Haluatko lapsia

Kaikysyäsaa

Kestääkö mies lapsiarkea?

63

5919

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylläkestää

      1.5-2 tunnin välein herätys alkuun yöllä ja vaippa karnevaalit ja lapsen opettaminen ja ymmärtäminen, sekä rinnalla kulkien, Koska joka ikävaihe on luopumista edellisestä roolista ja uuteen osaan asettuminen lapsella ei ole helppoa. Sen sijaan yhdessä tekeminen on yksi perusavain koko perheen yhdistämiseen ja yhteisen ajan löytämiseen myös parisuhteessa.

      • 7470

        Parin viikon jälkeen vaimoni pääsi yösyötöissä 4:n tunnin rytmiin jota hän johdonmukaisesti venytti.
        "Rytmihäiriö" oli todellakin suhteellisen lyhytaikainen. Sama koski myös toista tenavaamme.

        Lelujen korjaaminen oman huoneen lattialta iltaisin oli varsin varhaista rutiinia.

        Ainoa asia jonka jälkeen päin ajatellen tekisin toisin niin olisi suurempi joustavuus. Vähempikin vaativuus olisi varmaan riittänyt mutta eipä tuosta toteutetusta linjasta näytä olleen mitään haittaakaan.
        Penskoista kasvoi työteliäitä, vastuuntuntoisia, koulussa ja opiskeluissa menetyneitä veronmaksajia jotka opiskeluvuosien alkutaipaleella arvostivat kasvatuslinjaamme.
        Omatoimisuus ja järjestelmällisyys kotona teki myös minun ja vaimoni elämän huolettomaksi.


    • pitkätukka-68

      Haluisin, mut se juna tais mennä jo.

      Yhden sentään laitoin alulle. Se olikin vakava paikka kun äitiyslomalainen iski lomallaan uuden miehen.

    • ElämänValttikortit

      Aika harva kestää. Monella ruusuisia kuvia asiasta, mutta todellisuus onkin aivan toista. Suhde muuttuu, vaimo muuttuu, arki muuttuu, omat tarpeet jäävät, jatkuva unen puute ja tekemättömien asioiden lista, vaimon vaatimukset, rahahuolet, huoli lapsista, rakkaudettomuutta, jatkuva syyllisyys, riittämättömyyden tunne, yhteiskunnan odotukset jne. Lista on melkoisen loputon. Sitten kaikki onkin kamalan vaimon syytä, otetaan salarakas, käry käy, vaimo vie lapset, ehkä jopa omaisuuden, jatkuva syyllisyys taas uudemman kerran, kuinka on pilannut kaikkien elämän.
      Siitä ne finnhitsit syntyy.

    • En enää.

      On tätä lapsiarkea tässä ollut yli 15 vuotta ja kyllä kun nämä kaksi saan eläjiks saatettua, niin riittää varsin hyvin. Mutta kasvattaahan tämä miestäkin.

      En kadu, enkä vaihtais mihinkään...No ehkä jonkun Noro-viruskohdan ois voinut vaihtaa sappioksennuskrapulaan vaikka...

      Haha..

    • Totuus-

      Kestää kyllä koska nainen hoitaa lasta. JännäMies voi käydä kaljalla koska tahansa ja vaikka reissussa thaimaassakin eikä naista haittaa yhtään.

      • lievästijännä

        Eikös se jännämies tapa naisen ennenkuin lapsia tulee. Vai onko jännän määritelmä muuttunut taas?


      • pitkätukka-68

        Meillä kävi niinpäin, et minä hoidin lapsia (sekä omaa että äitinsä edellisestä liitosta) kun nainen äitiyslomaili.
        Toki hän katsoi vauvaa työpäiväni ajan. Koululainen oli sen ajan koulussa.


      • Totuus-
        lievästijännä kirjoitti:

        Eikös se jännämies tapa naisen ennenkuin lapsia tulee. Vai onko jännän määritelmä muuttunut taas?

