Muutama sananen sinusta

Hänmysteeri

Olet pehmentynyt tässä muutaman vuoden sisään. Olet ainakin edes vähä laskenut suojamuurejasi, ennen olit aika vihaisen ja jopa pelottavankin oloinen. Sellainen todella vaikeasti lähestyttävä. Ilmeesi oli jotenkin ylimielinen ja kylmä. Myöhemmin tajusin että tämä on osaltaan epävarmuuden ja ujouden kätkemistä pinnan alle. Osittain tästä syystä en olisi koskaan uskonut sinun kiinnostuvan minusta. Tai sen sisäistämiseen meni todella todella kauan. Nyt olen jo kauan ollut sitä mieltä että olet hyvä ihminen ja kaikkea muuta kuin kylmä.

28

1746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämää

      Elämä yllättää... ehkä hänelläkin oli suojamuurinsa eikä aluksi päästänyt lähelleen. Vasta sitten kun huomasi ehkä sinussa syyn laski ne😉

    • Itsetuntoeiujous

      Sä se olet sitten tehnyt comebackin tänne? En tiedä miksi nämä tuntuu (ja erotan muista viesteistä) aina kuin olisi itselleni, mutta olen tosiaan siirtynyt näiltä foorumeilta pois.

      Itse viestiin niin saattaa hyvinkin pitää paikkansa.

    • eiepävarmataiujo

      " Olet ainakin edes vähä laskenut suojamuurejasi, ennen olit aika vihaisen ja jopa pelottavankin oloinen. Sellainen todella vaikeasti lähestyttävä. Ilmeesi oli jotenkin ylimielinen ja kylmä. Myöhemmin tajusin että tämä on osaltaan epävarmuuden ja ujouden kätkemistä pinnan alle. "

      Tuo ei välttämättä pidä paikkaansa.

      Syynä ylimieliseen ja kylmään ulosantiin voi olla myös ympäristön odotukset tai yksinkertaisesti se että ihminen on keskittynyt johonkuhun muuhun vaikkapa tekemiinsä asioihin kuin ihmisiin tai ihmiskontakteihin.

      Esimerkiksi itse en huomaa asiaa lainkaan toisinaan kuinka tunteettomalta vaikutan liikkuessani ihmisten ilmoilla, mutta kun taas olen vaikkapa asiakaspalvelussa jonkun aikaa tai kaverin seurassa niin kuulemma koko olemukseni muuttuu.

      Toisaalta tuollainen "kylmyys" voi olla pyrkimys kontrolloida itseään erilaisissa ympäristöissä vaikkapa stressin takia.

      Kaikki ei välttämättä siis ole aina kyse epävarmuudesta tai mistään "ujoudesta".

    • aitoriitta

      En tiedä, onko minulle mutta kiitos jos on. Olen ollut todella epävarma ja ujo. Tuo ylimielisyys ei kuullosta hyvältä mutta taisi joku muukin siihen vihjata, niin on uskottava. Miten sen saisi pois?Sinäkin olet aika paljon muuttunut vuosien varrella. Olit aikaisemmin enemmän suojautuva ja etäinenkin. Nyt tunnut, lämpimältä, mukavalta ja armollisemmalta. Muistan edelleen ensimmäisen meidän suhdetta koskevan viesti, jonka lähetit sähköpostilla. Nyt tässä on taitanut tapahtua suuri virhe erehdys. Olen kihloissa onnellisena eikä mulla ollut aikomustakaan antaa sulle vääriä käsityksiä. Se vaikutti vähän töykeältä. Et ole ollenkaan sellainen, kun luulin.

    • mitenhänsemeni

      Vois olla vaikka mulle. Suojamuureja ne nimenomaan on. Siitä se senkaltainen kovuus johtuu. Kova olen edelleen, mutta enemmän toisella tavalla. Myös pehmeämpi puoli on löytynyt.

      Jos olisit hän, niin haluaisin kuulla sun sanovan tuon mulle. Jos se oli syy... Koska itsestäni tuntui, että sait ne mun muurit murenemaan enemmän kuin kukaan muu. Ja ajattelin olevani ihan avoin. Ainakin verrattuna sinuun. Mutta se voi olla vain oma tuntemukseni. Ja ehkä säkin luulit olevasi selkeä, vaikka olit itsekin muuriesi suojissa.

      • minähaluaisin

        Tämä taas puolestaan voisi olla vaikka mulle. Tiedostan omassa tilanteessani molempien olleen suojamuuriensa sisällä ja että se johti vaikeaan tilanteeseen. Rauhallinen, rento, avoin suhtautuminen molemmilta pystyy kyllä murtamaan kaikki muurit pienintä murusinta myöten jos vain niin haluamme ja olemme kärsivällisiä. Eikä se ajatus pelota minua yhtään.


      • Minäap

        Tämä voisi jopa olla häneltä (toiveajattelua..) Mitä tarkoitat tuolla "jos se oli syy"? Sanoisin että aika ei ollut otollisin silloin kun aloin aavistella jonkinlaista kiinnostusta puoleltasi. Mieluiten keskustelisin hänen kanssaan asioista, kun availen sen enempää syitä, jotka eivät kuulu muille. Mutta tiedän olleeni haluamattani suojamuurien takana suurimmaksi osaksi. Ympäristö jossa nähdään on vaikea. Luultavasti hän on saanut aika vääränlaisen kuvan.


      • Tarkenna
        Minäap kirjoitti:

        Tämä voisi jopa olla häneltä (toiveajattelua..) Mitä tarkoitat tuolla "jos se oli syy"? Sanoisin että aika ei ollut otollisin silloin kun aloin aavistella jonkinlaista kiinnostusta puoleltasi. Mieluiten keskustelisin hänen kanssaan asioista, kun availen sen enempää syitä, jotka eivät kuulu muille. Mutta tiedän olleeni haluamattani suojamuurien takana suurimmaksi osaksi. Ympäristö jossa nähdään on vaikea. Luultavasti hän on saanut aika vääränlaisen kuvan.

        Teillä ei siis mitään romanttista kontaktia ole vielä? Ei tunteista puhuttu, halattu, suudeltu?


      • mitenhänsemeni

        Mulle tulee tunne, että ap:n tilanne on tuoreempi kuin omani. Ja kyllä hän varmasti tiesi kiinnostukseni, joten ei taida osua. Keskustelun merkityksestä oon samaa mieltä. Täällä ei kannata liikaa avautua.

        Eka vastaus vielä voisi sopia. Mutta en usko, että hän mulle täällä kirjoittelis. Ihastuin tuohon viimeiseen lauseeseen, että se ei pelota yhtään. Tavallaan tunnen samoin, vaikka samalla kuitenkin tajuan, että se on pelottava ajatus tai sen pitäisi pelottaa. Tunnen kuitenkin itseni rohkeaksi nyt. En tiedä sitten jos olisi tilanne päällä.


      • Enaikaisempi
        Minäap kirjoitti:

        Tämä voisi jopa olla häneltä (toiveajattelua..) Mitä tarkoitat tuolla "jos se oli syy"? Sanoisin että aika ei ollut otollisin silloin kun aloin aavistella jonkinlaista kiinnostusta puoleltasi. Mieluiten keskustelisin hänen kanssaan asioista, kun availen sen enempää syitä, jotka eivät kuulu muille. Mutta tiedän olleeni haluamattani suojamuurien takana suurimmaksi osaksi. Ympäristö jossa nähdään on vaikea. Luultavasti hän on saanut aika vääränlaisen kuvan.

        Kauanko on siitä kun viimeksi näitte tuossa kyseisessä ympäristössä? En millään haluaisi kirjoittaa enää tänne, mutta saatat olla oikea ihminen. Jos olisit niin haluatko vastata miksei sua ole näkynyt kyseisessä ympäristössä kohta kahteen kuukauteen.


      • siksienolenytkäynyt
        Enaikaisempi kirjoitti:

        Kauanko on siitä kun viimeksi näitte tuossa kyseisessä ympäristössä? En millään haluaisi kirjoittaa enää tänne, mutta saatat olla oikea ihminen. Jos olisit niin haluatko vastata miksei sua ole näkynyt kyseisessä ympäristössä kohta kahteen kuukauteen.

        Onhan siitä jo aikaa. En ole käynyt siinä ympäristössä enää. Ei olisi kohtaamisten jälkeen ollut hyvä olo.


      • Enaikaisempi
        siksienolenytkäynyt kirjoitti:

        Onhan siitä jo aikaa. En ole käynyt siinä ympäristössä enää. Ei olisi kohtaamisten jälkeen ollut hyvä olo.

        Aa no sitten et voi olla hän. Oli töissä siellä. Jatkakaa.


    • aitoriitta

      Niinpä. Ollaan siis pehmennytty kumpikin. Työelämässä tietenkin on asiallisempi kuin muussa elämässä. Siinä on suorittamista takana ja paineita. Pärjäämisen vaatimus. Tykkäsin susta, koska et antanut mun hyppiä silmille. Sain heti vähän ryhtiä. Sinäkin olet vaikuttanut paljon siihen minkälainen olen. Ihan myönteisessä mielessä.

    • aitoriitta

      Yhdessä me saavutamme tämän matkan maalin, mikä se onkaan. Samalla opimme asioita itsestämme. Vielä ei ole selvillä, mitä meistä tulee toisillemme vai tuleeko mitään. En minäkään pelkää. Luotan siihen, että tässä tulee hyvä ratkaisu, kunhan en ala sooloilla. Mielenkiinnolla odotan.

      • aitoriitta

        Luulen, että meistä ei tule romanttista paria. Meillä olisi tiettyä yhtäläisyyttä ja kemiaakin toisiimme. Varmasti tulisi ihan hirveän kuumaa. Meidän flirtti sopii toisillemme. Näin se vaan on ja sekin pitää tunnistaa. Me vaan loksahdamme siltä osin toisiimme. Jos se alkaisi, sitä ei voisi lopettaa. Muilta osin emme välttämättä sopisi. Olemme molemmat vähän ylsinäisiä susia ja kaksi sellaista ei välttämättä sovi. Meidän ikäeromme on suuri tekijä. Minä olen vanha ja hidas, sinä taas nuori ja nopea. Taas siltä osin, että voisit auttaa minua sopisimme. Minun mieheni sanoo minulle, että hän ei halua olla terapeutti. Sinä taas nuoruuden innolla haluat auttaa. En usko siis mutta ei se aivan mahdotonta ole vrt macron ja suomalaisissakin pareissa on ikäeroja. Katsotaan


      • Englantikäsittäää
        aitoriitta kirjoitti:

        Luulen, että meistä ei tule romanttista paria. Meillä olisi tiettyä yhtäläisyyttä ja kemiaakin toisiimme. Varmasti tulisi ihan hirveän kuumaa. Meidän flirtti sopii toisillemme. Näin se vaan on ja sekin pitää tunnistaa. Me vaan loksahdamme siltä osin toisiimme. Jos se alkaisi, sitä ei voisi lopettaa. Muilta osin emme välttämättä sopisi. Olemme molemmat vähän ylsinäisiä susia ja kaksi sellaista ei välttämättä sovi. Meidän ikäeromme on suuri tekijä. Minä olen vanha ja hidas, sinä taas nuori ja nopea. Taas siltä osin, että voisit auttaa minua sopisimme. Minun mieheni sanoo minulle, että hän ei halua olla terapeutti. Sinä taas nuoruuden innolla haluat auttaa. En usko siis mutta ei se aivan mahdotonta ole vrt macron ja suomalaisissakin pareissa on ikäeroja. Katsotaan

        Sinullahan on se oma miehesi. Haluatko palata entisen kanssa yhteen vai mikä se sinun agenda tässä asiassa on?


      • aitoriitta

        Haluan olla mieheni kanssa mutta pohdiskelen vaan. Tämä on kumma ilmiö, kun lähennymme, etäännymme ja toisinpäin. Kerron asioita ääneen, jotka kummittelevat siellä taustalla ja ehkä vähän hävettävätkin. Ne eivät ole peikkoja, kun niistä puhutaan. Olen ehkä vähän huolissani sinusta. Olet ehkä liikaa pärjääjän roolissa. Näen sinusta aitoja välähdyksia ja silloin olet kaikkein mukavin. Ethän pelkää tätä tilannetta.


    • Omenankuva

      Kumpi olet aloittaja m vai n?

    • uskoisit_jo

      Miksi et ap-nainen livenä tulisi kyselemään, vastaan aina kun kysytään!??

      • Omenankuva

        Minä en tuota aloitusta ole tehnyt!


      • uskoisit_jo
        Omenankuva kirjoitti:

        Minä en tuota aloitusta ole tehnyt!

        Mutta minäpä kysyinkin sinulta...väijyin ja saalistin...osuin, joten kysele mitä haluat...vaikka tässä jos live pelottaa...


    • Nuorimieskivuissaan

      mulla oli kauan kipuja kehossa mitä ei kukaan uskonut.kivut vaikuttaa ilmeisiin ja tuntemuksiin

    • ollutonneksimennyttä

      En ole edelleenkään kiinnostunut susta, ja mulle on yks vitun paska mitä SÄ minusta ajattelet. Saat sössöttää ittelles omia totuuksias ihan rauhassa, niillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Ei ainakaan sen minkälainen oikeasti olen.

    • Yli neljä tuntia kovana on jo vaarallista.

    • aitoriitta

      Luulen myös , että olet tullut monen naisen kaltoin kohtelemaksi. Minusta ei ikinä voisi tulla lesboa, koska en kestäisi yhtäkään naista. Säälin sinua. Miehenä ei ole helppo olla. Sinulla on myös pikkuvauvavaihe takana. Se on raskasta. Minä pidän sinusta. Luota siihen. Olen kyllä luotettava. Kun alan luottaa, ei mikään saaminua muuttamaan mieltäni. Olen myös mukava naiseksi, vaikka itse sanon. Minä en tee sinulle pahaa.

    • herra_ja_rouva_sperma

      Ehkä hän on kinostunut sinuta?

    • nejyväsetsielläjoukossa

      Jotkut, kun eivät tunne, pitävät ylimielisenä ja pelottavana ja sitten on niitä yksittäistapauksia, jotka tulevat suoraan luo, ja keskustelu on vaivatonta ja syvällistäkin heti.

    • ihankuin

      Tuo teksti olisi vähän osunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      67
      1425
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      70
      1418
    3. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      38
      1416
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      268
      1315
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1085
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      124
      832
    7. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      809
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      788
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      761
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      727
    Aihe