Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

PUSSIKUURILAISET 2.7. Vko 9.

Sissiv

Tukiryhmä ateriakorvikkeilla laihduttaville.
Tervetuloa mukaan entiset ja uudet.
Myös osanutraajat sopii mukaan.

Koettakaamme ohittaa trollit reagoimatta, koska vastaaminen trollille pidentää ketjua turhaan.
Tsemppiä alkavalle viikolle 👍

Terkuin Sissivaihde 😀

80

2565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sissiv

      Mulla paino sama kuin viime ma.
      68.8.

    • Paino tänään 71,5 eli eilisestä - 0,5 kg.

    • Kelpaako

      Lämminkuppikeitto.

    • Höpöhöpöä

      Keveneekö muukin kuin kukkaro kuurilaisilla?

    • hpv27

      Aika näppärä aine se Nutilis. Sillä saa pirtelön paksuuntumaan kiisselikisi. Rakenne ei ole niin hyvä kun toivoisi mutta jos jättäisi jääkaappiin pariksi tunniksi niin todennäköisesti paranee. Toiminee hyvin salaatinkastikkeen kanssa kun modifioitua tärkkelystä käytetään niissä paljon.

      • Sissiv

        Toisikohan se vähän vaihtelua näihin pöperöihin?
        Saisikohan vaikka pirtelöstä ihan vanukastyyppistä, jota voisi lusikalla syödä?


      • hpv27
        Sissiv kirjoitti:

        Toisikohan se vähän vaihtelua näihin pöperöihin?
        Saisikohan vaikka pirtelöstä ihan vanukastyyppistä, jota voisi lusikalla syödä?

        Aikalailla tuli vanukasta. Tosin kaupasta saa valmista proteiinivanukasjauhetta.


    • Kuitua

      Ostakaa psylliumia. Kyllä turpoaa.

    • Hoikemmaksi-18

      Aamu paino 99,5kg eli sadalta taittui selkä 😁
      Tästä on hyvä jatkaa varsinkin kun mielikin on parempi ✌️ Jännä nähdä mitä toi paino keksii et jatkuuko laskeminen vai alkaako jumittaa 😬 mut kerrankin hyvä maanantai 😊

    • Nimimerkkion

      Jei :) ..housut, jotka ovat viimeisen vuoden tuntuneet tiukoilta ja epämukavilta oli tänään jopa hiukan löysät vyötäröltä, paksu paita mahtui väliin eikä kiristä. Parin hankalan päivän jälkeen tämä kyllä vahvistaa päätöstä jatkaa pusseilla 😀.

      Tänään tasan 6.5 kg pudonnut painoa vajaassa neljässä viikossa.

    • hpv27

      Itsellä saattaa täysnutraus siirtyä. Sataa vettä ja ateriakorvikkeet saapuvat postiin illalla enkä tiedä viitsinkö kävellä sateessa 5 km postiin.

    • Hoikemmaksi-18 : Onneksi olkoon. Nyt seuraavaa tavoitetta kohden.

      Nimimerkkion : Hieno homma. Itselläni käytössä ollut pitkät housut jotka vyötäröltä löysät,mutta reisistä sopivat. Mä en tykkää ostaa pitkiä housuja just tämän takia.

      • hpv27

        Hyvä että muillakin on vaateongelmia. Itselle ongelmallisimmat ovat pukupaidat.49 hoikka saattaisi sopia parhaiten mutta niitä ei saa muuten kuin teettämällä.


    • Paino tänään 71 kg eli eilisestä - 0,5 kg. Huomenna tulee viikko täyteen.

    • Sissiv

      Hoikemmaksi- 18: ✌👌😀
      Nimimerkkion: Hyvästit tuolle kilomäärälle alle kuukaudessa 😮👌👍😄

      68 👌

      Kaksi kuukautta ja kymmenen kiloa! Ei tuo mikään älyttömän nopea vauhti ole. Ja on kyllä viimeiset kolme viikkoa ja siksakannut niin, että hermoja kiristelly 😥 Tässä nyt kärsivällisyys palkittu.

      Juu ja ei mitään näkemiin. Ihan vaan hyvästi. Ei tule ikävä! En edes ymmärrä, miten nuo päästin käymään!

      Mutta saa tämä vielä jatkua. Se on heti 2-3 kiloa, vaikka kuinka kevyesti alkaisi syödä. Ja saattaa muutenki jo huomenna olla taas isompi lukema.
      Ei totu nousahtamisiin, mutta tajuaa silti, että niitä tulee.

      Senttejä en ole hirveästi mittanauhalla mitannut, kun olen vaatteista nähnyt suuntia.

      Tsemppiä myös pussikuuri ja hpv27 👍

      Näissä ateriakorvikepusseissa on yllättävän paljon kuitua! Suoli toimii, ei tarvitse psylliumia.

      Lämminkuppikeittojen ravintoarvoista en tiedä, mutta arvelen, että eivät sisällä riittävästi protskuja ja vitskuja. Ja eikös ne ole aika hintavia?

      Minkäpä se lompakko ohenee pusseillessa, kun kortilla maksaa? 🙄

      Jos joku lukee näitä ja miettii aloittamista (itse tein niin) sanoisin, että kyllä kannattaa aloittaa heti eikä siirtää asiaa.

      Täällä on nyt niin hyvä porukka, että selviää ekasta viikostakin. Ja trolleista.

      Olisi tosi rankkaa yksin pakertaa!
      Että kiitos taas teille, jauhejengi 🤗

      • hpv27

        Pussikeitoissa ei ole tarpeeksi ravinteita ja aivan hirvittävästi suolaa. Hernekeitto on aika ok kun siinä on jonkin verran proteiinia mutta siinä on myös rasvaa. Sopii kylläkin hyvin ylläpitovaiheeseen.

        Maailmassa on vaikka kuinka paljon laihduttajalle/painon ylläpitäjälle sopivia keittoja. Itse siirryn kyllä hyvin keittopohjaiselle ravinnolle jahka pääsen/joudun eläkkeelle. Ideana noissakin joko kuoria rasva pois tai käyttää valmiiksi vähärasvaista proteiinia ja pitää riittävästä proteiinin saannista kiinni väkärasvaisilla/ekologisilla proteiinilla.

        Tuo 10 kg ja 2 kk on kyllä ihan maksimivauhti laihtumisessa vaikka laskisi 2 kg lisää nestettä pussittelun jälkeen.

        Itse en pysty täysnutraamaan kuin loman aikana kun punttisalitreeni kulkee huonosti ja sitten pussittelu pitää sijoittaa tiukasti sen ympärille.


      • Sissiv
        hpv27 kirjoitti:

        Pussikeitoissa ei ole tarpeeksi ravinteita ja aivan hirvittävästi suolaa. Hernekeitto on aika ok kun siinä on jonkin verran proteiinia mutta siinä on myös rasvaa. Sopii kylläkin hyvin ylläpitovaiheeseen.

        Maailmassa on vaikka kuinka paljon laihduttajalle/painon ylläpitäjälle sopivia keittoja. Itse siirryn kyllä hyvin keittopohjaiselle ravinnolle jahka pääsen/joudun eläkkeelle. Ideana noissakin joko kuoria rasva pois tai käyttää valmiiksi vähärasvaista proteiinia ja pitää riittävästä proteiinin saannista kiinni väkärasvaisilla/ekologisilla proteiinilla.

        Tuo 10 kg ja 2 kk on kyllä ihan maksimivauhti laihtumisessa vaikka laskisi 2 kg lisää nestettä pussittelun jälkeen.

        Itse en pysty täysnutraamaan kuin loman aikana kun punttisalitreeni kulkee huonosti ja sitten pussittelu pitää sijoittaa tiukasti sen ympärille.

        Mullahan ei mitään tavoitteellista liikuntaa ole ollut, että tämä pussijuttu sopii siksi hyvin.

        Ehkä vähän askel keventynyt ja muutenkin aktiivisempi olo.

        Ajoittain edelleen järjetöntä stressiä, mutta tässä yritän opetella käsittelemään sitä jollain muulla kuin sokerikoomalla!

        Eipä uskoisi, että entinen sokeriherkkujen suurkuluttaja pystyy ohittamaan karkkihyllyt vaivattomasti!


      • hpv27
        Sissiv kirjoitti:

        Mullahan ei mitään tavoitteellista liikuntaa ole ollut, että tämä pussijuttu sopii siksi hyvin.

        Ehkä vähän askel keventynyt ja muutenkin aktiivisempi olo.

        Ajoittain edelleen järjetöntä stressiä, mutta tässä yritän opetella käsittelemään sitä jollain muulla kuin sokerikoomalla!

        Eipä uskoisi, että entinen sokeriherkkujen suurkuluttaja pystyy ohittamaan karkkihyllyt vaivattomasti!

        Itse yritin aikoinani laihduttaa liikunnalla. Ei onnistunut mutta merkittävä määrä läskiä muuttui lihakseksi. Nytkin rasva% on ollut 26 eli liian paljon mutta ei kauhean paljon varsinkaan kun ylipainnoa on 110 kg - 83 kg eli 27 kg. Aika isoilla painoilla ja pitkillä sarjoilla mennään.

        Itsellä nuo SSRI-lääkkeet tehosivat hyvin stressiin. Painovaikutuksesta ei ole tietoa mutta ainakaan en ole omasta mielestäni syönyt enempää.

        Sokeriherkkuja ja alkoholia koskee pitkälti sama eli monelle on helpompaa olla kokonaan ilman kuin säännöstellä. Itsellä kyllä alkoholi vie ruokahalun. Kallista se kyllä on.

        Lähden kuitenkin hakemaan sen ihmekeittiöhärvelin, ateriakorvikkeet ja salaattiaineksia ym..


    • sissivaihde : Mutta sä sait sen 10 kiloa pois. Ja se on hyvä saavutus, vaikka siihen meni aikaa. Mä ajattelin, että torstaina haen yhen 25 pussin paketin lisää. Sit olis kolmeksi viikoks pirtelöitä. Meinaatko vielä jatkaa pusseilla?

      • Sissiv

        Kiitos tsempistä, pussikuuri!

        Kyllä minä näillä pusseilla jatkan. On riittävän yksinkertaista mulle. Ei tarvitse säätää mitään.

        Tomaattia ja jotain salaatinlehtiä syön lisäksi, mutta yllättävän pieniä määriä.

        Sinä tulit mukaan alusta asti avoimena ja kannustavana, että erityiskiitos sulle.

        Nyt, kun sai tuon 10 kiloa pienemmän lukeman, tuntuu, että ei se 65 niin kaukana ole. Vaikka alussa se vaikutti täysin mahdottomalta.

        Minä tässä jännällä odotan, että mitä sulle siellä polilla sanotaan. Käsketäänkö välittömästi häipyä tällaisista porukoista?

        Toisaalta, jos saat sieltä hyviä ohjeita normisyömiseen, niin mun puolesta niistäkin sopii kirjoitella. Eihän meistä kukaan voi loppueläämäänsä jatkaa jauhepusseilla!

        On varmasti kaikille oma hommansa sopeutua normisyömiseen, kun on sen aika.

        Luin tuossa vanhoja ketjuja. Kyllä se eka viikko oli mulle vaikea! Ja on ollut sen jälkeen hankalampia ja helpompia päiviä.

        Aika hyvin olen pysynyt tässä. Luultavasti pelko, että pitäisi aloittaa alusta, pitää minut ruodussa.

        Toivon sulle nyt kärsivällisyyttä, että todellakin selätät tuon 7-luvun! Saattaa hujahtaa helposti ohi, mutta voi olla useamman viikon sahausta.


      • Sissiv kirjoitti:

        Kiitos tsempistä, pussikuuri!

        Kyllä minä näillä pusseilla jatkan. On riittävän yksinkertaista mulle. Ei tarvitse säätää mitään.

        Tomaattia ja jotain salaatinlehtiä syön lisäksi, mutta yllättävän pieniä määriä.

        Sinä tulit mukaan alusta asti avoimena ja kannustavana, että erityiskiitos sulle.

        Nyt, kun sai tuon 10 kiloa pienemmän lukeman, tuntuu, että ei se 65 niin kaukana ole. Vaikka alussa se vaikutti täysin mahdottomalta.

        Minä tässä jännällä odotan, että mitä sulle siellä polilla sanotaan. Käsketäänkö välittömästi häipyä tällaisista porukoista?

        Toisaalta, jos saat sieltä hyviä ohjeita normisyömiseen, niin mun puolesta niistäkin sopii kirjoitella. Eihän meistä kukaan voi loppueläämäänsä jatkaa jauhepusseilla!

        On varmasti kaikille oma hommansa sopeutua normisyömiseen, kun on sen aika.

        Luin tuossa vanhoja ketjuja. Kyllä se eka viikko oli mulle vaikea! Ja on ollut sen jälkeen hankalampia ja helpompia päiviä.

        Aika hyvin olen pysynyt tässä. Luultavasti pelko, että pitäisi aloittaa alusta, pitää minut ruodussa.

        Toivon sulle nyt kärsivällisyyttä, että todellakin selätät tuon 7-luvun! Saattaa hujahtaa helposti ohi, mutta voi olla useamman viikon sahausta.

        Kiitos itsellesi, että aloitit ketjun. Itse olen aloitellut nutrilettketjuja,mutta kukaan ei ikinä ole ollut pusseilla ja sain palkkää paskaa niskaani. Kun ei ole ollut vertaistukea niin ne kuurit on kaatuneet nopeasti. Tämä ketju on kyllä ollut tarpeellinen itselleni. Vaikka kaverit tietää kuuristani,niin se ei ole sama asia kuin vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa.

        Viikon kuluttua kun on tosiaan se aika sh-polille,niin kyllä mä tulen sanomaan, että olen täällä kirjoitellut. Jos tulee sellainen väli että pääsen sanomaan. Jos mulle sanotaan että ala täsmäsyömään, niin tulen sanomaan yrrittäneeni sitä viime syksynä huonolla menestyksellä. Jos mä pystyisin täsmäsyömiseen niin emmä ois pussikuurilla tai ylipäänsä hakenut apua taholta joka toivon mukaan ymmärtää mun ongelman. Tiedän miten syödään oikein, mutta se nälän jääminen ja kylläisyyden puuttuminen ihmetyttää. Silloin kun mä syön normaalisti, niin mä syön mielestäni proteiinia riittävästi ja joka aterialla.

        Se että ajattelee jo seuraavaa ateriaa just syömisen lopetettua on kiduttavaa. Just sen nälän jäämisen takia,vaikka mä oisin syönyt miten paljon vaan.

        Kyllä mä aion sanoa juurikin tästä etten mä voi olla lopun ikääni pussikuurilla. Mulla on nyt ollut viimenen vuosi todella stressaavaa,kun vuorotellut sen syömisen ja pussien kanssa. Ei tämä pusseilu ole helppoa,kun ei ole saanut terveydenhuollon puolelta hyväksyntää. Jos mulle sanotaan että kokeile sitä täsmäsyömistä uudelleen, niin mä voin sanoa ettei se onnistu tällä hetkellä. Pitää saada ensin selvyys mistä tämä jatkuva nälkä johtuu. Ja miten pääsen eroon siitä noidankehästä. Eli siitä että syöminen aiheuttaa ahdistuneisuutta ja syyllisyyttä, joka johtaa sit siihen ahmintaan,joka aiheuttaa taas ahdistusta. Tämäkin on yksi ongelma. Olenkin tässä täällä kirjoittanut.

        Tänään kun paino oli 71 kiloa niin vähän pelottaa, että paino jumittuu taas siihen 70 kiloon. Mutta saa nähä. Kärsivällisyyttä se vaatii. Mulla on nyt parempi aika onnistua,kun en ole menossa ystävälle kylään varmaan kuin elokuussa,niin ei pitäis tulla houkutuksia alkaa mässäilee. Kyllä se mun ystävä saa kuunnella näitä pussihöpinöitä. Soitellaan melkein päivittäin.

        Kiitos tsempistä.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Kiitos itsellesi, että aloitit ketjun. Itse olen aloitellut nutrilettketjuja,mutta kukaan ei ikinä ole ollut pusseilla ja sain palkkää paskaa niskaani. Kun ei ole ollut vertaistukea niin ne kuurit on kaatuneet nopeasti. Tämä ketju on kyllä ollut tarpeellinen itselleni. Vaikka kaverit tietää kuuristani,niin se ei ole sama asia kuin vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa.

        Viikon kuluttua kun on tosiaan se aika sh-polille,niin kyllä mä tulen sanomaan, että olen täällä kirjoitellut. Jos tulee sellainen väli että pääsen sanomaan. Jos mulle sanotaan että ala täsmäsyömään, niin tulen sanomaan yrrittäneeni sitä viime syksynä huonolla menestyksellä. Jos mä pystyisin täsmäsyömiseen niin emmä ois pussikuurilla tai ylipäänsä hakenut apua taholta joka toivon mukaan ymmärtää mun ongelman. Tiedän miten syödään oikein, mutta se nälän jääminen ja kylläisyyden puuttuminen ihmetyttää. Silloin kun mä syön normaalisti, niin mä syön mielestäni proteiinia riittävästi ja joka aterialla.

        Se että ajattelee jo seuraavaa ateriaa just syömisen lopetettua on kiduttavaa. Just sen nälän jäämisen takia,vaikka mä oisin syönyt miten paljon vaan.

        Kyllä mä aion sanoa juurikin tästä etten mä voi olla lopun ikääni pussikuurilla. Mulla on nyt ollut viimenen vuosi todella stressaavaa,kun vuorotellut sen syömisen ja pussien kanssa. Ei tämä pusseilu ole helppoa,kun ei ole saanut terveydenhuollon puolelta hyväksyntää. Jos mulle sanotaan että kokeile sitä täsmäsyömistä uudelleen, niin mä voin sanoa ettei se onnistu tällä hetkellä. Pitää saada ensin selvyys mistä tämä jatkuva nälkä johtuu. Ja miten pääsen eroon siitä noidankehästä. Eli siitä että syöminen aiheuttaa ahdistuneisuutta ja syyllisyyttä, joka johtaa sit siihen ahmintaan,joka aiheuttaa taas ahdistusta. Tämäkin on yksi ongelma. Olenkin tässä täällä kirjoittanut.

        Tänään kun paino oli 71 kiloa niin vähän pelottaa, että paino jumittuu taas siihen 70 kiloon. Mutta saa nähä. Kärsivällisyyttä se vaatii. Mulla on nyt parempi aika onnistua,kun en ole menossa ystävälle kylään varmaan kuin elokuussa,niin ei pitäis tulla houkutuksia alkaa mässäilee. Kyllä se mun ystävä saa kuunnella näitä pussihöpinöitä. Soitellaan melkein päivittäin.

        Kiitos tsempistä.

        En usko että tuomitsevat pussittelua. Tärkeää olisi päästä kiinni siihen psyykkeeseen/fysiologiaan eikä ehdottaa toimimatonta keinoa (tuo kuuluu itse asiassa ravitsemusterapeutille vaikka liki jokainen kyllä tietää kuinka pitäisi syödä ja juoda).

        Pussittelun huono puoli on siinä ettei sillä voi olla loppuelämäänsä. Ehkä 5:2 tai osanutraus on ratkaisu tai sitten oleellisesti kevyempi lounas.

        Ei täsmäsyöminen toimi minullakaan eli minulle sopii kevyt aamiainen, iso lounas ja kevyt iltapala. Muuten menee ylensyömiseksi ja tuosta jää hiukan varaa herkutteluunkin.


      • hpv27 kirjoitti:

        En usko että tuomitsevat pussittelua. Tärkeää olisi päästä kiinni siihen psyykkeeseen/fysiologiaan eikä ehdottaa toimimatonta keinoa (tuo kuuluu itse asiassa ravitsemusterapeutille vaikka liki jokainen kyllä tietää kuinka pitäisi syödä ja juoda).

        Pussittelun huono puoli on siinä ettei sillä voi olla loppuelämäänsä. Ehkä 5:2 tai osanutraus on ratkaisu tai sitten oleellisesti kevyempi lounas.

        Ei täsmäsyöminen toimi minullakaan eli minulle sopii kevyt aamiainen, iso lounas ja kevyt iltapala. Muuten menee ylensyömiseksi ja tuosta jää hiukan varaa herkutteluunkin.

        Sama homma kun pussikuurilla! Mä oon itse terveydenhoitaja ja tiedän tasantarkkaan miten syödä oikein, mutta mun paino vaan tuntuu junnaavan ja enemmän psyykestä kiinni. Joko en syö yhtään tai liikaan. Ja ne hiilarit. Ku ahdistaa ni mässää ja sit ahdistaa tuplasti lisää. Ja kun on iloinen, niin mässää ja sit myöhemmkn ahdistaa. Mulla tänään aika ravitsemusterapeutille juurikin siitä että miten tämän puserruksen jälkeen osaan käsitellä tunteisiin takertuneen syömisen. Varsinkin nyt kun on saikulla niin päivä pyörii sen ympärillä että koska voi syödä 😂 tää pussittelu sopii just nyt, koska aina ku yritän keskittyä kaikkiin proteiineihin, rasvoihin ja kaloreihin, menen jokseenkin sekaisin ja luovutan lopulta. Ja hektinen elämä rajoittaa minua henk. Koht. Suunnittelemasta etukäteen kaiken, en osaa ja sitten nälkäisenä ja äkäisenä sortuu.

        Ja sitten vielä se, että tämä ketju on mulle myös tärkeä tukiverkko! Mun puoliso tietysti tukee, mutta jotenkin nolottaa kertoa muille... Ja on kaiken maailman grilli-iltoja yms ja sit oon jollain pussidieetillä ja nauretaan päin naamaa😂


      • hpv27
        MinnaJ kirjoitti:

        Sama homma kun pussikuurilla! Mä oon itse terveydenhoitaja ja tiedän tasantarkkaan miten syödä oikein, mutta mun paino vaan tuntuu junnaavan ja enemmän psyykestä kiinni. Joko en syö yhtään tai liikaan. Ja ne hiilarit. Ku ahdistaa ni mässää ja sit ahdistaa tuplasti lisää. Ja kun on iloinen, niin mässää ja sit myöhemmkn ahdistaa. Mulla tänään aika ravitsemusterapeutille juurikin siitä että miten tämän puserruksen jälkeen osaan käsitellä tunteisiin takertuneen syömisen. Varsinkin nyt kun on saikulla niin päivä pyörii sen ympärillä että koska voi syödä 😂 tää pussittelu sopii just nyt, koska aina ku yritän keskittyä kaikkiin proteiineihin, rasvoihin ja kaloreihin, menen jokseenkin sekaisin ja luovutan lopulta. Ja hektinen elämä rajoittaa minua henk. Koht. Suunnittelemasta etukäteen kaiken, en osaa ja sitten nälkäisenä ja äkäisenä sortuu.

        Ja sitten vielä se, että tämä ketju on mulle myös tärkeä tukiverkko! Mun puoliso tietysti tukee, mutta jotenkin nolottaa kertoa muille... Ja on kaiken maailman grilli-iltoja yms ja sit oon jollain pussidieetillä ja nauretaan päin naamaa😂

        Minulla hiilihydraatti ei ole ongelma. Syön pääasiassa terveellisiä hiilihydraatteja (ts. täysjyväleipää, täysjyväpastaa, kasviksia,palkokasveja ja hedelmiä). Ainut pahe tuolla rintamalla on risotto mutta pystyn pitämään siinäkin annoskoon pienenä. Yritän normaalisti syödä noin 150-200 g hiilihydraattia päivässä kun fysiologinen tarve on noin 150 g ja liikunta vie vielä jonkun verran sitä. Proteiinin määrän yritän pitää 100 g tietämissä. Noitten arvioiminen sujuu suhteellisen helposti. Itsellä on ravitsemuspuolella suurin ongelma olut.

        Grilli-iltoina voi minusta hiukan joustaa. Esimerkiksi marinoitu broilerin rinta on aika hyvää (leikataan kahteen osaan paksuussuunnassa ja nuijitaan ja marinoidaan [worchesterhirekastike ja soija ja muita mausteita]) ja grillattuja kasviksia. Jättää vaan ne makkarat ja kaslerit syömättä.

        Itse en juurikaan välitä muiden mielipiteistä tässäkään suhteessa. Täysnutraus vaan ei onnistu muuten kuin näin kesälomalla kun punttisalitreeni ei oikein vedä enkä hirveästi halua lihashukkaa.


    • Minna-nutraaja

      Heippa! Mulla alkaa vlcd täysnutrausprokkis huomenna, kun tänään tupsahtavat pussukat kotiin. Lähtötilanne 167cm ja 83kg.paino selaillut aina vähän siellä ja täällä. Hommaa vaikeuttaa että olen vielä 2 viikkoa keppien kanssa polvileikkauksesta, mutta pikkuhiljaa pääsee taas liikkumaan normaalisti!

      Montako viikkoa ajattelitte nutrata? 🙂

      • Sissiv

        Tervetuloa porukkaan!

        Itse en ole hirveästi suunnittelut nutrausaikaa. Jos ei ole ongelmia niin kyllä tässä tulee varmaan vielä kuukausi nutrailtua.
        Ja sen jälkeen osanutraus.


      • Itse ajattelin nutrata kunnes paino on alle 65 kilon. Vaikka tavoitepaino on 65 kiloa niin se syömisen aloittaminen jo nostaa painoa, niin sen takia pari kiloa alle tuon tavoitepainon.Joten kyllä tässä menee useampi viikko vielä. Vaikea arvioida,koska se paino voi jumittua jossain vaiheessa pidemmäksi aikaa.


      • Kiva! Siis mä maistoin nyt ekaa kertaa suklaashakea, aloitin tänään siis prokkiksen pusseilla vaikka vajailla kaloreilla mennyt jo muutaman päivän. Tuliko teille sellaista oloa että tämähän on oikeesti aika ällöä, ja miten voisin näitä syödä monta viikkoa, lentääköhän laatta 😱 mulla käytössä siis nutrilett, ootteko sekoitelleet merkkejä? Vaikeaa kun mulla on nyt noi VLCD:T käytössä, että onko niitä myös muita 😂😂


      • hpv27
        MinnaJ kirjoitti:

        Kiva! Siis mä maistoin nyt ekaa kertaa suklaashakea, aloitin tänään siis prokkiksen pusseilla vaikka vajailla kaloreilla mennyt jo muutaman päivän. Tuliko teille sellaista oloa että tämähän on oikeesti aika ällöä, ja miten voisin näitä syödä monta viikkoa, lentääköhän laatta 😱 mulla käytössä siis nutrilett, ootteko sekoitelleet merkkejä? Vaikeaa kun mulla on nyt noi VLCD:T käytössä, että onko niitä myös muita 😂😂

        Noita VLCD tuotteita on aika montaa merkkiä. Itselle tuli juuri 4 kg Star Nutrionin tuollaista. Kaikkein parasta olisi js saisi ihan maustamatonta mutta suklaa on toiseksi paras vaihtoehto. Kolmas taitaa olla vanilja.

        Nutriletin kasviskeitto on aika jees. Kokeilen kyllä jossain välissä kokeilla soijarouhekasviskeittoa ja kanakasviskeittoa (jälkimmäisessä keitän kanan koipireidet ensin painekattilassa, irrotan lihan ja keitän sen uudestaan ja kuorin rasvan). Noissa energiajakauma tulee aika lähelle Nutriletteja.


      • Sissiv
        MinnaJ kirjoitti:

        Kiva! Siis mä maistoin nyt ekaa kertaa suklaashakea, aloitin tänään siis prokkiksen pusseilla vaikka vajailla kaloreilla mennyt jo muutaman päivän. Tuliko teille sellaista oloa että tämähän on oikeesti aika ällöä, ja miten voisin näitä syödä monta viikkoa, lentääköhän laatta 😱 mulla käytössä siis nutrilett, ootteko sekoitelleet merkkejä? Vaikeaa kun mulla on nyt noi VLCD:T käytössä, että onko niitä myös muita 😂😂

        Oon sekakäyttäjä 😁 Mulla menee Nutrilettin ja Allevon pusseja.

        On joitakin makuja, jotka etoo. Esim. Nutrilettin banaani-karamelli.

        Nutrilettin kasviskeittoon en ole kyllästynyt. Kanakeittoa en ole kokeillut, koska broiskua tulee normaalistikin syötyä paljon.

        Tämän hetken suosikki on mustikka.

        Tähän vielä, että juurikin grillin äärellä on kiusaus vienyt voiton. Broisku oli niin suolattu, että se vähän haittasi. Naudan ulkofileepihvistä ei muuta, mutta olisi vaan haluttanut lisää!
        Tavallisesti laitan itelle järvikalaa folion sisään. Samoin kasviksia.
        En tykkää makkarasta enkä marinadeista, että ei ole hirveästi kukaan ihmetellyt.

        En halua selitellä kenellekään, joten ollut helpompi ottaa vähän jotain sen sijaan, että pitäisi selostaa omasta painonpudotuksesta.

        Myös facebookin nutrausryhmät oli mulle täysin poissuljettu vaihtoehto.

        Tämä on niin henkilökohtaista, että vaikea kenellekään kaverille sanoa asiasta.

        Täällä helpompaa anonyyminä. Toki joku saattaa jostain asiasta tunnistaa, mutta onpa kai sellaisella sitten oma syynsä täällä näitä lukea.


    • Ensimmäinen viikko takana pudotusta - 3 kg. Eilisestä paino ei ollut pudonnut. Paino on nyt 71 kg.

      MinnaJ : Kerrotko sitten miten meni ravitsemusterapeutille ja mitä neuvoja sait. Olisi mielenkiintoista kuulla.

    • Tämä ei liity sinänsä pusseiluun,mutta psykiatri joka teki lähetteen erikoissairaanhoitoon syömishäiriöpolille on kirjoittanut kanta palveluun, että mulla on psykoosi. Ja tämä sen takia että mun unilääkkeet on psykoosi-ja skitsofrenialääkkeitä ja kumpaakaan mulla ei ole ikinä ollut. Miten ihmeessä mä todistan jos multa kysellään tästä psykoosista. Miten hemmetissä mä todistan etten mä kuule tai näe harhoja. Tämä psykiatri kyseli viime käynnillä haistanko esim. sipsin hajun siinä vastaanottohuoneessa. Mulle on ketipinor ja peratsin määrätty unettomuuteen mutta nyt mulla onkin diagnosoitu lääkkeitten takia psykoosi. Että näillä mennään sit sh-polille.

      Oli pakko avautua.

      • hpv27

        Ei tunnu kovin asiantuntevalta psykiatrilta. Ei psykoosiin aina kuulu aistiharhat. Resepteissä pitäisi olla syy mihin ne on määrätty juuri tuon vuoksi, esimerkiksi minulle on määrätty Triptyyliä unettomuuteen ja masennuslääkettä ahdistuneisuuteen. Triptyylikin on masennuslääke mutta sitä käytetään lähinnä unettomuuteen ja kipukynnyksen nostoon.


      • pussik
        hpv27 kirjoitti:

        Ei tunnu kovin asiantuntevalta psykiatrilta. Ei psykoosiin aina kuulu aistiharhat. Resepteissä pitäisi olla syy mihin ne on määrätty juuri tuon vuoksi, esimerkiksi minulle on määrätty Triptyyliä unettomuuteen ja masennuslääkettä ahdistuneisuuteen. Triptyylikin on masennuslääke mutta sitä käytetään lähinnä unettomuuteen ja kipukynnyksen nostoon.

        Ketipinor reseptissä on lukenut jo 10 vuoden ajan että on määrätty univaikeuksiin.


      • hpv27
        pussik kirjoitti:

        Ketipinor reseptissä on lukenut jo 10 vuoden ajan että on määrätty univaikeuksiin.

        Ota vaan reseptit mukaan polille. Tärkeintähän on se että sait sinne lähetteen. Moniin syömishäiriöihin kyllä liittyy psykoottisia piirteitä eli todellisuudentaju on hämärtynyt (esimerkiksi anorektikko kuvittelee olevansa lihava).


      • pussik
        hpv27 kirjoitti:

        Ota vaan reseptit mukaan polille. Tärkeintähän on se että sait sinne lähetteen. Moniin syömishäiriöihin kyllä liittyy psykoottisia piirteitä eli todellisuudentaju on hämärtynyt (esimerkiksi anorektikko kuvittelee olevansa lihava).

        Mielestäni 65 kiloa 167 senttiselle ei ole liian vähän. Mutta nähtävästi mun pitää ottaa reseptit mukaan ja todistaa sillä että ne on unettomuuteen määrätty.


      • Sissiv

        Ohhoh!
        Todella oudoltahan se sinun psykiatri onkin vaikuttanut!

        Tosi inhottava, että on tuollaiset merkinnät papereissa! Yksi vaihtoehto olisi käydä potilasasiamiehen luona ja vaatia oikaisua teksteihin. Se diagnoosinumero jää sinne pyörimään ja kaikki, jotka näkee sinun kantasivut, näkee ensimmäisenä ne dg-numerot.

        Vai näkyykö sulla se siinä diagnoosilistassa numerona? Ja mikä käyttötarkoitus sulla lukee resepteissä?

        Ketipinoriahan mullekin on univaikeuksiin kirjoitettu. Mielestäni tosi yleisesti käytetään nykyään nukkumisongelmiin.

        Ja niinkuin hpv27 sanoi esim. Triptyl kivunsietoon, samoin Lyrica.

        Oliko tämä se, joka puhui huonosti suomea? Siitäkin voinut tulla väärinkäsitys.

        Ehkäpä ne siellä sh-polilla tajuaa paremmin!


      • hpv27
        pussik kirjoitti:

        Mielestäni 65 kiloa 167 senttiselle ei ole liian vähän. Mutta nähtävästi mun pitää ottaa reseptit mukaan ja todistaa sillä että ne on unettomuuteen määrätty.

        Juu, ei. Tuon mittainen anorektikko painaa sellaiset 40 kg. Anoreksia vaan liittyy muita syömishäiriöitä selvemmin psykoosiin.


    • Sissiv

      68.4.
      Normi nousahtaminen. Nyt en menetä enää hermoja tuon takia. Kyllä se jossain vaiheessa taas laskee. Enkä tuosta edes tietäisi, jos en punnitsisi joka päivä.

      Eilen taas ihmettelin kaikenmoista. Olen jotenkin kieltänyt painonnousun. En edes tiedä, kuinka paljon oon painanut. Mutta varmaan 85, ellei enemmänkin. Sitä oppii peilejäkin sopivasti välttelemään.

      Eilen tuli joku kumma olo, että enhän minä oikeasti oo mitään laihtunut. Oli samat vaatteet päällä kuin kesällä kaksi vuotta sitten. Jo silloin olin omasta mielestä tuhdissa kunnossa. Toki olinkin lihonut. En vaan ollut seurannut vaakaa. Enkä peiliä. Mutta vaatteet oli vaihtuneet isommiksi jo moneen kertaan.

      Kaipa tuo vahva kieltäminen on ollut itsesuojelua, kun en kuitenkaan olisi jaksanut asialle mitään tehdä.

      Sitäkin ihmettelen, että mihin olen tunkenut kaikki pienemmät vaatteet! Melko paljon jakelin pois, mutta tiedän, että kaikkea en ole laittanut kiertoon.

      Tai en minä niin varmasti tiedä. Sisarelleni olen sanonut, että ottaa vaan, mikä käy. Muutenkin meillä on ollut tapana vaihdella vaatteita.

      Ehkä mulla pätkii muisti kovimpien kipujen ja lääkityksen ajalta. Ja pätkiikin.

      Täytyy tässä näitä asioita mietiskellä, että oppisin jotain. En todellakaan halua herätä jonain aamuna ja havahtua, että olen lihonut huomaamatta parikymmentä kiloa! Ihan kuin se yhdessä yössä olisi tapahtunut.

      Tällaista tänään.

    • hpv27

      Testasin juuri tuon Star Nutrionin ateriankorvikkeen ja täytyy sanoa että se on paremman makuista kuin Nutriletin. Huonona puolena se, että siinä ei ole vitamiineja ja kivennäisaineita eikä välttämättömiä rasvahappoja ja ne täytyy hankkia muualta. Ne on tarkoitettu osanutraukseen.

    • Sissivaihde : Vastaan tässä,kun en oikein tykkää tonne väleihin vastailla. Mä soitin terveysneuvoon ja sieltä neuvottiin soittamaan psykiatrian poliklinikalle. No sanottiin että tulosta ja ota reseptit vastaanotolle, siis sinne sh-polille. No kävin siskolla tulostaa ja tulostin samalla ravitsemusterapeutinkin kirjoitukset,kun ne ei kuulemma näy psyk.polin tietokoneilla. Joten se tanskalainen psykiatri ei ole voinut lukea yhtään mitään,mitä ravitsemusterapeutti on musta kirjoittanut.

      Potilasasiamies ei voi tehdä asialle mitään,kun se ei voi ottaa kantaa potilaan lääketieteellisiin hoitopäätöksiin. Mulla on diagnooseina kuolemaani asti keski-vaikea masennus, ahdistuneisuushäiriö ja psykoosipiirteinen persoonallisuus. Ahdistuneisuushäiriön myönnän,mutta masennuksesta olen parantunut,mutta sehän ei terveydenhoidon henkilöitä liikuta. Kerran kun saanut dignoosin niin se o kuolemaan asti sun tiedoissa. Ehkä mun ois pitänyt olla sulkeutuneempi ja ehdottomasti ei saa olla mielipiteitä itsestään ja elämästään. Siitä ropsahtaa heti joku diagnoosi.

      Kyllä oli se tanskalainen joka ei tiennyt mistään mitää ja jonka lauseita sain korjata,kun sillä meni sanat sekasin. En halua olla rasisiti mutta kyllä pitäisi osata suomen kileltä niin ettei potilaan tartte pelätä ymmärtääkö toinen selvää suomen kieltä.

      No onneksi näyttäis olavan ihan suomalainen naisihminen tuo jolle mulla on tiistaina aika. Nyt on ihan ok olo,kun sain tulostettua noita kantapalvelun tekstejä.

      • Moikka! Nyt tulee jäätävät tekstit!! 😂

        1. Nutriletin kasviskeitto oli jeps, kanaa kokeilin myöhemmin. Mutta nuo shaket on jotenkin liian imeliä.. Onko teillä kikkoja (paitsi pakastin) että miten niistä saisi parempia?
        2. Ostin allevon pusseja myös, samat kalorit kuin nutrilett vlcd! Testaillaan 😉

        3. Ravitsemusterapeutti! Oli todella rahan arvoista!!! Se kerto mulle että ei koskaan juuri suosittele vlcd kuureja kuin niille joiden on pakko nopeasti laihduttaa terveydellisistä syistä, esim. Labra-arvot tai lihavuusleikkaus. Halusi varoittaa että vlcd kuurit saattavat aiheuttaa mm. Kihtiä, että jos on siihen taipuvainen, niin ei kannata. Ja jos ilmenee runsasta pahoinvointia jne niin pitää heti lopettaa. Kannusti syömään tomaattia yms juuri tuota kihtiä vastaan. Ja että saan nutrata vain 1-2vko, sen jälkeen sain selkeän ohjeen miten syödä ja kuinka paljon 😊Suositteli monta kirjaa ruokatottumuksista ja suhteesta ruokaan, ruokarytmeistä yms.

        Tää palsta jotenkin tökkii, en viitsi listata tähän puhelimella, voin listata jossain raossa läppärillä jos haluatte!😄

        Jännintä oli että hän tutkaili mun vartaloa ja rasvan kertymistä, ja sanoi että suosittelee minulle 8kg pudotusta. Olen siis 167cm ja 83kg jonka hän mittasi. Olin aika yllättynyt että "vaan". Sanoi kysyessäni että jos todella haluan painoni alkavan 60kg, on se tietysti vielä ok, mutta ainakin minun vartalolleni lähemmäs 70kg on kuulemma "oikea paino". Olen vahva päärynä 😂

        Antoi mulle sen listan niistä hiilarwista mitä diabetes-potilaille annetaan usein. Ja mun täytyy alkaa syömään omega 3 ja d vitamiinia 20mikrog/vrk. Omega 3 vaikuttaa tutkitusti mielialaa yms! Ja oikeesti se öljyjen tärkeyden korostaminen!! Uusi tieto: öljyissä ei-luomu on ravitsemuksellisesti parempi kuin luomu (rikkakasvien vaikutus) jaa kananmunissa tietty vapaiden kanojen munat. 4 munskua viikossa ehkäisee myös diabetesta!

        Mitähän muuta tulee mieleen 🤔 tuli infotulva, onneks kirjotti mulle 10 sivua lappuja, mutta hän myös ohella opetti kulle, koska keskusteltiin terveydenhoitajan roolista ravitsemuksen suhteen ja itse siis olen terkkari. Tuli sellasia tärppejä joita pitää asiakkaille viedä heti!

        Yhteenveto: jos pystyy, niin menkää ihmeessä ravitsemusterapeutin vastaanotolle!!! Kuulemma ainakin Helsingissä pystyy nykyään menemään työterveyshuollon kautta ilman että pitää olla sairaalloisen ylipainoinen!! 😊


      • MinnaJ kirjoitti:

        Moikka! Nyt tulee jäätävät tekstit!! 😂

        1. Nutriletin kasviskeitto oli jeps, kanaa kokeilin myöhemmin. Mutta nuo shaket on jotenkin liian imeliä.. Onko teillä kikkoja (paitsi pakastin) että miten niistä saisi parempia?
        2. Ostin allevon pusseja myös, samat kalorit kuin nutrilett vlcd! Testaillaan 😉

        3. Ravitsemusterapeutti! Oli todella rahan arvoista!!! Se kerto mulle että ei koskaan juuri suosittele vlcd kuureja kuin niille joiden on pakko nopeasti laihduttaa terveydellisistä syistä, esim. Labra-arvot tai lihavuusleikkaus. Halusi varoittaa että vlcd kuurit saattavat aiheuttaa mm. Kihtiä, että jos on siihen taipuvainen, niin ei kannata. Ja jos ilmenee runsasta pahoinvointia jne niin pitää heti lopettaa. Kannusti syömään tomaattia yms juuri tuota kihtiä vastaan. Ja että saan nutrata vain 1-2vko, sen jälkeen sain selkeän ohjeen miten syödä ja kuinka paljon 😊Suositteli monta kirjaa ruokatottumuksista ja suhteesta ruokaan, ruokarytmeistä yms.

        Tää palsta jotenkin tökkii, en viitsi listata tähän puhelimella, voin listata jossain raossa läppärillä jos haluatte!😄

        Jännintä oli että hän tutkaili mun vartaloa ja rasvan kertymistä, ja sanoi että suosittelee minulle 8kg pudotusta. Olen siis 167cm ja 83kg jonka hän mittasi. Olin aika yllättynyt että "vaan". Sanoi kysyessäni että jos todella haluan painoni alkavan 60kg, on se tietysti vielä ok, mutta ainakin minun vartalolleni lähemmäs 70kg on kuulemma "oikea paino". Olen vahva päärynä 😂

        Antoi mulle sen listan niistä hiilarwista mitä diabetes-potilaille annetaan usein. Ja mun täytyy alkaa syömään omega 3 ja d vitamiinia 20mikrog/vrk. Omega 3 vaikuttaa tutkitusti mielialaa yms! Ja oikeesti se öljyjen tärkeyden korostaminen!! Uusi tieto: öljyissä ei-luomu on ravitsemuksellisesti parempi kuin luomu (rikkakasvien vaikutus) jaa kananmunissa tietty vapaiden kanojen munat. 4 munskua viikossa ehkäisee myös diabetesta!

        Mitähän muuta tulee mieleen 🤔 tuli infotulva, onneks kirjotti mulle 10 sivua lappuja, mutta hän myös ohella opetti kulle, koska keskusteltiin terveydenhoitajan roolista ravitsemuksen suhteen ja itse siis olen terkkari. Tuli sellasia tärppejä joita pitää asiakkaille viedä heti!

        Yhteenveto: jos pystyy, niin menkää ihmeessä ravitsemusterapeutin vastaanotolle!!! Kuulemma ainakin Helsingissä pystyy nykyään menemään työterveyshuollon kautta ilman että pitää olla sairaalloisen ylipainoinen!! 😊

        No mä kävin viime syksynä terveyskeskuksen ravitsemusterapeutilla. Tosin se on ilmaista. Se sanoi suoraan ettei sillä riitä tiedot ja taidot käymään psyykkisiä seikkoja läpi ,jotka liittyy syömishäiriöihin. Mä sain pari esitettä diabetesruokavaliosta,mikä on ihan turhaa,koska mulla ei ole diabetestä. Ja mä en ala syömään kuten diabeetikot. Sen vahvin neuvo oli täsmä syöminen ja ei totaalikielto herkuille. Tossa ne neuvot mitä mä sain kaikilla niillä muutamilla kerroilla. Ei mitään jota en olisi tiennyt. Neuvotaan syömään viisi kertaa päivässä ja sillä tiedolla sit parannutaan syömishäiriöstä.

        Mä todellakin toivon että syömishäiriöpoliklinikalla on enemmän tietoa ja taitoa käydä asioita läpi. Mä oon koulutukseltani kokki ja lähihoitaja,joten ei mitään neuvoja joita annetaan lapselle. Kukaan ei oikeesti voi yllättyä ohjeista jotka on olleet olemassa ainakin 30 vuotta.

        Hienoa että sait paremmat ohjeet kuin minä.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        No mä kävin viime syksynä terveyskeskuksen ravitsemusterapeutilla. Tosin se on ilmaista. Se sanoi suoraan ettei sillä riitä tiedot ja taidot käymään psyykkisiä seikkoja läpi ,jotka liittyy syömishäiriöihin. Mä sain pari esitettä diabetesruokavaliosta,mikä on ihan turhaa,koska mulla ei ole diabetestä. Ja mä en ala syömään kuten diabeetikot. Sen vahvin neuvo oli täsmä syöminen ja ei totaalikielto herkuille. Tossa ne neuvot mitä mä sain kaikilla niillä muutamilla kerroilla. Ei mitään jota en olisi tiennyt. Neuvotaan syömään viisi kertaa päivässä ja sillä tiedolla sit parannutaan syömishäiriöstä.

        Mä todellakin toivon että syömishäiriöpoliklinikalla on enemmän tietoa ja taitoa käydä asioita läpi. Mä oon koulutukseltani kokki ja lähihoitaja,joten ei mitään neuvoja joita annetaan lapselle. Kukaan ei oikeesti voi yllättyä ohjeista jotka on olleet olemassa ainakin 30 vuotta.

        Hienoa että sait paremmat ohjeet kuin minä.

        Diabeetikoille suositellaan samaa ruokaa kuin muillekin eli ei ole mitään erityistä diabetesruokavaliota. Eli siis hiilihydraatit hyvistä lähteistä (täysjyvää, kasviksia ja hedelmiä), rasva pehmeänä, vähärasvaisia maitotuotteita, palkokasveja, rasvaista kalaa pari kertaa viikossa. Maltilliset annoskoot ja lautasmallin noudattaminen eli lautaselle puolet kasviksia, neljäsosa hiilihydraattilisäkettä ja neljäsosa pääruokaa. Auttaa taatusti myös painonhallintaan mutta ainakaan itse en tuollaista pysty noudattamaan siten, että söisi 5 kertaa päivässä. Muuten menee suurin piirtein noin paitsi kalaa ei tule syötyä tarpeeksi.

        Ei ravitsemusterapeutilla ole minkäänlaista koulutusta syömishäiriöihin.

        En itsekään aio täysnutrata kun tämän 3.5 viikkoa. Lisänä sitten salaattia ja esimerkiksi tomaattimehua ja tomaattikeittoa, mahdollisesti myös jotain kasviskeittoa.


      • Pussikuuri: Tosi ikävä kuulla että sulla oli huonot kokemukset.. Mäkin käynyt lukion, lähärikoulun (työskennellyt vuosia jopa ulkomailla) ja terkkari, ja sain kyllä mahtavia tärppejä omaan työhöni. Ja niin, syömishäiriöplkl on sulle just se oikea paikka mistä löydät apua :) mulla on ollut muutama kaveri siellä töissä hetken ja hoito on monipuolista. Syömishäiriöt kun eivät olekaan ykstoikkoisia, paljon kehonkuvan vääristymistä ja minäkuvan
        häiriötä, paljon tunneskaalan sekavuutta ja ahdistuneisuutta sun muuta. Onko sulla pian aika sinne? Tunnut olevan todella ahdistunut tilanteesta? Jotenkin haluaisin kannustaa sua olemaan katsomatta peiliin toistaiseksi, ja pussikuuri ei välttämättä tässä tilanteessa ole se paras asia, koska se saattaa lietsota oman minäkuvan vääristymistä vielä lisää. Vaikka pudottaisi 10kg tuosta, usein se ei jää siihen.

        Ja se joka sanoi että tuolla painolla ei voi olla anoreksiaa, on väärässä. Ja ihan kuin tuollainen kommentti kannustaisi ketään jolla on paha olla itsensä kanssa ja on minkäänlaista epänormaalia suhtautumista ruokaan, voimaan paremmin... Syömishäiriödiagnoosit eivät ole sidoksissa nykyiseen painoon, vaan syömiskäyttäytymiseen ja omaan käsitykseen itsestä, pakkotoimintoihin jne. Jos on 167cm ja painaa 40kg niin se tarkoittaa yksinkertaisesti pelkästään sitä että syömishäiriö on ehtinyt kehittyä todella pitkälle.

        Ja hpv on oikeassa. "diabeetikon ruokavalio" on käytännössä juuri sitä mitä meidän kaikkien tulisi toteuttaa pysyäksemme terveydellisesti terveinä ja tietysti eipä jos oikein syö, pitäisi lihota. 🙂


      • Ups, en ihan lukenut kunnolla pussikuurin ja hpv27 juttuja, sori. Siis painoindeksin mukaan 65kg ja 167cm on normaali paino vielä, mutta tietysti jokaiselle määräytyy oma "paras paino" oman terveyden ja jaksamisen mukaan. Mutta siis jokatapauksessa, anoreksia ei määräydy suoraan kg mukaan, vaan nuo mitä edellisessä viestissä väsäsin 😄😄

        Ainiin, mulla alkoi päivä 2 ja siis mulla ei esiinny näläntunnetta enää juurikaan. Johtuu siis varmaan siitä että söin muutaman päivän ennen varsinaisen nutrauksen aloittamista alle 800kcal ja lähinnä salaatteja, ja join paljon vettä. Ja kokeilin eilen kanakeittoa, laitoin siihen mausteita ja se oli ihan hyvää! Mun avo sano että haisee kissanruoalle 😂 Sit ostin yhen sellasen allevon mix paketin, testauksen vuoksi. Se on myös vlcd. Vaniljamangosmoothie (=shake) oli ihan ok jopa 😂 kyl tää tästä!!


      • hpv27
        MinnaJ kirjoitti:

        Ups, en ihan lukenut kunnolla pussikuurin ja hpv27 juttuja, sori. Siis painoindeksin mukaan 65kg ja 167cm on normaali paino vielä, mutta tietysti jokaiselle määräytyy oma "paras paino" oman terveyden ja jaksamisen mukaan. Mutta siis jokatapauksessa, anoreksia ei määräydy suoraan kg mukaan, vaan nuo mitä edellisessä viestissä väsäsin 😄😄

        Ainiin, mulla alkoi päivä 2 ja siis mulla ei esiinny näläntunnetta enää juurikaan. Johtuu siis varmaan siitä että söin muutaman päivän ennen varsinaisen nutrauksen aloittamista alle 800kcal ja lähinnä salaatteja, ja join paljon vettä. Ja kokeilin eilen kanakeittoa, laitoin siihen mausteita ja se oli ihan hyvää! Mun avo sano että haisee kissanruoalle 😂 Sit ostin yhen sellasen allevon mix paketin, testauksen vuoksi. Se on myös vlcd. Vaniljamangosmoothie (=shake) oli ihan ok jopa 😂 kyl tää tästä!!

        Juu, anoreksia on psyykkinen sairaus. Jos tuntuu siltä, että on lihava vaikka painoindeksi on alakantissa niin kannattaa kyllä harkita avun etsimistä.

        En olisi kauhean huolissani painosta jos se on normaalin rajoissa. Painoindeksikään ei oikein toimi vaan kannattaisi mitata vyötäröä ja rasvaprosenttia. Jälkimmäisen saa mitattua monella punttisalilla ym.. Monella salilla ei ole omaa mittaria (sellainen kuin InBody on suosituin) mutta niillä on mittauspäiviä.


    • MinnaJ : Ensi tiistaina on aika sh-polille. Mä aloitin 7,5 vuotta sitten laihdutuksen ja edelleen olen sillä tiellä. Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja viimenen vuosi ollut todella henkisesti raskas. Syömisen/ahminnan ja pusseilun vuorottelua. Jos mä oon yrittänyt pussien jälkeen siirtyä normaaliin syömiseen niin se on tuottanut valtavaa ahdistuneisuutta ja sitten turruttanut ahdistusta syömällä ittensä aina ähkyksi.

      Jos mä oisin keväällä 2015, tiennyt lihoavani 20 kiloa niin mä oisin osannut nauttia sen hetkisestä painosta eli painoin tuolloin 54 kiloa. Mä väsytin itseni kuntosalilla loppuun.

      Mä muistan niistä diabeetikon ruoka esimerkesitä sen , että niissä oli keittoja ja sit voileipä,jugurtti ja joku hedelmä. Mä kun en syö keittoja. Ne esimerkkien annoskoot oli aivan liian pieniä mulle. Mä en pärjää jollain keitolla ja välipaloilla. Siellä ei ollut esim. liharuokia,rahkaa,hedelmiä esim.

      Ainii paino tänään 70,5 eli - 0,5 kg eilisestä. Sieltä se 70 kiloa lähenee ja toivon ettei se jumittusi siihen viikoiksi.

      • hpv27

        Ei oikein kuulosta diabeetikoille suositellulta ruokavaliolta. Keitot ovat tietysti ok jos niissä on kasviksia (tein eilen tomaattikeittoa sillä ihmevempaimella) mutta jugurteista suositellaan vain vähärasvaisia ja sokeroimattomia. Leipä pitää olla täysjyvää ja päällä nirkoisesti täysrasvaista margariinia (noissa on parempi rasvahappokoostumus kuin kevyemmissä) eikä päällä rasvaisia päällysteitä. Liharuokia saa kyllä olla mutta lihaa se neljäsosa lautasesta eli esimerkiksi broilerin rintaleikettä 150 g, 150 g keitinperunaa ja 300 g kasviksia. Rahka on ok kunhan ei ole turhan rasvaista. Itsekin pitäisi ostaa rahkaa kun pakkasessa on 4 kg mustaa viinimarjaa. Hedelmät ovat muuten ok paitsi rypäleiden ja banaanin kanssa pitää olla varovainen.

        Keitoissa on sen verran vähän energiaa että pelkästään niillä ei oikein elä. Laihduttajalle kyllä ok kun pitää huolen proteiinin/hiilihydraatin saannista.

        Diabeetikon ruokavaliosuosituksesta löytyy enemmän tietoa Diabetesliiton sivuilta. Kannattaa googlata 'diabetes-lehden keittokirja'.

        Ei nuo ruuat tietysti kaikille (ts. suurimmalle osalle) maita.


    • Sissiv

      68.2.
      Kuntoutuskurssin ohjelmaan kuului ravitsemusterapeutin tapaaminen. Jos joku halusi tai tarvitsi, sai sitten varata lisäaikoja.
      Enpä kokenut kohtaamista mitenkään maatamullistavaksi.
      Keskustelu sivusi nutraustakin. Ensiksi tuomitsi ateriakorvikkeet täysin. Totesin vain, että työn puolestahan hänen kuuluukin olla vastaan. Jotain siinä puhuttiin. Sanoi, että eipä hällä taida mulle mitään olla, mitä en jo tietäisi.
      Olin ovella pois menossa, kun hän huiskutti mulle heipat Nutrilett-patukalla 😀 (Iteki syövät niitä eväiksi!)
      Eipä ehkä oltais naureskeltu, jos hän olisi eka käyntikerralla silmämääräisesti alkanut arvioimaan mun kroppaa ja määrittellä mulle sopivaa painoa!

      Omalääkärin seurannassa olen tässä pussittelussa. Ei suositellut lisävitamiineja. Sen vaan toisti useampaan kertaan, että syödä ne viisi pussia.

      Eilen vähän tökkäili se viides pussi, kun ei ole enää varsinaisesti nälkä. Kiltisti nielaisin sen viidennekin pussin 😊

      • hpv27

        Jos nutraa pidempään niin terveydentilaa pitäisi seurata. Esimerkiksi elektrolyyttitasapaino voi heittää pahastikin. Samoin niitä pusseja kannattaa syödä mieluummin liikaa kun liian vähän. VLCD-dieetit on suuniteltu niin että niistä saa juuri ja juuri riittävästi proteiinia ja hiilihydraattia ja pienemmällä määrällä tulee huomattavasti enemmän lihaskatoa ilman merkittävää rasvan vähennystä.

        D-vitamiini on käytännössä ainut vitamiini mitä kannattaa syödä. Senkin saanti on yleensä kokolailla ok- Vegaaneille vielä B12. Itse syön benfotiamiinia (estää diabeetikoilla neuropatiaa), Q10 (simvastatiini vähentää sen synteesiä, se tehdään samassa synteesiketjussa kuin kolesteroli) ja B12:sta kun metformiini vähentää sen imeytymistä.


      • Sissiv
        hpv27 kirjoitti:

        Jos nutraa pidempään niin terveydentilaa pitäisi seurata. Esimerkiksi elektrolyyttitasapaino voi heittää pahastikin. Samoin niitä pusseja kannattaa syödä mieluummin liikaa kun liian vähän. VLCD-dieetit on suuniteltu niin että niistä saa juuri ja juuri riittävästi proteiinia ja hiilihydraattia ja pienemmällä määrällä tulee huomattavasti enemmän lihaskatoa ilman merkittävää rasvan vähennystä.

        D-vitamiini on käytännössä ainut vitamiini mitä kannattaa syödä. Senkin saanti on yleensä kokolailla ok- Vegaaneille vielä B12. Itse syön benfotiamiinia (estää diabeetikoilla neuropatiaa), Q10 (simvastatiini vähentää sen synteesiä, se tehdään samassa synteesiketjussa kuin kolesteroli) ja B12:sta kun metformiini vähentää sen imeytymistä.

        Mulla menee D-vitamiinia purkista syksystä kevääseen.

        Pusseilun alussa meni vielä magnesium, B ja mitä kaikkea! Ihan reseptillä. Kalsiumia olisi ehkä hyvä syödä, koska ei ole kilpirauhasarvot ihan kohdillaan.

        Kävin lääkärillä jo ennen aloitusta, koska en ole perusterve.


      • hpv27
        Sissiv kirjoitti:

        Mulla menee D-vitamiinia purkista syksystä kevääseen.

        Pusseilun alussa meni vielä magnesium, B ja mitä kaikkea! Ihan reseptillä. Kalsiumia olisi ehkä hyvä syödä, koska ei ole kilpirauhasarvot ihan kohdillaan.

        Kävin lääkärillä jo ennen aloitusta, koska en ole perusterve.

        Unohdin ostaa magnesiumia kun kävin perjantaina kaupassa. Onneksi täytyy käydä kaupungissa jo maanantaina uudestaan. Myös rahka unohtui ja pakasteherneet. Täytyy miettiä uutta reissua Lidliin kun niiden rahka on parempaa kuin muiden.

        Vitamiinit kannattaa tilata iHerbistä, itse tilaan sieltä jo senkin takia kuin tuota benfotiamiinia (rasvaliukoinen muoto tiamiinista) ei saa Suomesta.

        Tavailin noita Star Nutrionin ateriankorvikkeiden sisältöjä ja päiväannoksessa on liian vähän hiilihydraattia. Tuo tarkoittaa sitten sitä että voin syödä 50 g hiilihydraattia päivässä eli esimerkiksi 400 g perunaa tai 200 g risottoa. Täytyy myös ostaa savustettua seesamöljyä.

        Tänään suunitelmissa dieettirike eli teen risottoa uudella ihmevempeleellä.


      • Sissiv
        hpv27 kirjoitti:

        Unohdin ostaa magnesiumia kun kävin perjantaina kaupassa. Onneksi täytyy käydä kaupungissa jo maanantaina uudestaan. Myös rahka unohtui ja pakasteherneet. Täytyy miettiä uutta reissua Lidliin kun niiden rahka on parempaa kuin muiden.

        Vitamiinit kannattaa tilata iHerbistä, itse tilaan sieltä jo senkin takia kuin tuota benfotiamiinia (rasvaliukoinen muoto tiamiinista) ei saa Suomesta.

        Tavailin noita Star Nutrionin ateriankorvikkeiden sisältöjä ja päiväannoksessa on liian vähän hiilihydraattia. Tuo tarkoittaa sitten sitä että voin syödä 50 g hiilihydraattia päivässä eli esimerkiksi 400 g perunaa tai 200 g risottoa. Täytyy myös ostaa savustettua seesamöljyä.

        Tänään suunitelmissa dieettirike eli teen risottoa uudella ihmevempeleellä.

        Mulla menee normaalisti Emgesan- magnesium, D-vitamiini on Divisun... enpä muita nyt muistakaan.
        Olen apteekista ostanut. Luultavasti saisi vastaavia muualta halvemmalla, kun jaksaisi vertailla hintoja.

        Meneekö sulla nyt alle 800 kaloria per vuorokausi?


      • hpv27
        Sissiv kirjoitti:

        Mulla menee normaalisti Emgesan- magnesium, D-vitamiini on Divisun... enpä muita nyt muistakaan.
        Olen apteekista ostanut. Luultavasti saisi vastaavia muualta halvemmalla, kun jaksaisi vertailla hintoja.

        Meneekö sulla nyt alle 800 kaloria per vuorokausi?

        Suurimpina osina päiovistä. Kaupungissa käydessä menee yleensä jokunen olut lisäksi.


    • Täytyy tässä kommestoida kun terveydenhuollossa ollan pusselua vastaan, niin minä kun olen nyt vuoden vuorotellut,niin en ole saanut edes sitä kolmea viikkoa täyteen pelkillä pusseilla ilman ettenkö ois syönyt mitään muuta koko aikana. No nyt on tarkotus olla useamman viikon. Ystävä on vähän huolissaan,mutta sanoin jos tulee jotain oireita niin lopetan.

      Mun on turha edes yrittää kokeilla tässä vaiheessa täsmä syömistä,koska teidän mihin se johtaa. Jo pelkkä ajatus jo ahdistaa. Nälkä ei ole nyt vaivannut niin pahasti. No maha murisee välillä mutta ei ole tullut sietämäntöntä nälkää, että pää räjähtäisi.

      Se sh-poli on osa psykiatrian poliklinikkaa, joten ei kauheesti odotuksia.

    • Musta taas oli todella ihanaa että hän määritteli mun vartalomallille sopivaa painoa, tai mä olin itse helpottunut kun joku osasi ottaa huomioon miten rasva kerääntyy mun kehossa jne. Dieettiä suunnitellessaan. Ja siis - 8kg on paljon vähemmän kun mä oon suunnitellut. Ainakin 13kg on mun oma Tavoite. 🙂 Ja mä en oo hirveesti törmännyt ammattilaisiin jotka on Nutrausta täysin vastaan... Siinä pitää ottaa huomioon se että opettelee oikean tavan syödä sen jälkeen, jotta ei ala jojoilla. Ja tosiaan sairaalloisesti ylipainoisille lääkäri voi suositella sitä ihan labrojwn perusteella. Lihasten ei pitäisi kärsiä proteiinipitoisuuden takia, mutta ehkä osanutraus on varmin turvallisuudeltaan elimistön kannalta. Jos tietää että omissa labroissa on jotain venkslaa, maksassa, munuaisissa tmv niin sitä ei suositella. Ja yli 2vkon nutraukseen suositellaan ammattilaisen seurantaa juuri niinkun hpv27 mainitsi, ihan vaan arvojenkin kannalta. :-)

      Pussikuuri: mulla myös yleistynyt ahdistuneisuushäiriö joka vaatinut huomiota paljon aina silloin tällöin. Psyk plkl psyk sh:T tekee aikalailla samaa työtä kun psykologit. Mutta tarvittaessa saa sitten ajat kyllä psykologille myös 😊 toivottavasti saat kaipaamaasi apua!!!

      • hpv27

        Naiset ovat turhan kriittisiä ulkonäkönsä suhteen. Epäilisin että monen kannattaisi mittauttaa rasvaprosenttinsa eikä vertailla itseään misseihin. Sitten on eri asia jos on terveysongelmia tai tulevia terveysongelmia painon suhteen.

        Itsellä oli viimeisissä labroissa ihannearvot (mm. LDL 1.7 mmol/l) paitsi paastosokerissa joka sekin oli kotona mitattuna ihan ok mutta labrat olivat vasta 4 h heräämisestä niin aamunkoittoilmiö sekoitti tuota.

        Kaikki laihduttaminen vie lihaksia. Jos ei saa tarpeeksi hiilihydraattia (elimistö kuluttaa noin 150 g glukoosia päivässä ja sitä voidaan tehdä proteiinista muttei rasvasta, ketoosi kylläkin laskee4 hiukan hiilihydraatin tarvetta) ja proteiinia niin lihashukka lisääntyy paljon. Kehonrakentajat itse asiassa laihduttavat aika lailla nutrauksen kaltaisella tyylillä mutta energiaa on sitten enemmän. Massakaudella energiansaanti hiukan plussalla ja kilpailukautta ennen sitten rasvaprosentti tuollaiset 5-7% alas.


      • hpv27 kirjoitti:

        Naiset ovat turhan kriittisiä ulkonäkönsä suhteen. Epäilisin että monen kannattaisi mittauttaa rasvaprosenttinsa eikä vertailla itseään misseihin. Sitten on eri asia jos on terveysongelmia tai tulevia terveysongelmia painon suhteen.

        Itsellä oli viimeisissä labroissa ihannearvot (mm. LDL 1.7 mmol/l) paitsi paastosokerissa joka sekin oli kotona mitattuna ihan ok mutta labrat olivat vasta 4 h heräämisestä niin aamunkoittoilmiö sekoitti tuota.

        Kaikki laihduttaminen vie lihaksia. Jos ei saa tarpeeksi hiilihydraattia (elimistö kuluttaa noin 150 g glukoosia päivässä ja sitä voidaan tehdä proteiinista muttei rasvasta, ketoosi kylläkin laskee4 hiukan hiilihydraatin tarvetta) ja proteiinia niin lihashukka lisääntyy paljon. Kehonrakentajat itse asiassa laihduttavat aika lailla nutrauksen kaltaisella tyylillä mutta energiaa on sitten enemmän. Massakaudella energiansaanti hiukan plussalla ja kilpailukautta ennen sitten rasvaprosentti tuollaiset 5-7% alas.

        Mä olen hyväksynyt sen että painaisin mä kuinka vähän tahansa niin mä tulen olee pyöreä. 2015 kun painoin 53,5 ja kävin kuntosalilla niin mä olin silloinkin pyöreä. Sen takia mä aloin syömään ja lihomaan kun se vatsanahka ei hävinnyt ja reidet ei kaventuneet vaikka treenasi. Kaikilla kuntosali treenaaminen ei vaan auta löysään nahkaan. Painoin pahimmillani 7,5 vuotta sitten 90 kiloa ja vaikka laihdutin 37 kiloa niin hemmetti se iho ei vaan palaudu enää näin yli nelikymppisellä. Vaatteilla saa yllättävän hyvin löysän nahan kasaan ja vaatteitta se iho lösähtää. Tämä on tosi asia.


      • hpv27
        pussikuuri kirjoitti:

        Mä olen hyväksynyt sen että painaisin mä kuinka vähän tahansa niin mä tulen olee pyöreä. 2015 kun painoin 53,5 ja kävin kuntosalilla niin mä olin silloinkin pyöreä. Sen takia mä aloin syömään ja lihomaan kun se vatsanahka ei hävinnyt ja reidet ei kaventuneet vaikka treenasi. Kaikilla kuntosali treenaaminen ei vaan auta löysään nahkaan. Painoin pahimmillani 7,5 vuotta sitten 90 kiloa ja vaikka laihdutin 37 kiloa niin hemmetti se iho ei vaan palaudu enää näin yli nelikymppisellä. Vaatteilla saa yllättävän hyvin löysän nahan kasaan ja vaatteitta se iho lösähtää. Tämä on tosi asia.

        Jos reidet tuntuvat paksuilta niin kannattaa nipistää ihopoimu. Jos se poimu on kovin ohut niin jaloissa ei ole läskiä vaan lihasta. Juu, ei se treenaaminen auta löysään nahkaan. Se palautuu jos palautuu ja vie pitkän aikaa.


    • Toivottavasti mulla ois tiistaina jotain positiivistakin kirjoitettavaa, kun se saamani apu on ollut tuota mitä olen aikasemmin kirjoittanut. Ainakin nyt ihan hyvillä mielin odotan tiistaita. Onhan tämä varmaan paljon psyykkeestä kiinni,mutta jos siihen sais apua niin sekin kelpaa.

    • Nimimerkkion

      Eipä se vatsanahka enää kolmen lapsen jälkeen minullakaan tule mihinkään häviämään, mutta tänään kun katson alas, pystyn sentään näkemään varpaat, vielä kesäkuun alussa ei pystynyt. Ja erityisesti kuukautisia edeltävä turvotus on vähentynyt selvästi.

      Sen verran tämä pussittelu kyllä vaikuttaa että Puuhamaa reissulla ei ihan samallalailla jaksa kolmen ipanan kanssa peuhata, toisaalta ilokseni huomasin että jalat eivät puuttuneet kuten viimekuukausina on jo pienenkin seisomisen ja kävelyn aikana.

      Maistelin tänään Allevon pusseja siitä starttipaketista, peruna-purjokeitto oli hyvän makuista mutta nyt kun on tuohon Nutriletin jauhoisuuteen tottunut niin Allevon koostumus tuntui oudolta. Suklaapirtelöstä en kyllä tykännyt.

      Huomenna neljäs viikko täynnä. Olen tässä suunnitellut ajan varaamista työterveyden, voisi noita arvoja ruveta seuraamaan vaikka olo onkin oikein hyvä.

      • hpv27

        Täytyy kokeilla tuota Allevon perunapurjokeittoa. Nutraamisen ohella pidän noita VLCD-pusseja vararavintona töissä siltä varalta että ei ehdi syömään.

        Kannattaa seurata niitä terveysarvoja. Itsellä on ollut pari kertaa hyponatremia eikä se ole kivaa.


    • Paino tänään 70 kg. Eilisestä - 0,5 kg. Uskon ja toivon, että alitan tuon lukeman vielä. Nyt ei tee mieli syödä ja alkaa mässäillä, kuten aikasemmin tuossa painossa.

    • Sissiv

      68.8.
      Eilen olin liikkeellä iltapäivästä iltamyöhään. Aiemmin en olisi jaksanut. Kyllä mulla tuntuu helpottavan, kun on vähemmän ylimääräistä kuskattavaa.

      Pussikuuri: Nyt kovasti tsemppiä sulle! Olisihan se jonkinlainen henkinen voitto selättää tuo seiskaluku 👍

      • sissivaihde : Kiitos tsempistä. Siitä on aikaa kun olen viimeksi painanut alle 70 kiloa. Katselin mun painokirjanpitoa niin maaliskuussa 2017 olen painanut alle 70 kiloa. Joten niin aika vaan on vierähtänyt.


    • Painossa ei muutosta eli 70 kg.

      • Sissiv

        Täällä 68.8
        Se paino vaan käväisi siinä kuuskasissa.
        Taitaa pudotusvauhti vaan hidastua. Ja hidastuukin.

        Onhan tätä jumitusta ja sahausta ollut, mutta ei vaan totu.

        Tällainen väsähtänyt päivä tänään.


      • Sissivaihde : Tiedän tunteesi. Kävin ostaa taas yhen paketin pirtelöitä. Nyt on kolmeksi viikoksi. Saa nähdä pääsenkö vielä sen jälkeen ostamaan. Nyt jännään kuika kauan tämä paino tykkää olla tässä 70 kilossa. Uskomatonta miten mun elimistö tietää alkaa jumittaa just tässä painossa. Pitäisköhän mun varautua viikon jumiin. Kun ei ole kokemusta kuin siitä muutaman päivän jumista,jonka jälkeen olen aina repsahtanut. Tosin nyt mulla on suhkoht hyvät mahdollisuudet onnistua, kun tuskin ennen elokuuta menen kaverille. Täällä kotona ei ole mitään houkutuksia.

        Tsemppiä. Huomista punnitusta odotellessa. Onneks tänään tulee jalkapalloa niin ei tartte niinkään koko ajan odottaa huomista.


    • Hoikempi-18

      Huh, tulin reissusta ja söin siellä pensasmustikoita ja mansikoita, en kerta kaikkiaan pystyny vastustamaan ja olin ihan varma et nyt se paino on hypänny takas yli sadan mut näyttikin 99kg eli vähemmän kun ennen reissua 🙌 helpotuksen huokaus...

      Aikaisempiin juttuihin: näistä jauhevalmisteista löytyy ihan kaamean makuisia ja sitten niitä et kyllä sen nielee ja ok ja jotkut on ihan hyviä. Suklaa valmisteista nutriletin on mun mielestä pahin esim. Allevon on parempi, fit feelgoodin vanilja on hyvää...

      No mutta tästä on hyvä jatkaa 😊 tsemppiä kaikille 😁✌️

      • Mä en juo kuin suklaanmakuista. Mustikkaa en ole maistanut. Rahka/vadelma maku aiheutti pahoinvointia. En tiedä miksi. Ja se on muutenkin todella laimeen makuinen. Eiks toi Allevo ole kalliimpi kuin nutriletin 25 pussin pakkaus? Mä vuosia sitten join allevon pirtelöitä. Siinä pakkauksessa oli vajaa 15 pussia.


    • Painossa ei muutosta eli 70 kg. Tuntuu uskomattomalta miten tää voi olla taas mahdollista. Jos vaikka huomenna se putois sen puoli kiloa. Vaikka pari päivää vasta jumittanut, niin tuntuu pidemmältä ajalta.

      • Sissiv

        Täällä ollaan hengessä mukana!

        Nyt et lyö hanskoja tiskiin. Tuo on nyt sellainen henkisen puolen kynnyskysymys, että se vaan täytyy selättää.

        Jos annat periksi, petyt taas itseesi. Ja se pettymys sitten heijastuu muuhunkin tekemiseen ja elämiseen.

        Olen huomannut omalla kohdalla, että tämä painonpudotus antaa uskoa, että voisin jotenkin hallita edes jotain asiaa tässä kaaoksessa.

        Juuh ja tiedostan kyllä, että se voi mulla olla myös merkki syömishäiriöstä! Mutta kyllä on ollut syömishäiriötä sekin, että rauhoittaa hermoja syömällä sokeriherkkuja.


    • Sissiv

      67.4.
      Luulisi, että nesteet lähtee, kun liikkuu. Mutta ei.
      Eilen en tehnyt mitään. Laiskottelin vaan. Hikoilin ja pissasin. Niin paino pompsahtanut alaspäin -1,4 kg.
      Huomenna varmaan sama ylöspäin.

      Mulla vaihtelee makumieltymykset. Pussikeitoista on kasviskeitto sellainen, johon en ole kyllästynyt.
      Ainoa maku, joka tosissaan tökkii, ja on tökkinyt alusta asti, on Nutrilettin banaani-karamelli.

      Makuja oon kokeillut vaan Nutrilettilta ja Allevolta. Suklaan teen illalla pulloon, että saan sitten aamukahvin kanssa paksua töhnää.

      Pussikuuri: Joissain Allevon pakkauksissa on 24 pussia. Olikohan joissain 20 ja osassa se 14-15?
      Marketeissa on myynnissä Nutrilettin pakkauksia, joissa on vaan 15 pussia. Olisi ollut mansikanmakuakin, mutta en viitsinyt ostaa.
      Kaikissa tuo hinta kuitenkin ilman tarjousta n.20 e / paketti. Tokmannilla nuo Nutrilettin 25-pakkaukset edullisimpia ja joskus jopa tarjouksessa. Viimeksi oli nyt sinnekin tullut suklaa 15 kpl paketteihin.

      Ja usein hyllyt tyhjänä, että kyllä tässä kylässä muutkin pusseilee.

      Jostain syystä mieliala on laskusuunnassa. Onko nyt niin, että kun pusseilu sujuu ilman isompaa panostusta, on taas enemmän aikaa miettiä asioita, joille en nyt voi mitään?

      Iltaisin ahdistaa todella. Ja nukun huonosti. Mulle hyvä ja riittävän pitkä yöuni on ollut aina tärkeä.
      On kyllä ollut kipujenkin takia nyt tuota nukkumisongelmaa. Voi olla, että sekin ahdistaa, kun koettaa liikkua, mutta ei vaan voi. Toisinaan ehdin kuvitella, että eipä tässä mitään, että tämän kanssa pärjää, mutta ei sitten pärjääkään.

      Olen YouTubesta yrittänyt löytää jotain hyviä rentoutuksia, joilla saisi unen. Ei vaan nyt toimi panhuilut, ei suden ulvonta eikä veden solinat.

      Heinäkuussa on lääkäri lomilla, joten ei nyt mitään lääkettäkään ole tähän. Ketipinoria luultavasti ois kotona, mutta sen ottamiseen on korkea kynnys.

      Johonkin hypnoosiin nukahdin viime yönä. Oli oikein puuduttava miesääni. Varoiteltiin, että voi nähdä outoja unia.
      Olikin univilkas yö ja aika paljon muistinkin niitä unia. Outoja olivat 😲

    • Nimimerkkion

      Parin päivän reissun aikana ei ole tullut punnittua ja ei oikeastaan ollut kotiinpaluun jälkeen kiirus vaa`alle, mutta eiköhän huomenna sitten taas näe aamupainon.

      Alle on makeat pirtelöt ovat kyllä järjestään liian äklöjä minun makuuni, mutta suolaisista olen pitänyt.

      • Sissiv

        Eipä se jokapäiväinen punnitus olekaan mitenkään välttämätöntä.
        Ite vaan tykkään pomppia vaakalla.

        Mix-pakkauksen muutama makea Allevo maistui hyvältä. Kun ostin isommat paketit alkoi esanssit tunkea päällimmäiseksi mauksi.


    • sissivaihde : Oho. Sullahan toi paino vaihtelee. Toivottavasti toi ei ole ohimenevää vaan jatkais matkaa alaspäin. Mulla on omalla kohdalla uskoa saavuttaa sen alle 70 kiloa lähipäivinä. Tai näin ainakin toivon.

      Noi allevotuotteet on sit muuttuneet vuosien saatossa. Muistelin silloin aikoinaan paketissa olleen 12 pussia. Tokmannilla on joko hyllyt täynnä tai sit tyhjänä suklaapirtelöitä. Onneks viimeksi oli täynnä vaikka ostin vaan yhen laatikon.

      Vaikka mulla ei ruoka ja kalorit ole nyt pyörineet häiritsevästi mielessä niin kyllä mua pelottaa se mitä sitten kun tämä kuuri loppuu. Toisaalta jos saan apua sh-polilta niin ehkä on parempi jatkaa kunnes mä oon valmis siirtymään normiruokaan. Tosin en ennen kuin olen saavuttanut tavoitepainon.

      Mä niin kovasti haluan että mä oppisin syömään normaalisti ihan vaan perusruokaa. Mutta edelleen mua häiritsee sen kylläisyyden puuttuminen. Onko se vaan mun psyykkeestä kiinni. Sen tiedän että näin ahdistuneena se syöminen ei onnistu,vaikka nyt taas tuntuu siltä, kun tulee näin vähillä kaloreilla toimeen niin miksei se syöminen sit onnistu millään.

      Mua on alkanut väsyttää iltaisin normaalia aikasemmin. Ja sit kun sen päälle ottaa lääkkeet niin ei kauaa mee kuin nukahtaa. Kolasta en oo vielä päässyt eroon,mutta koitan jos lähipäivinä yrittäis. Ei nimittäin enää piristä oloa. Luultavsti kun energia mee siihen että pysyy tolpillaan. Onneks näin eläkeläisenä se aika menee kotosalla. Jos kävisin töissä niin ei varmasti tulis mitään.

      Huomista punnitusta odotelessa. Järkyttävää että se punnitus on päivän kohokohta mulla.

      Tsemppiä!

      • Sissiv

        Tuo on kyllä ihan nestettä. Todennäköisesti on huomenna taas entiset painot.

        En tajua, miksi neste ei liikkumalla lähde, vaikka näillä keleillä hikoileekin tosi paljon? Alkaako elimistö jemmata sitä?

        Eilisen suurinpiirtein makailin vaan. Vetasin pussit. Ja join kyllä tosi paljon. Ja ihan testimielessä join taas vihreää teetäkin.

        Nythän minä sitten mietin, että onko se vihreä tee joku taika-aina 😁 Sen juontihan mulla on nyt tässä vähän jäänyt. Ja eilen meni sitäkin kolme isoa mukillista.

        Kyllähän tuollainen kuuman juonti sitten lisäsi hikoilua. Ja tuntui, että pissalla saa olla yhtenään.

        Siis tuon nesteen lähtemisen kyllä ihan tunsi!
        Huomenna varmaan sama ylöspäin 😥 En kyllä luulekaan, että ykskaks yllättäen olisi läskiä lähtenyt.

        Mutta ihan mukava nähdä tuollainen lukema monen viikon junnaamisen jälkeen.

        Ehdin sitä kymppikiloakin tuuletella. Se oli sen yhden päivän lukema. Ja sitten taas pompsahdus ylöspäin. Ja taas samaa jumitusta.

        Toivotaan, että siellä polilla sattuu sulle asiansa osaava henkilö, joka ottaa asian tosissaan.


    • Nimimerkkion

      Ehkä olisi pitänyt jättää punnitsematta.. ... 79.4 kg. Paino pysynyt samana viime torstaista lähtien...huoh.

    • Viikkovaihto tehty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe