Että Suomessa tehdään aivan liian lyhyttä työpäivää. Sekä lomia on aivan liikaa. Älyttömin asia on lomaraha jota aikoinaan alettiin luultavasti maksaa siksi että työläiset olisivat selvinneet töihin ajoissa. Nykypäivän maailmassa täysin turha jäänne.
Maailmalla kiertäessäni olen huomioinut
43
645
Vastaukset
- Juha-Sipilä
Hoh hoijaa
- Alkaa.jo.puuduttaa
Sosiaalielätti taas kuvitellut matkailevansa. Työläiset hampaissaan, kateellinen kun on.
- Ruudinkakkia
Afrikkalainen Sarvikuono-malli on paras, missä ei ole ruokintavelvoitetta. Kyllä äly on välähtänyt, empatia kärähtänyt, aateli ajattelee taatelin tallaajaa junttisuomeen.
- Ei.tuosta.muuta
Oikeistososdem Väinö Tanner ja asevelisosialistit olisivat nimimerkistäsi ärsyyntyneitä. Oikeistososdem Paavo Lipponen varmaan ymmärtäisi, että olet vain keputrolli.
Koko ketjussa ei sitten yhtäkään kommenttia itse asiasta. On köyhää touhua. Tai sitten tämäkin asia on niin arka että pitää alkaa puhumaan nimimerkistä ym.
- vajaat.lahjat
OikeistoSosDem kirjoitti:
Koko ketjussa ei sitten yhtäkään kommenttia itse asiasta. On köyhää touhua. Tai sitten tämäkin asia on niin arka että pitää alkaa puhumaan nimimerkistä ym.
Paitsi, että alunperin se ei ollut lomaraha, mutta milläs sinä sen voisit tietää, kun oot ikäs lomaa viettänyt.
vajaat.lahjat kirjoitti:
Paitsi, että alunperin se ei ollut lomaraha, mutta milläs sinä sen voisit tietää, kun oot ikäs lomaa viettänyt.
Vajaat ovat tosiaan lahjat. Tottakai tuon tiesin. Mitä kuuluu asiaan?
- OlisiTosiaanKorjaamista
Olen samaa sanonut aiemmin, että järetöntä 13 kuukauden palkka vuodessa.
Työ vain työajasta ja siilä selvä. Kritisoin monestikin lähes 2 kk lopmia, tarkalleen
45 päivää, jossa mukana myös lauantait. Näin oli enne, ja sama lopputulus nykyäänkin, eri laskentatavalla vain. Myös Pekkaset on lopmia, sekin käsittämätön, mutta jos nyt olen käsittänyt oikein, se tehtiin pienemmistä lomista tasoittamaan näitä kunnallisia ja valtiollisia lomia. Muutenkin työpäivät lyhkäsiä esim kunnanvirastoissa, ja tuollaiset lomat vielä.
Ollut kesäaikaan, aamusella 8 tai 9 alkaa , ja pois jo klo:15. Monilla päivät kului lehtiä lukiessa, nykyisin netissä lorvaillen. OlisiTosiaanKorjaamista kirjoitti:
Työ vain työajasta ja siilä selvä. Kritisoin monestikin lähes 2 kk lopmia, tarkalleen
45 päivää, jossa mukana myös lauantait. Näin oli enne, ja sama lopputulus nykyäänkin, eri laskentatavalla vain. Myös Pekkaset on lopmia, sekin käsittämätön, mutta jos nyt olen käsittänyt oikein, se tehtiin pienemmistä lomista tasoittamaan näitä kunnallisia ja valtiollisia lomia. Muutenkin työpäivät lyhkäsiä esim kunnanvirastoissa, ja tuollaiset lomat vielä.
Ollut kesäaikaan, aamusella 8 tai 9 alkaa , ja pois jo klo:15. Monilla päivät kului lehtiä lukiessa, nykyisin netissä lorvaillen.Ensimmäinen kommentti itse asiaan liittyen. Kiitos "Majuri". Niin se vain on että toiset hoksaavat ja toiset eivät.
- vajaat.lahjat
Vajaat ovat tosiaan lahjat. Tottakai tuon tiesin. Mitä kuuluu asiaan?
"Älyttömin asia on lomaraha jota aikoinaan alettiin luultavasti maksaa siksi että työläiset olisivat selvinneet töihin ajoissa. "
Tiesin kyllä sinut idiootiksi. vajaat.lahjat kirjoitti:
"Älyttömin asia on lomaraha jota aikoinaan alettiin luultavasti maksaa siksi että työläiset olisivat selvinneet töihin ajoissa. "
Tiesin kyllä sinut idiootiksi.Tyypillistä vasemmistolaista keilenkäyttöä. Sitäpaitsi silloista lomaltapaluurahaa todellakin alettiin maksaa siksi että työläiset olisivat tulleet lomilta takaisin töihin. Mutta eihän sinulle mikään mene kaaliin.
- palkat.turhia
OlisiTosiaanKorjaamista kirjoitti:
Ollut kesäaikaan, aamusella 8 tai 9 alkaa , ja pois jo klo:15. Monilla päivät kului lehtiä lukiessa, nykyisin netissä lorvaillen.Minusta minkäänlaisen korvauksen maksaminen työstä on typerintä mitä voi keksiä.
- Pallopaita.sekoilee
Tyypillistä vasemmistolaista keilenkäyttöä. Sitäpaitsi silloista lomaltapaluurahaa todellakin alettiin maksaa siksi että työläiset olisivat tulleet lomilta takaisin töihin. Mutta eihän sinulle mikään mene kaaliin.
Lomaraha ja lomaltapaluuraha ovat kaksi ihan eri asiaa mutta eihän se sinun kaaliin mene kun et niistä koskaan ole nauttinut kun töitä olet vieroksinut koko ikäsi.
Pallopaita.sekoilee kirjoitti:
Lomaraha ja lomaltapaluuraha ovat kaksi ihan eri asiaa mutta eihän se sinun kaaliin mene kun et niistä koskaan ole nauttinut kun töitä olet vieroksinut koko ikäsi.
Lue nyt tuosta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lomaraha- Kirottulomaraha
vajaat.lahjat kirjoitti:
Alunperin kyseessä oli ns lomaltapaluuraha jota maksettiin mikäli saapui takaisin töihin ajallaan loman päätyttyä. Syynä taisi olla etteivät työntekijät lomien jälkeen palailleet töihin kovin innokkaasti.
Asia ei tosin ole ihan yksiselitteinen. Vielä 70 luvulla täyttä lomaa oli ansaittava jopa yli kymmenenkin vuoden työsuhteella. Kuitenkin erityisesti tuotantolaitokset tuppasivat sulkemaan tehtaat heinäkuun ajaksi. Ne työntekijät joilla ei tuota ansaittua lomakorvausta ollut joutuivat pakkolomalle ilman mitään lomakorvauksia. Lomien jälkeen firmoissa sitten odoteltiin ja katsottiin että kukahan näistä lomautetuista palaa työpaikalle. Yleensä nämä henkilöt yrittivät löytää muuta työtä ja jos onnistuivat niin ei heitä sitten lomauttavan työpaikan porteilla nähty.
Että muistaakseni tälläinen tarina tuon lomarahan takana oikeasti on. Työnantajat sen kehittivät aikanaan enkä ainakaan minä muista että se olisi syntynyt työntekijöiden aloitteesta ?
- Ei.tuosta.muuta
Kumpaa noista sinä oikeastaan kannatat
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaalidemokratia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kapitalismi
Pohdita sitä maailmaa kiertäessäsi ja tarkista sitten nimimerkkisi.- Tulevaisuus.tuonee
Sosiaalidemokratian keskustalaistuminen jos tulee SDP liittyy keskustaan, silloin jää penkkirivit vasemmistodemareilla tyhjiksi. Varsinkin Väinö Tannerin rooli oli tässä prosessissa keskeinen jo silloin, hän suurtilallisena oli SDP puheenjohtaja. Siitä olisi ollut vain kivenheiton päässä keskustalaisuus. Urpilainenkin sanoi SDP puheenjohtajana, että SDP on osa keskustaa. Saattoi tulla jo hätä vasemmistolaisille SDP:ssä, että sinnekkö ollaan menossa. Se olisi samalla syönyt Ay-liikeen ylisuuret palkat ja palkkiot. Oikeistodemarit ei tarvitse Ay-liikettä laisinkaan.
- Ei.tuostakaan.muuta
Tulevaisuus.tuonee kirjoitti:
Sosiaalidemokratian keskustalaistuminen jos tulee SDP liittyy keskustaan, silloin jää penkkirivit vasemmistodemareilla tyhjiksi. Varsinkin Väinö Tannerin rooli oli tässä prosessissa keskeinen jo silloin, hän suurtilallisena oli SDP puheenjohtaja. Siitä olisi ollut vain kivenheiton päässä keskustalaisuus. Urpilainenkin sanoi SDP puheenjohtajana, että SDP on osa keskustaa. Saattoi tulla jo hätä vasemmistolaisille SDP:ssä, että sinnekkö ollaan menossa. Se olisi samalla syönyt Ay-liikeen ylisuuret palkat ja palkkiot. Oikeistodemarit ei tarvitse Ay-liikettä laisinkaan.
Alkupuoli viestistäsi aivan asiallista. Paljolti samaa mieltä olen. Mutta tuo:
"Oikeistodemarit ei tarvitse Ay-liikettä laisinkaan"
Ay-liikettä tarvitsevat kaikki, jotka tekevät palkkatyötä, olkoot oikeisto- tai vasemmistodemareita, tai vaikka kepulaisia tai kokoomuslaisia. Se ay-liike nimittäin pyrkii pitämään huolta edustamiensa työllään ansaitsemistaan eduista. Asiallinen kysymys. Kannatan kapitalismia ja markkinoiden mahdollisimman vapaata toimintaa siten että valtiovalta puuttuu siihen mahdollisimman vähän. Nimimerkki ei ole tässä mitenkään oleellinen asia.
Sitäpaitsi vasemmistosialidemokratian hellimä ajatus kolmannen tien yhteiskunnasta ja pohjoismaisesta hyvinvointivaltiosta on jo tullut tiensä päähän. Joten siinä mielessä kysymys ei ole edes relevantti.
Työpäivän ja työviikon lakisääteinen pituus on ainakin Euroopassa joka maassa suunnilleen sama. Jostain varttitunneista on turha lähteä kiistelemään, kuten myös Etelä-Euroopan maiden iltatöistä sen takia, että siellä vietetään sairas siestatauko kesken työpäivän.
Vuosilomien pituudessa on toki eroja, mutta suuremmat erot on ammattiryhmien kesken ja työuran pituuden perusteella yksin meillä Suomessa. Meillä ei myöskään anneta vapaaksi pyhimysten juhlapäiviä kuten Espanjassa.- Sammaa.mieltä
"Meillä ei myöskään anneta vapaaksi pyhimysten juhlapäiviä kuten Espanjassa". On se niin väärin. Ei edes Kekkosen syntymäpäivä ole meillä palkallinen vapaapäivä;-D
Tarkoitinkin lähinnä Yhdysvaltoja jossa tehdään töitä ja yritetään tosissaan ja hymy huulilla. Siinä meillä olisi oppimista.
- Vanha.huuhkaja
Sammaa.mieltä kirjoitti:
"Meillä ei myöskään anneta vapaaksi pyhimysten juhlapäiviä kuten Espanjassa". On se niin väärin. Ei edes Kekkosen syntymäpäivä ole meillä palkallinen vapaapäivä;-D
Mutta annetaampa vapaaksi Tarja Halosen syntymäpäivä.
Entinen Suomen tasavallan presidentti. Syntymäpäivä: 24. joulukuuta 1943.
Isästä ei varmuutta. - Juksari.punikkeja
Johtavilla virkamiehillä, varmaan muillakin johtajilla, ei ole työaikalakia lainkaan.
