Ajaessa mukava olisi ollut Jumalanpalvelusta kuunnella, joku Tuomas messu tulikin, musiikki oli vielä ihan hyvää, mutta puheet oli ihan sitä liberaalihömppää, uskontunnustuksetkaan eivät kuulemma enää ole voimassa jne. Pakko oli laittaa radio kiinni. Harmittaa kun ei muualle tänään ehdi Jumalanpalvelukseen. Näin taas tänään.
Kiva olisi ollut Jumalanpalvelusta kuunnella
21
404
Vastaukset
- muitakin.on
Kuuntele Suviseuraraduota. Sieltä tulee koko ajan hyvää ohjelmaa, messu tosin on jo ehtoollisvaiheessa.
Deiltä tulee klo 12 saakka SRO:n messu. - voi.huh.huh
Missäköhän kohtaan noin on sanottu, että uskontunnustus ei ole enää voimassa.
Näin puhujan mielestä asia tuntui olevan, nyt on kuulemma uudenlaiset uskontunnustukset. En jaksanut kovin kauaa kuunnella.
- Ösösöö
Joku liberaalipappi on kirjoittanut uuden liberaalin uskontunnustuksen. Sillä voi tunnustaa uskon vaikka Koraalin Allahiin.
- voi.huh.huh
ArtoTTT kirjoitti:
Näin puhujan mielestä asia tuntui olevan, nyt on kuulemma uudenlaiset uskontunnustukset. En jaksanut kovin kauaa kuunnella.
Niin, että ei sanonut mutta sinusta tuntui.
ArtoTTT kirjoitti:
Minä en koskaan kuuntele Yleltä kuin uutiset ja joskus Kansanradion 🤓
Hengelliset kanavat on erikseen.- Epätietoisuutta
ArtoTTT kirjoitti:
Uskonto on eräällä tavalla muuttumatonta perinnettä. Uskontunnustus pitää sanoa samoin sanoin, kuin aikaisemminkin on sanottu, samoin muut jokaisessa jumalanpalveluksessa toistettavat rukoukset ja siunaukset. Samoin virret. Niiden pitää olla samat kuin isoisovanhempien aikaan.
Kaikkea on nyt uudistettu. Mikään ei käy. Mikä jää jäljelle uskonnosta? Enää ei kirkossa ole sitä samaa fiilistä kuin lapsuuden ajan kirkonmenoissa. Nyt pitää olla gospelia ja yksinlaulua, mutta ei vanhaa tuttua virttä, se on sävelletty uudelleen ja sanat muutettu.
Tavallaan ymmärrän ne vanhassa riippuvat seurakuntalaiset, jotka kauhistuvat naispappeutta ja uutta avioliittokäytäntöä.
Ristiriitaiselta tietysti tuntuu, että pitäisi perinteisesti tuomita paitsi naispapit, myös aviottomat äidit, homoseksuaalit, vierasuskoiset jne. Perinteisesti kirkko on ollut tuomitseva ja loukannut tasa-arvoa mielipiteillään. Kuitenkin kaipaamme sen muuttumattomuutta. Epätietoisuutta kirjoitti:
Uskonto on eräällä tavalla muuttumatonta perinnettä. Uskontunnustus pitää sanoa samoin sanoin, kuin aikaisemminkin on sanottu, samoin muut jokaisessa jumalanpalveluksessa toistettavat rukoukset ja siunaukset. Samoin virret. Niiden pitää olla samat kuin isoisovanhempien aikaan.
Kaikkea on nyt uudistettu. Mikään ei käy. Mikä jää jäljelle uskonnosta? Enää ei kirkossa ole sitä samaa fiilistä kuin lapsuuden ajan kirkonmenoissa. Nyt pitää olla gospelia ja yksinlaulua, mutta ei vanhaa tuttua virttä, se on sävelletty uudelleen ja sanat muutettu.
Tavallaan ymmärrän ne vanhassa riippuvat seurakuntalaiset, jotka kauhistuvat naispappeutta ja uutta avioliittokäytäntöä.
Ristiriitaiselta tietysti tuntuu, että pitäisi perinteisesti tuomita paitsi naispapit, myös aviottomat äidit, homoseksuaalit, vierasuskoiset jne. Perinteisesti kirkko on ollut tuomitseva ja loukannut tasa-arvoa mielipiteillään. Kuitenkin kaipaamme sen muuttumattomuutta.Liberaaliteologia on periaatteessa ihan toinen uskonto kuin kristinusko, todella surullista että kirkko ei ole valvonut omaa tilaansa vaan on päästänyt harhaopit toimimaan kirkon sisälle.
ArtoTTT kirjoitti:
Liberaaliteologia on periaatteessa ihan toinen uskonto kuin kristinusko, todella surullista että kirkko ei ole valvonut omaa tilaansa vaan on päästänyt harhaopit toimimaan kirkon sisälle.
Liberaalin ja konservatiivin uskon jakaa suhde Raamattuun Jumalan sanana ja sitä kautta suhteeseen Jumalaan ja Jeesukseen.
Liberaali päättää itse mikä on totta.
Konservatiivi uskoo, että Jumala on sen päättnyt ja ilmoittaa sen sanassaan Raamatussa.- Earl.Wax
ArtoTTT kirjoitti:
Terve tuloa (katoliseen) kirkkoon.
Toiset tunnustavat uskovansa johonkin ja toiset sanoo, ettei usko mihinkään.
Radiokanavissa on se "vika", että siellä ei aina tule sellaista ohjelmaa, joka sopii omaan ajatusmaailmaan.
- Jumalatonmedia
Uskovien kohdalla näin on asia. Pelkkää jumalatonta disinformaatiota suolletaan.
Jumalatonmedia kirjoitti:
Uskovien kohdalla näin on asia. Pelkkää jumalatonta disinformaatiota suolletaan.
Ei kannata siinä tapauksessa radioita avata.
Kauheaa! 😢
Radio on meillä auton vähiten käytetty varuste, tuossa autossa en ole kuunnellut sitä luultavasti koskaan eikä kotona ole esillä edes radiota (jossain komerossa tai varastossa varmaan on) kun ei vaan pysty kuuntelemaan.
Minä kuuntelin radiota yhdessä vaiheessa, vaikka en kuunnellut kyllä sieltä mitään jumalanpalveluksia. Musiikkia ja sen semmoista tuli kuunneltua, mutta nyt YouTube on syrjäyttänyt minulla radion. Sieltä olen tänään kuunnellut virsiä ja hengellisiä lauluja.
Nimen mukaan olet siis ateisti, mutta miksi olet täällä kirjoittelemassa?
Itse kävin tänään vähän myöhässä jumalanpalveluksessa ja sinne menin sen takia, että uskon. En kuuntele koskaan radiosta jumalanpalveluksia, mutta joskus televisiosta katson.Faith.Hope.Love kirjoitti:
Minä kuuntelin radiota yhdessä vaiheessa, vaikka en kuunnellut kyllä sieltä mitään jumalanpalveluksia. Musiikkia ja sen semmoista tuli kuunneltua, mutta nyt YouTube on syrjäyttänyt minulla radion. Sieltä olen tänään kuunnellut virsiä ja hengellisiä lauluja.
Nimen mukaan olet siis ateisti, mutta miksi olet täällä kirjoittelemassa?
Itse kävin tänään vähän myöhässä jumalanpalveluksessa ja sinne menin sen takia, että uskon. En kuuntele koskaan radiosta jumalanpalveluksia, mutta joskus televisiosta katson.Radiota olen kuunnellut aktiivisemmin silloin kun Radio Mafialta tuli Gösta Sundqvistin käsikirjoittama Koe-eläinpuisto. Enpä juuri sen jälkeen pl. ulkomaiset musiikkipainotteiset nettiradiot silloin tällöin.
Kyllähän autossa musiikki tietenkin soi, se vain tulee Spotifystä tai kännykästä ilman mainoksia ja valinnanvapaudella. Kotonakin soi paljon, hiljaa taustalla vaikkei varsinaisesti kuunnella ja joka huoneessa paskahuusia lukuunottamatta. Laajensin kesän alkaessa monihuonejärjestelmän kattamaan parvekkeenkin, se kun on kesäolohuone.
TV on kiinni ellei sitä nimenomaan katsota ja eipä me sitä hirveästi katsota.
Täällä ihmettelen ja kirjoittelen kun tämä touhu on niin äärimmäistä :D Asiat viedään ihan äärimmäisyyksiin saakka tai ainakin liki. Aivan kuin Koe-eläinpuistossakin joka oli kuitenkin kuvitteellista älyvapailua ja sekoilua. Täällä todellista elämää.
Tavallaan palsta on kurkistus maailmaan johon en missään törmää omassa elämässäni. Kaikkein jyrkimpien fundamentalistien ajatusmaailma on niin kaukana omastani kuin vai voi ja olen kyllä yrittänyt saada jostakin juonen päästä kiinni ja ymmärtää. Ei vain onnistu. Sellaisen rajan takana jonka ylittäminen ei onnistu.
Eniten hämmästyttää se kuinka simppeliin muotoon kaikki asiat näköjään voidaan pukeakaan. Hyvin monimutkaisetkin, on/off-kytkimen tapaan asioilla on vain kaksi mahdollista tilaa. Ja jompikumpi niistä on absoluuttinen totuus ja toinen absoluuttinen epätotuus.a-teisti kirjoitti:
Radiota olen kuunnellut aktiivisemmin silloin kun Radio Mafialta tuli Gösta Sundqvistin käsikirjoittama Koe-eläinpuisto. Enpä juuri sen jälkeen pl. ulkomaiset musiikkipainotteiset nettiradiot silloin tällöin.
Kyllähän autossa musiikki tietenkin soi, se vain tulee Spotifystä tai kännykästä ilman mainoksia ja valinnanvapaudella. Kotonakin soi paljon, hiljaa taustalla vaikkei varsinaisesti kuunnella ja joka huoneessa paskahuusia lukuunottamatta. Laajensin kesän alkaessa monihuonejärjestelmän kattamaan parvekkeenkin, se kun on kesäolohuone.
Täällä ihmettelen ja kirjoittelen kun tämä touhu on niin äärimmäistä :D Asiat viedään ihan äärimmäisyyksiin saakka tai ainakin liki. Aivan kuin Koe-eläinpuistossakin joka oli kuitenkin kuvitteellista älyvapailua ja sekoilua. Täällä todellista elämää.
Tavallaan palsta on kurkistus maailmaan johon en missään törmää omassa elämässäni. Kaikkein jyrkimpien fundamentalistien ajatusmaailma on niin kaukana omastani kuin vai voi ja olen kyllä yrittänyt saada jostakin juonen päästä kiinni ja ymmärtää. Ei vain onnistu. Sellaisen rajan takana jonka ylittäminen ei onnistu.
Eniten hämmästyttää se kuinka simppeliin muotoon kaikki asiat näköjään voidaan pukeakaan. Hyvin monimutkaisetkin, on/off-kytkimen tapaan asioilla on vain kaksi mahdollista tilaa. Ja jompikumpi niistä on absoluuttinen totuus ja toinen absoluuttinen epätotuus.Jännää, me olemme ihan samasta syystä tällä palstalla 😉
a-teisti kirjoitti:
Radiota olen kuunnellut aktiivisemmin silloin kun Radio Mafialta tuli Gösta Sundqvistin käsikirjoittama Koe-eläinpuisto. Enpä juuri sen jälkeen pl. ulkomaiset musiikkipainotteiset nettiradiot silloin tällöin.
Eniten hämmästyttää se kuinka simppeliin muotoon kaikki asiat näköjään voidaan pukeakaan. Hyvin monimutkaisetkin, on/off-kytkimen tapaan asioilla on vain kaksi mahdollista tilaa. Ja jompikumpi niistä on absoluuttinen totuus ja toinen absoluuttinen epätotuus.a-teisti: "Eniten hämmästyttää se kuinka simppeliin muotoon kaikki asiat näköjään voidaan pukeakaan. Hyvin monimutkaisetkin, on/off-kytkimen tapaan asioilla on vain kaksi mahdollista tilaa. Ja jompikumpi niistä on absoluuttinen totuus ja toinen absoluuttinen epätotuus."
Lapsena minua ärsytti kerran se, että Henrik von Wright teki jostain monimutkaisesta asiasta yksinkertaisen ja esitti sen televisiossa. Lapsuudesta jäi mieleen se, että joku menestynyt logiikko voi esittää monimutkaisen asian selkiytettynä. Tietysti täällä kirjoitajat eivät ole samaa tasoa ja eivät ole saaneet von Wrightin tai Jaakko Hintikan tapaa logiikasta filosofian "Nobel-palkintoa". Eli joku oikein fiksu voi esittää monimutkaiset asiat jonkinlaisina faktoina, totuuksina. Ehkä täällä kirjoittavilla on monesti uskon tai maailmankatsomuksellisesten seikkojen takia selkeä kuva siitä, mikä on fakta ja totuus: esimerkiksi Jeesus kuoli kristillä ja sovitti kuolemallaan maailman synnin, jotta kaikilla olisi mahdollisuus pelastua/Jumala on luonnut maailman/Raamattu on Jumalan vaikutuksesta syntynyt teos? Näitäkö et hyväksy - ilmeisesti ei myöskään von Wright ja Jaakko Hintikka totuuksina?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Georg_Henrik_von_Wright
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaakko_Hintikka
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus
Itse vaan pidän viimeistä Jumalan kolmantena persoonana. Sen takia käyn kuuntelemassa jumalanpalveluksissa Sanaa. Lisäksi pakon edessä kuuntelesin jumista myös radiosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1368019- 615961
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813352Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73103Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101728Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2131719Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3431453Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141