Kohta täytteet päälle, pohjalle tomaattikastike, tonnikalaa, homejuustoa, ananasta, juustoa ja uuniin.
Saa jauhaa pizzaa taas yksin.
Pyöräytinpä pizzapohjan
83
729
Vastaukset
Väärä järjestys.
Ensin tulee tonnikala ja sitten tomaattikastike.
Se on mennyt ikiajat niin.Sanoisin että kolmisen sataa vuotta vasta tuon perusteella:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pizza
Mutta varmaan parempi noin, ei mene kalat niin luivaksi kun tulee kastike päällä. Olet varmaan mainio pizzakokki , sehän on melkein jo kuin pullaa leipoisi :)Lisäksi puuttui oliivit, katkarapu ja valkosipuli.
Kato nyt tarkemmin sitä reseptiä. Onko sulla paperi väärin päin?
Ja turha panna sitä sähköuuniin, vain puu-unissa onnistuu.
Muutoin voitkin lopettaa leipomisen siihen.
Kääretortun voi tehdä sähköllä. Tekotapa on vähän sama kuin pitsassa. Kokeilepa sitä.Harmaaritari kirjoitti:
Sanoisin että kolmisen sataa vuotta vasta tuon perusteella:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pizza
Mutta varmaan parempi noin, ei mene kalat niin luivaksi kun tulee kastike päällä. Olet varmaan mainio pizzakokki , sehän on melkein jo kuin pullaa leipoisi :)Täällä joutuu aina näitä poikia neuvomaan...(olisin suonut ettet olisi nähnyt tätä ohjetta).
Kun alkaa tuolleen leipomaan, niin eikö se ole välillä kiva yllättää vähän niin kuin itsensäkin? :)
Onhan se jännää, mitä uunista putkahtaa.
:'D
Joskus voi kokeilla eri päin. Muutenhan elämä on yhtä samanlaista juuston viipaloimista :)misspönttöuuni kirjoitti:
Täällä joutuu aina näitä poikia neuvomaan...(olisin suonut ettet olisi nähnyt tätä ohjetta).
Kun alkaa tuolleen leipomaan, niin eikö se ole välillä kiva yllättää vähän niin kuin itsensäkin? :)
Joskus voi kokeilla eri päin. Muutenhan elämä on yhtä samanlaista juuston viipaloimista :)Juu, minulla on vaan alkanut heräämään epäilys että joku on vähän piilotellut leipomustaitojaan, ehkä jopa vedättänyt aikalailla alakanttiin :D Niin ja kyllä minä tavallaan ymmärrän jos sitä viehekeyttään vähän koettaa peitellä ettei nyt ihan sekaisin koko palsta menisi, kun tahtoo mennä jo peitellenkin :)
Harmaaritari kirjoitti:
Juu, minulla on vaan alkanut heräämään epäilys että joku on vähän piilotellut leipomustaitojaan, ehkä jopa vedättänyt aikalailla alakanttiin :D Niin ja kyllä minä tavallaan ymmärrän jos sitä viehekeyttään vähän koettaa peitellä ettei nyt ihan sekaisin koko palsta menisi, kun tahtoo mennä jo peitellenkin :)
Mitähän mie tuohon nyt sanoisin hassu.
Otetaan vaikka silleen, että keittotaidottomuuskurjuutta on välillä mukava maksimoida ja siinä on kiva rypeä, kunnolla :D
Niitä itsensä ruoskimispiirteitä ilmenee siinäkin.
Kyllä minä sanoisin, että se Mailis vatkaa yhä ne munat paremmin.
:D
Tutkin muuten eilen prismassa valmispullaa siinä paistopisteellä. Sellanen muheva korvapuusti pötkötteli vitriinissä. (Ihan selvään huusi sinkkumiehillekin, että "ota minut!") :D
Mahtaisitko huomata eroa jos sen oikein hyvin mikrossa lämmittäisi, sellaiset 4 minuuttia vaikka? Maistaako eron? : ) Sitten laittaisi kauniisti sellaiseen puiseen koriin ja ruutuliinan päälle? Se oli minun silmääni hyvin muhevan näköinen ja sokerirakeet (suola?) nätisti siinä päällä.
Melkein meni kuin väärä raha. Paistopiste oli tehnyt perjantaina hohdokasta työtä.
Kyllä minä katselin miesten ilmeitä, miten ne muhevaa pullaa himoitsi. Ohittivat tuosta noin vaan tavallisen sämpylän.misspönttöuuni kirjoitti:
Otetaan vaikka silleen, että keittotaidottomuuskurjuutta on välillä mukava maksimoida ja siinä on kiva rypeä, kunnolla :D
Tutkin muuten eilen prismassa valmispullaa siinä paistopisteellä. Sellanen muheva korvapuusti pötkötteli vitriinissä. (Ihan selvään huusi sinkkumiehillekin, että "ota minut!") :D
Mahtaisitko huomata eroa jos sen oikein hyvin mikrossa lämmittäisi, sellaiset 4 minuuttia vaikka? Maistaako eron? : ) Sitten laittaisi kauniisti sellaiseen puiseen koriin ja ruutuliinan päälle? Se oli minun silmääni hyvin muhevan näköinen ja sokerirakeet (suola?) nätisti siinä päällä.
Melkein meni kuin väärä raha. Paistopiste oli tehnyt perjantaina hohdokasta työtä.