Meidät aina unohdettiin kun penneistä tappelivat Ay-liikkeen kanssa. Samoin urakoitsijat, yksityis työnharjoittajat, ei minkäänlaista työaikalakia. Ajopuolella rekat lähinnä, ainoa rajoittaja ajopiirturit, oletko lepoajat pitänyt lain mukaan. Lomatkin puuttuu täysin, jollet itse omaan laskuun yksityisyrittäjillä. Ei ole lomarahoja. Ei koskaan mitään lakkoja, kun rahan tulo lakkaa silloin, toisin kuin Ay huligaaneilla, he maksattaa valtiolla, omat Ay kassat maksaa työttömille 5 % työttömyyskassasta. Ja sanovat valehdellen, että pitää kasvattaa kassaa jolla työttomille maksetaan heiltä kaikki ansiosidonnainen.
- pönttökuski
Eihän sulla ole vain suppea otanta tuota näkemystäsi ajatellen ja muutenkin banaanivaltio mielessä? Esim kuljetusalan töissä pisin päiväkohtainen työhönsitoutumisaika voi olla jopa 15 tuntia 3 x viikossa. Sitten putoaa 13 tuntiin. Vuorokausilepo 9 tuntia 3 x viikko ja sen jälkeen 11 tuntia. Ajo- ja lepoaikalaki määrittelevät, että ajoaika voi olla kahden viikon periodissa 90 tuntia pelkkää ajoa muu työnteko pois lukien. Ja tämä on direktiiviasia, joten koskettaa yleiseurooppalaisesti. Väitätkö edelleen, että tehdään liian lyhyttä päivää vai olisitko valmis liikenneturvallisuuden varjolla pidentämään vielä? Palkka-asiasta en ala kiistellä kanssasi, koska olet sanonut olevasi jonkinsortin pomomies ja tuntuu jäävän palkanmuodostuksen muut kriteerit kovin vähäiseen ellei olemattomaan rooliin. Tällä alalla ei ainakaan markkinoiden voi antaa määritellä palkkatasoa, koska se taso pudottaisi tulotason polakkien kanssa samalle tasolle.
No joo. Ihan asiallinen täsmennys. Lähinnä tarkoitin normi teollisuuden ja konttoreiden työpäivää. Esim. taas ravintola-alalla tehdään aivan sairaan pitkää päivää.
Mitä palkanmuodostukseen tulee niin parasta olisi antaa markkinoiden päättää siten että ne jotka sen ansaitsevat saavat paremman korvauksen. Tämä olisi vain oikeudenmukaista tasapäistämisen sijaan.- pönttökuski
Ps. TES-takuupalkka 80 h/ 2 viikkoa on melko joustava järjestelmä työnantajaa ajatellen.
pönttökuski kirjoitti:
Ps. TES-takuupalkka 80 h/ 2 viikkoa on melko joustava järjestelmä työnantajaa ajatellen.
Unohtui oikeastaan mainita se että tuo vaatimukseni pidemmästä työaajasta koskee ennenkaikkea ylintä johtoporrasta. Suomalaiset yritysjohtajat ovaat pääosin laiskaa porukkaa. kun itse olin säännöllisesti mukana nykyisten projektihommien sijaan työeleämässä 16 tuntia kuutena päivänä ja 8 tuntia sunnuntaina oli itsestäänselvyys. Siinä ehti vielä päivittäin juosta 15-30 kilometriä. Perhe-elämä tosin vähän kärsi mutta kaikella on hintansa.
Tuosta yleissitovuudesta luopumisesta pelotellaan aivan turhaan. Sehän vain tarkoittaisi että työntekijä voisi määrätä itse markkina-arvonsa.- pönttökuski
Unohtui oikeastaan mainita se että tuo vaatimukseni pidemmästä työaajasta koskee ennenkaikkea ylintä johtoporrasta. Suomalaiset yritysjohtajat ovaat pääosin laiskaa porukkaa. kun itse olin säännöllisesti mukana nykyisten projektihommien sijaan työeleämässä 16 tuntia kuutena päivänä ja 8 tuntia sunnuntaina oli itsestäänselvyys. Siinä ehti vielä päivittäin juosta 15-30 kilometriä. Perhe-elämä tosin vähän kärsi mutta kaikella on hintansa.
Tuosta yleissitovuudesta luopumisesta pelotellaan aivan turhaan. Sehän vain tarkoittaisi että työntekijä voisi määrätä itse markkina-arvonsa.Miten usein jääkin huomioimatta tuo yleissitovuuden parempi puoli eli kun palkkataso on määritelty, niin yrityselämä ei voi käyttää työntekijän palkkaa kilpailuelementtinä. Vaikkakin se on tasapäistämistä, niin se antaa velvollisuutensa kantaville yrittäjille/yrityksille turvaa kilpailussa. Olen nähnyt senkin, miten ei makseta sopimuspalkkaa ja sen seurauksena työntekijät vaihtuvat yrityksessä kuin sukat jaloissa. Ja ihan turha puhua sellaisessa kohtaa työhön sitoutumisesta. Olin nuorempana noviisina sellaisessa yrityksessä töissä ja näin varttuneenpana saanut seurata sivusta, kuinka sellaisessa firmassa olevat nuoret työntekijät oppivat kantapään kautta.
- heh.olet.vähän.ulkona
Tuosta yleissitovuudesta luopumisesta pelotellaan aivan turhaan. Sehän vain tarkoittaisi että työntekijä voisi määrätä itse markkina-arvonsa.Älä nyt liikaa innostu: "Unohtui oikeastaan mainita se että tuo vaatimukseni pidemmästä työaajasta koskee ennenkaikkea ylintä johtoporrasta."
Nimittäin ylemmällä johdolla ei ole lainkaan työaikalakia. Ei ollut minullakaan kun työelämässä olin. Me tehtiin mitä tehtiin, ja sitä ei kirjattu lainkaan. Myöskään ylityökorvauksia ei tunnettu, ei nykyäänkään. Mutta kun pitkiä rupeamia oli pitkiä päiviä työssä, sovittiin johdon kanssa, että vähän tasoitusta olisi paikallaan, ja pidettiin vapaapäiviä. pönttökuski kirjoitti:
Miten usein jääkin huomioimatta tuo yleissitovuuden parempi puoli eli kun palkkataso on määritelty, niin yrityselämä ei voi käyttää työntekijän palkkaa kilpailuelementtinä. Vaikkakin se on tasapäistämistä, niin se antaa velvollisuutensa kantaville yrittäjille/yrityksille turvaa kilpailussa. Olen nähnyt senkin, miten ei makseta sopimuspalkkaa ja sen seurauksena työntekijät vaihtuvat yrityksessä kuin sukat jaloissa. Ja ihan turha puhua sellaisessa kohtaa työhön sitoutumisesta. Olin nuorempana noviisina sellaisessa yrityksessä töissä ja näin varttuneenpana saanut seurata sivusta, kuinka sellaisessa firmassa olevat nuoret työntekijät oppivat kantapään kautta.
Tuo on tietysti totta mutta maailma on muuttunut siten että olemme siirtyneet kollektivismista, staattisuudesta ja yhtenäiskulttuureista individualismiin, jatkuvaan muutokseen sekä kulttuurien pirstaloitumiseen. Yhdistettynä siihen että globaaleilla markkinoilla työvoima ja tieto liikkuu ennennäkemättömällä nopeudella. Tällaiseen maailmaan yleissitovuuden kaltainen järjestelmä istuu huonosti. Joku voisi tietysti sanoa tälllaista narsistiseksi minä- kulttuuriksi ja sitä se onkin. Mutta se itsessään ei ole paha asia.
- pönttökuski
Tuo on tietysti totta mutta maailma on muuttunut siten että olemme siirtyneet kollektivismista, staattisuudesta ja yhtenäiskulttuureista individualismiin, jatkuvaan muutokseen sekä kulttuurien pirstaloitumiseen. Yhdistettynä siihen että globaaleilla markkinoilla työvoima ja tieto liikkuu ennennäkemättömällä nopeudella. Tällaiseen maailmaan yleissitovuuden kaltainen järjestelmä istuu huonosti. Joku voisi tietysti sanoa tälllaista narsistiseksi minä- kulttuuriksi ja sitä se onkin. Mutta se itsessään ei ole paha asia.
No oma veikkaukseni on, että näillä perinteillä aloilla työelämän asiat tuskin tulevat kovin nopeasti muuttumaan. Ihan jo siksikin, että meitä kokeneempia työntekijöitä on vielä suhteellisen paljon töissä eikä meillä ainakaan ole mitään syytä olla muuttamassa tätä tilannetta. Kokeneet kuljettajat viedään suurin piirtein käsistä, joten painettakaan muutoksille ei juuri ole. Ainoa asia, mikä huolettaa sekä työnantajia että työntekijöitä oli kabotaasin vapauttaminen. Sillä on ihan koko EU:takin rasittavia vaikutuksia. Kuinka unionissa ollaan tekemässä tällaista karhunpalvelusta, jossa vanhojen itäblokin maiden halvat kuljetukset halutaan markkinoille? Aivan kuin unionissa ei olisi muutenkin jo tarpeeksi haasteita, niin tässäkin on mahdollisuus sisäiseen riitaan. Ei ihme, että briteille riitti ja kuinka esim. Ranskan kuljetusliitot tulevat vielä reagoimaan jatkossa.
- ihmettelevä
Tuosta yleissitovuudesta luopumisesta pelotellaan aivan turhaan. Sehän vain tarkoittaisi että työntekijä voisi määrätä itse markkina-arvonsa.Työtuntimääräsi kertoo lähinnä saamattomuudesta, ei muusta. Etkö yhtään miettinyt, miten muut tekee vastaavat työt sinuun verraten 1/3 ajassa?
ihmettelevä kirjoitti:
Työtuntimääräsi kertoo lähinnä saamattomuudesta, ei muusta. Etkö yhtään miettinyt, miten muut tekee vastaavat työt sinuun verraten 1/3 ajassa?
Ilman määrää ei ole laatua ja päinvastoin. Vanha totuus joka pätee myös kestävyysurheilun harjoitteluun.
- Suomen.Työrintama
9 e kuntouttavassa työtoiminnassa pitäis teetättää kaikki työt. Isäntä vois ottaa sen 9 e siitä vellilautasellisesta.
- Outoa.kampajointia
Ei työpäivän pituus kerro tehoja, pitkä työpäivä tarkoittaa tehotonta tekemistä.
Lomien pituudessa ja vapaapäivien määrässä, emme ole mitenkään kärjessä.
Miksi valehtelet jatkusvasti, oletko keputrolli ?- Työlle.ei.niin.väliä
Olenhan Lesta punikki sika natsi
Mieluummin lomia ja vaapaapäiviä vain. - Mitä.pankkis.tarkoittaa
Työlle.ei.niin.väliä kirjoitti:
Olenhan Lesta punikki sika natsi
Mieluummin lomia ja vaapaapäiviä vain.Mitä tuo sitten tarkoittaa ?
Kepulaita maanviljelijöitäkö, jotka vaativat työttömät valtion piikkiin heille pakkotöihin?
- Joutomiehet_hiljaa
Mitä se sulle eläkeläinen kuuluu mistä töitä tekevien palkka muodostuu. Olisit vaan tyytyväinen että saavat palkkaa ja verotuloja riittää rahaa sitten sunkin eläkkeen maksamiseen.
- Pallomeressä_polskineet
Maailmalla kiertäessäni olen pannut merkille, että suomalaiset ovat työn tekemistavoissa ja aikaansaannoksissa tehokkaita. Ei pitkiä ruokatunteja, ei siestoja tai muuta lorvimista. Ilmaista työtäkin tehdään samalla kuukausipalkalla kymmenestä kahteenkymmeneen tuntiin viikossa ja puhelimen ääressä päivystetaään 24/7.
Kun katselee useasssa maassa työtahtia, saa suomalainen olla ylpeä työssä aikaansaanoksistaan ja työmoraalistaan. Etäpäivinäkin työtä paahdetaan aikaisesta aamusta ilta myöhään.
Kansainvälisessa yli miljardin liikevaihdon omaavassa, suomalaisomisteisessa yrityksessä arvostetaan eteeniin suomalaisia työntekijöitä. Ei tarvitse valvontaa eikä vahtimista ja sääntöjä noudatetaan. Suomalainen työntekijä on ansainnut palkkansa, lomarahansa ja lomansa. Jokaisen täytyy saada "ladata akkujaan", että jaksaa taas loman jälkeenkin paiskia töitä.
Täytyy oikein kokemuksesta mainita, että yksi suomalainen työntekijä vastaa kahta-kolmea muualla. Meillä ei ole joukkolorvimista ja somehöpötyskultuuria, jota ylläpidettäisi kännykkää räpläämällä koko työpäivän. Katsokaapa esim. "naapurimaiden rakennusmiehiä", alvariinsa tupakalla ja muut ajat puhutaan puhelimeen tai näpelöidään kännykkää. Vaikka halvalla saadaan töihin, täytyy olla kolminkertainen määrä yhtä suomalaista kohden.- Haistapaska.hommia
Valitettavasti suomalainen työnanataja on osaamaton ahne mulkku, joka syyllistää työntekijöitään omasta osaamattomuudestaan ja ahneudestaan.
Suomalainen yritys ei pärjää maailmalla ahneutensa vuoksi, hintaerot yleensä n. 20 % kilpailijoihin verrattuna. - Mihin_tulevaisuus_johtaa
Haistapaska.hommia kirjoitti:
Valitettavasti suomalainen työnanataja on osaamaton ahne mulkku, joka syyllistää työntekijöitään omasta osaamattomuudestaan ja ahneudestaan.
Suomalainen yritys ei pärjää maailmalla ahneutensa vuoksi, hintaerot yleensä n. 20 % kilpailijoihin verrattuna.Kyllähän suomalaisessa johtamiskulttuurissa on paljonkin parantamisen varaa. Kaikenmaailman johtamiskulttuuria on nähty. Yhteistä aika usealle suomalaiselle johtajalle on se, että he pelkäävät älykkäämpien ja osaavampien alaisten kampeavan "tyhmemmät" johtajat sivuun. Siksi usein firmoihin palkatan, ei pätevin vaan alistuvin ja vajaan osaamisen ja kompetenssin omaava työntekijä. Se mukava pelle, joka luulee olevansa oikein talentti hommaan kuin hommaan.
Mutta pääasiassa suomalaisen johtajan ongelma on heikko ihmistuntemus ja se, että kaikki bonukset ja palkkiot pyritään kahmimaan itselle. Osaaville ja firmaa pystyssä pitäville alaisille annetaan satanen, kun samaan aikaan itselle ja muille johtokunnan jäsenille jaetaan samanaikaisesti kymppitonnit.
Mutta kyllä suomalaisetkin pärjäävät ulkomailla. Täytyy vain olla osaamista, hyvät ja laadukkaat tuotteet ja osaavat myyntitykit. Hintakin pitää olla kohdallaan, mutta se revitäänkin usein työntekijöiden "selkänahasta". Nyt meillä olisi halpaa työvoimaa, nelisenkymmentätuhatta raavasta enstistä sotilastaistelijaa odottelee pääsyä palkkatöihin. Koetapa saada niistä yhtä hyvällä työmoraalilla varustettu työntekijä kuin suomalaisesta, ihan oikeasti. Ja suosittelen ensin heitä sinne maataloustöihin, siellä on" osaavat opastajat" ja tekemistä riittää, työmoraalinkin oppii ottamalla mallia maatalon isännästä ja maksamalla 9 eur päivältä. Kestävätköhän kolmea päivää pitempää?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942493Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1422274Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki132078- 1711560
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381277Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä193898- 85896
- 182872
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala451796- 53703