Millainen Maailma jne. Olisi.. ;P

Nuuska.Reunalla

.. Jos SuurinOsa (Tai edes Kohtuu Usea) Naisista olisi sen MieliKuvan mukaisia, jota Naiset Syystä, jos Toisesta Pyrkivät Monin EriTavoin Luomaan&YlläPitämään?.. ;P

.. SanaVapaa.. Kuin myös LähestymisKulmat jne.. ;D

74

1568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta naiset ovat aivan yhtä huonoja peittelemään luonteensa ja ulkonäkönsä heikkouksia kuin miehetkin. Edellisen johdosta maailma ei muuksi muuttuisi.

• Minä en mitään peitä.

• Ihan nakkeja kuljen ainakin mun ja ukon ensimmäiset viikot kuljin.
        💕🌸💕🌸💕🌸

• valtakunta kirjoitti:

Ihan nakkeja kuljen ainakin mun ja ukon ensimmäiset viikot kuljin.
        💕🌸💕🌸💕🌸

Ehkä tuo aloittaja tarkoittaa muutakin itseään paremman esittämistä kuin pelkkää ulkonäköä.

• valtakunta kirjoitti:

Ihan nakkeja kuljen ainakin mun ja ukon ensimmäiset viikot kuljin.
        💕🌸💕🌸💕🌸

Ups väärä linkki.

• valtakunta

• .. Aloituksesta jäi Yksi sana Puuttumaan.. ".. olisi OIKEASTI sen MieliKuvan mukaisia..".. ;P

.. Eihän se nyt Millään voisi olla silloin sama.. Paitsi, jos on sitä mieltä, että tuo MieliKuva ja Todellisuus Kohtaavat Täydellisesti Tällä hetkellä.. ;P

• Minä luon hyvän maailman, siinä tarvitaan hoivaa ei valtaa.

• Mjaa maailma olis reilu ja kiva paikka, jos saisin päättää. Mut kun en saa, niin koitan tehdä siitä itselleni ja kanssaihmisille, niin kivan ja reilun, kun resursseja mulla riittää.

Muiden naisten puolesta vaikea sanoa, kuka mitenkin asiaa lähestyy.

• flowersreally

Ei ole tämäKään asia ole SukuPuolisidonnainen vaikka aloittaja niin haluaa eSittää ja itSeään sumuSinisilmiin sumuttaa.

• .. *miettii ollako tuo Trolli.. vaiko NeitiKukkanen.. hmmm..".. =)

Noh, SamaSe.. Ei tässä olla mitään Esittämässä.. Tässä nyt rajattiin tää juttu ihan Tarkoituksella nyt Näin.. Selkeydenkin Vuoksi.. ;P

• Mitä mieltä itse olet?

• .. Syystä, jos Toisesta YlläPidetyn Totuudesta Poikkeavan ValheellisenMieliKuvan ja Todellisuuden Välisen erotuksen ja JohdanNaisVaikutusten jne. verran Erillainen Tietenkin.. ;P

.. Tää(kin) aloitus oli nyt vain lähinnä tälläinen.. EräänLainen "Siemen".. Pohdiskelujen KasviMaille.. Voi pohdiskella ihan Itekseen tai olla Pohdiskelematta(kin).. ;D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Syystä, jos Toisesta YlläPidetyn Totuudesta Poikkeavan ValheellisenMieliKuvan ja Todellisuuden Välisen erotuksen ja JohdanNaisVaikutusten jne. verran Erillainen Tietenkin.. ;P

.. Tää(kin) aloitus oli nyt vain lähinnä tälläinen.. EräänLainen "Siemen".. Pohdiskelujen KasviMaille.. Voi pohdiskella ihan Itekseen tai olla Pohdiskelematta(kin).. ;D

Mun mielestä aivan jokaisella sukupuolesta riippumatta on oikeus antaa itsestään juuri sellainen kuva muille kuin mitä itse haluaa antaa. Sillä varauksella, ettei valheellisten mielikuvien johdosta päädy satuttamaan tai aiheuttamaan vahinkoa viattomille.

Toisin sanoen, omaa etuaan ei koskaan saisi tavoitella muiden viattomien osapuolten kustannuksella näiden totuudesta poikkeavien mielikuvien avulla mitä heille on annettu. Kaikki muu mielestäni käy. Olkaa mitä olette, kuhan käyttäydytte kunnolla ja olette ihmisiksi.

Monesti voi tulla hetkiä, jolloin ollaan enemmän tai vähemmän harmaalla alueella tilanteiden tulkintojen suhteen - että mikä on moraalisesti oikein. Näistä sitten pitäisi vaan pyrkiä puhumaan, löytämään se yhteinen tulkinta ja sävel, sopia ja jatkaa matkaa.

• Paha sanoa, kun en tiedä minkälainen sun mielikuvas on?

Toisekseen ihan sama kai minkälaisia naiset ovat, kun tämän maailman valta on kuitenkin miesten käsissä.

• .. Kommenttisi kertoo Vain Sinusta.. Ja se on Varmaa, ettei tuo ole ainakaan Pelkästään LappionPuuMaisuutta.. Ihan Tyypillistä NarsuMarsuMaista SumuSumutus&HämärHämärtämis Yritystä Tuollainen.. ;D

https://www.youtube.com/watch?v=hC8gpeDgZG8

.. Seireenien Lauleluista nyt Puhutaan, jotka ei nyt "ihan" Rimmaa Todellisuuden&Totuuden kanssa.. ;D

.. Kommenttisi kertoo Vain Sinusta.. Ja se on Varmaa, ettei tuo ole ainakaan Pelkästään LappionPuuMaisuutta.. Ihan Tyypillistä NarsuMarsuMaista SumuSumutus&HämärHämärtämis Yritystä Tuollainen.. ;D

https://www.youtube.com/watch?v=hC8gpeDgZG8

.. Seireenien Lauleluista nyt Puhutaan, jotka ei nyt "ihan" Rimmaa Todellisuuden&Totuuden kanssa.. ;D

Justjöö taas.

• Miehet ovat usein heitä jotka tekevät laajan mittakaavan päätökset, mutta he eivät kuitenkaan olisi mitään ilman naisia. Joku nainen jokaista miespäättäjää on aina tukenut. Adolf Hitlerkin valtakautensa huipulla vaikutti olevan hyvin suosittu monien naisten keskuudessa. Mitä se kertoo näistä naisista? Oliko se heidän osaltaan pelkää näytöstä siinä pelossa etteivät uskaltaneet näyttää todellista mielipidettään, vaiko ihan aitoa ja vilpitöntä hullaannusta mieheen, joka oli heidän mielestään juuri oikealla asialla?

• Minusta maailma on sen näköinen nytten. Jos ne osa naisista vielä ja moni mies omaksuisi tuon suurimmanosan naisten ajatusmaailman ihmisen oman elämän vastuullisuudesta, maailma olisi parempi kuin nyt.

Elintaso on noussut, lapsikuolleisuus liki nollassa, ei sotia, ei nälänhätää, sosiaalisuus parantunut.... aika paljon on maailma länsimaissa muuttunut, kun nainen tasavertaistetaan miehen kanssa. Vielä kun kulttuuriin saadaan nuo loput ihmiset ymmärtämään sukupuolettomuus ihmisen elämästä ns. ”Arkitasolla”. Mutta kyllä se aikanaan sieltä tulee.

• "Vielä kun kulttuuriin saadaan nuo loput ihmiset ymmärtämään sukupuolettomuus ihmisen elämästä ns. ”Arkitasolla”. Mutta kyllä se aikanaan sieltä tulee."
        Mitä tää sit niinku meinaa - että miesten on lakattava olemasta miehiä ja naisten on lakattava olemasta naisia? Onko silloin kaikki hyvin ja onni kukoistaa?

• MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

"Vielä kun kulttuuriin saadaan nuo loput ihmiset ymmärtämään sukupuolettomuus ihmisen elämästä ns. ”Arkitasolla”. Mutta kyllä se aikanaan sieltä tulee."
        Mitä tää sit niinku meinaa - että miesten on lakattava olemasta miehiä ja naisten on lakattava olemasta naisia? Onko silloin kaikki hyvin ja onni kukoistaa?

Siis mihinkä sukupuolisuutta tarvitaan arkielämässä?
        Minä voin ommella housunpersauksen reijän umpeen ja naapurin Hilkka vaihtaa autoonsa syksyllä nastat ihan hyvin.

Tuo on karkea esimerkki, mutta ei sukupuolella pidä selitellä mitään... se on vanhanaikaista ja historiaa. Osaan pitää huolen itsestäni ihmisenä, en miehenä. Se sukupuoli kyllä tulee seksuaalisuudessa sitten vastaan.

• Dissident kirjoitti:

Siis mihinkä sukupuolisuutta tarvitaan arkielämässä?
        Minä voin ommella housunpersauksen reijän umpeen ja naapurin Hilkka vaihtaa autoonsa syksyllä nastat ihan hyvin.

Tuo on karkea esimerkki, mutta ei sukupuolella pidä selitellä mitään... se on vanhanaikaista ja historiaa. Osaan pitää huolen itsestäni ihmisenä, en miehenä. Se sukupuoli kyllä tulee seksuaalisuudessa sitten vastaan.

Terveessä ja kukoistavassa parisuhteessa seksuaalisuus on jollain tasolla koko ajan läsnä.

Eri asia on sitten parisuhteet, joita pidetään jotenkin väkisin yllä, kun kumppani ei herätä toisessa minkäänlaisia haluja. Tai ystävyys/kaverisuhteet - joissa seksuaalisuus nousee esiin korkeintaan puheiden ja keskustelujen tasolla.

Terveessä ja kukoistavassa parisuhteessa seksuaalisuus on jollain tasolla koko ajan läsnä.

Eri asia on sitten parisuhteet, joita pidetään jotenkin väkisin yllä, kun kumppani ei herätä toisessa minkäänlaisia haluja. Tai ystävyys/kaverisuhteet - joissa seksuaalisuus nousee esiin korkeintaan puheiden ja keskustelujen tasolla.

Niin. Eihän se seksuaalisuus ja arkielämä tarvitsekaan olla eriaikaan. Voinhan nauttia vaikka renkaanvaihdossa kyykistelevän naiseni peppua, silittää sitä ja sanoa, että kun pesee kädet ja tuhruisen naamansa, voidaan temmeltää yhdessä makkarissa...

Ja taas naista saattaa kiihottaa mies kokkaamassa essu päällä päivän ruokaa.

Kiinnostukset ja velvollisuuksien hoidot voi mennä ristiin, kun ihmiset innostuu ja kiinnostuu eriasioista, mutta eihän siinä ole kyse seksuaalisuudesta?

• Dissident kirjoitti:

Niin. Eihän se seksuaalisuus ja arkielämä tarvitsekaan olla eriaikaan. Voinhan nauttia vaikka renkaanvaihdossa kyykistelevän naiseni peppua, silittää sitä ja sanoa, että kun pesee kädet ja tuhruisen naamansa, voidaan temmeltää yhdessä makkarissa...

Ja taas naista saattaa kiihottaa mies kokkaamassa essu päällä päivän ruokaa.

Kiinnostukset ja velvollisuuksien hoidot voi mennä ristiin, kun ihmiset innostuu ja kiinnostuu eriasioista, mutta eihän siinä ole kyse seksuaalisuudesta?

"Kiinnostukset ja velvollisuuksien hoidot voi mennä ristiin, kun ihmiset innostuu ja kiinnostuu eriasioista, mutta eihän siinä ole kyse seksuaalisuudesta?"
        En ymmärrä tätä kysymystä. Selitä jotenkin toisella tavalla.

"Kiinnostukset ja velvollisuuksien hoidot voi mennä ristiin, kun ihmiset innostuu ja kiinnostuu eriasioista, mutta eihän siinä ole kyse seksuaalisuudesta?"
        En ymmärrä tätä kysymystä. Selitä jotenkin toisella tavalla.

Niin. Siis aloituksen varsinainen kysymyshän ei ollut parisuhde. Mutta tavallinen heterosuhdekin voi toimia sukupuolettomasti arkiaskareiden suhteen, kumpikin hoitaa vastuunsa ja velvollisuudet yhdessä, ilman erilaista sukupuoliroolitusta ja sitä seksuaalista välittämistä ei tarvitse unohtaa ja torpata. Mutta askareet eivät määritä seksuaalista välittämistä, eikä toisinpäin.

• Dissident kirjoitti:

Niin. Siis aloituksen varsinainen kysymyshän ei ollut parisuhde. Mutta tavallinen heterosuhdekin voi toimia sukupuolettomasti arkiaskareiden suhteen, kumpikin hoitaa vastuunsa ja velvollisuudet yhdessä, ilman erilaista sukupuoliroolitusta ja sitä seksuaalista välittämistä ei tarvitse unohtaa ja torpata. Mutta askareet eivät määritä seksuaalista välittämistä, eikä toisinpäin.

Minusta tämä ei liity tähän aiheen aloitukseen mitenkään. Sitä paitsi on vähän outoa, että jatkuvasti korostat tätä absoluuttista tasa-arvoa arkiaskareiden suhteen. Miksi asia on niin ratkaisevan tärkeä sulle? Onko se sun mielestä joku suurin yksittäinen syy kaikkeen pahaan mitä täällä tapahtuu ja on tapahtunut? Että mies on yleensä se joka vaihtaa auton renkaat ja nainen se joka parsii vaatteet kasaan?

Minusta tämä ei liity tähän aiheen aloitukseen mitenkään. Sitä paitsi on vähän outoa, että jatkuvasti korostat tätä absoluuttista tasa-arvoa arkiaskareiden suhteen. Miksi asia on niin ratkaisevan tärkeä sulle? Onko se sun mielestä joku suurin yksittäinen syy kaikkeen pahaan mitä täällä tapahtuu ja on tapahtunut? Että mies on yleensä se joka vaihtaa auton renkaat ja nainen se joka parsii vaatteet kasaan?

No lähinnä mä tässä vastasinkin aloitukseen yksilötasolla. Että suurinosa naisista minusta ottaa vastuun omasta elämästään ihan itse, eikä tarvitse sen vastuunkantoon enää miestä, tai muita. Että jos tämän ymmärtää ne loput naisista ja suurin osa miehistä, niin maailma olisi parempi paikka.

Sinähän tämän vedit parisuhteeseen...

• Dissident kirjoitti:

No lähinnä mä tässä vastasinkin aloitukseen yksilötasolla. Että suurinosa naisista minusta ottaa vastuun omasta elämästään ihan itse, eikä tarvitse sen vastuunkantoon enää miestä, tai muita. Että jos tämän ymmärtää ne loput naisista ja suurin osa miehistä, niin maailma olisi parempi paikka.

Sinähän tämän vedit parisuhteeseen...

Itse aloit sitä ennen puhua sukupuolineutraalisuudesta. Luuletko että naiset vain teeskentelevät olevansa naisia, vaikka oikeasti haluaisivat olla sukupuolineutraaleja?

Itse aloit sitä ennen puhua sukupuolineutraalisuudesta. Luuletko että naiset vain teeskentelevät olevansa naisia, vaikka oikeasti haluaisivat olla sukupuolineutraaleja?

Siis en tarkoita, että sukupuolisuutta pitää neutralisoida, mutta elämästä vastuunotto on jokaisella oma henkilökohtainen asia, eikä siihen tarvitse sotkea mitään sukupuolisuutta.

Entiseen aikaan miehen ja naisen elämä oli tosipaljon sukupuoliroolitettua, mutta nykyään ei. Tilastojenkin valossa naiset hoitavat vastuullisemmin elämäänsä, nyttenhän kerrotaan nuoria miehiä olevan kasapäin syrjäytyneenä ja huonosti koulutettuna, sekä eivät ole työelämässä. Ja onhan se pieni osa naisiakin siinä syrjäytymiskierteessä mukana. Jostainhan sellainen yleiskuva saa juurensa. Minusta se on omasta elämästä vastuunkantokyky, mikä sen aiheuttaa.

• Dissident kirjoitti:

Siis en tarkoita, että sukupuolisuutta pitää neutralisoida, mutta elämästä vastuunotto on jokaisella oma henkilökohtainen asia, eikä siihen tarvitse sotkea mitään sukupuolisuutta.

Entiseen aikaan miehen ja naisen elämä oli tosipaljon sukupuoliroolitettua, mutta nykyään ei. Tilastojenkin valossa naiset hoitavat vastuullisemmin elämäänsä, nyttenhän kerrotaan nuoria miehiä olevan kasapäin syrjäytyneenä ja huonosti koulutettuna, sekä eivät ole työelämässä. Ja onhan se pieni osa naisiakin siinä syrjäytymiskierteessä mukana. Jostainhan sellainen yleiskuva saa juurensa. Minusta se on omasta elämästä vastuunkantokyky, mikä sen aiheuttaa.

Ota sitten vastuu elämästäsi ja lopeta paskanjauhaminen täällä. Mä en ainakaan jaksa kinastella sun kanssa enää yhtään. Tuntuu kuin jollekin toiselle elämänmuodolle juttelis.

Ota sitten vastuu elämästäsi ja lopeta paskanjauhaminen täällä. Mä en ainakaan jaksa kinastella sun kanssa enää yhtään. Tuntuu kuin jollekin toiselle elämänmuodolle juttelis.

Haha.. En mä ole sinua siihen kommentoimaan pyytänyt? Ihan vapaaehtoisesti olet siinä "kinastellut" ihan itsekses.

Ja sinunko jorinas ei ole sitten paskanjauhantaa? Mikäs siitä niin ainutlaatuisen asiallista tekee?

• Dissident kirjoitti:

Haha.. En mä ole sinua siihen kommentoimaan pyytänyt? Ihan vapaaehtoisesti olet siinä "kinastellut" ihan itsekses.

Ja sinunko jorinas ei ole sitten paskanjauhantaa? Mikäs siitä niin ainutlaatuisen asiallista tekee?

Ei voi kinastella ilman vastaparia joka kinastelee myös.
        Ja edelleen haluat jatkaa?

Ei voi kinastella ilman vastaparia joka kinastelee myös.
        Ja edelleen haluat jatkaa?

Siis ei minulla ole tässä omassa mielipiteessäni mitään kinasteltavaa... Ihan tämä on mulle selvä asia.
        No jos mä täällä sivustolla palstailen, niin aika usein mä pyrin vastaamaan kaikille. Siis perustelen mielipidettäni, niinkuin nyttenkin.

• Dissident kirjoitti:

Siis ei minulla ole tässä omassa mielipiteessäni mitään kinasteltavaa... Ihan tämä on mulle selvä asia.
        No jos mä täällä sivustolla palstailen, niin aika usein mä pyrin vastaamaan kaikille. Siis perustelen mielipidettäni, niinkuin nyttenkin.

Miksi perustelet mielipiteitäsi näinkin kiivaasti? Eikö sulle riitä että asia on sulle itsellesi selvä? Onko se tärkeämpää, että omaa mielipidettäsi pidetään muidenkin mielestä "oikeana"?

Oletko huomannut, että mun keskustelutapani on esittää paljon kysymyksiä?

Miksi perustelet mielipiteitäsi näinkin kiivaasti? Eikö sulle riitä että asia on sulle itsellesi selvä? Onko se tärkeämpää, että omaa mielipidettäsi pidetään muidenkin mielestä "oikeana"?

Oletko huomannut, että mun keskustelutapani on esittää paljon kysymyksiä?

No itseasiassa se perustelu on myös tapa kaivaa itse se perimmäinen syy ja siinä tulee tarkasteltua sitä asiaa itsekin vähän kuten tikun nokassa... Että tämä on myös minulle tapa käydä asioita läpi. Siis ei minulle ole tärkeää, että muut ajattelisivat samoin....ei todellakaan. Se ehkä antaa sellaisen kuvan, mutta ei ole sitä.

Kysymysten herättäminen onkin parempi tapa keskustella, kuin antaa vastauksia. Kyseenalaistaminen on keskusteluiden moottori. Muutenhan se on joko myötäilyä tai tosiaan tora.

• Dissident kirjoitti:

No itseasiassa se perustelu on myös tapa kaivaa itse se perimmäinen syy ja siinä tulee tarkasteltua sitä asiaa itsekin vähän kuten tikun nokassa... Että tämä on myös minulle tapa käydä asioita läpi. Siis ei minulle ole tärkeää, että muut ajattelisivat samoin....ei todellakaan. Se ehkä antaa sellaisen kuvan, mutta ei ole sitä.

Kysymysten herättäminen onkin parempi tapa keskustella, kuin antaa vastauksia. Kyseenalaistaminen on keskusteluiden moottori. Muutenhan se on joko myötäilyä tai tosiaan tora.

Kokeile jatkossa esitellä enemmän kysymyksiä ja kuunnella, mitä toisella on sanottavaa, äläkä vaan koko ajan syötä omaa näkemystäsi. Kokeile ainakin ja sithän näkee, mitä siitä tulee.

Kokeile jatkossa esitellä enemmän kysymyksiä ja kuunnella, mitä toisella on sanottavaa, äläkä vaan koko ajan syötä omaa näkemystäsi. Kokeile ainakin ja sithän näkee, mitä siitä tulee.

No ei mulla ole tarvetta kysellä. Näihin joihinkin keskusteluihin vastaan aloitukseen ja sitten saatan perustella asioita. Mulla on elämä kaiketi mallillaan, ei ole ongelmia liiemmälti.

Lueskelen mä näitä kirjoituksia muuten, enkä kaikkeen kommentoi.

Ei minulle tämä palstailu ole mikään ongelma.

• Dissident kirjoitti:

No ei mulla ole tarvetta kysellä. Näihin joihinkin keskusteluihin vastaan aloitukseen ja sitten saatan perustella asioita. Mulla on elämä kaiketi mallillaan, ei ole ongelmia liiemmälti.

Lueskelen mä näitä kirjoituksia muuten, enkä kaikkeen kommentoi.

Ei minulle tämä palstailu ole mikään ongelma.

Mutta sun kanssa vois olla mielenkiintoisempaa keskustella, mikäli itse osoittaisit mielenkiintoa muidenkin näkemyksiin. Yleensä vain kysymällä selviää :)

Mutta sun kanssa vois olla mielenkiintoisempaa keskustella, mikäli itse osoittaisit mielenkiintoa muidenkin näkemyksiin. Yleensä vain kysymällä selviää :)

No kyllä mä joskus jostain mielipiteistä kiinnostunkin ja kyselen, mutta se aina riippuu fiiliksestä. Joskus tulee turistua vakisakin kanssa niitä näitäkin, ettei välttämättä ole just ihan jotkut suuremmat mielipiteet edes kyseessä. Tää menee niin kausittain tietynlaiseksi vähän jokaisella, että mikä milloinkin kiinnostaa ja puhuttaa.

Mutta se on taivaan tosiasia, että kaikkia täällä ei pysty miellyttämään... aina joitain korpeaa joku.

• Dissident kirjoitti:

No kyllä mä joskus jostain mielipiteistä kiinnostunkin ja kyselen, mutta se aina riippuu fiiliksestä. Joskus tulee turistua vakisakin kanssa niitä näitäkin, ettei välttämättä ole just ihan jotkut suuremmat mielipiteet edes kyseessä. Tää menee niin kausittain tietynlaiseksi vähän jokaisella, että mikä milloinkin kiinnostaa ja puhuttaa.

Mutta se on taivaan tosiasia, että kaikkia täällä ei pysty miellyttämään... aina joitain korpeaa joku.

"Mutta se on taivaan tosiasia, että kaikkia täällä ei pysty miellyttämään... aina joitain korpeaa joku."
        Ei kannata edes yrittää.

"Mutta se on taivaan tosiasia, että kaikkia täällä ei pysty miellyttämään... aina joitain korpeaa joku."
        Ei kannata edes yrittää.

Joo. Ei kannatakkaan. Se vanha sanontahan kuuluu, että kun toiselle kumarrat, niin toiselle pyllistät. Että tärkeintähän täälläkin on pitää kiinni siitä, mikä tuntuu omalle jutulle.

• Dissident kirjoitti:

Joo. Ei kannatakkaan. Se vanha sanontahan kuuluu, että kun toiselle kumarrat, niin toiselle pyllistät. Että tärkeintähän täälläkin on pitää kiinni siitä, mikä tuntuu omalle jutulle.

"Että tärkeintähän täälläkin on pitää kiinni siitä, mikä tuntuu omalle jutulle."
        Ei se ihan näinkään suoraviivaista ole. Liikaa voi myös pitää kiinni omista jutuistaan ja näkemyksistään. Tulisi löytää sopiva harmonia molempien ääripäiden väliltä.

"Että tärkeintähän täälläkin on pitää kiinni siitä, mikä tuntuu omalle jutulle."
        Ei se ihan näinkään suoraviivaista ole. Liikaa voi myös pitää kiinni omista jutuistaan ja näkemyksistään. Tulisi löytää sopiva harmonia molempien ääripäiden väliltä.

Tarkoitin lähinnä sitä, että pitää kiinni siitä, mitä täältä haluaa..

Tään palstan voi tehdä mieleisekseen kyllä itselleen. Lukee sitä ja kirjoittaa tätä...ja mistä ei pidä, ei puutu siihen. Että silleen ei tule niin niitä törmäyksiä, mitä ei halua.

• Dissident kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä sitä, että pitää kiinni siitä, mitä täältä haluaa..

Tään palstan voi tehdä mieleisekseen kyllä itselleen. Lukee sitä ja kirjoittaa tätä...ja mistä ei pidä, ei puutu siihen. Että silleen ei tule niin niitä törmäyksiä, mitä ei halua.

"Tarkoitin lähinnä sitä, että pitää kiinni siitä, mitä täältä haluaa.. "
        No miksi sekin sitten on niin tärkeää? Onko vaarallista muuttaa totuttuja toimintamalleja?

"Tarkoitin lähinnä sitä, että pitää kiinni siitä, mitä täältä haluaa.. "
        No miksi sekin sitten on niin tärkeää? Onko vaarallista muuttaa totuttuja toimintamalleja?

No siis minusta täällä on tärkeää se, että on hyvä mieli kirjoitella täällä. Tuossa just kirjoitellaan Harmiksen ja Ladyzorron kanssa renkaanvaihtoketjussa kaikenlaisesta niitä näitä. Ne keskustelut on tämän palstailun suola. Tulee jotenkin mukava fiilis, kun saa turistaa kaikkea mukavaa, vaikka alkuun onkin ihan erimieltä jostain.

Miksi vaihtaa hyväksi havaittuja toimintamalleja?

• Dissident kirjoitti:

No siis minusta täällä on tärkeää se, että on hyvä mieli kirjoitella täällä. Tuossa just kirjoitellaan Harmiksen ja Ladyzorron kanssa renkaanvaihtoketjussa kaikenlaisesta niitä näitä. Ne keskustelut on tämän palstailun suola. Tulee jotenkin mukava fiilis, kun saa turistaa kaikkea mukavaa, vaikka alkuun onkin ihan erimieltä jostain.

Miksi vaihtaa hyväksi havaittuja toimintamalleja?

No jos vaikka tulis joskus eteen joku vielä parempi (toimintamalli)?

No jos vaikka tulis joskus eteen joku vielä parempi (toimintamalli)?

No vaikea on hakea mitään muuta mallia, kun tämä toimii niin hyvin. Ei siis ole tarvetta.

• Dissident kirjoitti:

No vaikea on hakea mitään muuta mallia, kun tämä toimii niin hyvin. Ei siis ole tarvetta.

Mutta entä jos hieman toinen malli toimisi TOSI hyvin? :) Olisko sillä merkitystä?

Mutta entä jos hieman toinen malli toimisi TOSI hyvin? :) Olisko sillä merkitystä?

No kukapas sen todistaisi ja miten? Aika kauaslentoinen ajatus...

• Dissident kirjoitti:

No kukapas sen todistaisi ja miten? Aika kauaslentoinen ajatus...

Sinä itse. Kokeile uusia erilaisia asioita ja ole utelias! Saatat hyvinkin löytää jotain sellaista mistä pidät nykyistä enemmän. Kaavoihin en kannata kangistua liiaksi. Poistu mukavuusalueeltasi aivan säännöllisesti.

• Dissident
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

Sinä itse. Kokeile uusia erilaisia asioita ja ole utelias! Saatat hyvinkin löytää jotain sellaista mistä pidät nykyistä enemmän. Kaavoihin en kannata kangistua liiaksi. Poistu mukavuusalueeltasi aivan säännöllisesti.

Niin, mutta nyt herää kysymys, että miksi? Miksi tekisin jotain erilaista, jos kaikki on hyvin?

• Dissident kirjoitti:

Niin, mutta nyt herää kysymys, että miksi? Miksi tekisin jotain erilaista, jos kaikki on hyvin?

Ja samalla herää toinen kysymys:
        Miksi EI?

Ja samalla herää toinen kysymys:
        Miksi EI?

Siksi ei, koska ei ole edelleenkään tarvetta.

• Dissident kirjoitti:

Siksi ei, koska ei ole edelleenkään tarvetta.

Oletko aivan varma että ylipäätään tiedät, mitä kaikkea todella tarvitset?
        Varsin moni sellaista väittää, vaikka totuus olisikin jotain aivan muuta.

Oletko aivan varma että ylipäätään tiedät, mitä kaikkea todella tarvitset?
        Varsin moni sellaista väittää, vaikka totuus olisikin jotain aivan muuta.

Kyllä mä väittäisin niin, että tiedän. Silloin kun kaikki on kohdallaan, ei tarvitse etsiä mitään.

No mitenkäs sellaisen väitteen voi todistaa vääräksi? Sanomalla, että olet sinä vaan oikeasti onneton ja ongelmissa, vaikka muuta väität?

• Dissident kirjoitti:

Kyllä mä väittäisin niin, että tiedän. Silloin kun kaikki on kohdallaan, ei tarvitse etsiä mitään.

No mitenkäs sellaisen väitteen voi todistaa vääräksi? Sanomalla, että olet sinä vaan oikeasti onneton ja ongelmissa, vaikka muuta väität?

"No mitenkäs sellaisen väitteen voi todistaa vääräksi? Sanomalla, että olet sinä vaan oikeasti onneton ja ongelmissa, vaikka muuta väität?"
        Kun oppii tuntemaan toista ja keskustelee kaikesta maan ja taivaan väliltä, niin kyllä sitä kaikenlaista pientä sieltä sun täältä alkaa laittamaan merkille, jotka sitten viittaavat mihin nyt ikinä. Joitakin oivalluksiaan voi sitten hienovaraisesti yrittää ottaa puheeksi.

Toinen vaihtoehto on opetella ymmärtämään itse itseään. Kokeilemalla kaikenlaista, tunnustelemalla omia rajojaan ja ylittämälläkin niitä. Silleen mä olen tehnyt koko elämäni ja löytänyt tasapainon, jota mikään maailman meno ei järkytä.

"No mitenkäs sellaisen väitteen voi todistaa vääräksi? Sanomalla, että olet sinä vaan oikeasti onneton ja ongelmissa, vaikka muuta väität?"
        Kun oppii tuntemaan toista ja keskustelee kaikesta maan ja taivaan väliltä, niin kyllä sitä kaikenlaista pientä sieltä sun täältä alkaa laittamaan merkille, jotka sitten viittaavat mihin nyt ikinä. Joitakin oivalluksiaan voi sitten hienovaraisesti yrittää ottaa puheeksi.

Toinen vaihtoehto on opetella ymmärtämään itse itseään. Kokeilemalla kaikenlaista, tunnustelemalla omia rajojaan ja ylittämälläkin niitä. Silleen mä olen tehnyt koko elämäni ja löytänyt tasapainon, jota mikään maailman meno ei järkytä.

Niin. Voihan sitä oppiakin toisesta, mutta varmempi tie lienee yksinkertainen kysyminen.

Itsetutkiskelu kannattaa kyllä. Jos maailma tuntuu potkivan nuppiin ja mikään ei toimi kohtuudella, niin ainoa mihin maailmassa voi vaikuttaa, on oma mieli, että miten sen maailman ottaa vastaan. Jokaisella on omat tapansa, kun ne kokee hyviksi, niitä käyttää. Tietenkin muut ihmiset ympärillä toimii kanssa niiden mukaan, että siinä riittää puntaroimista.

• MiesJokaTietääMitäHaluaa
        Dissident kirjoitti:

Niin. Voihan sitä oppiakin toisesta, mutta varmempi tie lienee yksinkertainen kysyminen.

Itsetutkiskelu kannattaa kyllä. Jos maailma tuntuu potkivan nuppiin ja mikään ei toimi kohtuudella, niin ainoa mihin maailmassa voi vaikuttaa, on oma mieli, että miten sen maailman ottaa vastaan. Jokaisella on omat tapansa, kun ne kokee hyviksi, niitä käyttää. Tietenkin muut ihmiset ympärillä toimii kanssa niiden mukaan, että siinä riittää puntaroimista.

Sä taisit aloittaa tän itsetutkiskelun vasta viime aikoina. Se varmaan tarkoittaa sitä, että sä tulet löytämään itsestäsi vielä monen moisia puolia, joiden olemassaolosta et edes tiennyt.

Sä taisit aloittaa tän itsetutkiskelun vasta viime aikoina. Se varmaan tarkoittaa sitä, että sä tulet löytämään itsestäsi vielä monen moisia puolia, joiden olemassaolosta et edes tiennyt.

No tää alkoi about 5 vuotta sitten jo minusta. Erosin silloin lasten äidistä ja veikkaan, että tästä on tullut ihan elämäntapa jo. Pohdiskelen tuntojani ja mietteitä tuon tuostakin. Tätä palstaa mä aloin käyttämään pari vuotta sitten ns. työkaluna, jokseenkin vahingossa, mutta konsti se on tämäkin....

Mutta siis kokoajanhan sitä kaikkea uutta kuoriutuu tuolta harmaasta massasta pään sisältä. Ei voi kuin ihmetellä....

• hgfhgfhgfhjj
        Dissident kirjoitti:

Olet todella onnekas, jos sinulla on vakituinen työ.

Olen nähnyt vaikka mitä tapauksia! Töitä ei yksinkertaisesti löydy. Korkeasti koulutetutkin ihmiset ovat koko ajan veitsi kurkulla sen suhteen, että uusitaanko määräaikainen työsopimus. Pari kaveria on opiskellut 5 ammattia, ja kurssittanut itseään loputtomiin.

Kaikista ei ole lähihoitajiksi, siivoojiksi, puhelinmyyjiksi tai yrittäjiksi. Yksikään noista aloista ei ole helppo.

• hgfhgfhgfhjj kirjoitti:

Olet todella onnekas, jos sinulla on vakituinen työ.

Olen nähnyt vaikka mitä tapauksia! Töitä ei yksinkertaisesti löydy. Korkeasti koulutetutkin ihmiset ovat koko ajan veitsi kurkulla sen suhteen, että uusitaanko määräaikainen työsopimus. Pari kaveria on opiskellut 5 ammattia, ja kurssittanut itseään loputtomiin.

Kaikista ei ole lähihoitajiksi, siivoojiksi, puhelinmyyjiksi tai yrittäjiksi. Yksikään noista aloista ei ole helppo.

No siis kyllä itsekin pidän työn suhteen itseäni onnekkaana, vaikka tässäkin työssä on varjopuolia. Mutta niitäkin olen saanut tässä paikkailtua, kun muksut on kasvaneet, että nykyään saan pidettyä exän kanssa vko/vko-systeemiä yllä. Vuorotyö on siinä mielessä siis kehno, mutta asiat kyllä järjestyy...

Ehkä olen vähän liiankin yltiöpositiivinen, mutta uskoisin, että ihmiset saavat kyllä asiansa järjestymään, kun oikein ne laittaa järjestymään ja ottaa siitä nimenomaan itse vastuun. Tapailin aikoinaan erästä naista, joka opiskeli puoliväkisin vanginvartijaksi. Hän oli etävanhempikin sen vuoksi, mikä minusta on jo suoritus sinäänsä, mutta siten hän sai turvattua lasten opiskelut ja muut paremmin. Aika rankka homma, kun siitä kertoi.

Ei se elämä aina ole helppoa, enkä mä väitä, etteikö joillekin ole tarpeettoman paljonkin kaikkea rankkaa ja monesti, että voi jo masentua, mutta siltikin sitä vaan pitäisi koittaa nousta, kun oikeastaan ei sitä voi kukaan muukaan tehdä...

• Koita jatkossa esitellä enemmän kysymyksiä ja kuunnella, mitä toisella on sanottavaa, äläkä vaan koko ajan syötä omaa näkemystäsi. Kokeile ainakin ja sithän näkee, mitä siitä tulee.

• M184

Vaikea kysymys kun en oikein keksi noita alustoja joihin naiset näitä mielikuvia maalaavat. Mutta jos puhutaan deitti-ilmoituksista niin sanoisin että aika klooniarmeija sieltä tulisi jos ihan tekstiä katselee. Kaikki ovat sosiaalisia, liikunnallisia, huumorintajuisia, omillaan toimeentulevia jne eikä kyllä minulla ole mitän syytä epäillä etteivätkö he oikeasti näitä kaikkia ole. Tilanne vain on se että nuo kaikki ominaisuudet joita siellä luetellaan ovat kuulijan vastuulla.

Esimerkiksi otetaan muutama liikunnallinen, osalle liikunnallisuus on kaksi lenkkiä koiran kanssa, toiselle leijan lennätystä ja kolmannelle puolimaratoonin juokseminen kerran viikossa. Sanoisin että mailma olisi aikapaljon tylsempi jos ne kaikki naiset jotka markkinoivat itseään huumorintajuisiksi ratsastaisivat huumorin aallonharjalla samassa rytmissä minun kanssani.

• Hhhjkkkkll

Mikä se mielikuva aloittajan mielestä mahtaa olla? Ei naiset ole mikään kollektiivi, jolla on yhteisenä päämääränä luoda jokunlainen vaikutelma naisista. Eiköhän ole ihmisille keskimäärin hyvin tyypillistä pyrkiä antamaan muille mahdollisimman hyvä kuva itsestään, jos nyt joku sellainen tausta-ajatus tässä oli hakusessa? Ihminen on sosiaalinen eläin, jolla on tarve tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi ja kuulua joukkoon. Ja keinot tähän on monet, joskus vilpittömät, joskus häikäilemättömämmät.

• .. Noh, Kyllä naiset pyrkivät edelleen enemmän tai vähemmän Kollektiivina Ylläpitämään Tietynlaista "EnkeliMyyttiä".. Eli olisivat Muka SukuPuolena jotenkin "hyvempiä" jne. vrt. Vastakkaiseen Sukupuoleen.. ;P

.. Ja Sehän Ei Pidä Paikkaansa.. ;P

.. Noh, Kyllä naiset pyrkivät edelleen enemmän tai vähemmän Kollektiivina Ylläpitämään Tietynlaista "EnkeliMyyttiä".. Eli olisivat Muka SukuPuolena jotenkin "hyvempiä" jne. vrt. Vastakkaiseen Sukupuoleen.. ;P

.. Ja Sehän Ei Pidä Paikkaansa.. ;P

Olet oikeassa.

Mutta joissain tapauksissa on myös niin, että nainen saattaa LUULLA olevansa jotenkin hirvittävän suuri rasite ja murhe muille, vaikka näin ei todella olisikaan. Että nainen pitää itseään jotenkin pahempana mitä oikeasti on.

Tunnen muuten itsekin ainakin yhden sellaisen naisen.

• .. Tän vois Nostaa Kans.. ;D

• .. HyvänMiälen Nosto.. ;D

• .. No.. Niih.. Kertokaapas nyt Naiset Omin PikkuSanoin (Ei Valhein.. ;D), miksi puhutte niin pal Lööperiä?.. ;P

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      234
      6547
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      64
      3476
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      123
      3034
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2292
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1822
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      167
      1540
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1454
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1403
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      36
      1339
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      110
      1047
    Aihe