        Ennen tai jälkeen, eikö se ole ihan sama naiselle kun ei näe eläkepäiviä kuitenkaan jännämiehen takia.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Meillä kävi niinpäin, et minä hoidin lapsia (sekä omaa että äitinsä edellisestä liitosta) kun nainen äitiyslomaili.
        Toki hän katsoi vauvaa työpäiväni ajan. Koululainen oli sen ajan koulussa.

        Miksi ihmeessä tuollain teillä pääsi käymään. minulla on vauva mukana kun lähden kaupoille tai ulos lapsien kanssa. Nyt toissa päivänä ekaa kertaa kävin ilman vauvaa kaupoilla mutta taas oli kolme poikaa mukana. Aiemmin vein lapset uimaa(kokeilu ilman vauvaa) mutta pyrin siltikin olla jättämättä mutta onhan vauvan lisäksi minulla viisi lasta.
        Muuta menoja ei sit oikein ole kuin äitillä joskus kyläily osan lapsien kanssa kun ei jaksa paljoa kerralla lapsia.

        Silloin kun oli vähemmän kyllä ne lapset meni mukana kun mies oli yö töissä mutta väsyinkin kun kauppa, koti ja koko arki oli kiinni minusta ja sit vielä riideltiin ja ukko häipyi ja silti jouduin jaksaa myös henkisen kärsimyksen.

        Mutta tässä elämä muuttui niin sain pakottamalla ensin vasten hänen tahtoo muuttumaan ukon.Lukioon meni ja sen suoritti nyt kaksi kertaa kirjoituksissa käynyt ehkä pääsee sisällle , ei vielä julkastu.

        Mutta kuitenkin on kiitollinen minulle että näin tapahtui.

        En koskaa vaihda parisuhdetta koska tämä suhde toimii nyt ja se oli rankasta ,en missään nimessä halua kokea enää sitä hulluutta.


      • lievästijännä
        Totuus- kirjoitti:

        Ennen tai jälkeen, eikö se ole ihan sama naiselle kun ei näe eläkepäiviä kuitenkaan jännämiehen takia.

        Menikö äitisi miten nuorena? Kuitenkin lapsen saannin jälkeen jokatapauksessa.
        Taitaa jännämiehet tappaa miehiä enemmän kun naisia koska naisen elinikä on pitempi kun miehen. Jännämiehiä on kuitenkin runsaasti niin luulisi vaikuttavan naisen keskimääräiseen elinikään.


      • pitkätukka-68
        valtakunta kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tuollain teillä pääsi käymään. minulla on vauva mukana kun lähden kaupoille tai ulos lapsien kanssa. Nyt toissa päivänä ekaa kertaa kävin ilman vauvaa kaupoilla mutta taas oli kolme poikaa mukana. Aiemmin vein lapset uimaa(kokeilu ilman vauvaa) mutta pyrin siltikin olla jättämättä mutta onhan vauvan lisäksi minulla viisi lasta.
        Muuta menoja ei sit oikein ole kuin äitillä joskus kyläily osan lapsien kanssa kun ei jaksa paljoa kerralla lapsia.

        Silloin kun oli vähemmän kyllä ne lapset meni mukana kun mies oli yö töissä mutta väsyinkin kun kauppa, koti ja koko arki oli kiinni minusta ja sit vielä riideltiin ja ukko häipyi ja silti jouduin jaksaa myös henkisen kärsimyksen.

        Mutta tässä elämä muuttui niin sain pakottamalla ensin vasten hänen tahtoo muuttumaan ukon.Lukioon meni ja sen suoritti nyt kaksi kertaa kirjoituksissa käynyt ehkä pääsee sisällle , ei vielä julkastu.

        Mutta kuitenkin on kiitollinen minulle että näin tapahtui.

        En koskaa vaihda parisuhdetta koska tämä suhde toimii nyt ja se oli rankasta ,en missään nimessä halua kokea enää sitä hulluutta.

