Haluan kuolla varmuudella

Ikiuneen

Olen nyt jo jonkin aikaa suunnitellut itsemurhaa lääkkeillä. Haluan vain varmuuden että tosiaan kuolen enkä jää tänne joksikin vihannekset sitten. Jos ottaa 20 Stella 10mg:sta, 80kpl Panacodia ja vielä vaikka 20 kpl Orloc 5mg:sta, niin kuolenko varmasti jos pidän myös huolen että kukaan ei löydä minua moneen tuntiin?
Please auttakaa kun mä ihan oikeasti haluan kuolla.

12

1494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilaneestasi tänne! Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki voisi olla hyvä voimavara. Asioista keskusteleminen voi tarjota uusia näkökulmia ja helpottaa jaksamista.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      - Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen.

      Voimia tilanteeseesi!

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • tylsäpäivä

        Aloitus on pelkkää huomion hakua.


      • eitylsäpäivä

        Ei välttämättä. Miksi aloittaja kirjoittaisi tollaista jos ei olisi oikeasti aikeissa tehdä moista? Ajatteletko että aloittaja ei kuitenkaa uskaltaisi? Sen takia niitä neuvoja kysellään kun moni on epäonnistunut kun on esim. lääkkeiden kanssa yrittänyt.


      • tarajere1
        eitylsäpäivä kirjoitti:

        Ei välttämättä. Miksi aloittaja kirjoittaisi tollaista jos ei olisi oikeasti aikeissa tehdä moista? Ajatteletko että aloittaja ei kuitenkaa uskaltaisi? Sen takia niitä neuvoja kysellään kun moni on epäonnistunut kun on esim. lääkkeiden kanssa yrittänyt.

        Totta. Kyllä näihin pitäisi suhtautua vakavasti. Oman poikani kuoleman syystä minulla ei ole varmuutta. Hän kuoli 16.4. ja oikeustieteelisen tutkimukset ovat kesken.

        Noin kuukautta ennen sain häneltä tekstiviestin jossa sanottiin että "hänellä on hirveetä kaikki ja tapahtuipa mitä tahansa hän rakastaa minua (äiti) ja isäänsä valtavasti".

        Pidin paljon yhteyttä ja näytti että kaikki menikin parempaan päin.

        Mutta sitten yhtenä iltana klo 23 poliisit soittivat ovikelloa. Poliisit menevät sinne jonka vainaja on ilmoittanut lähiomaisekseen. Näin kävi mutta viestin perusteella ajattelin heti itsemurhaa. Se on vaan ajatus. Hän oli monisairas ja voi löytyä muukin syy kuolemaan. Niitä tuloksia saamme vielä odottaa. Minulle ne eivät ole niin merkittäviä, merkittävin seikka on että nuorempi kahdesta pojastani on pois. Siihen on tyytyminen.

        Jaksamista saman kokeneille, lähtöjärjestys oli ehdottomasti väärä.


      • Monisairas
        tarajere1 kirjoitti:

        Totta. Kyllä näihin pitäisi suhtautua vakavasti. Oman poikani kuoleman syystä minulla ei ole varmuutta. Hän kuoli 16.4. ja oikeustieteelisen tutkimukset ovat kesken.

        Noin kuukautta ennen sain häneltä tekstiviestin jossa sanottiin että "hänellä on hirveetä kaikki ja tapahtuipa mitä tahansa hän rakastaa minua (äiti) ja isäänsä valtavasti".

        Pidin paljon yhteyttä ja näytti että kaikki menikin parempaan päin.

        Mutta sitten yhtenä iltana klo 23 poliisit soittivat ovikelloa. Poliisit menevät sinne jonka vainaja on ilmoittanut lähiomaisekseen. Näin kävi mutta viestin perusteella ajattelin heti itsemurhaa. Se on vaan ajatus. Hän oli monisairas ja voi löytyä muukin syy kuolemaan. Niitä tuloksia saamme vielä odottaa. Minulle ne eivät ole niin merkittäviä, merkittävin seikka on että nuorempi kahdesta pojastani on pois. Siihen on tyytyminen.

        Jaksamista saman kokeneille, lähtöjärjestys oli ehdottomasti väärä.

        Järjestys oli ihan varmasti väärä mutta ei ole helppoa useiden sairauksien kanssakaan. Tosin en nyt tiedä yhtään mistä kyse, mutta itsellä myös useita sairauksia (tai pikemminkin aiheutettuja vammoja/vaurioita) mutta periaatteessa hyvät kyvyt moneen asiaan, joita ei voi hyödyntää - ei mikään herkkutilanne, mutta monella kylläkin vielä pahempi. Sairauksien lisäksi sosiaalinen ja taloudellinen tilanne on huono eikä toivoa paremmasta. Tärkeimmät kipukohdat eivät voi paremmaksi muuttua. Ikääkään ei kauheasti ole. Monien sairauksien kyseessä ollen varsinkaan, ei pidä liiaksi psykiatrisoida. Ylipäänsä psykiatrian hoitokäytäntöjä pitäisi paljon muuttaa.

        Mitä tulee aloittajan tilanteeseen niin vaikka paljonkin vetää lääkkeitä, insuliinia yms., on se vaara että jää vihannekseksi mikä takuulla on vielä pahempi.


    • Ikiuneen

      En todellakaan hae tällä huomiota vaan juuri sitä että kuolen varmuudella enkä jää miksikään vihannekseksi omaisten vaivaksi. Eli ihan oikeasti kaipaan tietoa millä lääkemäärällä pääsen täältä varmuudella pois.

      • siipirikkoinen

        Hae sulle apua. Ei täällä kukaan voi neuvoa sua. Yksi kuolee kolmeen tablettiin, jotkut ei moneen sataankaan. Elä ja nauti nuoruudesta ja kesästä. Itsekin pahasti masentunut, mutta silti sinnittelen täällä. Voimia ja jaksamista sulle.


      • Hei nimimerkki, ikiuneen

        Aina on toivo paremmasta. Mikään tilanne eikä elämänvaihe pysy ikuisesti, elämä kulkee eteenpäin, halusimme tai emme. Sinun raskas ja vaikea vaiheesi muuttuu, tulee parempi päivä ja jossain vaiheessa parempi vaihe. Ole itsesi puolella ja anna itsellesi mahdollisuus kokea vielä hyvää ja kaunista. Hae tosiaan itsellesi apua. Sitä on saatavailla. Mene terveyskeskukseen tai jos olet töissä, työterveyshuoltoon. Tarvitset ammatti-apua, mutta luota siihen, että siitä tulee olemaan hyötyä.

        Voimia ja tsemppiä,
        Pirkko-pappi


    • ajallaanhelpottaa

      Saatat sokeutua niin kuin kävi eräälle ja eli sitten yli 20 vuotta laitoksessa. Sinun elämällä on tarkoitus vaikka et sitä tällä hetkellä koe.

    • 123d123d12312d3

      Mä tiiän luultavasti mistä on kyse. Sulla on luultavasti "supressed" muistoja.
      Eti googlesta suppressed memories.

      Kun niitä ei käsittele ja aina blokkaa ne tulemasta vihan avulla nii lopulta haluu tehä itsarin.

      Jeesus olkoon kanssasi.

    • Zombielämäkinkannattaa

      Outoa on se että, kun ihminen lopulta päättää, että kituutetaan nyt sitten perkele vaikka zombin elämää lopun ikäänsä, eikä sanaakaan enää itsemurhasta, niin jotenkin asiat vain alkaa muuttua, näin kävi yhdelle tuttavalle.
      Neljänkymmenen vuoden päästä hän on nyt eläkeläinen, asuu ulkomailla, tekee hyväntekeväisyyshommia ja matkustelee, vaikka aikoinaan ei uskaltanut kotoaan mennä mihinkään vain itkeskeli päiväkaudet äitinsä elätettävänä kymmenisen vuotta.

      • Monisairas

        Riippuu niin monesta asiasta miten asiat muuttuu jos muuttuu. Esimerkiksi masennuksesta voi toipua kokonaan tai osittain jos ihminen muuten on suhteellisen terve. Masennus ei ole itsenäinen sairaus vaan normaali mielen reagointi ikävään tapahtumaan.

        Pelkästään päättämällä asiat ei muutu jos taustalla vakavia ongelmia, mutta sen sijaan pitää olla oma halu muuttua. Yleensä sitä varmaan on, sillä miksi ihmeessä joku ikäänkuin päättäisi voida huonosti koko ikänsä? Tässä ajassa vaan moni mielen ongelmakin on kokenut inflaation, kun jokainen elämän epäonnistuminen "sairastuttaa". Töistäkin saa sairaslomaa kun vähän vituttaa, vaikka tämä on ihan normaalia silloin tällöin. Veikkaanpa että mikäli tulisi parin päivän omavastuu ja sitten sairauspäivärahaa vastaava summa eikä siis mitään 10 pv:n palkkaa, niin alkaisi sairastelut väheneen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      154
      3094
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1643
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1587
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1465
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      380
      1459
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1275
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      16
      999
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      882
    9. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      59
      862
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      260
      842
    Aihe