OMITUISTA AJATTELUA

AsiallisuuttaJo

Tällä palstalla on havaittavissa omituista ajattelua. Sellaista, että "miehiä on liikaa", ja että "naisista on pulaa".
Höpö höpö. Kyllä sekä miehiä että naisia on sopiva määrä. Ja on selvää, että jotkut miehet (ja naiset) haluavat olla sinkkuja, koska avioliittoon sitoutumisessa on omat rasitteensa.

Jotkut feministit yrittävät jauhaa sellaista höpöjuttua, että "mies haluaa aina iskeä naisen". -No, tähän sanoisin, että oikeasti monet miehet haluavat JUTELLA naisen kanssa, mutta juttelevat miehet EIVÄT HALUA TUTTAVUUTTA NAISEN KANSSA. Kun sanoo sen jo järkikin, että lähempi tuttavuus voi olla melkoinen rasite.

40

2239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ”avioliittoon sitoutumisessa on omat rasitteensa.”
      Juuri näin

    • Reuho

      Ehkä joillakin 18-vuotiailla on kuvitelma, että "avioliitossa olevat ovat valtavan onnellisia", ja että "vanhojenpiikojen ja vanhojenpoikien elämä on ankeaa". Tosin tuon jälkimmäisen lausunnon olen aikoinaan kuullut eräältä 29-vuotiaalta kauppaoppilaitoksen naisopettajalta, joka ei silloin vielä ollut naimisissa. (Nykyään on.)

      Joo, täytyy sanoa, että alkeellista ajattelua on turhan paljon. Jokainen järkevä kyllä tietää, että avioliitto ei aina ole onnellinen, ja että sinkkujen elämä ei ole mitenkään "ankeaa". Jos jollakin sinkulla menee huonosti, niin se johtuu kyllä muista syistä, eikä ollenkaan sinkkuudesta.

      • äijäViisas

        Yes, tuo on miehen puhetta !


    • väestöpyramidi

      Yleensä ihmiset pariutuvat suunilleen omanikäistensä kanssa. Jos puhutaan alle 50-vuotiaista, niin kyllä Suomessa on naisia kaikissa ikäluokissa paljon vähemmän mitä miehiä. Tässä faktaa:

      https://www.populationpyramid.net/finland/2017/

      • vcvccccc

        Ei tuo kerro kaikkea, koska vaihtuvuus on nykyään niin suurta -monelle on tarjolla edes joskus jotain joka ikäluokassa.

        Ennen pariuduttiin nuorina. Jos silloin ei onnistunut, se oli myöhemmin haastavaa. Myös some on mullistanut kaiken. Ei tarvitse edes poistua kotoa pitääkseen yhteyttä satoihin - tuhansiin ihmisiin.

        Haittapuolena tietysti se, että houkutuksia on liikaa.


      • Sampo_Kaulakiikku
        vcvccccc kirjoitti:

        Ei tuo kerro kaikkea, koska vaihtuvuus on nykyään niin suurta -monelle on tarjolla edes joskus jotain joka ikäluokassa.

        Ennen pariuduttiin nuorina. Jos silloin ei onnistunut, se oli myöhemmin haastavaa. Myös some on mullistanut kaiken. Ei tarvitse edes poistua kotoa pitääkseen yhteyttä satoihin - tuhansiin ihmisiin.

        Haittapuolena tietysti se, että houkutuksia on liikaa.

        "Ei tuo kerro kaikkea, koska vaihtuvuus on nykyään niin suurta -monelle on tarjolla edes joskus jotain joka ikäluokassa."

        Ei vaihtuvuutta ole muilla kuin ytmeillä ja muilla alfamiehillä. Naiset ovat niin pitkään sinkkuna kunnes pääsevät jonkun ytmin tai alfamiehen panorinkiin. Tästä suuresta vaihtuvuudesta keskitason miehet saavat enää joitain murusia ja ätmit eivät kostu yhtikäs mitään.


    • OlenNähnyt

      Joissakin paikoissa on paljon miehiä, joissakin taas paljon naisia. Esimerkiksi jossain Kainuun pikkukunnan huoltoaseman baarissa likimäärin kaikki asiakkaat ovat miehiä, kun taas Helsingin Stockmannin kahvilassa asiakkaista ehkä noin 20 prosenttia on miehiä ja noin 80 prosenttia on naisia.

      • Reuho

        Kun aloitin yhteiskoulun eräässä Varsinais-Suomen pikkukaupungissa, oli 1. luokallamme 18 poikaa ja 22 tyttöä. Vuodet kuluivat, ja yhteiskoulun viidennellä oli poikia enää 11 ja tyttöjä noin 20. ( Peruskoulunuorisolle tiedoksi, että yhteiskoulun 1. lk vastasi peruskoulun viidettä, ja yhteiskoulun 5. lk vastasi peruskoulun 9. luokkaa.)