Kyllä minä katselin miesten ilmeitä, miten ne muhevaa pullaa himoitsi. Ohittivat tuosta noin vaan tavallisen sämpylän.Ei sinunkaan munien vatkaustaidoissa varmaan isoa vikaa ole ja sehän on siitä hyvä toimi että sitä voi sitten harjoitella jos ei tunne riittävästi osavansa :)
Minä vähn luulen että jos sellaisen apistopistepullan laittaa tarjolle siitä kuitenkin jonkinlainen teollisen massatuotteen maku tule läpi, voi olla herkullinen muttei kuitenkaan vastaa oman kullan leipomaa ehkä vähän jopa muotopuoltakin viritelmää, epätydellisyydessä on varmaan juurikin se sulokkuus mitä siitä itsetekemästä löytäisi :)misspönttöuuni kirjoitti:
Kyllä minä katselin miesten ilmeitä, miten ne muhevaa pullaa himoitsi. Ohittivat tuosta noin vaan tavallisen sämpylän.Liittyyköhän tämäkin
https://www.youtube.com/watch?v=ue-0LWsHJlU
jotenkin leipomiseen ja syömiseen
kun kuulen aina, että "pure mua",
mutta eihän se hitto niin laulanukaan :D
(punastuu)- pizzakokki-
misspönttöuuni kirjoitti:
Kyllä minä katselin miesten ilmeitä, miten ne muhevaa pullaa himoitsi. Ohittivat tuosta noin vaan tavallisen sämpylän.Taitaa Pönttö nyt tehdä jonkilaista karjalanpiirakkaa:D))
Harmaaritari kirjoitti:
Ei sinunkaan munien vatkaustaidoissa varmaan isoa vikaa ole ja sehän on siitä hyvä toimi että sitä voi sitten harjoitella jos ei tunne riittävästi osavansa :)
Minä vähn luulen että jos sellaisen apistopistepullan laittaa tarjolle siitä kuitenkin jonkinlainen teollisen massatuotteen maku tule läpi, voi olla herkullinen muttei kuitenkaan vastaa oman kullan leipomaa ehkä vähän jopa muotopuoltakin viritelmää, epätydellisyydessä on varmaan juurikin se sulokkuus mitä siitä itsetekemästä löytäisi :)Joo ja tuli mieleen, että mikrossahan pulla voi syttyä palamaan.
Ihan tosissaan kerran on käynyt niin. Se oli (pulla) otettu pakkasesta ja jäisenä kiireessä heitetty mikroon. Luukusta tuli savua ja pulla paloi siitä laelta. Fyysinen savu nousi (no piti mennä tämäkin kertomaan :D, mutta oli ihan järkytys). Siispä suosittelen sulattamaan tuotteen ensin.
Koko talo haisi kärynneeltä.
Oma leipoma on kyllä epätäydellisen kaunis, vinossa vähän oikealle ja vähän vasemmalle, ja pikkusen lutussa :D (ehtiikö mies muka katsella pullaa...)
Oikeaa voita on käytettävä. Mä en lähe margariiniin.
Margariinit on huijausta.pizzakokki- kirjoitti:
Taitaa Pönttö nyt tehdä jonkilaista karjalanpiirakkaa:D))
Pitsapiirakka on kyllä olemassa.
Niin kuin silleen, että karjalanpiirakan päällä on pitsatäytteet. On.
Sitten meillä Suomessa on maailman pisin karjalanpiirakka. Sitä voisitte käydä katsomassa.Harmaaritari kirjoitti:
Ei sinunkaan munien vatkaustaidoissa varmaan isoa vikaa ole ja sehän on siitä hyvä toimi että sitä voi sitten harjoitella jos ei tunne riittävästi osavansa :)
Minä vähn luulen että jos sellaisen apistopistepullan laittaa tarjolle siitä kuitenkin jonkinlainen teollisen massatuotteen maku tule läpi, voi olla herkullinen muttei kuitenkaan vastaa oman kullan leipomaa ehkä vähän jopa muotopuoltakin viritelmää, epätydellisyydessä on varmaan juurikin se sulokkuus mitä siitä itsetekemästä löytäisi :)Pystyisitkö luopumaan siitä sillistä?
Mä yritin sinun ohjeen perusteella, mutta en pystynyt nielaisemaan.
Tuli, noh..tuli paha olo. Skurr....:/
Iivari-makkara oli kyllä hyvää. Sun neuvoilla ostin kokeeks :)misspönttöuuni kirjoitti:
Liittyyköhän tämäkin
https://www.youtube.com/watch?v=ue-0LWsHJlU
jotenkin leipomiseen ja syömiseen
kun kuulen aina, että "pure mua",
mutta eihän se hitto niin laulanukaan :D
(punastuu)Heh minä kuulin että vule wuh niink un hauva sanoisi ja sitten sano että sä olet potta :D ei pitäs kattoo peliä samalla. Juu mutta Jenni näyttää palaavan juurilleen, hyvä kun tuosta en tykännyt yhtään, ei ollut jenniä:
https://www.youtube.com/watch?v=wzef05sess4
Vielä kun palais tuolle tasolle:
https://www.youtube.com/watch?v=EO0p_U1w89Amisspönttöuuni kirjoitti:
Joo ja tuli mieleen, että mikrossahan pulla voi syttyä palamaan.
Ihan tosissaan kerran on käynyt niin. Se oli (pulla) otettu pakkasesta ja jäisenä kiireessä heitetty mikroon. Luukusta tuli savua ja pulla paloi siitä laelta. Fyysinen savu nousi (no piti mennä tämäkin kertomaan :D, mutta oli ihan järkytys). Siispä suosittelen sulattamaan tuotteen ensin.
Koko talo haisi kärynneeltä.
Oma leipoma on kyllä epätäydellisen kaunis, vinossa vähän oikealle ja vähän vasemmalle, ja pikkusen lutussa :D (ehtiikö mies muka katsella pullaa...)
Oikeaa voita on käytettävä. Mä en lähe margariiniin.
Margariinit on huijausta.Joo, voi se syttyy, joskun kun pakastepullan lämittää liian kovilla tehoilla se palaa just ihan korpuks, saa olla tarkkana :)
Tuommonen pulla on just sulonen, siinä on omatekemisen leima :)
Ja oikeaa voita tottakai leivonnassa käytetään :)- hohhoijjaaa
Harmaaritari kirjoitti:
Juu, minulla on vaan alkanut heräämään epäilys että joku on vähän piilotellut leipomustaitojaan, ehkä jopa vedättänyt aikalailla alakanttiin :D Niin ja kyllä minä tavallaan ymmärrän jos sitä viehekeyttään vähän koettaa peitellä ettei nyt ihan sekaisin koko palsta menisi, kun tahtoo mennä jo peitellenkin :)
"Koko palsta sekaisin".. tarkoitat itseesi.
Harmaaritari kirjoitti:
Heh minä kuulin että vule wuh niink un hauva sanoisi ja sitten sano että sä olet potta :D ei pitäs kattoo peliä samalla. Juu mutta Jenni näyttää palaavan juurilleen, hyvä kun tuosta en tykännyt yhtään, ei ollut jenniä:
https://www.youtube.com/watch?v=EO0p_U1w89APaa mut blenderiin...
https://www.youtube.com/watch?v=7PkhWPIA0dM
eiku mitä? :Dhohhoijjaaa kirjoitti:
"Koko palsta sekaisin".. tarkoitat itseesi.
Hän on koko palsta <3
(sur rur)misspönttöuuni kirjoitti:
Pystyisitkö luopumaan siitä sillistä?
Mä yritin sinun ohjeen perusteella, mutta en pystynyt nielaisemaan.
Tuli, noh..tuli paha olo. Skurr....:/
Iivari-makkara oli kyllä hyvää. Sun neuvoilla ostin kokeeks :)Ju, pystyn kun en itekäään oo nyt tälle kesälle muistanu ees ostaa vaikka jo parikin kertaa uusia pernoita syöny. Joo, lopetetaan sillinsyönti, ihan turha kala, korvataan vaikka norjalaisella säkkilohella :)
Eikös ookkii? Kiva että maistu ja on toisaan ihan parhaastä päästä makkaroita. Toinen hyvä on toi Portin ukko-pekka, muistaakseni kanssa hienorakenteinen mutta en uskalla vannoo kun ei pitkilleen tullu ostettua:
http://www.makkaravertailu.com/produkt/ukkopekka-perinteinen/
Juu, kyllä me eväistä sopimuksen päästään jopa ilman isoa riitaa :)- ÄtmiToteaa
Täällä joutuu aina näitä poikia neuvomaan...(olisin suonut ettet olisi nähnyt tätä ohjetta).
Joskus voi kokeilla eri päin. Muutenhan elämä on yhtä samanlaista juuston viipaloimista :)Täh, jopas pönttöneiti innostui viestittelemään.
Mulla on kuules 30 vuoden kokemus kokkaamisesta ja leipomisesta. Pullat, leivokset, piirakat, täytekakut, kääretortut, juustokalut ym. onnistuu.
Myös suolainen puoli eli ruoanlaitto onnistuu. Aasialaista ruokaa olen tehnyt myöskin ja mitä vaan, niin onnistuu. Harmaaritari kirjoitti:
Heh minä kuulin että vule wuh niink un hauva sanoisi ja sitten sano että sä olet potta :D ei pitäs kattoo peliä samalla. Juu mutta Jenni näyttää palaavan juurilleen, hyvä kun tuosta en tykännyt yhtään, ei ollut jenniä:
https://www.youtube.com/watch?v=EO0p_U1w89APelissä piti olla välipäivä! Epistä vai nauhaltako se tulee..
Eilen palstapojat sanoivat niin?
(Jenni oli vähän tekotaiteellinen siinä "turvasana"-tyylissä, ei se hälle tuommosena käynyt.
Muuten tykkään miekin, tuo "murunen"-biisi saa aina vedet silmiin kun siihen liittyy iso menetys tuonne taivaslaitumien suuntaan..oh, muistoja.., *pyyhkii silmiä*)
No niin, eteenpäin :)- voieisunkanssas
Harmaaritari kirjoitti:
Ju, pystyn kun en itekäään oo nyt tälle kesälle muistanu ees ostaa vaikka jo parikin kertaa uusia pernoita syöny. Joo, lopetetaan sillinsyönti, ihan turha kala, korvataan vaikka norjalaisella säkkilohella :)
Eikös ookkii? Kiva että maistu ja on toisaan ihan parhaastä päästä makkaroita. Toinen hyvä on toi Portin ukko-pekka, muistaakseni kanssa hienorakenteinen mutta en uskalla vannoo kun ei pitkilleen tullu ostettua:
Juu, kyllä me eväistä sopimuksen päästään jopa ilman isoa riitaa :)Mitä eväitä nyt jo suunnittelet, kun et suostunut edes sähköpostia kirjoittamaan pönttikselle ehdotuksesta huolimatta. Nainen myöntää ihastuneensa, ja käsittääkseni tykkääminen on molemminpuolista... ja mitä tekee harmis...
Pelissä piti olla välipäivä! Epistä vai nauhaltako se tulee..
Eilen palstapojat sanoivat niin?
(Jenni oli vähän tekotaiteellinen siinä "turvasana"-tyylissä, ei se hälle tuommosena käynyt.
Muuten tykkään miekin, tuo "murunen"-biisi saa aina vedet silmiin kun siihen liittyy iso menetys tuonne taivaslaitumien suuntaan..oh, muistoja.., *pyyhkii silmiä*)
No niin, eteenpäin :)Ei kun nythän ne tärkeimmät pelit alkaa. Argentiina lähettää Ranskiksia kotimatkalle, 2-1 johtavat :)
Harmaaritari kirjoitti:
Ei kun nythän ne tärkeimmät pelit alkaa. Argentiina lähettää Ranskiksia kotimatkalle, 2-1 johtavat :)
No ny ranska tasotti, ei ookaa vielä ihan sanottua. Soisin kyllä messi-jengin pääsevän jatkoon.
Harmaaritari kirjoitti:
No ny ranska tasotti, ei ookaa vielä ihan sanottua. Soisin kyllä messi-jengin pääsevän jatkoon.
No ny ranska meni johtoon 3-2
Harmaaritari kirjoitti:
No ny ranska meni johtoon 3-2
Ja nyt jo 4-2, harmi argentiinan fanien puolesta, ne elää tuossa niin tosissaan mukana että niille ois suonu voiton.
ÄtmiToteaa kirjoitti:
Täh, jopas pönttöneiti innostui viestittelemään.
Mulla on kuules 30 vuoden kokemus kokkaamisesta ja leipomisesta. Pullat, leivokset, piirakat, täytekakut, kääretortut, juustokalut ym. onnistuu.
Myös suolainen puoli eli ruoanlaitto onnistuu. Aasialaista ruokaa olen tehnyt myöskin ja mitä vaan, niin onnistuu.Älä yritäkään tunkea mitään mustekalareseptiikkaa tänne. Siihenhän se aasialainen viittaa. Lähempänä niitä ei olekaan. Eikä tarvitse tullakaan.
Mulla on vähän sellainen tuntuma, että voileipäkakkupa ei sulta onnistu.
Entä burgundinpata?
Ihan oleellisimmat ja vaikeimmat olivat jääneet listalta pois.
(merkitsee kirjaan pitkän miinuksen)Harmaaritari kirjoitti:
Ju, pystyn kun en itekäään oo nyt tälle kesälle muistanu ees ostaa vaikka jo parikin kertaa uusia pernoita syöny. Joo, lopetetaan sillinsyönti, ihan turha kala, korvataan vaikka norjalaisella säkkilohella :)
Juu, kyllä me eväistä sopimuksen päästään jopa ilman isoa riitaa :)Joo, ruskulat ei häirinneet ja sai syödä lihaa ilman jauhoja :D
Se oli hyvä vinkki, ja lohi savustettuna on hyvää, mmmmumsss, graavit taas ei mee :Dvoieisunkanssas kirjoitti:
Mitä eväitä nyt jo suunnittelet, kun et suostunut edes sähköpostia kirjoittamaan pönttikselle ehdotuksesta huolimatta. Nainen myöntää ihastuneensa, ja käsittääkseni tykkääminen on molemminpuolista... ja mitä tekee harmis...
Tie sydämeen vie vatsan kautta. <3
(kikattaa)
On hyvä olla perusasioiden lähteillä.
Oletko kuullut sanontaa "se joka kuuseen heti kurkottaa, se katajaiseen kapsahtaa"? :D
Harmis on kyllä ihana, älä hätyytä sitä..
(naurua)Harmaaritari kirjoitti:
Juu, kyllä me eväistä sopimuksen päästään jopa ilman isoa riitaa :)Sillistä luovuttu!
(tuulettaa)Harmaaritari kirjoitti:
Ei kun nythän ne tärkeimmät pelit alkaa. Argentiina lähettää Ranskiksia kotimatkalle, 2-1 johtavat :)
Mitäh.
Harmaaritari kirjoitti:
Ja nyt jo 4-2, harmi argentiinan fanien puolesta, ne elää tuossa niin tosissaan mukana että niille ois suonu voiton.
Jumankauta.
Johto irti.Harmaaritari kirjoitti:
Nyt minä otan kohta grogit jos tää on tätä.
Nyt minä otan kohta grogit jos tää on tätä.
Nooh :D Älä ny noin tunteella, minäkii oon ihan rauhassa täällä :) Aluero kavensi 3-4, 2min. jälellä, jännäks menee :)
Harmaaritari kirjoitti:
Nooh :D Älä ny noin tunteella, minäkii oon ihan rauhassa täällä :) Aluero kavensi 3-4, 2min. jälellä, jännäks menee :)
Ei saaneet kiinni, 3-4 loppu. Harmittaa Messin puolesta kun ihan hyvin se veti mutta ei pääse ikinä maradonan veroseks legendaks Argentiinassa jos ei voita ämämmää.
Harmaaritari kirjoitti:
Ei saaneet kiinni, 3-4 loppu. Harmittaa Messin puolesta kun ihan hyvin se veti mutta ei pääse ikinä maradonan veroseks legendaks Argentiinassa jos ei voita ämämmää.
Siellä pojat näky tekevän hampurilaisen, ei tee mieli olla alimmaisena.
Harmaaritari kirjoitti:
Sekä aikas karvas maku ja suolainen tuon pelin jälkeen tais olla.jalkapallon pojatkin on hyviä leipojia.🤔
Harmaaritari kirjoitti:
Onhan Messillä ja Maradonalla eroa kuin yöllä ja päivällä.
Monet puhuvat siitä kuinka Maradona johti Argentiinan maailmanmestaruuteen, mutta en pidä sitä Maradonan kovimpana saavutuksena,
Maradona johdatti keskinkertaisen Napolin Italian seria A:n mestariksi kaksi kertaa. Siinä on jotakin sellaista suuruutta mihin ei yllä eikä ole yltänyt kukaan muu minkään merkittävän jalkapallomaan ylimmällä sarjatasolla.Harmaaritari kirjoitti:
Pakko sinulle on nauraa höperö.. :D
Eikö Messi ollut jo asettu lopunikäiseen pelikieltoon? Niin minä tulkitsin. Mitä ukko tekee kentällä? Sehän turi aiemman rangaistuspotkun?
Puhunko minä sinun kanssasi jalkapallosta ite tässä...ei helv..nyt loppuuu semmonen!
Minua ei tähän ujuteta.
Ai niin, mutta missä on Brasilia?..Ananias kirjoitti:
Monet puhuvat siitä kuinka Maradona johti Argentiinan maailmanmestaruuteen, mutta en pidä sitä Maradonan kovimpana saavutuksena,
Maradona johdatti keskinkertaisen Napolin Italian seria A:n mestariksi kaksi kertaa. Siinä on jotakin sellaista suuruutta mihin ei yllä eikä ole yltänyt kukaan muu minkään merkittävän jalkapallomaan ylimmällä sarjatasolla.Joo on tottakai pelaajina mutta tuolla argentiinassa ne ottaa tuon homman kiihkeästi ja se joka johdattaa mestaruuteen on suurin ja kaunein ja jää historiaan.
Joo, onhan se kova kieltämättä mutta onhan se meidän litmanekin aika kova, ei oo täällä edes tajuttu varmaan miten kova:
https://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2016042921494253_jp.shtmlmisspönttöuuni kirjoitti:
Pakko sinulle on nauraa höperö.. :D
Eikö Messi ollut jo asettu lopunikäiseen pelikieltoon? Niin minä tulkitsin. Mitä ukko tekee kentällä? Sehän turi aiemman rangaistuspotkun?
Puhunko minä sinun kanssasi jalkapallosta ite tässä...ei helv..nyt loppuuu semmonen!
Minua ei tähän ujuteta.
Ai niin, mutta missä on Brasilia?..Ei kun se yritti pelastaa Argentiina ja pelas nytkin hyvin, ei mitään hävettävää mutta ei riittäny teot kuitenkaan. sympaaattinen kaveri, kunnon mies joka sai kunnollisen & kauniin kotikylän tytön vaimoksi:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201707012200239703_vd.shtml
Brassit pelaa, ootas, maanantaina 17 reikäleipä.valtakunta kirjoitti:
Sekä aikas karvas maku ja suolainen tuon pelin jälkeen tais olla.jalkapallon pojatkin on hyviä leipojia.🤔
Jo no ny kävi näin mutta eiköhän nuo tuosta tokene, taitaa olla miljonäärejä melkeen kaikki potkijat tuolla.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo on tottakai pelaajina mutta tuolla argentiinassa ne ottaa tuon homman kiihkeästi ja se joka johdattaa mestaruuteen on suurin ja kaunein ja jää historiaan.
Joo, onhan se kova kieltämättä mutta onhan se meidän litmanekin aika kova, ei oo täällä edes tajuttu varmaan miten kova:
https://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2016042921494253_jp.shtmlLitti pelasi pelinrakentajana Ajaxissa aikana jolloin joukkue oli yksi maailman parhaista seurajoukkueista, ja voittipa myös seurajoukkueiden maailmanmestaruuden. Litin ansioita ei voi edes liioitella.
Argentiinalaiset todellakin odottavat maajoukkueeltaan menestystä, ja Messin suuruus heidän silmissään on kiinni hänen ansioistaan maajoukkueessa. Minä en ollut aikoinaan Maradonafani, mutta minun on pakko myöntää että Messi jota jollain tasolla fanitan, ei pysty voittamaan yksin otteluita kuten Maradona pystyi.
Se että Messi ei koskaan nouse Maradonan edelle argentinalaisten silmissä on vain oikeus ja kohtuus.Harmaaritari kirjoitti:
Ei kun se yritti pelastaa Argentiina ja pelas nytkin hyvin, ei mitään hävettävää mutta ei riittäny teot kuitenkaan. sympaaattinen kaveri, kunnon mies joka sai kunnollisen & kauniin kotikylän tytön vaimoksi:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201707012200239703_vd.shtml
Brassit pelaa, ootas, maanantaina 17 reikäleipä.Ooh kaunis on kyllä vaimo, nätti ku mikä, oikein sopiva pariskunta siinä ai ai. :)
Messi on miljoona kertaa sympaattisempi kuin joku Ronaldo (Portug.) vai mikä se oli, minusta Ronaldo on vaikuttanut hyyvin ylimieliseltä kaverilta...en tiedä miksi.
Ai brassit on vielä tulossa.
En tietenkään innostunut, sellaista ei tullut sanottua.
(naurua)Harmaaritari kirjoitti:
Jo no ny kävi näin mutta eiköhän nuo tuosta tokene, taitaa olla miljonäärejä melkeen kaikki potkijat tuolla.
Kuin orjattatterassa ”siunattu hedelmä”
💕🌸💕🌸💕🌸Ananias kirjoitti:
Litti pelasi pelinrakentajana Ajaxissa aikana jolloin joukkue oli yksi maailman parhaista seurajoukkueista, ja voittipa myös seurajoukkueiden maailmanmestaruuden. Litin ansioita ei voi edes liioitella.
Argentiinalaiset todellakin odottavat maajoukkueeltaan menestystä, ja Messin suuruus heidän silmissään on kiinni hänen ansioistaan maajoukkueessa. Minä en ollut aikoinaan Maradonafani, mutta minun on pakko myöntää että Messi jota jollain tasolla fanitan, ei pysty voittamaan yksin otteluita kuten Maradona pystyi.
Se että Messi ei koskaan nouse Maradonan edelle argentinalaisten silmissä on vain oikeus ja kohtuus.Siis mitä joku Maradonakin on tehnyt.
Siinä teille Maraa ja Donnaa
https://www.youtube.com/watch?v=rX1o7LtvfmA
ja Argentiinaa.misspönttöuuni kirjoitti:
Ooh kaunis on kyllä vaimo, nätti ku mikä, oikein sopiva pariskunta siinä ai ai. :)
Messi on miljoona kertaa sympaattisempi kuin joku Ronaldo (Portug.) vai mikä se oli, minusta Ronaldo on vaikuttanut hyyvin ylimieliseltä kaverilta...en tiedä miksi.
(naurua)Messi on ihminen, ronaldo on kone, siinä se ero :D Mutta on se huikee peluri, 3 maalia yhteen peliin ei onnistu keltä vaan. siinä mielessä pertti on muuten tuossa analyysissään iha oikeassa että messi ei oo sellanen räiskyvä tyyppi joka sais muutkin innostettua hurmokseen niinko maradona että siinä mielessä Maradona on kyllä omaa luokkaansa kai.
Pannaan sulle vähän fiilsitelymusaa peliä ootellessa:
https://www.youtube.com/watch?v=TGtWWb9emYImisspönttöuuni kirjoitti:
Siis mitä joku Maradonakin on tehnyt.
Siinä teille Maraa ja Donnaa
https://www.youtube.com/watch?v=rX1o7LtvfmA
ja Argentiinaa.Se on varmaan noin fanaattista kun äijät peliä seuraa.
Mutta
onneksi
ei
olla
Italiassa.
Mikä siinä pallossa kiihottaa.misspönttöuuni kirjoitti:
Se on varmaan noin fanaattista kun äijät peliä seuraa.
Mutta
onneksi
ei
olla
Italiassa.
Mikä siinä pallossa kiihottaa.Niin mutta huomasitko miten siinä petollinen nainen sai ansionsa mukaan kun jumalan käsi sivalsi :D
Harmaaritari kirjoitti:
Niin mutta huomasitko miten siinä petollinen nainen sai ansionsa mukaan kun jumalan käsi sivalsi :D
Siis jotain outoahan siinä tapahtui,
tiukkojen farkkujen lisäksi :D
...ja näin pienen Maradonan hahmon juoksevan kentällä.misspönttöuuni kirjoitti:
Siis jotain outoahan siinä tapahtui,
tiukkojen farkkujen lisäksi :D
...ja näin pienen Maradonan hahmon juoksevan kentällä.Tuossa se vielä juutuubista niin voit hidastaa, pysäytellä jne:
https://www.youtube.com/watch?v=-ccNkksrflsHarmaaritari kirjoitti:
Messi on ihminen, ronaldo on kone, siinä se ero :D Mutta on se huikee peluri, 3 maalia yhteen peliin ei onnistu keltä vaan. siinä mielessä pertti on muuten tuossa analyysissään iha oikeassa että messi ei oo sellanen räiskyvä tyyppi joka sais muutkin innostettua hurmokseen niinko maradona että siinä mielessä Maradona on kyllä omaa luokkaansa kai.
https://www.youtube.com/watch?v=TGtWWb9emYISinä yrität villitä minua.
Laitonta laittaa tuollaset bongot soimaan ja Pitbullkin keikuttaa siinä per..berssonia.
(kasaa Brasilia-studiota valmiiksi)
Pizzapizzolaaatto on vaihtunut pompivaksi palloksi.
Luulen, että on lähdettävä suihkuun. Halusin olla vaihtopenkillä, mutta mut on otettu mukaan.misspönttöuuni kirjoitti:
Sinä yrität villitä minua.
Laitonta laittaa tuollaset bongot soimaan ja Pitbullkin keikuttaa siinä per..berssonia.
Luulen, että on lähdettävä suihkuun. Halusin olla vaihtopenkillä, mutta mut on otettu mukaan.Kakkosella äijiä pienissä pöksyissä, minä siirryin juuri sieltä pois, odottelen naisten kisaa
Sinä yrität villitä minua.
Luulen, että on lähdettävä suihkuun. Halusin olla vaihtopenkillä, mutta mut on otettu mukaan.Pitäähän meidän ny ellää mukana kun noin isot kisat, asiantuntevasti voidaan sitten analysoida pelejä niin kun kaikki muutkin muutama miljoonaa muutakin valmentaja-asiantuntijaa :)
- flowersreally
Ooh kaunis on kyllä vaimo, nätti ku mikä, oikein sopiva pariskunta siinä ai ai. :)
(naurua)Ronaldolla on kyllä aika täydellinen kroppa. Pään voisi vaihtaa.
Harmaaritari kirjoitti:
Tuossa se vielä juutuubista niin voit hidastaa, pysäytellä jne:
https://www.youtube.com/watch?v=-ccNkksrflsMitä sä teet. Sä laitat kattomaan mut jalkapalloa. Pausen kanssa.
Prkl menin vielä ja tuuletin vahingossa. Jonkun Maradonan takia. Ja kelasin pari kertaa takasin ja otin uudestaan.
Olihan se tuhannen taalan paikka.
Mut jooo, nyt rauhotu.
Mitä minä oikein touhuan.
Tilanne haltuun.
(istuu hämmentyneenä Maradona nokan edessä)Harmaaritari kirjoitti:
Pitäähän meidän ny ellää mukana kun noin isot kisat, asiantuntevasti voidaan sitten analysoida pelejä niin kun kaikki muutkin muutama miljoonaa muutakin valmentaja-asiantuntijaa :)
Et saa mua tähän.
(pyristelee vastaan)
Iltapäivä on livennyt ihan käsistä. Ei oo ennen pakotettu kattomaan futista.misspönttöuuni kirjoitti:
Mitä sä teet. Sä laitat kattomaan mut jalkapalloa. Pausen kanssa.
Prkl menin vielä ja tuuletin vahingossa. Jonkun Maradonan takia. Ja kelasin pari kertaa takasin ja otin uudestaan.
Olihan se tuhannen taalan paikka.
Mut jooo, nyt rauhotu.
Mitä minä oikein touhuan.
Tilanne haltuun.
(istuu hämmentyneenä Maradona nokan edessä)No niin, leivottiin susta sitten kisafani, kohta tölläät jokaisen pelin ja nythän ne tosipelit vasta alkaakin niin hyvin valittu ajankohta :)
Joo, rauhotu, mee sinne suihkuun, ehit käymeen ennen ku uruguay-portugali peli alkaa :Dflowersreally kirjoitti:
Ronaldolla on kyllä aika täydellinen kroppa. Pään voisi vaihtaa.
Se nykii enemmän tukkaa ku palloa, mitä olen pelissä nähnyt.
Ja kamerakuvakulma tuntuu olevan miehelle tärkeä. Mietin välillä, että miten se ehtii pelaamaan?
Vaiks ois hyvä kroppa, en ottais. Ei oo kiltti ja kunnollinen.Harmaaritari kirjoitti:
No niin, leivottiin susta sitten kisafani, kohta tölläät jokaisen pelin ja nythän ne tosipelit vasta alkaakin niin hyvin valittu ajankohta :)
Joo, rauhotu, mee sinne suihkuun, ehit käymeen ennen ku uruguay-portugali peli alkaa :DTshjäh.. :D
Mistä saa sellaisia räikkiä, mikä se oli, vuvuzela.
Ois mageeta vähän puhallella.
Mutta heippa, nyt suihkuun :)Harmaaritari kirjoitti:
Messi on ihminen, ronaldo on kone, siinä se ero :D Mutta on se huikee peluri, 3 maalia yhteen peliin ei onnistu keltä vaan. siinä mielessä pertti on muuten tuossa analyysissään iha oikeassa että messi ei oo sellanen räiskyvä tyyppi joka sais muutkin innostettua hurmokseen niinko maradona että siinä mielessä Maradona on kyllä omaa luokkaansa kai.
https://www.youtube.com/watch?v=TGtWWb9emYISinä lienet sen verta nuorempi että et ole nähnyt tai et muista Maradonan pelejä.
Maradona oli työjuhta suurella sydämellä, hän teki valtavasti työtä sijoittuakseen niin että hänelle saattoi syöttää, hän syötteli hyvin, hän haastoi vastustajaa ja teki täysin maagisia yksilösuorituksia harhauttelemalla vastustajat yksi toisensa perään kuutamolle.
Vaikka kirppu on teknisesti ehkä lähellä samaa tasoa, niin pelaaminen on aika kliinistä eikä hän ota vastuuta kuten Maradona teki.
Kun Maradona oli kentällä, peliä pelattiin siellä missä mestari oli, Messi osallistuu peliin vain ajoittain.- flowersreally
Se nykii enemmän tukkaa ku palloa, mitä olen pelissä nähnyt.
Ja kamerakuvakulma tuntuu olevan miehelle tärkeä. Mietin välillä, että miten se ehtii pelaamaan?
Vaiks ois hyvä kroppa, en ottais. Ei oo kiltti ja kunnollinen.No pään vaihtaminen ratkaisisi hiusongelmat.
Ehkä illalla ihailen hänen juoksuaan. Kyllä pizzaan yleisesti laitetaan ensin tomaattikastike, sen päälle muut. Savossa voi olla toisin.
- calamare.chocha
Älä yritäkään tunkea mitään mustekalareseptiikkaa tänne. Siihenhän se aasialainen viittaa. Lähempänä niitä ei olekaan. Eikä tarvitse tullakaan.
Mulla on vähän sellainen tuntuma, että voileipäkakkupa ei sulta onnistu.
Entä burgundinpata?
Ihan oleellisimmat ja vaikeimmat olivat jääneet listalta pois.
(merkitsee kirjaan pitkän miinuksen)Pönttö höppänä ei oo Laatokkaa kauempana käyny näemmä
"mustekala" eli kalmari mun vakisapuskaa Välimeren maissa
mie oon itekkii niit pyytäny samallaisel onkel, ku karjalaiset räkäkiiskilöit
appivainaa olj Koiviston evakko kalastaja ja ollu seilorinakii
sanoop, parmpii onku sultsiat ja Viipurin rinkelit
melkee yhtä makoist ku Pöntön ripsipiirakka (!)
https://www.hogarmania.com/cocina/recetas/aperitivos/201112/calamares-romana-13143.html Ananias kirjoitti:
Maradona johdatti keskinkertaisen Napolin Italian seria A:n mestariksi kaksi kertaa. Siinä on jotakin sellaista suuruutta mihin ei yllä eikä ole yltänyt kukaan muu minkään merkittävän jalkapallomaan ylimmällä sarjatasolla.Napoli kuten kaikki Serie A joukkueet siihen aikaan koostui lähes täysin italialaisista pelaajista. Tämän hetken Napolissa pelaa muutama Italialainen. Barcelonan pelaajia on nyt Messin lisäksi mm-kisoissakin vähintään avauskokoonpanon verran. Ylipäätään kovimpien sarjojen kovimmat joukkueet on nyt kovempia kuin 30 vuotta sitten. Yksittäisen pelaajan on vaikeampi dominoida.
Ronaldolla ja Messillä ei eilen ollut yhtä hyvää eikä varsinkaan sopivaa koneistoa tukenaan kuin on seurajoukkueessa, joten byebye supertähdille. Paremmat joukkueet jatkaa.
Tuohon yksittäisen pelaajan merkitykseen. Voisin ehdottaa että Ngolo Kante vei pari vuotta sitten Leicesterin Englannin valioliigan voittoon. Hän sai Mahrezin ja Vardyn yläpuolella näyttämään maailman huippuhyökkääjiltä ja toppariparin alapuolella valioliigan parhaimmmistolta. Kante pois ja kaikki ympärillä ovatkin paljon huonompia.
- Yrjö.Välitön
Hyi vittu.
- Alas.homojuusto
Homojuustoo hyi vittu.
- ghjkl
Ananaksen vois myös korvata ananiaksella, maistuis paremmalta.
Laita myös vähän banaania ja vesimelonia..
Hedelmät ei kuulu pizzaan. Leivokset on erikseen.Äläs ny, banaani vois olla jännä broitsun kanssa! Laittaisin sit ehkä jonkun currykastikkeen... Persikka toimii kans kanan kaverina. Eiks pitsaan saa laittaa ihan mitä vaan kaapista löytyy? Vai onko pitsalla ja pizzalla just tuo ero, että toiseen voi laittaa mitä vaan ja toiseen ei?
- ÄtmiToteaa
Ananas kuuluu ehdottomasti pizzaan, tuo sopivasti makeutta pizzaan ja sinihomejuusto taas tuo sopivaa suolaisuutta pizzaan.
Makunsa mukaan, tietty. Mut mä pidän jälkkärit erikseen..
Olihan sitä joku suklaapitsa/pizza myynnissä ja voi olla vieläkin...Pujottelihan siitä teki aloituksenkin, kukas muukaan..ei kuulemma ollut hyvää.Wwuwuw kirjoitti:
Olihan sitä joku suklaapitsa/pizza myynnissä ja voi olla vieläkin...Pujottelihan siitä teki aloituksenkin, kukas muukaan..ei kuulemma ollut hyvää.Suolainen, makea ja rasvainen on koukuttava sekoitus.
Keittoihinkin kun pyöräyttää lusikallisen hunajaa sekaan, niin maut korostuu ihan erilailla...Wwuwuw kirjoitti:
Olihan sitä joku suklaapitsa/pizza myynnissä ja voi olla vieläkin...Pujottelihan siitä teki aloituksenkin, kukas muukaan..ei kuulemma ollut hyvää.Pitsako se oli? Muistan kyllä et jonkun suklaajutskan ostin
Ananas kuuluisi pizzaan, jos sitä kasvaisi Italiassa. Kaikkea mitä löytyy Italiasta voi niiden mielestä laittaa pizzaan.
scrg kirjoitti:
Ananas kuuluisi pizzaan, jos sitä kasvaisi Italiassa. Kaikkea mitä löytyy Italiasta voi niiden mielestä laittaa pizzaan.
Suomessahan myytiin Berlusconi-pitsaa..
Miten olis muuten mansikka-kinkku-pitsa?
Mansikkakakkuun vois puolestaan laittaa vaikka lihapullia...- scrgulkona
Wwuwuw kirjoitti:
Suomessahan myytiin Berlusconi-pitsaa..
Miten olis muuten mansikka-kinkku-pitsa?
Mansikkakakkuun vois puolestaan laittaa vaikka lihapullia...Kaikki ainekset ei tietty tykkää kuumasta uunista. Mutta on mielestäni tyhmää rajata oman pizzansa täytteitä sen mukaan, mitä jossain Italiassa on perinteisesti käytetty. On sitä muitakin asioita keksitty Italiassa ja paranneltu sitten muualla.
Aidon italialaisen pizzan tekotavasta ja koostumuksesta on niin paljon erilaisia käsityksiä eri puolella Italiaakin. Aika monennäköistä esitystä on eteen ilmestynyt.
Kyllä minä pistän kepsuppia kun en tykkää niistä tomaattimöhkäleistä. Sekä paistan jauhelihan . Ei en tonnikalaa.
- ÄtmiToteaa
Tomaatti kastikkeessa ei ole möhkäleitä, kun päästää sen sauvasekoittajalla, tulee samettimaisen pehmeetä...
ÄtmiToteaa kirjoitti:
Tomaatti kastikkeessa ei ole möhkäleitä, kun päästää sen sauvasekoittajalla, tulee samettimaisen pehmeetä...
Täytyy sit sitä joskus kokeilla.
Tämä sopii tähänn ketjuun:
https://www.youtube.com/watch?v=0sCghw8QI0Y- Peffateatteri
Ajattelin huomenna paistaa flatbreadia, ja laittaa sisälle kanaa, tomaattia juustoa yms. asiaan kuuluvaa siis, ehkä jopa hickory smoky kastiketta 😋
- trollikka
Muuten hyvä, mutt jätä ananas pois, vaikka katkarapuja tonnikalan kanssa ja homejuuston kera ehdottomasti jotain juustoraastetta myös ja viimeistelyyn oreganoa! Kylmää teetä ruokajuomaksi. Kiitos, maistuis mullekin!
- misspizzauuni
Mie jätinkii Ananiaxen pois evakkoreest siehe Lotinapeltoo
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202042
- 1551946
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h261736Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue121053- 49961
- 85929
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23859- 112801
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell49773Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon32745