Jopon entisöinti

Kesäjopo

Multa löytyy vanha Jopo ja ajattelin entisöidä sen. Mitä olette mieltä, kannattaako siihen jättää alkuperäinen maalipinta ja ruosteet ja tehdä siitä vain ajokuntoinen vai kannattaako se maalata ja tehdä siitä sen näköinen mitä se on ollut ostettaessa?

8

1384

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KylläLähtee

      Etsi siihen alkuperäistä vankempi takapyörä (jarrut), vaihda keskiön laakerit ja laita etupyörään vähintään 500 wattinen sähkömoottori. Akku pitää olla vähintään 12 Ah, mutta mieluummin jopa 17 tai ylikin.
      Tulee muuten tosi mahtava fillari.
      Sillä värillä ei sitten enää ole väliä.

      • KesäJopo

        Empä taida ihan sähköpyöräksi muuttaa:D


    • vaihteet_ne_olla_pitää

      Ei siitä itse maalaamalla saa sen näköistä, millainen se ostettaessa oli. Jostain pitäisi löytää alkuperäiset tarratkin. Parempi kun pitää siinä sen alkuperäisen maalin, niin säästyy turhalta vaivalta. Semmosen vanhan liiton Jopon pitääkin näyttää vanhalta. Se on pilalla, jos sitä lähdetään itse maalaamaan.
      Itellä on semmonen Nopsa Picnic 1980-luvun alusta. Se on semmonen kivireki ajella, että eipä sen maalaaminen kyytejä parantaisi. Pistin 1999 malliseen maantiefillariin normipolkimet toistakymmentä vuotta vanhojen lukkopolkimien tilalle. Sillä on hyvä ajella kaupungilla, kun se on semmonen kevytkulkunen. Vuosia se seisoi varastokopissa kumit tyhjinä, kunnes otin sen käyttöön, kun ei jaksa polkea sillä Nopsan kivireellä. Näillä aurinkokeleillä sillä maantiepyörällä on mukava ajella, mutta sateella sillä ei viitsi mihinkään lähteä, kun siinä ei ole lokareita. Se sateessa pyöräileminen kun ei muutenkaan ole sinut ihonvärini kanssa. Hyvä kun nyt on ollut kelejä.

      • Jopokesä

        Joo eipä siitä itse maalaamalla saa varmaan oikein hyvää. Tietysti jos käyttäisi pulverimaalauksessa niin voisi saada hyvännäköisen ja tarroja saa ostettua, kun joku firma vielä valmistaa niitä. Taidanpa kuitenkin ainakin toistaiseksi pitää sen alkuperäisen maalipinnan siinä ja laittaa vaan ajokuntoon.


      • Someone

        Okei. Kun olin 9 vuotias ajoin Jopolla 50 km pyöräretken. Eka retki minne sain mennä. Sitä ennen vain 5-10 km lenkkejä.


      • Anonyymi
        Someone kirjoitti:

        Okei. Kun olin 9 vuotias ajoin Jopolla 50 km pyöräretken. Eka retki minne sain mennä. Sitä ennen vain 5-10 km lenkkejä.

        Hienoa, Itse, kun olin 7 ,tein ensimmäisen pyöräretken jopolla 200km pyöräretken, eka retki minne sain mennä sitä ennen vain 15-40km lenkkejä, kivoja muistoja


      • Anonyymi
        Jopokesä kirjoitti:

        Joo eipä siitä itse maalaamalla saa varmaan oikein hyvää. Tietysti jos käyttäisi pulverimaalauksessa niin voisi saada hyvännäköisen ja tarroja saa ostettua, kun joku firma vielä valmistaa niitä. Taidanpa kuitenkin ainakin toistaiseksi pitää sen alkuperäisen maalipinnan siinä ja laittaa vaan ajokuntoon.

        Kyllä kotikonsteinkin saa pyörän maalattua niin että näyttää hyvältä. Se kyllä vaatii aika paljon työtä, sopivia välineitä, taitoa ja huolellisuutta ja pitäisi olla sopiva tilakin missä sen tekee.

        Hios uurimmat ruosteet pois ja käsittele runko autovahalla. Vaha pysäyttää ruostumisen ja ehkäisee sitä kun vahaat ja peset pyöräsi säännöllisesti etkä säilytä sitä sään armoilla. Näin saat helposti pidettyä pyöräsi siinä retroluukissa missä se on nyt.


    • Anonyymi

      Kukaan ei enää laita eturenkaaseen moottoria,ei ainakaan 500w,sama kun tilais paikan samantien Lasaretissa ja sanoo että laittakaa pilli ja keitot valmiiksi olen kohta siellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe