Että te monet tuomitsette haureuden.. Uskonne vuoksi mutta aihe kuitenkin kiinnostaa niinkin paljon että aihepiiristä kertovat ketjut ovat jostain syystä tällä palstalla ne pisimmät. Mistä johtuu?
Ei oikein ole huvittanut riidellä täällä... Olen noin pari kuukautta pysynyt poissa... Ja nyt kun tulin tänne lukemaan niin homoseksuaalisuus puhuttaa...mieheni kehoituksesta laitoin näistä huomioista me nyt aloituksen.
Mies sanoi minulle tästä palstasta
48
2129
Vastaukset
- mikä.on.haureus
Mitä ihmisten mitoista haet huutoäänestystä?
Se, mitä raamattu puhuu asiasta, se kait on pääasia ja Elämänkirja. Muullahan ei ole väliä.
Kultaisia vasikoita kyllä saa monenlaisia rakennettua, mutta onko se sitten jumalallinen?
Egyptissä oli hedelmällisyys- eli seksualinen alue, mitä on ja tänäpäivänä jo avioparitkin sekoilevat porukalla toiensa kanssa, eli se on sitä hedelmällisyyden himointa aluetta.
Se voi tarttua jumalisuuksiinkin, ja Israelissakin oli pyhäkköportot.
Siinailla etsittiin huutoäänestyksellä Egyptiläistä sonninpatsaan jumaluutta, sekä sitä, mitä Egpytissä oli kulttina. Aaron heikkona pappina kuunteli kansaa tässä asiassa ja teki mitä pyydettiin.
Niin, millaisen huutoäänestyksen takana sinä olet? Millainen olisi sopiva kullasta tehty vasikka sinun mielestäsi, mitä tänään pitäisi palvoa ja huutaa aamentaan?
Vai ajattelitko, että kun Mooses viipyi Siinain vuorella, aivan siellä ylhäällä ne päivät ja hän toi matkassaan ainoan dokumentin, jonka Herra kirjoitti sormellaan kiveen, eli siihen mikä pysyy.
Sen tarkoitus oli erottaa Jumalan kansan maailmanmenosta. Eli palvelemaan Herraa.
Sekä varjelmaan ongelmista. Se kirjoituksissa nimitettyyn vanhurskaaksi ja Pyhäksi, eli erotetuksi Jumalanmielenmukaiseksi.
Ajattelitko, että siinä olisi haaste edustaa Jumalanmielenmukaisuutta, jossa luvataan Henki voimaksi elää sen mukaan ja jopa Elämänkirjaan nimi, joka olisi iankaikkinen.
Se siis on Jumalankansan kohdalla tahto, jossa elää. Uudessaliitossahan Herra kirjoittaa tuon tahdon sydämeen. Se ympärileikkaa sydämen, ettei maailman kanssa heitetä kadotettuun osaan. Jopa luvataan Henki voimaksi, joka kirkastaa Kristusta.
Moni kyllä ominhartioin mittaa tuota tahtoa, ei kysele Hengen voimaa, pyrkii omin hartioin ottaa sen kantaakseen, mutta se tulikin ieksi, kun omat voimat ei langenneessa mielessä pysty Pyhään. Ja sitten huudetaan Egyptiin takaisin, kun se mukamas on helpompi tie.
Niinpä... mietin, mitä sinä haet ja mitä sinä suusi tunnustuksella nostat ihmisille haasteeksi elää? Eli ketä edustat, kuka on herrasi, tai Herrasi???
Raamattuun on muistiinmerkitty ajatus tulevata hääjuhlasta. Ylkä on Jeesus, joka valmistaa morsiamensa hääjuhlaan, eli pukee hänet. Siksi hääpuku on valkea, puhtauden merkki.
Siis morsian on seurakunta, eli jokainen yksilönä.
ts. Ylkä - mies - jolle morsian on uskollinen. Hän haluaa ylkänsä luo.
Sitten on toinen herra, kyse on maailmanherrasta. Sen viennissä avautuu häpy, kun antautuu sen herran vietäväksi ja hän vie uskottoman tielle, jossa alastomuus tuo häpeän.
Tämä toinenherra riistää ihmisyyden monella tapaa. Viimekeinona tuo herra halajaa ihmisen hengen itselleen, eli hän jopa tappaa. Ja käyttää omiaan uskottomuuteen, tuomaan toisetkin häpeään mukaan. Siinä on kyse haureudesta, kun antaudutaan vieraaseen.
Sopii miettiä, kenen kanssa muhinoi ja mikä on siten haureus, uskottomuus, ja pahansiemen, mitä se saa aikaiseksi. Tai se toinen vaihtoehto.
Mihin liha vie, tai mihin Henki vie.
Siis tuomitseeko Sana ja kirjoitukset haureuden, siitähän on kyse. Maailman huutoäänestyksen lopputulos on se kultainen vasikka....- haluttaa
Vapaa seksi piristää elämää kummasti! Toisen kanssa on upeaa naida, kun molemmat ovat kiimassa. Sitten voi sanoa aina kaupungilla terve, kun tavataan. Joskus näistä kehittyy vuosikausienkin seksisuhteita, kuka sitä tietää. Monta halukasta katsetta on päätynyt yhteiseen vuoteeseen... tai pensaiden taakse kesällä ;)
Minä en oikein ymmärtänyt viestiäsi... Oletko kenties sama kuin lähettiläs? Sopuun päästiin viime keskustelussa ja sitä venettä en tahdo keikuttaa.. Meinaan vaan että samoin kun sinulle niin myös hänelle nuo 10 käskyä on tärkeitä.
Eikä siinä mitään pahaa mielestäni ole.
Tuosta ns.parinvaihdosta mistä sanoitkin siellä sanotaan että älä himoitse lähimmäisen vaimoa.
Yleensä ihmisillä terve maalaisjärki estää tuonkaltaiset hommat.
Jos ei niin sukupuolitauti pistää viimeistään ne miettimään.
Raamatussa kerrotaan myös kuinka Jeesus sanoi nimenomaan tällaiselle avionrikkojalle että en tuomitse mutta kielsi jatkamasta.- voisurkeudenmäärää
haluttaa kirjoitti:
Vapaa seksi piristää elämää kummasti! Toisen kanssa on upeaa naida, kun molemmat ovat kiimassa. Sitten voi sanoa aina kaupungilla terve, kun tavataan. Joskus näistä kehittyy vuosikausienkin seksisuhteita, kuka sitä tietää. Monta halukasta katsetta on päätynyt yhteiseen vuoteeseen... tai pensaiden taakse kesällä ;)
siinä suomalainen mies ilmaisee yksinkertaisuutensa ihan omin muutamin sanoin.
mahtaako järki yltää tuon lisäksi muuhun kuin syömiseen ja nukkumiseen, erikseen toki.
Sinä puski nimmari haluttaa... On puhuttu seurakunnassa miten ihmiset on kokeneet miten juurikin vapaa seksi rikkoo... Kuinka paljon on ihmisiä ilm. naisia sulla on takana jotka on huomannut sun vain käyttäneet heidän vartaloaan hyväksi ilman kiintymystä luottamusta ja rakkautta. Harrastin minäkin nuorena sitä mutta parempi nyt näin eli Arvokkaasti avioliitossa.
- kysyintätäaiemminkin
Mistä syntyi tarina tuhannesta kynttilästä? Kehoittiko miehesi tai joku muu kirjoittaa aiheesta palstalle?
- jatkankysymyksiä
Antoiko jonkintyyppiset suorat ohjeet kirjoittaa tuhannesta kynttilästä tälle palstalle, johdatteliko miten, sehän ei ollut sinun ideasi alunperin?
Onko teillä miehesi kanssa ollut koskaan tapana ottaa joistakin kirjoittajista jonkinlaisia kohteita esimerkiksi saada jonkinlaista huvitusta palstoilla, uskovista...heidän reaktioistaan tai tavoista toimia?
- capiche
Jumala tuomitsee haureuden. Ihmisten tuomioilla ei ole mitään merkitystä. Seksuaalisuus kiinnostaa aiheena luultavasti siksi, että se on vahva vietti,
johon liittyy monimutkaisia tunteita.Yleensä kun Jumalan tuomion kokee se tulee jonkun vanhemman naimisissa olevan henkilön kautta jolla on varaa maksaa kymmenykset. Ja jolla on valtaa seurakunnassa. Minut erotettiin baptistien kirkosta haureuden vuoksi. Vuosituhannen alussa. Olisi pitänytodottaa minut hylännyttä pettävää miestä takaisin ja sitoutua häneen loppuiäksi. Nii kuin heidän tyttärensä teki, vaikka exukollaan oli jo lapsi toisen kanssa.
Irtisanomistilanteessa olinkin jo vastoin järkeänivalmis siihen heidän savustuksensa vuoksi mutta se oli jo myöhäistä.. He niin kovin halusivat jo minusta eroon.
Olen katunut suhdettani ja vaikka he todella olivat kohtuuttomia näin jälkikäteen tunnustan että se heidän tie olisiollutminulle se helpoin... Ainoastaan usko ja se ettei eka mieheni siksi kuunnellut sai mut menemään vääriin suhteisiin.. Mutta siitä olin tarkka että hänellä oli jo ennen minua toinen. Hu
- miksimiksimiksi
Huvitella ja pilailla, ilkeillä toisen ihmisen kustannuksella...miksi joku tekee sellaista toiselle?
En voi ymmärtää moista toimintaa.Ei me pilailla. Keskustelumme koski vakavaa pohdintaa uskovien tavoista suhtautua seksiin. Se on varsin outo. Me itse ohitamme kaikki seksi ketjut, ja - mainokset. Tiedän ettei mies petä jos vaikka tulisi tilaisuus. Hän rientää oitis kertomaan siitä mulle.
Silti eräskin uskova omaa syntiään hellien kirjoitti minulle että kyllä sitten mieheni onkin sitten ainoa mies maailmassa joka ei naisia katsele.
Uskova se ivasi minua ja uskollisuutta. Siis jaikal. Se on niin sokea koska ajattelee että kaikki miehet ovat samanlaisia kuin hän itse.
Ja katseesta se kaikki lähtee. Aivan kuten nimmari haluttaa kirjoitti omassa tekstissään.- kunhankyselinvain
Se on hyvä, että luottamus teillä toimii miehesi kanssa. :) niinhän sen pitääkin olla.
Syy miksi kyselen ja kirjoitan outoja ehkäpä...
Olen koittanut selvittää yhtä palstajuttua, johon vaikutit kuin olevan osallinen jotenkin.
Kerroin myös tuhannesta kynttilästä luottamuksella jollekulle, jonkun ajan päästä se oli sinun teksteissäsi, vaikka teksti ei ollut kopio, niin yhteensattuma, että joku kirjoittaisi "yhtä höperöjä" , niin mikä sen todennäköisyys on? Lisäksi monet tekstisi ovat sarkastisia, ettei tiedä mikä on totuus, onko henkilöt ja asia oikeasti totta tai niin tulkitsen asiaa. Sorry jos tulkitsen väärin ja oletkin ihan tosissasi kirjoitellut joitain juttuja. On muitakin asioita, olen kait miettinyt miten niityt kaikkeen vai liitytkö sittenkään? - niinvielä
Toivoisin kovin, että saisin jonkin järjellisen vastauksen. Oletko millä tavoin ollut osallinen vai oletko täysin sivullinen asiaan. oliko kyseessä uskovainen vai ateisti? Vai kummatkin ryhmittymät osallistuivatko lopulta? Suurempi joukko? olitko sinä mukana, entä oliko hän mukana, johon luulin voivani luottaa? En ole puheyhteyksissä, enkä voi kysyä enää, hän vain samaan aikaan lopetti yhteydenpidon...toisaalta ymmärsin jälkikäteen, että henkilö on täysillä pottuillut ja en ole halunnut uskoa niin olevan ja en ole ymmärtänyt silloin...sitten palstalla esimerkiksi suoranaisesti viitattiin ulkoiseen olemukseeni, olen aika varma että sillä haluttiin viitata minuun., se ei ole tärkeää muutoin, mutta eihän kukaan ulkopuolinen osaisi ottaa asiaa esiin.
Rehellisesti...
koen...että haluan ymmärtää. Kaikki se on niin suuri dilemma, en haluaisi koko ikääni käyttää jonkin miettimiseen, vaan saada johonkin päätöksen, ymmärryksen kautta. niinvielä kirjoitti:
Toivoisin kovin, että saisin jonkin järjellisen vastauksen. Oletko millä tavoin ollut osallinen vai oletko täysin sivullinen asiaan. oliko kyseessä uskovainen vai ateisti? Vai kummatkin ryhmittymät osallistuivatko lopulta? Suurempi joukko? olitko sinä mukana, entä oliko hän mukana, johon luulin voivani luottaa? En ole puheyhteyksissä, enkä voi kysyä enää, hän vain samaan aikaan lopetti yhteydenpidon...toisaalta ymmärsin jälkikäteen, että henkilö on täysillä pottuillut ja en ole halunnut uskoa niin olevan ja en ole ymmärtänyt silloin...sitten palstalla esimerkiksi suoranaisesti viitattiin ulkoiseen olemukseeni, olen aika varma että sillä haluttiin viitata minuun., se ei ole tärkeää muutoin, mutta eihän kukaan ulkopuolinen osaisi ottaa asiaa esiin.
Rehellisesti...
koen...että haluan ymmärtää. Kaikki se on niin suuri dilemma, en haluaisi koko ikääni käyttää jonkin miettimiseen, vaan saada johonkin päätöksen, ymmärryksen kautta.En tiedä mitä tarkoittaa 1000 kynttilää. Voisitko ehkä yrittää kertoa mulle?
Ei sinun jutut kuulosta höperölle kun juurikin tuo että minä sattumalta kirjoitan jotakin mistä olet itse juuri kirjoittanut... Jumala puhuu juuri sattumien kautta ja hoitaa meitä niin että tiedämme ettemme yksin kulje joskus jopa kurjaa taivaltamme vaan kaikkivaltias tietää meidät.- tuhatkynttilää
En ole varma oliko se tuhat vai sata kynttilää. Jotenkin niin se meni. Olikohan homppeli jalkafetissi miehesi niitä sytytellyt sinulle? Olit agnostikko ja nyt olet uskossa, yhtäkkiä ja minä samaan aikaan jätin uskoni hiljalleen, ehkä minusta tuli agnostikko kenties. Jutuistasi, ne on kuin epätosia kummallisia kertomuksia, niin hänelläkin, olette samanlaisia jotenkin.
Ei ole mitään minkä tietäisi olevan aitoa.
Hän sai minut uskomaan, että Jumalan puheen voisi nähdä erikoisten sattumien kautta, on mielestäni parempi etsiä loogiset vastaukset, esimerkiksi toisen ihmisen petturuus palstalla piileksien salanimmareilla on loogisempaa kuin että uppo-oudot ihmiset puhuisi sattumalta asioita niin, että saavat minut jotenkin... tuhatkynttilää kirjoitti:
En ole varma oliko se tuhat vai sata kynttilää. Jotenkin niin se meni. Olikohan homppeli jalkafetissi miehesi niitä sytytellyt sinulle? Olit agnostikko ja nyt olet uskossa, yhtäkkiä ja minä samaan aikaan jätin uskoni hiljalleen, ehkä minusta tuli agnostikko kenties. Jutuistasi, ne on kuin epätosia kummallisia kertomuksia, niin hänelläkin, olette samanlaisia jotenkin.
Ei ole mitään minkä tietäisi olevan aitoa.
Hän sai minut uskomaan, että Jumalan puheen voisi nähdä erikoisten sattumien kautta, on mielestäni parempi etsiä loogiset vastaukset, esimerkiksi toisen ihmisen petturuus palstalla piileksien salanimmareilla on loogisempaa kuin että uppo-oudot ihmiset puhuisi sattumalta asioita niin, että saavat minut jotenkin...Ei me olla mitenkään outoja olla fetisseinemme.. Se on vain jännää.. Ihan tavallisia ihmisiä tapoinemme. Olen vieläkin agnostikko. Jumala ei puhu minulle suoraan ja aina voi jokainen miettiä oliko jokin sattumaa... Jumala vai oman pään tuotosta.
- tuhatkynttilää
Jotkin kirjoituksesi on olleet sekoja, ja tämä palsta on välillä aivan seko ja jollain tavalla kait lähdin siihen mukaan.
Voiko ihmisiin luottaa? Minun mieleni ei kuvittele ainakaan sitä, että joku vihasi minua niin paljon, että halusi satuttaa ja tälläkin palstalla hänen vihansa näkyi, olisi sanonut siitä minulle itselleni, ei esittää ystävää, ollen oikeasti vihamies, ei kierästi lymyten ja pilkaten puskista, ivaten ja sillä tavoin tuoden sen ilmi, se satutti, mutta sitä kait hän halusikin. - tuhatkynttilää
Sanoit ettei ne fetissit olisi outoja, aloin miettimään, että täällä ihmisistä ei tiedä mitään kun ne kirjoittaa, ei saisi lähteä ihmisten hulluuteen mukaan, ei voi tietää millaiset ihmiset voisi tänne kirjoittaa, vaikka hekin ovat ihmisiä, voi olla parempi että ymmärtää reaalifaktat. Olen ollut aika luottavainen, olen kohdistanut syyn itseeni, vaikka en voi tietää, jos ihmisillä ei ole kaikki muumit kanootissa...tiedätkö mitä meinaan.
tuhatkynttilää kirjoitti:
Sanoit ettei ne fetissit olisi outoja, aloin miettimään, että täällä ihmisistä ei tiedä mitään kun ne kirjoittaa, ei saisi lähteä ihmisten hulluuteen mukaan, ei voi tietää millaiset ihmiset voisi tänne kirjoittaa, vaikka hekin ovat ihmisiä, voi olla parempi että ymmärtää reaalifaktat. Olen ollut aika luottavainen, olen kohdistanut syyn itseeni, vaikka en voi tietää, jos ihmisillä ei ole kaikki muumit kanootissa...tiedätkö mitä meinaan.
Paljon on ihmisiä joilla on taipumuksia joita uskova ei hyväksy. Siksi niitä salaillaan.. Mutta lopuksi paljastuu näitä arkkuja ja tiaisia.
auroraboreallis kirjoitti:
Paljon on ihmisiä joilla on taipumuksia joita uskova ei hyväksy. Siksi niitä salaillaan.. Mutta lopuksi paljastuu näitä arkkuja ja tiaisia.
pitikirj. Markkuja.
- JumalanArmoOnVoimassa
Jumala ON JO Tuomion antanut, ja siitä ei voi valittaa.
nyt on kyse siitä koska jo annettu tuomio laitetaan voimaan.
Jos tahdot, Jeesus kantaa eli katoi sen tuomion jo, joten
Kun otat Jeesuksen vastaan sinun ei tarvitse sitä tuomion rangaistusta kärsiä, mutt
jos et ota Jeesusta vastaan, tulee päivä, kun Jumala sen tuomion laittaa voimaan ja sen jälkeen ei voi mitään enää tehdä.
Joten anna pelastaa itsesi Jumalan Vihasta, ja JEesus tekee sen.- Uppo-outo
Mitä jeesu S tekee?
- GoAway_
Suosittelen pysymään pois kokonaan. Kuka sinun ja sinun miehesi itkuista on kiinnostunut? Yleensä vain itket täällä, joten pysy pois niin ei tarvitse näitäkään turhia avauksia kommentoida. Mene pois!
- kuka.jaksaa
auroraboreallis kirjoitti:
Luuletko vielä olevasi uskossa?
Minä olen täysin hajalla näiden farisealaisten takia!!!He ovat repineet minut niin rikki,ettei ulospääsyä ole!!Viime viikolla kävin erään "täydellisen"liikkeessä,kohtelu on ala-arvoista,minua halveksivaa.Soitin seuraavana päivänä,lopetti puhelun.Ja niin on seurakunnassa ylistyskuorossa,ja haluaa palvontaa.Minun loppuunpalamisestani syyttävät minua.AINA on vika minussa!Just tuollaisia itseään täynnä olevia tällä palstalla riittää kuin on tuo GoAway.Paetkaa henkenne edestä näitä petoja!!!
- tuhatkynttilää
Saattoihan siinä käydä niin, yhteensattumia, tulkitsin asioita oman mieleni mukaan kuitenkin, aivot voi laittaa näkemään asioita vääristyneesti, ehkä varsinkin tilanteessa, jossa elämässä on suuria mullistuksia ja mieli on koetuksella ja äärirajoilla...ja tällä palstalla olevat uskovat edesauttoivat toiminnallaan, aika julmaa. Ehkä olen yhdistellyt, olen halunnut nähdä asioissa yhteyksiä, joita ei ole ollut.
Tämä palsta ja uskovat puhuvine käärmeineen ovat aika sekopäisiä, siinä veneessä jos on kyydissä...uskon nimissä on lupa uskoa kummallisuuksiin, kadulla, jos joku samalla tavoin...kait mieli suojautuu maailmaan, joka ei ole realistinen, uskonnoissa on monia elämän kolhimia, joille kaikki se fantasia, luo toivoa aiempaan nähtynä.Juuri tuota olen yrittänyt sanoa tämän palstan kirjoittajille. On muuten sairasta sakkia mutta sokeita ja kovia ja ylpeitä.
Mihinköhän hävisi kun tuosta 1000 kynttilästä yritin sulle kirjoittaa... Se kyllä on varmasti se määrä minkä mieheni on minulle ja matkan varrelle jääneille läheisillemme tämän 13 vuoden aikana sytyttänyt.- tuhatkynttilää
Usein päihderiippuvaisten elämässä, kuolema on usein läsnä tai niin olen kuullut?
Yhteensattuma kynttiläjuttujen kanssa on ihan tosi juttu, kynttilöiden määrä ja ajankohta kun kirjoitit silloin, ne täsmäsi. Mutta minun kohdallani kynttiläjutut oli tietyllä tapaa sellaista hömppää, kait visualisoin itselleni "täydellistä elämää" ja kunhan höpötin ajankulukseni jollekulle.
Olen pahoillani, jos olet menettänyt rakkaita ihmisiä elämässäsi, kipeitä ja surullisia asioita sellaiset varmasti ovat. tuhatkynttilää kirjoitti:
Usein päihderiippuvaisten elämässä, kuolema on usein läsnä tai niin olen kuullut?
Yhteensattuma kynttiläjuttujen kanssa on ihan tosi juttu, kynttilöiden määrä ja ajankohta kun kirjoitit silloin, ne täsmäsi. Mutta minun kohdallani kynttiläjutut oli tietyllä tapaa sellaista hömppää, kait visualisoin itselleni "täydellistä elämää" ja kunhan höpötin ajankulukseni jollekulle.
Olen pahoillani, jos olet menettänyt rakkaita ihmisiä elämässäsi, kipeitä ja surullisia asioita sellaiset varmasti ovat.Niin. Ne kaksi ystävää joiden ruumiit löysin kumpikin joi rajusti. Toinen oli skitsofreenikko ja toinen ihan tavallinen ihminen jolla meni huonosti avioeron vuoksi.
Ja tämä viimeinen ei syönyt viime kuukautena ku litran jugurttia ja 2banskua.nälkään se kuoli ja taisi olla hänen oma tahto kuolla.
Mä juon seuraavan kerran 7.8 kun on synttärijuhlat silloin. Olen nyt pysynyt Raittiina 2 viikkoa. Toukokuunkin olin kokonaan selvä.- tuhatkynttilää
Olet kohtalaisen usein kertonut alkoholiasioista palstalla esimerkiksi siitä milloin olet pystynyt olemaan juomatta, kuukausi tai kaksi viikkoa, se on ihan hyvä saavutus, silloin kun se on ongelma itselle? Se on vähän kuin syöminenkin, jos siitä tulee ongelma, asiaa ajattelee kuinka paljon tai milloin on pystynyt olemaan syömättä tai paljonko on syönyt.
Mihin ihminen juo alkoholia, nautinto, rentoutuminen? Riippunee millaisiakin alkoholijuomia juodaan, alkoholistille tosin kalja ja siiderikin tulee ongelmaksi, ongelma siitä tulee, jos se hallitsee elämää liian paljon tavalla taikka toisella. Ihmisillä voi olla monenlaisia riippuvuuksia, ehkä ihminen täyttää niillä jotain toista tarvetta? Jostain voi tulla huono tapa, mutta mitä jos päästää irti jostain huonosta tavasta? Onko huono tapa pyrkimys elämän hallintaan, joka ei toimi? Jotkut saa uskonnosta ja Jeesuksesta korvaajan tilalle. Myös muita keinoja on olemassa.
En ottaisi puheeksi, jos et olisi niin usein kirjoittanut siitä kuinka pitkän ajan olet pystynyt olemaan juomatta, koska mielestäni, ihminen, joka juo silloin tällöin yhden tai kaksi, ei suunnittele liiaksi tai koe tarvetta miettiä, milloin viimeksi.
Jos koet asian ongelmaksi, tiedäthän, että on järjestöjä kuten aa, jota voi kokeilla, jopa pelkkä vertaistuki tai muuten se, että saa kokea ihmisenä hyväksyntää, ei hyväksyntää juomiselle vaan sinun arvokkuutesi ihmisenä, että kokee välittämistä, voi antaa apua, myös oma tahto on tärkeää.
Kaikilla voi olla riippuvuuksia, mitä ei aina edes pidetä yhteiskunnassa suurina riippuvuuksina, uskontokin voi olla jonkin tapainen riippuvuusongelma, jossa maailmankuva on täytetty uskontoideologian sävyttämään arkeen, miten tulee elää, onko pystynyt olemaan sitä tai tätä tekemättä, lankeamatta syntiin. tuhatkynttilää kirjoitti:
Olet kohtalaisen usein kertonut alkoholiasioista palstalla esimerkiksi siitä milloin olet pystynyt olemaan juomatta, kuukausi tai kaksi viikkoa, se on ihan hyvä saavutus, silloin kun se on ongelma itselle? Se on vähän kuin syöminenkin, jos siitä tulee ongelma, asiaa ajattelee kuinka paljon tai milloin on pystynyt olemaan syömättä tai paljonko on syönyt.
Mihin ihminen juo alkoholia, nautinto, rentoutuminen? Riippunee millaisiakin alkoholijuomia juodaan, alkoholistille tosin kalja ja siiderikin tulee ongelmaksi, ongelma siitä tulee, jos se hallitsee elämää liian paljon tavalla taikka toisella. Ihmisillä voi olla monenlaisia riippuvuuksia, ehkä ihminen täyttää niillä jotain toista tarvetta? Jostain voi tulla huono tapa, mutta mitä jos päästää irti jostain huonosta tavasta? Onko huono tapa pyrkimys elämän hallintaan, joka ei toimi? Jotkut saa uskonnosta ja Jeesuksesta korvaajan tilalle. Myös muita keinoja on olemassa.
En ottaisi puheeksi, jos et olisi niin usein kirjoittanut siitä kuinka pitkän ajan olet pystynyt olemaan juomatta, koska mielestäni, ihminen, joka juo silloin tällöin yhden tai kaksi, ei suunnittele liiaksi tai koe tarvetta miettiä, milloin viimeksi.
Jos koet asian ongelmaksi, tiedäthän, että on järjestöjä kuten aa, jota voi kokeilla, jopa pelkkä vertaistuki tai muuten se, että saa kokea ihmisenä hyväksyntää, ei hyväksyntää juomiselle vaan sinun arvokkuutesi ihmisenä, että kokee välittämistä, voi antaa apua, myös oma tahto on tärkeää.
Kaikilla voi olla riippuvuuksia, mitä ei aina edes pidetä yhteiskunnassa suurina riippuvuuksina, uskontokin voi olla jonkin tapainen riippuvuusongelma, jossa maailmankuva on täytetty uskontoideologian sävyttämään arkeen, miten tulee elää, onko pystynyt olemaan sitä tai tätä tekemättä, lankeamatta syntiin.Kerroin ne ajat vain siksi että niistä voi päätellä miten usein juon. Kävin loppuvuodesta avokatkaisun ja sen jälkeen olen ollut kohtuukäyttäjä.
Toki täällä palstalla en elämäntapamuutoksesta en ole kertonut koska ajattelin että ketään ei kiinnosta.
Alkoholismi on tosi yleinen ongelma Suomessa. Siksi silloin aikoinaan asiasta avauduin..
Meillä on tälläkin hetkellä viinaa talossa. Ei minulle ole enää kovinkaan vaikeaa kieltäytyä siitä. Noudatan a-klinikan antamia turvarajoja. Voisin niiden mukaan juoda kerran viikossa. En tee orjallisesti sitäkään.
A-klinikalla kun kävin niin hoitaja sanoi että se kuinka usein olen avokatkon jälkeen juonut kertoo riippuvuuteni asteen. En siis ole sillai koukussa siihen enää kuin ennen katkoa.
Käyn ko hoitajan kehoituksesta ns. Maanantairyhmässä. Siellä ne toiset vasta harmittelevat sitä kun tulee juotua liikaa... Ihan mielenkiintoinen kirjoituksesi oli.. Siellä ryhmässä on ukko joka laskee edelleen raittiuspäiviä vaikka 300 on jo rikki... Ihan normaali kaveri kyllä on.. Ja selvää on myös se ettei viina enää häntä hallitse.- tuhatkynttilää
Jaahas, piilonaljailua, pidät minua sitten tyhmänä vai mitä. Eihän sinun ole pakko kirjoittaa minulle ja kukaan ei vaadi sinua puimaan yksityiselämääsi täällä, ei tarvitse siis loukkaantua, tiedänhän minä sen saman kuin sinäkin, että alkoholisti on aina alkoholisti selvänäkin.
Vaikea on silti joidenkin kanssa keskustella, miksi tällaisilla palstoilla mitään normaalia keskusteluakaan ei synny, normaalielämässä, ihmisten kanssa sentään pystytään kommunikoimaan usein, yhteisymmärryksessä, tietysti voi olla poikkeuksia, mutta palstoilla...sitä samaa... Ehkä tarvitsisin minäkin palstalakon, kokonaan. tuhatkynttilää kirjoitti:
Jaahas, piilonaljailua, pidät minua sitten tyhmänä vai mitä. Eihän sinun ole pakko kirjoittaa minulle ja kukaan ei vaadi sinua puimaan yksityiselämääsi täällä, ei tarvitse siis loukkaantua, tiedänhän minä sen saman kuin sinäkin, että alkoholisti on aina alkoholisti selvänäkin.
Vaikea on silti joidenkin kanssa keskustella, miksi tällaisilla palstoilla mitään normaalia keskusteluakaan ei synny, normaalielämässä, ihmisten kanssa sentään pystytään kommunikoimaan usein, yhteisymmärryksessä, tietysti voi olla poikkeuksia, mutta palstoilla...sitä samaa... Ehkä tarvitsisin minäkin palstalakon, kokonaan.Et missään nimessä ole tyhmä.. Ehkä vähän vainoharhainen ihmisten suhteen. Kyllä mä olen alkoholisti mutta tällä hetkellä en juo. Enkä huomennakaan.
Ja ihan kiva sun kanssa on ollut keskustella. Suo anteeksi tuo... Mun jutut on joo vähän sekoja välillä kutensanoit.. Ja nyt minä sanon sulle mistä kenkä puristaa sulla.
Oot varmaan aika nuori..se selittäisi tuon epäluuloisuuden.. Nuorille on monesti aika tärkeää usein se mitä hänestä ajatellaan.- tuhatkynttilää
Muistaakseni, olet hieman minua vanhempi, minkä tiedän sinun kertoneen, olitko sari73? muttet paljoa, ei voi sanoa enää kovin nuoreksi, annan ehkä paljon nuoremman mielikuvan vain.
Olin pitkään tosi epävarma, minäkuvani rakentui negatiiviseksi lapsuudessa ja nuoruudessa varmaan?, viimeaikoina ihan reaalielämässä, olen alkanut myös luottamaan itseeni enemmän, ympäristö on antanut positiivista palautetta varmaan ja ehkä sen kautta olen ymmärtänyt, ettei maailma ole niin "vihamielinen" minua kohtaan, miten ennen näin. On minulla pettymyksiäkin elämässä ollut, mutta ehkä ne eivät ole vaikuttaneet minäkuvaan sillä tavoin, positiiviset asiat ovat vieneet voiton.
Juu, varmaan itsensä negatiivisesti näkeminen, on vaikuttanut niin, että näyttää"vainoharhaiselta" varsinkin palstalla epävarmuuteni voisi näkyä, en tosi aikaisemmin olisi uskaltanut kovis Sarille sanoa, että älä pottuile siinä, olisin pelännyt valtavasti vahvoja ihmisiä...on siinä jotain pointtia, mutta kyse on ehkä ollut epävarmuudesta ihmisenä, en ole luottanut olevani, välittämisen arvoinen. Olen kait itsekin uskonut valheen, että olisin jotenkin halveksunnan "arvoinen". En usko että sitä on sillä tasolla enää niin paljoa reaalielämässä, tietenkin joskus koen huonoina päivinä epävarmaksi itseni...ja palstalla saatan olla vainoharhainen, kun en näe eleistä, äänestä, ystävällisyyttä ja jos kirjoitus on "omituinen" :) Joskus muinoin jopa saatoin kysellä ystäviltä, että onko jokin normaalia, minun piti kuulla että tunteeni on sallittua tuntea ja että on sallittua tuntea epävarmuutta, hassua niin suuri epävarmuus itsestä ja omasta olemisesta tai nyt näen, että sellainen epävarmuus oli ehkä tietynlaista "vainoharhaisuutta", taustalla huono itsetunto uskoisin. tuhatkynttilää kirjoitti:
Muistaakseni, olet hieman minua vanhempi, minkä tiedän sinun kertoneen, olitko sari73? muttet paljoa, ei voi sanoa enää kovin nuoreksi, annan ehkä paljon nuoremman mielikuvan vain.
Olin pitkään tosi epävarma, minäkuvani rakentui negatiiviseksi lapsuudessa ja nuoruudessa varmaan?, viimeaikoina ihan reaalielämässä, olen alkanut myös luottamaan itseeni enemmän, ympäristö on antanut positiivista palautetta varmaan ja ehkä sen kautta olen ymmärtänyt, ettei maailma ole niin "vihamielinen" minua kohtaan, miten ennen näin. On minulla pettymyksiäkin elämässä ollut, mutta ehkä ne eivät ole vaikuttaneet minäkuvaan sillä tavoin, positiiviset asiat ovat vieneet voiton.
Juu, varmaan itsensä negatiivisesti näkeminen, on vaikuttanut niin, että näyttää"vainoharhaiselta" varsinkin palstalla epävarmuuteni voisi näkyä, en tosi aikaisemmin olisi uskaltanut kovis Sarille sanoa, että älä pottuile siinä, olisin pelännyt valtavasti vahvoja ihmisiä...on siinä jotain pointtia, mutta kyse on ehkä ollut epävarmuudesta ihmisenä, en ole luottanut olevani, välittämisen arvoinen. Olen kait itsekin uskonut valheen, että olisin jotenkin halveksunnan "arvoinen". En usko että sitä on sillä tasolla enää niin paljoa reaalielämässä, tietenkin joskus koen huonoina päivinä epävarmaksi itseni...ja palstalla saatan olla vainoharhainen, kun en näe eleistä, äänestä, ystävällisyyttä ja jos kirjoitus on "omituinen" :) Joskus muinoin jopa saatoin kysellä ystäviltä, että onko jokin normaalia, minun piti kuulla että tunteeni on sallittua tuntea ja että on sallittua tuntea epävarmuutta, hassua niin suuri epävarmuus itsestä ja omasta olemisesta tai nyt näen, että sellainen epävarmuus oli ehkä tietynlaista "vainoharhaisuutta", taustalla huono itsetunto uskoisin.Mietin miten vastaisin etten pahentaisi asioita... Mä löydän jollain tavalla itseni tuosta.. Kun vielä opiskelin niin joka työharjoittelupaikassa mua sanottiin liian hiljaiseksi.. Ja potilaat sanoivat että olen hyvä kuuntelemaan... Ja muualla sama..
Se johtuu mulla kanssa rikkinäisestä lapsuudesta insinööri ateisti-isän vahvassa kontrollissa. Hän yritti tehdäminusta ylioppilastaja muutenkin itsensä kaltaista matemaatikkoa. Ja mä sain siitä aineesta vain seiskan..
Se hänen pettymyksensä sattui.
Sen takia aloin lukiolaiseksi näin yli nelikymppisenä. Mä täytän ensi joulukuussa 45v.
Kiitos että oletlukenut mua sari73 sta asti.
Selviytymistarinaa yritän tehdä ja samaa menestystä toivon sullekin.
Hyvä kuulla ettäoletmatkan varrella vahvistunut.
- kauanhellari
Kaikki synnit ovat vakavia mutta Raamattu kyllä muutamassa kohden korostaa että tulee välttää syntiä ja varsinkin haureutta.
Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan. 1 Kor. 6: 18.
Ja kun alkuseurakunnassa alkoi evankeliumi levitä myös ei juutalaisten pariin siis pakanoiden pariin. On selvää että nuo ihmiset elivät täysin erossa Raamatun maailmasta, mutta ensimmäiset ohjeet uusille uskoville oli neljä asiaa. Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20. vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.Apt.15. Luulisi että apostolit olisivat voineet antaa ohjeita panna pois riidat, sopimattomat tavat, varkauden ym. mutta ei. Yksi vakava asia oli haureus. Seksuaalinen moraalittomuus saa aikaan niin paljon pahaa ja kärsimystä ihmiselämään, että siksi siitä puhutaan paljon myös uskovien parissa ja vakavuus tiedostetaan.Asialla mässäillään tällä palstalla ja siksi ketjut ovat pitkiä. Toisten seksi pulmat kiinnostaa. Ne ovat tosi suosittuja ketjuja. Mä tunnen kyllä myötähäpeää ketjujen aloittajien puolesta. Ja vaikka hehaluavat huomiota sitä en kertavilkaisun jälkeen heille anna. Mutta uskovainen jää siihen sitä pohtimaan.
- Pyhittynyt.HELL.sisar
Seksi on syntiä.
Helvetinsisar taitaa ollasittenkin veli.
- Kirjakääröt
Joh.8:11 Biblia (1776) Hän sanoi: Herra, ei kenkään. Niin Jesus sanoi: en minä myös sinua tuomitse: mene, ja älä silleen syntiä tee. Joh.8:16
- Kuplapuhkee
Ps.8:6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal,olennon..... Herra Jeesus: Hakuehdolla löytyi 8 jaetta. Siis pelkkä Jeesus tai Jesus. Sananl.8:22
- VallunLöysäPihvi
Joo mutta muistakaa Deus Domus Noster kaupunkiakin siellä kaiken kansa Zolli eli Olli. Joka on säännöllisen epäsäännöllinen netti-tv ohjelma se ollihakala ei mikä tahansa kala.
- miettikääs.asiaa
Todistusaineistoa kirjoitukseen, joka juuri on lähetyksessä tv.ssä.
Sub.doc: Auto rakastajana 23:55 - 00:55 Sub
Auto rakastajana. Englannissa ja USA:ssa on kehittynyt uusi metroseksuaalinen laji. Kuplavolkkarit herättävät varmimmin näissä miehissä uinuvan pedon. Heillä on netissä omat seksisivut.
Ohjelman kesto: 1h
Kun homoseksualisuudesta puhutaan, niin se "kuulema" on luonnollista, kun ihminen syttyy samaan sukupuoleen. Okei, ajatellaan niin. Asiaa on ajettu ja sananvapaus on kielletty, jotka pitäytyvät kirjoitusten mukaan kirkossa miehen ja naisen väliseksi liitoksi, joka vain siunataan Jumalan edessä. Ei saa puhua miehistä ja naisista.
Mutta, mitenkäs te hylkäätte sitten nyt ja parhaillaan tulevassa ohjelmassa ne ihmiset, jotka ei syty toiseen ihmiseen, vaan koneeseen, autoon tms.
Eikös heille asia ole normaalia??? Tuomitsetteko asian, te homppelitkin mielessänne.
olen asiasta kirjoitellut. Mutta asia on poistettu ja kysyn, miksi?
Miksi tämä palsta poistaa keskustelun, eikö asia ole vapaa keskusteltavaksi, kun ja koska se esiintuodaan tietovälineessäkin, - kuten se parhaillaan tulee.
Siellä on ihmisiä, joita on katolinen pappi vihkinyt liittosuhteeseen. ts. nosturin kanssa erään naisen. On rakastettu muurinosaa, on Eiffelt- tornia, aivan niin, että se on puolison asemassa.
Siis haloo. Kun nykyään on tuotu parisuhteeseen samaa sukupuolta olevat, niin miksi tekin erottelette sitten, ensin tuomiten uskovat, niin tuomitsette nämä toiset, hmmm. hieman poikkeavat.
Jos nyt "tasa-arvoisia oltaisiin", tapanne mukaan, niin siitä vain. Aidanpätkä kainalossa kirkon alttarille kävelevä on vihittävä, koska tämä ihminen, jota asia koskee rakastaa sitä.
Tai ukko rakastaa kuplafolkkariaan ja siementää sitä säännöllisesti, kun se liha siihen halajaa.
Jos meiltä kristityiltä vaaditte oikein lainkautta sitä arvoa, joka sanassa on, liittosuhde niin hyvät ihmiset, ottakaa sitten nuo folkkariukot matkaan. Se on sitä tasa-arvoa.
Liitto kun liitto, jos vain rakastaa rutkasti, eikä toisenlainen kelpaa.
Sehän on rakkausliitto ja suku jatkuu, vaikka pätkän berliininmuurin kanssa, tosin pienoismallina sängyssä. Uskovat, homot ja lesbot ja tavaroiden rakastajat ovat kaikki syrjittyä kansaa ja siten kaikki samalla viivalla.
- ajamallakotiin
aivan viehättävää on taluttaa alttarille vanha sodanaikainen polkupyörä !
oi mikä romantiikan isoäiti !!Sulla on vähän nii kuin omalaatuinen tuo sinun vihainen huumori. Mikä sua kiukuttaa? Yleensä vitsejä kerrotaan kaikille tutuista asioista. Sinua vaan kiinnostaa juttu jota ei juurikaan missään esiinny.
Ja mitä tulee tavaroiden rakastamiseen tiedän yhden vanhuksen joka tykkäsi pyykkipojista. Ei niissä piireissä kukaan häntä senvuoksi hylkinyt. Tapansa kullakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417969Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832