matt 28: 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ------ 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."Missään ei silti sanota, että Mooseksen lakia pitäisi noudattaa kaikkien kansojen, vaan ainoastaan israelilaisten ja heidän keskuudessaan asuvien muukalaisten. Itse en kuulu kumpaankaan ryhmään.
Apostolien tekojen 15. luvussa kerrotaan kokouksesta, jossa apostolit torjuivat ajatuksen siitä, että pakanasta kääntyneiden kristittyjen tulisi ympärileikkauttaa itsensä ja noudattaa Mooseksen lakia. Asia käy toki selväksi Paavalin kirjeistäkin. - sdfs
toorastavapaa kirjoitti:
Missään ei silti sanota, että Mooseksen lakia pitäisi noudattaa kaikkien kansojen, vaan ainoastaan israelilaisten ja heidän keskuudessaan asuvien muukalaisten. Itse en kuulu kumpaankaan ryhmään.
Apostolien tekojen 15. luvussa kerrotaan kokouksesta, jossa apostolit torjuivat ajatuksen siitä, että pakanasta kääntyneiden kristittyjen tulisi ympärileikkauttaa itsensä ja noudattaa Mooseksen lakia. Asia käy toki selväksi Paavalin kirjeistäkin.Apostolit eivät vaatineet Mooseksen laissa olevaa käskyä ympärileikata itsensä pakanoilta, koska laki ei edellytä pakanoiden ympärileikkausta.
- sdfs
Laskuntulos kirjoitti:
Kol.2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
Kyse oli syntivelkakirjan mitätöimisestä, mikä on vertauskuva syntien anteeksisaamiseen.
- Laskuntulos
sdfs kirjoitti:
Kyse oli syntivelkakirjan mitätöimisestä, mikä on vertauskuva syntien anteeksisaamiseen.
Sinä luet "kirjoituksen säädöksineen" muotoon "syntivelkakirjan mitätöimiseksi". Outoa Raamatun tulkintaa. Tässä seuraavat Raamatun jakeet, jotka selventävät asiaa. Eikö niissä sanota monta asiaa, jota meidän ei tarvitse noudattaa!!!
16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
2:19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
2:21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
2:22 - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi. - toorastavapaa
sdfs kirjoitti:
Apostolit eivät vaatineet Mooseksen laissa olevaa käskyä ympärileikata itsensä pakanoilta, koska laki ei edellytä pakanoiden ympärileikkausta.
"...koska laki ei edellytä pakanoiden ympärileikkausta."
Kuinka se voisikaan edellyttää, kun laki koski vain israelilaisia ja (hieman vähäisemmässä määrin) heidän keskuudessaan asuneita siirtolaisia?
Kristityltä ei ympärileikkausta kuitenkaan vaadita, kuten ei myöskään Mooseksen lain noudattamista.
- JeesusonHerra
Matt. 23:13
Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Matt. 23:15
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Tooraa he kyllä noudattivat, mutta Jeesuksen he hylkäsivät, vaikka Toora puhuu vain Jeesuksesta.
Jeesus tuli asettamaan uuden seurakuntajärjestyksen ja vanha menetti silloin merkityksensä, koska Jeesuksessa Tooran ja profeettain lupaukset täyttyivät.
Ylistäkäämme ja kiittäkäämme Jeesusta, Messiasta, Pelastajaamme, Armahtajaamme, Syntiemme sovittaja, Vanhurskauttajaa, Pyhittäjää, Jeesusta Kristusta, Herrojen Herraa, Jumalaamme, joka tuli ihmiseksi ja antoi henkensä meidän syntiemme tähden. Ylistetty olkoo Jeesus Kristus meidän pelastajamme ja Jumalamme.
12 ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen". - Jeesustuli
Jeesus vie omiaan tekemään hyvää ja rakastamaan lähimmäistä.
Jeesuksessa meille annetaan kaikki Raamatun lupaukset ja huolenpito.
Jeesuksessa me saamme kasvaa Pyhän Hengen hedelmiä, joista Raamattu puhuu.
Jeesus vie meitä toteuttamaan rakkauden käskyä.
Meidän ei tarvitse enää katsella lakia ja kuolemaa, vaan saamme katsella Jeesusta ja elää. - mietipävähän
Uuden Liiton seurakuntajärjestys ei ole Toora.
Miksi Israelin kansa vietiin Hitlerin kaasukammioihin? Miksi he eivät saaneet kokea Tooran lupaamia siunauksia?
Miksi sinullekaan ei tule ainoatakaan siunausta Tooran noudattamisesta?- sdvd
Uuden liiton seurakuntajärjestys on nimenomaan Toora. Raamattu kertoo minkä uuden liiton Jeesus asetti. Hän solmi uuden liiton vain Israelin kansan kanssa palauttaakseen ihmisten lainkuuliaisuuden. Mitään muunlaista uutta liittoa ei ole olemassa. Pakan saa uuden liiton siunauksen, jos uskoo Jeesukseen ja alkaa noudattamaan lakia.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. 32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
- lisäämietittävää
Mitä tämä tarkoittaa: Me olemme kokonaan synnin vallassa, vaikka emme syntiä tekisi?
- uskallatkos
Menkää saarnaamaan Tooraa kaupunkien ja kylien toreille ja katsokaa kuinka teidän käy!
Helppo on netissä suutaan soittaa! Olet hassu kun haluat olla orja Lain alla mot_ . Mutta jokainen valitse tiensä . Olen valinnut noudatta Jeesuksen käsky >> Rakasta Lähimmäinen niin täytät Mooseksen Laki joka on aivan ihana. Se saa todella ihminen etsimään vapautusta siitä ja niin me täytämme kuninkaallisen Lain kautta Mooseksen Laki. Joo haluan noudatta kaiki Laki prikulleen ja tehdä niin kuin se käskee >> Hepr 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. << Tämänkin ole silloin tehnyt vaikka en ole fyysisesti sen tehnyt vaan ainoastaan sydämessä mihin se on kirjoitettu. Heh tyhjäksi meni Mooseksen Laki Rakas mot_ Kn Jeesus tuli. Älä ole vihainen Hänelle..
- mot._
Sinä et ymmärrä, että Paavali käyttämä termi olla lain alla, ei moiti ketään lain noudattamisesta vaan uskon puutteesta. Lain alla ovat ne juutalaiset, jotka eivät halua uskoa Jeesukseen Kristukseen, mitä käsittelee erityisesti Galatalaiskirje. Jos joku uskoo Jeesukseen ja noudattaa lakia, hän ei ole lain alla vaan armon alla. Paavali on tämän asian opettanut Roomalaiskirjeessään.
Room 6: 14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. 15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
1 Jh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Minä en halua olla lain alla, enkä ole lain alla. Minä noudatan lakia ja uskon Jeesukseen Kristukseen, jolloin olen armon alla. Paavalikin noudatti lakia, eikä ollut lain alla, koska uskoi Jeesukseen Kristukseen.
Sinä kuvittelet uskovasi Jeesukseen, mutta et noudata lakia. Raamatun mukaan sinä et ole armon alla, vaan sinut tuomittaisiin laittomuuden tekijänä.
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. --- 27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia. >>Jos joku uskoo Jeesukseen ja noudattaa lakia, hän ei ole lain alla vaan armon alla. Paavali on tämän asian opettanut Roomalaiskirjeessään.<<
Ts. jos noudattaa lakia ( huom. 100%:sesti - lain pienintä piirtoa myöten ) ja uskoo Jeesukseen, EI OLE LAIN ALLA, VAAN ARMON ALLA!!
Sinä "mot_" olet juuri yksi noista LAKIHENKISISTÄ EKSYTTÄJISTÄ, jotka tärvelevät Herran Jeesuksen totisen ja kirkkaan Evankeliumin lisäilemällä siihen IHMISEN OMAA TEKOA JA ANSIOTA.
Sinä julistat toista evankeliumia, joka ei ole mikään evankeliumi, vaan hapatusta ja harhaa. Kai olet lukenut mitä Paavali väkevästi sanoo niiden kohdalta, jotka tuota "toista evankeliumia" julistavat!?- niinkuinsanotaan
Etpä ole tarkkaan lukenut Paavaloin kirjoituksia!
Gal.3:23. Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
24. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
Gal.3:10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä". - mot._
Etpä ole tarkkaan lukenut Paavaloin kirjoituksia!
Gal.3:23. Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
24. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25. Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
Gal.3:10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".Galatalaiskirje on osoitettu niille entisille kristityille, jotka palasivat vanhan liiton juutalaisiksi ja kielsivät uskonsa Jeesukseen. Kun perustaa pelastuksensa yksin ympärileikkaukseen ja lain tekoihin, ei voi pelastua, koska ei ole enää uskoa. Jos sinä et tätä ymmärrä, niin eksyt termien lain teot ja lain alla kanssa.
Paavali ei moiti lain noudattamisesta koskaan. Roomalaisille kyllä kelpasi Jeesuksen nimi, mutta ei lain noudattaminen. Hän opettaa roomalaisille pakanoille, että ilman lain tekoja ei kukaan voi olla vanhurskas. Sekin vie kadotukseen, koska Jeesus käski noudattamaan lakia.
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. --- 27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
Helluntailaiset, luterilaiset, katoliset jne. ovat suuressa määrin eksyneet siitä, mitä Jeesus vaatii pelastukseen. Hän vaatii sekä uskoa että lain tekoja. Kun ne ovat yhdessä, silloin saa armoa vanhoista synneistä, kun käy upotuskasteella pesemässä synnit pois. Jos uskosta ja lain teoista toinen puuttuu, niin sellainen usko ei kelpaa Jeesukselle.
- rukoillaan
Kiitos Taivaallinen Isä, että Jeesuksessa sinä täytit Tooran lain ja kun se on täytetty, se ei enää tuomitse ketään. Kiitos Jeesus, että sinä tulit ja rakastit ja rakastat meitä syntiä tekeviä ja rikkovia, sinä loit meidät heikoiksi ja lankeaviksi ja olit valmistanut pelastuksen jo ennen kuin yhtäkään ihmistä oli; olimme vasta sinun unelmissasi.
Kiitos Jeesus, että sinä lähetit Pyhän Hengen, joka meitä vahvistaa ja kasvattaa tuottamaan hyvää hedelmää, josta sinun sanasi kertoo ja joka meitä auttaa kasvamaan rakkaudessa, josta sanasi myös puhuu.
Kiitos Jeesus, että sinä sovituksellasi mahdollistit pelastuksen kaikille kansoille ja heimoille, niin että jokainen joka sinun luoksesi tulee saa armon ja anteeksiannon ja saa lähteä uutena ihmisenä toteuttamaan niitä unelmia, jotka sinä lasket Pyhän Henkesi kautta ihmisen sisimpään.
Kiitos Jeesus, että sinä valitsit meidät julistamaan hyvää sanomaa sinusta Jeesus, se on meidän tehtävämme, meidän tehtävämme ei ole saarnata kuollutta lakia, vaan elävää Kristusta ja Jumalan armoa hänessä ja toteuttaa elämässämme lähimmäisen rakkautta sillä voimalla, jonka sinä meille annat.
Kiitos Jeesus, että tänäänkin saamme olla sinun todistajiasi kaikkialla maailmassa ja kiitos Jeesus, että varjelet meidät kaikesta pahasta ja kaikista eksytyksen kavalista juonista, jotka haluavat viedä meidät pois sinua katselmasta ja sinua seuraamasta.
Kiitos Jeesus, että sinussa meille annetaan kaikki Jumalan siunaukset, jotka me elämäämme tarvitsemme, voidaksemme tehdä kaikkea hyvää ja tuoda Jumalan valtakunnan todellisuuden monien elämään. Kiitos Jeesus, että sinä olet meidän kanssamme kaikkina elämämme päivinä ja olet meidän kanssamme niin myrskyissä kuin auringon paisteessa.
Amen- mot._
Sinulla on niin tekopyhä rukous, etten osallistu siihen. Kristus ei täyttänyt sinun puolesta velvollisuuttasi noudattaa lakia. Kun moisia puhut, niin sinä et ole Kristuksessa.
Jeesus ei tullut kumoamaan lakia vaan tottelemaan sitä. Jeesus täytti lain Messias profetiat, mutta ei poistanut keneltäkään velvollisuutta noudattaa lakia.
Vaatimus lain noudattamiseen kuuluu Jeesuksen Paavalille antamaan evankeliumiin, mistä Paavali opetti kreikkalaista Timoteusta.
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. 9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava EVANKELIUMI, joka on minulle uskottu.
Vai ei Jeesus tuomitse ketään? Suurin osa uskovista tuomitaan helvettiin. Syy on yleensä se, että he pitivät Golgatan uhria halpana rikkomalla lakia vastaan. Sen johdosta kaikki helluntailaiset tullaan tuomitsemaan helvettiin, jos he jatkavat laittomuudessa elämistä. Jeesus ei pelasta laittomuutta tehneitä. Näin sanoo Jumalan Sana:
Lk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: 24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
mot._ kirjoitti:
Sinulla on niin tekopyhä rukous, etten osallistu siihen. Kristus ei täyttänyt sinun puolesta velvollisuuttasi noudattaa lakia. Kun moisia puhut, niin sinä et ole Kristuksessa.
Jeesus ei tullut kumoamaan lakia vaan tottelemaan sitä. Jeesus täytti lain Messias profetiat, mutta ei poistanut keneltäkään velvollisuutta noudattaa lakia.
Vaatimus lain noudattamiseen kuuluu Jeesuksen Paavalille antamaan evankeliumiin, mistä Paavali opetti kreikkalaista Timoteusta.
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. 9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava EVANKELIUMI, joka on minulle uskottu.
Vai ei Jeesus tuomitse ketään? Suurin osa uskovista tuomitaan helvettiin. Syy on yleensä se, että he pitivät Golgatan uhria halpana rikkomalla lakia vastaan. Sen johdosta kaikki helluntailaiset tullaan tuomitsemaan helvettiin, jos he jatkavat laittomuudessa elämistä. Jeesus ei pelasta laittomuutta tehneitä. Näin sanoo Jumalan Sana:
Lk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: 24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa"
Noudatetaan sitä mitä Jeesus ja apostolit uudessa testamentissa käski noudattaa.
MOT._ kirjoittaa >> Minä noudatan lakia ja uskon Jeesukseen Kristukseen, jolloin olen armon alla. Paavalikin noudatti lakia, eikä ollut lain alla, koska uskoi Jeesukseen Kristukseen. << Sinä taas et näe että jos noudatat Mooseksen orjuttava Lakia nin olet Lain alla . Et Usko Jeesukseen joka antoi Laki joka sanoi täyttä Mooseksen Laki palvelemalla ja Rakastamalla lähimmäisen. Näin pääset mot._ vapaaksi orjuttava laista joka palvelet vaikka vain luuloissa koska et pääsee Taivaaseen rikkomalla sitä Lakia vastaan joka minä taas en tee koska täytän koko Mooseksen Laiki yhdellä käskysanalla . >>> Rakasatan Lahimmäinen niin paljon että sanon karta mottin valheoppia joka vie helvettiin !!
- mot._
Olen huomannut, että sinä Savis olet ammattimainen nettieksyttäjä. Sinä et osaa Raamattua, joten lienee turha väitellä sinun kanssasi.
Mutta muiden lukijoiden vuoksi näytän Raamatusta, ettei lain noudattaminen tarkoita, että on lain alla. Lain alla tarkoittaa sitä, että on vanhan liiton juutalainen, joka ei usko Jeesukseen.
Paavali noudatti aina lakia ja uskonsa tähden hänen ei ollut lain alla vaan armon alla. Kun joku on armon alla, hänellä on velvollisuus uskonsa tähden noudattaa myös lakia. Jos joku tekee sitä ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen, hän on silloin lain alla.
Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".
Ne jotka uskovat Jeesukseen, mutta rikkovat lakia, he eivät ole armon alla, koska heillä ei ole lupa rikkoa lakia vastaan. He eivät saa armoa, vaan heidät tuomitaan kadotukseen laittomuuden tekijöinä. Jeesus ei muuten sulkenut ketään ihmisryhmää tämän käskyn ulkopuolelle.
Teillä kenelläkään ei näytä mitenkään välähtävän päässä se, että Uudessa testamentissa on lukuisia varoituksia siitä, että lakia rikkova uskova tuomitaan helvettiin. Jokin mättää niiden eksyttäjien puheissa, jotka syyttävät koko ajan väärillä perusteilla lain noudattajia lain alla olemisesta, vaikka sellaisissa puheissa on suuri ristiriita Uuden testamentin opetuksen kanssa. Paavalin terminologiassa "lain alla" ei tarkoita lain noudattamista vaan Jeesuksen Kristuksen kieltämistä. Eikös se nyt niin selvästi lue Room 6:14-16 jakeissa? Kyllä lukee.
Jos joku on niin typerä päästä, ettei ota jokaista Raamatun sanaa vakavasti, niin viimeisellä tuomiolla he saavat karvaasti pettyä. Ne uskovat tuomitaan helvettiin, jotka eivät tehneet parannusta lain rikkomisesta. Jeesus tulee tuomitsemaan laittomuuden tekijät täsmälleen tällä tavalla:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861739Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171091Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981046Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146779Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs50695- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51671