        Muistaakseni kaikilla yhteiskoulun luokilla oli tyttöjä jonkun verran enemmän kuin poikia.


      • Reuho kirjoitti:

        Kun aloitin yhteiskoulun eräässä Varsinais-Suomen pikkukaupungissa, oli 1. luokallamme 18 poikaa ja 22 tyttöä. Vuodet kuluivat, ja yhteiskoulun viidennellä oli poikia enää 11 ja tyttöjä noin 20. ( Peruskoulunuorisolle tiedoksi, että yhteiskoulun 1. lk vastasi peruskoulun viidettä, ja yhteiskoulun 5. lk vastasi peruskoulun 9. luokkaa.)

        Muistaakseni kaikilla yhteiskoulun luokilla oli tyttöjä jonkun verran enemmän kuin poikia.

        Kyllähän jo joskus 80 -luvulla enemmistö lukion käyneistä oli tyttöjä, että ei tuo tyttöjen parempi koulumenestys mikään uusi ilmiö ole.


    • Pillujen--asiantuntija

      Se vaan ettei naiset halua edes jutella rumien miesten kanssa. Siksi on satoja tuhansia ätmejä jotka eivät saa koskaan parisuhdetta.

      • miljoonaätmiä

        No tämä kommenttihan juuri puuttui.


    • JonGrumback

      Miksi edes alkaa parisuhdetta, koska parisuhde tuo monenlaista velvoitetta ja sitoo ihmisen kokonaisuudessaan parisuhteeseen.
      Parisuhteen voi jättää komeille ja jännämiehille, jotka on luotu parisuhteeseen.
      Rumat on luotu elämään parisuhteen ulkopuolella.

      • Sinkkunainen

        Keskenäänkö ne komeat jännämiehet pariutuu?
        Itse en halua koskaan parisuhteeseen, en minkäänlaisen miehen kanssa. Liian vaivalloista.


    • Jos nyt ajatellaan perinteistä avioliittoa, niin onko ihme että naiset sellaista karsastavat?

      Voisinhan mäkin ajatella perinteistä avioliittoa, jos mä saisin sen miehen roolin..välillä leikkisin vähän lasten kanssa..ja heittäisin roskat roskikseen töihin mennessä...Töistä tullessa olisikin hymyilevä puoliso odottamassa ja ruoka valmiina..sitten voiskin lösähtää soffalle.

      • Joo. Suurten ikäluokkien miehet on tyypillisesti ihan surkeita tekemään ruokaa. Ja sitten tuo avuttomuus on usein vielä periytynyt tyttärille.


      • Ennen saatto ollakin niin, että se ukko oli metsätöissä 12 tuntia ja kantoi olallaan metrihangessa kuusitukkeja, kotiintullessa ryysti ensin 2 litraa paistin läskilientä ja alkoi vasta sitten syömään. Nykyään ei tarvitse tehdä noin raskasta työtä ja unohdetaan, että se nainenkin on tehnyt onan työpäivänsä.

        Puntit pitää tasaantua kaikellatavalla. Ja siitähän sitä saa sellaista laatuaikaa naisensa kanssa, kun tekee kotihommat yhdessä. Eikös täällä miehet kilju sitä kuorossa?


      • scrg kirjoitti:

        Joo. Suurten ikäluokkien miehet on tyypillisesti ihan surkeita tekemään ruokaa. Ja sitten tuo avuttomuus on usein vielä periytynyt tyttärille.

        Miesten syytä siis.


      • Dissident kirjoitti:

        Ennen saatto ollakin niin, että se ukko oli metsätöissä 12 tuntia ja kantoi olallaan metrihangessa kuusitukkeja, kotiintullessa ryysti ensin 2 litraa paistin läskilientä ja alkoi vasta sitten syömään. Nykyään ei tarvitse tehdä noin raskasta työtä ja unohdetaan, että se nainenkin on tehnyt onan työpäivänsä.

        Puntit pitää tasaantua kaikellatavalla. Ja siitähän sitä saa sellaista laatuaikaa naisensa kanssa, kun tekee kotihommat yhdessä. Eikös täällä miehet kilju sitä kuorossa?

        Kilju mitä kuorossa?

        Mä olen pääosin nähnyt näitä juttuja, joissa naisen pitäis toimia miehensä "piikana ja pilluna"


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kilju mitä kuorossa?

        Mä olen pääosin nähnyt näitä juttuja, joissa naisen pitäis toimia miehensä "piikana ja pilluna"

        No täällä ihmetellään, miksi kunnon mies ei kelpaa ja haluttas köhnöttää kokoajan sen mamman vieressä. Sinäkinhän olet saanut kritiikkiä, että täällä haaskaat sitä aikaa.

        LiZkin esimerkiks sitten painaa kämppää ja muksuja puhtaaks suurinpiirtein yksin. Ja miehelle kelpais taatusti kahdenkeskinenkin aika. Mutta sekinhän oikeasti pitää tehdä yhdessä.

        Ja onhan se kummallekin tietty tärkee. Itsekin riemuitsit sellaisesta tässä taannoin. Rantsulla olitte yhdessä ukkos kanssa. Kotona ootte yhdessä paljon, vaikka teettekin omianne. Kumpikin tuntuu tyytyväiseltä. Ihan tänne asti kuulostaa siltä.

        Tälleen kuin minä taas vedän ja mun nainen, että on ihan omat elämät eri mestoissa, on selkeempi. Mutta on se vaan kummankin hoidettava se oma elämä, eikä vaan odottaa, että joku muu tekee sen.

        Ei hitto täälläkään pyykit peseytyneet, vaikka annoin kuules niille aikaa... ite piti prkele survoo koneeseen ja narulle. ...


      • Dissident kirjoitti:

        No täällä ihmetellään, miksi kunnon mies ei kelpaa ja haluttas köhnöttää kokoajan sen mamman vieressä. Sinäkinhän olet saanut kritiikkiä, että täällä haaskaat sitä aikaa.

        LiZkin esimerkiks sitten painaa kämppää ja muksuja puhtaaks suurinpiirtein yksin. Ja miehelle kelpais taatusti kahdenkeskinenkin aika. Mutta sekinhän oikeasti pitää tehdä yhdessä.

        Ja onhan se kummallekin tietty tärkee. Itsekin riemuitsit sellaisesta tässä taannoin. Rantsulla olitte yhdessä ukkos kanssa. Kotona ootte yhdessä paljon, vaikka teettekin omianne. Kumpikin tuntuu tyytyväiseltä. Ihan tänne asti kuulostaa siltä.

        Tälleen kuin minä taas vedän ja mun nainen, että on ihan omat elämät eri mestoissa, on selkeempi. Mutta on se vaan kummankin hoidettava se oma elämä, eikä vaan odottaa, että joku muu tekee sen.

        Ei hitto täälläkään pyykit peseytyneet, vaikka annoin kuules niille aikaa... ite piti prkele survoo koneeseen ja narulle. ...

        Mä olen käsittänyt että nää KetK- miehet haluaa juuri sellaisen perinteisen avioliiton..

        Juu, kyllä yhteistä aikaa pitää olla, vaikkei kokoajan kyljessä kiehnättäiskään..oma aika on myös tärkeää.

        Mä teen muussia ja siihen sitten jauhelihakastikkeen perään..kohta koiran kanssa lenkille, kunhan sade lakkaa! Sade! Voi ihmettä..


      • tyttöjen.kesken.kivaa

        miksi wwuwuw ja dissedent ette tapaa ja ala seukkaamaan eli wwuwuw olisi mies nainen eli isäntä talossa eli haluaa olla mies ja dissedentti on naisellinen nainen eli emäntä niin olisitte loistava lesbo pari


      • miehen.puutetta
        tyttöjen.kesken.kivaa kirjoitti:

        miksi wwuwuw ja dissedent ette tapaa ja ala seukkaamaan eli wwuwuw olisi mies nainen eli isäntä talossa eli haluaa olla mies ja dissedentti on naisellinen nainen eli emäntä niin olisitte loistava lesbo pari

        tai kummallakin on miehen ja kikkelin puute eli etsikää itsellenne iki oma mies


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä olen käsittänyt että nää KetK- miehet haluaa juuri sellaisen perinteisen avioliiton..

        Juu, kyllä yhteistä aikaa pitää olla, vaikkei kokoajan kyljessä kiehnättäiskään..oma aika on myös tärkeää.

        Mä teen muussia ja siihen sitten jauhelihakastikkeen perään..kohta koiran kanssa lenkille, kunhan sade lakkaa! Sade! Voi ihmettä..

        No mäkin teen sadepäivän hommia. Veneen pressut pitää saada harsittua kasaan. Talvella repeytyi vetskareita ja tuli reikiä... vanhat kuin venein.... ja huonosti edellinen pitänyt. Pitäis uusia... mutta ehkä seuraava omistaja tai sitten jos innostun, laitan itse talvella..

        Tuoppas joutessas mullekin evästä... heh...kehtaatko kipasta kamulle hei!!!???


      • wuhweli

        Nainen on luotu miehen palvelijaksi

        1 kor 7:36 Sanon teille, veljet: aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo, on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan, [Room. 13:11; 1. Piet. 4:7]


      • hanki.mies.itsellesi
        Dissident kirjoitti:

        No mäkin teen sadepäivän hommia. Veneen pressut pitää saada harsittua kasaan. Talvella repeytyi vetskareita ja tuli reikiä... vanhat kuin venein.... ja huonosti edellinen pitänyt. Pitäis uusia... mutta ehkä seuraava omistaja tai sitten jos innostun, laitan itse talvella..

        Tuoppas joutessas mullekin evästä... heh...kehtaatko kipasta kamulle hei!!!???

        vai pyytää nainen mieheltä evästä ja hankkisit miehen tsellesi niin korjaatte vene pressuja yhdessä tai miehesi korjaa ne ja sinä teet miehellesi evästä ja meikkaat itsesi ja puet jonkin kivan mekon ja kutsut syömään ja jälkkäriksi otat suukivat mieheltä niin huomaat mies onkin kiva


      • hanki.mies.itsellesi kirjoitti:

        vai pyytää nainen mieheltä evästä ja hankkisit miehen tsellesi niin korjaatte vene pressuja yhdessä tai miehesi korjaa ne ja sinä teet miehellesi evästä ja meikkaat itsesi ja puet jonkin kivan mekon ja kutsut syömään ja jälkkäriksi otat suukivat mieheltä niin huomaat mies onkin kiva

        No sellainen miespalvelija James ois aika vinha. Mutta sellaisen takia en kyllä mekkoja laita ja meikkaa. Ja laitattasin sillä kaikki hommat, kun itse vaan turisin säästä tai maailmantilanteista kahvikuppi kourassa.

        Helkatti! Kyllä kelpais... ihankuin Hugh Laurie siinä kyllä Jeeves hoitaa- sarjassa. Kyllä kävis...Siistiä!


      • Dissident kirjoitti:

        No sellainen miespalvelija James ois aika vinha. Mutta sellaisen takia en kyllä mekkoja laita ja meikkaa. Ja laitattasin sillä kaikki hommat, kun itse vaan turisin säästä tai maailmantilanteista kahvikuppi kourassa.

        Helkatti! Kyllä kelpais... ihankuin Hugh Laurie siinä kyllä Jeeves hoitaa- sarjassa. Kyllä kävis...Siistiä!

        Se oli muuten ykkössarja. Pokka pitää on kyllä sekin, mutta pikkasen tökkii uusintojen uusinnat, samoin nää jokakesäiset Poliisiopistot...


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Se oli muuten ykkössarja. Pokka pitää on kyllä sekin, mutta pikkasen tökkii uusintojen uusinnat, samoin nää jokakesäiset Poliisiopistot...

        Joo. Sillä Jeevesin näyttelijällä on muuten bibo... tai mikä se nyt olikaan? Kaksisuuntainen mielihäiriö? Maanisdebressiivinen??? No kuitenkin... ei uskois...

        Päikkärit tähän väliin... sadepäivä ramasee....krooh...


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Sillä Jeevesin näyttelijällä on muuten bibo... tai mikä se nyt olikaan? Kaksisuuntainen mielihäiriö? Maanisdebressiivinen??? No kuitenkin... ei uskois...

        Päikkärit tähän väliin... sadepäivä ramasee....krooh...

        Jaa en tiennyt, tiesin että on homo...

        Hyviä päikkäreita. Mä taas alan vasta nyt tekee sapuskaa ja varmaan sen jälkeen otan tirsat itekin.


      • Dissident
        Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa en tiennyt, tiesin että on homo...

        Hyviä päikkäreita. Mä taas alan vasta nyt tekee sapuskaa ja varmaan sen jälkeen otan tirsat itekin.

        Jaa, no se homous ei muistunut taas mun mieleen... Näin ne palaset loksahtelee, kun kopsautetaan yhdessä ajatukset kehiin.

        Mä taas tulin töihin... Jotenkin alkaa käymään hermoille tämä, kun koittaa laitella jotain venettä tai muuta ylimääräistä ja sitten töissäkin pitää ravata alituiseen. Noh jos tekee 12 tunnin työvuoroja, niin eipä tässä vuorokaudesta monta tuntia jää nukkumisen jälkeen muulle touhuamiselle...pitäis ymmärtää, mutta siltikin pinna meinaa kiristyä...

        Torstaina taidan tuulettaa nuppia ja ajella traktorilla puita metiköstä pois. Siinä mielikin lepää, vaikka kroppa ei....sopivaa vaihtelua alituiseen kiireeseen. Kaippa tuon veneenkin joskus saa valmiiks...


    • Naisilla on miehille käyttöä vain projektiluontoisiin juttuihin ja noihin tarpeisiin riittäisi paljon pienempi kuhnureiden joukko.

      • flowersreally

        Oliko sulla sitten aikoinaan nettideiteissä ilmo nimimerkillä ”projektipäällikkö”?


      • flowersreally kirjoitti:

        Oliko sulla sitten aikoinaan nettideiteissä ilmo nimimerkillä ”projektipäällikkö”?

        Eikö se pitäisi olla projektiorja?

        Noh, olin silloin vielä niin nuori ja sinisilmäinen. Enkä mä ollut sopiva tai pätevä niihin projekteihin.


    • .. TodMonet Naiset(kin) on Aika Tekel:eitä.. ;D

    • tiutityiyiyui

      Kyllä kait meitä miehiä on liikaa kun naiset saavat lukuisia yhteydenottojaan ulkonäöstään riippumatta, liikaa ja moni vieläpä aivan liian epätoivoinen.

    • 123d123d123d

      20-30 vuotiaita naisia on arviolta 40 000kpl, suomalaisia miehiä vastaavasti noin 45 000. lisäksi nuo naiset jaetaan 40 000 samanikäisen mamun kanssa, osa naisista iki-sinkkuja, monet lähtee ulkomaille tai ulkomaalainen mies tulee hakemaan vaimon suomesta, jotkut ulkomaalaiset käy suomessa vain panemassa naisia, lisäksi suuri osa 40-50 vuotiasta miehistä kallistuu nuoren 20-30 vuotiaan puoleen.

      loppuloksena naisia on noin 10% sitä määrä kohden mitä miehiä.

      • ky6jsryjkwryjsryjsryj

        Mikä siinä on että täällä pitää aina väittää että me, keski-ikäisetkin, miehet muka haluttaisiin jotain pissiksiä. Vaikka kuinka täällä yrität tuota jankuttaa niin ei ne nuoret naiset sulle kuitenkaan ala antamaan.


    • hienoahienoa

      https://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html
      Naimattomia miehiä 2017 oli 52,2% ja naisia vain 44,6%. Miehiä on siis ihan liikaa ja läheskään kaikille ei riitä naisia.

      https://www.stat.fi/til/kuol/2017/kuol_2017_2018-04-27_tie_001_fi.html
      Miehillä on Suomessa niin rankka elämä, että kuolevat keskimäärin 7,1 vuotta aiemmin kuin naiset.

      https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/62577-tutkija-yha-useampi-sinkkumies-ei-loyda-koskaan-naista?page=5
      Suomessa 16,5% miehistä jää yksin.

      Kerro nyt siis, että mikä tuossa on niin omituista ajattelua? Naisten elämä on helppoa ja miesten elämä on vaikeaa.

      • ErilaisiaTilanteita

        Ai naisten elämä helppoa ja miesten elämä vaikeaa ?? Asia ei ole noin yksiselitteinen. On aika paljon naisia, joilla on vaikeuksia, toki monella miehelläkin on. Ja on miehiä, jotka pääsevät helpolla useimmissa asioissa. Ja mainittakoon vielä, että tiedän useampia ns. rumia miehiä, jotka kuitenkin ovat päässeet naimisiin. Tosin se naimisiin pääseminen ei aina ole onnellinen asia.


      • ErilaisiaTilanteita kirjoitti:

        Ai naisten elämä helppoa ja miesten elämä vaikeaa ?? Asia ei ole noin yksiselitteinen. On aika paljon naisia, joilla on vaikeuksia, toki monella miehelläkin on. Ja on miehiä, jotka pääsevät helpolla useimmissa asioissa. Ja mainittakoon vielä, että tiedän useampia ns. rumia miehiä, jotka kuitenkin ovat päässeet naimisiin. Tosin se naimisiin pääseminen ei aina ole onnellinen asia.

        Totta. En ymmärrä miksi naisen elämä olisi helpompaa vain parisuhteen takia. Eikö tutkimukset itse asiassa todista päinvastaista, eli että sinkkunaiset ovat onnellisempia..

        Lisäksi on paljon enemmän parisuhteeseen "kelpaamattomia" miehiä verrattuna naisiin. Tarkoitan nyt jotain juoppoja, narkkeja, linnakundeja ja vakavasti mieleltään sairastuneita ja syrjäytyneitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe