Mulla on kamala karkkihimo

-Poika86-

Ajattelin vaan sanoa, että itselläni on aika kamala karkkihimo. Rakastan karkkeja. Aina kun käyn kaupassa, on jotain karkkia otettava.

Vaikka joskus ajattelen, että "enää en osta karkkia - tuleepas imelä olo niistä kun liikaa syö", menen silti taas kauppaan seuraavana tai parin päivän päästä ja ostan karkkia n. kolmella eurolla.

Karkit on paheeni. Olen niihin jäänyt koukkuun. Siinä missä muilla menee rahat viinaan ja tupakkaan, menee mulla karkkiin.

Itse en ole ylipainoinen.. Olen itseasiassa hoikka. Silti ne ei läskistä. Mutta finnejä välillä karkeista tulee.

Miten himo ja rahan "haaskaus" kuriin?

11

1714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karkki

Jaa-ha... Isosiskollani on tismalleen sama ongelma... Mutta ole onnellinen, että et ole ylipainoinen. Se nimittäin lyhentää ihmisen elinikää. En oikein osaa sanoa mitään tuohon kysymykseesi.. Paitsi: Aina kun menet kauppaan, älä VILKAISEKKAAN karkkihyllyn suuntaan! Nimittäin ne ovat epäterveellisiä monella tavalla. Itse syön karkkia harvoin, kerran kahdessa viikossa...
      No, onnea yritykselle.. :/

• Emt.

Mä säästin tuossa kesällä aika paljo nii sillon en koskaan ostanu vaan ku ehkä jollai eurolla/vko karkkia ja pystyin tukahduttamaan sillä karkinhimoni mutta nyt ku taas ei ole päämäärää mihin säästää ja rahaaki on aika paljo nii en voi vastustaa vaan ostan karkkii aika paljo mut en kumminkaa oo ylipainonen vaan oikeestaan oon alipainonen.

• hoikka

Miksi sun pitäis luopuu karkista, jos sul ei ole ees paino-ongelmia?
      Voi niitä rahoja käyttää huonompaankin tarkotukseen. Itse olen myös tosi hoikka ja syön karkkia joka päivä. Olen todennut, että karkki ei huononna vointiani mitenkään, ei siis ole ollut minkäänlaisia terveydellisiä ongelmia.
      Kerran me täällä elämme, joten nauttikaamme elämästämme ja syökäämme karkkia, ne jotka eivät siitä edes liho.

• Hoikka myös

Ai että miksi pitäis rajottaa karkin syöntiä. Mitäs luulet älypää!
        Eikä mitään haittaa ole niinkö!?
        Sun hampaat on varmaan tosi karsessa kunnos ja jos ei oo vielä niin jatka vaan samaan tahtiin ni kyllä vuosien päästä itkettää.

Jatkuva sokerin vetäminen elimistöön villitsee mm. hiivan kasvua suolistossa. Sitä on siis kaikilla jonkun verran mutta se tykkää saada kasvualustakseen just sokeria,valkosta vehnäjauhoa ja hiivaa.

Ja kun mussutat karkkia joka päivä niin se vie sun nälän tunteen ainakin osaks päivää ja tuskin syöt sillon tarpeeksi esim. ruisleipää ja hedelmiä, joista saa katsos kuituja jotka taasen pitää sen suolen kunnossa. Huonot bakteerit ne kasvaa siellä suolessa kun eivät kuidut huuhtele niitä mennessään ja en yhtään ihmettelisi jos saat syövän sinne hanuriis joskus. Muistele sitten niitä ihania karkkipäiviäsi!!!

• EK:D
        Hoikka myös kirjoitti:

Sun hampaat on varmaan tosi karsessa kunnos ja jos ei oo vielä niin jatka vaan samaan tahtiin ni kyllä vuosien päästä itkettää.

Jatkuva sokerin vetäminen elimistöön villitsee mm. hiivan kasvua suolistossa. Sitä on siis kaikilla jonkun verran mutta se tykkää saada kasvualustakseen just sokeria,valkosta vehnäjauhoa ja hiivaa.

Ja kun mussutat karkkia joka päivä niin se vie sun nälän tunteen ainakin osaks päivää ja tuskin syöt sillon tarpeeksi esim. ruisleipää ja hedelmiä, joista saa katsos kuituja jotka taasen pitää sen suolen kunnossa. Huonot bakteerit ne kasvaa siellä suolessa kun eivät kuidut huuhtele niitä mennessään ja en yhtään ihmettelisi jos saat syövän sinne hanuriis joskus. Muistele sitten niitä ihania karkkipäiviäsi!!!

Mulla ei oo tähän päivään mennessä ollu yhtään reikää vaikka syön karkkia melkeen jokapäivä...:D ja oon eläny täällä maan päällä melkeen kuustoist vuotta...:D et toisilla on huonommat hampaat ku toisilla ja joillekki ei tuu rekiä ollenkaan...:D se riippuu ihan hammasluusta tulleeko vai ei...:D

• mee kotia..
        EK:D kirjoitti:

Mulla ei oo tähän päivään mennessä ollu yhtään reikää vaikka syön karkkia melkeen jokapäivä...:D ja oon eläny täällä maan päällä melkeen kuustoist vuotta...:D et toisilla on huonommat hampaat ku toisilla ja joillekki ei tuu rekiä ollenkaan...:D se riippuu ihan hammasluusta tulleeko vai ei...:D

ja kasva aikuseks! =D
        oikeen kokonaiset kuustoista vuotta.. ja niin uhoa täynnä... ei jaksa ku nauraa... ootta vaa!!! =)

• nyt
        Hoikka myös kirjoitti:

Syön karkkia joka päivä, eikä hampaissani ole yhtä ainoatakaan reikää!
        aina kun olen hammaslääkärissä, niin lääkärit kehuvat kuinka valkoiset, kauniit ja puhtaat hampaat mulla on!
        Harjaan hampaani aamuin illoin, joten ei karkin syönti, varsinkaan suklaan syönti, niitä reikiä ainoastaan aiheuta, se on paljolti kiinni hampaiden laadusta!

• karkinhimoon

itse olen kyllä sitä mieltä ettei sitä karkkia pitäisi, joka päivä syödä. vaikkei siitä lihoaisikaan niin pidemmän päälle siinä menevät hampaat ja terveys!

ihminenhän lihoaa, jos hän saa enemmän kaloreita ruoasta kun hän kuluttaa. karkista kaloreita tulee normaalin terveelliseen ruokaan verrattuna reilusti enemmän: täten jotta ihminen ei karkkia syömällä lihoa ja lisämäätättä liikkumistaan hänen on karsittava kalorit pois muualta.. ja tässä tapauksessa juuri tästä terveellisestä ruoasta. tällöin jäävät elintärkeät vitamiinit ja hivenaineet saamatta ja elimistö kärsii rasituksesta pidemmän päälle.

itse voin tämän kaiken kertoa kokemuksesta! sairastuin itse anemiaan tämän takia ja muutkin arvot kääntyivät huonompaan suuntaan, vaikka olen koko muun entisen elämäni täysin terveenä elänytkin!tämä pätee varsinkin silloin jos laihduttaa itseään näännyttämällä syöden edelleen karkkia.
      (tästä voinen mainita esimerkkinä ystäväni, joka laihtui tällä menetelmällä 50 kiloa. kilojen myötä meni myös terveys: tuli anemia ja muita puutostiloista johtuvia oireita, iho jäi roikkumaan erittäin pahasti lihasmassan hävitessä ja iho menetti kaiken kauniin kimmoisuutensa ja terveen värin.)

hammaslääkärin lapsena voin myös kertoa ettei jatkuva karkinsyöminen ole myöskään hyväksi hampaille. jatkuvat happohyökkäykset tuhoavat hampaita ja altistavat hampaat reikiintymiselle.

jos todella haluat vähentää karkinsyömistäsi, kaikki lähtee sinusta itsestäsi! kokemuksesta voin kertoa, että paras keino on ottaa päivä kerrallaan. ensimmäiset päivät voivat olla tuskaiset, mutta hiljaa hyvä tulee. keskitä mielenkiintosi johonkin muuhun kuin karkkiin ja järjestä itsellesi muuta tekemistä. kun pidät itsesi kiireisenä ja kädet jatkuvassa työssä huomaat ettei aikaa jää muuhun. vältä tilanteita, joissa sinulla on tapana syödä karkkia!
      ja ennen kaikkea palkitse itsesi, jollakin muulla kuin karkilla.

kuitenkaan en kehota sinua jättämään karkinsyöntiä kokonaan, en missään nimessä! silloin tällöin voi aivan hyvin mielin nautiskella, se on kaikkien meidän oikeus, jopa velvollisuus! mutta kohtuus kaikessa.
      tsemppiä. :)

• Üsko tai älä

Oon ite kokeillu juuri tohon makeanhimoon kromia (voi ostaa luontaistuotekaupoista tai apteekista). Kumma kyllä, helpompi on ollu ohittaa karkkihyllyt kaupassa! - Toi kromi jotenki tasottaa verensokerihommia elimistössä. Eli sitte kun sitä on aikansa syöny, ei enää tee niin pakon pakolla mieli syödä makeeta. - Aika Makeeta!!! - Ja totta! En osaa sitä mitenkään tieteellisesti sulle selittää, mutta suosittelen! - Toivon, että uteliaisuutesi heräis ja ainaki kokeilisit yhden purkillisen verran. - Mulla on sama homma: vaikka kuinka söisin makeaa en liho, mutta toi hiiva-homma on tainnu alkaa vaivaamaan, että siihen kyllä oon jo joutunu kiinnittään huomiota.

• lakkoon pystyvä

kannattaa yrittää karkkilakkoa. Ite oon ollut kaks kertaa lakossa. éka kerran puol vuotta ja toka kerran vuoden. eka kuukausi oli tosi paha, mutta kun sen yli olin päässyt se ei tuntunut enää vaikealta. mutta jos syöt YHEN AINOAN karkin, niin sitten aattelee että jos vielä yks... ja sitten lakko on loppu. ainakin minulla. Ei kannata ainakaan ite ostaa. ottaa vain sillon jos kaverit tarjoaa.
      Mulla säästyi lakon aikana kuus euroa viikossa ja kannatti

• Tyttö 21

Jokaiselle auttaa varmaan eri jutut... Mä en tiedä onks sulla kyseessä siis makeanhimo vai mikä, mutta kokeile vaihtaa karkit johonkin muuhun. Mä esimerkiks ostin karkkien tilalle esim. keksipaketin. Eihän sekään terveellistä oo, mutta mä kyllä laihduin ja hampaat voi huomattavasti paremmin. Sun pitää keksiä, mikä on sun juttu karkkien tilalle. Sitte tietysti yks neuvo on alkaa säästämään. Laitappa viikon ajan karkkirahat johonki sivuun ja kato viikon päästä paljon siellä on. Siitä saat syyn olla syömättä karkkia. (Ite ostelin jossain vaiheessa karkin sijasta erilaisia hiuskoristeita, ei ehkä sovi sulle :))Parasta olis, ettet menis kauppaan ollenkaan ilman hyvää syytä, tai älä ainakaan pidä rahaa mukana ku just sen verran ku tarviit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe