Vihdoinkin Venuksesta tarkkaa kuvaa!

luosauskos

13

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylläpä se Venus kieppuu hurjasti... :() En ole tuotakaan ennen tiennyt. Mutta YouTube meitä valistaa...

    • lahousperiytyy

      Salkkareiden paskavideoita..

    • Tuolta Venus näyttää digikameralla kuvattuna fokuksen ja valotuksen ollessa aivan pielessä.

      Miksi NASA tuollaisia kuvia näyttäisikään?

    • Varma_ehkä

      Salkkarille kelpaa vähän heikommatkin todisteet. ;D

      • elektromagneettinen

        Tähtiä ja planeettoja ovat kuvanneet kymmenet tuhannet ihmiset.
        Tulokset ovat kaikilla kuvaajilla aloituslinkin kaltaiset.


      • elektromagneettinen kirjoitti:

        Tähtiä ja planeettoja ovat kuvanneet kymmenet tuhannet ihmiset.
        Tulokset ovat kaikilla kuvaajilla aloituslinkin kaltaiset.

        Salaliiton huijausta tietysti.


      • HölmönHommaa
        elektromagneettinen kirjoitti:

        Tähtiä ja planeettoja ovat kuvanneet kymmenet tuhannet ihmiset.
        Tulokset ovat kaikilla kuvaajilla aloituslinkin kaltaiset.

        Samoja kuvausvirheitä ovat tehneet varmaan kymmenettuhannet ihmiset, kun eivät ymmärrä kameran toiminnasta ja sen rajoituksista yhtään mitään.


      • trolli.elää.huomiosta
        HölmönHommaa kirjoitti:

        Samoja kuvausvirheitä ovat tehneet varmaan kymmenettuhannet ihmiset, kun eivät ymmärrä kameran toiminnasta ja sen rajoituksista yhtään mitään.

        Voisivat kokeilla katsoa Venusta edes x20 suurentavalla kiikarilla sen huonosti fokusoivan kameransa lisäksi. Tulisi yllätys, kun kuvassa näkyisikin pikkuinen puolikuu tai venuksensirppi.

        Mutta siis jos salkkarit haluavat leikkiänsä leikkiä niin tarkistakoot kuvastaan Venuksen halkaisijan. Ensin kuvataan samalla zuumilla (täysi suurennus siis) joku kohde, jonka etäisyys kuvaajasta ja mitat tunnetaan.

        Sitten kuvaan mukamas oikein fokusoitu Venus. Kun Venuksen etäisyys kuvaajasta tunnetaan niin on helppo kuvan perusteella laskea kuvassa näkyvän kiekon halkaisija. Väärin fokusoituna tuo halkaisija on - yllätys yllätys - paljon suurempi kuin Venuksen tunnettu halkaisija.

        Mutta kun tämä P900 - hölmöily on pelkkää trollausta niin eihän tuolla ole mitään merkitystä. Näihin ei kannata tuhlata aikaansa, kun trollit elävät huomiosta.


      • trolli.elää.huomiosta kirjoitti:

        Voisivat kokeilla katsoa Venusta edes x20 suurentavalla kiikarilla sen huonosti fokusoivan kameransa lisäksi. Tulisi yllätys, kun kuvassa näkyisikin pikkuinen puolikuu tai venuksensirppi.

        Mutta siis jos salkkarit haluavat leikkiänsä leikkiä niin tarkistakoot kuvastaan Venuksen halkaisijan. Ensin kuvataan samalla zuumilla (täysi suurennus siis) joku kohde, jonka etäisyys kuvaajasta ja mitat tunnetaan.

        Sitten kuvaan mukamas oikein fokusoitu Venus. Kun Venuksen etäisyys kuvaajasta tunnetaan niin on helppo kuvan perusteella laskea kuvassa näkyvän kiekon halkaisija. Väärin fokusoituna tuo halkaisija on - yllätys yllätys - paljon suurempi kuin Venuksen tunnettu halkaisija.

        Mutta kun tämä P900 - hölmöily on pelkkää trollausta niin eihän tuolla ole mitään merkitystä. Näihin ei kannata tuhlata aikaansa, kun trollit elävät huomiosta.

        Youtuben videoista on kuitenkin saatu "tieto" planeettojen ja tähtien "oikeasta" muodosta, joten sitä ilmeisesti zoomilla tietoisesti tavoitellaan. Eli en usko, että tässä olisi kyse pelkästään taitamattomuudesta. Ei varsinkaan alkuperäisillä "tietäjillä", joita on ohjannut uskonnollinen tarve saattaa nykyaikainen tiede epäuskon alaiseksi. Tästä pyrkimyksestähän ovat amerikkalaiset videot parhaana todistuksena.


    • VarokaaHaiTulee

      Hra trolli.elää.huomiosta peräänkuulutti käyttämään kuvauksen oikeellisuuden tarkastukseen tunnettua etäisyyttä Venuksesta.
      Nyt tietysti kysytään että kuinka tuo etäisyys on mitattu jotta se voidaan vannoa todeksi.

      • Planeettojen ratojen määrityksestä oli jo oma keskustelunsa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14801023/auringon-etaisyys-maasta-#comment-89519394

        Etäisyys Maan ja Venuksen välinen etäisyys on 1960 - luvun alkupuolella mitattu suoraan tutkan avulla. Lähetetään radiopulssi Venuksen suuntaan riittävän suuntaavalla antennilla ja sitten käytetään samaa antennia takaisintulevien radiopulssien kuunteluun. Kun tiedetään valon nopeus niin voidaan viiveestä määrittää mittaushetkellä vallinnut Maan ja Venuksen välinen etäisyys.

        Tuossa tarvitaan aika isoja antenneja. Periaatteessa voisi onnistua amatööriltäkin, jos on siis valmis rakentamaan 25 - metrisen parabolisen heijastimen ja saisi jostakin käyttöönsä riittävän tehokkaan lähettimen.

        Kuun etäisyyden Maapallosta ovat radioamatöörit useaan kertaan mitanneet omilla laitteillaan vastaavalla menetelmällä.


      • kulahdus

        Vai että tutkalla sano...D.
        Höpölöpöä.


      • MutkaTulkku
        kulahdus kirjoitti:

        Vai että tutkalla sano...D.
        Höpölöpöä.

        Kyllä. Juurikin tutkalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe