https://www.is.fi/viihde/art-2000005722366.html?ref=rss
"Daily Mailin mukaan Hendrix eli aiemmin menevää, itsekeskeistä ja pinnallista elämää eikä siksi halunnut aiemmin äidiksi. Hän keskittyi ulkona käymiseen ja matkusteluun, mutta nyt 42-vuotiaana hän koki viimein olevansa valmis äidiksi, kun se ei yllättäen ollutkaan mahdollista.
– Olen 42-vuotiaana todella valmis äidiksi. Olin liian urakeskeinen ja liian itsekäs, että olisin voinut tehdä tämän vuosikymmen sitten. Asuin Los Angelesissa – se oli hektistä elämää ja minulla oli todellinen Peter Pan -syndrooma, Hendrix kertoo viitaten siihen, ettei hän halunnut kasvaa aikuiseksi.
– Ajattelin vain, mihin matkustaisin seuraavaksi, mikä oli siistein baari näyttäytymiseen ja kenen ihmisten kanssa oli hienointa viettää aikaa."
Nih, varmaan tuo on ihan yleinen ongelma vahvojen länsinaisten keskuudessa, voimissaan ne on noita Hauleyn mainitsemia eivätkä kiltit & kunnoliset miehet kelpaa kumppaneiksi kun niille pitäisi tehdä lapsiakin, yäk, ja sitten ykskaks onkin jo hirveä kiire jos äidiksi tahtoisikin.
Hayley ymmärsi sen myöhemmin
30
532
Vastaukset
"– Ajattelin vain, mihin matkustaisin seuraavaksi, mikä oli siistein baari näyttäytymiseen ja kenen ihmisten kanssa oli hienointa viettää aikaa."
.. Noh, Millä tavalla Tuo on Muka PeterPanSyndroomaa?.. Ihan Selvää HuomiHuomio- ja NarsuMarsuSyndroomaa tuo on.. Mut joo.. Asioiden Vääristely&Kaunistelu jne. Kuuluu Useimmiten "TaudinKuvaan".. ;P- väsyttävääjankutusta
No mikä sinusta EI ole NarSuMarSuiLua? Varmaan lyhyempi listaus...
väsyttävääjankutusta kirjoitti:
No mikä sinusta EI ole NarSuMarSuiLua? Varmaan lyhyempi listaus...
.. Onks Pakko Aina.. Tunkea PalkoKasveja HengitysElimeen.. Totuuksista.. ;(
- marmattavanuuska
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Onks Pakko Aina.. Tunkea PalkoKasveja HengitysElimeen.. Totuuksista.. ;(
Sinun jankutuksista ei mene herneet nokkaan, vaan noita kun on joka kohdassa...
Sinä tunnut olevan tosi negatiivinen ihminen, aina marisemassa joka asiasta... marmattavanuuska kirjoitti:
Sinun jankutuksista ei mene herneet nokkaan, vaan noita kun on joka kohdassa...
Sinä tunnut olevan tosi negatiivinen ihminen, aina marisemassa joka asiasta..... Äläs Selitä.. Sua selvästi harmittaa Syystä, jos Toisesta KissanNostaminen Pöydälle ja sen Näkyvillä Pitäminen.. ;D
.. SanoMattakin selvää on, ettei sellainen Haittaa kuin.. ;D
"Sinä tunnut olevan tosi negatiivinen ihminen, aina marisemassa joka asiasta... "
.. Tässä (Taas) OppiKirja EsiMerkki NarsuMarsuMaisesta ManiPulaattoRointi Yrityksestä.. ;D
- Sinkkunainen
Jos haluaa lapsen niin turvallisinta onkin saada lapsi yksin.
Miehillä on ristiriitainen suhtautuminen naisten tekemisiin. Ei ole hyvä jos lapset tekee nuorena. Ei ole hyvä sekään jos lapset tekee vanhempana.
Mitä se yleensä kuuluu kenellekään miten ihminen käyttää aikaansa. Matkustaa tai vaikka siivoaa. Ei minuakaan miesten tekemiset kiinnosta."Jos haluaa lapsen niin turvallisinta onkin saada lapsi yksin."
Osittain ehkä noin onkin, riippunee naisen miesvalinnasta. Sitä minä vaan ihmettelen kun pitkällä janalla perheen perustamine ja lapset on olleet naisten ykköstavoite, tehdä hyvä perhe hyvän miehen kanssa ja oikeastaan vasta feminismin nousun myötä on tullut tämä nykymalli että luodaan "uraa" ja biletetään liki nelikymppiseksi kunnes vasta aletaan etsiä sitä hyvää elättäjämiestä ja yrittämään lapsien tekemistä. Se katsos ei ole kovin loogista. Ensin halutaan se "ura" ja vasta sitten kun ollaan tukevasti työelämässä huomataan ettei tämä olekaan unelmien täyttymys ja aletaan haluta sitä perhettä tai ainakin lasta.. Jos sen lapsen hommaa yksin sen täytyy olla valtavan raskas homma hoitaa itsekseen ja se urakin siinä sitten ehtii jo jäähtyä tgai jos ei niin lapsi jää vaille hyvää hoitoa. Eikö olisi järkevää tehdä ne lapset hyvän miehen kanssa heti ja sitten kun ne alkaa olla teini-iässä sitten alkaisi "uran" luominen, vielä sen ehtisi ja lapsetkin olisi siinä vaiheessa niin isoja että jo pärjäävät.- Sinkkunainen
Harmaaritari kirjoitti:
"Jos haluaa lapsen niin turvallisinta onkin saada lapsi yksin."
Osittain ehkä noin onkin, riippunee naisen miesvalinnasta. Sitä minä vaan ihmettelen kun pitkällä janalla perheen perustamine ja lapset on olleet naisten ykköstavoite, tehdä hyvä perhe hyvän miehen kanssa ja oikeastaan vasta feminismin nousun myötä on tullut tämä nykymalli että luodaan "uraa" ja biletetään liki nelikymppiseksi kunnes vasta aletaan etsiä sitä hyvää elättäjämiestä ja yrittämään lapsien tekemistä. Se katsos ei ole kovin loogista. Ensin halutaan se "ura" ja vasta sitten kun ollaan tukevasti työelämässä huomataan ettei tämä olekaan unelmien täyttymys ja aletaan haluta sitä perhettä tai ainakin lasta.. Jos sen lapsen hommaa yksin sen täytyy olla valtavan raskas homma hoitaa itsekseen ja se urakin siinä sitten ehtii jo jäähtyä tgai jos ei niin lapsi jää vaille hyvää hoitoa. Eikö olisi järkevää tehdä ne lapset hyvän miehen kanssa heti ja sitten kun ne alkaa olla teini-iässä sitten alkaisi "uran" luominen, vielä sen ehtisi ja lapsetkin olisi siinä vaiheessa niin isoja että jo pärjäävät.Miehet on muuttuneet. Ei ole enää ns hyviä miehiä.
Pakko muuttaa käytäntöä naistenkin. Jos minulla olisi perheen perustaminen ajankohtaista niin en siihen miestä ottaisi. Yhden lapsen hankkisin joko luomumenetelmällä tai lahjoitetulla spermalla.
Samat etuudet työssäkäyvänä saisin kun vaikkapa ministerit.
Koska vaikkapa sinun asenteesi on mies elättäjänä niin sitä suuremmalla syyllä mies ei kuuluisi perheeseen. Sinkkunainen kirjoitti:
Miehet on muuttuneet. Ei ole enää ns hyviä miehiä.
Pakko muuttaa käytäntöä naistenkin. Jos minulla olisi perheen perustaminen ajankohtaista niin en siihen miestä ottaisi. Yhden lapsen hankkisin joko luomumenetelmällä tai lahjoitetulla spermalla.
Samat etuudet työssäkäyvänä saisin kun vaikkapa ministerit.
Koska vaikkapa sinun asenteesi on mies elättäjänä niin sitä suuremmalla syyllä mies ei kuuluisi perheeseen.Ehkäpä miehet on muuttuneet naisten ja yhteiekunnan muutosten myötä? Ei ole enää miehillä semmoista varmuutta elämästä että uskaltaisi ottaa vastuuta samalla tavoin kuin menneiden aikojen miehet joiden oli mahdollista löytää esim. eläketyöpaikka jo aprikymmoisenä, voi luottaa että jos ei töpeksi se työpaikka pysyy läpi vuosien, Nykyään hyvin useat ns, vakituisetkin työsuhteet on tanssia veitsenterällä viikko kerrallaan ainakin yksityisellä sektorilla.
No minusta vaan on aika epälloogista naisen alkaa jotain nelikymppisenä enää lapsia tekemään varsinkaan yksin. On ihan ok jos tekee kiltille & kunnolliselle miehelle perheen tai sitten on ok myös luoda se ura mutta siihen olisi hyvä sitten tyytyä, Kyllä tässä maailmassa lapsia syntyy ihan riittävästi ilm nkin että kenenkään niitä tarvitsisi näyttämisen vuoksi tehdä enää jos ei ole ydinperhettä eikä sitä äitigeeniä joka oli jo aiemmin laittanut tekemään.- Sinkkunainen
Harmaaritari kirjoitti:
Ehkäpä miehet on muuttuneet naisten ja yhteiekunnan muutosten myötä? Ei ole enää miehillä semmoista varmuutta elämästä että uskaltaisi ottaa vastuuta samalla tavoin kuin menneiden aikojen miehet joiden oli mahdollista löytää esim. eläketyöpaikka jo aprikymmoisenä, voi luottaa että jos ei töpeksi se työpaikka pysyy läpi vuosien, Nykyään hyvin useat ns, vakituisetkin työsuhteet on tanssia veitsenterällä viikko kerrallaan ainakin yksityisellä sektorilla.
No minusta vaan on aika epälloogista naisen alkaa jotain nelikymppisenä enää lapsia tekemään varsinkaan yksin. On ihan ok jos tekee kiltille & kunnolliselle miehelle perheen tai sitten on ok myös luoda se ura mutta siihen olisi hyvä sitten tyytyä, Kyllä tässä maailmassa lapsia syntyy ihan riittävästi ilm nkin että kenenkään niitä tarvitsisi näyttämisen vuoksi tehdä enää jos ei ole ydinperhettä eikä sitä äitigeeniä joka oli jo aiemmin laittanut tekemään.Tuskin lasta näyttämisen vuoksi tehdään. Nelikymppinen ymmärtää jo vastuunsa jos lapsen yksin tekee. Vastuu onkin helpompi kantaa yksin kun odottaa milloin kiltti ja kunnollinen mies muuttuu paskakasaksi.
Naisten vikahan se yhteiskunnan muuttuminen tietenkin on. Kerroitpa juuri taas yhden syyn miksi en miestä perheeseeni ottaisi. - trollikka
Harmaaritari kirjoitti:
"Jos haluaa lapsen niin turvallisinta onkin saada lapsi yksin."
Osittain ehkä noin onkin, riippunee naisen miesvalinnasta. Sitä minä vaan ihmettelen kun pitkällä janalla perheen perustamine ja lapset on olleet naisten ykköstavoite, tehdä hyvä perhe hyvän miehen kanssa ja oikeastaan vasta feminismin nousun myötä on tullut tämä nykymalli että luodaan "uraa" ja biletetään liki nelikymppiseksi kunnes vasta aletaan etsiä sitä hyvää elättäjämiestä ja yrittämään lapsien tekemistä. Se katsos ei ole kovin loogista. Ensin halutaan se "ura" ja vasta sitten kun ollaan tukevasti työelämässä huomataan ettei tämä olekaan unelmien täyttymys ja aletaan haluta sitä perhettä tai ainakin lasta.. Jos sen lapsen hommaa yksin sen täytyy olla valtavan raskas homma hoitaa itsekseen ja se urakin siinä sitten ehtii jo jäähtyä tgai jos ei niin lapsi jää vaille hyvää hoitoa. Eikö olisi järkevää tehdä ne lapset hyvän miehen kanssa heti ja sitten kun ne alkaa olla teini-iässä sitten alkaisi "uran" luominen, vielä sen ehtisi ja lapsetkin olisi siinä vaiheessa niin isoja että jo pärjäävät.No onhan tuo sulla oleva yks näkökanta, mutt maailma on muuttunut. Ensinnäkin nykypäivänä harva mies jaksaa yksin kiskoa perhettään taloudellisesti eteenpäin, lukuun ottamatta jotain huippu urheilijoita: jääkiekkoilijoita, rallikuskeja ym. joilla kyllä on varaa elättää vaikka suurempaakin perhettään.
Ei tämä nykyinen yhteiskunta kannusta töissä käyviä avioparina lapsia hankkimaan.
Paremmin tulee yksinhuoltajanakin toimeen; saa varman tarhapaikan jostain läheltä asuntoaan, asunnoksi tarpeeksi tilavan neliömäärältään, asumistuen jne. Raskasta se silti on olla 24h/vrk yhsin vastuussa arkielämän pyörittämisestä... mutt ei ainakaan tarvitse kuunnella sen aviopuolison valituksia... mitä kaikkea hän saa kestää... ja millaista elämää paitsi hän jää!
Olen noita kertomuksia kuunnellut... perheellisten eronneiden työkavereideni kertomia.
Jos nainen on kotona lasten kanssa ja työtön... luuletkos hänelle eläkettä kertyvän, kotona tehdystä työstä? Mies tienaa ja eläkettäkin kertyy koko ajalta. Jos aviopari eroaa, ei vaimolla ole eläkekertymiä niiltä vuosilta jotka perheelleen uurasti... ja hän aloittaa silloin aika tyhjästä sen loppu elämänsä toimeentulon kokoamisen. Kyllä naisen on viisaanpaa hankkia ensin se ammatti ja varmistaa toimeentulonsa lähde... sen jälkeen vasta mies ja lapset.
Miehet kun nykyään tuppaavat olemaan niitä kotoa karkaavia... pystyy nainen yksinkin hoitamaan sen lasten kasvatuksen; yhteiskunnan tuella... lähes kaikissa tapauksissa.
Vaikka on niitä muutamia tapauksia olemassa; joissa vastuun yhteisistä jälkeläistä on jaettu oikeudenmukaisesti, yhteishuoltajuudella.
Ja muutamia tapauksia joissa mies on se vastuunkantaja yksinään ...vaimon karattua maailmalle.
Itse mä aion hankkia ensin sen elantoni ja sen jälkeen perheen, jos on mahdollista... tai sitt jään sinkuksi, eikä sekään niin paha asia ole! Aina voin toisten lapsia helliä ja lahjoja heille jaella!
Nyt vois lähteäkin jo merelle, eväät mukana... kaunis päivä tulossa; kalastaa ja nauttia olostani. trollikka kirjoitti:
No onhan tuo sulla oleva yks näkökanta, mutt maailma on muuttunut. Ensinnäkin nykypäivänä harva mies jaksaa yksin kiskoa perhettään taloudellisesti eteenpäin, lukuun ottamatta jotain huippu urheilijoita: jääkiekkoilijoita, rallikuskeja ym. joilla kyllä on varaa elättää vaikka suurempaakin perhettään.
Ei tämä nykyinen yhteiskunta kannusta töissä käyviä avioparina lapsia hankkimaan.
Paremmin tulee yksinhuoltajanakin toimeen; saa varman tarhapaikan jostain läheltä asuntoaan, asunnoksi tarpeeksi tilavan neliömäärältään, asumistuen jne. Raskasta se silti on olla 24h/vrk yhsin vastuussa arkielämän pyörittämisestä... mutt ei ainakaan tarvitse kuunnella sen aviopuolison valituksia... mitä kaikkea hän saa kestää... ja millaista elämää paitsi hän jää!
Olen noita kertomuksia kuunnellut... perheellisten eronneiden työkavereideni kertomia.
Jos nainen on kotona lasten kanssa ja työtön... luuletkos hänelle eläkettä kertyvän, kotona tehdystä työstä? Mies tienaa ja eläkettäkin kertyy koko ajalta. Jos aviopari eroaa, ei vaimolla ole eläkekertymiä niiltä vuosilta jotka perheelleen uurasti... ja hän aloittaa silloin aika tyhjästä sen loppu elämänsä toimeentulon kokoamisen. Kyllä naisen on viisaanpaa hankkia ensin se ammatti ja varmistaa toimeentulonsa lähde... sen jälkeen vasta mies ja lapset.
Miehet kun nykyään tuppaavat olemaan niitä kotoa karkaavia... pystyy nainen yksinkin hoitamaan sen lasten kasvatuksen; yhteiskunnan tuella... lähes kaikissa tapauksissa.
Vaikka on niitä muutamia tapauksia olemassa; joissa vastuun yhteisistä jälkeläistä on jaettu oikeudenmukaisesti, yhteishuoltajuudella.
Ja muutamia tapauksia joissa mies on se vastuunkantaja yksinään ...vaimon karattua maailmalle.
Itse mä aion hankkia ensin sen elantoni ja sen jälkeen perheen, jos on mahdollista... tai sitt jään sinkuksi, eikä sekään niin paha asia ole! Aina voin toisten lapsia helliä ja lahjoja heille jaella!
Nyt vois lähteäkin jo merelle, eväät mukana... kaunis päivä tulossa; kalastaa ja nauttia olostani.No joo, ei yksin mutta sama se koskee naistakin että raskaaksi menee (hassaa, nyt kerrot että yyhoo pärjää hyvin mutta kun siitä joskus o keskusteltu ne itse ainakin väittäneet miten surkeaa on) mutta toi toki totta että asunnon ja hoitopaikat varmaan saa yksinhuoltajana suhteellisen helposti.
Joo, no kieltämättä itsekin yksinolemisesta tavallaan tykkäävänä kyllä toisaalta komppaan tuota yksinkasvatustakin kun just noi kitinät, että jos ei osu ihan nappivalinta toiseksi sekin sitten oman raskautensa aiheuttaa hommaan.
Joo, no kukin tyylillään sitten kai mutta sullakin kun sellanen luonne että touhuat ympäriinsä kaikenlaista hirveillä tehoilla niin siihen vielä jos lapsi niin huh huh, pelkkä ajatus jo lannistais useimmat. Joo, ei oo sinkuks jääminenkään huono vaihtoehto, sulla kuitenkin suvussa vissiin sen verran lapsiosastoa että niissäkin varmaan saa äitiviettiä tyydytettyä eikä oo sitten niin kiinni kuin omissa. Voit olla se kiva täti aina, paljon kivempi kuin vanhemmat :) juu, piehän hauskaa :)- trollikka
Harmaaritari kirjoitti:
No joo, ei yksin mutta sama se koskee naistakin että raskaaksi menee (hassaa, nyt kerrot että yyhoo pärjää hyvin mutta kun siitä joskus o keskusteltu ne itse ainakin väittäneet miten surkeaa on) mutta toi toki totta että asunnon ja hoitopaikat varmaan saa yksinhuoltajana suhteellisen helposti.
Joo, no kieltämättä itsekin yksinolemisesta tavallaan tykkäävänä kyllä toisaalta komppaan tuota yksinkasvatustakin kun just noi kitinät, että jos ei osu ihan nappivalinta toiseksi sekin sitten oman raskautensa aiheuttaa hommaan.
Joo, no kukin tyylillään sitten kai mutta sullakin kun sellanen luonne että touhuat ympäriinsä kaikenlaista hirveillä tehoilla niin siihen vielä jos lapsi niin huh huh, pelkkä ajatus jo lannistais useimmat. Joo, ei oo sinkuks jääminenkään huono vaihtoehto, sulla kuitenkin suvussa vissiin sen verran lapsiosastoa että niissäkin varmaan saa äitiviettiä tyydytettyä eikä oo sitten niin kiinni kuin omissa. Voit olla se kiva täti aina, paljon kivempi kuin vanhemmat :) juu, piehän hauskaa :)"(hassaa, nyt kerrot että yyhoo pärjää hyvin mutta kun siitä joskus o keskusteltu ne itse ainakin väittäneet miten surkeaa on) " - Niin ... toisaalta pärjääkin; just noiden asuntojen ja hoitopaikkojen suhteen;
... mutt 24/7.. ja kaikesta vastuuhenkilönä ilman toisen ihmisen/puolison tukea. Yhden ihmisen on riitettävä/kyettävä kaikkeen ... vaikka henkitoreissaan sairaana!
Mietipä ite, miten helppoa se olis?
Joo mulla on lähisukulaislapsia enemmän kuin tusina, sisarusteni ja serkkujeni muksuja.
Eväät tehty ja saan vielä yhden pariskunnan mukaani merelle, Juntunen istuu ruokalassa ja avokkia odottelemme tulevaksi. Juntunen soitti; ett ota onki vehkeet föliin ja tule tänne lähdetään kalaan merelle!
Kaks naista ja yks mies merellä kalastamassa ja varmasti poikkean myös Kustavissa seurueeni kanssa kahveilla; Faijan veneellä ja "vieraita" mukanani... Systeri niin tykkää kun näkee naapurista meidät! ....Kiusa se on pienikin kiusa! Faijan ja Emon lupa mulla on, soitin heille hetki sitten! - Sesama
trollikka kirjoitti:
No onhan tuo sulla oleva yks näkökanta, mutt maailma on muuttunut. Ensinnäkin nykypäivänä harva mies jaksaa yksin kiskoa perhettään taloudellisesti eteenpäin, lukuun ottamatta jotain huippu urheilijoita: jääkiekkoilijoita, rallikuskeja ym. joilla kyllä on varaa elättää vaikka suurempaakin perhettään.
Nyt vois lähteäkin jo merelle, eväät mukana... kaunis päivä tulossa; kalastaa ja nauttia olostani.Ei se työttömän miehenkään eläke kerry. On paljon perheitä missä nainen käy töissä ja mies makaa kotona. Ei hoida edes lapsia vasn nainen kuskaa ne hoitoon.
trollikka kirjoitti:
"(hassaa, nyt kerrot että yyhoo pärjää hyvin mutta kun siitä joskus o keskusteltu ne itse ainakin väittäneet miten surkeaa on) " - Niin ... toisaalta pärjääkin; just noiden asuntojen ja hoitopaikkojen suhteen;
... mutt 24/7.. ja kaikesta vastuuhenkilönä ilman toisen ihmisen/puolison tukea. Yhden ihmisen on riitettävä/kyettävä kaikkeen ... vaikka henkitoreissaan sairaana!
Mietipä ite, miten helppoa se olis?
Joo mulla on lähisukulaislapsia enemmän kuin tusina, sisarusteni ja serkkujeni muksuja.
Eväät tehty ja saan vielä yhden pariskunnan mukaani merelle, Juntunen istuu ruokalassa ja avokkia odottelemme tulevaksi. Juntunen soitti; ett ota onki vehkeet föliin ja tule tänne lähdetään kalaan merelle!
Kaks naista ja yks mies merellä kalastamassa ja varmasti poikkean myös Kustavissa seurueeni kanssa kahveilla; Faijan veneellä ja "vieraita" mukanani... Systeri niin tykkää kun näkee naapurista meidät! ....Kiusa se on pienikin kiusa! Faijan ja Emon lupa mulla on, soitin heille hetki sitten!"mutt 24/7.. ja kaikesta vastuuhenkilönä ilman toisen ihmisen/puolison tukea. Yhden ihmisen on riitettävä/kyettävä kaikkeen ... vaikka henkitoreissaan sairaana!
Mietipä ite, miten helppoa se olis? "
No niinpä, sillä minäkin vähän skeptisesti suhtaudun tuohon yksin lapsen hankkimiseen varsinkni jos samalla pitää työelämässä heilua, raskas homma se on väkisinkin silleen.
Hieno homma, juntusella onkin hyvä duuni kun lalareissuakin tulee luontaisetuna, varmaan osaa arvostaa tuota.
Hyvää sunnnuntaipäivän fisustelua teille, olkoon tuulet myötäisiä :)- trollikka
Harmaaritari kirjoitti:
"mutt 24/7.. ja kaikesta vastuuhenkilönä ilman toisen ihmisen/puolison tukea. Yhden ihmisen on riitettävä/kyettävä kaikkeen ... vaikka henkitoreissaan sairaana!
Mietipä ite, miten helppoa se olis? "
No niinpä, sillä minäkin vähän skeptisesti suhtaudun tuohon yksin lapsen hankkimiseen varsinkni jos samalla pitää työelämässä heilua, raskas homma se on väkisinkin silleen.
Hieno homma, juntusella onkin hyvä duuni kun lalareissuakin tulee luontaisetuna, varmaan osaa arvostaa tuota.
Hyvää sunnnuntaipäivän fisustelua teille, olkoon tuulet myötäisiä :)Oltiin päivä kalastamassa... Maskinnamon ja Norrskatan vesillä, mä tykkään kalastaa siellä. Veneessä melkein koko päivä, ei käyty mun sukulaisiakaan moikkaamassa, kun kalakaverini vähän oudoksuivat asiaa. Ilmeisesti vierailulle meno ilman kutsua epäilytti heitä.
Kaunis ja hyvä kalastuspäivä kerrassaan, aurinkokaan ei polttavasti paistanut ja merikin vain liplatteli.
Isosta aallokosta ei tietoakaan... Lissua kun oli vähän pelottanut lähteä merelle, viime vuotisen kalareissun jälkeen. Oltiin silloin pienoisessa aallokossa, ei edes vielä pahassa... ja hyvin päästiin Turkuun ja takaisin laituriin. Jotenkin minusta tuntuu ettei hän luota mun taitoihin ,koska olen nainen.
Tänäänkin Lissu kysyi; ett jos Juntunen ajaisi? No ei varmaan aja, kun mies ei tunne edes merimerkkejä... ei tunne suurempia laivaväyliäkään, eikä tiennyt ett meidän pitää moottoriveneenä väistää purjevenettä. Siirsin moottoriveneen pois purjealuksen tieltä, vaikka meillä oli kalastus käynnissä... Juntuselta pääsi kala karkuun ilmeisesti uistimesta.
"Hieno homma, juntusella onkin hyvä duuni kun lalareissuakin tulee luontaisetuna, varmaan osaa arvostaa tuota."
- Arvostaa tai ei... en tiedä. Mutt Mä arvostan sitä ett lähtevät mukaani merelle kalaan.
Niin ja heillä oli tänään vapaapäivä, Juntunen oli ostamassa vain kahvipullaa heille kotiin.
Kyllä mä merelle pääsen yksinkin, mutt seurassa se on usein mukavampaa ja kyllä apumiehistöä aina välillä tarvitsen... ainakin silloin kun isompi aallokko käy, laituriin ajossa yksin riskinsä.
Kaksin ainakin jo usein pärjää, yksin kun ei ehdi kahteen paikkaan yhtäaikaa.
Nyt meitä oli kolme, eikä kellään ollut huono päivä tänään. 11kpl suutareita 2kpl yli 2kg haukea ja yks pieni n. 500g hauki, jonka leuka revennyt koukussa... otin senkin talteen. Ja lahna jonka sain kun ahvenia koitin onkia... ei yhtään ahventa tänäänkään. Kalat jaettiin kolmeen osaan.
Illanjatkoja... näkyilee ehkä! - mieskintyylillään
trollikka kirjoitti:
Nyt vois lähteäkin jo merelle, eväät mukana... kaunis päivä tulossa; kalastaa ja nauttia olostani.Ei työssäkäyvä Yh saa tukia. Lapsilisä on ainoa minkä saa tuloihin katsomatta. Päivähoito oikeus on myös kahden huoltajan perheessä. Asunnon saa sellaisen mistä kykenee maksamaan. Asumistuki jää yleensä saamatta työssäkäyvillä. Sellaiset ovat tulorajat ja niitä kiristetään koko ajan.
Miehet ei halua lastensa lähihuoltajiksi. Menee sinkkuelämä piloille jos lapset siinä pyörii. Hekin saisivat nämä niin suuret tuet ja oikeudet mutta haluavat helpomman elämän. - poipoip
mieskintyylillään kirjoitti:
Ei työssäkäyvä Yh saa tukia. Lapsilisä on ainoa minkä saa tuloihin katsomatta. Päivähoito oikeus on myös kahden huoltajan perheessä. Asunnon saa sellaisen mistä kykenee maksamaan. Asumistuki jää yleensä saamatta työssäkäyvillä. Sellaiset ovat tulorajat ja niitä kiristetään koko ajan.
Miehet ei halua lastensa lähihuoltajiksi. Menee sinkkuelämä piloille jos lapset siinä pyörii. Hekin saisivat nämä niin suuret tuet ja oikeudet mutta haluavat helpomman elämän.Saa. Esim. korotettuna lapsilisät ja asumistuen etc. elareiden päälle. Monet naiset ovat rikkoneet monet perheet omien himojensa takia.
- mieskintyylillään
poipoip kirjoitti:
Saa. Esim. korotettuna lapsilisät ja asumistuen etc. elareiden päälle. Monet naiset ovat rikkoneet monet perheet omien himojensa takia.
Jos mies on lasten lähihuoltaja niin saa saman. Tuon saman korotetun saa vaikka olisi miljonääri. Asumistukea ei saa jos käy töissä niinkuin tuntemani yh:t käy. Yh ei ole mikään kriteeri asumistuelle. Lisäksi asumistuen saa vaikkapa palstan mies joka ei halua mennä töihin.
Tiedän naisia jotka ei halua mitään elareita. Ei ne ole mitään lakisääteisiä juttuja.
Taitaa löytyä enemmän miehiä jotka on rikkoneet perheensä himojensa takia. Vähän kun selaa mitä tahansa treffipalstaa niin miehistä suurin osa on varattuja jotka etsivät salapanoja.
Vieläkin se että samat tuet saa yh-mieskin jos kriteerit täyttyy niiden saannille. Ei ne ole automaatti yh-naisellekaan. trollikka kirjoitti:
Oltiin päivä kalastamassa... Maskinnamon ja Norrskatan vesillä, mä tykkään kalastaa siellä. Veneessä melkein koko päivä, ei käyty mun sukulaisiakaan moikkaamassa, kun kalakaverini vähän oudoksuivat asiaa. Ilmeisesti vierailulle meno ilman kutsua epäilytti heitä.
Kaunis ja hyvä kalastuspäivä kerrassaan, aurinkokaan ei polttavasti paistanut ja merikin vain liplatteli.
Isosta aallokosta ei tietoakaan... Lissua kun oli vähän pelottanut lähteä merelle, viime vuotisen kalareissun jälkeen. Oltiin silloin pienoisessa aallokossa, ei edes vielä pahassa... ja hyvin päästiin Turkuun ja takaisin laituriin. Jotenkin minusta tuntuu ettei hän luota mun taitoihin ,koska olen nainen.
Tänäänkin Lissu kysyi; ett jos Juntunen ajaisi? No ei varmaan aja, kun mies ei tunne edes merimerkkejä... ei tunne suurempia laivaväyliäkään, eikä tiennyt ett meidän pitää moottoriveneenä väistää purjevenettä. Siirsin moottoriveneen pois purjealuksen tieltä, vaikka meillä oli kalastus käynnissä... Juntuselta pääsi kala karkuun ilmeisesti uistimesta.
"Hieno homma, juntusella onkin hyvä duuni kun lalareissuakin tulee luontaisetuna, varmaan osaa arvostaa tuota."
- Arvostaa tai ei... en tiedä. Mutt Mä arvostan sitä ett lähtevät mukaani merelle kalaan.
Niin ja heillä oli tänään vapaapäivä, Juntunen oli ostamassa vain kahvipullaa heille kotiin.
Kyllä mä merelle pääsen yksinkin, mutt seurassa se on usein mukavampaa ja kyllä apumiehistöä aina välillä tarvitsen... ainakin silloin kun isompi aallokko käy, laituriin ajossa yksin riskinsä.
Kaksin ainakin jo usein pärjää, yksin kun ei ehdi kahteen paikkaan yhtäaikaa.
Nyt meitä oli kolme, eikä kellään ollut huono päivä tänään. 11kpl suutareita 2kpl yli 2kg haukea ja yks pieni n. 500g hauki, jonka leuka revennyt koukussa... otin senkin talteen. Ja lahna jonka sain kun ahvenia koitin onkia... ei yhtään ahventa tänäänkään. Kalat jaettiin kolmeen osaan.
Illanjatkoja... näkyilee ehkä!Ihan ymmärrettävää toi etteivät ole halunneet "tuppautua" kylään jos/kun eivät entuudestaan tunne, me suomalaiset vaan ollaan semmosia. Toikin oikeestaan hyvä että Juntusen nainen arvostaa hänen kykyjä korkealle vaikka onkin myös hyvä ettet kapuksi päästänytkään :) Ei kannata ottaa loukkauksena kuiteskaan, jotkut naiset ehä vaan ennemmin luottaa mieheen tuollasissa olosuhteissa vaikka sä varman parempi kuski oloissa kuin oloissa.
Saletisti arvostaa ja arvostaa sua työnantajanakin, ei huonon "pomon" kanssa kukaan lähtis vapaapäivää viettämään, noi on niitä juttuja jotka osottaa sun kyvykkyyden ilman että sitä tarvii ääneen sanoa :)
Juu, onhan se toki kivempi kun on juttuseuraa ja kuitenkin jos jotain pikku haveriakin sattuu niin aina paree jos ei ihen itseksiään oo sitten, Hyvä periaate että aina ois joku messissä vaikka sä kyllä varmaan pärjäisitkin kun oot paljon merellä pörräilly.
juu, näkyillään :)mieskintyylillään kirjoitti:
Jos mies on lasten lähihuoltaja niin saa saman. Tuon saman korotetun saa vaikka olisi miljonääri. Asumistukea ei saa jos käy töissä niinkuin tuntemani yh:t käy. Yh ei ole mikään kriteeri asumistuelle. Lisäksi asumistuen saa vaikkapa palstan mies joka ei halua mennä töihin.
Tiedän naisia jotka ei halua mitään elareita. Ei ne ole mitään lakisääteisiä juttuja.
Taitaa löytyä enemmän miehiä jotka on rikkoneet perheensä himojensa takia. Vähän kun selaa mitä tahansa treffipalstaa niin miehistä suurin osa on varattuja jotka etsivät salapanoja.
Vieläkin se että samat tuet saa yh-mieskin jos kriteerit täyttyy niiden saannille. Ei ne ole automaatti yh-naisellekaan."Jos mies on lasten lähihuoltaja niin saa saman."
pst. nainen aina kuitenkin päättää pääseekö mies lähihuoltajaksi, harvemmin varmaan pääsee.- mieskintyylillään
Harmaaritari kirjoitti:
"Jos mies on lasten lähihuoltaja niin saa saman."
pst. nainen aina kuitenkin päättää pääseekö mies lähihuoltajaksi, harvemmin varmaan pääsee.Ei mies halua lähihuoltajaksi. Asian voi riitauttaa ja tuomioistuin päättää kumpi vai kampi.
Miehet ei halua edes vuoroviikko systeemiä. Maksavat mieluummin niitä järkyttäviä elareita ja itkevät kun joutuvat maksamaan lapsensa kuluja pienen summan.
Kyse oli alunperin siitä että nainen haluaa lapsen ilman miestä. Silloinhan ei ole mitään elareita. Mies ei ole millään lailla mukana lapsen elämässä. - trollikka
mieskintyylillään kirjoitti:
Ei työssäkäyvä Yh saa tukia. Lapsilisä on ainoa minkä saa tuloihin katsomatta. Päivähoito oikeus on myös kahden huoltajan perheessä. Asunnon saa sellaisen mistä kykenee maksamaan. Asumistuki jää yleensä saamatta työssäkäyvillä. Sellaiset ovat tulorajat ja niitä kiristetään koko ajan.
Miehet ei halua lastensa lähihuoltajiksi. Menee sinkkuelämä piloille jos lapset siinä pyörii. Hekin saisivat nämä niin suuret tuet ja oikeudet mutta haluavat helpomman elämän.Kuten sanoin;
"Kyllä naisen on viisaanpaa hankkia ensin se ammatti ja varmistaa toimeentulonsa lähde... sen jälkeen vasta mies ja lapset. "
Ero tilanteessa nainen lapsineen on etulyöntiasemassa, sosiaalihuolto kyllä patistaa kaupunkia antamaan sopivan asunnon ja tarhapikka läheltä asuntoa.
(eikä toiseltapuolen kaupunkia kilometrien päästä).
Hyvässä ammatissa oleva nainen kyllä pystyy itsenäisestikin elättämään pesueensa, jopa palkkaamaan hoitajan kotiin, on näitäkin tapauksia ihan tullut nähdyksi.
Mä vastasin ihan yleisluonteisesti... ja olen myös kuulut ett kaikkia etuja on kiristetty kovasti.
Sekin on selvinnyt tässä hiljakkoin... ois ollut töitä, mutt ei hoitopaikkaa kuitenkaan.
-Ei työtön pysty esim. ottamaan yks kaks sairausloma sijaisuutta, tarha kun ei huoli lasta kokopäivähoitoon; jos asiasta ei ole ilmoitettu viikkoa aikaisemmin. Lapsella on olemassa oikeus tarhapaikkaan ma- to 5h/vrk:ssa ...eli 20h viikossa, käy saman ikäisten kanssa leikkimässä.
Äidillä mahdollisuus sillä aikaa hakea töitä ja käydä haastatteluissa... kävikin!
Näitä Pipilän voimaan astuvia uudistuksia, ilmeisestikin!
Byrokraattista järjetöntä touhua toisinaan. Ymmärtäisin jos ois tarhassa ollut hoitaja pula, vaan kaikki tutut hoitajat olivat olleet aamulla töissä, kun lapsi olis mennyt kokopäivähoitoon.
Ei ne tuet suuren suuria ole, mutt kuitenkin niiden avulla paremmin varmaan tulee toimeen kuin ilman mitään tukia! Ja monet naiset ottavat avioeron, kun pariskunta ei yksinkertaisesti sovi enää yhteen... esim. nämä naimisissa olevat poikamiehet; ovat yks syy!
On niitä tositarinoita toisinpäinkin... myönnetään. - mieskintyylillään
trollikka kirjoitti:
Kuten sanoin;
"Kyllä naisen on viisaanpaa hankkia ensin se ammatti ja varmistaa toimeentulonsa lähde... sen jälkeen vasta mies ja lapset. "
Ero tilanteessa nainen lapsineen on etulyöntiasemassa, sosiaalihuolto kyllä patistaa kaupunkia antamaan sopivan asunnon ja tarhapikka läheltä asuntoa.
(eikä toiseltapuolen kaupunkia kilometrien päästä).
Hyvässä ammatissa oleva nainen kyllä pystyy itsenäisestikin elättämään pesueensa, jopa palkkaamaan hoitajan kotiin, on näitäkin tapauksia ihan tullut nähdyksi.
Mä vastasin ihan yleisluonteisesti... ja olen myös kuulut ett kaikkia etuja on kiristetty kovasti.
Sekin on selvinnyt tässä hiljakkoin... ois ollut töitä, mutt ei hoitopaikkaa kuitenkaan.
-Ei työtön pysty esim. ottamaan yks kaks sairausloma sijaisuutta, tarha kun ei huoli lasta kokopäivähoitoon; jos asiasta ei ole ilmoitettu viikkoa aikaisemmin. Lapsella on olemassa oikeus tarhapaikkaan ma- to 5h/vrk:ssa ...eli 20h viikossa, käy saman ikäisten kanssa leikkimässä.
Äidillä mahdollisuus sillä aikaa hakea töitä ja käydä haastatteluissa... kävikin!
Näitä Pipilän voimaan astuvia uudistuksia, ilmeisestikin!
Byrokraattista järjetöntä touhua toisinaan. Ymmärtäisin jos ois tarhassa ollut hoitaja pula, vaan kaikki tutut hoitajat olivat olleet aamulla töissä, kun lapsi olis mennyt kokopäivähoitoon.
Ei ne tuet suuren suuria ole, mutt kuitenkin niiden avulla paremmin varmaan tulee toimeen kuin ilman mitään tukia! Ja monet naiset ottavat avioeron, kun pariskunta ei yksinkertaisesti sovi enää yhteen... esim. nämä naimisissa olevat poikamiehet; ovat yks syy!
On niitä tositarinoita toisinpäinkin... myönnetään.Kymmenen vuotta sitten ystäväni mies halusi eron. Oli kolme ala-ikäistä lasta. Mies osasi vedellä kukkahattutädeille oikeista naruista. Vetosi mm. lasten äidin vuorotyöhön, ei edes yövuoroja. Sai ilmaiset oikeudenkäynnit vaikka oli työnjohto tehtävissä. Ystävälläni oli yksityinen lakimies, joutui itse maksamaan vaikka oli pienempi palkkauksesta työssä. Lasten huoltajuutta puitiin yli vuosi. Lopulta mies sai lähihuoltajuuden.
Mies herättää sosiaalitädeissä sympatioita kun osaa vetää oikeista naruista. Lisäksi tämä mies oli vielä ahne. Nainen joutui maksamaan tuloihinsa nähden liian suuret elatusmaksut. Oikeus hyväksyi miehen vaatimukset. Sai lisäksi tietenkin korotetut lapsilisät. Vanhemmat asuivat suht lähekkäin lasten takia. Mies lähetti lapset usein syömään äidin luokse. Eihän äiti tietenkään voinut kieltää lapsiltaan ruokaa ym tarvittavaa.
Ei ole ainoa mies muutenkaan mikä tekee näin eron tullessa.
Onko vauvakuume iskenyt päälle?
Veti hieman jopa hiljaiseksi.
Yleisellä tasolla jäin miettimään että ei meillä miehillä tämä kehitys ole menossa parempaan suuntaan jos naiset ennemmin hankkii lapset yksin kuin miehen kanssa. Ei ole meillä hommat menneet ihan putkeen; toki jos hirtehisesti miettii niin kohta ei meillä menekkään muualle kuin putkiin.
Itse pystyin hieman samaistumaan tuohon artikkeliin. Toki vähän eri vinkkelistä. Oli lapset ja emäntä sekä talokin tullut laitettua. Uusi työpaikka eli tavallaan sellainen uuden elämän nollapiste. Työpaikka oli hieman epävarma joten menettämisen pelossa tein pidempää päivää ja kun työpaikka vakioitui niin silti ei työpäivät lyhentyneet koska halusin antaa perheelle taloudellisesti turvatumman tulevaisuuden,
Myöhemmin vasta heräsin siihen kuinka vihkoon tuli vedettyä nuo vuodet. Ei lapset kaivanneet uusimpia polkupyöriä vaan sitä että isä olisi ollut paikalla katsomassa kuinka hyvin he ajavat. En tiedä olisiko se parisuhdetta pelastanut mutta tuskin lyhyemmistä työpäivistä haittaakaan olisi ollut. Minulle kuten Hayleylle tämä tajuaminen tapahtui neljän kympin vaiheilla.
Mennyttä ei saa tekemättömäksi mutta virheistä voi oppia eikä meille kummallekaan korjausliike tullut liian myöhään. Nyt olen sitten pyrkinyt siihen että vaikka kohta kuusi henkilöä laskisi minua liinoilla alas ja "sun haltuus rakas isäni-virren jälkeen kahvinjuonnin lomassa minua muisteltaisiin niin kukaan ei kertoisi kuinka tein pitkiä päiviä tai tienasin tai paljonko sain maastavedosta rautaa ylös vaan muistaisivat millainen olen ollut ihmisenä lähimmäisilleni ja muille ihmisille.Joo kyllä me länsimaiset miehet ollaan romukoppaan joutumassa. Länsinainen ei meitä tarvitse siittäjäksi eikä myöskään huoltajaksi, vahva länsinainen pärjää yksinkin ja nouseva trendi on että valkoinen länsinainen tahtoo tehdä kullanruskean värisen kansainvälisen lapsen, ei vaaleaihoinen tavismies riitä.
- jännämiesriski
Harmaaritari kirjoitti:
Joo kyllä me länsimaiset miehet ollaan romukoppaan joutumassa. Länsinainen ei meitä tarvitse siittäjäksi eikä myöskään huoltajaksi, vahva länsinainen pärjää yksinkin ja nouseva trendi on että valkoinen länsinainen tahtoo tehdä kullanruskean värisen kansainvälisen lapsen, ei vaaleaihoinen tavismies riitä.
Kannattaa katsoa peiliin miehen. Moni nainen ei ota riskiä vaan tekee sen lapsen ilman sitä ruskeaakaan väriä. Ihan suomalaisen näköisen ja suomalaisen. Miehellä vaan ei ole virallisesti osaa asiaan.
- j6wrjtwr6jwtjwjwj
Harmaaritari kirjoitti:
Joo kyllä me länsimaiset miehet ollaan romukoppaan joutumassa. Länsinainen ei meitä tarvitse siittäjäksi eikä myöskään huoltajaksi, vahva länsinainen pärjää yksinkin ja nouseva trendi on että valkoinen länsinainen tahtoo tehdä kullanruskean värisen kansainvälisen lapsen, ei vaaleaihoinen tavismies riitä.
No eihän me miehetkään naisia tarvita pyykkäämään tai kokkaamaan kun osataan ite, tai tekemään lapsia hoitamaan sukutilaa yms..
Mutta tuo teikän rasistisuus aika paljon korostaa ätmimäisyyttä, mikähän teissä ätmeissä on että pitää syyttää aina muita.
- e76kt7ktret7kk
Olisi mielenkiintoista tietää että millä mittareilla valitsi tuon luovuttajan, että onko ns. parempi kuin jokin baaripano. Mutta nykyään ihmiset eivät halua parisuhteita yhtä paljon kuin ennen, joten tuollainenhan voi olla ihan ok ratkaisu. Toki voip saada ongelmiakin, mutta niin sitä voi saada muutenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 163471
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit212392En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321965- 181881
- 821868
- 261592
- 291450
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui361427Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91394Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111334