Miehen läheiset välit työkaveriin huolestuttaa

Mustatsukat

Miehellä on mielestäni turhan läheiset välit työkaveriinsa (naiseen). Välit ovat lähentyneet puolen vuoden aikana. Viestittelevät vapaa-ajalla useampana iltana viikossa. Viestittely saattaa kestää tunteja. Mies naurahtelee ja hymyilee puhelimelleen ja oletan, että taas on jutut kesken naisen kanssa.
Luin salaa osan viesteistä (en kaipaa tästä nyt mitään moraalisaarnaa). NIissä on työasioita, mutta joukossa oli myös viestejä, jotka olivat sävyltään mielestäni flirttailevia. Esim kiusoittelevat toisiaan (haukkuvat toisiaan esim musamausta tms.). Lisäksi mieheni kehuu, kuinka kiva naisen kanssa on tehdä töitä ja vaihtaisi kuulemma työpaikkaa naisen perässä, mikäli nainen vaihtaa toiseen firmaan.
Olen nähnyt naisen pari kertaa. Hän on varmasti ulkonäöllisesti mieheni mieleen. Ihan kaunis siis. Iältään on ehkä mieheni kanssa saman ikäinen tai vähän jopa vanhempi. Minä olen siis heitä jonkin verran nuorempi. Koskaan mies ei ole meitä esitellyt.
Kerran ajattelin yllättää mieheni ja menin häntä vastaan työpaikalle. Soitin kun olin pihassa ja mies oli jotenkin tyly. Samalla hän tuli ovesta ja tietysti tämän naisen kanssa. Livahti nopeasti luokseni ja huomasin, miten nainenkin oli hämmentynyt.
En tiedä, miksi tämä niin paljon minua vaivaa. Yritämme mieheni kanssa lasta ja kaiken pitäisi olla siten ihan hyvin. Onko mahdollista että kyseessä on ihan normaali kaverisuhde ja olen turhaan huolissani. Mieheni on näin sanonut. Lisäksi mieheni mukaan nainen on varattu ja hänellä on lapsia.

54

9688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustatsukat

      Lisään vielä, että sain viesteistä vähän sen kuvan, että työasiat oli ainakin osittain ”tikusta asiaa” viestejä, joiden avulla päästiin taas kontaktiin :(

    • NiinTuttua

      Valitettavasti täytyy sanoa, että miehesi ja työkaverinaisen välillä on sutinaa. Aivan selkeät merkit. Hälytyskellojen pitäisi soida kyllä. Yritä tehdä stoppi tuolle, ettei pääse pidemmälle. Ja ihan kokemuksesta sanon tämän.

    • NiinTuttua

      Ja vielä edelliseen, että tuo tikusta asian tekeminen viesteillä kertoo kyl vaan, että viehättyvät toisistaan.

    • Tietäjä1

      Miestäsi tressaa lapsettomuus .Lähtekää yhteiselle lomalle älkääkä nostako lapsi kysymystä härkäseksi ,koska se voi tuhota
      Liittonne.lapsia saa muutenkin kuin synnyttämällä.ottakaa ottolapsi niin tilanne
      Raukeaa ja saatte sen jälkeen oman.

      • Mustatsukat

        Olemme yrittäneet lasta vasta keväästä alkaen, joten en usko että lapsettomuus ainakaan vielä vaivaa. Puhuttu aiheesta jo pidempään mutta minun opiskelujen takia ei ole aiemmin yritetty. Nainen tullut kuvioihin voimakkaammin kevään jälkeen. Mies mainitsi naisen ekaa kertaa viime syksynä, mutta sen jälkeen vähitellen heidän välit selkeästi lähentyneet. Mietin itsekseni, haluaako mies nyt tämän naisen vai minut joten kannattaako lapsen yritys jättää toistaiseksi.


      • Pkj

        Jättäisin lapsen yrityksen toistaiseksi tauolle, ennenkuin tilanne raukeaa. Sano miehellesi suoraan, että sinua häiritsee tuo kuvio. Koska kamalaa sinulle olisi nyt tulla raskaaksi, jos miehesi alkaisi vehtailemaan tuon naisen kanssa. Pistä kova kovaa vastaan. Tsemppiä!


    • joku.nainen.jostakin

      Olisin itse huolissani jos olisin sinun tilanteessasi "mustat sukat"
      jos noin selvästi sen vielä miehen ilmeistä ja eleistä näkee ja pitkistä viestittelyistä.
      Voisit kyseenalaistaa suhteenne; laittaisit miehen valitsemaan kumpi teistä on se tärkeämpi sinä vai tuo toinen nainen! Jos tuossa vaiheessa suhdetta ilmenee tuollaista käyttäytymistä niin pistää vain miettimään mitä he touhuavat silloin kun ovat "työssä".

      Onko hän sellainen mies josta kannattaa pitää kiinni, vai mietityttääkö sinua useampi juttu teidän suhteessanne.
      Olisitko tarpeeksi vahva ottamaan eron ja muuttamaan omillesi vai haluatko pitää huonommankin suhteen ajatuksella että rakastat häntä kaikesta huolimatta.
      Vaikutat fiksulta henkilöltä ja löydät varman ratkaisun tilanteeseen jossain vaiheessa.
      Jaksamista sinulle!

    • JärkiKäteenNyt

      Tilanne on päivänselvä. En yrittäisi missään nimessä lasta tuossa tilanteessa, olet tosi haavoittuva sen jälkeen. Mies taitaa pitää sinua tyhmänä. Pahoittelut, mutta se kuva tuosta nyt tulee. Elää työpaikkasuhdetta niin avoimesti.

    • MustatSukat

      Olen puhunut miehen kanssa asiasta. Hän painottaa joka kerta, että he ovat vain ystäviä ja hyviä työkavereita ja heillä synkkaa hyvin, mutta mitään sen enempää ei ole. Ja että molemmat ovat tahoillaan sitoutuneita.
      Juteltiin viimeksi tänään ja mies korosti heidän työsuhteen tärkeyttä. Tiedän, että miehellä on välillä työssä todella stressaavaa. Miehen mukaan nainen auttaa häntä paljon isoissa työasioissa ja on hänelle korvaamaton työssään.
      Nyt illalla huomasin että naiselta tuli viesti. Mies ei ole ainakaan toistaiseksi tarttunut puhelimeen.

    • Iltaviestit ei kuulu normaaliin työsuhteeseen

    • niinsiinäkävi

      Iltaviesti viimeistään pitäisi saada sinut tarttumaan tosissaan asiaan. Sanomaan, että raja menee tässä. Työasioita ei hoideta parisuhdeaikana. On kyseenalaista jo työmoraalin kannalta, saati parisuhteen joka on elämän herkintä aluetta.

      Vaikkei olisi seksuaalinen suhde, niin henkisesti mies tankkaa tuolta naiselta huomiota ja kiintymystä. Nostattelee työitsetuntoa ja kyvykkyyttä.
      Ei muita perusteluita miehelle ja tuolle naiselle tarvita, kuin se, että sinä haluat että teillä on erikseen teidän aika ilman että viestejä tulee keskeyttämään teidän yhteistä elämää. Sinuna sanoisin suoraan, että se tuntuu pahalta ja oma olo tuntuu riittämättömältä.

      Mies voi olla mielessään päättänyt ja jopa tietää sen ettei halua tuota naista seksuaalisesti. Silti sinä teet rajan siinä, onko se kuitenkin henkistä pettämistä, jos se vie teidän ajasta ja henkisestä yhteydestä pois.

      Keskustelu on tärkeä ja luo pohjan perhe-elämälle. Sitä ei voi jättää toiveajattelun varaan, epävarmuudet kasvaa jos ei niitä käsittele.

      En halua pelotella, mutta historia on näyttänyt että jos tuollainen vastakkaista sukupuolta oleva "ystävä" on, niin hän on hyvin auliisti lohduttamassa jos tulee avioriita. Jos on alkoholia mukana kuvioissa, niin auttamishalu voi muuttua hyvinkin fyysiseksi.

    • wswsw

      Halusin kommentoida kans olettaen. Minusta merkit on aika selviä. Puhuminen oli hyvästä ja voi olla myös säikäyttänyt miehesi ja siksikin ei reakoinut ainakaan heti illasta tulleeseen viestiin. Salasuhteessa voi sitten selitellä toiselle työpaikalla, et mitä on kokenut kotosalla, että oli tilanne päällä jne, minkä takia jätti reakoimatta viestiin?

      Vaikeita juttuja, mut jos olet käyttäytymisestäkin jo olettanut poikkeuksellisuutta niin luottaisin siihen enemmän kuin miehesi sanomisiin? Salailu on helppoa ja pystyvät toimillaan minimoimaan kiinnijäämisen riskin minimaaliseksi. Tekosyitä ja työkuvioita, joita ei niin perillä oleva helposti ymmärrä.

    • naiset.epävakaita

      Sama tarina on postattu tänne kymmeniä kertoja vuosien aikana.

    • Miisa86

      Anna miehesi nauttia elämästä. Ei se ole sulta pois. Tee hyvää ruokaa, anna ja siivoa niin kyllä kaikki järjestyy.

      • naiseltatämä

        niinkö itse tekisit ;D


    • niinsiinäkävi

      Tämä tosiaan on tuttu kuvio. Tartu siihen ajoissa, jos epäilet. Itsekin epäilin, mutta en halunnut vaatia miestä tilille, en uskaltanut, luotin että kertoo kyllä kun on niin vannonut. Kun totuus suhteesta lävähti silmille, vaadin eroa. Siihen ei mies suostunut vaan jätti tuon työtehtävän.

      Ei se silti jälkikäteen auttanut. Luottamus meni, eikä ole palannut. Itku tulee kaikesta romanttisesta mitä kuulee/näkee/lukee. Yökaudet olen netissä kun ei uni tule, vain painajaiset. Mitä kaikkea minulle on valehdeltu, mikä koskaan oli totta... Miksi ihmiset tekee tätä toisilleen...

    • Jaapasjoi

      Itselläni vähän sama tilanne, kuulema ovat vain työkavereita, ja hyvää läppää, asiasta ollaan puhuttu ja olen kertonut että heidän viestittely loukkaa minua. Suuttuu kun puhun asiasta.

    • Merjukka

      Tuo kuulostaa jo alkaneelta suhteelta. Omalla miehelläni oli suhde kaksi vuotta työkaveriin (varattuun) , ja sain tietää asiasta vasta kun lapsi heille syntyi lapsi. Nainen rakastui, ja unohti pillerinsä. Älä hanki lasta jos, et ole varma että suhde päättyy.

    • MustatSukat

      Keskusteltiin taas eilen miehen kanssa. ”Jäi kiinni” taas viestittelystä tämän naisen kanssa. Saatiin kunnon riita aikaan. Mies sitten näytti kaikki viestit. Niitä oli paljon! Tuhansia. Ei kuitenkaan mitään sellaista, mikä viittaisi siihen, että heillä on suhde tai olisi ollut intiimiä. Mutta kyllä minuun sattui heidän selkeät ”sisäpiirivitsinsä” ja -juttunsa. Viestejä oli lähetetty myös yöllä ja loukkaavaa oli sekin, että mies oli lähettänyt yhdeltä viikonloppureissultaan tälle naiselle viestejä esim jostain hienosta ravintolasta, missä oli syönyt, mutta ei minulle edes kertonut tästä ravintolasta. Tuli tunne, että nainen on pyörinyt sielläkin mieheni mielessä, kun on pitänyt viestejä lähetellä.
      Mies edelleen inttää että ovat vain kavereita, eikä tunne mitään sellaista naista kohtaan, mitä tuntee minua kohtaan. Pyysin sitten lopettamaan ”suhteen” mutta ei voi sitä töiden takia kuulemma tehdä. Yhteydenpitoa lupasi vähentää.

    • pahaltatuntuutiedänsen

      Jokin osa teidän väliltänne on tuon viestittelyn myötä kuollut. Vaikka kuinka joku sanoo että pitää olla omaakin elämää ja että mies ja nainen voi olla vain kavereita. Mikä loukkaa uskottavuutta ja tuo särön luottamukseen ei ole liitolle hyväksi. Niistä säännöistä päättää aviopari keskenään. Eikä kenelläkään ole oikeutta puuttua siihen. Vaadi tietyt pelisäännöt tai eroa. Sinulla on siihen oikeus.

    • BeenThereD----

      Itselläni suhde työkaveriin eteni pitkän ajan kuluessa. Kyllä noin paljon viestittely vaikuttaa siltä että ellei suhdetta vielä ole, se tapahtuu vääjäämättä sopivan ajan ja tilaisuuden tullen ellei jompikumpi vaihda duunia. Oma suhteeni loppui kun vaihdoin duunia ja paikkakuntaa. Sen jälkeen ei ole ollut uusia vieraita suhteita.

    • Up_to_you

      En tiedä, onko sinulle vinkkien antaminen turhaa. Tilanteessa ei ole mitään epäselvää, mutta mielesi tekee uskoa miestäsi.
      Hän elää tämä työkaveri vahvasti mielessä. Viestien määrä kertoo sen, että jakaa asioita mielummin hänen kuin sinun kanssa. Tietysti voit jatkaa suhdetta, jossa mies on kiinnostunut vahvasti työkaveristaan.

    • MustatSukat

      Vinkkien ja mielipiteiden antaminen ei ole turhaa. Luen ja huomioin kaikki.
      Olen luonteeltani sellainen, että haluan kaikille aina hyvää. Samalla uskon aina muistakin parasta ja olen kuulemma usein ollut turhan sinisilmäinen ja hyväuskoinen.
      Jotenkin minulla on edelleen vahva usko suhteeseemme. Nyt olemme viettäneet juhannusta yhdessä ja ollut aivan ihanaa. Mies on unohtanut kännykän täysin ja keskittynyt minuun.
      Toiveenani on, että he ovat vain kavereita, ja mitään romanttisia tai vastaavia tunteina ei ole. Mies jopa puhui minulle nyt, että haluaa avioliittoon ennen lapsen syntymää (jos siis onnistaa).
      Olen nyt vähän sekaisin. Toisaalta uskon ja toivon kaiken olevan hyvin. Toisaalta pelkään että hänellä on tunteita toista kohtaan ja vauvahaaveet yms pitäisi nyt unohtaa. Mieliala vaihtelee päivästä riippuen.

      • äläolenaiivi

        Ikävä kyllä kuvauksestasi päätellen tuossa on ainakin hyvin lähellä, että heidän välilleen voi syttyä romanttista. Flirttiähän tuo selvästi on. Varmaan vielä ei ole mitään vakavampaa tapahtunut, mutta useinhan nuo jutut alkaa juuri noin.
        Mikä ihmeen tarve miehelläsi on tuohon viestittelyyn?? Tuhansia viestejä? Yöllisiä viestejä? Jos ei olisi molemminpuollista mielenkiintoa näillä "työkaveruksilla" olisi viestittely loppunut jo aikoja sitten...nyt näyttää siltä, että miehesi on sun toiveesta tai vaatimuksesta vähentänyt viestejä, mutta haluaako hän itse sitä?


      • neuvvo

        Näinhän se on, ite ainakin hermostuisin jos kotiin tulisi työviestejä jatkuvasti. Hätätilanteet erikseen. Kuitenkin työpaikalla hoidetaan ne tärkeimmät asiat, eikä kukaan vaadi jatkuvaa yhteydenpitoa.
        Onhan se kyllä aika trendikästä viestitellä koko ajan "työasioista", tällänen tuntee itsensä varmaan tärkeäksi. Pomot eivät sellaista vaadi.
        Jotkut viestittelevät jopa lomareissuille ulkomaille ja vaativat tätä kyltymätöntä huomiota vai onkohan vain kiusantekoa.

        Pidä miehesi kanssa tauko, siinä se selviää. Tälläinen filrttisuhteilija on sitä sitten aina.


      • inhottavatilanne

        Olisikin ollut hyvin paksua jos olisi pitänyt Juhannuksenakin viestitellä "työasioista". Ei olisi mennyt läpi mitenkään. Etenkin kun olitte just riidelleet asiasta.

        Ja toisaalta miehesi on viestittelemättä naiselle vain koska sinä et pidä siitä, mutta sit et kuitenkaan tiedä mitä siellä työpäivän aikana tapahtuu...


    • MustatSukat

      Ei olla nyt puhuttu asiasta ja olen huomannut että edelleen lähettävät viestejä. Olin yhden yön pois kotoa reissussa ja oli pakko tuon jälkeen käydä tonkimassa miehen puhelin. Tiedän, että tein väärin. Sen verran painoi kuitenkin reissunkin aikana tämä asia.
      Ja olin oikeassa. Edelleen ovat viestitelleet. Kun olin poissa olivat käyneet keskustelua kolmeen asti yöllä. Mitään loukkaavaa tai seksisuhteeseen viittaavaa ei ollut. Nainen tiesi että olemme yrittämässä lasta. Mieheni ei puhunut minusta pahaa, mutta eivät juurikaan puhuneet puolisoistaan kyllä muutenkaan. Sen käsityksen kuitenkin sain, että naisella ei mene miehensä kanssa hyvin. Mieheni myös sanoi, että arvostaa heidän ystävyyssuhdettaan ja luottaa naiseen. Eniten loukkasi kun puhuivat tulevasta työmatkasta. Miten siellä on kiva jutella rauhassa kasvotusten. Miettivät myös karkaavansa jonnekin kahdestaan koska eivät niin välittäisi muiden seurasta.
      Helpotus oli siis se, että en usko heidän välillään olevan tätä somekeskustelua enempää tällä hetkellä. Mutta onko mieheni kuitenkin ihastunut, mutta ei voi tilanteelle mitään koska nainen on perheellinen. Eli olen se kakkosvaihtoehto ja hän vain odottaa sopivaa tilannetta lähestyä tätä naista.

      • InhottavaTilanne

        Ei välttämättä vielä tosiaan ole mitään tapahtunut heidän välillä mutta selkeästi ovat tärkeitä toisilleen. Olisin myös itse tuossa tilanteessa tonkinut puhelinta ja varmaan jatkaisinkin sitä. Sillä aika vaikea tuollaista intensiivistä viestittelyä on sinisilmäisesti sulattaa varsinkin kun sitä salataan ja tehdään yötä myöten.
        Ei nyt kyl ois helppoa olla sun saappaissa...


      • openyoureyes

        no huh huh! Pitäisköhän sun jo reagoida vähän voimakkaammin? Tuo on jo ihan selvä peli..naisella menee huonosti miehensä kanssa..työkaverin kanssa alkaa synkata, lohdutusta, yöllisiä viestejä, työmatkoja..Mun lähipiirissä ja duunipaikoissa on ollut useita vastaavanlaisia juttuja, jotka ovat johtaneet ainakin toisen osapuolen avioeroon. Itse en sietäisi mieheltäni tuommoista. Tuosta on todella lyhyt matka fyysiseen pettämiseen.


    • viheltäisinpelinpoikki

      Hyvät hyssykät, kuka viestittelee työasioista klo 3 yöllä!!!
      Ei niin kukaan. Mikään duunijuttu ei ole noin tärkee.
      Tai varmaan sellasille tyypeille jotka päivystävät himassaan jossain terveydenhuollon hommassa, mutta jos kyseessä on normiduuni, niin NOT, ei todellakaan viestitellä työkaverin kanssa keskellä yötä, ei niin henk.koht eikä työasioista. Never ever!

      Onhan se enemmän kuin tosi outoa jos sun mies viestittelee jonkun toisen naisen kanssa klo 3 yöllä, ja etenkin silloin kun sä olet poissa himasta.
      Luulisi että jos sillä oli viestittelytarvetta, se olis viestitelly sun kaaa.
      Jos sun mies itse ei hommissaan mitään kummallista näe, niin sun peli on menetetty.

      Itse pistäisin miehen selkä seinää vasten ja sanoisin, että tollasen pitää loppua just tässä ja nyt ja välien ton naisen kanssa muuttua etäisemmäks.

    • wswsw

      Yhteinen työmatka, jossa karkaavat muiden seurasta kahden? Kuulostaa siltä, et silloin jos milloin sitä läheistä kanssakäymistä kokeillaan? Itse olisin tästä kans huolissaan, jos on yhteisiä haaveita ilmassa?

    • MustatSukat

      Sama asia tuli mieleen heidän viesteistään kuin mitä wswsw edellä mainitsi. :’(
      Työasioista eivät olleet viestitelleet enää ollenkaan (selasin viestejä juhannukseen asti). Keskustelivat ihan muista asioista. Mieheni kyllä sanoi naiselle jossain viestissä, ettei kummankaan puolisolla ole mitään syytä olla mustasukkainen heidän ystävyydestään.
      Jos nainen on vain ystävä ja tärkeä henkilö mieheni elämässä, en halua sitä sulkea pois. Mutta kun tietäisi onko haluja läheisempään kanssakäymiseen. Pitääkö vain luottaa

      • Eipahallamuttaherää

        Kuulehan. Ei tuo ole mitään työkaveruutta, että öisinkin lähetellään toisilleen viestejä. Varmasti tiedät tämän itsekin, ja samaa täällä kirjoittaa jokainen. Nyt olisi aika laittaa piste tuolle touhulle.

        Toki voi olla vastakkaisen sukupuolenkin puolelta kavereita, mutta kyllä jotain on päälaellaan jos joku toinen nainen on se läheisin, jonka kanssa hän haluaa asiat jakaa, jopa öisin sinulta salaa kun tarve on niin kova olla tekemisissä tuon naisen kanssa.

        Itse en edes miettisi tuossa tilanteessa, haluaako mies seksiä toisen kanssa. Eikö sinua itseäsi häiritse tilanteessa muu kuin mahdollinen tuleva fyysinen syrjähyppy? Mielestäni miehesi kuulostaa rakastuneen toiseen.

        Toki voi olla, että hän vaan hakee vähän piristystä uudesta ihastuksesta, eikä oikeasti halua vaihtaa sinua toiseen. Tee miehelle selväksi, ettei tilanne voi näin jatkua. Äläkä missään tapauksessa hankkiudu raskaaksi nyt. Suhteenne ei ole siinä tilassa, että se olisi järkevää.


      • HankalaTilanne

        Oliko he nyt sit kuitenkin viestitelleet myös Juhannuksena??