        Uskoin juttuja, joiden mukaan äitiyslomalainen kaipaa myös muuta elämää kuin vauvan kanssa oloa.
        Tämä oli sit seuraus, että uuden ukonhan hän löysi. Taisin olla silloin vähän tylsä, kun seksiä en jaksanut tarpeeksi ajatella duunin, lasten ja koiran jälkeen.

        Nyt taidan olla jännä kun enää ei ole mitään noista. Tai käyhän tuo teini välillä kylässä.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Uskoin juttuja, joiden mukaan äitiyslomalainen kaipaa myös muuta elämää kuin vauvan kanssa oloa.
        Tämä oli sit seuraus, että uuden ukonhan hän löysi. Taisin olla silloin vähän tylsä, kun seksiä en jaksanut tarpeeksi ajatella duunin, lasten ja koiran jälkeen.

        Nyt taidan olla jännä kun enää ei ole mitään noista. Tai käyhän tuo teini välillä kylässä.

        Kyllä sitä tarvitsee esim jos käy kuntosalilla ei sinne yksin halu mennä mutta rahoja ei siihen ole käydä.viime keväällä kävelin mutta siihen sai ottaa lapsiakin mukaan. Itsensä huolehtimen on se ykkös. Kävin pikkuisten kanssa kävellen kirjastolla luin kirjaa heille. Isommat on kerhossa ja kohta se kerho loppuu. En päästä yksin menemään pihalla kuin lyhyitä reissuja, että tässä on isojoukko pyörittävänä.


      • pitkätukka-68
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä sitä tarvitsee esim jos käy kuntosalilla ei sinne yksin halu mennä mutta rahoja ei siihen ole käydä.viime keväällä kävelin mutta siihen sai ottaa lapsiakin mukaan. Itsensä huolehtimen on se ykkös. Kävin pikkuisten kanssa kävellen kirjastolla luin kirjaa heille. Isommat on kerhossa ja kohta se kerho loppuu. En päästä yksin menemään pihalla kuin lyhyitä reissuja, että tässä on isojoukko pyörittävänä.

        Tyhmänä oikein kannustin käymään harrastamassa, kyllä minä lapsista huolehdin.
        Se tais olla virhe, mutta eikös se aina mene niin, että naisten mielestä mies tekee aina asiat väärin.
        (No en mä nyt ihan oikeasti noin ajatte.)


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Tyhmänä oikein kannustin käymään harrastamassa, kyllä minä lapsista huolehdin.
        Se tais olla virhe, mutta eikös se aina mene niin, että naisten mielestä mies tekee aina asiat väärin.
        (No en mä nyt ihan oikeasti noin ajatte.)

        Minä kävin siskon tytön kanssa 1-2vsitten mutta kiireellä mentiin salilla, tottakai naisen puolen kuntosalilla ja miehet ne pelottaa. Siitä on aikaa. Nyt äiti on vuorostaa ehdottanut.💕🌸💕🌸💕🌸 pitää minun äiti saada tuntemaan itsensä halutuksi.


    • ValttikortitElämän

      Aika harva kestää. Monella ruusuisia kuvia asiasta, mutta todellisuus onkin aivan toista. Suhde muuttuu, vaimo paljastaa enemmän todellisesta luonnostaan, arki muuttuu, omat tarpeet jäävät, jatkuva unen puute ja tekemättömien asioiden lista, vaimon vaatimukset, rahahuolet, huoli lapsista, rakkaudettomuutta, jatkuva syyllisyys, riittämättömyyden tunne, yhteiskunnan odotukset jne. Lista on melkoisen loputon. Sitten kaikki onkin kamalan miehen syytä, vaimo pettää, käry käy tai vaihtaa miestä lennosta tai parhaimmassa tapauksessa vain jättää, vaimo vie lapset, ehkä jopa omaisuuden, jatkuva syyllisyys taas uudemman kerran, kuinka on pilannut kaikkien elämän. Sellaista se on nykyisin.

      • Mitäsläksit

        Vaimo tekee sitä ja tätä.
        Kannattaisi miehen tutustua naiseen paremmin ennen yhteenmenoa. Se on naisissakin jännäriski.


    • karaistunut

      Kestänhän minä naapurin juoppohulluakin.

      • Asuuko se sun luona, imetät sitä ja sitten vaihdat vaipat?


      • Olet oikeassa kyllä kestät lapsenkin💕💕💕


    • Voisin halutakin.
      Kestäisinkö lapsiarkea?
      Kyllähän siinä vapaus lentäisi ikkunasta ulos, mutta tuskin olis yhtä rankka kokemus kuin millaisista olen jo selvinnyt. Sitä paitsi, pystyisin siihenkin arkeen löytämään parhaat mahdolliset toimintamallit, joiden avulla voisin löytää sopivan tasapainon vastuun ja oman ajan (sekä kumppanin että vain itseni kanssa) saamisen välillä. Järjestelykysymyksiä.

      • Hattaraa

        Niin juuri ajatellaan etukäteen.
        Todellisuus on toinen, ja sitten kun sen tidellisuuden tietää, on jo liian myöhäistä.


      • Hattaraa kirjoitti:

        Niin juuri ajatellaan etukäteen.
        Todellisuus on toinen, ja sitten kun sen tidellisuuden tietää, on jo liian myöhäistä.

        Ei ole ensimmäinen kerta kun mun kykyä tuntea itseni ja rajani kyseenalaistetaan.
        Mutta sitten kun koittaa se päivä, jolloin käy ilmi että tiesin sittenkin mistä puhuin, epäilijät seisovat suu ammollaan - jos kehtaavat tehdä edes niin. Monesti totuuden hetkellä heitä ei enää näy.
        Sama kuvio toistuu aina.


      • Hattaraa
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Ei ole ensimmäinen kerta kun mun kykyä tuntea itseni ja rajani kyseenalaistetaan.
        Mutta sitten kun koittaa se päivä, jolloin käy ilmi että tiesin sittenkin mistä puhuin, epäilijät seisovat suu ammollaan - jos kehtaavat tehdä edes niin. Monesti totuuden hetkellä heitä ei enää näy.
        Sama kuvio toistuu aina.

        Selvä.
        Tulet sitten tänne aina raportoimaan?


      • Hattaraa kirjoitti:

        Selvä.
        Tulet sitten tänne aina raportoimaan?

        Tuletko itse tänne aina kyseenalaistamaan muiden kirjoittajien kykyä ymmärtää, mistä kirjoittavat?


      • Hattaraa kirjoitti:

        Selvä.
        Tulet sitten tänne aina raportoimaan?

        Ottakaa tosiasioista selvää ennen kuin tulette urputtamaan muille ilman mitään perusteita.


      • Minä uskon sinuun.🌸


      • Hattaraa
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Ottakaa tosiasioista selvää ennen kuin tulette urputtamaan muille ilman mitään perusteita.

        Ihan samat sanat sulle, vaahtokarkki nyt asiasta josta et tiedä mitään, ihmiselle jolla sitä kokemusta on.
        Niin että miten se nyt menikään.


      • Hattaraa
        Hattaraa kirjoitti:

        Ihan samat sanat sulle, vaahtokarkki nyt asiasta josta et tiedä mitään, ihmiselle jolla sitä kokemusta on.
        Niin että miten se nyt menikään.

        Ts. vaahtoat. Ihan siltä varalta, ettet ymmärrä 😉


      • Hattaraa kirjoitti:

        Ihan samat sanat sulle, vaahtokarkki nyt asiasta josta et tiedä mitään, ihmiselle jolla sitä kokemusta on.
        Niin että miten se nyt menikään.

        Minusta "kokemus" on erittäin yliarvostettua. Liian usein kuulee, kuinka "kokeneemmat" pitävät itseään selvästi jotenkin parempana kuin heitä joilla kokemusta on vähän tai ei lainkaan. "Kokeneet" ihmiset sortuvat herkästi ylimielisyyteen - ikään kuin heillä olisi jotakin sellaista, mitä toiset eivät voisi koskaan saavuttaa... minusta tämä on oksettavaa käytöstä aikuisilta ihmisiltä. Olenkin pohtinut sellaista, että ehkä tuo kunkin ylpeys omasta "kokemuksestaan" johtuu siitä, kun sen kartuttaminen oli heille aikoinaan erittäin kova paikka. Sitten jälkeenpäin luullaan, että "kokemuksen" kartuttaminen olisi kaikille muille vähintään yhtä haastavaa mitä se heille itselleenkin aikoinaan oli. Ja sitten kun koittaa se päivä jolloin joku kokematon ilmoittaa kykenevänsä selviytymään samasta rumbasta näppärämmin miten "kokeneet" itse käytännössä selvisivät, annetaan mm. tällaista palautetta mitä sinä annat minulle juuri nyt. Naiiveille keltanokille nauretaan kuorossa että voi voi, kyllä siperia opettaa vielä sinuakin!

        Syvällinen itsetuntemus, riittävä ennaltaperehtyminen teoriatasolla, sekä asianmukainen asennoituminen elämän eri haasteisiin antavat erinomaiset edellytykset hankkia tarvittavaa kokemusta mistä ikinä sitä tarvitseekaan saada. Kukaan ei ole seppä syntyessään. Jos jollakulla oli joskus suuria vaikeuksia hankkia omaa kokemustaan, voi viime kädessä syyttää vain itseään - mitäs menitte suinpäin sukeltamaan jorpakkoon ilman uimataitoja tai tietämystä, mitä siellä pinnan alla oikeasti oli :I


      • EdesUnissa
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Minusta "kokemus" on erittäin yliarvostettua. Liian usein kuulee, kuinka "kokeneemmat" pitävät itseään selvästi jotenkin parempana kuin heitä joilla kokemusta on vähän tai ei lainkaan. "Kokeneet" ihmiset sortuvat herkästi ylimielisyyteen - ikään kuin heillä olisi jotakin sellaista, mitä toiset eivät voisi koskaan saavuttaa... minusta tämä on oksettavaa käytöstä aikuisilta ihmisiltä. Olenkin pohtinut sellaista, että ehkä tuo kunkin ylpeys omasta "kokemuksestaan" johtuu siitä, kun sen kartuttaminen oli heille aikoinaan erittäin kova paikka. Sitten jälkeenpäin luullaan, että "kokemuksen" kartuttaminen olisi kaikille muille vähintään yhtä haastavaa mitä se heille itselleenkin aikoinaan oli. Ja sitten kun koittaa se päivä jolloin joku kokematon ilmoittaa kykenevänsä selviytymään samasta rumbasta näppärämmin miten "kokeneet" itse käytännössä selvisivät, annetaan mm. tällaista palautetta mitä sinä annat minulle juuri nyt. Naiiveille keltanokille nauretaan kuorossa että voi voi, kyllä siperia opettaa vielä sinuakin!

        Syvällinen itsetuntemus, riittävä ennaltaperehtyminen teoriatasolla, sekä asianmukainen asennoituminen elämän eri haasteisiin antavat erinomaiset edellytykset hankkia tarvittavaa kokemusta mistä ikinä sitä tarvitseekaan saada. Kukaan ei ole seppä syntyessään. Jos jollakulla oli joskus suuria vaikeuksia hankkia omaa kokemustaan, voi viime kädessä syyttää vain itseään - mitäs menitte suinpäin sukeltamaan jorpakkoon ilman uimataitoja tai tietämystä, mitä siellä pinnan alla oikeasti oli :I

        Tästä olen samaa mieltä, vaikka satunkin kuulumaan siihen kokeneiden ryhmään. Se on kuitenkin selkeästi yliarvostettua. Minun kohdallani kokemus tarkoittaa sitä, että olen ryssinyt ainakin 100 asiaa.
        Asianmukainen nöyrä asennoituminen eri haasteisiin olisi säästänyt minut monelta turhalta korjausliikkeeltä. Ei tarvitse aina olla Einnstein nähdäkseen mihin asiat johtavat.


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Tästä olen samaa mieltä, vaikka satunkin kuulumaan siihen kokeneiden ryhmään. Se on kuitenkin selkeästi yliarvostettua. Minun kohdallani kokemus tarkoittaa sitä, että olen ryssinyt ainakin 100 asiaa.
        Asianmukainen nöyrä asennoituminen eri haasteisiin olisi säästänyt minut monelta turhalta korjausliikkeeltä. Ei tarvitse aina olla Einnstein nähdäkseen mihin asiat johtavat.

        Tää on yksi fiksuimmista kommenteista mitä olen koskaan nähnyt tällä palstalla.
        Respect.


    • ei-yyhoolle

      Jonkun paskan tatuoidun kýrvän harhalaakista siinneitä äpäriä en ainakaan kestä.

    • Tavallinen-tapaus

      Minä ainakin kestän. Olen hoitanut veljeni lasta ja nähnyt sen kasvavan vauvasta saakka, lapset ihan kivoja ja olen ollut seurakunnan riparilla töissä missä on nuorisoo ja tule toimeen niitten kanssaa.

      • Wishkatalooki

        On kuule pikkasen eri asia. Tähän asti olet vain ikäänkuin selannut kuvastoa.


      • Mahtavaa ykkös isi ehdokas


      • Wishkatalooki kirjoitti:

        On kuule pikkasen eri asia. Tähän asti olet vain ikäänkuin selannut kuvastoa.

        Ei se ole.


    • eijalojame

      Harva mies kestää. Jotkut timantit kyllä, mutta ne on harvinaisia.

      • Hohhoijaa

        Miehethän itkevät palstalla kun syntyvyys laskee.


    • 19 v. 10 kk kestetty tähän mennessä.

    • En enempää, kiintiö täynnä. Kyllähän vauvat on aina niin söpöjä, että pieni vauvabuumi iskee ohimennen niitä nähdessä. Mutta järki sanoo kaikki ne syyt miksei.

      Ei enää tässä iässä enempää. Nuorena naisena ois ehkä voinut ajatella toisin. Ne pitää kumminkin saada kasvatettua, elätettyä ja mielellään niin ettei kaikki käy ylivoimaiseksi hullunmyllyksi.

      Eiköhän tuo ole miehestä kii mitä jaksaa kulloinkin. Teoriassa voi olla helppoahan tuo mielikuva, käytäntö voi osoittautua yllättävän haasteelliseksi. Tuskin se kellään aina vain helppoa ja juhlaa on...

    • 7470

      Olen mies eikä kestäminen tuottanut vaikeuksia.
      Ryhtyessämme hankkimaan esikoista olimme selvillä vauvan tulon aiheuttamasta elämän muutoksesta.
      Sosiaalisen elämämme supistuminen oli ennakoitu ja pienperheemme aikataulu mukautui ennakoidusti vauvan tarpeisiin.
      Olen sitä ikäluokkaa, etten osallistunut hoitamiseen muutoin kuin tarvittaessa pidin vauvaa oh:n lattialla vatsani päällä vaimoni nukkuessa. Kävin myös työntelemässä vaunuja.

      Ensimmäisen vauvelin kanssa muutimme paikkakuntaa kahdesti ennen seuraavan tenavan tuloa.
      Odottaessaan toista oli ensimmäinen vielä kantoikäinen ja vaimoni sanoi toivovansa elämämme vakiintumista samalle paikkakunnalle joksikin ajaksi. Niin tapahtui.

      Lapsellisella perhe-elämällä on omat reunaehtonsa jotka eivät tule yllätyksenä.

      Olisin halunnut ainakin kolmannen penskan mutta vaimo pani hanttiin. Kun hän tarkisti kantaansa oli vierähtänyt useampi vuosi ja päätimme jättää kahteen.

      Ilman jälkikasvua tuntuisi elämä tyhjältä ja tarkoituksettomalta. Omiin tenaviimme ja heidän perheisiinsä on maantieteellistä matkaa mutta molemmat ovat kuitenkin kotimaassa.
      Penskamme ovat vaimoni suuntaan aktiivisempia yhteyden pitäjiä. Hän on parempi seuraavan sukupolven paimentamisessa.

      • Hoidasäämääenjaksa

        Kerrot, ettet tehnyt juurikaan mitään, ja että se oli helppoa? Niinhän se silloin on.


      • 7470
        Hoidasäämääenjaksa kirjoitti:

        Kerrot, ettet tehnyt juurikaan mitään, ja että se oli helppoa? Niinhän se silloin on.

        Kokoaikaiselta kotiäidiltä voinee odottaa jonkin tason panosta kodin ja lasten hoidossa!


    • En halua lapsia. Mutta ei niitä kukaan mun kanssa haluasi edes tehdä.

      • Seuraksi

        Haluaisitko harjoitella tekemistä?


      • Seuraksi kirjoitti:

        Haluaisitko harjoitella tekemistä?

        No totta hitossa


      • Ilmanlapsiakansakuolee

        Alkakaahan harjoitella ja sitten teette pienen.


    • naiset.pärjää

      ilman naisia ja äitejä ei tulisi mitään niin jos nainen joutuisi päiväksi tai pariksi pois esim sairaalaan niin ei siitä hoitamisesta mitään tule ellei omat tai naisen vanhemmat mummut tai siskot auta niin ei siitä mitään muuten tule

    • Kyllä se varmaan niin vaikea olis sopeutua siihen kuvioon etten varmaankaan, muutenkaan tämä euroopan tulevaisuus niin hyvältä näytä että lisäpopulaa viittis tänne tehdä.

    • Kieltämättä välillä kun näkee jonkun tuttinaaman kärryissä niin hieman on kyllä käynyt mielessä. Realiteetit taitaa kuitenkin tulla vastaan sillä minun potentiaaliset treffikansalaiset ovat luokassa "lapset on jo lähdössä ja nyt olisi aikaa myös itselleen."

      Toisin kuin oikeuden huoltajuuspäätöksistä voisi päätellä niin kyllä mies kestää lapsiarkea ihan siinä missä nainenkin. Lapsiarjessa riittää kun muistaa kaksi asiaa. 1. Ole läsnä lapselle ja lapsen äidille ja itsellesi. 2. Siivoa illalla legot lattialta. Kaikki muu on hifistelyä joka vaatii vain hieman harjaantumista.

      Lapsiarki on vähän samanlaista kuin työarki; joskus sujuu ja joskus mennään vähän vaikeamman kautta mutta kyllä ne asiat vaan järjestyy. Eikä lasten hoito mitään vaikeaa ole, jos vaippaihminen hieroo silmiään niin levitä kädet niin itseohjautuvasti se sieltä saapuu syliin ja kainaloon nukkumaan. Jos leikitään kotia niin ole koira niin voi välillä levähtää kyljellään maaten tai jos sulla on junarata niin anna lapsenkin ajella. Jos palapeleissä mennään niihin vaikeuksiin että osissa ei ole enää nuppeja niin luovuta suosiolla ja pyydä parempi puolisko apuun.

      Tavallaan kyllä ymmärrän jos moni on sitä mieltä ettei halua lapsia sillä onhan mielikuvat ja kirjoittelu ollut siihen suuntaan että korostetaan lapsiperheen ankeutta ja taloudellista ahdinkoa.

      • Tähän ei ole mitään lisättävää. Korkeintaan, että jos et kaikkia legoja jaksa siivota, niin jätä vain dublot.


      • 7470
        Optinisti kirjoitti:

        Tähän ei ole mitään lisättävää. Korkeintaan, että jos et kaikkia legoja jaksa siivota, niin jätä vain dublot.

        Jos lapsi osaa leikkiä legoilla niin ennen nukkumaan käymistä hän myös osaa korjata ne omille paikoilleen kuten muutkin lattialla olevat kamat.
        Eikä ole vaikeaa. Tenava on tyytyväinen todetessaan osaavansa tuonkin.
        Tuosta tulee hyvin pian tapa jota ei tarvitse edes kehoittaa tekemään.
        Kuten paljon muutakin.

        Vanhemmat tekevät oman elämänsä turhan vaikeaksi passatessaan kultamunansa pilalle.


      • Olihan tuo sarkasmia? Todella huvittavaa joka tapauksessa.


    • Kaskass

      Terve Mies kestää ja haluaa. Keskenkasvuiset klopit ei, iästä riippumatta

    • Kulttuurin.kääntöpuoli

      Jos ihminen on henkisesti aikuinen ja kypsä, hän pystyy elämään lapsiperheessä. Lapsen hoitaminen vaatii kärsivällisyyttä, totuttelua ja pitkää pinnaa, mutta lapsi tuo myös paljon iloa, rakkautta ja uudenlaisia kokemuksia. Lapsi on rakkauden hedelmä.

      Ehdottomasti kannustan ihmisiä hankkimaan Suomessa, varsinkin kun kantaväestömme syntyvyys on ollut hurjassa laskussa.

    • jjkkll

      En ikinä ole halunnut lapsia tai perhettä. En ole vielä sentään Sauli Niinistön ikäinen mutta voin silti sanoa että se juna on mennyt jo.

      Tämä on siitä hauska puheenaihe että aina jotkut ovat sitä mieltä että lasten hankkiminen olisi jokin ihmisoikeus; siis pistää omat paskageeninsä edelleen kiertämään.

      Toisaalta taas joidenkin mielestä lasten hankkiminen on jokin velvollisuus ja lapsettomaksi jättäytyneet ovat jotain lusmuja ja vapaamatkustajia joita tulisi rangaista ylimääräisillä veroilla.

      Joidenkin ajatus on että kun itse on etuoikeutettu että on saanut syntyä niin silloin on velkaa maailmalle tai ainakin menneille polville että laittaa omalta osalta elämää eteenpäin.

      Joku lapsettomista vinkuva jopa sanoi että toivoi että tuonpuoleisessa lapsettomaksi jättäytyneet joutuisivat kohtaamaan menneet sukupolvet ja selittämään että miksi on pistänyt poikki ikiaikaisen sukupolvien jatkumon.

    • Suuriatunteita

      Lapset ovat tehneet elämästä kokemuksen vailla vertaa.

    • Hylkyä

      On niin paljon nähty, että kun on isän vuoro hoitaa lapsia/lasta, asia delegoidaan muualle; isovanhemmille, sedille tai tädeille, kummeille. Tai jopa niinkin, että lapsen sairaalajaksot osuvat isän hoitoviikoille. Kaikissa noissa yritetään vastuuta siirtää muualle.

    • R-ssä

      Njet,Njet.

    • Kunnollinen-nainen

      Miehet ei kestä vauvan itkua koska ovat itsekkin vauva asteella vielä. Sen takia exäni lähti länteen päin eikä takas ole tulemista.

      • Lopettakaapelleily

        Millaisen miehen valitsit lapsesi isäksi? taidat olla itse vauva, kun otit ja menit tekemään lapsen keskenkasvuisen ns. miehen kanssa, joka on varmasti vielä omissa vanhemissaan ja suvussa kiinni, vaikka olisi jo itse 40v.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe