Olet kyllä tuomiosi ansainnut!

sanotaanpa.totuus

LÄnsimaisilta ihmisiltä' on katoamassa tieto kristillisyydestä ja terveellinen jumalanpelko. Ilkutaan, ivataan, ollaan jumlattomia ja ylimielisiä mutta oletko rakas ystävä ajatellut etä rangaistus joka Raamatussa ilmoitetaan synnistä ja jumalattomasta elämästä, on iankaikkinen?

Meidän on vaikeaa ajatella iankaikkisuutta koska kaikki meidän maailmassamme on katoavaista. kaikella on alkunsa ja loppunsa. Mutta helvetin rangaistuksella ei ole loppua, ei koskaan! Voit ehkä saada ajatuksen päästä hiukan kiinni jos ajattelisit että mielestäsi "kohtuullinen" rangaistus syntisestä elämästä olisi yhtä pitkä ajanjakso rangaistsuat, tai pahimmille konnille vaikka kaksinkertainen...

Mutta asia ei ole niin, vaan Jeesuksen opetusten mukaan helvettiin joutuvat kärsivät loppumatonta, päättymätöntä rangaistusta synneistään. Ajattelepa esimerkiksi mijoonaa vuotta; mitä se on verrattuna ihmiselämään, joka sekin tuntuu monen mielestä päättymättömän pitkältä? Kun olet kärsinyt ensin moljoona vuotta rangaistusta pahasta elämästäsi ja siksi ettei sinulle kelvannut evankeliumi jota tarjottiin eläissäsi, -siloin tajuat ettei vielä tähän asti kärsimäsi miljoona vuotta olekaan kärsimyksen loppu, eipä vielä edes sen alkukaan sillä toivottomuus on suuri: se on koskaan päättymätöntä!

Silloin sinä tulet ymmärtämään sen mitä Raamattu tarkoittaa sanoessaan että JOKAISESTA TURHASTA SANASTAKIN, joka ikisestä ylimielisestä pilkasta jonka kirjoitit esim. tälle palstalle, jokaisesta yksittäisestä ajatuksestakin joudut kärsimään iankaikkisesti vailla pienintäkään toivoa pelastuksesta, että joku sinut armahtaisi sieltä pois!

Ramatussa profeettojen kirjoissa sanotaan että tuli on sytytetty ja jumalattomat ovat polttopuita. Jeesus opetti ettei heidän tulensa sammu koskaan eikä mato kuole. Koeta kuvitella mielessäsi jätettä joka heitetään kaatopaikalle eikä sitä ikinä enää kukaan muista, se on pyyhitty pois kaikkien muistoista mutta siellä se mätänee eikä kukaan sitä murehdi. Voit ajatella niinkin että sen yhden, yksittäisen phan parjauskirjoituksen tähden, minkä tänne jätit, tai valhjeen jonka kirjoitit uskonasioista tai uskovaisista, se on se syy jonka takia sinua poltetaan tuskassa iankaikkisesti. Ehkä juuri se kirjoitus jonka olet tänään tänne laittanut? kaikki sinun pahat tekosi on kyllä kirjoitettu kirjaan ylös eikä yhtäkään niistä oleJumalan kirjasta unohdettu.

Näin sinulle Raamatun ilmoituksen mukaan ja kirkkomme Tunnustuskirjojen mukaan käy, jos et tämän elämän aikana ota vastaan evankeliumia, nöyrry ja tee parannusta. Pään pensaaseen laittaminen ja kaiken kieltäminen eisinua auta sillä todellisuus ei katoa mihinkään silmät sulkemalla. Olet syntiä tehnyt ja lain kirouksen alla, Jumalan vihan alla.

Älä siis ole niin ylimielinen ja mieti asiaa sillä jos luet Ramattua ja/tai kirkkomme tunnustuskirjoja, löydät kyllä tämän opin sieltä totisesti ilmoitettuna. Samoin opettaa kaikki maailman, n. 1,5 miljardia kristittyä käsittävät kristilliset kirkkokunnat.

Mutta kaikille ihmisille on kaikkialla maailmassa ilmoitettu evankeliumia että kaikki jotka tahtovat, saavat syntinsä anteeksi uskomalla armoevankeliumiin, ja ottamalla Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajanaan vastaan. Kaikki ne jotka ottavat ristinsä ja rupeavat Jeesuksen opetuslapsiksi, eli uskovaisiksi.

Jos sinä häpeät uskovaisen nimeä, ja torjut evankeliumin ilosanoman, niin mieti mitä se kerran on maksava sinulle että rakastit enemmän maailmaa kuin sitä joka kuoli puolestasi ja sovitti kaikki syntisi! Mieti mitä se maksaa sinulle sillä Hän jonka hyölkäsit, on kerran tuleva tuomitsemaan sinut ja totisesti olet tuomiosi ansainnut! Totisesti olet sen ansainnut!

191

2004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Absurdia

      Jos ihminen ei usko jumalaan, niin silloin hän ei usko näihin pelotteluihinkaan. Hän pitää tällaista puhetta vain sairaan mielikuvituksen tuotteena.

      • petätitseäsi

        Eikös tuossa juuri sanottu ettei pään puskaan laittaminen, eli kieltäminen muuta sitä että rangaistus on tuleva.

        Absurdia on se että pelkäät kohdata totuutta syntisestä tilastasi niin että pakanet laitytamalla strutsin tavoin pään puskaan ja kuvittelet ettei maailmaa ole olemassa.


      • Absurdia

        En kiellä jumalaa, en vain usko häneen. En pelkää kohdata totuutta syntisestä tilastani koska en usko synnin olemassaoloon. En kuvittele ettei maailmaa ole olemassa,päinvastoin ajattelen että maailma on ainoa mitä on olemassa.


      • petätitseäsi kirjoitti:

        Eikös tuossa juuri sanottu ettei pään puskaan laittaminen, eli kieltäminen muuta sitä että rangaistus on tuleva.

        Absurdia on se että pelkäät kohdata totuutta syntisestä tilastasi niin että pakanet laitytamalla strutsin tavoin pään puskaan ja kuvittelet ettei maailmaa ole olemassa.

        Kristinusko hiipuu sitä mukaa kun Jeesuksen "paluu" kestää. Ja kestää.


      • Eerikatässäkommentoi
        torre12 kirjoitti:

        Kristinusko hiipuu sitä mukaa kun Jeesuksen "paluu" kestää. Ja kestää.

        Niin hiipuukin. Niinhän Jeesus juuri opettikin. Eipä esim. Suomessakaan tänä päivänä montaa kymmentä tuhatta uskovaista ole. Ja pahempaan päin mennään.

        Nooan aikana oli kahdeksa uskovaista, voitko uskoa?


      • Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        Niin hiipuukin. Niinhän Jeesus juuri opettikin. Eipä esim. Suomessakaan tänä päivänä montaa kymmentä tuhatta uskovaista ole. Ja pahempaan päin mennään.

        Nooan aikana oli kahdeksa uskovaista, voitko uskoa?

        Jaa. Jeesusko opetti, kristinusko hiipuu sitä mukaa kun hän ei palaakaan "pian"?

        En voi uskoa Raamattua: eihän uskovien merkkinä ole edes se, että he parantavat sairaat panemalla kätensä heidän päälleen ja nämä tulevat terveiksi.


      • LoppuisHeidänKiroilunsa
        petätitseäsi kirjoitti:

        Eikös tuossa juuri sanottu ettei pään puskaan laittaminen, eli kieltäminen muuta sitä että rangaistus on tuleva.

        Absurdia on se että pelkäät kohdata totuutta syntisestä tilastasi niin että pakanet laitytamalla strutsin tavoin pään puskaan ja kuvittelet ettei maailmaa ole olemassa.

        Aloittaja on rikollinen itse, kun kerran toivottaa pahimmat rangaistukset, oikein tulipalo-kuoleman ihmisille, jotka eivät kestä VALE-Jumalia tai sell. Jeesuksia.

        Kristinuskokin pitää kriminalisoida, katsokaa nyt noita uskovien kauhupelottelu-kirjoitteluja, onko oikein ja sallittua, että Suomessakin saa uhota ja vainota jollain kristinuskolla:Jos et usko, sinut heitetään tuliseen mereen Jumalan vihan takia!

        Vaaditaan uskovaisia pakkohoitoon, sitähän mieltä lääkäritkin ovat, että hallu-Herransa kanssa juttelevat ja sellaisia tottelevat:tulisi edes osa heidän, uskovaisten rahoista (suurin osahan heistä ei ole työelämässä) takaisin yhteiskunnalle, joka on noi aivopessyt elättänyt.

        Muistelkaa vaan viime kesänkin Helsingin Rautatieaseman hullunmyllyä, kun uskovaiset huusivat kovaa ja paasasivat megafoneihin, että Jeesus pelastaa ja ota Jeesuksen rakkaus vastaan! Hyi Saatana!


      • TurpaKiinniUskovainen
        LoppuisHeidänKiroilunsa kirjoitti:

        Aloittaja on rikollinen itse, kun kerran toivottaa pahimmat rangaistukset, oikein tulipalo-kuoleman ihmisille, jotka eivät kestä VALE-Jumalia tai sell. Jeesuksia.

        Kristinuskokin pitää kriminalisoida, katsokaa nyt noita uskovien kauhupelottelu-kirjoitteluja, onko oikein ja sallittua, että Suomessakin saa uhota ja vainota jollain kristinuskolla:Jos et usko, sinut heitetään tuliseen mereen Jumalan vihan takia!

        Vaaditaan uskovaisia pakkohoitoon, sitähän mieltä lääkäritkin ovat, että hallu-Herransa kanssa juttelevat ja sellaisia tottelevat:tulisi edes osa heidän, uskovaisten rahoista (suurin osahan heistä ei ole työelämässä) takaisin yhteiskunnalle, joka on noi aivopessyt elättänyt.

        Muistelkaa vaan viime kesänkin Helsingin Rautatieaseman hullunmyllyä, kun uskovaiset huusivat kovaa ja paasasivat megafoneihin, että Jeesus pelastaa ja ota Jeesuksen rakkaus vastaan! Hyi Saatana!

        Kuules, aloittaja, toivon sinulle TUOMIOTA siitä mitä olet kehdannut uskovaisena haluta tai toivoa: SINÄ et tiedä helvettiäkään toisten ihmisten läpikäymästä helvetistä ja hornasta, ja KEHTAAT silti tulla tänne palstoille tai mihinkään uskovaisten kirouksia latelemaan heikkojen, avuttomien ja syyttömien osaksi.

        Et tiedä, ETTÄ Jumalat ja Jeesukset AIVAN JOKAIKINEN aloittivat ITSE esim. minulle ja läheiselleni hengenvaaralliset VALEET, IHAN VAAN APocalyptisten paskaVALEIDEN ja -Aikojen takia, koska Heidän piti käynnistää "Lopun Ajat" v. 2006. VAIKKA EMME olleet YHTÄÄN mitään tehneet, olimme täysin syyttömiä AIVAN KAIKKIIN noihin asioihin, joihin meidät leimattiin ja asetettiin VAINOTUIKSI omassa kotimaassamme!

        ITSE olet TUOMIOSI ansainnut, EI VOI MUUTA sanoa, toivottavasti näet painajaisia ja toivon mukaan sinut hylätään YLHÄÄLTÄ Käsin, opit sitten ehkä tietämään, mitä muut täällä ovat joutuneet kokemaan, vasta tosin n. 0,001% siitä, mitä esim. minulla oli!

        PIDÄ Herras, ota ITSEESI suoraan, ETTEI tarvitse muiden ENÄÄ pelätä ja kärsiä Heidän VALEIDENSA ja ansaitsemattoman TUHOTYÖNSÄ TAKIA, VEDÄ Heidät ITSEESI VAAN!


      • PsykopaattiUskovaiset

        Uskovaiset ovat psykopaatteja, kun toivottavat kristinuskon vastaisesti pahaa toisille ihmisille, TUOMIOITA!


      • Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        Niin hiipuukin. Niinhän Jeesus juuri opettikin. Eipä esim. Suomessakaan tänä päivänä montaa kymmentä tuhatta uskovaista ole. Ja pahempaan päin mennään.

        Nooan aikana oli kahdeksa uskovaista, voitko uskoa?

        >Nooan aikana oli kahdeksa uskovaista, voitko uskoa?

        Ainakaan minä en voi, koska Nooaa ja hänen aikaansa ei ole koskaan ollut.


    • Me kaikki olemme tuomiomme ansainneet.

      • Eerikatässäkommentoi

        Myös sinä! Miksi siis taistelet Jumalan sanaa vastaan?


      • Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        Myös sinä! Miksi siis taistelet Jumalan sanaa vastaan?

        En taistele.


      • Eerikatässäkommentoi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En taistele.

        Suusi puhuu nyt sellaista mikä ei ole totta. Sinä vastustat Pyhää Henkeä.

        Kuinka moni sinulle tästä on jo sanonut? Oletko ottanut onkeesi mitään?


      • Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        Suusi puhuu nyt sellaista mikä ei ole totta. Sinä vastustat Pyhää Henkeä.

        Kuinka moni sinulle tästä on jo sanonut? Oletko ottanut onkeesi mitään?

        Niin kauan kuin sinulla on tuollainen nikki, ei sinun sanoillasi tai luuloillasi on juuri painoarvoa. Luotan mielummin Jumalaan kuin sinuun tässäkin asiassa.
        Jotenkin näyttäisi siltä, että sinunkin olisi syytä ottaa onkeesi Jeesuksen opetuksista.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Niin kauan kuin sinulla on tuollainen nikki, ei sinun sanoillasi tai luuloillasi on juuri painoarvoa. Luotan mielummin Jumalaan kuin sinuun tässäkin asiassa.
        Jotenkin näyttäisi siltä, että sinunkin olisi syytä ottaa onkeesi Jeesuksen opetuksista.

        Kiusataanko sinua taas ?


      • 12345654321
        keskustellaan kirjoitti:

        Kiusataanko sinua taas ?

        Ei tämä keskustelu ole kiusaamista vaan normaalia mielipiteenvaihtoa.
        Ajattelu on sallittua.


      • 12345654321 kirjoitti:

        Ei tämä keskustelu ole kiusaamista vaan normaalia mielipiteenvaihtoa.
        Ajattelu on sallittua.

        Sitähän minäkin.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Sitähän minäkin.

        Kiusaamisesta ei muut puhuneet.


      • torre12 kirjoitti:

        Kiusaamisesta ei muut puhuneet.

        Enkä minä puhunut siitä muille kun sille joka tietää mitä sillä tarkoitin.


      • Eerikatässäkommentoi
        keskustellaan kirjoitti:

        Enkä minä puhunut siitä muille kun sille joka tietää mitä sillä tarkoitin.

        Eerikaa aina "kiusataan" kun häneltä kysytään onko homous hänestä syntiä.


      • Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        Eerikaa aina "kiusataan" kun häneltä kysytään onko homous hänestä syntiä.

        Luulenpa, ettei Eerika siitä kiusaannu. Mutta kyllähän se typerää on jatkuvasti sitä samaa häneltä kysellä.


      • kiitos.sanoin
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Luulenpa, ettei Eerika siitä kiusaannu. Mutta kyllähän se typerää on jatkuvasti sitä samaa häneltä kysellä.

        Onhan se typerää olla vastaamatta kun kertan leikkii uskovaista.


      • Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        Eerikaa aina "kiusataan" kun häneltä kysytään onko homous hänestä syntiä.

        Joo, itse on aika usko.vaisen ja muiden uskovien kimpussa syrtämässä ja tuomitsemassa mutta itse homottaa, eikä tunnu missään.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Joo, itse on aika usko.vaisen ja muiden uskovien kimpussa syrtämässä ja tuomitsemassa mutta itse homottaa, eikä tunnu missään.

        Mitä tarkoittaa homotus?


      • feikkinaama
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa homotus?

        Kyllä sinä tiedöät mitä se tarkoittaa. Älä viitsi teeskennellä. Teissä liberaaleissa vastenmielisintä on juuri tuo teeskenteleminen ja epäaitous.


      • feikkinaama kirjoitti:

        Kyllä sinä tiedöät mitä se tarkoittaa. Älä viitsi teeskennellä. Teissä liberaaleissa vastenmielisintä on juuri tuo teeskenteleminen ja epäaitous.

        En minäkään tiedä mitä on homotus. Yleensä tarkoittanut täällä sitä, ettei puhu homoista pahaa.


      • feikkinaama kirjoitti:

        Kyllä sinä tiedöät mitä se tarkoittaa. Älä viitsi teeskennellä. Teissä liberaaleissa vastenmielisintä on juuri tuo teeskenteleminen ja epäaitous.

        En todellakaan tiedä, mitä kyseinen kirjoittaja sillä tarkoittaa. Sillä tuntuu olevan monenlaisia merkityksiä ja siksi sen heittely sinne tänne on hieman kyseenalaista. Mutta kerro sinä, kun sinulla tuntuu olevan siitä joku käsitys. Siltä varalta, että Keskustellaan ei vaivaudu vastaamaan sanoistaan.


      • SinulleSeMerkitsee
        torre12 kirjoitti:

        En minäkään tiedä mitä on homotus. Yleensä tarkoittanut täällä sitä, ettei puhu homoista pahaa.

        Sinulle se merkitseee pebbupanoja ja muuta irstailua.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En todellakaan tiedä, mitä kyseinen kirjoittaja sillä tarkoittaa. Sillä tuntuu olevan monenlaisia merkityksiä ja siksi sen heittely sinne tänne on hieman kyseenalaista. Mutta kerro sinä, kun sinulla tuntuu olevan siitä joku käsitys. Siltä varalta, että Keskustellaan ei vaivaudu vastaamaan sanoistaan.

        Tarkoitan sillä ihan samaa kuin kaikki muutkin.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Tarkoitan sillä ihan samaa kuin kaikki muutkin.

        Voisitko avata vähän tarkemmin sanan merkitystä, koska ne kaikki muut kertoilevat vähän eri versioita. Se ei liene sinulle ole vaikeata.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Voisitko avata vähän tarkemmin sanan merkitystä, koska ne kaikki muut kertoilevat vähän eri versioita. Se ei liene sinulle ole vaikeata.

        En voi. En ala kannasi jankuttaa.


      • keskustellaan kirjoitti:

        En voi. En ala kannasi jankuttaa.

        Keskustelu soljuisi ihan ilman jankuttamista, jos vastaisit. Mutta ymmärrän, että et kehtaa laittaa omaa tulkintaasi sanasta, koska se voisi poiketa niiden muiden tulkinnasta ja sehän olisi aika kiusallista.


      • hyvä-päätös
        keskustellaan kirjoitti:

        En voi. En ala kannasi jankuttaa.

        Hyvä, ei tuon kanssa kannata alkaa. Kohta siinä oli Eerikakin ja kiusaisivat sinua.


      • hyvä-päätös kirjoitti:

        Hyvä, ei tuon kanssa kannata alkaa. Kohta siinä oli Eerikakin ja kiusaisivat sinua.

        Sen verran olen noiden touhua seurannut, että en lähde siihen.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Kiusataanko sinua taas ?

        Kyllä minä ymmärrän kiusaamisena sen, että minun valokuvaani näytellään ja sen, että jollakulla on niin kovin samanlainen nikki kuin minulla.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärrän kiusaamisena sen, että minun valokuvaani näytellään ja sen, että jollakulla on niin kovin samanlainen nikki kuin minulla.

        Oletpa sinä herkkähipiäinen. Miksi olet laittanut kuvasi nettiin jos se on salainen?


      • Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        Eerikaa aina "kiusataan" kun häneltä kysytään onko homous hänestä syntiä.

        Kysyminen ei ole kiusaamista.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Oletpa sinä herkkähipiäinen. Miksi olet laittanut kuvasi nettiin jos se on salainen?

        No nyt esität kyllä tyhmempää kuin olet. Kyllä sinä tiedät , ettei toisen valokuvaa käytetä omassa profiilissa. Ja sitä kuvaa ei löydy muualta kuin sinun koneeltasi. Sinulla ei riitä rohkeus muuhun kuin toisten syntien vahtimiseen, vaikka omassa silmässäsi on hirsi. Se on niin tekopyhää, ettei juuri tekopyhempää ole. Olet tiesi valinnut....


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        No nyt esität kyllä tyhmempää kuin olet. Kyllä sinä tiedät , ettei toisen valokuvaa käytetä omassa profiilissa. Ja sitä kuvaa ei löydy muualta kuin sinun koneeltasi. Sinulla ei riitä rohkeus muuhun kuin toisten syntien vahtimiseen, vaikka omassa silmässäsi on hirsi. Se on niin tekopyhää, ettei juuri tekopyhempää ole. Olet tiesi valinnut....

        Minä en ole koskaan lukenut palstan säännöissä, että profiilin kuva olisi jotenkin rajattu. Mistä sinä olet niin lukenut?
        Kuva on netissä, minä en ole sinua käynyt kuvaamassa.


      • SinulleSeMerkitsee kirjoitti:

        Sinulle se merkitseee pebbupanoja ja muuta irstailua.

        Opettele tuntemaan ihmisiä ja heidän mietteitään. Ei ole hyödyllistä heitellä omia ajatuksiaan.


      • Errokatässämoikirjoittaa
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        No nyt esität kyllä tyhmempää kuin olet. Kyllä sinä tiedät , ettei toisen valokuvaa käytetä omassa profiilissa. Ja sitä kuvaa ei löydy muualta kuin sinun koneeltasi. Sinulla ei riitä rohkeus muuhun kuin toisten syntien vahtimiseen, vaikka omassa silmässäsi on hirsi. Se on niin tekopyhää, ettei juuri tekopyhempää ole. Olet tiesi valinnut....

        Miksi taas aloitat kiusaamisesi?
        "Sinulla ei riitä rohkeus muuhun kuin toisten syntien vahtimiseen, vaikka omassa silmässäsi on hirsi. Se on niin tekopyhää, ettei juuri tekopyhempää ole. Olet tiesi valinnut...."


      • keskustellaan kirjoitti:

        En voi. En ala kannasi jankuttaa.

        Eli olet usko.vainen. Tätä ajattelin jo aiemmin.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Minä en ole koskaan lukenut palstan säännöissä, että profiilin kuva olisi jotenkin rajattu. Mistä sinä olet niin lukenut?
        Kuva on netissä, minä en ole sinua käynyt kuvaamassa.

        Se sääntä, että älä varasta tulee suoraan Raamatusta. On ihan turha esittää, ettet tietäisi asiaa. Vaikka minun kuvani lojuisi missä, sen käyttäminen omsaas profiilissa on väärin. Tai ehkä sinun mielestäsi esim, kännykkä joka on pöydälle unohtuneena on vapaasti otettavissa, vaikka se ei olisi sinun? Eivät tainneet sinun kasvattajasi niin opettaa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Se sääntä, että älä varasta tulee suoraan Raamatusta. On ihan turha esittää, ettet tietäisi asiaa. Vaikka minun kuvani lojuisi missä, sen käyttäminen omsaas profiilissa on väärin. Tai ehkä sinun mielestäsi esim, kännykkä joka on pöydälle unohtuneena on vapaasti otettavissa, vaikka se ei olisi sinun? Eivät tainneet sinun kasvattajasi niin opettaa.

        Syytätkö minua varkaaksi kun itse laitat kuvasi nettiin? Oletpa sinä törkeä kiusaaja.
        Jos itse olet noin tyhmä älä siitä minua syytä!


      • keskustellaan kirjoitti:

        Syytätkö minua varkaaksi kun itse laitat kuvasi nettiin? Oletpa sinä törkeä kiusaaja.
        Jos itse olet noin tyhmä älä siitä minua syytä!

        En syytä, totean asian. Sinä käytät silloin tällöin minun valokuvaani profiilissasi ja vaikka minä olisin tyhmä kuin saapas, se ei oikeuta sinua käyttämään minun kuvaani omassa profiilissasi. Vaikka kuinka alat nimittelemään, se ei poista sinun syntiäsi.


      • Eerikatässäkommentoi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kysyminen ei ole kiusaamista.

        No vastaa sitten onko homoseksuaalisuus syntiä?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        En syytä, totean asian. Sinä käytät silloin tällöin minun valokuvaani profiilissasi ja vaikka minä olisin tyhmä kuin saapas, se ei oikeuta sinua käyttämään minun kuvaani omassa profiilissasi. Vaikka kuinka alat nimittelemään, se ei poista sinun syntiäsi.

        Missä määritellään mitä kuvaa profiilissa saa käyttää ja mitä ei?
        Eikö sinulla ole omissa synniessäsi tarpeeksi vastattavaa? Sano nyt onko se homoseksi syntiä vai ei ja miten ihminen syntyy väärään ruumiseen.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Missä määritellään mitä kuvaa profiilissa saa käyttää ja mitä ei?
        Eikö sinulla ole omissa synniessäsi tarpeeksi vastattavaa? Sano nyt onko se homoseksi syntiä vai ei ja miten ihminen syntyy väärään ruumiseen.

        Se määritellään Raamatussa, jossa sanotaan, että älä varasta , äläkä himoitse toisen omaa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Se määritellään Raamatussa, jossa sanotaan, että älä varasta , äläkä himoitse toisen omaa.

        Mitä olen sinulta varastanut ja himoinnut?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Se määritellään Raamatussa, jossa sanotaan, että älä varasta , äläkä himoitse toisen omaa.

        Sano nyt onko se homoseksi syntiä vai ei ja miten ihminen syntyy väärään ruumiseen.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Mitä olen sinulta varastanut ja himoinnut?

        Minun valokuvani.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minun valokuvani.

        Jaa, mistä minä se sinulta varastin?


      • keskustellaan kirjoitti:

        Missä määritellään mitä kuvaa profiilissa saa käyttää ja mitä ei?
        Eikö sinulla ole omissa synniessäsi tarpeeksi vastattavaa? Sano nyt onko se homoseksi syntiä vai ei ja miten ihminen syntyy väärään ruumiseen.

        "Sen verran olen noiden touhua seurannut, että en lähde siihen."

        Hyvin tuntuu sujuvan.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Sen verran olen noiden touhua seurannut, että en lähde siihen."

        Hyvin tuntuu sujuvan.

        Tulitko taas kiusaamaan minua?


      • keskustellaan kirjoitti:

        Tulitko taas kiusaamaan minua?

        En, tulin lukemaan keskustelua.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En, tulin lukemaan keskustelua.

        Lue sitten äläkä kiusaa minua.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Jaa, mistä minä se sinulta varastin?

        Todennäköisesti sieltä treffipalstalta. Etkö enää itse tiedä mistä minkäkin kuvan olet varastanut?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Todennäköisesti sieltä treffipalstalta. Etkö enää itse tiedä mistä minkäkin kuvan olet varastanut?

        Ai, olet ollut treffipalstallla. Saitko seuraa? Ilmeisesti et.
        Vai syytät sinä minua varkaaksi. Melkoinen syytös homottajalta.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Ai, olet ollut treffipalstallla. Saitko seuraa? Ilmeisesti et.
        Vai syytät sinä minua varkaaksi. Melkoinen syytös homottajalta.

        En syytä. Totean, että käytit luvatta valokuvaani ja se on varkaus. Itse asiassa voidaan sanoa myös niin, että esiinnyit minuna, silloin kun kuvani oli profiilissasi ja tasan tarkkaan tiesit, ettei kuva ollut sinun.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        En syytä. Totean, että käytit luvatta valokuvaani ja se on varkaus. Itse asiassa voidaan sanoa myös niin, että esiinnyit minuna, silloin kun kuvani oli profiilissasi ja tasan tarkkaan tiesit, ettei kuva ollut sinun.

        Sinulla on kummaliinen käsitys omista jutuistasi, mutta vingut koko ajan, että sinua kiusataan. Mene pikkuisen itseesi olisko sinussa jotain syytä.
        Netissä olevat kuvat ovat julkisia, eikä niiden käyttöä ole mitenkään tajoitettu.
        Vastaatko nyt noihin esittämiini kysymyksiin vai jatkatko syyttämistäni ja kiusaamistani?


      • keskustellaan kirjoitti:

        Sinulla on kummaliinen käsitys omista jutuistasi, mutta vingut koko ajan, että sinua kiusataan. Mene pikkuisen itseesi olisko sinussa jotain syytä.
        Netissä olevat kuvat ovat julkisia, eikä niiden käyttöä ole mitenkään tajoitettu.
        Vastaatko nyt noihin esittämiini kysymyksiin vai jatkatko syyttämistäni ja kiusaamistani?

        "Toisen tekemän piirros tai muun kuvan käyttämiseen tarvitset oikeudenhaltijan luvan." Sanoo kopiosto.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Sinulla on kummaliinen käsitys omista jutuistasi, mutta vingut koko ajan, että sinua kiusataan. Mene pikkuisen itseesi olisko sinussa jotain syytä.
        Netissä olevat kuvat ovat julkisia, eikä niiden käyttöä ole mitenkään tajoitettu.
        Vastaatko nyt noihin esittämiini kysymyksiin vai jatkatko syyttämistäni ja kiusaamistani?

        "Netissä olevat kuvat ovat julkisia, eikä niiden käyttöä ole mitenkään tajoitettu."

        Ei muuten pidä paikkaansa. Kuvilla on omistajansa ja hänellä on oikeus kuviinsa. Toisen ihmisen valokuvia ei saa käyttää ilman omistajan lupaa ja sinulla ei ole lupaa käyttää minun valokuvaani.
        Sinun käsityksesti synnistä on aika liberaali silloin, kun on kyse sinun omasta synnistäsi.
        Ehkä menet tekemään jonkun homoaloituksen, että saat huomion pois siitä, että olet toiminun väärin. Olet ottanut toisen omaa...


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        "Toisen tekemän piirros tai muun kuvan käyttämiseen tarvitset oikeudenhaltijan luvan." Sanoo kopiosto.

        Onko sinulla lupa profiilisi kuvaan sen ottajalta?


      • keskustellaan kirjoitti:

        Onko sinulla lupa profiilisi kuvaan sen ottajalta?

        Sinulla ei ole lupaa minun kuvaani ja luultavasti sinulla ei myöskään ole lupaa käyttää qwertyn koiran kuvaa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        "Netissä olevat kuvat ovat julkisia, eikä niiden käyttöä ole mitenkään tajoitettu."

        Ei muuten pidä paikkaansa. Kuvilla on omistajansa ja hänellä on oikeus kuviinsa. Toisen ihmisen valokuvia ei saa käyttää ilman omistajan lupaa ja sinulla ei ole lupaa käyttää minun valokuvaani.
        Sinun käsityksesti synnistä on aika liberaali silloin, kun on kyse sinun omasta synnistäsi.
        Ehkä menet tekemään jonkun homoaloituksen, että saat huomion pois siitä, että olet toiminun väärin. Olet ottanut toisen omaa...

        Homottaja saarnaa synnistä, johan on aikoihin eletty.
        Vastaa nyt minun kysymyksini ja lopeta kiusaamiseni vaikka oletkin paha ihminen.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinulla ei ole lupaa minun kuvaani ja luultavasti sinulla ei myöskään ole lupaa käyttää qwertyn koiran kuvaa.

        Älä mussuta!


      • keskustellaan kirjoitti:

        Homottaja saarnaa synnistä, johan on aikoihin eletty.
        Vastaa nyt minun kysymyksini ja lopeta kiusaamiseni vaikka oletkin paha ihminen.

        Ymmärrän kyllä, että on vaikeaa katsella sitä omaa syntiään. On helpompi lähteä nimittelemään, että saisi huomion käännettyä pois siitä, että olet luvatta käyttänyt toisten kuvia. Ja koska tiedät ettei minun kuvani ole sinun kuvasi, oletan sinun käyttäneen sitä kiusaamistarkoituksessa ja sekin on aika noloa uskovalle ihmiselle.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Onko sinulla lupa profiilisi kuvaan sen ottajalta?

        Tottakai on.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä, että on vaikeaa katsella sitä omaa syntiään. On helpompi lähteä nimittelemään, että saisi huomion käännettyä pois siitä, että olet luvatta käyttänyt toisten kuvia. Ja koska tiedät ettei minun kuvani ole sinun kuvasi, oletan sinun käyttäneen sitä kiusaamistarkoituksessa ja sekin on aika noloa uskovalle ihmiselle.

        Juu, et pahemmin katse omia synyejäsi ja muutenkin toimit juuri kuten kuvasit. Tee nyt jotakin kun kerran noin hyvin itsesi tunnet.
        Vastaa kysymykisini ja lopeta mussutuksesi.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tottakai on.

        Ja valehtelet kirkkain otsin.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Älä mussuta!

        Näin käy kun sinä "jäät kiinni" synnin tekemisesti. Lähdet herjaamaan saadaksesi huomion pois siitä, mitä sinä olet tehnyt. Se on silti tässä silmiemme edessä ja herjaaminen vain lisää syntikuormaasi, ei suinkaan pese sitä pois.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Näin käy kun sinä "jäät kiinni" synnin tekemisesti. Lähdet herjaamaan saadaksesi huomion pois siitä, mitä sinä olet tehnyt. Se on silti tässä silmiemme edessä ja herjaaminen vain lisää syntikuormaasi, ei suinkaan pese sitä pois.

        Hyvä, että jäit kiinni. Nyt varmaan hövettää ja lopetat minun kiusaamiseni.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Hyvä, että jäit kiinni. Nyt varmaan hövettää ja lopetat minun kiusaamiseni.

        Toivon, että sinua hävettää, se kertoisi siitä, ettet ole paatunut.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Ja valehtelet kirkkain otsin.

        Valehtelu ei kuulu tapoihini. Olen itse ottanut tuon kuvan, joten annoin itselleni luvan käyttää sitä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Toivon, että sinua hävettää, se kertoisi siitä, ettet ole paatunut.

        Miksi minä sinun tekojasi häpeäisin? Häpeä ihan itse vaan.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Miksi minä sinun tekojasi häpeäisin? Häpeä ihan itse vaan.

        Ei sinun minun tekojani tarvitsekaan hävetä, vaan omia tekojasi. Niistähän sinä tiliä teet, et minun teoistani.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Valehtelu ei kuulu tapoihini. Olen itse ottanut tuon kuvan, joten annoin itselleni luvan käyttää sitä.

        Aika paha... :D


      • älä.käytä.luvatta
        keskustellaan kirjoitti:

        Onko sinulla lupa profiilisi kuvaan sen ottajalta?

        En ole nähnyt Eerikan kuvaa, mutta mikäli se on selfie niin silloin hänellä on todellakin on lupa. Se on ainakin varmaa, että sinulla ei ole lupaa käyttää Eerikan kuvaa profiilissasi, on se ottaja Eerika tai joku hänen tuntema henkilö.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei sinun minun tekojani tarvitsekaan hävetä, vaan omia tekojasi. Niistähän sinä tiliä teet, et minun teoistani.

        Minulla ei ole mitään hävettävää. Mutta kerro sinä onko homosekin harjoittaminen syntiä vai ei ja miten ihminen syntyy väärään kehoon.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Sano nyt onko se homoseksi syntiä vai ei ja miten ihminen syntyy väärään ruumiseen.

        Jankkaaminen ei lopu, vaikka nimimerkki muuttuu. Olet kyllä tyhjää täynnä.


      • torre12 kirjoitti:

        Jankkaaminen ei lopu, vaikka nimimerkki muuttuu. Olet kyllä tyhjää täynnä.

        Mitä sinä siinä iniset?


      • älä.käytä.luvatta kirjoitti:

        En ole nähnyt Eerikan kuvaa, mutta mikäli se on selfie niin silloin hänellä on todellakin on lupa. Se on ainakin varmaa, että sinulla ei ole lupaa käyttää Eerikan kuvaa profiilissasi, on se ottaja Eerika tai joku hänen tuntema henkilö.

        Se on minun ottamani kuva, joka oli profiilikuvani treffipalstalla ja sieltä se on putkahtanut tänne. Ajoittain sitä minulle väläytellään.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään hävettävää. Mutta kerro sinä onko homosekin harjoittaminen syntiä vai ei ja miten ihminen syntyy väärään kehoon.

        Homoseksin harjoittaminen ei ilmeisesti kuulu homotukseen? Onko näin?


      • keskustellaan kirjoitti:

        Mitä sinä siinä iniset?

        Kristillinen rakkaus saa taas vallan....


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Se on minun ottamani kuva, joka oli profiilikuvani treffipalstalla ja sieltä se on putkahtanut tänne. Ajoittain sitä minulle väläytellään.

        Et sitten saanut treffiseuraa. Toisaalta en yhtään ihmettele, kuka sinua jaksaisi ...


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kristillinen rakkaus saa taas vallan....

        Sitähän sinä siinä levität.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään hävettävää. Mutta kerro sinä onko homosekin harjoittaminen syntiä vai ei ja miten ihminen syntyy väärään kehoon.

        Se on surullista, jos sinua ei varastaminen hävetä. paatumus on aika vaarallista uskovaiselle.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Et sitten saanut treffiseuraa. Toisaalta en yhtään ihmettele, kuka sinua jaksaisi ...

        Se ei ole nyt se tärkein asia, sainko seuraa vai en, vaan juuri se asia, että sinä olet käyttänyt minun valokuvaani ilman lupaa ja mielenkiintoista olisi tietää sekin, miten se on sinulle päätynyt. Joka tapauksessa sinulla ei ole lupaani käyttää sitä kuvaa. En usko, että sinulla on lupaa myöskään qwertyn koiran kuvaan.


      • Homoseksin harjoittaminen ei ilmeisesti kuulu homotukseen? Ovatko ne muutkin samaa mieltä?


      • keskustellaan kirjoitti:

        Mitä sinä siinä iniset?

        Eipä tuokaan kommetti ollut muuta kuin tyhjäpään sanomaa,

        Kun ei osaa muuta kuin ivata ja jankuttaa, niin sitä sinä sitten olet. Todella rasittava tyyppi.


      • Mikä saa sinut ilkeilemään toisille?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mikä saa sinut ilkeilemään toisille?

        Mikä tuossa oli ilkeilyä?
        Mutta mitä sanot torren kommentista? Huomaatko olet taas vain minun niskassani ja minua kiusaamassa?


      • keskustellaan kirjoitti:

        Mikä tuossa oli ilkeilyä?
        Mutta mitä sanot torren kommentista? Huomaatko olet taas vain minun niskassani ja minua kiusaamassa?

        Sinulla on ollut useampikin ilkeä kommentti tässä ketjussa. Sinä annat ymmärtää olevasi uskossa, siksi ihmettelen.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Sinulla on ollut useampikin ilkeä kommentti tässä ketjussa. Sinä annat ymmärtää olevasi uskossa, siksi ihmettelen.

        Mutta mitä sanot torren kommentista? Huomaatko olet taas vain minun niskassani ja minua kiusaamassa?


      • hän.käytti.luvatta
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Se on minun ottamani kuva, joka oli profiilikuvani treffipalstalla ja sieltä se on putkahtanut tänne. Ajoittain sitä minulle väläytellään.

        Eli tuo yksi keskusteluun kykenemätön suunsoittaja on käyttänyt sitä omassa profiilissa luvattomasti.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Mutta mitä sanot torren kommentista? Huomaatko olet taas vain minun niskassani ja minua kiusaamassa?

        Torre ei väitä olevansa uskovainen, sinä väität. Siksi minua surettaa tuo tapasi kommentoida ilkeästi. En tiedä, etkö tosiaan enää tunnista sitä, oletko paatunut sen suhteen, mutta surullista se on.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Torre ei väitä olevansa uskovainen, sinä väität. Siksi minua surettaa tuo tapasi kommentoida ilkeästi. En tiedä, etkö tosiaan enää tunnista sitä, oletko paatunut sen suhteen, mutta surullista se on.

        Vai alkaa toinen homottaja nyt saarnata. Oksetat minua tekopyhyydelläsi ja jatkuvalla kiusaamisellasi..


      • keskustellaan kirjoitti:

        Vai alkaa toinen homottaja nyt saarnata. Oksetat minua tekopyhyydelläsi ja jatkuvalla kiusaamisellasi..

        En ala saarnata, kerron vain ajatuksiani. Miten kiusaan sinua jatkuvasti? Olet ollut palstalla vasta pari päivää, emmekä tietääkseni ole kovin paljon keskustelleet.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En ala saarnata, kerron vain ajatuksiani. Miten kiusaan sinua jatkuvasti? Olet ollut palstalla vasta pari päivää, emmekä tietääkseni ole kovin paljon keskustelleet.

        Eilen ja tänään olet vainonnut minua koko ajan ja yritänyt kiusata. Olet yhtä paha kuin Eerikakin.


      • keskutellaan.usko.vainen
        keskustellaan kirjoitti:

        Eilen ja tänään olet vainonnut minua koko ajan ja yritänyt kiusata. Olet yhtä paha kuin Eerikakin.

        Kuinka paljon nauroit, kun tuon kirjoitit?


      • keskustellaan kirjoitti:

        Eilen ja tänään olet vainonnut minua koko ajan ja yritänyt kiusata. Olet yhtä paha kuin Eerikakin.

        Saatat ehkä hieman liioitella.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Saatat ehkä hieman liioitella.

        Minä sanon mielipiteeni.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Minä sanon mielipiteeni.

        Siihen sinulla on oikeus. Eilen muuten nukuin lähes koko päivän ja tänäänkin aika paljon, joten en ihan koko aikaa ole voinut sinulle kommentoida.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Siihen sinulla on oikeus. Eilen muuten nukuin lähes koko päivän ja tänäänkin aika paljon, joten en ihan koko aikaa ole voinut sinulle kommentoida.

        Votiko jättää minut nyt rauhaan ja lopettaa kiusaamisesi?


      • keskutellaan.usko.vainen
        keskustellaan kirjoitti:

        Votiko jättää minut nyt rauhaan ja lopettaa kiusaamisesi?

        Uhriutumisen alkeiskurssi - vetäjänä keskustellaan alias usko.vainen.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Votiko jättää minut nyt rauhaan ja lopettaa kiusaamisesi?

        Voin kyllä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Voin kyllä.

        Hyvä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Siihen sinulla on oikeus. Eilen muuten nukuin lähes koko päivän ja tänäänkin aika paljon, joten en ihan koko aikaa ole voinut sinulle kommentoida.

        Nukut päivällä ja valvot yöllä 🤔 Onko se rankkaa❓


      • Kuuluuko tyhänpäiväiset jankutuksesi ja herjasi tänne vai jonnenekin aivan muualle?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Nukut päivällä ja valvot yöllä 🤔 Onko se rankkaa❓

        Nukun yölläkin. Nämä sytostaatit ovat aika rankkoja.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Nukun yölläkin. Nämä sytostaatit ovat aika rankkoja.

        Joo, ymmärrän. Onko sulla muita oireita? Mulla oli suussa rakkoja ja makuaisti ihan sekaisi. Silmiä särki ja polvet ja muut nivelet KIPEET 😩


      • usko.vainen kirjoitti:

        Joo, ymmärrän. Onko sulla muita oireita? Mulla oli suussa rakkoja ja makuaisti ihan sekaisi. Silmiä särki ja polvet ja muut nivelet KIPEET 😩

        Tästä lääkkeestä on jalkapohjat arat, käsiin tuli pari haavaumaa, suussa vähän kirvelee tietyt aineet, ruokahalu on vähän kadoksissa, väsymys ja voimattomuus. Alussa oli vähän sellaista epämääräistä huonoa oloa. Tämä on vasta puolikas annos, joten saa nähdä, jos sitä nostetaan, että miten käy.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tästä lääkkeestä on jalkapohjat arat, käsiin tuli pari haavaumaa, suussa vähän kirvelee tietyt aineet, ruokahalu on vähän kadoksissa, väsymys ja voimattomuus. Alussa oli vähän sellaista epämääräistä huonoa oloa. Tämä on vasta puolikas annos, joten saa nähdä, jos sitä nostetaan, että miten käy.

        Saatan kuvitella. Mulla oli pahimmillaan sellaista oloa, että en olisi ruumiissani vaan sen ulkopuolella. Pahinta oli kun kortisoni valvotti meni kaksikin vuorokautta samoilla silmillä. Tukka lähti kokonaan ja kakki muutkin karvat mutta se ei haitannut.

        Ootko sentään kotona?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Saatan kuvitella. Mulla oli pahimmillaan sellaista oloa, että en olisi ruumiissani vaan sen ulkopuolella. Pahinta oli kun kortisoni valvotti meni kaksikin vuorokautta samoilla silmillä. Tukka lähti kokonaan ja kakki muutkin karvat mutta se ei haitannut.

        Ootko sentään kotona?

        Mulla ei ole tästä lääkkeestä lähtenyt hiukset, mutta niistä aikaisemmista lähti ja nyt on sellainen omituinen untuvapesä. Saattaa sekin tosin vielä tippua pois. Kortisoni muakin välillä piti hereillä, mutta tämän lääkkeen kanssa en ole sitä joutunut ottamaan. Sulla on ollut rankat oireet. Hoidettiinko sua pelkästään sytoilla, vai jouduitko leikkaukseen myös? Välillä on tosiaan sellaisia kummallisia olotiloja, joita ei oikein osaa selittää.

        Olen vielä kotona.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Saatan kuvitella. Mulla oli pahimmillaan sellaista oloa, että en olisi ruumiissani vaan sen ulkopuolella. Pahinta oli kun kortisoni valvotti meni kaksikin vuorokautta samoilla silmillä. Tukka lähti kokonaan ja kakki muutkin karvat mutta se ei haitannut.

        Ootko sentään kotona?

        Kurja kohtalo kurjalle ihmiselle. Vai siitäkö pahanilkisyys johtuukin?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mulla ei ole tästä lääkkeestä lähtenyt hiukset, mutta niistä aikaisemmista lähti ja nyt on sellainen omituinen untuvapesä. Saattaa sekin tosin vielä tippua pois. Kortisoni muakin välillä piti hereillä, mutta tämän lääkkeen kanssa en ole sitä joutunut ottamaan. Sulla on ollut rankat oireet. Hoidettiinko sua pelkästään sytoilla, vai jouduitko leikkaukseen myös? Välillä on tosiaan sellaisia kummallisia olotiloja, joita ei oikein osaa selittää.

        Olen vielä kotona.

        Joo, mä sain hevoskuurin kahdet eri sytot molemmat kolme kertaa. Leikkaus oli ensin ja sitten sytot ja vielä 5viikko joka päivä säteet. Ja pillereitä vielä 3 vuotta lopuksi.
        Se oli tosiaan outo tunne kun ei oikein tiennyt kuka oli...
        Kotona on paras olla kun voi olla🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Joo, mä sain hevoskuurin kahdet eri sytot molemmat kolme kertaa. Leikkaus oli ensin ja sitten sytot ja vielä 5viikko joka päivä säteet. Ja pillereitä vielä 3 vuotta lopuksi.
        Se oli tosiaan outo tunne kun ei oikein tiennyt kuka oli...
        Kotona on paras olla kun voi olla🤓

        Sulla on ollut tosi rankkaa, mutta hienoa, että siitä rääkistä oli hyötyä ja olet parantunut. Mutta kai se takaraivossa aina säilyy kuitenkin. Kotona on tosiaan paras olla, mutta kai se jossain vaiheessa tulee eteen, että on mentävä seuraavaan etappiin.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Sulla on ollut tosi rankkaa, mutta hienoa, että siitä rääkistä oli hyötyä ja olet parantunut. Mutta kai se takaraivossa aina säilyy kuitenkin. Kotona on tosiaan paras olla, mutta kai se jossain vaiheessa tulee eteen, että on mentävä seuraavaan etappiin.

        Ei siitä oikeastaan muuta jäänyt kuin kiitollisuus . Minullakin oli levinnyt ja sen seuraaminen oli vuoden juttu. Mutta ilo ja kiitollisuus oli valtava kun aina kontrollissa sai puhtaat paperit. Vasta 9-vuoden kuluttua sain täysvarmuuden ja kontrollit lopetettiin ja sanottin, että olen terve. Nyt en enää muista koko asiaa kuin ehkä viikottain tai joka toinen viikko. Enkä ole säikky uusimiselle koska Jumala sanoi minulle, että paranen siitä niin siihen uskoin silloin ja nyt. Sairastuin 2006 Juhannuksen jälkeen ja 2015 sain terveen paperit.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei siitä oikeastaan muuta jäänyt kuin kiitollisuus . Minullakin oli levinnyt ja sen seuraaminen oli vuoden juttu. Mutta ilo ja kiitollisuus oli valtava kun aina kontrollissa sai puhtaat paperit. Vasta 9-vuoden kuluttua sain täysvarmuuden ja kontrollit lopetettiin ja sanottin, että olen terve. Nyt en enää muista koko asiaa kuin ehkä viikottain tai joka toinen viikko. Enkä ole säikky uusimiselle koska Jumala sanoi minulle, että paranen siitä niin siihen uskoin silloin ja nyt. Sairastuin 2006 Juhannuksen jälkeen ja 2015 sain terveen paperit.

        Tuo on kyllä todella hienoa kuulla. Jumalaan kyllä voi luottaa, jos Hän jotain lupaa, niin se lupaus pitää. Olen onnellinen puolestasi. Minua ei tästä enää paranna kuin Jumala, jos se on Hänen tahtonsa. Se tapahtuu, jonka on määrä tapahtua.


      • vajakille
        torre12 kirjoitti:

        Kurja kohtalo kurjalle ihmiselle. Vai siitäkö pahanilkisyys johtuukin?

        Sinulla ei ole pienimpikään käytöstapoja. Sitäkö se homous teettää?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tuo on kyllä todella hienoa kuulla. Jumalaan kyllä voi luottaa, jos Hän jotain lupaa, niin se lupaus pitää. Olen onnellinen puolestasi. Minua ei tästä enää paranna kuin Jumala, jos se on Hänen tahtonsa. Se tapahtuu, jonka on määrä tapahtua.

        Niin, muistan sinua. Ja jos et parane nyt niin sitten ikuisuudessa.
        Siunausta ja voimia. Jeesus kanssasi!


      • kui2

        Voi "Kuusenjuuret" - jaksamista!!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, muistan sinua. Ja jos et parane nyt niin sitten ikuisuudessa.
        Siunausta ja voimia. Jeesus kanssasi!

        Kiitos.


      • kui2 kirjoitti:

        Voi "Kuusenjuuret" - jaksamista!!

        Kiitos.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kiitos.

        Elämän rajallisuuden todentuminen tuollaisella tavalla ei liene ihan helppoa kohtata. Varmasti mielessä käy monenlaisia ajatuksia.
        Toivoakseni se on tuonut kuitenkin mukanaan myös jotain sellaista hyvää, joka ehkä muuten olisi jäänyt saavuttamatta.
        Voimia Kuusenjuuret päiviisi. Toivon myös että Isä vastaa niihin kysymyksiin, joita mietit, ajallaan ja tavallaan.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Elämän rajallisuuden todentuminen tuollaisella tavalla ei liene ihan helppoa kohtata. Varmasti mielessä käy monenlaisia ajatuksia.
        Toivoakseni se on tuonut kuitenkin mukanaan myös jotain sellaista hyvää, joka ehkä muuten olisi jäänyt saavuttamatta.
        Voimia Kuusenjuuret päiviisi. Toivon myös että Isä vastaa niihin kysymyksiin, joita mietit, ajallaan ja tavallaan.

        Kiitos.


      • ryti.putki
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kiitos.

        Olemme kuin purjelaivat aavalla merellä, jotka tarvitsevat riittävästi painolastia pysyäkseen myrskyissäkin kurssilla joka johdattaa turvalliseen kotisatamaan.
        Aina uudelleen kirjoituksistasi välittyy ihminen, joka luottaa saamansa painolastin ohjauskykyyn.

        Siunausta päivääsi ja voimia Sinulle Kj!


      • ryti.putki kirjoitti:

        Olemme kuin purjelaivat aavalla merellä, jotka tarvitsevat riittävästi painolastia pysyäkseen myrskyissäkin kurssilla joka johdattaa turvalliseen kotisatamaan.
        Aina uudelleen kirjoituksistasi välittyy ihminen, joka luottaa saamansa painolastin ohjauskykyyn.

        Siunausta päivääsi ja voimia Sinulle Kj!

        Kauniita ja viisaita sanoja sinulta jälleen. Kiitos Rytiputki ja siunausta myös sinulle.


      • ryti.putki kirjoitti:

        Olemme kuin purjelaivat aavalla merellä, jotka tarvitsevat riittävästi painolastia pysyäkseen myrskyissäkin kurssilla joka johdattaa turvalliseen kotisatamaan.
        Aina uudelleen kirjoituksistasi välittyy ihminen, joka luottaa saamansa painolastin ohjauskykyyn.

        Siunausta päivääsi ja voimia Sinulle Kj!

        Kauniita ja viisaita sanoja sinulta jälleen. Kiitos Rytiputki ja siunausta myös sinulle.


    • Fanaa

      Miksi hihhulit puhuvat moraalistansa lääketieteen termein ”terve”, ”sairas”? Ensimmäinen askel pois näistä hihhulointisotkuista on arvojen ja tosiasioiden erottaminen toisistaan, kun nähkääs arvoja ei voi tosiasioista suoraan johtaa.

      • mdmsms

        Kerro sinä miksi puhut hihhuleista ja keitä heillä tarkoitat


      • Fanaa
        mdmsms kirjoitti:

        Kerro sinä miksi puhut hihhuleista ja keitä heillä tarkoitat

        Hihhuli on tämmöinen (kuten aloittaja tai esim. usko.vainen) pieni ja ilkeä tuhnimus, joka innostuu jeesussanastosta, koska jeesussanaston kautta se voi kastella pöksynsä kuvitellessaan, miten kaikki sen vihaamat ihmiset käristyvät helvetissä. Auttoiko?


      • 12345654321
        Fanaa kirjoitti:

        Hihhuli on tämmöinen (kuten aloittaja tai esim. usko.vainen) pieni ja ilkeä tuhnimus, joka innostuu jeesussanastosta, koska jeesussanaston kautta se voi kastella pöksynsä kuvitellessaan, miten kaikki sen vihaamat ihmiset käristyvät helvetissä. Auttoiko?

        No ei ollenkaan.


    • kerttl

      "Yksi jumalaton tuhoaa paljon PYHÄÄ!" Raamattu

    • dikduk

      Jeesuksen rakkaus on kyllä outoa: joko uskotte että kuolin puolestanne tai laitan tiedät kärsimän ikuisesti. Sen suurempaa raakuutta ei olekaan.

      • Jeesus, joka on Rakkaus ja JHWH, ei laita ketään kärsimään loppumattomasti.


      • palkintovairangaistus

        Se on sellaista ehdollista rakkautta, jos teet niinkuin sanon palkitsen sinut ja jos taas et, laitan sinut kärsimään.


      • palkintovairangaistus kirjoitti:

        Se on sellaista ehdollista rakkautta, jos teet niinkuin sanon palkitsen sinut ja jos taas et, laitan sinut kärsimään.

        Tarkoitatko, että Jeesuksen pitäisi pelastaa sinut taivaaseen vaikka et halua sinne?


      • Palkintovairangaistus
        keskustellaan kirjoitti:

        Tarkoitatko, että Jeesuksen pitäisi pelastaa sinut taivaaseen vaikka et halua sinne?

        Et vissiin ymmärrä lukemaasi?


      • Palkintovairangaistus kirjoitti:

        Et vissiin ymmärrä lukemaasi?

        Kerro mitä haluat. Et halua taivaasee etkä helvettiin. Mihin sitten haluat kuoltuasi?


      • dikduk
        Yksi_usko kirjoitti:

        Jeesus, joka on Rakkaus ja JHWH, ei laita ketään kärsimään loppumattomasti.

        Jeesus ei ole JHWH.


      • palkintovairangaistus
        keskustellaan kirjoitti:

        Kerro mitä haluat. Et halua taivaasee etkä helvettiin. Mihin sitten haluat kuoltuasi?

        En ole kirjoittanut mitään mihin haluan tai en halua. Luetun ymmärtämisesi ontuu edelleen, joten ei sinulle mitään kannata kertoa.


      • palkintovairangaistus kirjoitti:

        En ole kirjoittanut mitään mihin haluan tai en halua. Luetun ymmärtämisesi ontuu edelleen, joten ei sinulle mitään kannata kertoa.

        Et olekaan, siksi minä sitä kysynkin sinulta.


      • feikkijuutalaiselle
        dikduk kirjoitti:

        Jeesus ei ole JHWH.

        Kyllä on. Jeesus sanoi monta kertaa MINÄ OLEN.


      • palkintovairangaistus
        keskustellaan kirjoitti:

        Et olekaan, siksi minä sitä kysynkin sinulta.

        Sinä oletit "Et halua taivaasee etkä helvettiin.", vaikka en moisesta kirjoittanut. Ymmärrä lukemaasi, niin ei tarvitse olettaa eikä kysellä.


      • palkintovairangaistus kirjoitti:

        Sinä oletit "Et halua taivaasee etkä helvettiin.", vaikka en moisesta kirjoittanut. Ymmärrä lukemaasi, niin ei tarvitse olettaa eikä kysellä.

        Vastaa kysymykseeni niin yrltän ymmärtää mitä sinä haluat kuolemasi jälkeen.


      • palkintovairangaistus
        keskustellaan kirjoitti:

        Vastaa kysymykseeni niin yrltän ymmärtää mitä sinä haluat kuolemasi jälkeen.

        En vastaa, koska en ole tässä ketjussa keskustelemassa itsestäni, minkä olisit jo hoksannut jos olisit ymmärtänyt lukemaasi.


      • palkintovairangaistus kirjoitti:

        En vastaa, koska en ole tässä ketjussa keskustelemassa itsestäni, minkä olisit jo hoksannut jos olisit ymmärtänyt lukemaasi.

        Otit kuitenkin aiheen esille vaikka sitä ei mainita aloituksessa.


      • palkintovairangaistus
        keskustellaan kirjoitti:

        Otit kuitenkin aiheen esille vaikka sitä ei mainita aloituksessa.

        Minä vastasin nimimerkille dikduk ja sinä tulit siihen väliin sössöttämään minulle oletuksesi minusta.


      • palkintovairangaistus kirjoitti:

        Minä vastasin nimimerkille dikduk ja sinä tulit siihen väliin sössöttämään minulle oletuksesi minusta.

        Onpa pinnasi kireällä.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Jeesus, joka on Rakkaus ja JHWH, ei laita ketään kärsimään loppumattomasti.

        Jeesus- "Ikuiseen kärsimykseen".


      • dikduk
        feikkijuutalaiselle kirjoitti:

        Kyllä on. Jeesus sanoi monta kertaa MINÄ OLEN.

        Niin ovat sanoneet miljoonat muutkin juutalaiset, olla verbin jatkuvaa muotoa/futuuria kun on pakko käyttää. Israelin kirjoituksissa sen jumala ilmoittaa että on nimeltään JaHVe ja "Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen." Nimi ei siis vaihdu jos ilmoituksiin uskotaan ja juutalaisuus on ilmoitususkonto .
        Olen juutalainen mutta sinä olet feikkikristitty joka irvailee Jeesus- "jutkun" nimissä. Asiaa sinulla ei ole ja sen asian jonka nimissä muka puhut olet jo häpäissyt.


      • Senplönn
        palkintovairangaistus kirjoitti:

        Se on sellaista ehdollista rakkautta, jos teet niinkuin sanon palkitsen sinut ja jos taas et, laitan sinut kärsimään.

        Jeesushan vain kertoi sen tosiasian, että on kahdenlaisia sieluja: ahdistuneita joiden ahdistus ei pääty vaikka materia päättyy ja tyhjiä sieluja jotka ovat levollisia silloin kun materia lakkaa olemasta. Levottomat sielut ovat todellisuuden henkisiä yksiköitä joissa on luomisvoimaa, kuten Jumala ja ihmiset. Tyhjät sielut ovat todellisuuden henkisiä yksiköitä jotka toteuttavat tehtäväänsä, kuten kuuliaiset enkelit ja Pyhässä Hengessä olevat uskovat. Ahdistus kumpuaa luomisvoimasta joka ei pääse purkautumaan. Kun materia lakkaa, niin luomisvoimaisia sieluja kohtaa ikuinen ahdistus.


      • Senplönn kirjoitti:

        Jeesushan vain kertoi sen tosiasian, että on kahdenlaisia sieluja: ahdistuneita joiden ahdistus ei pääty vaikka materia päättyy ja tyhjiä sieluja jotka ovat levollisia silloin kun materia lakkaa olemasta. Levottomat sielut ovat todellisuuden henkisiä yksiköitä joissa on luomisvoimaa, kuten Jumala ja ihmiset. Tyhjät sielut ovat todellisuuden henkisiä yksiköitä jotka toteuttavat tehtäväänsä, kuten kuuliaiset enkelit ja Pyhässä Hengessä olevat uskovat. Ahdistus kumpuaa luomisvoimasta joka ei pääse purkautumaan. Kun materia lakkaa, niin luomisvoimaisia sieluja kohtaa ikuinen ahdistus.

        Heh heh. Ja voi voi selityksiäsi. Ei ihme, että kristinusko hiipuu.


      • Senplönn
        torre12 kirjoitti:

        Heh heh. Ja voi voi selityksiäsi. Ei ihme, että kristinusko hiipuu.

        Sielu sinänsä on henkinen olio sillä ahdistus ja levollisuus eivät perustu materiaan. Ahdistus ei ole aivoissa syntyvä emootio vaan ahdistus on sielun syvin olemus: luomisvoima joka ei pääse purkautumaan.


      • Senplönn kirjoitti:

        Sielu sinänsä on henkinen olio sillä ahdistus ja levollisuus eivät perustu materiaan. Ahdistus ei ole aivoissa syntyvä emootio vaan ahdistus on sielun syvin olemus: luomisvoima joka ei pääse purkautumaan.

        Joka tapauksessa kun kuollaan, niin meitä ei enää ole. "Maaksi sinä olet jälleen tuleva", sanoo jopa Raamattu. Jotain järkeä sielläkin.


      • Senplönn
        torre12 kirjoitti:

        Joka tapauksessa kun kuollaan, niin meitä ei enää ole. "Maaksi sinä olet jälleen tuleva", sanoo jopa Raamattu. Jotain järkeä sielläkin.

        No miten vain sen haluaa muotoilla, kun materiaa ei ole, jää jäljelle pelkkä ahdistus.


    • kui2

      "Mutta helvetin rangaistuksella ei ole loppua, ei koskaan! "

      Niin tuolla onkin sitten helppo pelottaa ihmiset tottelemaan ja tekemään just niinkuin käsketään jos tuolla ei olis se tarkoitus että ainakin pelon takia totellaan ja uskotaan - ei sitä joka mutkassa vedettäisi esiin viimeisen oljenkortena saada ihmiset muottiin, tuo vaan ei enää tepsi kuin muutamiin. Ennen se oli hyvä todella konsti. Tottele,tottele, tottele, usko,usko tai.. TOSI helppojos se tepsii.

      Ei tuollakaan kenestäkään sitä aitoa uskoa saa lypsettyä tai puristettua.. pakon edessä (pakotettua) uskomista tietysti joltain voi saada lypsettyä tuolla keinoin, kun selkä seinää vasten laitetaan.

      Tuon takiako uskot itse ja tottelet?

      • Eerikatässäkommentoi

        Et nyt näytä ymmärtävän lainkaan asiaa koska sinä kiellät mahdollisuuden että olet NASAINNUT rangaistuksen ja olet tehnyt pahaa ja olet paha ihminen. Puhut ikäänkuin sinulle ei kuuluisi mitään rangaistusta, olisit elänyt "ihan kelvollisesti" ja että puhe helvetistä olisi vääryyttä kohdallasi tai jonkinlaista pelottelua jolla sinut yritettääisiin säikytellä uskoon.

        Mutta otahan nyt huomioon se että vaikka sinusta itsestäsi ei tunnu siltä, sinä OLET suuri syntinen, oikein ryöttäsyntinen roisto Jumalan silmissä. Vanhempasi on sinut synnin himossa siittänyt, kun synnyit maailmaan maailmaan syntyi yksi paha ihminen lisää.

        Jo syntyessäsi olit kelvoton koska olet Adamin jälkeläinen ja näin perinyt perisynnin joka kulkee vaivana koko ihmissuvussa. Tästä Jesus sanoi että "joka lihasta on syntynyt, on liha" -se koskee erityisesti juuri sinua henkilökohtaisesti! Siksi tarvitaan uudesti syntymistä joka tosin tapahtuu Raamatun mukaan kasteessa.

        Syntymäsi jälkeen olet elämässäsi tehnyt joka päivä pelkkää pahaa ajatuksin, sanoin teoin ja laiminlyönnein. Et ole peljännyt Jumalaa, et rakastanut lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, vaan olet klyhyet ja pahat päiväsi kuluttanut erilaisissa kadottavaisissa himoissa, olet pitänyt itselläsi epäjumalia, olet kelvottomaksi käynyt saastainen syntinen joka itsessäsi, omasta suuresta syystäsi et ole ansainnut inhottavalla syntielämälläsi muuta kuin ikuisen tulen kadotuksen pimeydessä.

        LUE RAAMATTUA JOS ET USKO!

        Juuri siksi Jeesus tuli, sinuakin varten mutta sinä olet kuin fariseukset, jotka sanoivat ettei heillä ole syntiä eikä he tarvitse pleastusta. Tämä on erehdys joka maksaa sinulle ikuisen kärsimyksen heölvetin tulijärvessä jos et tämän elämän aikana tajua kadotuksenalaista tilaasi ja turvaudu evankeliumin suomaan armoon.

        LUE MYÖS KIRKKOMME TUNNUSTUSKIRJOJA JOS ET USKO! LUE VAIKKA ALUKSI VÄHÄKATEKISMUS JA KRISTINOPPI JOS LUULET TÄTÄ VAIN MINUN PUHEEKSI!


      • Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        Et nyt näytä ymmärtävän lainkaan asiaa koska sinä kiellät mahdollisuuden että olet NASAINNUT rangaistuksen ja olet tehnyt pahaa ja olet paha ihminen. Puhut ikäänkuin sinulle ei kuuluisi mitään rangaistusta, olisit elänyt "ihan kelvollisesti" ja että puhe helvetistä olisi vääryyttä kohdallasi tai jonkinlaista pelottelua jolla sinut yritettääisiin säikytellä uskoon.

        Mutta otahan nyt huomioon se että vaikka sinusta itsestäsi ei tunnu siltä, sinä OLET suuri syntinen, oikein ryöttäsyntinen roisto Jumalan silmissä. Vanhempasi on sinut synnin himossa siittänyt, kun synnyit maailmaan maailmaan syntyi yksi paha ihminen lisää.

        Jo syntyessäsi olit kelvoton koska olet Adamin jälkeläinen ja näin perinyt perisynnin joka kulkee vaivana koko ihmissuvussa. Tästä Jesus sanoi että "joka lihasta on syntynyt, on liha" -se koskee erityisesti juuri sinua henkilökohtaisesti! Siksi tarvitaan uudesti syntymistä joka tosin tapahtuu Raamatun mukaan kasteessa.

        Syntymäsi jälkeen olet elämässäsi tehnyt joka päivä pelkkää pahaa ajatuksin, sanoin teoin ja laiminlyönnein. Et ole peljännyt Jumalaa, et rakastanut lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, vaan olet klyhyet ja pahat päiväsi kuluttanut erilaisissa kadottavaisissa himoissa, olet pitänyt itselläsi epäjumalia, olet kelvottomaksi käynyt saastainen syntinen joka itsessäsi, omasta suuresta syystäsi et ole ansainnut inhottavalla syntielämälläsi muuta kuin ikuisen tulen kadotuksen pimeydessä.

        LUE RAAMATTUA JOS ET USKO!

        Juuri siksi Jeesus tuli, sinuakin varten mutta sinä olet kuin fariseukset, jotka sanoivat ettei heillä ole syntiä eikä he tarvitse pleastusta. Tämä on erehdys joka maksaa sinulle ikuisen kärsimyksen heölvetin tulijärvessä jos et tämän elämän aikana tajua kadotuksenalaista tilaasi ja turvaudu evankeliumin suomaan armoon.

        LUE MYÖS KIRKKOMME TUNNUSTUSKIRJOJA JOS ET USKO! LUE VAIKKA ALUKSI VÄHÄKATEKISMUS JA KRISTINOPPI JOS LUULET TÄTÄ VAIN MINUN PUHEEKSI!

        Hah hah!!!!!


      • kui2
        Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        Et nyt näytä ymmärtävän lainkaan asiaa koska sinä kiellät mahdollisuuden että olet NASAINNUT rangaistuksen ja olet tehnyt pahaa ja olet paha ihminen. Puhut ikäänkuin sinulle ei kuuluisi mitään rangaistusta, olisit elänyt "ihan kelvollisesti" ja että puhe helvetistä olisi vääryyttä kohdallasi tai jonkinlaista pelottelua jolla sinut yritettääisiin säikytellä uskoon.

        Mutta otahan nyt huomioon se että vaikka sinusta itsestäsi ei tunnu siltä, sinä OLET suuri syntinen, oikein ryöttäsyntinen roisto Jumalan silmissä. Vanhempasi on sinut synnin himossa siittänyt, kun synnyit maailmaan maailmaan syntyi yksi paha ihminen lisää.

        Jo syntyessäsi olit kelvoton koska olet Adamin jälkeläinen ja näin perinyt perisynnin joka kulkee vaivana koko ihmissuvussa. Tästä Jesus sanoi että "joka lihasta on syntynyt, on liha" -se koskee erityisesti juuri sinua henkilökohtaisesti! Siksi tarvitaan uudesti syntymistä joka tosin tapahtuu Raamatun mukaan kasteessa.

        Syntymäsi jälkeen olet elämässäsi tehnyt joka päivä pelkkää pahaa ajatuksin, sanoin teoin ja laiminlyönnein. Et ole peljännyt Jumalaa, et rakastanut lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, vaan olet klyhyet ja pahat päiväsi kuluttanut erilaisissa kadottavaisissa himoissa, olet pitänyt itselläsi epäjumalia, olet kelvottomaksi käynyt saastainen syntinen joka itsessäsi, omasta suuresta syystäsi et ole ansainnut inhottavalla syntielämälläsi muuta kuin ikuisen tulen kadotuksen pimeydessä.

        LUE RAAMATTUA JOS ET USKO!

        Juuri siksi Jeesus tuli, sinuakin varten mutta sinä olet kuin fariseukset, jotka sanoivat ettei heillä ole syntiä eikä he tarvitse pleastusta. Tämä on erehdys joka maksaa sinulle ikuisen kärsimyksen heölvetin tulijärvessä jos et tämän elämän aikana tajua kadotuksenalaista tilaasi ja turvaudu evankeliumin suomaan armoon.

        LUE MYÖS KIRKKOMME TUNNUSTUSKIRJOJA JOS ET USKO! LUE VAIKKA ALUKSI VÄHÄKATEKISMUS JA KRISTINOPPI JOS LUULET TÄTÄ VAIN MINUN PUHEEKSI!

        Vai että oikein "ryöttäsyntinen".. Mikä olet itse oletko ehkä siivosyntinen :D

        Kuinka paljon saat haukkua ihmisisiä tekemättä sitä syntiä?


      • kui2
        Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        Et nyt näytä ymmärtävän lainkaan asiaa koska sinä kiellät mahdollisuuden että olet NASAINNUT rangaistuksen ja olet tehnyt pahaa ja olet paha ihminen. Puhut ikäänkuin sinulle ei kuuluisi mitään rangaistusta, olisit elänyt "ihan kelvollisesti" ja että puhe helvetistä olisi vääryyttä kohdallasi tai jonkinlaista pelottelua jolla sinut yritettääisiin säikytellä uskoon.

        Mutta otahan nyt huomioon se että vaikka sinusta itsestäsi ei tunnu siltä, sinä OLET suuri syntinen, oikein ryöttäsyntinen roisto Jumalan silmissä. Vanhempasi on sinut synnin himossa siittänyt, kun synnyit maailmaan maailmaan syntyi yksi paha ihminen lisää.

        Jo syntyessäsi olit kelvoton koska olet Adamin jälkeläinen ja näin perinyt perisynnin joka kulkee vaivana koko ihmissuvussa. Tästä Jesus sanoi että "joka lihasta on syntynyt, on liha" -se koskee erityisesti juuri sinua henkilökohtaisesti! Siksi tarvitaan uudesti syntymistä joka tosin tapahtuu Raamatun mukaan kasteessa.

        Syntymäsi jälkeen olet elämässäsi tehnyt joka päivä pelkkää pahaa ajatuksin, sanoin teoin ja laiminlyönnein. Et ole peljännyt Jumalaa, et rakastanut lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, vaan olet klyhyet ja pahat päiväsi kuluttanut erilaisissa kadottavaisissa himoissa, olet pitänyt itselläsi epäjumalia, olet kelvottomaksi käynyt saastainen syntinen joka itsessäsi, omasta suuresta syystäsi et ole ansainnut inhottavalla syntielämälläsi muuta kuin ikuisen tulen kadotuksen pimeydessä.

        LUE RAAMATTUA JOS ET USKO!

        Juuri siksi Jeesus tuli, sinuakin varten mutta sinä olet kuin fariseukset, jotka sanoivat ettei heillä ole syntiä eikä he tarvitse pleastusta. Tämä on erehdys joka maksaa sinulle ikuisen kärsimyksen heölvetin tulijärvessä jos et tämän elämän aikana tajua kadotuksenalaista tilaasi ja turvaudu evankeliumin suomaan armoon.

        LUE MYÖS KIRKKOMME TUNNUSTUSKIRJOJA JOS ET USKO! LUE VAIKKA ALUKSI VÄHÄKATEKISMUS JA KRISTINOPPI JOS LUULET TÄTÄ VAIN MINUN PUHEEKSI!

        Ps. fariseuksethan muuten olivat niitä jotka ajattelivat olevansa kunnon uskovia, jotka voivat arvostella muiden vaellusta, entäs sinä?


      • kui2 kirjoitti:

        Ps. fariseuksethan muuten olivat niitä jotka ajattelivat olevansa kunnon uskovia, jotka voivat arvostella muiden vaellusta, entäs sinä?

        Fariseukset olivat virkamiehiä. Samoin kuin kirkon papit nyt 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Fariseukset olivat virkamiehiä. Samoin kuin kirkon papit nyt 🤓

        Heh. Fariselaiset pitivät itseään juutalaisen uskon johtajina. Olivat perustaneet jopa puolueen.

        En näe rinnastusta Suomen pappeihin,


      • dikduk
        usko.vainen kirjoitti:

        Fariseukset olivat virkamiehiä. Samoin kuin kirkon papit nyt 🤓

        Fariseukset eivät olleet virkamiehiä ja erilaisia ryhmiä juutalaisuudessa oli toisen temppelin aikaan monia. Puolueita ne eivät olleet.


      • nokkosenlehti
        Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        Et nyt näytä ymmärtävän lainkaan asiaa koska sinä kiellät mahdollisuuden että olet NASAINNUT rangaistuksen ja olet tehnyt pahaa ja olet paha ihminen. Puhut ikäänkuin sinulle ei kuuluisi mitään rangaistusta, olisit elänyt "ihan kelvollisesti" ja että puhe helvetistä olisi vääryyttä kohdallasi tai jonkinlaista pelottelua jolla sinut yritettääisiin säikytellä uskoon.

        Mutta otahan nyt huomioon se että vaikka sinusta itsestäsi ei tunnu siltä, sinä OLET suuri syntinen, oikein ryöttäsyntinen roisto Jumalan silmissä. Vanhempasi on sinut synnin himossa siittänyt, kun synnyit maailmaan maailmaan syntyi yksi paha ihminen lisää.

        Jo syntyessäsi olit kelvoton koska olet Adamin jälkeläinen ja näin perinyt perisynnin joka kulkee vaivana koko ihmissuvussa. Tästä Jesus sanoi että "joka lihasta on syntynyt, on liha" -se koskee erityisesti juuri sinua henkilökohtaisesti! Siksi tarvitaan uudesti syntymistä joka tosin tapahtuu Raamatun mukaan kasteessa.

        Syntymäsi jälkeen olet elämässäsi tehnyt joka päivä pelkkää pahaa ajatuksin, sanoin teoin ja laiminlyönnein. Et ole peljännyt Jumalaa, et rakastanut lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, vaan olet klyhyet ja pahat päiväsi kuluttanut erilaisissa kadottavaisissa himoissa, olet pitänyt itselläsi epäjumalia, olet kelvottomaksi käynyt saastainen syntinen joka itsessäsi, omasta suuresta syystäsi et ole ansainnut inhottavalla syntielämälläsi muuta kuin ikuisen tulen kadotuksen pimeydessä.

        LUE RAAMATTUA JOS ET USKO!

        Juuri siksi Jeesus tuli, sinuakin varten mutta sinä olet kuin fariseukset, jotka sanoivat ettei heillä ole syntiä eikä he tarvitse pleastusta. Tämä on erehdys joka maksaa sinulle ikuisen kärsimyksen heölvetin tulijärvessä jos et tämän elämän aikana tajua kadotuksenalaista tilaasi ja turvaudu evankeliumin suomaan armoon.

        LUE MYÖS KIRKKOMME TUNNUSTUSKIRJOJA JOS ET USKO! LUE VAIKKA ALUKSI VÄHÄKATEKISMUS JA KRISTINOPPI JOS LUULET TÄTÄ VAIN MINUN PUHEEKSI!

        Voitko avata hieman; mitä muuta syntymämme lisäksi me olemme tehneet sellaista, että Jeesuksen piti tuhansia vuosia sitten kuolla meidänkin puolestamme?


    • jataasjälleen

      Aloitusviestistä: Mutta asia ei ole niin, vaan Jeesuksen opetusten mukaan helvettiin joutuvat kärsivät loppumatonta, päättymätöntä rangaistusta synneistään.

      Jeesuksen opetuksissa ei ole sanaa synti ollenkaan - syntioppi on Paavalin oppia, ei Jeesuksen.

      • toinenasia

        Ja toisaalta helvettiäkään ei enää ole, koska paavi ilmoitti lehtiuutisessa, että helvetti on suljettu.


      • huliviliveijahuhhahhei
        toinenasia kirjoitti:

        Ja toisaalta helvettiäkään ei enää ole, koska paavi ilmoitti lehtiuutisessa, että helvetti on suljettu.

        niin, ja kun "eihän se Raamattukaan mitään jumalansanaa ole", joten ei hätiä mitiä!

        Elellään huolettomasti vaan ja käännetään selkä tosiasioille jotka meitä tulevat kerran kohtaamaan!


      • huliviliveijahuhhahhei kirjoitti:

        niin, ja kun "eihän se Raamattukaan mitään jumalansanaa ole", joten ei hätiä mitiä!

        Elellään huolettomasti vaan ja käännetään selkä tosiasioille jotka meitä tulevat kerran kohtaamaan!

        Niin, ei Jumala ole sanonut Raamatusta mitään. Ei edes sitä, että se olisi "jumalansanaa".


      • Torttu12
        torre12 kirjoitti:

        Niin, ei Jumala ole sanonut Raamatusta mitään. Ei edes sitä, että se olisi "jumalansanaa".

        Sekinkö vielä? No voi sun... Kyllä ne homot vaan tietää!


      • Torttu12 kirjoitti:

        Sekinkö vielä? No voi sun... Kyllä ne homot vaan tietää!

        No, onko Jumala muka sanonut jotain Raamatusta?


      • kui2
        huliviliveijahuhhahhei kirjoitti:

        niin, ja kun "eihän se Raamattukaan mitään jumalansanaa ole", joten ei hätiä mitiä!

        Elellään huolettomasti vaan ja käännetään selkä tosiasioille jotka meitä tulevat kerran kohtaamaan!

        Miten ihmeen huolissasi sinun sitten on kaiken aikaa oltava, auttaako se? Jeesus kyllä sanoi: Älkää mistään murehtiko :=)


    • Minä rakastan eläviä juutalaisia.

      Vaikka en ole kysynyt lupaa.

      Kuolleista voisin mainita fariseukset ja Juudaksen. Joiden nimen Jeesus on häpäissyt. Minä olen aina sorretun puolella, koska olen puolustaja.

    • "Samoin opettaa kaikki maailman, n. 1,5 miljardia kristittyä käsittävät kristilliset kirkkokunnat."

      Mitä sinua hyödyttää vaikka omistaisit koko maailman, mutta saisit sielullesi vahingon.


      Ei jumala siksi valinnut juutalaisia, että he olisivat suurin kaikista, he ovat vähäisimpiä lukumäärältään ja juuri siksi Jumala valitsi heidät.

      Se osoittaa, että Jumala on pienemmän puolella. Yeee!

      Jumala kohtelee suurempaa samoin, kuin suurempi kohtelee pienenpää.

    • Voi

      Ennen Jeesus ratsasti aaseilla ja nykyään aasit ratsastaa Jeesuksella🙂👏

      • Ennen apinoista tuli ihmisä nykyään ihmisistä tulee apinoita🐵🙈🙉🙊🐒


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ennen apinoista tuli ihmisä nykyään ihmisistä tulee apinoita🐵🙈🙉🙊🐒

        Ennen tapahtui kaikenlaista. Mutta nykyään ei ihmistä tule apinoita. Ei sinustakaan, koska apinat eivät jankkaa tyhjää kuten sinä.


    • kui2

      Oletko aloittaja suuttunut nyt Jumalan puolesta tosissaan kun noinkin rajuja kirjoittelet?

    • 7y6t5

      99 % maailman juutalaisista kuolee joka päivä uskomatta Jeesukseeen joten repikää siitä

    • Eikiitosjeesus

      Melkoisen sadistinen ja vittumainen jumala, teillä jos sitä kerta pelätä pitää.
      Aatelkaapa ihan itse järjen kanssa, jos joskus sattuu selvempi päivä.
      Eikö kannattaisi kuvitella itselleen vähän lempeämpi mielikuvitusystävä.
      Jumalattoman hyvää päivänjatkoa.

    • ruusu.penkki

      Aloituksen painavat sanat kertovat itselleni aikamme mielettömyydestä; hyvä ja paha ovat läsnä jokaisessa hetkessämme kaikessa raadollisuudessaan, iki-ihana välinpitämättömyytemme kruunu loistaa tähtitaivaamme valona osoittaessaan omaa suuruttamme.

      Toisaalla surmataan uskon nimissä mitä julmimmalla tavalla lapsia, naisia, miehiä, vanhuksia jotka tavalla tai toisella ihmismielen aikaansaannoksilla saadaan osoitettua oikeutetuiksi.
      Toisaalla menehtyy lapsia, naisia, miehiä, vanhuksia joka päivä suuret määrät puhtaan juomaveden ja ravinnon puutteeseen, sekä niistä johtuviin sairauksiin.
      Toisaalla läheisväkivalta repii ihmisiä kappaleiksi, välinpitämättömyytemme ei riitä edes lapsiin kohdistuvan seksuaalisen väkivallan syiden tunnistamiseen.

      Ja sitten täällä olemme me, jotka kristityiksi uskoviksi itsemme korottaneina lausumme miten muiden pitää elää ja olla kuten me.
      Tunnemmeko me itseämme riittävästi voidaksemme vaatia läheisiämme elämään siten kuin itse haluamme.

      Millaista on terveellinen pelko? Varautumista pahimpaan, luottamusta sellaisen asian olemassaoloon jota en voi käsittää ja ymmärtää, tai sitten jotakin muuta ruokapöydästä- tai kukkapenkistä löytyvää?

    • Voisiko tuo väittämäsi "katoaminen" olla sama kuin että ihmiset ovat tulleet järkiinsä!?

    • Sindaleeva

      Huvittavaa tuo aloittajan paatos. Ja täysin tietämätön. Hänestä tulee seuraavassa elämässä torakka tai vastaava. Sieltä on pitkä matka. Takaisin ihmiseksi. Monta elämänkiertoa.

    • Aloittajan totuus on ns. "totuus."

      • nokkosenlehti

        Elämme melkoista aikaa, kun "totuutta" pitää julistaa nimimerkeillä aloittajan tapaan.
        Mitä arvelet, pelkääkö tai häpeääkö aloittaja omia sanojaan kirjoittaessaan anonyymisti.
        Raamattuunkin on ilmeisesti kerätty vain nimeltä tunnettujen kirjoittajien tekstejä.
        Itse en näe mitään syytä kirjoittaa tänne kuin puskanikeillä, mutta minullahan nyt ei sanottavaa juuri olekaan.


      • sage8.ei.kirj
        nokkosenlehti kirjoitti:

        Elämme melkoista aikaa, kun "totuutta" pitää julistaa nimimerkeillä aloittajan tapaan.
        Mitä arvelet, pelkääkö tai häpeääkö aloittaja omia sanojaan kirjoittaessaan anonyymisti.
        Raamattuunkin on ilmeisesti kerätty vain nimeltä tunnettujen kirjoittajien tekstejä.
        Itse en näe mitään syytä kirjoittaa tänne kuin puskanikeillä, mutta minullahan nyt ei sanottavaa juuri olekaan.

        Voipa olla, että aloittaja ei kirjoita rekisteröidyllään vaikka rekisteröintikin merkitsee anonyymisenä oloa.

        Puskanikeillä kirjoittamisessa minua häiritsee vain se, kun jotkut käyttää sitä pelkästään herjaamiseen, ei muuhun. Sinä et sitä käytä näin ja se on ihan ok.
        Sullahan oli jo hyvää sanottavaa joten siitä vaan jatkamaan.


    • Ansaittu.on

      Jokainen ihminen on syntinen. Niin myös aloittaja. En tiedä, uskooko luterilainen perisyntiin, mutta ainakin katolilaiset uskovat. Ei meistä kukaan ole synnitön.
      Synnin palkka on kuolema ja vain armosta uskovakin pääsee paratiisiin kuolemansa jälkeen. Siihen häntä auttaa usko, jonka perusteet muut osaavat paremmin sanoa, kuin tämän kirjoittanut puoli- pakana.

    • Niin helvetintuomiolla ei ole loppua, tuossa taidat olla oikeassa. Ensimmäiset sinne meneväthän ovat niitä jotka ryhtyvät toimittamaan ikäänkuin Jumalana virkaa ja jakamaan tuomioita, noin sanotaan ainakin Raamatussa.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      29
      2894
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      105
      1547
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      85
      1411
    4. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      87
      1173
    5. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      376
      1128
    6. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      1021
    7. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1020
    8. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      978
    9. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      79
      972
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      960
    Aihe