Maailman suurin evankeliointitapahtuma menossa!

VarTuomari

Olen seurannut tiiviistä jalkapallon MM-kisoja, missä taas eletään suurta tarinaa joukkueiden, pelaajien ja katsojien keskuudessa.

Eilen kun Messi vapautti Argentiinan "helvetin tulista", niin hänen rukoustaan seurasi varmaan miljardi ihmistä ympäri maailmaa. Varsinkin Etelä-Amerikan pelaajien keskuudessa on paljon karismaattisia uskovaisia, mikä myös näkyy heidän otteissaan pelien aikana. Itse pidän tätä maailman suurimpana evankelioimistapahtumana ja aina iloitsen joukkueiden yhteisrukouksista ja pelaajien kiitos- ja rukoustuokioista, myös tappion hetkellä. Kuinka nöyrää ja evankelioivaa!

No - Argentiina joutui pelin aikana vielä uudestaan "hornan kitaan", mutta nuoren pojan Rojon elämänsä huippuhetki pelasti Argentiinan pelaajat ja koko kansan, hetkeksi. Tänä aamuna mietin tämän Rojon elämää tästä eteenpäin. Argentiinassa hänen ei tarvitse enää koskaan maksaa itse baari-laskujaan ja aina löytyy paikka mihin tahansa hän meneekin. Ei ole turhaan sanottu, että jalkopallo on kuin ihmiselämä, suurta tarinaa eletään taas 15.7 saakka.

Mutta jalkapallo on myös evankeliointia, tietoisuus karismaattisesta kristillisyydestä leviää kaikkialle maailmaan, missä erityisesti islam-maiden kansalaiset ovat alttiita kristinuskolle, kun heitä järkyttää jihadistien väkivaltaisuus.

Rukoillaan tämän tapahtuman puolesta, että Jumala ilmestyisi myös näissä kisoissa kaikelle kansalle ja kaikkiin maihin.

20

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos.huumorista

      Laadukasta sarkasmia.

      • Jalkapallo on puolelle maailmaa jumala. Nyt se ilmestyy siellä täällä Pyhällä Venäjänmaalla.


      • TarinaJatkuuKohta
        jjeeves kirjoitti:

        Jalkapallo on puolelle maailmaa jumala. Nyt se ilmestyy siellä täällä Pyhällä Venäjänmaalla.

        Ja osalle pelaajista on Jeesus Kristus se Jumala, mikä näkyy jopa kentällä.


      • RukousAuttaa
        jjeeves kirjoitti:

        Jalkapallo on puolelle maailmaa jumala. Nyt se ilmestyy siellä täällä Pyhällä Venäjänmaalla.

        Jalkapallo ja olympialaiset ovat tehokkaita evankelioimistapahtumia. Monet lähinnä mustat juoksijat muistavat aina esittää kiitosrukouksen Jumalalle riippumatta sijoituksesta.


    • MessinMammonat

      "Eilen kun Messi vapautti Argentiinan "helvetin tulista", niin hänen rukoustaan seurasi varmaan miljardi ihmistä ympäri maailmaa. "

      Rukoili varmaan ettei jää uudestaan kiinni veropetoksessa.

      • Hikkapeliitta

        Niin. Messi on paria kirjainta vaille jalkapallomessias lajin ihailijoille.


    • Ihan on rinnasteisia tapahtumia. Väkijoukot hurmoksessa, sankarit sädekehässä, taustalla rötöksiä ja missivaimot näytteillä.

    • ElMölKälTöllöh

      Ja muslimit häviää joka matsinsa paitsi sen yhden kun oli kaksi muslimimaata vastakkainasettelun ottelussa.

      Taisi siellä olla kristinuskon maata vastaan yksi tasapelikin parhaana saavutuksena.

      • Ei pidä paikkaansa. Iran oli viittä vaille menossa finaaliin. Pelasi tasan Portugalin kanssa. Jatkopaikka jäi maalin päähän.

        HYVÄ IRAN!


      • mitenoonn
        KTS kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Iran oli viittä vaille menossa finaaliin. Pelasi tasan Portugalin kanssa. Jatkopaikka jäi maalin päähän.

        HYVÄ IRAN!

        Kuinkas moni islam-maista on nyt 16 parhaan joukossa?


      • mitenoonn kirjoitti:

        Kuinkas moni islam-maista on nyt 16 parhaan joukossa?

        Ei toistaiseksi yhtään, Senegalilla vielä mahdollisuus. Senegalia kohtaan mulla on sympatioita, koska mulla oli Planin kautta senegalilainen kummityttö pitkälti toistakymmentä vuotta.


      • mitenoonn kirjoitti:

        Kuinkas moni islam-maista on nyt 16 parhaan joukossa?

        Pääsikö israel edes MM-kisoihin?


      • javastausta
        KTS kirjoitti:

        Pääsikö israel edes MM-kisoihin?

        Israel ei ole mukana MM-kisoissa. Ongelmaksi muodostuisi esim. ottelu Israel-Iran.


      • KTS kirjoitti:

        Pääsikö israel edes MM-kisoihin?

        No ei sentään, koska joutuu pelaamaan Euroopan kivikovissa karsinnoissa, joista vain 13 maata pääsee kisoihin. Kaiken lisäksi samassa lohkossa pelasivat Espanja ja Italia. Jos arabimaat suostuisivat pelaamaan sitä vastaan voisi Israel pelata Aasian heikkotasoisissa karsinnoissa, joista se selviytyisi suurella todennäköisyydellä neljän parhaan joukkoon eli MM-kisoihin. Suomikin menisi todennäköisesti Aasian karsinnoista jatkoon.


      • tässätotuus
        Tipale kirjoitti:

        No ei sentään, koska joutuu pelaamaan Euroopan kivikovissa karsinnoissa, joista vain 13 maata pääsee kisoihin. Kaiken lisäksi samassa lohkossa pelasivat Espanja ja Italia. Jos arabimaat suostuisivat pelaamaan sitä vastaan voisi Israel pelata Aasian heikkotasoisissa karsinnoissa, joista se selviytyisi suurella todennäköisyydellä neljän parhaan joukkoon eli MM-kisoihin. Suomikin menisi todennäköisesti Aasian karsinnoista jatkoon.

        Suomen pelaajat ovat tosipaikan tullen niin arkoja ja kohteliaita etteivät he pääse kisoihin missään maanosassa.


      • Tipale kirjoitti:

        No ei sentään, koska joutuu pelaamaan Euroopan kivikovissa karsinnoissa, joista vain 13 maata pääsee kisoihin. Kaiken lisäksi samassa lohkossa pelasivat Espanja ja Italia. Jos arabimaat suostuisivat pelaamaan sitä vastaan voisi Israel pelata Aasian heikkotasoisissa karsinnoissa, joista se selviytyisi suurella todennäköisyydellä neljän parhaan joukkoon eli MM-kisoihin. Suomikin menisi todennäköisesti Aasian karsinnoista jatkoon.

        Hmm, pakko nyt vähän ottaa Etelä-Korean ja Japanin suoritusten jälkeen puheita takaisin. Ei se Suomen kisapaikka ehkä sentään niin varma sieltä Aasian karsinnoistakaan olisi. :)


    • todistajasetä

      Hieman ennenaikaista tietoa evankelioinnin maailmanmestaruuskisoista. Eivätkös ne ala vasta 29/6 Äänekoskella ja jatkuvat viikonlopun. Tosin innokkaimmat katraineen voivat varata leirintä/parkkipaikkansa etukäteen. Herran siunausta kaikille osaanottaville.

      • Suosittelen

        Lestadiolaisten vakaita saarnoja ja virsiä kannattaa kuunnella, jos ei ole muuta tekemistä.


    • VarTuomari

      Karismaattisesti on suurta juuri Etelä-Amerikassa ja myös Aasiassa. Myös olympialaisissa on paljon julkista rukousta.

    • Ei taida luterilaisilla riittää rahkeet kisojen voittoon saakka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      17
      2353
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2185
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      81
      1422
    4. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1413
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1347
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      92
      1182
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      66
      1053
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      1023
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      59
      1019
    Aihe