Mitäpä sanotte tuosta:
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/201806142201014392_pt.shtml
Tai tuosta:
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kuuntele-hatakeskuspuhelu-silminnakija-jarkyttyi-koirapuistossa-mies-potkaisi-koiraa-jonka-jalkeen-syntyikin-kunnon-nujakka/6951002#gs.ORpXPXE
Minusta ainakin tuntuu ettei me olla enää me, ennemminkin ollaan eripuraisia muukalaisia joilla jokaisella oma napa tärkeimpänä. Aika vittumainen suuntaus mutta niin se näyttää menevän kun ei ole enää kansallista identiteettiä, Tätä kai se EU on halunnutkin mutta minusta ei hyvä ollenkaan. Mennään v...u kaikki itsepuolustuskursseille, sehän se on hyvä ratkaisu kun ei kukaan enää välitä lähimmäisistä.
Yhteiskunta murenee
131
1884
Vastaukset
- Näyttäisiolevan
melko vaisua tuo yhteenkuuluvaisuuden tunne. Kaikkialla on se elintärkeä ego ensin. Ainakin uutisten mukaan. Onneksi kaikki uutiset on nykyään juoruja vain.
Yksittäistapauksia, jotka lietsovat pelkoa. Uutistoimistoja kiinnostaa vain korkeat lukijamäärät, ja tuollainen törky ilmisesti kiinnostaa monia ihmisiä. En tosin oikein ymmärrä, miksi näin on.
- pitkätukka-68
Näin munkin mielestäni. Tietysti minäkin voisin kertoa moniakin epäreiluja tapauksia, mutta kun kymmenissä vuosissa on jo aivan lukematon määrä ihmisten kohtaamisia, niin kyllä joskus aina tapahtuu sellaistakin mitä ei saisi.
Kyllä minä ainakin koen olevani edelleen turvassa Suomessa liikkuessani. Ja muuallakin.
Vai olenko minä laihana lettipäisenä miehenä niin pelottava ettei kukaan uskalla tehdä mitään?
Teinin isänä tietysti vähän pelkään kun tyttöni liikkuu ulkona ilman valvontaa. Yhdeltä itsepuolustuslajeja harrastavalta kaverilta jo kyselinkin, josko hän opettais tytölleni joitain niksejä puolustautumiseen. pitkätukka-68 kirjoitti:
Näin munkin mielestäni. Tietysti minäkin voisin kertoa moniakin epäreiluja tapauksia, mutta kun kymmenissä vuosissa on jo aivan lukematon määrä ihmisten kohtaamisia, niin kyllä joskus aina tapahtuu sellaistakin mitä ei saisi.
Kyllä minä ainakin koen olevani edelleen turvassa Suomessa liikkuessani. Ja muuallakin.
Vai olenko minä laihana lettipäisenä miehenä niin pelottava ettei kukaan uskalla tehdä mitään?
Teinin isänä tietysti vähän pelkään kun tyttöni liikkuu ulkona ilman valvontaa. Yhdeltä itsepuolustuslajeja harrastavalta kaverilta jo kyselinkin, josko hän opettais tytölleni joitain niksejä puolustautumiseen.Vielä parikytvuotta sitten ei ollu kännyköitä, joilla vanhemmat olisivat voineet pitää yhteyttä lapsiinsa ja kytätä heitä sen avulla. Lapset painoivat menemään ympäri kyliä ilman että kukaan heistä vastuussa oleva tiesi, missä he olivat kullakin hetkellä. Silti homma toimi ihan hyvin. Mielestäni jopa paljon paremmin kuin nykyään. Nykyään lasten ei ole yhtä helppoa olla lapsia kuin joskus aiemmin.
MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Vielä parikytvuotta sitten ei ollu kännyköitä, joilla vanhemmat olisivat voineet pitää yhteyttä lapsiinsa ja kytätä heitä sen avulla. Lapset painoivat menemään ympäri kyliä ilman että kukaan heistä vastuussa oleva tiesi, missä he olivat kullakin hetkellä. Silti homma toimi ihan hyvin. Mielestäni jopa paljon paremmin kuin nykyään. Nykyään lasten ei ole yhtä helppoa olla lapsia kuin joskus aiemmin.
Minun siskoni meinasi hukkua kun jätettiin uimarannalle uimataidottomina ja minäkin meinasin mutta opin uimaan paniikissa kun tönittiin alas laiturilta.
valtakunta kirjoitti:
Minun siskoni meinasi hukkua kun jätettiin uimarannalle uimataidottomina ja minäkin meinasin mutta opin uimaan paniikissa kun tönittiin alas laiturilta.
Älä murehdi menneitä.
Älä murehdi menneitä.
Ennen vanhaan ei kyetty ymmärtää lapsien kehitystä ja lapset perheet oli isommat ja lapsi kuolleisuus suurta kun tautejakaan ei osattu niin hyvin hoitaa.
valtakunta kirjoitti:
Ennen vanhaan ei kyetty ymmärtää lapsien kehitystä ja lapset perheet oli isommat ja lapsi kuolleisuus suurta kun tautejakaan ei osattu niin hyvin hoitaa.
Kuinka vanhoista ajoista puhut?
Kuinka vanhoista ajoista puhut?
suomen menneisyydessä, miksi kysyt näin oudon kysymyksen. Hyvä esimerkki on vasta 84 luvulla fyysinen kurittaminen kielettiin. Vieläkin tuntuu ettei kaikki ole omaksunut mitä lapsen tarvitsee osata.
valtakunta kirjoitti:
suomen menneisyydessä, miksi kysyt näin oudon kysymyksen. Hyvä esimerkki on vasta 84 luvulla fyysinen kurittaminen kielettiin. Vieläkin tuntuu ettei kaikki ole omaksunut mitä lapsen tarvitsee osata.
Kysyn, koska en osaa lukea sun ajatuksiasi. Luuletko että osaan, vai onko sulle monet asiat jollain tavalla niin itsestäänselvyyksiä että siksi kummaksut eriäviä näkökulmia?
Kysyn, koska en osaa lukea sun ajatuksiasi. Luuletko että osaan, vai onko sulle monet asiat jollain tavalla niin itsestäänselvyyksiä että siksi kummaksut eriäviä näkökulmia?
Oli vaan jotenkin hassu kysymys. Eriävä näkökulma tulee kokemuksen myötä.
Jotenkin tuntuu että elämme ihan eri ulottuvuudessa mutta olen sillä kannalla että
” kysyjä ei tieltä eksy”
Minäkin kyselen joskus varmasti outoja toiselta.
Voimme olla eri mieltä kaikesta kuin lapselleni.
kerroin ”sinä tykkäät kissoista ja minä vauvoista tykkään”
Itsestään selvyys tämä oli minulle sen vuoksi tuntui oudolta vuotta määrittää.
Oletko nyt erimieltä vielä?MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Sinä keksit kysymyksiä minä en taas tunnu osaavan kehittää niitä.😁 mutta sinä siinä ainakin tällä hetkellä kehittit sitä taitoa, sinäänsä sitä taitoa tarvitsen juuri nyt.💕🌸💕🌸💕
Se tällekin helmpompaa oppia kädestä pitäen vaikka lukenut kuinka siitä ja tuntuu etten koskaa keksi kysyttävää.valtakunta kirjoitti:
Oli vaan jotenkin hassu kysymys. Eriävä näkökulma tulee kokemuksen myötä.
Jotenkin tuntuu että elämme ihan eri ulottuvuudessa mutta olen sillä kannalla että
” kysyjä ei tieltä eksy”
Minäkin kyselen joskus varmasti outoja toiselta.
Voimme olla eri mieltä kaikesta kuin lapselleni.
kerroin ”sinä tykkäät kissoista ja minä vauvoista tykkään”
Itsestään selvyys tämä oli minulle sen vuoksi tuntui oudolta vuotta määrittää.
Oletko nyt erimieltä vielä?"Oletko nyt erimieltä VIELÄ?"
Missä vaiheessa olen edes väittänyt olevani eri mieltä? :/
Eriävästä näkökulmasta asioiden tarkastelu ei tarkoita, että olis jotain mieltä jostakin.valtakunta kirjoitti:
Sinä keksit kysymyksiä minä en taas tunnu osaavan kehittää niitä.😁 mutta sinä siinä ainakin tällä hetkellä kehittit sitä taitoa, sinäänsä sitä taitoa tarvitsen juuri nyt.💕🌸💕🌸💕
Se tällekin helmpompaa oppia kädestä pitäen vaikka lukenut kuinka siitä ja tuntuu etten koskaa keksi kysyttävää.Jos ei ole mitään kysyttävää niin eihän sitä väkisin tartte yrittää keksiä niitä :)
Jos ei ole mitään kysyttävää niin eihän sitä väkisin tartte yrittää keksiä niitä :)
aiemmin et ollut erimieltä vaan kyselit tarkennusta miksi?
valtakunta kirjoitti:
aiemmin et ollut erimieltä vaan kyselit tarkennusta miksi?
Koska haluan ymmärtää sun näkökulmiasi. Mua kiinnostaa tosi paljon erilaiset näkökulmat :)
Minusta ei kannata puhua historiasta, ellei määrittele ajankohtaa edes jollain tasolla.
- Pillujen--asiantuntija
Tämän maan ihmiset ei pidä toisistaan. Siksi niin monet elää yksin. Kun ei saa rakkautta niin potkitaan koiria ja lapsia.
- 7t878oo8o9t77to777t
Vissiin jossain "ennen oli paremmin" fantasioissa elät sitten, mutta todellisuudessa kautta aikain ovat ihmiset tehneet paskamaisuuksia ja ihmiset olivat huomattavasti brutaalempia ennen koska kuolema yms. oli koko ajan läsnä.
Nykyään elämä on niin helppoa, että jotkut eivät löydä elämälleen mitään tarkoitusta.
Onko elämän tarkoituksen löytäminen sitä helpompaa, mitä vaikeampaa itse elämä on?
- tavallaan
Onko elämän tarkoituksen löytäminen sitä helpompaa, mitä vaikeampaa itse elämä on?
Silloin, kun elämä on niin vaikeaa, että koko olemassa olon joutuu käyttämään hengissä pysymiseen, ei sille elämälle muuta tarkoitusta tule mieleenkään löytää/etsiä.
tavallaan kirjoitti:
Silloin, kun elämä on niin vaikeaa, että koko olemassa olon joutuu käyttämään hengissä pysymiseen, ei sille elämälle muuta tarkoitusta tule mieleenkään löytää/etsiä.
Minusta elämän tarkoitus on se, että se jatkuu. Siinä mielessä todella järkevä pointti sulta.
Jos kohtuullisen kokoista isommat apinalaumat pitää saada yhteistyöhön tarvitaan hyvin mielikuvituksellisia käsitteitä, kuten yhteiset jumalat, yhteinen valtio tai yhtiö.
Ja ei tuo kansallisvaltio tai kansallisuus toimi, koska suurimman osan mielestä kuka tahansa savannilta revitty hottentotti on yhtä suomalainen kuin minä, jos hän vain itse väittää niin. Olkaamme siis kaikki vähän ruotsalaisia ja vähän venäläisiä ja vähän belgialaisia.Pienin se tahtoo jäädä aina alimmaiseksi...ei muuta kuin potkitaan kylkeen. :(
Vasta viime viikolla luin kun nuoret, 15-20 v., vetivät vanhan miehen puistonpenkiltä alas ja höykkyyttivät porukalla kun ei tupakkaa irronnut. Ihan tuntemattoman sivullisen. Penskat pahoinpitelivät vanhuksen.
Jos kasvattajasukupolvelta itseltään puuttuvat käytöstavat tai edes ne alkaallisemmat tavat emme voi odottaa räkänokkakatraasta parempaa. Tosin noissa aloituksen esimerkeissä toikkaroivat myös ihan ikäihmiset itse.
On koulukiusaamista, on työpaikkakiusaamista, on eläinrääkkäystä (lapset repivät siililtä jalkoja ja tunkivat lokinpoikasten kaulan läpi piikkejä). Mitä enemmän vaurautta ja hyvinvointia ja egoilua ja minäminäminäminullekaikkitännehetinytjust-mentaliteettia, sitä pahempi olo väestöllä.
Että pitääkö tässä kääntää vain toinen poski?
Mihin ollaan menossa?
Sanoisin, että aika pahaan suuntaan.Ja lisätään, että Suomessahan tätä raivoa tuntuu riittävän, on rattiraivoa, laturaivoa. pyöräilyraivoa, asiakaspalveluraivoa, naapurivihaa,...
Kyllä on kohta kaikki pers**stä.misspönttöuuni kirjoitti:
Ja lisätään, että Suomessahan tätä raivoa tuntuu riittävän, on rattiraivoa, laturaivoa. pyöräilyraivoa, asiakaspalveluraivoa, naapurivihaa,...
Kyllä on kohta kaikki pers**stä.Sitten Pönttiksellä itsellään on myös Eu-raivoa. Jos joku raivo omalle kohdalle pitää nimetä. Otetaan nyt sen verran polittista kantaa.
misspönttöuuni kirjoitti:
Sitten Pönttiksellä itsellään on myös Eu-raivoa. Jos joku raivo omalle kohdalle pitää nimetä. Otetaan nyt sen verran polittista kantaa.
Yhteiskunnassa näyttää olevan tärkeintä se, että kenellä on suurin katumaasturi ja pähein pihagrilli. Kultakello, hilavitkuttimet ja villa Espanjassa.
Toiset repii ruokaa roskalaatikosta. Tuloerot suurenee. Ihmiset eriarvoistuu, arvomaailma kapenee ja häviää lopulta.
Minua pelottaa olla joskus vanhus ja vaikkapa vanhainkodissa ties kenen armoilla. Koska vanhukset nähdään Suomessa vaan pakollisena riesana. Yhteiskunta on pahasti ulkokullattua. Hedonismia.
Katsokaapa vaan tätä maailmaa ja mihin se menee.misspönttöuuni kirjoitti:
Yhteiskunnassa näyttää olevan tärkeintä se, että kenellä on suurin katumaasturi ja pähein pihagrilli. Kultakello, hilavitkuttimet ja villa Espanjassa.
Toiset repii ruokaa roskalaatikosta. Tuloerot suurenee. Ihmiset eriarvoistuu, arvomaailma kapenee ja häviää lopulta.
Minua pelottaa olla joskus vanhus ja vaikkapa vanhainkodissa ties kenen armoilla. Koska vanhukset nähdään Suomessa vaan pakollisena riesana. Yhteiskunta on pahasti ulkokullattua. Hedonismia.
Katsokaapa vaan tätä maailmaa ja mihin se menee.Voisiko joskus jokainen kokeilla olla epäitsekäs ja antaa omastaan?
Lähimmäinen ensin.misspönttöuuni kirjoitti:
Ja lisätään, että Suomessahan tätä raivoa tuntuu riittävän, on rattiraivoa, laturaivoa. pyöräilyraivoa, asiakaspalveluraivoa, naapurivihaa,...
Kyllä on kohta kaikki pers**stä.Suomi on kuitenkin yykoon mukaan maailman onnellisin maa. Ehkä raivoaminen tekee onnelliseksi. Belgiassa ovat onnettomia, koska patoavat kaiken raivon sisälleen.
scrg kirjoitti:
Suomi on kuitenkin yykoon mukaan maailman onnellisin maa. Ehkä raivoaminen tekee onnelliseksi. Belgiassa ovat onnettomia, koska patoavat kaiken raivon sisälleen.
Tätä paradoksia minä ihmettelenkin. Tästäkö me tullaan onnellisiksi?
Kun Suomi on hyvä maa ja hyvä puitteiltaan olla, niin kyllä nk. onnellisuuden pitäisi näkyä eri tavalla ulospäin, ympäristöön.
Mikä meissä maksaa.scrg kirjoitti:
Suomi on kuitenkin yykoon mukaan maailman onnellisin maa. Ehkä raivoaminen tekee onnelliseksi. Belgiassa ovat onnettomia, koska patoavat kaiken raivon sisälleen.
Ehkä ihmisten pitäisi vain yksinkertaisesti muuttaa kaupungeista takaisin maalle. Mitä lähemmäksi pakkaudumme lajitovereitamme, sitä enemmän kiukkukontaktejakin.
Tästäkin viimeisin tutkimus osoitti, että maaseudun ihmiset olivat onnellisempia/tyytyväisempiä.. :)
Unohdin pahoinvointilistasta kassajonoraivon...- 43t34tgwegq34tgqgqwg
Tätä paradoksia minä ihmettelenkin. Tästäkö me tullaan onnellisiksi?
Kun Suomi on hyvä maa ja hyvä puitteiltaan olla, niin kyllä nk. onnellisuuden pitäisi näkyä eri tavalla ulospäin, ympäristöön.
Mikä meissä maksaa.Pääasiassa ne jotka sanovat ettei täällä asiat ole hyvin eivät ole käyneet missään katsomassa miten asiat ovat muualla, että sitä käytännössä vedetään ihan mutua. Pelkästään se että Suomessa on kaikenlaisia yhdistyksiä, akan kantoa ja saappaan heittoa, ym. sosiaalisia toimintoja aikas paljon kertoo ettei me suomalaiset kuitenkaan olla mitään nurkassa murjottajia.
Ehkä ihmisten pitäisi vain yksinkertaisesti muuttaa kaupungeista takaisin maalle. Mitä lähemmäksi pakkaudumme lajitovereitamme, sitä enemmän kiukkukontaktejakin.
Tästäkin viimeisin tutkimus osoitti, että maaseudun ihmiset olivat onnellisempia/tyytyväisempiä.. :)
Unohdin pahoinvointilistasta kassajonoraivon...Paljon hyvää, mutta jotain myös vialla. Indikaattorina tuosta pidän sitä, että muuten ihan tolkullisesti käyttäytyvät ihmiset tuntee tarvetta vetää kaatokännejä.
43t34tgwegq34tgqgqwg kirjoitti:
Pääasiassa ne jotka sanovat ettei täällä asiat ole hyvin eivät ole käyneet missään katsomassa miten asiat ovat muualla, että sitä käytännössä vedetään ihan mutua. Pelkästään se että Suomessa on kaikenlaisia yhdistyksiä, akan kantoa ja saappaan heittoa, ym. sosiaalisia toimintoja aikas paljon kertoo ettei me suomalaiset kuitenkaan olla mitään nurkassa murjottajia.
Minä olen asunut/työskennellyt ulkomailla, ja tiedän mistä puhun.
JA mihin vertaan.scrg kirjoitti:
Paljon hyvää, mutta jotain myös vialla. Indikaattorina tuosta pidän sitä, että muuten ihan tolkullisesti käyttäytyvät ihmiset tuntee tarvetta vetää kaatokännejä.
Äläpä muuta virka.
Ja sitten siinä sivussa hilippasee mukana perheväkivalta. Kulissit on komiat, mutta perheissä niin paljon pelkoa, että turvakodit ei tässä maassa riitä.
Viikonloppua meni, ja maanantaina taas hymyillään? Onhan täällä jotain ongelmaa. Ei sitä pysty kieltämään. Koulutetut ihmiset sekoilee. Ja känneillä karataan pahaa maailmaa ja oloa.misspönttöuuni kirjoitti:
Minä olen asunut/työskennellyt ulkomailla, ja tiedän mistä puhun.
JA mihin vertaan.Olikse niin että sä olit valvonta-alalla töissä? Ja oliko nyt iltavuoro?
Olikse niin että sä olit valvonta-alalla töissä? Ja oliko nyt iltavuoro?
Kyllä minä saatan valvoa sinuakin ja ihan tietämättäsi :D
Pääsen kohta nukkumaan.
Niin? Oliko asiaa? :)misspönttöuuni kirjoitti:
Kyllä minä saatan valvoa sinuakin ja ihan tietämättäsi :D
Pääsen kohta nukkumaan.
Niin? Oliko asiaa? :)Ei mulla mitään kummempia.
Kukaan ei muuten valvo minua ilman että olisin siitä tietoinen :I
Siis oletko edelleen töissä?MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Olikse niin että sä olit valvonta-alalla töissä? Ja oliko nyt iltavuoro?
Mitäh? Etkö sinä hemmetti kato jalkapalloa?
Alapas mennä siitä. Toiset ukot antaa sulle sanktioo. Pyhäinhäväistys palstailla kisojen aikaan.misspönttöuuni kirjoitti:
Mitäh? Etkö sinä hemmetti kato jalkapalloa?
Alapas mennä siitä. Toiset ukot antaa sulle sanktioo. Pyhäinhäväistys palstailla kisojen aikaan.a.) ei ukkojen sanktiot juuri nappaa
b.) pallon perässä juoksevat pojat ei juuri nyt nappaa myöskään.
c.) .................. :/MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Ei mulla mitään kummempia.
Kukaan ei muuten valvo minua ilman että olisin siitä tietoinen :I
Siis oletko edelleen töissä?Valtakunnassa valvotaan aina, aina kun olet liikenteessä :)
Minä olen jo aika lähellä sänkyä, mikä todellakin on epärelevantti kysymys sinulta.
Ellet sitten halua tyyliin lukea mulle jotain iltasatua tms.
(naurua)MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
a.) ei ukkojen sanktiot juuri nappaa
b.) pallon perässä juoksevat pojat ei juuri nyt nappaa myöskään.
c.) .................. :/Eli sinäkö nyt olet ainoa, jolle voin flirttailla?
Niin perhanan hyvin kuin pysyinkin asia-aiheessa...
(naurua)
Miesten(?) läsnäolo sotkee heti kaiken. :'D
(komentaa itseään, älä ala kurista nyt..!)
d) Mikäs sitten nappaa?misspönttöuuni kirjoitti:
Valtakunnassa valvotaan aina, aina kun olet liikenteessä :)
Minä olen jo aika lähellä sänkyä, mikä todellakin on epärelevantti kysymys sinulta.
Ellet sitten halua tyyliin lukea mulle jotain iltasatua tms.
(naurua)Keijukaisprinsessa Olivia
Keijukaisprinsessa Olivia oli kuuluisa kautta Satumaan taitavista käsistään. Prinsessa osasi kutoa niittyvillan hahtuvista silkkikangasta, joka oli keveää kuin kesäinen tuuli ja pehmeää kuin pilvet taivaalla. Olivia kirjoi kankaan kastepisaroilla ja auringonsäteillä, eikä kukaan, joka kankaan näki, voinut olla huokaamatta ihastuksesta. Tätä ihmeellistä kangasta tilattiin kaukaakin: Sateenkaaren kuningatar halusi siitä juhlapuvun, Taikavuoren linnaan piti saada suuri seinävaate ja Ahti kaipasi uutta viittaa merenalaisessa valtakunnassaan. Ja mielellään keijukaisprinsessa toteuttikin toiveet. Hänestä oli ihanaa istua kesäisellä niityllä, kuunnella lintujen laulua ja kutoa kauniita kankaita. Prinsessa kutoi kankaisiin mukaan kaiken ilonsa ja naurunsa ja kangas tekikin aina omistajansa onnelliseksi.
Myös ilkeä maahinen Gorgor oli kuullut ihmeellisestä kankaasta. Maahinen oli ahne. Hänelle ei riittänyt kangas – hän halusi myös omistaa sen kutojan, ettei kukaan muu saisi yhtä hienoa kangasta. Niinpä maahinen hiipi eräänä yönä keijukaisten palatsiin, sulloi Olivian suureen säkkiin ja pakeni nauraa käkättäen paikalta. Muut keijut ajoivat Gorgoria takaa, mutta maahinen pujahti luolaan ja katosi loputtomiin maanalaisiin tunneleihinsa. Gorgor kahlitsi keijukaisprinsessan pieneen pimeään luolaan ja käski: ”Kudo minulle kangasta!” Materiaaliksi hän heitti kasan sudenkarvaa. Keiju kutoi kangasta itkien. Hän kutoi sudenkarvasta viitan ja koristi sen kyynelillään ja pimeyteen eksyneillä kuunsäteillä. Viitasta tuli synkkä mutta kaunis. Maahinen Gorgor oli siihen aivan ihastunut. Mutta viitan valmistuttua hän ei päästänyt keijua vapauteen. Maahinen halusi, etteivät muut saisi yhtä hienoja kankaita. Mutta keijukaisprinsessa Olivia oli kutonut viittaan kaikki surunsa ja kyyneleensä. Aina, kun Gorgor puki viitan ylleen, suru valtasi hänen pienen ja kuivettuneen maahisensydämensä. Ja vähitellen hänet valtasi aivan uusi tunne: huono omatunto. Gorgor käsitti tehneensä väärin, kun oli vanginnut keijukaisprinsessan pimeyteen. Katuvaisena maahinen lopulta vapautti prinsessan ja saattoi hänet luolien pimeydestä takaisin maan pinnalle ja valoon. Satumaassa riemuittiin keijukaisprinsessan paluusta.
Ilkeää maahista Gorgoria ei enää kukaan koskaan nähnyt. Ei tiedetty, mitä hänelle tapahtui. Jotkut väittivät maahisen kuolleen, toiset epäilivät hänen muuttaneen muualle. Vapautumisensa jälkeisenä aamuna prinsessa Olivia löysi ovensa takaa kasan jalokiviä. Keijukaisprinsessa käsitti, että se oli maahisen anteeksipyyntö. Keiju kutoi ihanan kankaan kukkasista ja jalokivistä ja levitti sen keijukaisten linnan juhlasaliin. Siellä se kimmelsi ja levitti iloa ja kauneutta ympärilleen. Jalokivien myötä maahinenkin tuli tehneeksi jotakin kaunista elämässään.
Kirjoittanut Päivi Honkakoski
http://www.satupalvelu.fi/satu.php?satu=35
Mä oon huono keksii ite satuja.
Hyvää yötä.misspönttöuuni kirjoitti:
Eli sinäkö nyt olet ainoa, jolle voin flirttailla?
Niin perhanan hyvin kuin pysyinkin asia-aiheessa...
(naurua)
Miesten(?) läsnäolo sotkee heti kaiken. :'D
(komentaa itseään, älä ala kurista nyt..!)
d) Mikäs sitten nappaa?Ihmettelinkin missä kaikki jätkät on.
Keijukaisprinsessa Olivia
Keijukaisprinsessa Olivia oli kuuluisa kautta Satumaan taitavista käsistään. Prinsessa osasi kutoa niittyvillan hahtuvista silkkikangasta, joka oli keveää kuin kesäinen tuuli ja pehmeää kuin pilvet taivaalla. Olivia kirjoi kankaan kastepisaroilla ja auringonsäteillä, eikä kukaan, joka kankaan näki, voinut olla huokaamatta ihastuksesta. Tätä ihmeellistä kangasta tilattiin kaukaakin: Sateenkaaren kuningatar halusi siitä juhlapuvun, Taikavuoren linnaan piti saada suuri seinävaate ja Ahti kaipasi uutta viittaa merenalaisessa valtakunnassaan. Ja mielellään keijukaisprinsessa toteuttikin toiveet. Hänestä oli ihanaa istua kesäisellä niityllä, kuunnella lintujen laulua ja kutoa kauniita kankaita. Prinsessa kutoi kankaisiin mukaan kaiken ilonsa ja naurunsa ja kangas tekikin aina omistajansa onnelliseksi.
Myös ilkeä maahinen Gorgor oli kuullut ihmeellisestä kankaasta. Maahinen oli ahne. Hänelle ei riittänyt kangas – hän halusi myös omistaa sen kutojan, ettei kukaan muu saisi yhtä hienoa kangasta. Niinpä maahinen hiipi eräänä yönä keijukaisten palatsiin, sulloi Olivian suureen säkkiin ja pakeni nauraa käkättäen paikalta. Muut keijut ajoivat Gorgoria takaa, mutta maahinen pujahti luolaan ja katosi loputtomiin maanalaisiin tunneleihinsa. Gorgor kahlitsi keijukaisprinsessan pieneen pimeään luolaan ja käski: ”Kudo minulle kangasta!” Materiaaliksi hän heitti kasan sudenkarvaa. Keiju kutoi kangasta itkien. Hän kutoi sudenkarvasta viitan ja koristi sen kyynelillään ja pimeyteen eksyneillä kuunsäteillä. Viitasta tuli synkkä mutta kaunis. Maahinen Gorgor oli siihen aivan ihastunut. Mutta viitan valmistuttua hän ei päästänyt keijua vapauteen. Maahinen halusi, etteivät muut saisi yhtä hienoja kankaita. Mutta keijukaisprinsessa Olivia oli kutonut viittaan kaikki surunsa ja kyyneleensä. Aina, kun Gorgor puki viitan ylleen, suru valtasi hänen pienen ja kuivettuneen maahisensydämensä. Ja vähitellen hänet valtasi aivan uusi tunne: huono omatunto. Gorgor käsitti tehneensä väärin, kun oli vanginnut keijukaisprinsessan pimeyteen. Katuvaisena maahinen lopulta vapautti prinsessan ja saattoi hänet luolien pimeydestä takaisin maan pinnalle ja valoon. Satumaassa riemuittiin keijukaisprinsessan paluusta.
Ilkeää maahista Gorgoria ei enää kukaan koskaan nähnyt. Ei tiedetty, mitä hänelle tapahtui. Jotkut väittivät maahisen kuolleen, toiset epäilivät hänen muuttaneen muualle. Vapautumisensa jälkeisenä aamuna prinsessa Olivia löysi ovensa takaa kasan jalokiviä. Keijukaisprinsessa käsitti, että se oli maahisen anteeksipyyntö. Keiju kutoi ihanan kankaan kukkasista ja jalokivistä ja levitti sen keijukaisten linnan juhlasaliin. Siellä se kimmelsi ja levitti iloa ja kauneutta ympärilleen. Jalokivien myötä maahinenkin tuli tehneeksi jotakin kaunista elämässään.
Hyvää yötä.Hih...no sehän sitten tuli kuin tulikin siinä. Kiitos :D
Jos mä sitten tästä tämän myötä.
(eipä ihan äsken ole pönttö iltasatua saanutkaan *epämääräistä kuhinaa* ja naurua)
Hienoa...vaikka lainattukin,
Hyvää yötä, pitkä mies... :)MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Ihmettelinkin missä kaikki jätkät on.
Joo. Tämä on nyt niin tätä. Mä en tiedä, kestänkö.
Joo. Tämä on nyt niin tätä. Mä en tiedä, kestänkö.
Älä kanna liikaa henkilökohtaista huolta näistä yhteiskunnan ongelmista.
Kaikki voi vielä muuttua paremmaksi.MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Älä kanna liikaa henkilökohtaista huolta näistä yhteiskunnan ongelmista.
Kaikki voi vielä muuttua paremmaksi.Hah, mä puhuin jaliksesta kestämisen suhteen :'D
Onhan sekin tietysti maailmanlaajuinen ongelma, koska miehet katoavat kuin hattivatit hetkeksi eikä niitä sitten tahdo löytää haravallakaan.
(naurua)
Mutta nyt murmelit, unille, mars. Sun iltasatus alkoi jo toimimaan.
(haukotus)misspönttöuuni kirjoitti:
Hah, mä puhuin jaliksesta kestämisen suhteen :'D
Onhan sekin tietysti maailmanlaajuinen ongelma, koska miehet katoavat kuin hattivatit hetkeksi eikä niitä sitten tahdo löytää haravallakaan.
(naurua)
(haukotus):)
Hah, mä puhuin jaliksesta kestämisen suhteen :'D
(naurua)
(haukotus)Misspönttikseltä olikin mainioita kannanottoja kunnes jalkapalloraivo sumensi mielen :D
- joojoojaajaa
Keijukaisprinsessa Olivia
Hyvää yötä.Paska juttu, olisi ollut hyvä tarina jos tuo horo olisi kutonut sen viitan omista pillukarvoistaan ja tehnyt sellaisen vitunnahka-viitan sille trollille. Trolli olisi repinyt sen päällensä ja lähtenyt paikalliseen ottamaan häppää ja vokottelemaan nuoria huoria illaksi sen kämpille missä olisi kunnon bileet & orgiat.
- pitkätukka-68
Katsokaapa vaan tätä maailmaa ja mihin se menee.Haluatko kuulla vitsin joka on totta?
Mitä eroa on suomalaisella, ruotsalaisella ja amerikkalaisella?
Kun amerikkalaisen naapuri ostaa hienon auton, amerikkalainen miettii, et haluisin hienomman.
Kun ruotsalaisen naapuri ostaa hienon auton, ruotsalainen haluaa ostaa samanlaisen.
Kun suomalaisen naapuri ostaa hienon auton, suomalainen toivoo et se hajoisi. misspönttöuuni kirjoitti:
Äläpä muuta virka.
Ja sitten siinä sivussa hilippasee mukana perheväkivalta. Kulissit on komiat, mutta perheissä niin paljon pelkoa, että turvakodit ei tässä maassa riitä.
Viikonloppua meni, ja maanantaina taas hymyillään? Onhan täällä jotain ongelmaa. Ei sitä pysty kieltämään. Koulutetut ihmiset sekoilee. Ja känneillä karataan pahaa maailmaa ja oloa.Tuota perheväkivaltaa en itse oikein hahmota. Onko suomalaiset oikeasti niin surkeita, vai onko kyse siitä, että täällä asiasta puhutaan ja ilmoitetaan. Kuitenkin julkisen riehumisen kynnys on monessa muussa paikassa paljon matalampi. Esim. ikkunoita paskaksi ja autot palamaan. Mutta että siellä maltettaisiin kuitenkin kotien suojassa puhua ja huutaa asiat selväksi ja Suomessa sitten oltaisiin julkisesti hissun kissun ja läski lätisee kodeissa. On se mahdollista.
- Kuikelo
Koirankengityksestä tuli mieleen se historian juttu sodan aiheuttaneesta siasta. Siis jokin kääpiösiirtomaa missä asusteli kahta kansallisuutta. Toisenmaalaisen sika oli karannut toisenmaalaisen perunapellolle ja aloittanut mässäilyt. Siitä tympääntyneenä pottufarmer oli ampunut possun siihen paikkaan, mistä sianomistaja oli nostanut korvausmetelin saamatta latin lanttia, kun hallintoelin sattui olemaan pottumaalaista porukkaa. Juttu oli uutisena kantautunut sikamaalaisen emämaahan missä asiasta tietenkin suivaannuttiin ja päätettiin yksissä tuumin lähettää paikan päälle sotajoukot, mistä sitten seurasikin arkista laukaustenvaihtoa puolin ja toisin muistamatta tässä enempää sitäkään, että mikä oli lopputulos. Jotenkin näin se meni.Joo. *mutinaa...* tapahtui muuten joskus toista sataa vuotta sitten, eli jos jollakin läsnäolijalla on parempi muisti, niin korjatkoon stooria.
- pitkätukka-68
Ihan toistasataa vuotta sitten en muistaaksen ollut vielä syntynyt. Tosin mun muisti voi pettää.
Miksi luulet että tuo on jokin nykyajan ilmiö? Entisaikaan lasten pahoinpitelyitä sun muita tapahtui paljon enemmän.
- Elikkä
Asiaa ei olla tutkittu koska roskasakki on "argumentoinut". Ennen vaatimukset mm. kognitiivisesta suoriutumisesta ei ollut kummoinen.
- mies--
Naiset tykkää väkivaltaisista miehistä. Aika monella naisella on sellainen mies ja kiltit ja kunnolliset jää ilman naista. Siksi yhteiskunta on rappiolla.
- EdesUnissa
Lukiessani noita artikkeleita väistämättä nousee ajatus, että onko ne tarkoituksellisesti tehty kuvaamaan jotakin ongelmaa jota ei lopulta ole. Haluammeko syyllistää syyttömiä ?
Tuo koiranpotkaisu juttu. Itsestään selvää ettei kenenkään koira saa hypätä vastaan ketään ihmistä. Ihminen suojautuu melko automaattisesti, hyökkää häntä kohden sitten lehmä, tiikeri, koira tai ampiainen. Miksi oletamme että koiran kosketusta ihmisen tulisi sietää yhteiskunnassa jossa samaan aikaan käydään keskustelua ihmisten suorittamasta ahdistelusta ?
Noissa lapsijutuissa on sama tilanne. Vaikka itse olen käynyt ravintolassa lapseni kanssa koko hänen elämänsä, niin vasta Suomessa olen havainnut että jotkut vanhemmat uskovat että lapsi voi käyttäytyä huonosti koska on lapsi, ja muiden ihmisten tulee sitä sietää. Ei se mielestäni siten mene. Jos en kyennyt käyttäytymään lapsen kanssa samoin kuin muut ihmiset, niin en mennyt tuollaiseen paikkaan. Eli en mene rattailla tai vaunuilla ravintolaan, vaan lapsi voi istua samalla tavalla pöydässä kuin muutkin. Jos lapsi on alle 2-vuotias eikä voi syödä ravintolassa, niin hänen paikkansa ei ole olla nukkumassa siellä.
Suomessa noita konflikteja tuntemattomien ihmisten välillä aiheuttaa suomalainen spesialiteetti. MINUN LAPSENI ja MINUN KOIRANI. Ne ovat jotenkin tärkeämpiä asioita kuin käytöstavat, ja siksi kaikissa tilanteissa muut ovat väärässä, ja minä oikeassa. Rehellisyyden nimissä on kuitenkin sanottava että suurin osa nuorista äideistä on hyvin realistisesti liikenteessä. He opastavat myös jälkikasvuaan eivätkä oleta että ympäristö sopeutuu. Koiranomistajien kohdalla tilanne on huonompi, niitä ollaan jatkuvasti tuomassa ihmisten ympäristöön ja oletetaan että muut sopeutuvat.Niin, osittain totta mutta siinäpä päästäänkiin ydinkysymykseen, mistä kumpuaa tuo minä minä -ajattelu?
Rajasaari on Seurasaaren vieressä oleva aidattu alue, jossa koiria saa pitää vapaana. Ei sinne sovi mennä koiria potkimaan..
- EdesUnissa
Wwuwuw kirjoitti:
Rajasaari on Seurasaaren vieressä oleva aidattu alue, jossa koiria saa pitää vapaana. Ei sinne sovi mennä koiria potkimaan..
Potkaissut henkilö on varmaankin mennyt sinne ulkoiluttamaan omaa koiraansa lapsellisesti kuvitellen että siellä käy vain asiallisesti käyttäytyviä koiria omistajineen.
EdesUnissa kirjoitti:
Potkaissut henkilö on varmaankin mennyt sinne ulkoiluttamaan omaa koiraansa lapsellisesti kuvitellen että siellä käy vain asiallisesti käyttäytyviä koiria omistajineen.
Siellähän nuo juoksentelee villinä edestakas ja omistajat on ties missä, eikä siinä mitään. Toivoisin silti että alueelle rajattaisiin oma paikka pienemmille koirille, kuten yleensäkin koirapuistoissa on tapana.
Persuillehan tuo vouhotus kansallisen identiteetin murenemisesta on vain tekosyy puolustella omaa ahdasmielisyyttä ja epäsosiaalisuutta.
Teidän kokkareiden avarakatseisuudestahan oletkin palstalla näyttänyt esimerkkiä. Niin että oot pikkasen jäävi saarnaamaan kenellekään ahdasmielisyydestä taikka epäsosiaalisuudesta :D
Harmaaritari kirjoitti:
Teidän kokkareiden avarakatseisuudestahan oletkin palstalla näyttänyt esimerkkiä. Niin että oot pikkasen jäävi saarnaamaan kenellekään ahdasmielisyydestä taikka epäsosiaalisuudesta :D
Viittaatko puheisiini trollaamisesta?
Minulla on oikeus mainita siitä.Ananias kirjoitti:
Viittaatko puheisiini trollaamisesta?
Minulla on oikeus mainita siitä.Kyllä sekin siellä rikkana rokassa varmaan on, sinähän et oo tuntunut palstalle hyväksyvän oikeen mitään muita kuin sulle mieleisiä mielipiteitä & kommentteja, Kaikki tasokesksustelut ja muut on perseestä kun ne eis sua miellytä vaika joku muu saattaisi niistä tykätäkin.
Mutta joo, minullekin, ähinnä kai sitten persulle, on ihan ok että itsekullakin on oikeus nillittää mistä vaan, se pelkästään vaan ei tee joistakin yhtään avarakatseisempia että ne muita moittii ahdasmielisiksi.Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä sekin siellä rikkana rokassa varmaan on, sinähän et oo tuntunut palstalle hyväksyvän oikeen mitään muita kuin sulle mieleisiä mielipiteitä & kommentteja, Kaikki tasokesksustelut ja muut on perseestä kun ne eis sua miellytä vaika joku muu saattaisi niistä tykätäkin.
Mutta joo, minullekin, ähinnä kai sitten persulle, on ihan ok että itsekullakin on oikeus nillittää mistä vaan, se pelkästään vaan ei tee joistakin yhtään avarakatseisempia että ne muita moittii ahdasmielisiksi.Tasokeskusteluja itsessään en ole kritisoinut, vaan palstahörhöjen tapaa tuoda niitä sellaisiinkin keskusteluhin joissa käsitellään muita asioita. Esim. Periksen Liljalaaksojutut on mulle yhdentekeviä, sillä jätän ne lähes kokonaan lukematta eikä hän trollaile muissa ketjuissa.
Persuudessa on huvittavaa se, että te että hyväksy sitä että edustatte 8 prosenttia väestöstä. 92 prosenttia ihmisistä on erimieltä jutuistanne. Kansallinen (yleinen) mielipide on jotakin ihan muuta kuin persumielipide.Ananias kirjoitti:
Tasokeskusteluja itsessään en ole kritisoinut, vaan palstahörhöjen tapaa tuoda niitä sellaisiinkin keskusteluhin joissa käsitellään muita asioita. Esim. Periksen Liljalaaksojutut on mulle yhdentekeviä, sillä jätän ne lähes kokonaan lukematta eikä hän trollaile muissa ketjuissa.
Persuudessa on huvittavaa se, että te että hyväksy sitä että edustatte 8 prosenttia väestöstä. 92 prosenttia ihmisistä on erimieltä jutuistanne. Kansallinen (yleinen) mielipide on jotakin ihan muuta kuin persumielipide.Joopa joo, itseasiassa kun olen huomannut palstallakin oikeasti olevani niitä avarakatseisimpia en oikein tosissaan voi ottaa teidän oikeiden rasistien puheita.
Harmaaritari kirjoitti:
Joopa joo, itseasiassa kun olen huomannut palstallakin oikeasti olevani niitä avarakatseisimpia en oikein tosissaan voi ottaa teidän oikeiden rasistien puheita.
Höpölöpö Ikis. Sulle palstailu ei ole enää terveissä raameissa, yrität vain egoilla täällä.
Oikeasti olet ruma kääpiö jonka elämä on palstalla pätemistä.Ananias kirjoitti:
Höpölöpö Ikis. Sulle palstailu ei ole enää terveissä raameissa, yrität vain egoilla täällä.
Oikeasti olet ruma kääpiö jonka elämä on palstalla pätemistä.Taidan silti olla sua muutaman sentin pidempi että se siitä kääpiöydestä, jos jalkahiki haisee se haisee sun nenään ensin :D Eikä mun tarvii egoilla, sun kaltaset tekee sen mun puolesta kun jatkuvasti nostatte jalustalle vaikken ole edes pyytänyt :)
Harmaaritari kirjoitti:
Taidan silti olla sua muutaman sentin pidempi että se siitä kääpiöydestä, jos jalkahiki haisee se haisee sun nenään ensin :D Eikä mun tarvii egoilla, sun kaltaset tekee sen mun puolesta kun jatkuvasti nostatte jalustalle vaikken ole edes pyytänyt :)
Mitä takeita meillä on mistään siitä mitä kerrot palstalle?
Ei mitään, meillä on vain heikkoitsetuntoisen Ikiksen pyrkimykset korostaa itseään. Oikeastaan voisi sanoa että olet osittain minun luomukseni, sillä ennenkuin aloin pilkata teitä ätmejä tosissani, sinäkin olit vain pilluttomuuttasi palstalla kitisevä vanhapoika.Ananias kirjoitti:
Ei mitään, meillä on vain heikkoitsetuntoisen Ikiksen pyrkimykset korostaa itseään. Oikeastaan voisi sanoa että olet osittain minun luomukseni, sillä ennenkuin aloin pilkata teitä ätmejä tosissani, sinäkin olit vain pilluttomuuttasi palstalla kitisevä vanhapoika.A) Ei ole heikko itsetunto
B) en ole ikin täällä kitissyt piluttomuutta vaan naisen laadiuttomuutta 2000-luvun maailmassa. Jos pillu perässä olisin se olisi varmaan helppoa nykyisessä 2000-luvun maailmassa
Summa summarum, tässäkin asiassa harhat on sun omassa päässä.Harmaaritari kirjoitti:
A) Ei ole heikko itsetunto
B) en ole ikin täällä kitissyt piluttomuutta vaan naisen laadiuttomuutta 2000-luvun maailmassa. Jos pillu perässä olisin se olisi varmaan helppoa nykyisessä 2000-luvun maailmassa
Summa summarum, tässäkin asiassa harhat on sun omassa päässä.Mikä saa kaltaisesi miehen jumittumaan vuosikausiksi palstalle kritisoimaan naisia? Syy lienee kaikille selvä, sinä et saanut nuorena sitoutettua naista jota haikailit, vaan joku muu vei sen/ jotkut muut veivät ne.
Katkeruus, se paistaa Ikis sun kommenteistasi. Se ei ole harhaa.Ananias kirjoitti:
Mikä saa kaltaisesi miehen jumittumaan vuosikausiksi palstalle kritisoimaan naisia? Syy lienee kaikille selvä, sinä et saanut nuorena sitoutettua naista jota haikailit, vaan joku muu vei sen/ jotkut muut veivät ne.
Katkeruus, se paistaa Ikis sun kommenteistasi. Se ei ole harhaa.Minä sentään kykenen myöntämään katkeruuteni ja osaan sitä käsitellä, ei tarvi yrittää esittää jotain muuta kuin mitä on ja sekoilla sitten sen seurauksena kun todellinen luonto puskee pintaan ulkjokultauksen alta.
Harmaaritari kirjoitti:
Minä sentään kykenen myöntämään katkeruuteni ja osaan sitä käsitellä, ei tarvi yrittää esittää jotain muuta kuin mitä on ja sekoilla sitten sen seurauksena kun todellinen luonto puskee pintaan ulkjokultauksen alta.
Et sinä mitään myönnä, olet jämähtänyt palstatrolliksi ja täältä sinä pyrit löytämään paikkasi maailmassa.
Ikis, oikeasti elämä on ihan muualla.Ananias kirjoitti:
Et sinä mitään myönnä, olet jämähtänyt palstatrolliksi ja täältä sinä pyrit löytämään paikkasi maailmassa.
Ikis, oikeasti elämä on ihan muualla.Mene sinä nyt v*ttuun siitä.
Ananias kirjoitti:
Ikis, oikeasti elämä on ihan muualla.Sinun sanottavat on jo nähty moneen kertaan. Harmaaritarilla on sentään asiaa.
Ananias kirjoitti:
Mikä saa kaltaisesi miehen jumittumaan vuosikausiksi palstalle kritisoimaan naisia? Syy lienee kaikille selvä, sinä et saanut nuorena sitoutettua naista jota haikailit, vaan joku muu vei sen/ jotkut muut veivät ne.
Katkeruus, se paistaa Ikis sun kommenteistasi. Se ei ole harhaa.Minusta on ihan oikein, että h*roper*eisiä naisia kritisoidaan (siinä, missä miehiäkin). Vanhoissa arvoissa ja niiden ihannoimisessa ei ole mitään väärää. Päinvastoin.
Hänellä on sentään selkeä linja toisin kuin eräillä venkoilijoilla ja takinkääntäjillä.
Harmaaritari on hyvä vaan , ja jatkaa niin kuin ennenkin:)misspönttöuuni kirjoitti:
Minusta on ihan oikein, että h*roper*eisiä naisia kritisoidaan (siinä, missä miehiäkin). Vanhoissa arvoissa ja niiden ihannoimisessa ei ole mitään väärää. Päinvastoin.
Hänellä on sentään selkeä linja toisin kuin eräillä venkoilijoilla ja takinkääntäjillä.
Harmaaritari on hyvä vaan , ja jatkaa niin kuin ennenkin:)Ju kiits tuesta, niin aionkin :D
Harmaaritari kirjoitti:
Ju kiits tuesta, niin aionkin :D
Äläkä kuuntelu tuota yhtä.
Minusta sinä olet aika kaukana miehestä, jolla olisi itsetunto-ongelmaa. :)
Anaconda vain yrittää nyt revanssia ja iskua vyön alle.
(kur)- mitävittua
Harmaaritari kirjoitti:
Joopa joo, itseasiassa kun olen huomannut palstallakin oikeasti olevani niitä avarakatseisimpia en oikein tosissaan voi ottaa teidän oikeiden rasistien puheita.
Et todellakaan ole mikään avarakatseinen :D
- huono.itsetunto.sillä
(kur)Harmis haukkuu milloin ketäkin, ei se hyvältä itsetunnolta vaikuta kun pitää pönkittää itseään ja haukkua muita. Vuosia sen kommentteja seuranneena...
(kur)Eri kun minusta a<na just hauska kun se yrittää noita häpäisyiskuja, ne vaan kun ei pure vaan naurattaa niin ne toimii just niinkuin pitääkin :D
- hyi.yäk
Ananias kirjoitti:
Ei mitään, meillä on vain heikkoitsetuntoisen Ikiksen pyrkimykset korostaa itseään. Oikeastaan voisi sanoa että olet osittain minun luomukseni, sillä ennenkuin aloin pilkata teitä ätmejä tosissani, sinäkin olit vain pilluttomuuttasi palstalla kitisevä vanhapoika."Ei mitään, meillä on vain heikkoitsetuntoisen Ikiksen pyrkimykset korostaa itseään. "
Älä muuta virka. Kehuu itseään jatkuvasti, miten on hyvä ja kunnollinen, avarakatseinen, mukava henkilö.. Mutta monet sen kommentit antaa kuvaa ihan toisenlaisesta ihmisestä. mitävittua kirjoitti:
Et todellakaan ole mikään avarakatseinen :D
Onhan se.
Mitä sinä höpiset.hyi.yäk kirjoitti:
"Ei mitään, meillä on vain heikkoitsetuntoisen Ikiksen pyrkimykset korostaa itseään. "
Älä muuta virka. Kehuu itseään jatkuvasti, miten on hyvä ja kunnollinen, avarakatseinen, mukava henkilö.. Mutta monet sen kommentit antaa kuvaa ihan toisenlaisesta ihmisestä.No pitäiskö nähdä tekstien taakse? Joskus on jokaisen kärjistettävä, että asia huomataan.
Jos hän niin kehuu, niin sittenhän MEITÄ on ainakin kaksi... :D Minäkin olen siinä vanavedessä niin mukava ja avarakatseinen, että eipä me siihen kerhoon muita enää tarvitakaan.
(naurua)
Mukavien ihmisten kiintiö on täysi. Me vaan älytään sanoa se nyt ääneen. Osa alkaa nikotella hah. :Dhuono.itsetunto.sillä kirjoitti:
Harmis haukkuu milloin ketäkin, ei se hyvältä itsetunnolta vaikuta kun pitää pönkittää itseään ja haukkua muita. Vuosia sen kommentteja seuranneena...
