Miten ottaa puheeksi avoin suhde, nainen kysyy?

PirkkoMarjaLeena

Olen ollut viitisentoista vuotta naimisissa ja muutama vuosi sitten lasten tulon jälkeen miestä ei ole kiinnostanut mikään seksiin viittaava pätkän vertaa. Aina mieheni ollut sellainen ettei seksi kauheasti kiinnosta, nykyään ei sitten yhtään.
No, en missään nimessä halua loppuelämääni viettää selibaatissa, 38-vuotias nainen parhaassa iässä ja kroppa kunnossa ja ulkonäkö OK.... Kaikki keinot kokeiltu, houkuttelu, viininjuonti, pienet yrittelyt ja vähän isommatkin. Ei ei ja ei. "Ei jaksa, pää kipeä, väsyttää, ei huvita". Suhde muuten tosi hyvä ja kunnossa, ymmärrän että raskas työ miehellä ja lapsiperheen arki vie mehut mutta itse en kohta enää pysy housuissani jos ei joku anna.

Voinko hakea tarvitsemaani läheisyyttä muualta, soisin sen myös miehelleni jos hän niin haluaisi kunhan nämä kolmannet osapuolet eivät tule sotkemaan meidän avioliittoamme (eli ei tunteita peliin)

Miten otan puheeksi mieheni kanssa vai teenkö salassa.

19

2099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeiltu_on

      Riippuu miehestä ja hänen asenteestaan teidän suhteeseen ja myös sinusta. Oletko oikeasti valmis siihen että miestäsi kiinnostaa toinen nainen? Ja tunteet tulee aina peliin - ja niin pitääkin koska seksi on silloin parempaa. Mutta avoin suhde voi hyvin toimiakin, mutta suhtaudu siihen enemmänkin kuin polyamoriaan. Meille on toiminut hyvin jo kymmenen vuotta, vaimolla on poikaystävä ja minulla on ollut useita lyhyitä kivoja juttuja. Paras tapa lähestyä on kysyä suoraan, mutta ei uhkavaatimuksen tapaan. Esim. "mitä luulet, voisiko avoin suhde toimia joillekin, sinulle tai meille?" Et saa syyllistää ja siinä pitää olla hypoteettisen kysymyksen tuntu, johon voi vastata ei. Ja anna ajatuksen itää.

      Jos miehesi on ns. "Miehinen" mies eli heikko itsetunto tai hänellä on epävarmuutta teidän suhteesta on sinulle vain pettäminen mahdollista. Eroa en suosittele jos suhde muuten toimii, seksi on niin pieni mutta tarpeellinen asia ja sen voi hoitaa muuallakin jos olet vahva nainen. Voit olla paljon onnellisempi suhteessasi jos vain saat perustarpeesi tyydytettyä muualla. Oikean henkilön löytäminen voi olla hieman vaikeampi juttu, koska tämän ulkopuolisen suhteen pitäisi olla mutkatonta sinun omalle suhteellesi.

      Avoimessa suhteessa pitää olla selkeät säännöt, teidän suhteen pitää olla vahva ja molempien pitää ymmärtää ihan oikeasti miksi te tarvitsette avoimen suhteen ja miksi te olette juuri oikeat toisillenne ja miksi haette seksiä muualta. Jos ette pysty näistä sopimaan tai ehdot ei täyty niin avoin suhde ei ole oikea ratkaisu.

      • Anonyymi

        Olipas hyvä vastaus tämä! Meillä vaimon kanssa avoin suhde on toiminut hyvin, pidämme molemmat aukotonta rehellisyyttä tärkeimpänä siinä. Ollaan alle 30-vuotiaita ja minä tunnen vetoa kypsempiin naisiin, vaimo kypsempiin miehiin. Olemme alusta asti olleet onnellisia ja seksin suhteenkin todella yhteen sopivat, mutta tuo se ihan uudenlaista jännitystä harrastaa pieniä seikkailuja. Juttelemme kaikista asioista tosi paljon ja yhdessä on sovittu että jos joskus tämä järjestely alkaa toisesta tuntua yhtään millään tavalla epämukavalta niin sitten niin ei tehdä. Olen samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa siitä että itsetunnon on oltava molemmilla hyvä jos suhdetta aikoo viedä avoimempaan suuntaan. Pitää arvostaa itseään aidosti ja ymmärtää oikeasti että toinen rakastaa ja haluaa olla yhdessä. Ihastuminen suhteen ulkopuolisiin on myös aihe josta ollaan juteltu tuntitolkulla ja tultu siihen tulokseen että se on osa ihmisen elämää ja sen kieltäminen tai peittely on suhteelle paljon haitallisempaa kuin vaan avoimesti myöntää toiselle että on sellaisia tuntemuksia. Ihastumiset ei kuitenkaan loppupeleissä ole mitään verrattuna siihen rakkauden ja toisen tuntemisen syvyyteen joka sitä omaa kohtaan on olemassa.

        Omiin kokemuksiin vedoten voin siis lämmöllä suositella, mutta korostaisin, että täydellisen rehellisyyden ja kyvyn puhua asioista se homma mielestäni vaatii.

        M27


    • selkeäjuttu

      Miehellä toinen nainen, varmasti sen takia ei halua sut

    • supetsenssi

      Jatkuvaa trollaists

    • Miehesi haluttomuudelle on varmasti syy. Sen selvittäminen lienee ensimmäinen askel. Jos syy on miehesi kyvyttömyys seksiin kanssasi - ei siis haluttomuus - niin avoin suhde voi olla vaikeaa. Lähde selvittämään ensin se kumpaa se on. Siinä minun neuvoni.

    • Kumikalle

      Jos on kiinostunut miehistä?

      • Silloinhan avoinliitto olisi parasta kaikille.


    • suhdepilalla

      En tekis sinuna väärin miestä kohtaan. Kokemuksesta sanon että kun vaimoke alkoi puhua mulle avoimesta suhteesta lähti maku niin perhe kuin parisuhteesta. Vaimoke oli jollain lailla kylläöstynyt, seksin määrä oli vähäistä samoin muutenkin hellyyden osoitukset, mua taas rassasi rasittana vuorotyö joka vei mehut. No vaimoke sitten päätti tehdä oman vallinnan, kertoi jälkeenpäin tapaileensa vieraita miehiä kun minä en innostunut avoimesta suhteesta.

      • Väärin miestä... Entäs naista kohtaan?


    • Tee salassa jos haluat pitää miehesi ….meitä kyllä riittää tyydyttämään sun tarpeesi:)

    • huonotrolli

      Huonoa huonompikin trolli. Ei kannata ottaa vakavasti.

    • Vaihtoehto avoimelle suhteelle on kaksi miestä ja nainen.
      Itse olen innostunut panemaan vaimoani kaverini kanssa kimpasssa. Vaimo on ainakin tyytyväinen kun joka toinen viiikonloppu saa olla perjantai illasta maanantai aamuun kahden miehen esileikin ja pantavana olemisen kohteena. Kaveri maanantai aamuna panee vaimoani ennen kuin lähtee töihin. Itse keitän aamukahvit ja teen aamupalan. Kun kaveri lähtee töihìn pannaan vaimon kanssa kiimasta jopa parì kertaa ennen kuin pitää itsekin lähteä töihin.

      • Meillä päädyttiin tähän. Aluksi vaimo tapasi muita ilman että tiesin. Sitten halusin kuulla millaisia ihmisiä he ovat. Nyt vietämme paljonaikaa yhdessä. Monesti rakastelemmekin.


      • Anonyymi

        Mun mies fantasioi tästä. Ajatus kuumottaa, mutta pelottaa että tuo järjestely lopulta pilaisi liiton...


    • Anonyymi

      Täällä olisi 42 vuotias mies Turusta joka etsii sinua nainen vapaaseen suhteeseen eli ota yhteyttä jos kiinostuit vapaasta suhteesta niin ota yhteyttä jos haluut viettää koti-iltoja tai kaipaat irtiottoa arjesta haluat rentoutua YM Niin tämä kaikki on täysin mahdollista kaikkihan riippuu sinusta nainen ota yhteyttä äläkä ole yksin ota yhteyttä 0458802921

    • Niin voit kertoa kuulleesi pariskunnasta joka teki näin tai noin.
      Voit sitten perustella tuon tuntemattoman parin naisen tekemää valintaa.

    • Kyllä aihe kuin aihe pitäisi pystyä ottaamaan puheenaiheeksi. Vaimo ehdotti samaa vähän yli vuosi sitten. Vuoden kokemuksella avoimesta suhteesta voin sanoa, että siitä voi saada todella paljon iloa ja piristystä suhteeseen. Mutta suhde kannattaa olla tosi hyvällä pohjalla ja asiosta kannattaa olla yksimielisyys ennen kuin siihen lähtee. Jos te saatte aikaan järjestelyn, mikä aidosti innostaa molempia, niin siinä on hyvät mahdollisuudet hienoihin kokemuksiin ja luottamuksen lujittamiseen. Jospa se teidänkin välinen seksielämä saisi siitä piristystä!

    • Anonyymi

      Kerro rohkeasti että kaipaat seksiä. Jos mies ei pysty tai kykene haet sen muualta. Sano ettet halua tämän takia erota. Meillä toimii hyvin kun keskusteltiin koko asia rauhassa. Ainoa ongelma on kun hakee seksiä ei suoraan sitä kertoa koska silloin ei sitä saa. Kunnes jälleen katkera kakkonen ottaa yhteyttä kun ei saa toista eroamaan. Kun kerron mitä on sovittu ja jne. Ei ne usko koska puolisona estän eron ottamisen. Rasittavaa jälkipyykkiä. Onneksi kestää jonkin aikaa kun jättävät rauhaan. Mitä kakkoselle kuuluu jos näin on sovittu? Itsehän pitää tietää millä perustein varattua tapailee.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1527
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1245
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1188
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      147
      976
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      974
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      176
      969
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      862
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      824
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      806
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      764
    Aihe