        Selkeästi kyse ei enää ole pelkästä työkaveruudesta kun eivät enää työasioista edes viestittele. Jos naisesta on muodostunut niin tärkeä miehellesi ja he ovat ystävystyneet niin luulisi että miehesi tahtoisi esitellä teidät toisillenne. Siis jos hänellä on puhtaat jauhot pussissa.


    • MustatSukat

      Nyt kun luen näitä viestejä niin alkaa oma pääkin seota. Kiitos kaikille vastauksista!! Hyvä saada mielipiteitä ulkopuolisilta. Mies nyt niin kovasti väittää, että ovat vain hyviä ystäviä ja nainen on hänelle tärkeä vain ystävänä. Nyt sitten luen netistä miehen ja naisen välisestä ystävyydestä. Itsellä ei ole koskaan ollut ystävämiehiä. Hajoan kohta tähän ja vauvahaaveet aion jättää nyt ellei sitten ole jo tärpännyt.
      Kysyin jo joskus aiemmin voisiko mies esitellä meidät toisillemme, hän vastasi, että jos luontevasti tulee tällainen tilanne niin totta kai.
      En voinut sanoa, että olen lukenut viestejä. Sain miehen kuitenkin kertomaan, että ovat viestitelleet edelleen ja myös yöllä. Puhuimme/riitelimme asiasta vain lyhyesti, kun hänen piti nyt lähteä yhteen sovittuun menoon.
      Juhannuksena ei ollut lähetelty viestejä.

      • oivoivoi

        No, vaikka olisi kuinka hyvä ystävä naisen kanssa niin joku raja siinäkin pitää olla! Ikävintä, että miehesi jatkaa tätä vaikka tietää sen loukkaavan sua..varmaan ansaitset hieman kunnioitusta? En minäkään parhaimman ystävän kanssa viestittele tuhansia viestejä, en yöaikaan varsinkaan, mikään asia ei voi olla niin tärkeä, että koko ajan pitää olla jakamassa. Tuo on mun mielestä vähintään henkistä pettämistä ja selvästi siinä on vire johonkin muuhunkin. Yhdessä karkaaminen jonnekin juttelemaan kahdestaan? Eikö niissä tuhansissa viesteissä ole jo juteltu tarpeeksi? Oikeesti, nainen, ryhdistäydy ja herää! Miehesi pitäisi jaksaa asiat SINUN kanssasi, varsinkin jos teillä on vauvahaaveita, niin olla SINUN MIEHESI, eikä kenenkään muun.


      • teinimeininkiä

        Eikö sun miehesi tai tämä nainen kunnioita toisen tai omia puolisoita ja liittoja? Onhan tuo nyt aivan törkeää sua kohtaan tuolta toiselta naiselta, hän "varastaa" sun ja miehesi yhteistä aikaa tuolla jatkuvalla ja erittäin tiiviillä yhteydenpidollaan. Ei siis mitään edes vähäisintäkään käytöstä, vaikuttaa ihan teinimeiningiltä. Eikä sun miehesi ole yhtään sen parempi, samalla tavalla on mukana juonessa. Ottaisin kyllä yhteyttä tuohon naiseen ja kehottaisin jättämään rauhaan, samoin tuon naisen miehen pitäisi myös saada tietää asiasta, ja varmaan tietääkin jo.


    • HankalaTilanne

      Luin kirjoituksesi vielä uudelleen, ja kyllähän miehesi on selkeästi siihen naiseen ihastunut. Vielä pari viikkoa sitten oli tärkeä tyäkaveri, nyt jo tärkeä ystävä. Selittelee näin tilannetta sulle. Ei tietenkään ihastumistaan myönnä joten selityksiä löytyy.

      Kyllähän jonkun noin tärkeän ihmisen tosiaan haluaisi esitellä tyttöystävälleen, jos olisi vilpitön asiassa.

      On vain ajan kysymys, että rajat ylittyy kunnolla, jos nainenkin siihen on valmis.

      Olethan sen naisen jo pari kertaa tavannut, eikö silloin olisi ollut luonteva tilanne esittelylle?
      Ehdotapa että kutsutte tämän työkaverinaisen miehensä kanssa teille illallistamaan ;)

    • wswsw

      Pelailussa voinut mennä niinkin pitkälle, että tiedostaa sinun lukevan puhelimen viestejä, voinut hyvin jostain tilanteesta näin päätellä ja jättää tarkoituksella puhelimen paikkaan, josta saat sen helposti tutkittavaksi ja siksi mainitsee viesteissä mm. tästä ettei puolisoilla ole tarvetta olla mustasukkaisia heidän ystävyydestä ym. neutraaleja juttuja, joista ei käy ilmi mitään mikä herättäis epäilyjä?

      Kasvotusten sitten puheet voivat olla toista? Kuvastaa minusta hyvin sitä, että kiusauksia on ja keskustelujakin aiheesta käytynä (oletus)? Vaikea näitä on loppujen lopuksi päätellä, ennen kuin jäävät rysän päältä kiinni? Rikollinen mieli ei myönnä, ennen kuin ei ole enään muita vaihtoehtoja olemassa?

    • Äläluovutavielä

      Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Minulla erittäin läheinen ystävänainen harrastuksen kautta ja saatetaan käydä joskus pitkiä keskusteluja somessa. Rakastan vaimoani ja tämä nainen on ainoastaan ystävä. En tiedä, olisiko mahdollista edetä siitä pidemmälle jos olisimme vapaita, mutta en näe siihen mitään tarvetta. Olen onnellinen juuri näin.
      Vaimo ymmärtää vaikka emme vietä aikaa kaikki yhdessä. Olen heidät esitellyt, mutta kemiat toimivat niin tässä että minä kaveeraan harrastuksen kautta tämän naisen kanssa. Vapaa-aikaa emme vietä, paitsi näitä somekeskusteluja ja silloin tällöin saatamme jäädä kahville harrastuksen jälkeen.
      On siis mahdollista, että he ovat vain ystäviä ja tärkeitä sillä tavalla ja työssään toisilleen. Yrittäkää jutella asia auki.

    • eipuhtaatjauhot

      Sori ap, mutta nyt sua vedätetään sata lasissa.
      Jos mun mies viestittelis jonkun työkaverinaisen kanssa keskellä yötä ja illat pitkät kuukausitolkulla satuilisi naiselle, miten kivaa on päästä sen kanssa kanssa kaksin työreissulle ja erilleen muusta porukasta juttelemaan "rauhassa", niin ihan ekana olisin kysynyt, mitä niin tärkeitä kahdenkeskisiä asioita noilla on keskusteltavana, että se pitää tehdä erillään muista!
      Kysyisin myös mikä niistä asioista tekee niin salaisia ettei niitä voi kertoa sulle eikä naisen puolisolle.
      Jos mies vakuuttaa ettei niiden välillä ole mitään, niin sanoisin, että kiva juttu, sittenhän ketään ei haittaa jos sinä otat yhteyttä naisen mieheen ja kysyt onko sitä miestä häirinnyt yhtään sen vaimon lähettämät öiset viestit sun miehelle.
      Perkaisin jutun läpikotaisin pois päiväjärjestyksestä tässä ja nyt tänä päivänä.
      Ja aivan varmasti ottaisin yhteyttä naisen mieheen ja kävisin jutun läpi avoimin kortein.

    • tämmöstäny

      Aloittajalle, ihmettelen sitä miksi sinulla huolettaa miehesi läheiset välit työkaveriin. Miksei sinua huoleta miehesi käytös sinua kohtaan. Selvästi kun lukee näitä tekstejä, niin saa sellaisen kuvan, ettei miehesi kunnioita sinua, eikä teidän yhteistä perhe-elämää.
      Itse kutsuisin kylään tälläisen miehen intensiivisen kiinnostuksen kohteen. Näinhän monesti kutsutaan hyviä miespuolisiakin ystäviä kylään.
      Kohdatessa tämän naisen ja miehesi samassa tilassa, näet heti onko siinä jotakin muutakin.
      Kilpailu puolison ystävien kanssa ei kuitenkaan kannata, vaan rajat pitää laittaa siihen miten toimia.
      Kukaan ei jaksa kotona jatkuvaa työelämää tai toisen harrastuksen jauhamista. Kyllä pariskunnilla pitää olla se yhteinen aika, jolloin ollaan oikeasti yhdessä myös tunnetasolla, minkään työkaverin keskeyttämättä. Moni nainen vaistoaa onko puolisossa tapahtunut tunnetasolla muutos, jos on, niin silloin on itsellä pahaolla naisena ja sen tiedostaa, että on jäänyt tavallaan ulkopuoliseksi parisuhteessa.

    • EiMitäänUuttaAuringonAll

      "Miettivät myös karkaavansa jonnekin"

      Tossahan se on! Game over saattaa olla lähestymässä monella suunnalla.

    • hoiohoipo

      Ap, mikä on tilanne?

      • MustatSukat

        Kirjoitan nyt nopeasti. Tilanne on kamala. Olen raskaana. Mies pitää edelleen yhteyttä tähän naiseen. Viestittelevät jatkuvasti. Tuntuu etteivät voi paria tuntia kauempaa olla erossa. Olemme jutelleet ja mieheni on täysin sekaisin tunteistaan. Suojelee kännykkäänsä paljon. Pari kertaa olen saanut salaa luettua viestit. Mieheni on avautunut tälle naiselle että ei tiedä enää mitä haluaa. Onko lapsi sittenkään hyvä juttu. Nainen yritti viesteissään sanoa, että voi olla normaalia tuntea tässä tilanteessa noin. Miestäni myös harmitti kovasti kun nainen jäi lomalle eivätkä näe neljään viikkoon. Aikovat kyllä tavata loman aikana jossain. Mitään seksuaalista heidän välillään ei ole. Sen tiedän.
        Satutti myös kun mieheni kiitteli naista seurasta. Oli kuulemma ollut niin kivaa, ettei tiedä kenen kanssa voisi enää paremmin olla.
        Olen raskaana ja mieheni ei ehkä ole vain ihastunut vaan jopa rakastunut toiseen?! Olemme jutelleet asiasta ja hän ei enää kiellä kaikkea mutta ei myöskään myönnä yhtään mitään. Olen täysin rikki. Itken kaikki päivät ja yöt. Mies ei tiedä, mitä haluaa ja mitä pitäisi tehdä. Asumme edelleen yhdessä mutta muusta en tällä hetkellä tiedä.


      • turharoikkua

        Mikä tossa on epäselvää? Mieti pidätkö lapsen. Mies pihalle joka tapauksessa.


      • ikävätilanne
        MustatSukat kirjoitti:

        Kirjoitan nyt nopeasti. Tilanne on kamala. Olen raskaana. Mies pitää edelleen yhteyttä tähän naiseen. Viestittelevät jatkuvasti. Tuntuu etteivät voi paria tuntia kauempaa olla erossa. Olemme jutelleet ja mieheni on täysin sekaisin tunteistaan. Suojelee kännykkäänsä paljon. Pari kertaa olen saanut salaa luettua viestit. Mieheni on avautunut tälle naiselle että ei tiedä enää mitä haluaa. Onko lapsi sittenkään hyvä juttu. Nainen yritti viesteissään sanoa, että voi olla normaalia tuntea tässä tilanteessa noin. Miestäni myös harmitti kovasti kun nainen jäi lomalle eivätkä näe neljään viikkoon. Aikovat kyllä tavata loman aikana jossain. Mitään seksuaalista heidän välillään ei ole. Sen tiedän.
        Satutti myös kun mieheni kiitteli naista seurasta. Oli kuulemma ollut niin kivaa, ettei tiedä kenen kanssa voisi enää paremmin olla.
        Olen raskaana ja mieheni ei ehkä ole vain ihastunut vaan jopa rakastunut toiseen?! Olemme jutelleet asiasta ja hän ei enää kiellä kaikkea mutta ei myöskään myönnä yhtään mitään. Olen täysin rikki. Itken kaikki päivät ja yöt. Mies ei tiedä, mitä haluaa ja mitä pitäisi tehdä. Asumme edelleen yhdessä mutta muusta en tällä hetkellä tiedä.

        Kamala tilanne tosiaan. Voimia sulle! Jos miehesi haluaa pelastaa liittonne, niin ehkä toivoa on? Lähtisikö sun kanssa jonnekin selvittelemään tilannetta, pariterapia tms? Vaikuttaa kyllä vähän siltä, että miehesi on kiinni työkaverissaan, eikä osaa/halua katkaista tilannetta. Sun on siis tehtävä ratkaisu.


      • fffs
        MustatSukat kirjoitti:

        Kirjoitan nyt nopeasti. Tilanne on kamala. Olen raskaana. Mies pitää edelleen yhteyttä tähän naiseen. Viestittelevät jatkuvasti. Tuntuu etteivät voi paria tuntia kauempaa olla erossa. Olemme jutelleet ja mieheni on täysin sekaisin tunteistaan. Suojelee kännykkäänsä paljon. Pari kertaa olen saanut salaa luettua viestit. Mieheni on avautunut tälle naiselle että ei tiedä enää mitä haluaa. Onko lapsi sittenkään hyvä juttu. Nainen yritti viesteissään sanoa, että voi olla normaalia tuntea tässä tilanteessa noin. Miestäni myös harmitti kovasti kun nainen jäi lomalle eivätkä näe neljään viikkoon. Aikovat kyllä tavata loman aikana jossain. Mitään seksuaalista heidän välillään ei ole. Sen tiedän.
        Satutti myös kun mieheni kiitteli naista seurasta. Oli kuulemma ollut niin kivaa, ettei tiedä kenen kanssa voisi enää paremmin olla.
        Olen raskaana ja mieheni ei ehkä ole vain ihastunut vaan jopa rakastunut toiseen?! Olemme jutelleet asiasta ja hän ei enää kiellä kaikkea mutta ei myöskään myönnä yhtään mitään. Olen täysin rikki. Itken kaikki päivät ja yöt. Mies ei tiedä, mitä haluaa ja mitä pitäisi tehdä. Asumme edelleen yhdessä mutta muusta en tällä hetkellä tiedä.

        Toivottavasti tämä ei ole totta. Toivottavasti alkuperäinen kirjoittaja sai jo elämänsä järjestykseen ja joku muu tässä kirjoittaa samalla nimimerkillä.

        Vastaan kuitenkin asiallisesti, koska joku samaan tilanteeseen joutunut voi myöhemmin tätä lukea: Jos on raskaana ja parisuhde on huono, siitä kannattaa sanoa heti neuvolakäynnillä. Saa tukea, pääsee vaikka terapeutin kanssa juttelemaan. Ei tarvitse pelätä, että siitä koituisi jotain tehovalvontaa. Päinvastoin, voi purkaa sitä painetta mikä on syntynyt. Kaikkien tavoite on että äiti on jaksava raskauden aikana ja lapsi saa syntyä rakastavaan kotiin.

        Olen itse tällä palstalla koska olen joutunut samanlaiseen tilanteeseen (ilman raskautta) ja siitä ei koskaan toivuttu. JOten valitettavasti minulla ei ole positiivista näkemystä siitä miten suhde jatkuisi.

        Ei se vain voi jatkua, jos toinen on henkisesti pettänyt. Täytyy olla valmis aloittamaan yhdessä alusta, ilman tuota toista, jos jotain toivoa haluaa hakea. Täytyy tulla joku pysähdys. Meillä pysähdys oli se, että mies jätti toisen naisen yhteydenpidon ja työpaikan. Mutta mitä enemmän mietin sitä enemmän tunnen että minut oli liian helppo sysätä syrjään, antaa meidän ajasta jollekin muulle salaa. Mikä estää miestä tekemästä niin uudestaan.


    • KauniitSalatut

      Joku opiskeleva käsikirjoittaja näköjään katsoo miten ihmiset reagoi. Kannattaisi viedä kokeesi jollekin tuottajalla nähtäväksi ja kuulla hänen mielipide

    • MustatSukat

      Mieheni on nyt taas vakuutellut, että haluaa minut ja tulevan vauvan. En osaa sanoa, onko ollut naiseen yhteydessä. Omien sanojen mukaan ei. Silti minuun sattuu se, että he olivat monta viikkoa päivittäin tekemisissä. Kun olin parina päivänä pois, he ilmeisesti viestittelivät jatkuvasti. Mieheni on jakanut naiselle kaiken. Myös ne kipeimmät salaisuudet. He ovat jakaneet toisilleen viesteissä kaiken. Kaikki arjen ja päivän tapahtumat ja henkilökohtaiset asiat. En voi mitenkään uskoa, että tuollainen kanssakäyminen voisi olla merkityksetöntä eikä ole esim vaikuttanut mieheni tunteisiin minua kohtaan.
      Mieheni on kyllä sanonut sanonut tälle naiselle rakastavansa minua ja nainen myös tietää että meille on tulossa vauva. Hän jopa vaikutti onnelliselta siitä.
      Ja varmasti joku nyt tuomitsee minut kun luen mieheni viestejä. En tekisi sitä, jos en olisi äärimmäisessä hädässä. Mies kantaa kännykkäänsä mukanaan. Yöllä olen muutaman kerran onnistunut katsomaan.
      Mies ilmaisee nyt kaikin tavoin minulle rakkauttaan. Tekee kaiken että minulla olisi hyvä olla. Tiedän toisaalta, että hän kyllä rakastaa. Mutta miten voin luottaa ja antaa anteeksi.
      Mies suostuu tulemaan pariterapiaan kanssani. Lisäksi aion ottaa asian esiin ensimmäisessä neuvolassa.

