Kuolevien suurin katumisen aihe on työ

turhaa_tienattu

Saattohoidossa työskennellyt on listannut asian, jota ihmiset katuvat kuolinvuoteellaan eniten ja sanoneen

"Olisinpa elänyt niin kuin itse halusin, enkä kuten muut odottivat" ja "kunpa en olisi tehnyt niin paljon töitä" Elämä tuntui valuneen työelämän oravanpyörässä. Voisiko elämässä tyytyä taloudellisessa ja materialistisessa mielessä vähempään ja saada sen tilalle aikaa tehdä mielekkäitä asioita?

Tämä oli kuolevan yleisin toive. Kun kuolevat arvioivat mennyttä elämää, he huomasivat, että moni unelma oli jäänyt toteuttamatta. Osa potilaista ei ollut toteuttanut edes puolta unelmistaan. Moni koki eläneensä niin sanottua ruutuelämää eli muiden odotusten mukaan.
Työskentely on keino saada rahaa ja elää mukavaa elämää, maksaa laskut ja saada ruokaa ja katto pään päälle. Työelämän paineet, stressi, uralla eteneminen ja pitkät päivät ovat kuitenkin monen mielestä niitä eniten elämänlaatua heikentäviä asioita, ja suurin osa ihmisistä haluaisi työskennellä vähemmän tai vaihtaa työpaikkaa. Monet kaipaavat pehmeämpää elämää.
Pitkät päivät vievät aikaa perheeltä, ystäviltä ja harrastuksilta. Vapaa-aikaa on rajoitetusti. Elämän päätepisteessä voi joutua vastakkain sen ajatuksen kanssa, että on tehnyt töitä suurimman osan elämästään, ja että se on vienyt aikaa pois kaikilta niiltä asioilta, joilla todella on merkitystä.

Monet haaveilevat mielenkiintoisesta ja itselle tärkeästä työstä, jonka tekemisestä voi nauttia. Työn ei haluta olevan pelkkää vastenmielistä pakkopullaa. Suomessa taas orjuutetaan ja vähät välitetään työttömine tunteista tai haluista. Aktiivimallia toisen jälkeen ja sitten ihmetellään, että ihmiset voivat Suomessa todella huonosti. Ihmiset on aivopestyjä uskomaan, että vain surilla tuloilla on väliä ja ihmetellään ja salaa kadehditaan niitä jotka pärjäävätkin paljon pienemmällä, eivätkä kaipaa kallista autoa, kännykkää tai merkkilaukkua jne. Tästä syystä työttömät yritetään viedä niin ahtaalle, että eläminen vaatimattomasti on mahdotonta!
Kuolema on ainoa varma asia tässä maailmassa. Epävarmin on se, saako pitää nykyisen työpaikkansa ja löytääkö uutta.

66

2036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TyöOnVajakeille

      Vain idiootti tuhlaa elämänsä orjana.

      • Erakkomainen_eläjä

        Samat sanat.Vain hullut ovat oravanpyörässä toisten nöyryytettävänä.
        Viisaampi pääsee vähemmällä vaivalla.


    • turhaa-hommaa

      Paskadduneja tekevät tässä teille ohjenuora.

      Älä ole tyhmä ja tee itsellesi pahaa suostumalla vuokrafirmojen kusetuksiin, eläkkeesi tulee väistämättä olemaan minimi sen eteen ei kannata tehdä yhtään mitään. Sen saat kuitenkin vaikket tekisi päivääkään töitä.

    • Hulluutta

      Työelämä on mennyt täysin hulluksi

    • Työstä

      Samaistun tähän. Olen korkeassa virassa jossa huipputulot. Joka päivä joudun mennä laatikkomaiseen rakennukseen hymyillen vaikka en haluaisi. Joka päivä samat naamat ja itseään täynnäolevia taukkeja joille hymyillä ja jos ei joka kerta muista sanoa iloisesti hyvää huomenta kysytään mikäs nyt on ja väärällä jalallako sitä on herätty. Ruokatauolla ja samaten kahvitauolla aina ne samat juorut ja jutut ja kovaääniset naururyhähdykset ja samat kovaääniset kaikkitietävät tyypit äänessä. Sitten ne jokapäiväiset vitsit......ai niin nyt pitää naurahtaa.... vaikkei ollut edes hyvä vitsi, että kuuluu jengiin ja on huumorintajua joopa joo. Sitten työssä levennellään ja kehutaan esim. millaisen auton on vaihtanut tai minne luxuspaikkaan on tälläkertaa menossa lomalle. Usein myös ihmettelen miksi tästä "työstä" maksetaan kaikille firmassa niin hyvää palkkaa vaikka kädentyötä ei tarvita. Ajattelen usein, että tuo siivooja joka jaksaa hymyillä "korkeammass virassa" oleville tekee paljon kovempaa työtä paljon pienemmällä palkalla. Kaverit lähtee kotiin Mersuillaan kun taas siivooja pyörällä tai vanhalla romuautolla. Moni tuntuu, silti todellisuudess esittävän suurempaa, parempaa ja onnellisempaa kuin onkaan. Yhteisillä äklöttävillä virkistysreissuulla saa kuulla totuuksia työstä, omasta kurjasta elämästä ja selän takana jopa työkaverrista mitä kusipäitä he ovatkaan, mutta työmaalla taas mitä ihanimpia tyyppejä, kuten rooliin kuuluu esittää.

      • köyhäpaska

        Mahtavaa! Oli huojentavaa kuulla, ettei jupeilla ole sen parempi elämä, rahasta huolimatta.


    • PesuMatti

      En ole työelämän oravanpyörässä mutta tässä on nyt käynyt niin että aikaa on mutta ei ole harrastuksia,perhettä ja ystäviä joiden kanssa viettäisi sitä aikaa.Mietin varmaan kuolinvuoteellani että miksi jäin yksin jo hyvin varhaisessa vaiheessa.

    • TyöaikaaLyhennettävä

      Ihminen on unohtunut.

      Automaation, robottien, digitalisaation pitäisi helpottaa ihmisen elämää. Lyhentää työaikaa. Antaa ihmiselle mahdollisuuden tehdä ja olla mitä haluaa.

      Työtä on jaettava.

      Työaika max 6 tuntia päivässä.

      • synnyttiintekemääntöitä

        Ei vaan tuottavuutta, voittoja ja enemän vaan joka vuosi. Työntekijät pienemmällä palkalla ja enemmän töitä!


    • PäästäkääEläkkeelle

      50 vuotta täynnä ja olen varma, että olen pilannut elämästäni 30 vuotta työssäkäynnillä ja työasioita miettiessä.

      • mielipide------

        Lähe pois siitä paska paikasta, ei siellä pakko ole olla johan aukee silmät sullakin kun huomaat kuinka tarkoituksematonta on painaa duunia mistä ei saa kuin vitutuksen.

        Eläkettä on turha odottaa se on sama kuin odottaisit omaa kuolemaasi.
        Elämä on nyt ja tässä varsinkin ja erityisesti tässä 50:n iässä.
        En tee koskaan mitään työtä enää menen mielummin vaikka vankilaan.


      • ElämäOnNytt
        mielipide------ kirjoitti:

        Lähe pois siitä paska paikasta, ei siellä pakko ole olla johan aukee silmät sullakin kun huomaat kuinka tarkoituksematonta on painaa duunia mistä ei saa kuin vitutuksen.

        Eläkettä on turha odottaa se on sama kuin odottaisit omaa kuolemaasi.
        Elämä on nyt ja tässä varsinkin ja erityisesti tässä 50:n iässä.
        En tee koskaan mitään työtä enää menen mielummin vaikka vankilaan.

        Eläkkeen odottaminen vasta sekopäistä onkin. Kidut jossakin paskaduunissa 40 vuotta, jotta saat, ehkä muutaman satasen eläkkeen.

        Eläke on poliittinen päätös. Ei ole tietoa maksetaanko sitä koskaan.


    • Jepulis8p

      Naurattaa oikeesti nää ihmiset jotka vetää 8h päivii. Itse vähensin aikoinaan työajan 8h tunnista neljään ja ikinä en ole ollut onnellisempi vaikka palkka tippui myös puolella. Työpaikka palkkas myös uuden osa-aikaisen työntekijän firmaan. Nyt on ollut aikaa käydä aamulenkillä, kuntosalilla, kirjastoissa ja viettää lasten kanssa aikaa. Parasta on kumminkin tää kiireettömyys ja 4h työpäivä on ohi ennenkuin huomaakaan. Ennen ei ollut edes aikaa käytyää työssä tienattuja rahoja kuten nyt.

      • alityöntekijä

        Vielä enemmän naurattaa ihmiset, jotka tekevät paljon ylitöitä.

        Meillakin firmassa jotkut oikein kehuu kahvipöydässä, että tänä vuonna menee 250 tuntia ylitöitä rikki. Pitää kuulemma oikeen AVI:lta anoa lupa, että saa tehdä enemmän.

        Kerran sanoin kehujille, että muistaa ilmoittaa ylityöt hautakiventekijälle, niin merkkaa ne siihen kiveen heti kuolinajan viereen. Meni porukka vähäksi aikaa hiljaiseksi. :)

        No toki, jos on ylivelkaantunut tai elämässä ei ole muuta sisältöä kuin työ, niin kyllä tuon ylityöhalukkuuden ymmärtää.


    • PieniPiruVasempaan
    • 213gbc

      Minä taas kadun jo nyt eniten sitä että kävin aikoinaan täysin turhat koulut peruskoulun jälkeen. Kaikkein typerin koulu oli ammattikorkeakoulu, josta ei ole ollut mulle mitään hyötyä elämässä. En ole työtön vaan yrittäjä.

    • Takaisin_kotiin

      Moni on kuollut työtapaturmissa, joten mitä järkeä heilläkään oli uhrata elämänsä työn vuoksi? Näitä kuolemaan johtaneita tapauksia, kun tulee vuosittain! Mieti sinäkin, kun lähdet työmaalle, että et ehkä koskaan enää tule takaisin kotiin, ainakaan elävänä!

    • vihaan.työntekoa

      Olen monen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, työ vie liikaa aikaa ja energiaa elämästä. Varsinkin nyt automaation aikana työtä ei pitäisi tarvita tehdä 8 tuntia päivässä, korkeintaan 4 pitäisi riittää. Vapautetaan nyt viimeinkin ihmiset työn orjuudesta kun on kerran koneet olemassa!

      PS: tein juuri työterveyslaitoksen Työn Imu -testin ja tulokseksi sain:
      Asteikolla nollasta kuuteen (0-6) saamasi työn imun pistemäärä on 0.56.

      Tarmokkuuden osalta pistemääräsi on 0.67.
      Omistautumisen osalta pistemääräsi on 0.33.
      Uppoutumisen osalta pistemääräsi on 0.67.

      eli työnteko ei innosta minua, paljon enemmän kiinnostaisi saada tehdä mitä oikeasti haluan eli haluaisin viettää aikani harrastusten parissa.
      Yksi asia minkä haluan myös sanoa että älköön kukaan tehkö harrastuksestaan työtä koska olipa työ mitä tahansa niin sen pakkotahtisuus alkaa ennenpitkää maistua paskalta ja sitten rupeaa vituttamaan työ ja harrastus eikä jäljelle jää enää mitään iloa elämään!

      • PieniPiruVasempaan

        Minua ei innosta maksaa veroista sellaisten ihmisten elämistä, jotka pystyisivät siihen, mutteivat halua. Tukemisella tarkoitan suoraa sosiaalista tukea sekä varotuksen kautta pyöritettäää koulutusta, eterveydenhoitoa ja eläkkeiden maksua.

        Huomaatko, että meilä on ihan sama haluttomuus, mutta se kohdistuu eri asioihin. Näetkö mitään sellaista tapaa, jolla molempien toiveet toteutuisivat tasavaroisesti eikä kumpikaan joudu tinkimään?

        Mieleelläni näkisin, että sinun ja minun tunteeni ovat yhtä merkityksellisiä. Minä olen valmis ajmaan sinun etuasi, jos sinä vastavuoroisesti tuet minua.


      • Huhuh

        Kyllä mä mieluusti tekisin töitä ja maksaisin ne verot mitkä palkasta lähteekään mieluummin kuin saisin 500e käteen. Näin työttömänä nuo ihmisten 2500-3000e palkat kuulostaa niin helvetin isolta, että mihin vitussa tuollaisen summan saa tuhlattua. Sillähän ostais jo kolme 4k telkkaria joka kuukausi.


      • ratkaisuja.on.olemassa
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Minua ei innosta maksaa veroista sellaisten ihmisten elämistä, jotka pystyisivät siihen, mutteivat halua. Tukemisella tarkoitan suoraa sosiaalista tukea sekä varotuksen kautta pyöritettäää koulutusta, eterveydenhoitoa ja eläkkeiden maksua.

        Huomaatko, että meilä on ihan sama haluttomuus, mutta se kohdistuu eri asioihin. Näetkö mitään sellaista tapaa, jolla molempien toiveet toteutuisivat tasavaroisesti eikä kumpikaan joudu tinkimään?

        Mieleelläni näkisin, että sinun ja minun tunteeni ovat yhtä merkityksellisiä. Minä olen valmis ajmaan sinun etuasi, jos sinä vastavuoroisesti tuet minua.

        Olen ehdottanut ennenkin näillä palstoilla että verotetaan koneiden ihmisiin nähden ylivertaista tuottavuutta mutta heti on ahneet sijoittajat jne. itsekkäät paskat tyrmänneet sen.


      • PieniPiruVasempaan
        ratkaisuja.on.olemassa kirjoitti:

        Olen ehdottanut ennenkin näillä palstoilla että verotetaan koneiden ihmisiin nähden ylivertaista tuottavuutta mutta heti on ahneet sijoittajat jne. itsekkäät paskat tyrmänneet sen.

        On selvää, että veroja pitää kerätä. Meillä on kuitenkin menty siihen, että ihan normaalituloinen ihminen tarvitsee tukia koska ei selviä elämästään palkallaan. Plakat itysessään ovat ihan hyvällä tasolla, mutta pakollisten maksujen jälkeen niistä jää liian vähän jäljelle.

        Korkean verotuksen takia meillä on myös kaikki tuotteet kohtuuttoman kalliita. Ihmisillä ei esimerkiksi ole varaa syödä ravintoloissa koska verot ja maksut tekevät niistä järjettömän kalliita. Samaan aikaan porukka saa tukia koska ei löydy töitä.

        Mielestäni ainoa kestävä vaihtoehto on antaa ihmisten pitää niin paljon rahaa itsellään ettei 60% kansasta tarvitse elääkseen tukia vaan voi ihan itse päättää oman elämänsä tärkeysjärjestyksen. On idioottimaista, että valtio päättää minkä kokoisessa asunossa ihmisen pitää asua ja antaa siihen rahat.

        Kevyemmällä verotuksella ihmisille jää rahaa ja he voivat itse päättää laittavatko sitä asuntoon, ruokaan tai johonkin muuhun. Ihminen itse tietää tarpeensa aina paremmin kuin keskusjohto.


      • suomi.on.tyrannia
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        On selvää, että veroja pitää kerätä. Meillä on kuitenkin menty siihen, että ihan normaalituloinen ihminen tarvitsee tukia koska ei selviä elämästään palkallaan. Plakat itysessään ovat ihan hyvällä tasolla, mutta pakollisten maksujen jälkeen niistä jää liian vähän jäljelle.

        Korkean verotuksen takia meillä on myös kaikki tuotteet kohtuuttoman kalliita. Ihmisillä ei esimerkiksi ole varaa syödä ravintoloissa koska verot ja maksut tekevät niistä järjettömän kalliita. Samaan aikaan porukka saa tukia koska ei löydy töitä.

        Mielestäni ainoa kestävä vaihtoehto on antaa ihmisten pitää niin paljon rahaa itsellään ettei 60% kansasta tarvitse elääkseen tukia vaan voi ihan itse päättää oman elämänsä tärkeysjärjestyksen. On idioottimaista, että valtio päättää minkä kokoisessa asunossa ihmisen pitää asua ja antaa siihen rahat.

        Kevyemmällä verotuksella ihmisille jää rahaa ja he voivat itse päättää laittavatko sitä asuntoon, ruokaan tai johonkin muuhun. Ihminen itse tietää tarpeensa aina paremmin kuin keskusjohto.

        Valtion ja ihmisten etu on aina ristiriidassa. Suomen valtio on jyrännyt oman etunsa läpi kansalaisten edusta piittaamatta. Sehän on kuin tyranniaa, diktatuuria ja muuta mikä ei demokraattiseen tasavaltaan kuulu.


      • kuuleekosipilä
        ratkaisuja.on.olemassa kirjoitti:

        Olen ehdottanut ennenkin näillä palstoilla että verotetaan koneiden ihmisiin nähden ylivertaista tuottavuutta mutta heti on ahneet sijoittajat jne. itsekkäät paskat tyrmänneet sen.

        Toi oli hyvä! toi pitäisi saada esim sipilän korviin...


      • kaikkimullehetinyt
        Huhuh kirjoitti:

        Kyllä mä mieluusti tekisin töitä ja maksaisin ne verot mitkä palkasta lähteekään mieluummin kuin saisin 500e käteen. Näin työttömänä nuo ihmisten 2500-3000e palkat kuulostaa niin helvetin isolta, että mihin vitussa tuollaisen summan saa tuhlattua. Sillähän ostais jo kolme 4k telkkaria joka kuukausi.

        Kulut ja menot kasvavat sitä mukaa kun palkka suurenee. Ja käteen jää aina yhtä vähän, oli tulot pienet taikka suuret. Pitäisi osata elää suu säkkiä myöten, vaan harva osaa.


    • Turhaatyötä

      Kuinka lyhyt onkaan ihmisen elämä ja suurin osa on vain toisten tottelemista aina kouluista, armeijoista jne Ihminen elää paljon alle 100vuotta ja on taas paljon eläinlajeja jotka elää kauemmin. Kilpikonnia, papukaijoja ja jopa holkeri niminen hai joka elää peräti 400 vuotiaaksi ja ylikin. Googleta ellet usko. Ymmärtäisin työperässä poikkoilun jos ihminenki eläisi edes 400v jolloin ehtisi kokeilla eri ammatteja ja eri asuinpaikkoja jne. Nyt jos menet väärään työhön ei uutta mahdollisuutta enää saa sillä ikä tulee vastaan. Työ on suurin stressinaiheuttaja joka taas voi johtaa kuolemaan.

      • Turhaatyötä

        Hyvin sanottu ja mielenkiintoinen näkemys. Ihminen tosiaan elää vain muutaman kymmenen vuotta ja alku ja loppu on täysin toisten armoilla olemista aina vauvana, lapsena ja vanhuksena ja keski-ikäisenä pitäisi pörrätä kuin ampiainen jotta ehtii tehdä kaiken ja yrittää saavuttaa statusta. Kaikki on loppujen loouksi täysin turhaa ja päättyy kun vasta alkaa olla käsitystä elämästä ja kun se alkaa vasta sujua niin kuolema kolkuttaakin ja kaikki jää kesken!!!


      • mielipide------
        Turhaatyötä kirjoitti:

        Hyvin sanottu ja mielenkiintoinen näkemys. Ihminen tosiaan elää vain muutaman kymmenen vuotta ja alku ja loppu on täysin toisten armoilla olemista aina vauvana, lapsena ja vanhuksena ja keski-ikäisenä pitäisi pörrätä kuin ampiainen jotta ehtii tehdä kaiken ja yrittää saavuttaa statusta. Kaikki on loppujen loouksi täysin turhaa ja päättyy kun vasta alkaa olla käsitystä elämästä ja kun se alkaa vasta sujua niin kuolema kolkuttaakin ja kaikki jää kesken!!!

        Jos 50-vuotaiaana ei tajua kuinka typerää on enää juosta rahan perässä kun mitään et mukaasi täältä saa. Tuossa iässä on ns. parhaat päivät jo nähty, on siis aika löysätä menoa niin rahallisesti kuin henkistä tai fyysistä kuormitustakin.

        Kaikki kuormitus tuossa iässä jo kostautuu monella tapaa ja ennenaikainen hauta odottaa jos ei kuuntele kehoaan ja mieltään, siitä että onko tuo tekeminen mielekästä vai ei.

        Aktiivisia vuosia ei ole monellakaan tuon jälkeen enää 10-15 vuotta enempää.
        Eläkettä jos odotat niin sama kuin omaa kuolemaasi odottaisit, raihinaisena eläkkeellä et tee mitään vaan kuolet pois tylsistyneenä ja vaivaisukkona/akkana.

        Mitä elämää sellainen on?
        Elä nyt!


    • Tositarina

      Eräs henkilö tienasi vuodessa satohatuhansia euroja ja 50v hän oli miljonääri. Eli työlle ja kertoi odottavansa vielä muutaman vuoden ja sitten alkaa käyttää kertyneitä rahojaan. Kuinkas kävikään, hänelle tulikin parantumaton syöpä ja ei ehtinyt nauttia yhtään vapaata ja kaikki miljoonat meni valtiolle, kun oli sinkkumies jolla ei lähisukulaisia. Teki töitä, siis valtion pussiin ja jos olisikin käynyt niin, että firma olisi kaatunut ja joutunut työttömäksi ei valtio olisi auttanut kuinkaan vaan laittanut kuntoutukseen karenssiuhkineen ja muita aktiivitoimia päälle.

      • Kuolemalla_rahastavat

        Samoin valtio vie perintäveroina valtavia omaisuuksia ihmisiltä!!! Perintövero on hulluin vero!!! Siitä on jo maksettu verot valtiolle niin silti he ottavat perheille ja sukulaisille kuuluvia varoja täysin varastaen ne!!! Kuolemallakin valtio rahastaa mielivaltaisesti ja säälimättä omaisia !!! Samoin kirkko rahastaa ennen ja jälkeen kuoleman , eikä edes hautapaikkaa tarjoa vaikka vuosikymmeniä olisi kirkkoveroa aikoinaan maksanut. Kuolema on yksi suurimpia bisneksiä!!


      • Muumaa

        Omilta kansalaisilta suomessa viedään kaikki viimeistä penniä myöten ja huononnetaan kaikkia peruspalveluja ja kuritetaan ja uhkaillaan ihmisiä. Olisi lottovoitto syntyä johonkin muuhun maahan


      • agdfgdsg
        Muumaa kirjoitti:

        Omilta kansalaisilta suomessa viedään kaikki viimeistä penniä myöten ja huononnetaan kaikkia peruspalveluja ja kuritetaan ja uhkaillaan ihmisiä. Olisi lottovoitto syntyä johonkin muuhun maahan

        Saa täältä lähteäkin.


      • Ttt66y
        agdfgdsg kirjoitti:

        Saa täältä lähteäkin.

        Ei onnistu ihan noin vain. Ellet ole joku kimi räikkönen miljonääri.


      • MMMM4747
        Ttt66y kirjoitti:

        Ei onnistu ihan noin vain. Ellet ole joku kimi räikkönen miljonääri.

        Onnistui minulta ihan köyhänä opiskelijanakin. Ja on onnistunut aika monelta muultakin tavalliselta suomalaiselta. Jopa yli 50 vuotta sitten täältä lähti köyhistä ja kurjista olosuhteista sadoittain suomalaisia Ruotsiin, ilman rahaa ja ilman kielitaitoa, paremman elintason perässä. Ja jäi sinne.
        Ei se niin vaikeaa ole, jos oikeasti haluaa lähteä (eikä vain naama rutussa itkeä anonyymisti, kuinka elämä on kamalaa ja kahvimaitokin loppu).


    • hjgjkkjfhg

      Ja kuitenkin tämän meidän lyhyen elämämme ainut tarkoitus on Jumalan löytäminen. Hänet voi löytää orjuudessa tai rikkaudessa. Sillä, mitä täällä teemme tai mitä meille tehdään, ei ole paljon merkitystä, ellei se auta meitä valmistumaan kuoleman jälkeiseen elämään. Taivaaseen on vain yksi ovi ja sen läpi on jokaisen yksin kuljettava. Ei voi siinä vaiheessa vedota ateismiinsa eikä sanoa, ettei vois vähempää kiinnostaa. Vaihtoehtoja on tasan kaksi. Meillä jokaisella. Viisas etsii Jumalaa jo nuorena, tyhmempi vanhana, kuten minä.

    • Plusmiinusnolla

      Moni huhkii töissä rahan vuoksi ja kun saavuttaa suuren rahamäärän ja ison talon, auton jne huomaakin jotta tässäkö tämä oli!!!

      • kusetettuväki

        Ja sitten kuvittelee että eläkkeellä on toisin ja voi ottaa rennosti mutta silloin onkin jo kuolema lähellä kun kunto ja terveys ovat jo menetetty etkä jaksa tai pysty enää mihinkään, mitä iloa on silloin rahoista tai autosta jne.


    • hyväaloitusketjulta

      mielialahäirön suuri syiden osa voi veikkaukseni mukaan linkittyä työhän

      työpakko voi aiheuttaa edelleen paljon psykooseja, masennusta
      ne samat syyt vuosisadasta toiseen

      on aika muuttua!
      levätä

      samoin kuin naisten lasten kasvatus...naiset lepäävät

      aika hyvä aloitus sulta!

      • EiMeeLäpi

        Aika jännä, ensin kirjoitetaan, että hakekaa laiskat loispummiyrittäjät töitä ja sitten kun haetaan niin alkaa kirjoittelu, että ”on hyvä levätä”, ”työ aiheuttaa mielenhäiriöitä” ja ”ihanaa olla työtön” eli oikeasti ei haluta palkata, ei ole edes oikeasti työpaikkoja ja jos on niin ne menee tiskin alta omille sukulaisille ja kavereille..., että viesti on hyvinkin selvä (älä vaan hae meille edes töihin). Korkeakoulutetut ukkelit teeskentelee kouluttamattomia aloittamalla lauseet pienillä kirjaimilla jne.


      • PieniPiruVasempaan
        EiMeeLäpi kirjoitti:

        Aika jännä, ensin kirjoitetaan, että hakekaa laiskat loispummiyrittäjät töitä ja sitten kun haetaan niin alkaa kirjoittelu, että ”on hyvä levätä”, ”työ aiheuttaa mielenhäiriöitä” ja ”ihanaa olla työtön” eli oikeasti ei haluta palkata, ei ole edes oikeasti työpaikkoja ja jos on niin ne menee tiskin alta omille sukulaisille ja kavereille..., että viesti on hyvinkin selvä (älä vaan hae meille edes töihin). Korkeakoulutetut ukkelit teeskentelee kouluttamattomia aloittamalla lauseet pienillä kirjaimilla jne.

        Kirjoittajana on eri henkilöt.
        Ensin kehotetaan hakemaan töitä ja siihen tulee vastareaktio, jolla selitetään miksi se ei spvi juuri itselle vaan muille :D


    • Aloittelija on TÄYSIN OIKEASSA. Itsella ikä 47 ja oravapyörä EI TODELLAKAAN KIINNOSTAA. EN OLE MIKÄÄN KUUNTELEVAINEN TYPERA LAMMAS JA TEEN MITÄ ITSE HALUAN. Anteeksi mutta äidinkieli ei ole suomi.

      • hgjkjgk

        Hyvinhän kirjoitat, mutta se on kuuliainen, ei kuuntelevainen. Suomi on rikas, vaikea kieli.


    • SosTurvanAlasajo

      Sosiaali turvan avulla moni vielä välttelee työn tekoa.
      Kokonaisia suuria ihmisryhmiä on vuosikymmeniä kela lomilla suomessa !!
      Kannatta katsoa tilastoja.
      Ja sosiaali rahaa menee paljon esim.. western union raha ja tilisiirtoina ulkomaille....
      Suomi siis vuotaa pahoin ulos.
      Hyvinvointivaltio, Elintaso ja sosiaaliturva näin vähitellen alasajetaan.
      Nykyinen sosiaaliturva vähitellen loppuu kun sitä on alettu jakaa ulkomaan väelle.
      Koska Suomi ei voi elättä afrikkaa ja lähi-itää.
      Kela lomat suomessa on jo nyt liian kalliit !!
      Tämä on ikävä totuus, jota naivisti politikot välttelee.
      Mutta ikävä totuus tulee budgeteissa esiin,,,,, vaikka on yritetty piilotella asiaa !!!

      • HyvinvoinninAlasjo

        Matematiikkaa, tilastoja,,, mm, ja voi todeta että viher vas. naivismi ja oikeisto halpatyömalli ajaa mahdatonta yhtälöä !!
        Todellisuudessa Suomi ei voi lla lähi idän sos.toimisto !


    • työonväline

      Taitaa olla aloitus kopsattu jostain Amerikkalaisesta tutkimuksesta. Sellainen ihminen voi katua työnteonmäärää kuolinvuoteellansa joka on tehnyt pitkää päivää ilman lomia. Paahtanut ja puurtanut. Saamatta mitään aikaiseksi. Jättänyt perheensä hunningolle työ- ja rahakiimassansa. Toki työllä on oltava joku lisäarvo tekijälle ja muillekin ihmisille. Muutoin työ on arvotonta. Työllä ei ole itseisarvoa. Työ on vain väline. Joku voi katua sitä ettei ole koskaan saanut työtä ja joutunut elämään vähillä varoilla kitkuttavaa elämää. Heitäkin on runsaasti tässä maassa.

      • pölömaa

        No jos tarjolla on vain vuokrafirmojen nollasopparia tai jotain Pipilän kuntouttavaa työtä niin kyllä tavallisen idiootti on se joka noita ilmais & paskaduuneja kaipaa kun mitään hyötyä et saa itse työnteosta eli et elätä itseäsi etkä perhettäsi.


      • PieniPiruVasempaan
        pölömaa kirjoitti:

        No jos tarjolla on vain vuokrafirmojen nollasopparia tai jotain Pipilän kuntouttavaa työtä niin kyllä tavallisen idiootti on se joka noita ilmais & paskaduuneja kaipaa kun mitään hyötyä et saa itse työnteosta eli et elätä itseäsi etkä perhettäsi.

        Toisaalta, jos on tavallinen idiootti, ei saa mitään parempiakaan työtarjouksia koska ne menevät koulutetuilla, joilla on osaamista.
        Tavallinen idiotti joutuu valitsemaan tavalliselle idiootille sopivat työt tai olla ilman.


      • HuijjausSeis
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Toisaalta, jos on tavallinen idiootti, ei saa mitään parempiakaan työtarjouksia koska ne menevät koulutetuilla, joilla on osaamista.
        Tavallinen idiotti joutuu valitsemaan tavalliselle idiootille sopivat työt tai olla ilman.

        Ahneita työvoimasta sutenöörejäa kovasti harmittaa kun ihmiset ei osallistu työvoima sutenöörien huijjari bisneksen tukemiseen....


      • PieniPiruVasempaan
        HuijjausSeis kirjoitti:

        Ahneita työvoimasta sutenöörejäa kovasti harmittaa kun ihmiset ei osallistu työvoima sutenöörien huijjari bisneksen tukemiseen....

        Taisi selvitä syy sinun työttömyyteesi.


      • Välittjäthelvettiin
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Taisi selvitä syy sinun työttömyyteesi.

        tässä selvisi sinun asennevammaisuus.

        Ja välttäkää noita eri työvoimasutenöörejä,, koska se on synti ja rikos tuo tuo työllähuoraaminen.... Ei kannata osallistua niihin synti bisneksiin !!


    • qqqqqqqqqq

      Ei kannata tehdä töitä.

      • paskaduunit-syrjäyttää

        Työnteosta on tehty kannattamatonta, älä mene töihin koskaan.


    • PieniPiruVasempaan

      Elävien suurin katuminen koskee taas ihan muita asioita:

      1. Ihmissuhteet, menetetty rakkaus, 18,1%
      2. Perhe, 15,9%
      3. Koulutus, 13,1%
      4. Ura, 12,2%
      5. Raha-asiat, 9,9%
      6. Vanhemmuus, 9,0%
      7. Terveys, 6,3%
      8. Muut asiat, 5,6%
      9. Ystävät, 3,6%
      10. Hengellisyys ja uskonto, 2,3%

      Mielummin kadun hetken ennen kuolemaa kuin koko elämäni.

    • 0nkoJärkee

      Elämä menee paskahommissa, mitä järkeä?

    • Evoluutio ei tehnyt ihmisestä sellaista että se voisi olla onnellinen tehdessään kahden tunnin työpäiviä viidesti viikossa. Onko ihme että monet työssäkäyvät ovat kiukkuisia niille jotka ovat valinneet toisin? Olen 32 vuotias mies joka ei ole ollut ikinä palkkatöissä, vaan aikaa on kulutettu kuntouttavissa työtoiminnoissa ja muutenkin elämällä silleen ettei ole kiirettä mihinkään.

      Mieluummin elän näillä 520-650€ rahoilla jos vaihtoehtona on enempi rahaa elämän menettämisen ohella. Jos tekisin kahdeksan tunnin päiviä ehkä minäkin olisin vihainen jatkuvasti, tuohon jos yhdistää vielä perheen viemän ajan...

    • Turhaatyötäkaikki

      Työt ei tekemällä lopu ja hautuumaat on täynnä korvaamattomia työntekijöitä tai niin työssäkäyvät itsestään usein ajattelevat eli uskovat olevansa työpaikkansa tärkein tekijä ja todellisuudessa haudat on täynnä näitä aikoinaan samoin ajatelleita! Työ myös yllättävän usein itsessään johtaa kuolemaan tapaturmineen ja stresseineen.

    • vapaakuinlintu

      Kyllä vapaa-aika ja vapaus on niin paljon arvokkaampaa kuin raha ja sen hankkimiseen tuhlattu aika.

    • PieniPiruVasempaan

      vapaakuinlintu ja rauhanmies ovat varmasti samaa mieltä siitä työ on yhtä turha kuin tuet ja ilmaiset palvelut.
      Molemmat nimittäin tulevat samasta paikasta eikä toista ole ilman toista.

      Itse asiassa voitaisiin tehdä niin, ettei vain makseta veroja ja sillä tavalla lopettaa se osuus työstä, joka tuntuu kaikkein turkimmalta. Mitään pahaa ei voi olla siinä, että osallistuu yhteiskunnan tukemiseen samalla panoksella kuin nämä vapaat sielut, vai mitä ?

      • Osa-aikaeläkeläinen

        Minä olen maanviljelijäsukua, ja siten tottunut siihen että töitä tehdään koko ikä. Runsaat 40 vuotta tein sähköä. Vuoden verran olen ollut eläkkeellä, mutta kyllä
        ajatukseni vieläkin pyörähtävät usein työasioissa. Työntäyteistä eläkeaikanikin on, ja hyvä niin. Tulee sitä hyötyliikuntaa, ja aivotkin saavat liikuntaa siinä samalla.
        Ihan mukava eläkekin minulle kertyi, mutta tunnetusti sitä verotetaan kovalla kädellä.


      • Luetämä

        Se olisi ihan eri asia tehdä työtä kuin vanhaan hyvään aikaan kuten "pieni talo preerialla" jolloin työ oli samalla huvi ja hyötyliikunta ja oli omat kanat ja muut eläimet ja viljelykset ja usein jos jotain haluttiin tehtiin se vaihtokaupoilla tai auttamalla toistaan. Nyt et saa auttaa toista et vaihtaa tavaroita et viljellä rakentaa hirsitaloa jne kaikkien tulee vain marssia kuin robotit laatikkomaisiin tehtaisiin jne ja olla orjana 8h päivässä ja tienata joku älykännykkä tai muuta nykyajan roskaa. Ennen ei stressattu töillä ja istuttu vuosikausia toimistoissa ja lihottu ja kunto rapistuen saavuttu illalla kotiin valmisruokia syömään kun aikaa ei ole ja jaksamista valmistaa kunnon ruokaa. Ihmiset on ansainnut kaikki mahdolliset tuet mitä vain voi keksiä, sillä ihmisiltä on viety kaikki oikeudet normaaliin elämään. Nykytouhu on ihmisten omaa typeryyttä ja ne jotka ei halua oravanpyörään on oikeutettuja tukiin. Rahaa riittää taatusti niille jotka ovat "valaistuneita" nykytyöelämän typeryydestä. Nykyinen maanviljelykin on viety aivan sairaaksi ja epäterveeksi ja pienten on turha yrittää pärjätä kun kaikkea hallitsee suuryritykset jne.


      • huhheijaa666

        Se preeria talon aikakausi olis varmaan paljon mykavempi aika ja paikka elää verrattuna tähän sairaaseen nyky-aikaan...


    • Maailmanloppu

      Loppujen lopuksi kaikki mitä ihmiset tekee on turhaa! Ihmisiä pelotellaan maailmanlopulla ja todellisuudessa kaikille tulee maailmanloppu henkilökohtaisesti kun kuolee pois vaikka maailma vielä jäisikin olemaan. Nykytyö on hulluutta pahimmillaan ja jatkuva kasvu ja parempi tulostavoite vuosi vuodelta sairasta ja huono asia kun rahan arvo laskee kun palkkojakin joka vuosi nostetaan turhaan, sillä samalla nostetaan tuotteiden ja palvelujen hintaa. Hullua touhua koko työelämä jota olisi parempi kutsua nimellä työkuolema. Kaikki mitä ihminen tekee on turhaa, sillä kaikki tulee päättymään jopa se työnteko.

      • PieniPiruVasempaan

        Juuri tuon kosmisen aikaulottuvuuden takia ei kannata tuhlata elämäänsä tukien maksamiseen niille, jotka eivät itse pidä huolta itsestään. Kaiken merkitys on niin pientä ettei pienen osasen merkitystä ole lainkaan.


    • Turhaatyötä

      Olen lukenut viimeisten viikkojen aikana useista työtapaturmista jossa työntekijä on kuollut. Tämä työtapaturmien määrä on melkoinen vuosittain.

      • työelämä.on.paskaa

        Suuri syyllinen työtapaturmiin on kiire ja huonot työskentelyolosuhteet. Varsinkin teollisuuslaitokset eivät ole ihmisille suunniteltuja millään tavalla.
        Lisäksi kiire on monesti keinotekoisesti aiheutettu ja taustalla pelkkä työntekijöiden vedättäminen ja tuotantopalkkioiden / bonusten vesittäminen määrittelemällä täysin ylivoimaiset tuotantovaatimukset joita ei voi saavuttaa kuin kone. Sitten kun työntekijä alkaa väsyä niin alkaa tapaturmariski kasvamaan mutta siinäkin työelämä pistää raukkamaisesti pään pensaaseen eikä tunnusta työuupumusta sairaudeksi vaan pitäisi tehdä joku masennusdiagnoosi jolla verukkeella syötätetään täysin tarpeettomia ja kalliita lääkkeitä mitkä taas tekee omia tuhojaan ihmiselle!

        On jumalauta kyllä kiero systeemi perkele! Ymmärrän täysin ihmisiä jotka eivät halua osallistua tällaiseen työelämään, aivan sairas järjestelmä!!


      • kiitos

        Kerrankin rehellinen ja suora kannanotto tähän mielisairaaseen työelämään, kiitos siitä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe