Juhannus miten se meni?

Kaikysyäsaa

Suomalainen juhannus on täynnä pettymyksiä. Petettiinkö sinua, olitko liikaa kännissä, petitkö itse vai miten meni?

52

931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiApKiinnostaa

Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?

• perusjuttujuhannus

Mulla meni ihan hyvin. Vettä tuli paljon ja oli kylmäkin. Ulkoilin vähän, lepäilin, söin (vähän herkuttelinkin) ja ihmettelin keskikesän juhlaa. Ei alkoholia.

• Mies30-

Juhannus on nussittu ja naista nussin. Tässä olis yhdet festarit parin viikon päästä taas.

• Ihan mukavasti, koleista keleistä huolimatta. Sisäleikkipuistot on hyviä olemassa, kun ulkona alkaa olla mälsää. ☺️

• No ihan mukava juhannus oli. Eilinen varsinkin.

Laitettiin grillissä possunniskaa ja grillijuustoa. Kyytiin salaattia, perunasalaattia ja kunnon soosi. Saunottiin ja katottiin elokuvaa. Aika rauhallisesti meni juhannus, mutta sitä paremmassa seurassa. Krapulasta ei tietoakaan, eikä mitään draamaakaan ole ollut, mitä nyt porukat huomasi, että agregaatti oli ottanut talvella itseensä, eikä suostunut avustamaan sähkökatkon aikana. Onpahan nyt pojalla mitä purkaa... Ja nyt itse jo työhommissa, että täällä ei pitkään huilailla...

• Kerran olen kassleria ostanut, maistui niin oudolle, että siihen yhteen kertaan se jäikin..Pitäköön possuparat itse niskansa.

Juhannus oli mulla ihan tavallinen vkl. Leffaan oli suunnitelma mennä, mutta teatterit oli kiinni.

(Älä agrigaatti heiluta, siellä on kissa siellä vitun putkessa)

• Wwuwuw kirjoitti:

Kerran olen kassleria ostanut, maistui niin oudolle, että siihen yhteen kertaan se jäikin..Pitäköön possuparat itse niskansa.

Juhannus oli mulla ihan tavallinen vkl. Leffaan oli suunnitelma mennä, mutta teatterit oli kiinni.

No mä huomasin, että kun ammattilainen laittaa lihan, niin saa maistumaan vaikka olis mitä kohtaa elukasta ja mitä elukkaa vaan.

No me katsottiinkin kotiteatterilla lehva. Joku piirretty, kun tyttö halus.

Mäntä siellä putkessa oli...poika purki, oli vissiin käynyt kuiviltaan pakkasella... Ei pikkuinen lämmitys auta, jos öljyt on liian jähmeät, nyt kostautui sekin touhu...perkele!

• Dissident kirjoitti:

No mä huomasin, että kun ammattilainen laittaa lihan, niin saa maistumaan vaikka olis mitä kohtaa elukasta ja mitä elukkaa vaan.

No me katsottiinkin kotiteatterilla lehva. Joku piirretty, kun tyttö halus.

Mäntä siellä putkessa oli...poika purki, oli vissiin käynyt kuiviltaan pakkasella... Ei pikkuinen lämmitys auta, jos öljyt on liian jähmeät, nyt kostautui sekin touhu...perkele!

Kissa, siellä on aina kissa...

https://youtu.be/ynJwApc6vHY

Tää jaksaa naurattaa vieläkin..

• Wwuwuw kirjoitti:

Kissa, siellä on aina kissa...

https://youtu.be/ynJwApc6vHY

Tää jaksaa naurattaa vieläkin..

Voi Wup sä oot ihan seko!

On ollut rankka jussi sulla....

• Dissident kirjoitti:

Voi Wup sä oot ihan seko!

On ollut rankka jussi sulla....

Ihan lössö jussi oli. En edes juonut muutamaa kepua enempää.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ihan lössö jussi oli. En edes juonut muutamaa kepua enempää.

No oisitko kaivannut enemmän äksönii jussiin?

Kyllä minusta ois tavallaan ainakin joskus kiva kokea joku nuoruusvuosien vauhtijuhannus uudelleen.... Kiskois kaljaa pari vuorokautta putkeen ja vesihiihtelis väliin, saunaa, uimassakäyntiä, sellainen kiva "rymyjuhannus". Mutta joko oon ollut töissä tai sit on ollut muksut, että on voinut unohtaa sellaiset jussit monena vuotena jo....

Heh.... siksköhän oon yhä elossa?

• Dissident kirjoitti:

No oisitko kaivannut enemmän äksönii jussiin?

Kyllä minusta ois tavallaan ainakin joskus kiva kokea joku nuoruusvuosien vauhtijuhannus uudelleen.... Kiskois kaljaa pari vuorokautta putkeen ja vesihiihtelis väliin, saunaa, uimassakäyntiä, sellainen kiva "rymyjuhannus". Mutta joko oon ollut töissä tai sit on ollut muksut, että on voinut unohtaa sellaiset jussit monena vuotena jo....

Heh.... siksköhän oon yhä elossa?

Nuorena tuli usein jossain festareilla oltua jussina, ne kun tuli silloin nähtyä ja koettua, niin ei enää kiinnosta. Niin kuin moni muukin asia..
        Olishan tuossa kokkoa polteltu kävelymatkan päässä..mutkun ei. Mä juhlin silloin kun muut ei, ja lepään kun muut juhlii.. Mullahan toi sun nimimerkki pitäs olla..

• Wwuwuw kirjoitti:

Nuorena tuli usein jossain festareilla oltua jussina, ne kun tuli silloin nähtyä ja koettua, niin ei enää kiinnosta. Niin kuin moni muukin asia..
        Olishan tuossa kokkoa polteltu kävelymatkan päässä..mutkun ei. Mä juhlin silloin kun muut ei, ja lepään kun muut juhlii.. Mullahan toi sun nimimerkki pitäs olla..

No sama vika mullakin, että mulla vapaata ja omaa aikaa just silloin, kun muilla ei ja toistepäin....

Mutta kyllä mulla ois sellainen bilefiilis jo...vois jotain kivaa nasauttaa tehdä. Onneks on ne syntsät tulossa, niin josko niistä sais tehtyä sellaiset peijaishenkiset zumbailut aikasiks...

Kerkesin ensteks tään nikin varata...lällällää!

• Kelasin hetken, että mikä ihmeen syntsä..niin synttärit, mä en niitäkään juhli.

Nyt kun juhannus on ohi, niin aion kohta lähtee kaverin kanssa tohon merenrannalla olevalle terassille olusille. Ukko jää himaan kattomaan fucking formulaa..

Hiihii...🐸

• Wwuwuw kirjoitti:

Kelasin hetken, että mikä ihmeen syntsä..niin synttärit, mä en niitäkään juhli.

Nyt kun juhannus on ohi, niin aion kohta lähtee kaverin kanssa tohon merenrannalla olevalle terassille olusille. Ukko jää himaan kattomaan fucking formulaa..

Hiihii...🐸

Joo, no mä taidan saada niistä sopivan syyn juhlia jotain kivalla porukalla...

Mekin käytiin jossain merenrannassa Hesassa viimekesänä syömässä. Oisko ollut joku Rosso jossain? Siinä oli rantatie ihan lähellä...Ihan jees oli siinä pitsa imuroida...vai mitähän söinkään???
        Ei huono valinta ole siis tähän aikaan ryystää oluet kamun kaa...itse vaan känötän töissä...ei voi olutta naukkailla...

Hihii vaan...

• Dissident kirjoitti:

Mekin käytiin jossain merenrannassa Hesassa viimekesänä syömässä. Oisko ollut joku Rosso jossain? Siinä oli rantatie ihan lähellä...Ihan jees oli siinä pitsa imuroida...vai mitähän söinkään???
        Ei huono valinta ole siis tähän aikaan ryystää oluet kamun kaa...itse vaan känötän töissä...ei voi olutta naukkailla...

Hihii vaan...

Hihii-hahaa..

Ei se ny mikään rosso oo...

• Dissident kirjoitti:

Hihii vaan...

Sanos mulle äkkiä mikä se saksalainen bändi oli...semmonen vöhän hevahtava, tuli mieleen tosta hihii haahaasta.. Rammsstein!

https://youtu.be/Rr8ljRgcJNM

• Wwuwuw kirjoitti:

Sanos mulle äkkiä mikä se saksalainen bändi oli...semmonen vöhän hevahtava, tuli mieleen tosta hihii haahaasta.. Rammsstein!

https://youtu.be/Rr8ljRgcJNM

No hihiihahaa ja hohookin vielä päälle...

Mitenkäs hihiit ja hahaat saa Rammsteinit päähän pätkähtämään? Joko olet monta olutta ottanut?

Ja kyyyllä se joku Rosso muistaakseni oli kyllä...

• ÄtmiToteaa
        Wwuwuw kirjoitti:

Kerran olen kassleria ostanut, maistui niin oudolle, että siihen yhteen kertaan se jäikin..Pitäköön possuparat itse niskansa.

Naudanlihaa, kanaa ja kalaa syön, en enää sianlihaa syö.

• EdesUnissa
        Wwuwuw kirjoitti:

Kassler on paras/helpoin liha grilliin, koska se on sen verran rasvainen ettei kuivahda grillissä. Kaikki lihat pitää osata laittaa siten kuin sille osalle on paras tapa.
        En kyllä huomaa oleellista eroa maussa eri ruhonkohtien välillä, enemmänkin lihan rakenteessa.
        Maku ero tulee siitä kuinka kokki sen valmistaa. Olisitko syönyt lihaa joka on alkanut pilaantumaan ? Sianliha on rasvaista ja sianniska hyvin rasvaista. Siksi kai välimeren uskonnoissa (Islam ja Juutalaisuus) sika on luokiteltu saastaiseksi eläimeksi. Se pilaantuu nopeasti kuumuudessa.

• ÄtmiToteaa kirjoitti:

Naudanlihaa, kanaa ja kalaa syön, en enää sianlihaa syö.

No onneksi on vielä mahdollisuus valita syömänsä lihat....

• Dissident kirjoitti:

No hihiihahaa ja hohookin vielä päälle...

Mitenkäs hihiit ja hahaat saa Rammsteinit päähän pätkähtämään? Joko olet monta olutta ottanut?

Ja kyyyllä se joku Rosso muistaakseni oli kyllä...

Niillä oli joku semmonen biisi..jossa se kauhupellen näkönen solisti lauloi jotain hihii ja hohoo..

Ettäs tiiät!

Kaks pientä vasta, kolmas alkoi..

Ettäs tiiät senkin!

Hihii Hohoo

• Wwuwuw kirjoitti:

Niillä oli joku semmonen biisi..jossa se kauhupellen näkönen solisti lauloi jotain hihii ja hohoo..

Ettäs tiiät!

Kaks pientä vasta, kolmas alkoi..

Ettäs tiiät senkin!

Hihii Hohoo

Jaa? No enpä löytänyt sitä Ramstainia... Mutta tään....

https://youtu.be/twsVAjiEo7A

Pelle kuin pelle....

No kohta sit saadaan kunnon känniturinaa tännekin?

hihiihahaaheheehohoo.... kippaahan olutta Wup, niin alkaa jerry lentämään.

• lihavihatipunen
        Dissident kirjoitti:

Hihii vaan...

Olikse Ympyrätalon Rosso? Sörnäisten rantatien on lähellä, ja on siinä Ympyrätalon lähettyvillä Tokoinranta ja merenlahti.

• lihavihatipunen kirjoitti:

Olikse Ympyrätalon Rosso? Sörnäisten rantatien on lähellä, ja on siinä Ympyrätalon lähettyvillä Tokoinranta ja merenlahti.

Nyt en kyllä muista... Ei muistaakseni ollut kyllä se... Alkoi itselläkin hälyytyskellot nyt soida... mutta vettä siinä oli lähellä ja s-paikka se oli... ois ehkä sit voinut olla joku Amarillokin... Systeri saattais muistaa paremmin sen mestan... Me kun liituiltiin pitkin Hesaa, että tällänen maalaistollo meni ihan sekaisin.

• Ätmi-

No Ryyppäsin 3 päivää.

• Tavallinen-tapaus

Ei ollut kovin hääppöinen juhannus. Paska sää oli ettei oikein ulos viittinyt lähteä.

• ÄtmiToteaa

Nyt on kaikilla naisilla jännityksen hegket, joita jännämiehet, komeat miehet ja ytmit on nussineet ja jättäneet, että onko kumia käytetty, onko tullut raskaaksi ja saa nainen tehdä raskaus testejä urakalla.
      Jos raskaustesti on positiivinen, niin sitten nainen saakin pohtia, että kukahan se niistä Jännämiehillä, ytmeistä ja komeista miehistä onkaan isä.
      Tietenkin naiset syyttää ätmejä, kun naista on juhannuksena kohdeltu panopuuna, kuin nainen olisi ätmeille pillua antanut, vaikkei nainen ätmeille halua koskaan antaa pillua, ei edes koskettaa ätmiä!!!!

• Hohhoijaa

Äitisi on ilmeisesti vielä lisääntymisikäinen. Myös sukusi naiset paksuna jännämiesten jäljiltä. Onko miten paljon ennestään yh-naisia? Monenko kummisedäksi pääset?

• Isä on se, kenellä on paksuin lompakko.

• Wwuwuw kirjoitti:

Isä on se, kenellä on paksuin lompakko.

Ei sellaista kannata ottaa isäks lapsille...pelkkiä kuitteja siellä on... nyt on vaan kännykän suojakuoressa kultareunuksinen kortti, kun on massia tarpeeks....

• Dissident kirjoitti:

Ei sellaista kannata ottaa isäks lapsille...pelkkiä kuitteja siellä on... nyt on vaan kännykän suojakuoressa kultareunuksinen kortti, kun on massia tarpeeks....

Ei taida pelkkä pankkikortti lompakkoa paljon paksuntaa.. Ehkä pitäis päivittää toikin sanonta...

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei taida pelkkä pankkikortti lompakkoa paljon paksuntaa.. Ehkä pitäis päivittää toikin sanonta...

Joo, mulla ainakin lompakon paksuntaa ihan muut jutut kun rahat....enemmänkin kaikki maailman turvakorttihässäkät...on työturva, sähköturva, liikenneturva, rataturva, ensiapu, tulityökortti....kortti ja kortinkortti... ja sitten käytävä kuuntelemassa kaikki samat jorinat jokaisen kortin tiimoilta vielä sen ryhtivirheen vuoksi, minkä noista saa... helekatti.... katti??? No siinä se perkeleen kissa taas on!

• Dissident kirjoitti:

Joo, mulla ainakin lompakon paksuntaa ihan muut jutut kun rahat....enemmänkin kaikki maailman turvakorttihässäkät...on työturva, sähköturva, liikenneturva, rataturva, ensiapu, tulityökortti....kortti ja kortinkortti... ja sitten käytävä kuuntelemassa kaikki samat jorinat jokaisen kortin tiimoilta vielä sen ryhtivirheen vuoksi, minkä noista saa... helekatti.... katti??? No siinä se perkeleen kissa taas on!

Ja sen kerran kun sitten sen lompsas hävität....

Kissat on aina putkessa, aina. Tai ainakin jokaisessa putkessa on kissa, vaikka sitten peukalon kokoinen, tutkittu juttu. Nääs.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ja sen kerran kun sitten sen lompsas hävität....

Kissat on aina putkessa, aina. Tai ainakin jokaisessa putkessa on kissa, vaikka sitten peukalon kokoinen, tutkittu juttu. Nääs.

No löytyy ne firman koulutusarkistostakin, ettei niitä tarviis kuletella edes mukanaan, mutta lompakkoon ovat päässeet...onpahan jotain, kun ei oo rahaakaan siellä...

Jaa? No uus juttu toi....

• LoppuikoKunto
        Hohhoijaa kirjoitti:

Äitisi on ilmeisesti vielä lisääntymisikäinen. Myös sukusi naiset paksuna jännämiesten jäljiltä. Onko miten paljon ennestään yh-naisia? Monenko kummisedäksi pääset?

Ei se ole kumma, jos noin väsyttää, kun olet jännämies ja nussineet kymmeniä naisia.

• EdesUnissa

"....ja saa nainen tehdä raskaus testejä urakalla." Vaikka olisi pannut sadan kanssa, niin yksi raskaustesti riittää kertomaan onko raskaana. Säästeliäs ihminen siis toimii siten että suorittaa juurikin pano-maratoneja ?:)

• Rauhallista

Hyvin meni. Kotosalla yksin. Oli vaan myrsky aattona joka kaasi pihasta puun. Onneksi ei jäänyt mitään alle.

• Sörkan.sälli

Ainakin stadissa oli autiota, kun sudeettisavolaiset olivat kotikonnuillaan. Kaduilla ei ollut muita kuin arabeja ja afrikkalaisia suomiakkoineen.

• Tindermies

Oltiin festareilla katsomassa nylon beattia naisen kanssa raumalla. Vähän siideriä juotiin ja pussailtiin myös. Nainen ei ollut koskaan nähnyt nylon beattii livenä. Muutenkin aika rauhallinen juhannus. Vuosia sitten vedettiin 3 päivän kännit juhannuksena aina kavereiden kanssa. Nyt se ryyppääminen ei ole pääasia enää.

• Ihan jees oli. Ainoa pettymys oli, kun halloumit kärähti grillissä:) Ei luettelemasi muut olis oikein ollut mahdollisiakaan kun kotona oltiin perheen kesken, mukana myös mun vanhemmat:D Viiniä tuli sopivasti juotua, mutta kukaan ei ollut kännissä. Juhannukseen ei ole tullut ladattua vuosikausiin mitään odotuksia, muuta kuin että jos grillata onnistuis, perinteisestä sadekelistä huolimatta. Ei yleensä lähdetä kotoa minnekään, koska asutaan jo valmiiks maalla. Juhannuskoivut asetellaan rakennusten ovien pieliin, ketokukkia poimitaan maljakoihin, tehdään vihdat saunaan. Siinä juhannus"rutiinit". Yhtenä juhannuksena oltiin tosin Puolassa, pikkuisessa merenrantakaupungissa. Sekin oli kivaa kyllä.

• Mun ukki aina kipas hakea koivut portaitten molemminpuolin ja tietty vasta oli tehty saunaan. Muutenkin vastat pitäis tehdä varastoon juhannuksen kahtapuolta kahden viikon aikana.

Taitaa vielä ukin tekemiä kuivavastoja löytyäkin varastosta maalta....ja hyvin toimivat vieläkin...

• Dissident kirjoitti:

Mun ukki aina kipas hakea koivut portaitten molemminpuolin ja tietty vasta oli tehty saunaan. Muutenkin vastat pitäis tehdä varastoon juhannuksen kahtapuolta kahden viikon aikana.

Taitaa vielä ukin tekemiä kuivavastoja löytyäkin varastosta maalta....ja hyvin toimivat vieläkin...

Mun isä, joka asuu siis lähellä, yleensä tekee vihdat, joskus olen tehnyt itsekin. Ja joskus meidän kuopus (tyttö) on tehnyt vaarinsa kanssa:) Tänä vuonna hän oli vaarin kanssa hakemassa koivut takametsästä. Mukavia perinteitä. Mutta muuten ei olla tehty vihtoja varastoon. itse asiassa mua hiukan aivastuttaa saunassa ne vihdat. Sitä ne kaupunkivuodet tässä välillä on tehneet :/

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Mun isä, joka asuu siis lähellä, yleensä tekee vihdat, joskus olen tehnyt itsekin. Ja joskus meidän kuopus (tyttö) on tehnyt vaarinsa kanssa:) Tänä vuonna hän oli vaarin kanssa hakemassa koivut takametsästä. Mukavia perinteitä. Mutta muuten ei olla tehty vihtoja varastoon. itse asiassa mua hiukan aivastuttaa saunassa ne vihdat. Sitä ne kaupunkivuodet tässä välillä on tehneet :/

No minuakin polttopuiden tekeminen koivuista ja lepästä saa nenän tukkeutumaan ja jotain allergiantapaista tulee, mutta en ole huomannut saunavastasta vastaavaa... On saanut lätkiä ihan rauhassa lavoille itseään sellaisella.

Perinteet on kyllä hienoja juttuja...Niitä arvostaa tälleen vanhemmalla iällä. Olisi kiva itsekin joistain perinteistä pitää kiinni, mutta ne tuppaa jäämään kaiken arkielämän alle... Ei yksinkertaisesti kerkeä. Mullakin on juhannukset mennyt aika työvoittoisesti muutamana vuotena...

• Dissident kirjoitti:

No minuakin polttopuiden tekeminen koivuista ja lepästä saa nenän tukkeutumaan ja jotain allergiantapaista tulee, mutta en ole huomannut saunavastasta vastaavaa... On saanut lätkiä ihan rauhassa lavoille itseään sellaisella.

Perinteet on kyllä hienoja juttuja...Niitä arvostaa tälleen vanhemmalla iällä. Olisi kiva itsekin joistain perinteistä pitää kiinni, mutta ne tuppaa jäämään kaiken arkielämän alle... Ei yksinkertaisesti kerkeä. Mullakin on juhannukset mennyt aika työvoittoisesti muutamana vuotena...

Me tultiin juhannukseksi kotiin suoraan viikon ulkomaanreissulta.Näin ollut monena vuonna, johtuen miehen lomista. Ei ollut mitään hinkua lähteä siis mihinkään, kun just kotiuduttiin. Hyvä kun jaksoi väkertää muutamat grilliherkut äidin kanssa ja isä tosiaan apuna juhannusjutuissa:) Mulla tuo allergia on kyllä vähenemässä, mitä pidempään uusio-maalaisena elelee:) Itse sain yhden, itselle tärkeän, monen vuoden projektin tehtyä ja lähetettyä, ennen matkaa. Sen jälkeen on ollut tosi autuas ja rentoutunut olo. Kohta varmaan iskee tyhjyys :D Mä olen pätkätyöläinen, joten ei koskaan tiedä tulevaisuudesta. Mutta se ei haittaa, olen täysin tottunut.

Me tultiin juhannukseksi kotiin suoraan viikon ulkomaanreissulta.Näin ollut monena vuonna, johtuen miehen lomista. Ei ollut mitään hinkua lähteä siis mihinkään, kun just kotiuduttiin. Hyvä kun jaksoi väkertää muutamat grilliherkut äidin kanssa ja isä tosiaan apuna juhannusjutuissa:) Mulla tuo allergia on kyllä vähenemässä, mitä pidempään uusio-maalaisena elelee:) Itse sain yhden, itselle tärkeän, monen vuoden projektin tehtyä ja lähetettyä, ennen matkaa. Sen jälkeen on ollut tosi autuas ja rentoutunut olo. Kohta varmaan iskee tyhjyys :D Mä olen pätkätyöläinen, joten ei koskaan tiedä tulevaisuudesta. Mutta se ei haittaa, olen täysin tottunut.

Joo, varmaan on rankkaa tulla reissusta juhlimaan juhannusta...

Mäkin oon huomannut, että tännepäin allergiat on hiukan lieventyneet, ei enää käy nenään elukatkaan samallatavalla kuin ennen... Se on aika merkillistä, että mistä nekin oikein johtuu edes?

No mulle tää työ on vaan ja ainoastaan köyhtymisenestotoimenpidettä. Pakko jotain touhuta, että voi ylläpitää kaikkea harrastustoimintaa, mikä nyt äkkinäiselle kuullostaa enemmänkin työleiriltä. Erossa jäi omakotitalo ja se siepaisee niin aikaa, kuin valuuttaa... ja tietty pari teini-ikäistä muksua.

Mutta ehkä tulee sekin hetki elämässä, kun voi ottaa lunkimmin.... olen mielellään vähäruokainen työn suhteen.

• Dissident kirjoitti:

Joo, varmaan on rankkaa tulla reissusta juhlimaan juhannusta...

Mäkin oon huomannut, että tännepäin allergiat on hiukan lieventyneet, ei enää käy nenään elukatkaan samallatavalla kuin ennen... Se on aika merkillistä, että mistä nekin oikein johtuu edes?

No mulle tää työ on vaan ja ainoastaan köyhtymisenestotoimenpidettä. Pakko jotain touhuta, että voi ylläpitää kaikkea harrastustoimintaa, mikä nyt äkkinäiselle kuullostaa enemmänkin työleiriltä. Erossa jäi omakotitalo ja se siepaisee niin aikaa, kuin valuuttaa... ja tietty pari teini-ikäistä muksua.

Mutta ehkä tulee sekin hetki elämässä, kun voi ottaa lunkimmin.... olen mielellään vähäruokainen työn suhteen.

Useimmille varmaan työtä on tuota ja niin meillekin toki, suurilta osin. Mutta olen tietoinen. kuinka onnekkaita ollaan, kun ei ole velkoja, opintovelatkin aikoja sitten maksettu. Talo on mun isovanhempien vanha eikä siinäkään enää remppaa. Tosin ulkorakennuksissa sitä riittää aina tällaisessa vanhassa pihapiirissä. Ja meillä hajos just sopivasti astianpesukone ennen matkaa. Mies asensi uutta matkan jälkeen 7 tuntia. Että semmosta lomapuuhaa.. Kun jääräpäisesti piti itse se tehdä (tuli halvemmaks tietty) No nyt toimii :) Me ollaan pienituloisia, mutta -menoisia myös. Toki aina tulee ylläripylläreitä, kuten tuo koneen hajoaminen..

Useimmille varmaan työtä on tuota ja niin meillekin toki, suurilta osin. Mutta olen tietoinen. kuinka onnekkaita ollaan, kun ei ole velkoja, opintovelatkin aikoja sitten maksettu. Talo on mun isovanhempien vanha eikä siinäkään enää remppaa. Tosin ulkorakennuksissa sitä riittää aina tällaisessa vanhassa pihapiirissä. Ja meillä hajos just sopivasti astianpesukone ennen matkaa. Mies asensi uutta matkan jälkeen 7 tuntia. Että semmosta lomapuuhaa.. Kun jääräpäisesti piti itse se tehdä (tuli halvemmaks tietty) No nyt toimii :) Me ollaan pienituloisia, mutta -menoisia myös. Toki aina tulee ylläripylläreitä, kuten tuo koneen hajoaminen..

No siis on mulla ihan mielekäskin työ, mutta suoraan jos sanotaan, niin kyllä tässä se raha merkittävämpää merkitystä kyllä pitää, kuin mielekkyys. Huonompiakin hommia tottakai on, että en valita ja varsinkin kun tähän aikaan on työpaikka kuin työpaikka jo aika hieno asia.

No noi ylläripyllärit on hanurista.... Jotenkin tuntuu, että varsinkin mun taloudessa ne on melkein jo arkipäivää... Aina kajahtaa joku...

• jokumies83

Ihan yksikseen se meni, en käynyt missään ja tindussakin hiiren hiljaista oli. Huomenna takaisin töihin..

• Rumamies-

Menikö se jo, heräsin just, nukuin kai sitten 3 päivää.

• erdtygu

Muuten meni ihan mukavasti yksin kotona, mutta lopputunnelma tietysti pilattiin. Naapuri tuli liian ajoissa kotiin ja toi taas hullut kakaransa huutamaan pihalle ja sisälle ja hakkaamaan seiniä ja lattioita ja toisiaan. Kumma kun kaikkien muiden muksut osaa olla tässä talossa ihan normisti, mutta näillä yksillä ei tunnu olevan mitään kuria. Tai onhan niillä sitten, kun vanhemmatkin alkaa huutaa samalla tavalla lastensa kanssa.

• Anonyymi

Kiitoksia kysymästä.

Ryyppäämällä ja tappelemalla, niinku ennenkin, ikä painaa jo. Mää oon nainen ja 43 vuotta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2286
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2163
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      974
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      794
    6. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      764
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      689
    Aihe