    • Valkosukat

      Kamala tilanne!
      Tuo alkutilanne meillä oli sama. Paitsi että olemme samassa työpaikassa kaikki kolme, olen vaan eri hommissa, mutta aika ajoin samoissa tilaisuuksissa.
      Näin tämän orastavan suhteen, jossain vaiheessa huomasin että joku muukin oli sen huomannut ja selvästi välttivät katsettani ja yrittivät olla näkevinäänkään.
      Tässä vaiheessa ekan kerran mainitsin miehelleni asiasta häntä vaan nauratti ja oli sitä mieltä että ihmiset kuvittelee, eikä heillä ole muuta tekemistä kuin kuvitella järjettömyyksiä.
      Tiettävästi he eivät viestitelleet niin paljon kuin aiheen aloittajan jutussa, mutta viettivät työmaalla aikaa kahdestaan, kun olisi pitänyt työskennellä ryhmässä ja nainen lähti mukaan työmatkallekin, mikä ei olisi hänen työnkuvaansa kuulunut. Tekivät ylitöitäkin, vaikka oli ylityökielto.
      Sitten räjähti. Yksi minun työkavereistani meni sanomaan heille suoraan että tämä peli ei vetele, kaikki kärsivät kahden varatun ihmisen kuhertelusta, jota he varsin näkyvästi harrastavat.
      He joutuivat myös työnjohdon puhutteluun ylimääräisistä ylitöistä, ryhmätyökyvyttömyydestä ja sopimattomasta käytöksestä. Heidät siirrettiin toisiin osastoihin. Molemmat ihan muka ällikällä lyötyjä, kun mitään suhdetta ei ollut, ihmiset kuvittelee ja minä olen mustasukkainen akka, minä joka en puhunut asiasta kenellekään työyhteislssä, en ollut pyytänyt siirtoja tai muutakaan.

      Nykyään meillä menee ok, vaikka mies ei vieläkään myönnä mitään, eikä kaikkea ole saatu ratkottua, mutta muuten tilanne on normalisoitunut, mies viihtyy miesporukassa, niinkuin ennenki (ennen tätä naista) vastaa mulle taas työaikana viesteihin tulee joskus ruokatunnilla kanssani syömään (kun puoli vuotta kävi tämän naisen kanssa, vaikka satuin olemaan samassa ruokapaikassa) jne

      Aloittajaa en oikein osaa neuvoa. Naisia tulee ja menee, se on miehen tehtävä torpata ihastukset, vaikka kertomalla mitä mukabaa vaimon kanssa tehtiin illalla. Itse siinä ei voi oikein kun katsoa ja odottaa ja yrittää elää elämää eteenpäin. Mies ei kunnioita vaimoa, jos tämä sanoo että nyt ei tunnu enää hyvältä ja oikealta tämä teidän juttu.

    • voijärkytys

      Ei voi muuta sanoa kuin kylläpä olet itsesi liemeen saattanut. Ei tuo kovin järkevältä siirrolta kuulosta.

    • åoåojåo

      Mustatsukat, mikä teidän tilanne on nyt?

    • Eriävämielipide

      Heitän ihan erilaisen näkökulman, vaikka asia taitaa alkuperäisen kirjoittajan osalta ollakin jo seuraavalla tasolla.

      Itselläni (nainen) on todella läheinen työkaveri (mies). Olemme molemmat tahoillamme naimisissa ja perheellisiä mutta pidämme erittäin tiiviisti yhteyttä. Ei nyt yötä myöten tietenkään mutta helposti puhumme 2 tuntia päivässä puhelimessa, kun hoidamme (eri paikkakunnilta) töitä yhdessä ja samalla sitten juttelemme muutenkin. Lähettelemme myös What's upissa viestejä myös vapaa-aikana. Esim. lomamatkaltani lähetin hänelle useita viestejä ja valokuvia.

      Väitän silti, että on mahdollista olla vain ystäviä keskenään. Itse en ajattele tätä ystävääni koskaan seksuaalisesti ja rakastan omaa puolisoani. Puhun ystäväni kanssa usein puolisostani ja lapsistani mutta en koskaan vähättelevään tai negatiiviseen sävyyn. Meillä tilanne on kasvanut niin, että olemme tavanneet myös pariskuntina. Ensimmäinen kerta jännitti kovasti mutta koska se sujui niin hyvin niin olemme tavanneet aina silloin tällöin ja muutaman kerran myös perheinä.

      Olen onnekas, koska sekä puolisoni, että ystäväni puoliso, ovat molemmat olleet sallivia ystävyyssuhteemme osalta. Mutta olen myös itse pitänyt tärkeänä, että puhun asiasta avoimesti puolisoni kanssa ja korostan hänelle, että kyseessä on ystävyys. Ehkä hän alkuun epäili asiaa mutta kun on tavannut ystänäni ja nähnyt, miten olemme yhdessä niin on ymmärtänyt, että kyseessä ei ole sen erikoisempi asia kuin kahden naisen välinen läheinen ystävyys olisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe