Olen ostamassa sata vuotta vanhaa pianoa. Onko kokemuksia, miten pysyvät vireessä?
sata vuotta vanha piano
3
334
Vastaukset
- maestro
Riippuu paljon koneistosta.
Uskoisin että pysyy vireessä siinä missä uudetkin.
Jos katsotaan perusrakenteita niissä, niin ennen tehtiin järeitä, nykyään kevennetään mahdollisimman paljon.- heavy_rok
aika järkevää roudauksen kannalta. Oishan se siistiä omistaa noin vanha soitin. Oiskohan 100 vuotta vanhoja rumpuja mistään saatavilla? :p
- sata vuotta vanha
mutta siihen on uusittu kielet ja viritystapit. Ei pysy vielä kovin hyvin vireessä, on aika vähän soitettu ja remontista on aikaa kymmenen vuotta. Muuten kyllä tykkään kovasti pianon äänestä ja soittotuntumasta. Vaikka ihan totta puhuen sellainen kiiltävä musta (meilläkin musta mutta ei kovin kiiltävä) Yamahan iso piano olis kiva, hinta vaan taitaa olla pikkusen kymmenentuhannen euron paremmalla puolella...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937838
- 403752
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021886- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321053Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281003Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10750Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749