Jaakopin kirjeen kirjoittaja sanoo että usko ilman tekoja on kuollut, tarkoittaen rakkautena vaikuttavaa uskoa. Tiedämme hyvin että myös uskonnollinen kiihko, viha ja uskonsuvaitsemattomuus aikaansaa tekoja, mutta aivan päinvastaisia tekoja.
Rakkaus ilman tekoja on kuollutta rakkautta. Elävä rakkaus vie meidän rakkauden tekoihin jossa koemme syvää empatiaa lähimmäisiämme kohtaan. Siksi kirjeen kirjoittaja haluaakin korostaa tekojen tärkeyttä, sillä ne juuri osoittavat olemmeko Jeesuksen todellisia seuraajia vai emme.
On syytä huomauttaa ettei tämä rakkaus ole spiritististä (henget rakastavat) vaan meidän ihmisten tehtävä. Rakastammeko Jeesusta palautuu kysymykseksi rakastammeko lähimmäistämme, sillä lähimmäisessämme me kohtaamme Jeesuksen (Matt 25).
Rakkaus ilman tekoja on kuollut
97
780
Vastaukset
- jeppp
Antakaamme siis homojenkin osoittaa rakkauttaan toisilleen myös teoilla, seksuaalisillakin sellaisilla.
- lyhyt.kiima
Room 1
24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, - tapettujumala
Siteeraat Paavalia - ymmärrätkö? Hän toteaa myös että sopii mielellä palvella Jumalaa, mutta lihalla palvella lihanhimoa ja joka kiroaa Jeesuksen Kristuksena ja Jumalana ristille ja samalla kiittää häntä vapautumisestaan lihanhiomolle. Kaikki himopuheet ovat suoraan saatanasta.
Room 7
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Paavalin puhetta kirjeestä galatalaisille:
13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Näinhän se on, lähimmäisissämme kohtaamme Jeesuksen.
- niinkö
usko.vainen on siis sinulle Jeesus?
niinkö kirjoitti:
usko.vainen on siis sinulle Jeesus?
Ei ole, hän on usko.vainen, mutta hänessäkin kohtaan Jeesuksen. Tuo sanonta tarkoittaa mielestäni samaa kuin se, että minkä teet, tee se kuin Jeesukselle.
- niinkö
Eerikatässämoi kirjoitti:
Ei ole, hän on usko.vainen, mutta hänessäkin kohtaan Jeesuksen. Tuo sanonta tarkoittaa mielestäni samaa kuin se, että minkä teet, tee se kuin Jeesukselle.
Nälvitkö Jeesustakin?
Noin minäkin sen ymmärrän. Ihmisiä pitäisi kohdella hyvin.
niinkö kirjoitti:
Nälvitkö Jeesustakin?
En nälvi, enkä mielestäni ole nälvinyt myöskään usko.vaista, vaikka hän kyllä nälvii minua.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Noin minäkin sen ymmärrän. Ihmisiä pitäisi kohdella hyvin.
Niin pitäisi. Niitäkin, jotka eivät itse kohtele toisia hyvin.
Niin pitäisi. Niitäkin, jotka eivät itse kohtele toisia hyvin.
Totta. Toisen huono käytös ei oikeuta samaan.
- niinkö
En nälvi, enkä mielestäni ole nälvinyt myöskään usko.vaista, vaikka hän kyllä nälvii minua.
Sinä et muka nälvi usko.vaista mutta hän nälvii sinua.
Alat taas kinata ja jankuttaa. Huomaatko edes itse, minkälainen pässi ja muiden syyttäjä aina olet? niinkö kirjoitti:
Sinä et muka nälvi usko.vaista mutta hän nälvii sinua.
Alat taas kinata ja jankuttaa. Huomaatko edes itse, minkälainen pässi ja muiden syyttäjä aina olet?Sinä ainakin osaat nälvimisen :)
- niinkö
Sinä ainakin osaat nälvimisen :)
Huomaatko, taas alat jankuttaa ja syttää muita siitä mitä itse teet. Yritä nyt hyvänen aika oppia siiitä mitä sinulle sanotaan ja katso sinne peiliin.
niinkö kirjoitti:
Huomaatko, taas alat jankuttaa ja syttää muita siitä mitä itse teet. Yritä nyt hyvänen aika oppia siiitä mitä sinulle sanotaan ja katso sinne peiliin.
Huomaan kyllä , että alat jankuttaa.. kai sinulla siihen syysi on...
- eläkeläiselle
Huomaan kyllä , että alat jankuttaa.. kai sinulla siihen syysi on...
Vanha nainen, ja rääpii päättän kuin räkänokat, häpeä!
niinkö kirjoitti:
Eerikalla on ilmiömäinen kyky nähdä se malka vain muiden silmissä😂
usko.vainen kirjoitti:
Eerikalla on ilmiömäinen kyky nähdä se malka vain muiden silmissä😂
Ei sinullakaan varsinaiseen aasian mitään sanottavaa ole?
Ei sinullakaan varsinaiseen aasian mitään sanottavaa ole?
Tietääkseninen ole sanonut sinulle yhtään mitään. Joten, voitko jättää minut rauhaan jankutuksiltasi, kiitos.
usko.vainen kirjoitti:
Tietääkseninen ole sanonut sinulle yhtään mitään. Joten, voitko jättää minut rauhaan jankutuksiltasi, kiitos.
Et olekaan sanonut minulle mitään. Reilumpaa olisikin ollut se, että olisit sanonut suoraan minulle, etkä panettelisi minua ikään kuin selän takana.Ehkä se juoruilu on enemmän sinun tapasi kuin sanoa reilusti "naamakkain"?
Et olekaan sanonut minulle mitään. Reilumpaa olisikin ollut se, että olisit sanonut suoraan minulle, etkä panettelisi minua ikään kuin selän takana.Ehkä se juoruilu on enemmän sinun tapasi kuin sanoa reilusti "naamakkain"?
Jank-jank, länk-länk 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
Jank-jank, länk-länk 😂😂😂
No niin, nyt osoitit sanasi suoraan kohteelle, se on aina reilumpi tapa.
No niin, nyt osoitit sanasi suoraan kohteelle, se on aina reilumpi tapa.
😂😂😂😂😂😂😂
- Eenokki12
Eerikan ja aloituksen tekijässä kohtaan itse perkeleen.
Eenokki12 kirjoitti:
Eerikan ja aloituksen tekijässä kohtaan itse perkeleen.
Haluaisitko sanoa sen suoraan minulle, vai onko sinusta mukavampi juoruilla?
- Eenokki12
Eerikan ja aloituksen tekijässä kohtaan itse perkeleen..
Eenokki12 kirjoitti:
Kiitos. Sinussa minä näen Jumalan kuvan, siellä jossakin se on.Saakoon Taivaan Isä siunata sinun päivääsi.
- homottajalle
Sinä siunaat saatanalla!
- sivustaseurannut
Eerikatässämoilla täytyy olla paljon kärsivällisyyttä kun saa kaikenlaisia hävyttömyyksiä muilta ja silti jaksaa keskustella asiallisesti! Täytyisi hattua nostaa, mutta kun minulla ei ole sellaista.
Eenokki12 kirjoitti:
Eerikan tekijässä kohtaat itse perkeleen? Nytkö laajennat panettelusi jo kirjoittajan perheeseen?
sivustaseurannut kirjoitti:
Eerikatässämoilla täytyy olla paljon kärsivällisyyttä kun saa kaikenlaisia hävyttömyyksiä muilta ja silti jaksaa keskustella asiallisesti! Täytyisi hattua nostaa, mutta kun minulla ei ole sellaista.
Olen samaa mieltä. Siinä juuri näkyy se lähimmäisenrakkaus.
- huomattu
Kuusenjuuret kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Siinä juuri näkyy se lähimmäisenrakkaus.
Perkele antaa Eerikalle voimaa.
- Eenokki12
Mikä juoru se on kun sen voi lukea sinusta mikä olet. Sanon kyllä sen mukaan miten kirjoitat h-kirkon jäsenenä.
Eenokki12 kirjoitti:
Mikä juoru se on kun sen voi lukea sinusta mikä olet. Sanon kyllä sen mukaan miten kirjoitat h-kirkon jäsenenä.
Se sanominen on sinun oikeutesi, ole hyvä vain.
huomattu kirjoitti:
Perkele antaa Eerikalle voimaa.
Eiköhän Eerikan voima tule Jumalalta, mutta keneltä sinä saat voimasi?
- älä.höpötä
Kuusenjuuret kirjoitti:
Eiköhän Eerikan voima tule Jumalalta, mutta keneltä sinä saat voimasi?
Jumalan voi ei koskaan laita ihmistä sanomaan, että homous ja transuus ei ole synti ja ihminen voi syntyä väärään kehoon. Saatanasta tuollaiset jutut on.
- mitä.henkesi.sanoo
Se sanominen on sinun oikeutesi, ole hyvä vain.
Onko homoseksin harjoittaminen Jumalan tahdon mukaista vai ei? Voiko ihminen syntyä väärään kehoon. Onko sukupuolen vaihdokset Jumalan tahto?
älä.höpötä kirjoitti:
Jumalan voi ei koskaan laita ihmistä sanomaan, että homous ja transuus ei ole synti ja ihminen voi syntyä väärään kehoon. Saatanasta tuollaiset jutut on.
Eikö täällä juuri käyty keskustelua siitä, että ihmisen kertomus tulee ottaa todesta? Vai koskeeko se vain sitä tarinaa, jossa homo haluaa eheytyä heteroksi?
Taitaa se olla vähän niinkin, että loppupeleissä sinä et kuitenkaan tiedä mitä Jumala voi ja mitä Hän ei voi.- häpeä
Eikö täällä juuri käyty keskustelua siitä, että ihmisen kertomus tulee ottaa todesta? Vai koskeeko se vain sitä tarinaa, jossa homo haluaa eheytyä heteroksi?
Taitaa se olla vähän niinkin, että loppupeleissä sinä et kuitenkaan tiedä mitä Jumala voi ja mitä Hän ei voi.Sinä et ole Jumalan hengessä vaan saatanan hengessä koska sinä puhut Jumalan sanaa ja tahtoa vastaan. Sinun on ihan turha täällä esittää uskovaa.
häpeä kirjoitti:
Sinä et ole Jumalan hengessä vaan saatanan hengessä koska sinä puhut Jumalan sanaa ja tahtoa vastaan. Sinun on ihan turha täällä esittää uskovaa.
Sinulla on oikeus ajatella kuten tahdot.
- häpeä
Sinulla on oikeus ajatella kuten tahdot.
Itse sinä sen osoitat, meille muille jää vain asian toteaminen.
häpeä kirjoitti:
Itse sinä sen osoitat, meille muille jää vain asian toteaminen.
häpeä........
älä.höpötä kirjoitti:
Enpä muista, että olisin Eerikan mielipidettä asiasta lukenut. Eikä sitä taida olla kovin moni muukaan lukenut kun siitä jatkuvasti häneltä tivataan. Aika ristiriitaista, mutta niin se näyttää olevan.
- homottajalle
häpeä........
Olet niin paatunut, ettet edes tiedä mitä se sana tarkoittaa.
- älä.höpötä
Kuusenjuuret kirjoitti:
Enpä muista, että olisin Eerikan mielipidettä asiasta lukenut. Eikä sitä taida olla kovin moni muukaan lukenut kun siitä jatkuvasti häneltä tivataan. Aika ristiriitaista, mutta niin se näyttää olevan.
Kysy häneltä nyt jos et ole lukenut.
älä.höpötä kirjoitti:
Kysy häneltä nyt jos et ole lukenut.
Hänen mielipiteensä asiasta ei ole mitenkään relevantti. En tarvitse sitä tietoa käydäkseni keskustelua.
- älä.höpötä
Kuusenjuuret kirjoitti:
Hänen mielipiteensä asiasta ei ole mitenkään relevantti. En tarvitse sitä tietoa käydäkseni keskustelua.
Eikö vaikka väität häntä uskovaks?
älä.höpötä kirjoitti:
Eikö vaikka väität häntä uskovaks?
Ei. Minusta hänen kirjoituksensa puhuvat puolestaan. Ei kukaan ei-uskova voisi kirjoittaa sellaisia tekstejä kuin hän yleensä kirjoittaa.
homottajalle kirjoitti:
Olet niin paatunut, ettet edes tiedä mitä se sana tarkoittaa.
homottajalle....toistin vain hänen nikkinsä...
- mitä.henkesi.sanoo
homottajalle....toistin vain hänen nikkinsä...
Onko homoseksin harjoittaminen Jumalan tahdon mukaista vai ei? Voiko ihminen syntyä väärään kehoon. Onko sukupuolen vaihdokset Jumalan tahto??
- Pullauunissahihii
Luin että raskaus ilman tekoja on kuollut.
- diakoni
Kirkon diakoniatyö on minusta hyvä esimerkki siitä miten pitää rakastaa Jeesuksen esimerkin mukaisesti. Autamme aina ihmistä joka on hädässä mahdollisuuksiemme mukaan. Emme kysele onko laillista oleskelulupaa Suomessa, kuuluuko kirkkoon yms. Apua annamme pahimmallekin rikolliselle. Ateistit, muslimit, Jehovantodistajat, helluntailaiset, paperittomat, etsintäkuulutetut voivat hakea apua eikä meidän tehtävämme ole soittaa poliisia paikalle. Me emme yritä myöskään käännyttää ketään mihinkään uskoon.
- näin.ajattelen
Tuo rakkaus ei varmaankaan tarkoita sitä että meidän olisi pidettävä kaikista. On olemassa vastenmielisiä tyyppejä joista ei yksinkertaisesti voi pitää, mutta empatiaa me voimme jossain mielessä kuitenkin tuntea kaikkia ihmisiä kohtaan, joten auttaminen heitä heidän hädässään on mahdollista.
- mä.kans.ajattelen
näin.ajattelen kirjoitti:
Tuo rakkaus ei varmaankaan tarkoita sitä että meidän olisi pidettävä kaikista. On olemassa vastenmielisiä tyyppejä joista ei yksinkertaisesti voi pitää, mutta empatiaa me voimme jossain mielessä kuitenkin tuntea kaikkia ihmisiä kohtaan, joten auttaminen heitä heidän hädässään on mahdollista.
Miten voidaan Rakastaa Jumalaa ellei rakasteta hänen luomiaan ihmisiä? Myös niitä läheisiämme, jotka eivät tunnu kivoilta koska eivät ole sellaisia kuin haluaisimme heidän olevan.
- HMM___
mä.kans.ajattelen kirjoitti:
Miten voidaan Rakastaa Jumalaa ellei rakasteta hänen luomiaan ihmisiä? Myös niitä läheisiämme, jotka eivät tunnu kivoilta koska eivät ole sellaisia kuin haluaisimme heidän olevan.
Kaikista ihmisistä ei voi pitää, vai pidätkö sinä?
- ristiriitaa.on
HMM___ kirjoitti:
Kaikista ihmisistä ei voi pitää, vai pidätkö sinä?
Jeesus käski rakastaa vihamiehiäänkin, mutta sanoi itse vihamiehiään juutalaisia Saatanan sikiöiksi ja uhkasi heitä ikuisella piinalla helvetissä.
ristiriitaa.on kirjoitti:
Jeesus käski rakastaa vihamiehiäänkin, mutta sanoi itse vihamiehiään juutalaisia Saatanan sikiöiksi ja uhkasi heitä ikuisella piinalla helvetissä.
Ristiriitaa on, todellisuudessa Jeesus ei tainnut sanoa puoltakaan mitä hänen sanomakseen on laitettu. Eli raamatunkirjoittajat kirjoittivat mitä sattui.
- sielunhoitaja
ristiriitaa.on kirjoitti:
Niin, mitä se rakkaus on. Josko sinä evl et ymmärrä sitä?
- samaa.mieltä
sage8 kirjoitti:
Ristiriitaa on, todellisuudessa Jeesus ei tainnut sanoa puoltakaan mitä hänen sanomakseen on laitettu. Eli raamatunkirjoittajat kirjoittivat mitä sattui.
Aivan, eettiset opetukset on ihmisten omia lisäyksiä.
- nälvijälle
Kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää. Kaikkia pitää kuitenkin rakastaa.
Mitä se kaikkien rakastaminen tarkoittaa käytännössä?
nälvijälle kirjoitti:
Mitä se kaikkien rakastaminen tarkoittaa käytännössä?
Mielestäni se tarkoittaa sitä, että ei kosteta pahaa pahalla, ei vastata asiattomuuksiin asiattomuuksilla, kuunnellaan, huomioidaan, autetaan siitäkin huolimatta, että ei oikein kykene pitämään jostakusta.Vaikka kemiat eivät kohtaa, yritetään silti etsiä yhteyttä ja olla riitelemättä, mikäli se itsestä riippuu. Ja riidan välttämisellä en tarkoita , ettei saa olla eri mieltä, tarkoitan niitä keinoja, joilla olla eri mieltä. Rakastaminen tarkoittaa pysähtymistä toisen viereen, vaikka aina ei niin huvittaisi.
Mitä rakastaminen sinun mietestäsi käytännössä tarkoittaa?- nälvijälle
Mielestäni se tarkoittaa sitä, että ei kosteta pahaa pahalla, ei vastata asiattomuuksiin asiattomuuksilla, kuunnellaan, huomioidaan, autetaan siitäkin huolimatta, että ei oikein kykene pitämään jostakusta.Vaikka kemiat eivät kohtaa, yritetään silti etsiä yhteyttä ja olla riitelemättä, mikäli se itsestä riippuu. Ja riidan välttämisellä en tarkoita , ettei saa olla eri mieltä, tarkoitan niitä keinoja, joilla olla eri mieltä. Rakastaminen tarkoittaa pysähtymistä toisen viereen, vaikka aina ei niin huvittaisi.
Mitä rakastaminen sinun mietestäsi käytännössä tarkoittaa?Odotan, että tuo alkaa toteutua sinun kirjoituksisasi.
nälvijälle kirjoitti:
Odotan, että tuo alkaa toteutua sinun kirjoituksisasi.
Et kuitenkaan halua kertoa mitä rakkaus sinun mielestäsi käytännön tasolla tarkoittaa?
- Eenokki12
Ja tässä yksi kirkkoon kuuluva saatanan luomus.
- Eenokki12
Kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää. Kaikkia pitää kuitenkin rakastaa.
Rakastiko Jeesus fariseuksia tuomitessaan heidän helvetin tuleen ja kuinka paljon?
Eenokki12 kirjoitti:
Rakastiko Jeesus fariseuksia tuomitessaan heidän helvetin tuleen ja kuinka paljon?
Epäilemättä rakasti, koska Jeesuksen puheet ja teot olivat minun ymmärtääkseni linjassa keskenään. Hän ei puhunut yhtä ja tehnyt toista kuten me ihmiset helposti teemme. Juhlapuheissa olemme kovinkin pyhiä, käytäntö on sitten toinen.
- homottajalle
Epäilemättä rakasti, koska Jeesuksen puheet ja teot olivat minun ymmärtääkseni linjassa keskenään. Hän ei puhunut yhtä ja tehnyt toista kuten me ihmiset helposti teemme. Juhlapuheissa olemme kovinkin pyhiä, käytäntö on sitten toinen.
Koska juhlasi loppuvat?
- niinkuinsanotaan
Jeesus ei tuominnut ketään helvetin tuleen! Täällä maan päällä ollessaan Hän varoitti ankarasti kaikkia jotka olivat matkalla tuhoon. Siksi Hän varoitti vakavasti Juudasta ettei hän jatkaisi kavallussuunnitelmaansa, ja sanoi että kavaltajalle olisi ollut parempi panna myllynkivi kaulaansa ja hukuttaa itsensä.
Tuomiopäivänä Hän tulee julistamaan lopullisen tuomion. Kenties joku papeistakin otti Jeesuksen varoituksesta opikseen ja valitsi elämän:
Apt.6:7. Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.
Varoitus on tarkoitettu siksi että ihmiset muuttaisivat tiensä. Silloin kun Jumala ei varota, ihmiset ovat jo menneet katumuksen rajan yli. Varoitus on rakkautta! homottajalle kirjoitti:
Koska juhlasi loppuvat?
homottajalle.....meidän, sinun ja minun, juhlapuheet päättyvät vasta, kun elämämme päättyy. Siihen asti me tarvitsemme anteeksiantamusta ja syntiemme sovitusta. Ja runsaasti Jumalan apua siihen rakastamiseen.
- homottajalle
homottajalle.....meidän, sinun ja minun, juhlapuheet päättyvät vasta, kun elämämme päättyy. Siihen asti me tarvitsemme anteeksiantamusta ja syntiemme sovitusta. Ja runsaasti Jumalan apua siihen rakastamiseen.
Luuletko saavasi anteeksi sen, että levität Raamatun vastaista oppiasi homoudesta ja transuudesta? Entä se, että valehtelet jonkun syntyvän väärään ruumiiseen?
- Eenokki12
Rakastiko Jeesus Isäänsä enempi kuin sodoman ja gomorran ja niiden ympäristön homoja, jotka hävitettiin tulella ja tulikivillä? Ja epäilemättä eli ilman uskoa sanot Jeesuksen rakastaneen homoja enempi kuin Isäänsä? Kiellät Jeesuksen jumaluuden ja etteivät He ole yhtä. Kirkon iljetykset saavat veret lähes kiehumaan. Jeesuksella ei ole mitään tekemistä homojen kanssa. Mooseksen laki määrää heidät hävitettäväksi kansasta. Homojen hävitys on aina ollut Jumalalta erittäin hyvä teko Aamen!
- Eenokki12
niinkuinsanotaan kirjoitti:
Jeesus ei tuominnut ketään helvetin tuleen! Täällä maan päällä ollessaan Hän varoitti ankarasti kaikkia jotka olivat matkalla tuhoon. Siksi Hän varoitti vakavasti Juudasta ettei hän jatkaisi kavallussuunnitelmaansa, ja sanoi että kavaltajalle olisi ollut parempi panna myllynkivi kaulaansa ja hukuttaa itsensä.
Tuomiopäivänä Hän tulee julistamaan lopullisen tuomion. Kenties joku papeistakin otti Jeesuksen varoituksesta opikseen ja valitsi elämän:
Apt.6:7. Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.
Varoitus on tarkoitettu siksi että ihmiset muuttaisivat tiensä. Silloin kun Jumala ei varota, ihmiset ovat jo menneet katumuksen rajan yli. Varoitus on rakkautta!Ja tässä yksi pölkky joka ei tunne Jeesusta eikä Raamattua.
homottajalle kirjoitti:
Luuletko saavasi anteeksi sen, että levität Raamatun vastaista oppiasi homoudesta ja transuudesta? Entä se, että valehtelet jonkun syntyvän väärään ruumiiseen?
homottajalle...taidat nyt itse valehdella.
Eenokki12 kirjoitti:
Rakastiko Jeesus Isäänsä enempi kuin sodoman ja gomorran ja niiden ympäristön homoja, jotka hävitettiin tulella ja tulikivillä? Ja epäilemättä eli ilman uskoa sanot Jeesuksen rakastaneen homoja enempi kuin Isäänsä? Kiellät Jeesuksen jumaluuden ja etteivät He ole yhtä. Kirkon iljetykset saavat veret lähes kiehumaan. Jeesuksella ei ole mitään tekemistä homojen kanssa. Mooseksen laki määrää heidät hävitettäväksi kansasta. Homojen hävitys on aina ollut Jumalalta erittäin hyvä teko Aamen!
Jeesus opetti käsittääkseni rakastamaan kaikkia, vai olenko ymmärtänyt vuorisaarnan väärin?
Eenokki12 kirjoitti:
Ja tässä yksi kirkkoon kuuluva saatanan luomus.
Älä itseäsi noin kovin sanoin tuomitse.
Eenokki12 kirjoitti:
Ja tässä yksi pölkky joka ei tunne Jeesusta eikä Raamattua.
Älä nyt, hyvä ihminen, ole noin ankara itsellesi.
- oletpa.nyt.avuton
Kuusenjuuret kirjoitti:
Mitä tarkoittaa jankutus?
oletpa.nyt.avuton kirjoitti:
Kiitos. Sitä minä ajattelinkin, mutta aina herää epävarmuus kun sanaa väärässä yhteydessä käytetään niin kuin nyt tuo jankuttajalle-nimimerkki teki.
- himohokeminen
Ja mitä kirjoitin edellä - lisään siihen - tästä himo -sanan hokemisesta ja Paavalin, juutalaisen fariseuksen Raamatun kirjoittamisesta, kun hän sanoo: kiitos Herramme Kristuksen Jeesuksen, kun lihalla voi palvella lihan himoa.
Paavalin puhetta:
Room 7
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Jeesuksen vastaus tähän, Joh. 8:
44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.- tollojenvaltakunta
Ja tämä sama juutalainen fariseus, johon tämä syntioppi perustuu - ja lähes koko Raamatun kirjoittaminen - oli sen juutalaisneuvoston jäsen, joka tuomitsi Jeesuksen kuolemaan! Ja kun ensin tappoi Jeesuksen, sitten teki hänen kuolemastaan lihanhimo-opin syntien anteeksi saamisesta pelkän uskon kautta ja vielä puhuu, että miten Jumalan pojan kuolema pelasti uskovat. Ja tutkijat kertovat, että evankeliumit on kirjoitettu vain tukemaan väitettä Jeesuksesta Jumalan poikana - niillä ei ole mitään historiallista arvoa. Ei voi olla vaikeaa tajuta... ja koko ajan tämän juutalaisen sanoja siteerataan täällä Jumalan sanana. Uskomatonta.
- vieläkerran
Kerran vielä: te siteeraatte Jumalan sanana Jeesuksen tappaneen fariseuksen sanoja, josta Jeesus itse sanoo:
44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Ettekä huomaa mitään vikaa vaikka koko tarinakin on täysin ristiriitainen. - tyhmyydelläeirajoja
Eikä riitä, että tällä Jeesuksen suuhun laitetulla lauseella herjataan jo rajusti teidän älyänne - sanoisin, että pilkataan, niin samaan lukuun on laitettu vielä, että Jeesus sanoo hänet lähettäneen Isän - toisin sanoen Jumalan - olevan ihminen ja näin tulee Jumalan pojasta ihminen, ihmisen poika, joka isästä perkeleestä olevien fariseusten toimesta (Jeesuksen tappo) pelastaa teidän syntinne.
15. Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
16. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
17. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että KAHDEN IHMISEN TODISTUS ON PÄTEVÄ.
18. Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."
Pitäisiköhän itsekä vai nauraa?!
Jeesuksen eettiset ohjeet ihmiselle olivat ja ovat edelleenkin
- mage96
sage8 kirjoitti:
....tarpeellisia vaikkei monet uskovat pidäkään niitä minkään arvoisina.
Pelastaako ne ihmisen?
- metkajuttu
Nimenomaan - pelastaa ihmisen - ei kuolemaa. Jeesus tuli pelastamaan elämän. Pelikenttä on Paavali-opilla käännetty orwelilaisesti väärinpäin. Vai oletko paljonkin kilautellut kirstuun aneita pelastaaksesi kuoleman?
- rakkauttako
Jos minä sanon että tämän palstan ahkerin jankkaaja multinikki "usko.vainen" on isästä Perkeleestä, olenko silloin rakkauden asialla? Näin kuitenkin Jeesus sanoi niille jotka olivat eri mieltä hänen kanssaan.
- historiaa
Uskovat fundamentalistit tulkitsivat tätä Jeesuksen sanaa natsi-Saksassa kaamein seurauksin: kuusi miljoonaa juutalaista menetti henkensä kaasukammioissa. Pitihän nämä Perkeleet tappaa.
- Eenokki12
historiaa kirjoitti:
Uskovat fundamentalistit tulkitsivat tätä Jeesuksen sanaa natsi-Saksassa kaamein seurauksin: kuusi miljoonaa juutalaista menetti henkensä kaasukammioissa. Pitihän nämä Perkeleet tappaa.
Läskipää ei tunne raamattua eikä sitä että Jumala kuuli fariseusten rukouksen...tulkoon Hänen verensä jne. Ja nämä perkeleet kirosivat oman kansansa ja nyt syytetään Jumalaa kun Hän vastasi juutalaisten mulkosilmien rukoukseen, Jeesuksen tähden.
- historiaa
Emme tiedä varmuudella mitä Jeesus on todella sanonut, mutta Johannes panee ne Jeesuksen suuhun evankeliumissaan. Ainakin se kuvastaa johanneslaisen kristillisyyden hyvin juutalaisvihamieliseksi jota hänen yhteisönsä edusti. "Te olette isästä Saatanasta" ei ole rakkaudellista puhetta eikä vihamiehen rakastamista.
- ques.tion
Jaammeko v i i m e i s e n leipäpalamme ja vesitilkkamme läheistemme kanssa kysymättä kenelle löytämämme vesi ja leipä on tarkoitettu...
Ketju suorastaan pursuaa sitä kuuluisaa kristillistä rakkautta. Tai handsmaid touhua.
Keep up the good work!!! 🤣😂🤣😁😁Minusta aina kun puhuu rakkaudesta, kannattaa muistaa, mistä se rakkaus tulee.
Sanotaan, että Jumala on rakkaus. Hänen rakkautensa kautta saamme myös voimaa rakastaa lähimmäistämme.
Rakkaudesta suurin oli Jeesuksen rakkaus ihmiskuntaa kohtaan.
Sen suurempaa rakkautta ei olekaan kuin että antaa henkensä ystäväinsä edestä.
Kyllä sen edessä ihminen on paremminkin vähäinen rakastamaan, ja se tekee nöyräksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272830Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2642673Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51875- 2171405
- 721210
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561027Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi30963Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2917Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90907