Jos teillä on jälkiruokana esim marjakeittoa, niin syöttekö samalta lautaselta kuin muunkin sapuskan? Minulla oli juuri marjakeittoa, ja söin samalta lautaselta. Täytyy sanoa ettei tehnyt hyvää säväystä, kun keitto sekoittui suolakurkkujen liemeen
Jälkiruokaa
35
1265
Vastaukset
- ettäniin
Marjakeiton juon lasista. Kiisseli jostain jälkiruokakiposta. Sellaisesta mistä jäätelö syödään.
Vähän riippuu sapuskasta..
Joku makkarakeitto lautanen ei haittaa..- JonGrumback
Fiinistelijät ja neidot syövät soppaa eri lautaselta, mutta kunnon äijät syövät samalta lautaselta. Mahassahan kaikki menee sekaisin, ei siellä ole erillistä jälkiruoka osastoa.
- omaelämäni
En syö koskaan jälkiruokaa.
No kyllä mä saatan samalta syödä, mutta sitten huuhtasen ja kuivaan vaikka paperilla. Mutta helpompi on eri lautaselta pistellä, kun pesukone hoitaa tiskit...
Samalta lautaselta tulee syötyä, kun ei pesukonettakaan ole, joskus täytyy vaan huuhdella ennen jälkkäriä
pujotteIija kirjoitti:
Samalta lautaselta tulee syötyä, kun ei pesukonettakaan ole, joskus täytyy vaan huuhdella ennen jälkkäriä
Ihan näppärää niin... Mä käytän kunnon isoja kuppejakin, mistä juon vedet ja kahvit...ei tarvii jokajuomille omiaan...huuhtoo vaan välillä sitä kahvin jälkeen.
Dissident kirjoitti:
Ihan näppärää niin... Mä käytän kunnon isoja kuppejakin, mistä juon vedet ja kahvit...ei tarvii jokajuomille omiaan...huuhtoo vaan välillä sitä kahvin jälkeen.
Eihän muki ehdi ikinä kunnolla aromatisoitua jos sitä jatkuvasti huuhtelee.
Harmaaritari kirjoitti:
Eihän muki ehdi ikinä kunnolla aromatisoitua jos sitä jatkuvasti huuhtelee.
Mutta ei kärsi tilavuuskaan, kun muistaa huuhdella usein.
No mä kun lorautan maitoa kahvin sekaan, niin se pitää huuhtoa käytön jälkeen, jos käyttää vaikka seuraavana päivänä. Muuten jää epäilyttäviä höytyviä edellisistä kahveista uuden pinnalle. Tuskin vaarallista, mutta jotenkin epäilyttävää, niin parempi huuhtasta kuppi käytön jälkeen.Dissident kirjoitti:
Mutta ei kärsi tilavuuskaan, kun muistaa huuhdella usein.
No mä kun lorautan maitoa kahvin sekaan, niin se pitää huuhtoa käytön jälkeen, jos käyttää vaikka seuraavana päivänä. Muuten jää epäilyttäviä höytyviä edellisistä kahveista uuden pinnalle. Tuskin vaarallista, mutta jotenkin epäilyttävää, niin parempi huuhtasta kuppi käytön jälkeen.No joo, totta, tuossa ajattelin duunikahvimukia niin sitähän ei pestä juuri ikinä kun mustana juodaan. Minäkin kotikahvimukin huuhtelen tuon maitojäämän takia.
Harmaaritari kirjoitti:
No joo, totta, tuossa ajattelin duunikahvimukia niin sitähän ei pestä juuri ikinä kun mustana juodaan. Minäkin kotikahvimukin huuhtelen tuon maitojäämän takia.
No kahvi kyllä tummuttaa kupin nopeesti. Itsekin töissä kokopäivän juon huuhtelematta, niin kyllä sen näkee nopeasti. Pitää liottaa pitkään kuppia kuumassa fairyvedessä, että saa valkoisen posliinin loistamaan taas. Kova myrkky toi sumppikin....
Dissident kirjoitti:
No kahvi kyllä tummuttaa kupin nopeesti. Itsekin töissä kokopäivän juon huuhtelematta, niin kyllä sen näkee nopeasti. Pitää liottaa pitkään kuppia kuumassa fairyvedessä, että saa valkoisen posliinin loistamaan taas. Kova myrkky toi sumppikin....
Ne tummentumat on se aromatisointi. Ei maistu pestystä kupista niin hyvälle duunikahvi.
Harmaaritari kirjoitti:
Ne tummentumat on se aromatisointi. Ei maistu pestystä kupista niin hyvälle duunikahvi.
Niin, se on kuin ruisleipätaikina...on jätettävä edellistä taikanaa vähän nurkkaan siihen tiinuun, niin maku ja nostatus tulee sieltä.... Voidaanko puhua kahvin juuresta?
Dissident kirjoitti:
Niin, se on kuin ruisleipätaikina...on jätettävä edellistä taikanaa vähän nurkkaan siihen tiinuun, niin maku ja nostatus tulee sieltä.... Voidaanko puhua kahvin juuresta?
Joo, varmaan se silleen vähän menee. Sitten kun ne sakat alkaa olla niin paksussa kerroksessa että lusikalla raaputtamalla lähtee voi vähän raaputella ja huuhtaista. Ei mielellään fairya silloinkaan kun siitä saattaa jäädä makua, yäk.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, varmaan se silleen vähän menee. Sitten kun ne sakat alkaa olla niin paksussa kerroksessa että lusikalla raaputtamalla lähtee voi vähän raaputella ja huuhtaista. Ei mielellään fairya silloinkaan kun siitä saattaa jäädä makua, yäk.
No mä yleensä pesen kupin, kun loppuu vuoropätkät... on pari aamuvuoroa ja pari yötä, sit vapaita useampi, niin hyvä olla pestynä sen ajan... Muuten ei varmaan lähtis kuin taltalla enää kikkareet irti...
- JonGrumback
Leipäpalalla vaan pyyhit lautasen ja leipäpalan voi syödä.
- tt667
Jos nuolee, niin ei tarvi leipääkään.
Ei ole jälkiruokaa, ei kuulu tapoihin tehdä/nauttia mutta jos marjakeitto sellaiseksi lasketaan sitä hörpätään purkin suusta niin ei sotkeudu lautaset.
pujotteIija kirjoitti:
Täytyyhä sitä nyt jälkkäriä olla
Niin no jos hyvää ruokaa sitä voi ottaa vähän lisää, toimii mainiosti jälkiruokana(kin).
- trollikka
Ei oo tosi! Äijät kyllä ootte törkyturpia, suoraan purkista! Niin sä asut yksinäs,mutt ei tulis kuuloonkaan jos huushollissa olis nainen... taatusti ainainen sanomisen aihe; kunnes luupää oppis tavoille. Mun vanha Faijakin tietää ett maitopurkista voi juoda suoraan...silloin kun sen juo loppuun asti ja huuhtelee purkin vedellä ja lopuks panee sen tiskialtaaseen nurinniskoin valumaan. Sieltä se menee polttettaviin roskiin.
On muuten joskus juonut lähes litran maitoa varmaan, muina miehinä, kun on yllätetty juomasta purkin suusta! =) Sillä teolla kun hän selviää ilman murhaavaa tiedoitustilaisuutta!
Mutt Harmis... ei hätää, sä juot teollisesti valmistettua marjakeittoa (purkista) ja siinä on uskoakseni niin paljon säilytysaineita ja muita "myrkkyjä" siis lisäaineita mukana, ett ne puolestaan tappaa kaiken purkiin tulevan elollisen... kuten sisiliskoa pienemmät bakteerikin!
Ja omia pöpöjäsi sä ilmeisesti ainoastaan jalostat lisää; mutt niihinhän oot taastusti jo tottunut noilla metoodeilla!
Ihan kaikella ystävyydellä... Röhh röhh!
Ja kahvimukikin kun pitäisi pestä vähintään kerran vuorokaudessa, jos sitä on käytetty! trollikka kirjoitti:
Ei oo tosi! Äijät kyllä ootte törkyturpia, suoraan purkista! Niin sä asut yksinäs,mutt ei tulis kuuloonkaan jos huushollissa olis nainen... taatusti ainainen sanomisen aihe; kunnes luupää oppis tavoille. Mun vanha Faijakin tietää ett maitopurkista voi juoda suoraan...silloin kun sen juo loppuun asti ja huuhtelee purkin vedellä ja lopuks panee sen tiskialtaaseen nurinniskoin valumaan. Sieltä se menee polttettaviin roskiin.
On muuten joskus juonut lähes litran maitoa varmaan, muina miehinä, kun on yllätetty juomasta purkin suusta! =) Sillä teolla kun hän selviää ilman murhaavaa tiedoitustilaisuutta!
Mutt Harmis... ei hätää, sä juot teollisesti valmistettua marjakeittoa (purkista) ja siinä on uskoakseni niin paljon säilytysaineita ja muita "myrkkyjä" siis lisäaineita mukana, ett ne puolestaan tappaa kaiken purkiin tulevan elollisen... kuten sisiliskoa pienemmät bakteerikin!
Ja omia pöpöjäsi sä ilmeisesti ainoastaan jalostat lisää; mutt niihinhän oot taastusti jo tottunut noilla metoodeilla!
Ihan kaikella ystävyydellä... Röhh röhh!
Ja kahvimukikin kun pitäisi pestä vähintään kerran vuorokaudessa, jos sitä on käytetty!Niin, tilannehan on tuo koska itse syön jääkaapistani yksin. Tietenkin jos täällä olisi muitakin se olisi sitten erti asia, silloin en tietenkään joisi purkin suusta suoraan jos on muitakin ko evästä nauttivia. Minusta se on aika loogista ja simppeliä :) Kuten myös faijastasi olet nähnyt me miehet ollaan niin siistejä asukkaita ettei haluta turhaa tiskiä tuottaa vaivoiksi naislle, se on huomaavaista :)
Juu, niihän siinä kieltämättä on mutta ei ne sun torilta hankkimat mansikatkaan ihan myrkyttömiä varmaan ole, sitä vaan pitää kestää noi. Aito luomu ois varmaan parasta mutta lieneekä saa enää mistään, ehkä jotkut metsämarjat on vielä aika myrkyttömiä.
Joo ei tarvii, tai tietysti jos hyvä nainen tänne muuttaisi en kyllä varmaan hennoisi kieltää jos tahtois mukia usein pestä :)- trollikka
Harmaaritari kirjoitti:
Niin, tilannehan on tuo koska itse syön jääkaapistani yksin. Tietenkin jos täällä olisi muitakin se olisi sitten erti asia, silloin en tietenkään joisi purkin suusta suoraan jos on muitakin ko evästä nauttivia. Minusta se on aika loogista ja simppeliä :) Kuten myös faijastasi olet nähnyt me miehet ollaan niin siistejä asukkaita ettei haluta turhaa tiskiä tuottaa vaivoiksi naislle, se on huomaavaista :)
Juu, niihän siinä kieltämättä on mutta ei ne sun torilta hankkimat mansikatkaan ihan myrkyttömiä varmaan ole, sitä vaan pitää kestää noi. Aito luomu ois varmaan parasta mutta lieneekä saa enää mistään, ehkä jotkut metsämarjat on vielä aika myrkyttömiä.
Joo ei tarvii, tai tietysti jos hyvä nainen tänne muuttaisi en kyllä varmaan hennoisi kieltää jos tahtois mukia usein pestä :)Jumat sukkat, kukas mun istuttamani puutarhamansikat on Faijan mökillä käynyt myrkyttämässä? Kyllä mä joskus olen nokkosvettä kirvamyrkkynä käyttänyt, sekä ravinteena kans, mutt ei meillä mansikoita... eikä oikeastaan mitään muutakaan myrkytetä!
No, ilmapiiri joskus on aika myrkyllinen... mä ja mun systeri kun vihoitellaan toisillemme.
Joskus oli toisin... oltiin kuin peppu ja paita!
Munsta vaan on tullut aikuinen... enkä enää ole hypyytettävissä kuten ennen, enkä edes ehdi kun on paljon muutakin mulla... mihin pitää syventyä; vastuuta omista luotto hommistani! trollikka kirjoitti:
Jumat sukkat, kukas mun istuttamani puutarhamansikat on Faijan mökillä käynyt myrkyttämässä? Kyllä mä joskus olen nokkosvettä kirvamyrkkynä käyttänyt, sekä ravinteena kans, mutt ei meillä mansikoita... eikä oikeastaan mitään muutakaan myrkytetä!
No, ilmapiiri joskus on aika myrkyllinen... mä ja mun systeri kun vihoitellaan toisillemme.
Joskus oli toisin... oltiin kuin peppu ja paita!
Munsta vaan on tullut aikuinen... enkä enää ole hypyytettävissä kuten ennen, enkä edes ehdi kun on paljon muutakin mulla... mihin pitää syventyä; vastuuta omista luotto hommistani!Joo no ei sun kasvattamat varmaan kovin myrkkyisiä oo, niitä torimansikoita vaan epäilin mitä olit ostanut :)
No ne on ne systerit semmoisia :D Ja eikös se vähän niin mee että keitä rakastat niihin myös vihaasi helposti purat sitten voimakkaammin kuin semmoisiin joista et juurikaan välitä. No eikähän ne teidän välit joskus korjaannu eikä tarvii ees myönnytellä, ajan kans ne asiat lutviintuu ja ihan hyvä että muille näytät että sulla on omiakin kiireitä ihan riittämiin.- trollikka
Harmaaritari kirjoitti:
Joo no ei sun kasvattamat varmaan kovin myrkkyisiä oo, niitä torimansikoita vaan epäilin mitä olit ostanut :)
No ne on ne systerit semmoisia :D Ja eikös se vähän niin mee että keitä rakastat niihin myös vihaasi helposti purat sitten voimakkaammin kuin semmoisiin joista et juurikaan välitä. No eikähän ne teidän välit joskus korjaannu eikä tarvii ees myönnytellä, ajan kans ne asiat lutviintuu ja ihan hyvä että muille näytät että sulla on omiakin kiireitä ihan riittämiin.Oikeesti ne mansikat oli myynnissä ihan tavallisen pienen K-kaupan hedelmä osastolla, josta mä aina välillä oon ostanut jotain jääkaapista tai kuivakaapista puuttuvia tarvikkeita. Kysyin tuorehyllyjä ja koreja täyttävältä myyjältä et onko noissa mansikoissa jotain muutakin eroa kuin hinta? Hän toi lisää raparperi nippuja hyllyyn; ne kun olivat melkein jo loppuun myyty.
Aattelin ett hän varmaan kyseiseisen osaston tuotteita on maistanut... ja osaa vastata mun kysymykseeni paremmin... mitä mä havannoin katselemalla. Yllätys oli ett hän otti kummastakin kohtaa myynti pöytää yhden roppeen; ja sanoi ett arvio ites!
Kyseisistä roppeista antoi muidenkin siinä seisoskelleiden ja kuulolla olleiden asiakkaiden maistaa niitä... ja melkein poikkeuksetta valituksi tuli kotimaiset mansikat omaan ostoskoriin.
Olivat muuten Piikkiöläisiä mansikoita...
Toivottavasti olet oikeassa ett ajan kanssa korjautuu... mutt pahaa pelkään, sillä hän ei halua olla tasa-arvoisessa suhteessa... vaan se pomo. Kun mä en siihen enää suostu, niin kohtelu hänen puoleltaan ...on kuin kyökkipiialle joskus vuosisadan vaihteessa!
Mamselilla on pilli suussa ja kun puhaltaa, mun pitäisi toteuttaa toiveet Armon tahdon mukaan.
Mulla on muistissa yhdet juhlapyhät... jolloin päivällinen syötiin mun luonani ...ja mun paikkani oli keittiössä muksujen kanssa... ett toisilla oli tarpeeksi tilaa olohuoneen ruokapöydässä...
ja ettei keittiön muksulauma mitenkään häirinnyt aikuisten seurustelua. Mä en omassa kodissani ollut edes mitenkään päättävässä asemassa... annoin asian olla, enkä nostanut meteliä koska minusta se ei olisi ollut oikein tunnelmaan sopivaa... juhlamieltä!
Kerroin asian hänelle vasta jälkeenpäin... enkä kovin hellämielisesti!
Mutt muksujen eikä vanhempieni tarvinnut purkausta kuulla. Ja jatkoja on seurannut... aina silloin tällöin...
Enkä minä peräänny jos hän haluaa taistella, sopii sekin; muttei mun kotiini enää tule komentelemaan minua, sairaat vanhemmat asuu minun luonani; eikä päin vastoin!
Dementoituneiden retardien ykkösketju liekeissä nyt. Uusinkin noista jutuista oli taivaanvanha jo silloin kun opettelin lukemaan, vähän ennen Kekkosen poikkeuslakivalintaa.
Aneeksi, tuli turhan tyly muotoilu edelliseen. Hapenpuutetta, kun on 10 min kippurassa nauranut lattialla.
- Pidetään_palsta_palstana
Siis mitä, eikö tämä kysymys nyt päädykään siihen, että hyväksyttekö käytetyn naisen, koska sehän on verrattavissa likaiseen astiaan? Valtava määrä kommentteja, eikä kukaan ole vielä tuonut tätä näkökulmaa esiin. Mitä palstalle on tapahtumassa?
Jos kysymys olisi ollut siitä että syödäänkö/juodaanko toisten jo käyttämiltä lautasilta/mukeista tuo seikka olisi varmasti noussut esiin, nyt siihen ei ollut tarvetta. Kuitenkin kun nyt asian nostit esiin ja selvästikin haluat siitä keskustella niin on ilmanmuuta selvää ettei kukaan täysijärkinen halua käyttää toisen jos sotkemaa astiaa.
- ätmikuoro
Käytetyllä ja likaisella lautasella ei tee mitään.
Syön jäkiruoan aina omalta lautaseltaan tai minkä kipon se vaatiikin, iljettää ajatuskin että sen söisi lautaselta josta on suolaista ensin syöty..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226352Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604052Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503345Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4852871Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2781868Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341546- 871426
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1721369Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141323