En usko..
- eiole
Onhan se.
Mitä sinä höpiset.Joo, ei todellakaan ole. Mitä sinä höpiset.
- sellainen.harmis
En usko..
Harmis on erityisen kunnostautunut muiden ulkonäön haukkumisessa, jos missään uutisessa on kuva, niin sen on ihan pakko kommentoida negatiivisesti.
- röhötän
Sinun sanottavat on jo nähty moneen kertaan. Harmaaritarilla on sentään asiaa.
"Sinun sanottavat on jo nähty moneen kertaan. Harmaaritarilla on sentään asiaa."
Nyt tuli röhönauru.. Ikis on jauhanut vuosia täysin samoja asioita, päivästä ja kuukaudesta toiseen. :D eiole kirjoitti:
Joo, ei todellakaan ole. Mitä sinä höpiset.
HILJAA!! Älä väitä minulle vastaan. Minä kyllä tiedän...
Nih..misspönttöuuni kirjoitti:
Nih..Älä välitä noista, täällä on paljon noita puskavihaajia taustalla jotka aika-ajoin yrittää iskeä vyön alle asiattomuuksilla. Yleensähän niille ei kannata vastata vaikka jokushan niitä on toki hauska lietsoa vihassaan :D
- totta.se.on
Harmaaritari kirjoitti:
Älä välitä noista, täällä on paljon noita puskavihaajia taustalla jotka aika-ajoin yrittää iskeä vyön alle asiattomuuksilla. Yleensähän niille ei kannata vastata vaikka jokushan niitä on toki hauska lietsoa vihassaan :D
Mutta tottahan se on. Voin vaikka etsiä ne kommentit joissa haukut ihmisten ulkonäköä ja nostaa joka ikisen esiin. Et ole mukava ihminen vaikka sellaiseksi itseäsi luuletkin.
- ettäs.tiedät
Nih..Ja mä tiedän myös, ja saan kyllä oman mielipiteeni sanoa. Rasittavaa toi sun "hiljaa!" jokaisessa keskustelussa. Menet jopa jalkapallokeskusteluun hakemaan huomiota, antaisit niiden keskustella jalkapallosta jotka haluaa.
röhötän kirjoitti:
"Sinun sanottavat on jo nähty moneen kertaan. Harmaaritarilla on sentään asiaa."
Nyt tuli röhönauru.. Ikis on jauhanut vuosia täysin samoja asioita, päivästä ja kuukaudesta toiseen. :DJoskus voi olla viisainta jauhaa, jos vastapuolella on vaikka luetunymmärtämisen vaikeutta? :)
Silloin on hyvä varmistaa, että väki tajuaa.ettäs.tiedät kirjoitti:
Ja mä tiedän myös, ja saan kyllä oman mielipiteeni sanoa. Rasittavaa toi sun "hiljaa!" jokaisessa keskustelussa. Menet jopa jalkapallokeskusteluun hakemaan huomiota, antaisit niiden keskustella jalkapallosta jotka haluaa.
Minä olen rasittava.
Se on jo tiedossa. :D
Se pitää vaan kestää.Harmaaritari kirjoitti:
Älä välitä noista, täällä on paljon noita puskavihaajia taustalla jotka aika-ajoin yrittää iskeä vyön alle asiattomuuksilla. Yleensähän niille ei kannata vastata vaikka jokushan niitä on toki hauska lietsoa vihassaan :D
Heh...
Sinun puolestasi ihan vähän vaan huudatan...:D
Olin tässä hollilla nyt niin sopivasti.
(kihertää)misspönttöuuni kirjoitti:
Minusta on ihan oikein, että h*roper*eisiä naisia kritisoidaan (siinä, missä miehiäkin). Vanhoissa arvoissa ja niiden ihannoimisessa ei ole mitään väärää. Päinvastoin.
Harmaaritari on hyvä vaan , ja jatkaa niin kuin ennenkin:)"Minusta on ihan oikein, että h*roper*eisiä naisia kritisoidaan (siinä, missä miehiäkin). "
Miksi ihmisten seksielämä kuuluisi muille?outsider1 kirjoitti:
"Minusta on ihan oikein, että h*roper*eisiä naisia kritisoidaan (siinä, missä miehiäkin). "
Miksi ihmisten seksielämä kuuluisi muille?Ai miten kuuluisi? Kai rietastelusta saa mielipiteensä tuoda ilmi ja PAHEKSUA? Nykyajan touhu on niin leväperäistä, että ei ihme, että hirvittää. Pyrrr...tshyi!
Kun ei "kuuluisikaan", mutta joskus tahtoo jopa seinän läpi kuulua. Sitähän emme tietenkään voi hyväksyä.- EdesUnissa
Ai miten kuuluisi? Kai rietastelusta saa mielipiteensä tuoda ilmi ja PAHEKSUA? Nykyajan touhu on niin leväperäistä, että ei ihme, että hirvittää. Pyrrr...tshyi!
Kun ei "kuuluisikaan", mutta joskus tahtoo jopa seinän läpi kuulua. Sitähän emme tietenkään voi hyväksyä.Minä pidän kaikista naisista, mutta leväperäisistä erikoisesti. Älkää haukkuko niitä !
Helpot naiset ovat muutenkin niin harvassa että pelotatte ne muutamat piiloon. misspönttöuuni kirjoitti:
Ai miten kuuluisi? Kai rietastelusta saa mielipiteensä tuoda ilmi ja PAHEKSUA? Nykyajan touhu on niin leväperäistä, että ei ihme, että hirvittää. Pyrrr...tshyi!
Kun ei "kuuluisikaan", mutta joskus tahtoo jopa seinän läpi kuulua. Sitähän emme tietenkään voi hyväksyä.Juuri tuollaisten asenteiden takia niin harva haluaa asua maaseudulla.
- surettaa
Ananias kirjoitti:
Ikis, oikeasti elämä on ihan muualla."Et sinä mitään myönnä, olet jämähtänyt palstatrolliksi ja täältä sinä pyrit löytämään paikkasi maailmassa."
Jep, harmis on aika surullinen tapaus... :(
- MiesJokaTietääMitäPotkii
Koirapuistot on homoille. Olen 100% hetero
- Totuus-
Jännämiehet ei tykkää lapsista eikä koirista joten potkivat molempia.
- crux
Sanon että ennen oli paremmin. Ennen oli edes jonkinlainen yhtenäisyyskulttuuri. Ihmiset katsoivat samat TV-ohjelmat samaan aikaan, yhteiskunta heräsi aamulla ja meni illalla nukkumaan. Kaikki ei ollut mahdollista ja niin oli hyvä. Nykyään on mahdollista tehdä älyttömyyksiä "24/7" koska kaikki on irrallista ja tarkoituksetonta.
Välitän sinusta vaikka et oletkaan kuninkaani, sir harmaaritari on luvattu kauneimalle kukalle.
Minun lapsien päälle meinasi ajaa iso postin auto lapsien tietojen mukaan kun kerhosta tullessa ylitti tie ei tullut ketään ja postiautojen kaahasi lapsien päin eikä hidastanut ja lapset pelästy.
Lapseni olivat suojatiellä.🙄
Totesin lapsille miksi lähditte kiertää puiston kautta ja sanoin että on tienylitykset turvattomia ja kaikki ei pidä lapsista.valtakunta kirjoitti:
Minun lapsien päälle meinasi ajaa iso postin auto lapsien tietojen mukaan kun kerhosta tullessa ylitti tie ei tullut ketään ja postiautojen kaahasi lapsien päin eikä hidastanut ja lapset pelästy.
Lapseni olivat suojatiellä.🙄
Totesin lapsille miksi lähditte kiertää puiston kautta ja sanoin että on tienylitykset turvattomia ja kaikki ei pidä lapsista.Aika ikävä juttu jos tahalleen noin pelottelee :( Joskus noissa kyllä risteyksissä sekin paha että jos korkea auto ja oikeelle kääntymässä niin se kuski ei välttämättä nää kun pienet lapset niin matalalla että jää kuolleeseen kulmaan. Kirkasta kampetta mahdollisuuksien mukaan päälle varmaan paras mitä voi yrittää tehdä semmosen ehkäsemiseks. Ihan hyvä kun oot varottanu, ei varmaan oo haitaks jos osaavat vähän pitää varansa yksin liikkuessaan.
Harmaaritari kirjoitti:
Aika ikävä juttu jos tahalleen noin pelottelee :( Joskus noissa kyllä risteyksissä sekin paha että jos korkea auto ja oikeelle kääntymässä niin se kuski ei välttämättä nää kun pienet lapset niin matalalla että jää kuolleeseen kulmaan. Kirkasta kampetta mahdollisuuksien mukaan päälle varmaan paras mitä voi yrittää tehdä semmosen ehkäsemiseks. Ihan hyvä kun oot varottanu, ei varmaan oo haitaks jos osaavat vähän pitää varansa yksin liikkuessaan.
Oon ajanut kuorma-auto kortin ja kyseinen ongelma ei ollut kuollutkulma
valtakunta kirjoitti:
Oon ajanut kuorma-auto kortin ja kyseinen ongelma ei ollut kuollutkulma
Ohoh, sähän hurja oot, harvemmin naisilla kuorkkikorttia kai :)
Harmaaritari kirjoitti:
Aika ikävä juttu jos tahalleen noin pelottelee :( Joskus noissa kyllä risteyksissä sekin paha että jos korkea auto ja oikeelle kääntymässä niin se kuski ei välttämättä nää kun pienet lapset niin matalalla että jää kuolleeseen kulmaan. Kirkasta kampetta mahdollisuuksien mukaan päälle varmaan paras mitä voi yrittää tehdä semmosen ehkäsemiseks. Ihan hyvä kun oot varottanu, ei varmaan oo haitaks jos osaavat vähän pitää varansa yksin liikkuessaan.
Ainut ongelma on ollut kännykkä/navikaattori varmaakin ja liian korkea nopeus.
Harmaaritari kirjoitti:
Isällä kuorma-auto ajoja joten ajoin sen todennäköisesti isän firman takia kun sitä isä ehdotti ja maksoi kortin, ei sitten ole kysellyt ajoon kun eläkkeelle jäi mutta ukkoani jatkuvasti yrittää ajattaa jos uudestaan saisi ajoja.
Kyseli viimeksi taxin ajoon mutta mun ukkolla on pelkoja tuollaista asiakaspalvelua tehdä. Ukollani on heikkouksia ja joudun näissä tapauksissa olemaan se rohkeampi.Harmaaritari kirjoitti:
Ukkoseni on itse suunnitellut mennä hoitoon noista lapsuuden tulleista traumoista ja voin olla hyvin ylpeä hänestä.
Harmaaritari kirjoitti:
Siis korttia ehdotti että on nyt halvempi kuorma-autokortti ja ne hinnat nousee. Toinen on se että yritti ukkoseni laittaa yhdistelmä ja rekkaan ajamaan ja kauhistelin, että on kohta viikkoja pois.
Isäni on kova töitä tekemään ja töitä antamaan mutta se onkin sit liian heikoin rahoin ja joutui kerran siitäkin kun ei ollut yhdellä tedin mukaista palkkausta.Harmaaritari kirjoitti:
isäni on yritysmies ja oli rikas siihen asti kun äiti jätti isäni ja isäni masentu ja kaikki meni alta ja meiltä asuntoihin.
Äitini vain katosi ottamalla sisaren mukaan ja jätti minut isän kanssa ilmoitta lähdöstäni ettei isäni tiedä. Perustelu toisen lapsen ottamisella ettei joudu elastusta maksaa.valtakunta kirjoitti:
isäni on yritysmies ja oli rikas siihen asti kun äiti jätti isäni ja isäni masentu ja kaikki meni alta ja meiltä asuntoihin.
Äitini vain katosi ottamalla sisaren mukaan ja jätti minut isän kanssa ilmoitta lähdöstäni ettei isäni tiedä. Perustelu toisen lapsen ottamisella ettei joudu elastusta maksaa.Siis ilmoittamatta lähdöstään kellekään.
Itse olin 4vuotias. Muistan ainoastaan siihen aikaan olevani suurimman osan autossa koska isä etsi äitiä ja opettelin rekkareita ja niitä kävin läpitte.valtakunta kirjoitti:
Ukkoseni on itse suunnitellut mennä hoitoon noista lapsuuden tulleista traumoista ja voin olla hyvin ylpeä hänestä.
Juu kyllä se hyvä varmaan ois päästä purkamaan jos on jotain jäänyt eikä kaikista oo noihin asiakaspalveluhommiin, eikä tarviikaan olla, paree jos löytyis sellanen homma jota ois kiva tehdä. Tavallaan ymmärrän kyllä tuon isäskin tilanteen, vissiin aika kovaa kilpailu tuolla kuljetuspuolella niin ei varmaan aina oo hirveetä rahan roisketta niin että voi ola tiukassa pystyä maksamaan vaikka haluiskin.
valtakunta kirjoitti:
Siis ilmoittamatta lähdöstään kellekään.
Itse olin 4vuotias. Muistan ainoastaan siihen aikaan olevani suurimman osan autossa koska isä etsi äitiä ja opettelin rekkareita ja niitä kävin läpitte.Aika rankaa sulla ollu lapsuudessa varmaan kun noin pienenä tullut tuollasia juttuja mutta oot selvinnyt hyvin noista ja ite nyt hoidat sitten montaa lasta.
valtakunta kirjoitti:
Isällä kuorma-auto ajoja joten ajoin sen todennäköisesti isän firman takia kun sitä isä ehdotti ja maksoi kortin, ei sitten ole kysellyt ajoon kun eläkkeelle jäi mutta ukkoani jatkuvasti yrittää ajattaa jos uudestaan saisi ajoja.
Kyseli viimeksi taxin ajoon mutta mun ukkolla on pelkoja tuollaista asiakaspalvelua tehdä. Ukollani on heikkouksia ja joudun näissä tapauksissa olemaan se rohkeampi.Kylläpä huonosti kirjoitin ”sen ” tarkoitti ajokorttia..dysfasiassa tulee helposti korvattua pronominillä, joten koko teksti pilalla.
valtakunta kirjoitti:
Kylläpä huonosti kirjoitin ”sen ” tarkoitti ajokorttia..dysfasiassa tulee helposti korvattua pronominillä, joten koko teksti pilalla.
Juu, ymmärsin eli ihan hyvä teksti se oli :) Hyviä öitä sullekin, minä meen ny nukkumaan :)
Harmaaritari kirjoitti:
Aika rankaa sulla ollu lapsuudessa varmaan kun noin pienenä tullut tuollasia juttuja mutta oot selvinnyt hyvin noista ja ite nyt hoidat sitten montaa lasta.
Lapset ovat minun tärkeyteni ja vielä suuremmalla syyllä syy on se miksi minulle perheellisyys on tärkeä ja hyvinvointi.
- Niinpähän
Itse en tästä ratkaisusta innostu, tuntuu kovin amerikkalaiselta. Jota juuri typerät kauppiaitten tv-kanavat ilta illan jälkeen tarjoilevat. Mielestäni me täällä Euroopassa olemme hoitaneet asiamme aina keskinäisesesti sopimalla ja yhteistyöllä.
- ylva
Voin kommentoida ainoastaan oman kokemukseni ja käyttäytymismuutosteni pohjalta.
Käyn töissä, jossa osaamiseni pohjautuu pitkälti sosiaaliseen kanssakäymiseen. Vapaat viihdyn yksin ja harrastan liikuntaa yksilölajeina. Käyn kaupassa kerran viikossa ja valikoin ajankohdat, jolloin on mahdollisimman vähän väkeä liikenteessä.
Lomailen kauempana.
Eli kohtaan hyvin harvoin hankalia tilanteita ventovieraitten suhteen. Asioissa on aina kaksi puolta, jos konflikti syntyy. Olen joskus ollut jonkun tiellä/ autoillessa ehkä liian hidas/ valinnut sanani väärin. Mikäli minua tuupitaan vahingossa kaupassa, en kiihdy nollasta sataan. Jos joudun odottamaan hitaampaa asioijaa edelläni, en pillastu. Minun ei tarvitse mennä kauppaan, jos on sovitttu aikataulu siihen lähiminuuteille.
Matkustan joskus junalla, metrolla, bussilla ja silloin otan fiiliksen helposta liikkumisesta.
Miksi kaikesta pitää tehdä vaikeaa. - Kiltti-Ja-Kunnollinen
Naista ei haittaa jos mies potkii naisen koiraa.
Ainahan mie olen poistanu paikalle kuulumattomat henkilöt.. :D
Jos vihaa koiria niin ei tarvi pärstää koiraparkissa näkyä.- klfkfgdf
Niin murenee. Kakkua ei voi sekä syödä että säästää samaan aikaan vaikka suvakit niin luulevatkin. No pitäkööt hauskaa, niin minäkin teen kun ei ole mitään mikä oikeasti rajoittaisi.
- Totuus-
Varmaan sillä koiran potkija jännämiehellä on vaimo kotona.
Täytyy lisätä tähän ketjuun vielä lapsien vihasuudesta linkki
https://yle.fi/uutiset/3-10260818
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1222583Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2262222Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611593Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1791425- 561300
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751086Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa671066- 36991
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi39962- 52914