Asiakkaista 50% täysiä turhakkeita, 30% pää pilvissä oman vaihtoarvosta takuu-uskovaisuus ostettavaan ja ainoastaan 20% jotakuinkin täysissä järjissään. Onneksi tarkkaan valikoiden tämä 20% asiakkaaksi kelpuutetuista riittää kannattavaan liiketoimintaan, loput 80% asiakkaista ihan täyttä paskaa ja ajanhukkaa.
Kokemuksia, kokemuksia, kokemuksia...
56
847
Vastaukset
- jobbarinItkut
Jos myy kuraa, niin ei asiakkailla riitä mielenkiinto. Törkeästi käyttäytyvä myyjä hylkii myös hyvin tehokkaasti.
- kokemus.opettaa
Toki, paskaa myymällä ei pärjää tietenkään ja törkeä käytös karkottaa täysjärkisenkin asiakkaan, mutta valikoiden pitää asiakaskin vastaanottaa em.syistä.
- ajatelmia
Erikoista, ettei tuohon 20% täyspäisten joukkoon nämä loput 80% edes pyri, saati kykene vaikka yrittäisivätkin. Yhtäkaikki tuntuu pöhköltä, miksi tekevät auton ostamisesta itselleen rakettitiedettäkin haasteellisemman tapahtuman? Kyse on loppuviimein kuitenkin vain kulutustavaran ostamisesta, useimmille vieläpä tarpeellisen sellaisen. Miksi päätöksenteosta pitää tehdä ylivoimaisen vaikeaa itselleen ja äärimmäisen luotaan työntävää kauppiaalle/automyyjälle edes suunnitella kauppaa kanssaan? Hassua, miten kaiken epätositiedon vallassa osaavatkin sulkea itseltään mahdollisuudet hankkia oikeasti edullisesti seuraava kulkuväline. Tuntuu hullulta, miten tämä 80% saa auton ostettua ylipäätään mistään.
- Työnohjaaja
Kun aloittajalla ja parilla kommentoijalla ei ole näemmä hajuakaan asiakaspalvelusta, laitan tähän ensiavuksi pikaisella haulla löytämäni linkin.
https://www.trainer4you.fi/blogi/mita-on-hyva-asiakaspalvelu/- realismia_kehiin
Ja kun "Työnohjaaja" ei käsitä, millaisten "asiakkaitten" kanssa autokauppias ja automyyjä joutuvat työnsä puolesta tekemisiin, jopa palvelemaan, on syytä muistuttaa asiakastakin käyttäytymään asiakkaan tavoin saadakseen ylipäätään palvelua. Jos se vieläpä osoittautuu hyväksi palveluksi, se laskettakoon myyjän eduksi... toki asiakkaan myötävaikutus on olennainen osa hyvää asiakaspalvelua.
https://yle.fi/uutiset/3-9475778 - Työnohjaaja
realismia_kehiin kirjoitti:
Ja kun "Työnohjaaja" ei käsitä, millaisten "asiakkaitten" kanssa autokauppias ja automyyjä joutuvat työnsä puolesta tekemisiin, jopa palvelemaan, on syytä muistuttaa asiakastakin käyttäytymään asiakkaan tavoin saadakseen ylipäätään palvelua. Jos se vieläpä osoittautuu hyväksi palveluksi, se laskettakoon myyjän eduksi... toki asiakkaan myötävaikutus on olennainen osa hyvää asiakaspalvelua.
https://yle.fi/uutiset/3-9475778Jos työ alkaa syystä tai toisesta tuntua noin vastenmieliseltä ja paha olo puretaan asiakkaisiin, on tuloksena pian burn out, josta toipuminen vie yleensä vuosikausia. Seurauksena voi sitten tulla esim. alkoholismia ja pitkää työkyvyttömyyttä.
Suosittelen siksi kirjoittajalle työnohjausta, psykoterapiaa tai viimeiseksi keinoksi alan vaihtoa. - realismia_osa2
Työnohjaaja kirjoitti:
Jos työ alkaa syystä tai toisesta tuntua noin vastenmieliseltä ja paha olo puretaan asiakkaisiin, on tuloksena pian burn out, josta toipuminen vie yleensä vuosikausia. Seurauksena voi sitten tulla esim. alkoholismia ja pitkää työkyvyttömyyttä.
Suosittelen siksi kirjoittajalle työnohjausta, psykoterapiaa tai viimeiseksi keinoksi alan vaihtoa.Kuten aloituksessa todettiin:
"Asiakkaista 20% jotakuinkin täysissä järjissään. Onneksi tarkkaan valikoiden tämä 20% asiakkaaksi kelpuutetuista riittää kannattavaan liiketoimintaan."
Ja edelleen uutinen:
https://yle.fi/uutiset/3-9475778
josta poimintana yksi turhakkeen kuvake, toimii myös autonostajiin:
"Tosiostajallakin voi mukanaan olla "kaupantappaja". Kyseessä on silloin matkaan lähtenyt appiukko tai isä, joka painaa innostuneen jarrua. Kauppaa ei synny, koska "äly" saapui paikalle varoittamaa ihan kaikesta."
Ansioituneimmat kaupantappajat löytyy taksikuskeista ja joskus jakoavaintakin kädessä pitäneistä kyläsepistä, joilla kaupanteossa mukana olemisen ydin tuntuukin olevan pelkkää vittuilua myynnin kohteesta ja mistään mitään tietämättömän auton tarvitsijan mahdollisuuksien saada mistään mitään autoa myrkyttäminen.
- MaailmaOnPannukakku
Aloitus on tyypillinen kaiken tietävän häkkiapinan itkuvirsi.
- Pannukakkuja_Asiakkaina
Pannukakkuja sähköpostissa. Edellisestä uutisesta lainauksin:
"Maanantaiaamuisin autokauppojen sähköpostit pursuavat tarjouspyyntöjä unelma-autoista, jotka on lähetetty viikonlopun pikkutunneilla. Myyjän lähettämään tarjoukseen ei sitten tule koskaan vastausta."
"Asiakkaalta voidaan esimerkiksi suoraan kysyä, minkä verran hän toivoisi omasta vaihtoautostaan saavansa. Vastaus kertoo, odottaako asiakas ihmettä, joka ei toteudu, vai onko hän aidosti valmis kaupankäyntiin. "
Asiakas kävelee kuin pannukakku:
"Reippaasti asteleva asiakas on katsonut tietyn auton valmiiksi netissä. Hitaasti kävelevää haahuilijaa palvellaan viimeisenä."
Käyttäytyy kuin pannukakku:
"Asiakkaan yli- tai vihamielisyys ja pikkuvikojen etsiminen sekä auton mollaaminen ennustavat vesiperää. Moni tulee myös haukkuakseen myyjää. "
PA kuin pannukakku:
"Asiakas saattaa tarjouksen nähdessään sanoa ääneen, että tarjous on huono. Kokeneet automyyjät kuitenkin tunnistavat asiakkaan, joka sanoo näin ymmärrettyään, että hänellä ei olekaan autoon varaa. "
- aasijobbari
Ei se ihme kun jää hallivuokrat maksamatta.
- MäystivaanNillittää
Eihän voi edes olettaa, että kunnon asiakkaat mihinkään rytöläjäpuljuun astuisi, nehän menee kunnon liikkeisiin siihen naapuriin mm. Laakkoselle ja Veholle.
- meille_ei_vittuilla
Näinhän se menee.
Kun käsittelee n.10 asiakaskohtaamista /päivä, näistä pari johtaa jatkotoimiin ja ainakin kaupan syvemmän suunnittelun asteelle myyjäpuoleltakin. Aina ei toki voi voittaa ja hyväkin asiakas päätyy toisaalle ostoksille, mutta kokemus on opettanut että vain tähän täyspäiseen 20% asiakasryhmään kannattaa panostaa.
Aloituksen mukaisesti kun suurin osa asiointiin pyrkivistä on valitettavasti epäkelvollinen asiakkaaksi asti, heidän kanssa ei kauppaa suunnitella kuin korkeintaan "kohteliaan asiakaspalvelun merkeissä" kohteliaisuuttaan hetken aikaa ja pyritään turhakkeesta pääsemään eroon mahdollisimman kohteliaasti kaupanteosta kieltäytyen.
Täyspäisyyteen ei kovin kovia kriteereitä kuitenkaan vaadita:
-normaalit hyvät käytöstavat
Nämä kun puuttuu, palvelu loppuu lyhyeen.
-ymmärrys, että on ostamassa käytettyä autoa, joskus oikeinkin halpaa ja paljon ajettua
Ostonkohteen jo kättelyssä ennakkoon haukkuminen (onhan siinä naarmu, renkaat on vanhat, mitenkähän kone kestää, ihan kun kuuluisi joku ääni...) ei johda sympatioihin myyjäpuolella ja kaupanteko päätetään usein tähän; ei ole sinulle sopiva auto, kiitos ja moikka.
-ymmärrys, että autokauppiaskin on yrittäjän työtään tekevä ihminen
Kaikenlainen "dissaaminen", autokauppiaalle kyrvänsyylän näköisenä mulkoilu ja luimistelu, valmiiksi vihjailu että mitähän tässä nyt ollaan myymässä ja onko vikoja piiloteltu ja perävalotakuu-vitsailu johtaa täyslukkoon kauppiaaltakin; ei näitä vttu pakko ole ostaa eikä vttuilevalle paviaanille edes pakko myydä! Suksikoon muualle vtun pässi vttuilemaan jos käytöstavat ja toisen ihmisen ammatinharjoittamisen arvostusta ei ole pätkääkään. - herjaamuita
ostetaanautoja . fi on paska liike!
- ratkaist
Katsokaa hyvät aaasiakkaat nyt niitä pankkitilinne saldoja vain, ja vain niitä.
- Jkfkfkfkfkf
Paras pysyä poissa jobbareiden eli kaikkien käytettyjä myyvien liikkeistä ja häkeistä. Jopa siis merkkiliikkeiden käytetyt kierrettävä kaukaa, kun ei koskaan voi tietää onko itse sopiva asiakkaaksi.
Kannattaa ostaa uusi tai kulkea pyörällä ja julkisilla.- meille_ei_vittuilla
Heh...
"ei koskaan voi tietää onko itse sopiva asiakkaaksi."
Tuliko tuo kovastikin yllätyksenä? Täyspäiselle ei pitäisi olla mikään mahdottomuus tiedostaa, että kaupan toteutuminen tai kaupan tekemättä jättäminen perustuu täyteen vapaaehtoisuuteen MYÖS myyjäosapuolelta.
Kuten todettu; ei näitä pakko ole ostaa (jos perusnegatiivisena kyrvänsyylänä haukut auton ihan romuksi ja myyjän/autokauppiaan huijari-jobbariksi) eikä näitä myöskään pakko ole myydä (jos ostattelija osoittautuu kyrvänsyyläksi).
Yllä on varsin selkeästi myös kerrottu, miten pienillä vaatimuksilla on kauppakelpoinen asiakas; perushyvät käytöstavat riittää alkuun.
Normaaliälyinen toimii noin täysin automaattisesti, vähä-älyinen kyrvänsyylä tuskin oppii edes vanhetessaan... ja näin ollen kokemukset autoliikkeistä on varmasti negatiivisia kun myyjäosapuolelta ei kauppaa kanssaan edes haluta tehdä. - Llflflflflf
meille_ei_vittuilla kirjoitti:
Heh...
"ei koskaan voi tietää onko itse sopiva asiakkaaksi."
Tuliko tuo kovastikin yllätyksenä? Täyspäiselle ei pitäisi olla mikään mahdottomuus tiedostaa, että kaupan toteutuminen tai kaupan tekemättä jättäminen perustuu täyteen vapaaehtoisuuteen MYÖS myyjäosapuolelta.
Kuten todettu; ei näitä pakko ole ostaa (jos perusnegatiivisena kyrvänsyylänä haukut auton ihan romuksi ja myyjän/autokauppiaan huijari-jobbariksi) eikä näitä myöskään pakko ole myydä (jos ostattelija osoittautuu kyrvänsyyläksi).
Yllä on varsin selkeästi myös kerrottu, miten pienillä vaatimuksilla on kauppakelpoinen asiakas; perushyvät käytöstavat riittää alkuun.
Normaaliälyinen toimii noin täysin automaattisesti, vähä-älyinen kyrvänsyylä tuskin oppii edes vanhetessaan... ja näin ollen kokemukset autoliikkeistä on varmasti negatiivisia kun myyjäosapuolelta ei kauppaa kanssaan edes haluta tehdä.En jaksa lukea ohjeitasi, vaan minimoin asioinnin kanssanne mielelläni. Uusi auto alle ja se ajetaan loppuun, niin ei tarvitse monesti vaivautua kaupoille, eikä enää koskaan käytettyjen kanssa.
- mit_vit
Llflflflflf kirjoitti:
En jaksa lukea ohjeitasi, vaan minimoin asioinnin kanssanne mielelläni. Uusi auto alle ja se ajetaan loppuun, niin ei tarvitse monesti vaivautua kaupoille, eikä enää koskaan käytettyjen kanssa.
Hyvä sitten.
Suomessa myydään autoliikkeistä 100000kpl uusia /vuosi, 600000kpl käytettynä. Eli ilman sinuakin asiakkaita riittää käytettyihin autoihin.
Ja kun olet kalliit vuodet ajellut siitä uutena ostamastasi pois, viet taas uuteen vaihdossa, niin minun myyntiriviinhän se 5-8- vuotiaana päätyy ja seuraavakin käyttäjä saa hyvän auton halvalla. Olethan sinä reippaana huollossa käyttäjänä pitänyt sitä tuon 5-vuotta hyvässä kunnossa, eikö niin?
- kiljupierumies
Koville se ottaa olla kokovartalokyrpä.
- kädetönautonkorjaaja
Tämä autokaupan pahin ongelma poistuu, kun aletaan myydä autot online. Silloin jokainen ostaja saa työntää sen vanhan rimpulansa jorpakkoon tai myydä itse nettiautossa. Samalla jää pois huonot ja epäystävälliset automyyjät ja autojen hinnat putoaa rajusti, kun marmorihalleja ja tiskejä ei tarvita enää. Jostain Rotterdamista ti hampurista laivataan autot Helsinkiin ja sieltä pudotellaan ostajien pihaan ilman välikäsiä ja turhaa paskanjauhantaa.
- sitkunmutkun
Muuten hyvä idea, kuitenkin suomalainen perus yönyli miettijä ei todellakaan uskalla mitään ostaa näkemättä ja kokeilematta, itkuhan näiltä pääsee jo Saksan autokaupoissa kun ajamatta joutuu ostaan ja sitten vasta ajeleen, ota tai jätä. Aina kun joku haluaa että tuodaan ulkomailta auto hänelle ja kertoo että kiva tuossa pankkitili mihin maksat auton etukäteen , niin aina ja ihan aina jää kauppa tekemättä, sori.
- repeen_toimitettuun
sitkunmutkun kirjoitti:
Muuten hyvä idea, kuitenkin suomalainen perus yönyli miettijä ei todellakaan uskalla mitään ostaa näkemättä ja kokeilematta, itkuhan näiltä pääsee jo Saksan autokaupoissa kun ajamatta joutuu ostaan ja sitten vasta ajeleen, ota tai jätä. Aina kun joku haluaa että tuodaan ulkomailta auto hänelle ja kertoo että kiva tuossa pankkitili mihin maksat auton etukäteen , niin aina ja ihan aina jää kauppa tekemättä, sori.
Jep... onhan noistakin "toimitamme auton kotiisi" jo tälläkin palstalla näitä "kokemuksia" vaikka muille jakaa ja pieneksi novelliksi asti, miten voikaan olla huono auto kotiin toimitettuna ja kauppaa ei meinaa saada peruttua ei sitten mitenkään. Jarrupalat loppu ja tuulilasissa kivenisku; ihan paskan möivätten!
- JobbarSlayer
repeen_toimitettuun kirjoitti:
Jep... onhan noistakin "toimitamme auton kotiisi" jo tälläkin palstalla näitä "kokemuksia" vaikka muille jakaa ja pieneksi novelliksi asti, miten voikaan olla huono auto kotiin toimitettuna ja kauppaa ei meinaa saada peruttua ei sitten mitenkään. Jarrupalat loppu ja tuulilasissa kivenisku; ihan paskan möivätten!
Arvon jobbari voisi vaikka puhelimessa sitten kertoa, että tuulilasissa on kiveniskemä eikä valehdella, että toissapäivänä on vaihdettu uusi lasi.
- Normaaliälyllä_Voittoon
Eikös tällä palstalla kokemuksia ole ollut tapana jakaa?
Kokemus se on myyjäpuolenkin näkemys autokaupan asiakaskokemuksista. Näistä kokemuksista joku voi ottaa opikseen ja seuraavan kerran autokaupoille lähtiessään edes yrittää käyttäytyä.
Varmaan monellakin kaupallisuuden alalla vastaavat prosentit ihan tätä päivää; kahdeksan kymmenestä haahuilijasta on jotain ihan muuta, kuin asiakas.- Ex_autontuoja
Olen tuonut autoja Euroopasta Suomeen jo vuodesta 95 eli silloin kun täällä ei tiedetty koko hommasta juuri mitään. Alkuvaiheessa ostin auton ostajaehdokkaan toiveiden mukaan omalla rahalla, maksoin veron ja rekisteröin sen. Sen jälkeen asiakaskin uskalsi sen ostaa vaikka veron määrä olikin huimaava nykyiseen verrattuna. Sitten kun tuontiautot alkoivat yleistymään, kasvoivat kyselijöiden vaatimukset ja sopivan ehdokkaan löytäminen oli vaikeampaa. Monet kyselijät olivat bonganneet sen Saksan halvimman netistä ja niille olisi pitänyt saada hyvä auto samaan hintaan. Hyvän ja huonon hintaero ei lopulta jäänyt suureksi suomalaisen autoveron jälkeen. Eihän sellainen toimi. Voitte uskoa että harmitti myös monta kertaa kävellä hyvän auton ohi pelkästään jonkin pikkujutun takia joka ei ollut juuri ostattelijan vaatimusten mukainen. Sitten aloin vaatia asiakkailta osan rahasta etukäteen mikä pudottikin tyhjänkysyjät tehokkaasti pois. Nyt kun en enää viitsi tuollaista hommaa enää tehdä, voi näistä kertoakin, vienosti sisäänpäin hymyillen sille ostajien suoranaiselle tyhmyydelle johon jatkuvasti törmäsi.
- tosimutu
Ex_autontuoja kirjoitti:
Olen tuonut autoja Euroopasta Suomeen jo vuodesta 95 eli silloin kun täällä ei tiedetty koko hommasta juuri mitään. Alkuvaiheessa ostin auton ostajaehdokkaan toiveiden mukaan omalla rahalla, maksoin veron ja rekisteröin sen. Sen jälkeen asiakaskin uskalsi sen ostaa vaikka veron määrä olikin huimaava nykyiseen verrattuna. Sitten kun tuontiautot alkoivat yleistymään, kasvoivat kyselijöiden vaatimukset ja sopivan ehdokkaan löytäminen oli vaikeampaa. Monet kyselijät olivat bonganneet sen Saksan halvimman netistä ja niille olisi pitänyt saada hyvä auto samaan hintaan. Hyvän ja huonon hintaero ei lopulta jäänyt suureksi suomalaisen autoveron jälkeen. Eihän sellainen toimi. Voitte uskoa että harmitti myös monta kertaa kävellä hyvän auton ohi pelkästään jonkin pikkujutun takia joka ei ollut juuri ostattelijan vaatimusten mukainen. Sitten aloin vaatia asiakkailta osan rahasta etukäteen mikä pudottikin tyhjänkysyjät tehokkaasti pois. Nyt kun en enää viitsi tuollaista hommaa enää tehdä, voi näistä kertoakin, vienosti sisäänpäin hymyillen sille ostajien suoranaiselle tyhmyydelle johon jatkuvasti törmäsi.
"...vienosti sisäänpäin hymyillen sille ostajien suoranaiselle tyhmyydelle johon jatkuvasti törmäsi. "
Se on just näin, siihen aloituskin perustuu. Ja hymyillen, tottakai! - Hullun_irvistys
tosimutu kirjoitti:
"...vienosti sisäänpäin hymyillen sille ostajien suoranaiselle tyhmyydelle johon jatkuvasti törmäsi. "
Se on just näin, siihen aloituskin perustuu. Ja hymyillen, tottakai!Arvatenkin asiakkaasi hymyilevät sinulle myös vienosti sisäänpäin, ja vaihtavat pikaisesti maisemaa koko ajan hymy huulessa:))))
- Ostin.mersun
Autokauppiaista 50 % on täysiä patologisia valehtelijoita, 20% asiakasta karkuun juoksevia pelokkaita nynnyjä, toiset 20% alkoholisteja, ja pieni loppuosa suoraselkäisiä, täysjärkisiä alansa ammattilaisia, joiden kanssa on ilo tehdä kauppaa.
Valitettavasti nämä alan osaajat eivät juurikaan näyttäydy tällä palstalla, sillä heillä ei ole aikaa eikä motivaatiota itkeä "takuu-uskovaisista aasiakkaista":)- Normaaliälyllä_Voittoon
Nonnih!
Kokemus se on tuokin ja toki sinullekin prosenteilla kikkailu suotakoon. Nyt voidaankin vertailla kokemuksien luotettavuuden taso. Vaikkapa ihan kokemuksien toteutuneella lukumäärällä.
Aloittajalla on asiakkaista kokemuksia tuhansia, pehmeästikin laskettuna asiakaskohtaamisia n.10 000kpl, jonka otantana aloituksen prosentit. Eli jonkinlainen otanta asiakasvirrasta ja siitä millaista pyrkijää asiakasmassa sisältää.
Sitten sinun otantaan.
Sinulla on siis autokauppiaista kokemuksia... hmmm... montako kappaletta? Edes sata, niin prosenteiksi jakaminen onnistuu helposti? Eipä taida sitten kuitenkaan olla montaakaan autokauppias kokemusta? Aivan. Olet vain mielesi jossain liikkeessä pahoittanut, kun sinut on suksiteltuvittuun maleksimasta ja kauppiaan aikaa haaskaamasta.
Ps. Mersut on yliarvostettua, pikkuvikaista kuin ranskanpastillit ja usein vielä ruosteherkkää paskaa. - Ostin.mersun
Normaaliälyllä_Voittoon kirjoitti:
Nonnih!
Kokemus se on tuokin ja toki sinullekin prosenteilla kikkailu suotakoon. Nyt voidaankin vertailla kokemuksien luotettavuuden taso. Vaikkapa ihan kokemuksien toteutuneella lukumäärällä.
Aloittajalla on asiakkaista kokemuksia tuhansia, pehmeästikin laskettuna asiakaskohtaamisia n.10 000kpl, jonka otantana aloituksen prosentit. Eli jonkinlainen otanta asiakasvirrasta ja siitä millaista pyrkijää asiakasmassa sisältää.
Sitten sinun otantaan.
Sinulla on siis autokauppiaista kokemuksia... hmmm... montako kappaletta? Edes sata, niin prosenteiksi jakaminen onnistuu helposti? Eipä taida sitten kuitenkaan olla montaakaan autokauppias kokemusta? Aivan. Olet vain mielesi jossain liikkeessä pahoittanut, kun sinut on suksiteltuvittuun maleksimasta ja kauppiaan aikaa haaskaamasta.
Ps. Mersut on yliarvostettua, pikkuvikaista kuin ranskanpastillit ja usein vielä ruosteherkkää paskaa."Aasiakkaalle" riittää kaksi kokemusta autoliikkeestä: ensimmäinen ja viimeinen. Huonoa palvelua saanut levittää kokemuksensa lähipiirinsä, jolloin menetettyjen potentiaalisten ostajaehdokkaiden lukumäärä helposti nousee useisiin kymmeniin.
Enpä usko yhdelläkään autokauppiaalla olevan tiukassa kilpailutilanteessa varaa menettää öykkäröinnillään ja ammattitaidottomuudellaan yhtäkään maksavaa asiakasta, josta voisi kehittyä vuosikausia kestävä liikesuhde.
Ne ammattilaiset, jotka ovat asian sisäistäneet, tekevät bisnestä, eivätkä roiku täällä itkemässä "takuu-uskovaisista".
Ps. Lapsen tasoinen nillitys automerkistä todistaa vain kirjoittajan typeryydestä:) - Kommenttisi_Arvo_Nolla
Ostin.mersun kirjoitti:
"Aasiakkaalle" riittää kaksi kokemusta autoliikkeestä: ensimmäinen ja viimeinen. Huonoa palvelua saanut levittää kokemuksensa lähipiirinsä, jolloin menetettyjen potentiaalisten ostajaehdokkaiden lukumäärä helposti nousee useisiin kymmeniin.
Enpä usko yhdelläkään autokauppiaalla olevan tiukassa kilpailutilanteessa varaa menettää öykkäröinnillään ja ammattitaidottomuudellaan yhtäkään maksavaa asiakasta, josta voisi kehittyä vuosikausia kestävä liikesuhde.
Ne ammattilaiset, jotka ovat asian sisäistäneet, tekevät bisnestä, eivätkä roiku täällä itkemässä "takuu-uskovaisista".
Ps. Lapsen tasoinen nillitys automerkistä todistaa vain kirjoittajan typeryydestä:)Toistan kysymyksen, josko se meni sinulta ohi kun et siihen vastannut.
"Sinulla on siis autokauppiaista kokemuksia... hmmm... montako kappaletta? Edes sata, niin prosenteiksi jakaminen onnistuu helposti? Eipä taida sitten kuitenkaan olla montaakaan autokauppias kokemusta? Aivan. Olet vain mielesi jossain liikkeessä pahoittanut, kun sinut on suksiteltuvittuun maleksimasta ja kauppiaan aikaa haaskaamasta."
Eli sinulla ei edelleenkään siis ole prosenttileikkisi tueksi kokemuksia autokauppiaista?
Autoalan yrittäjä autokauppiaita helveeraava %-leikkisi onkin siis vain sinun oman pääsi sisäinen harha.
Aloittaja omaa %-arvionsa arviointiin kymmenisen tuhatta asiakaskokemusta.
Toki ääntä maailmaan mahtuu ja kaikkien mielipiteet on sallittuja, myös sinun mielipahoitteesi, vaikkakaan et kykene edes pyydettäessä autokauppiaista mielipide-prosenttejasi perustelemaan.
Ps. Osasit asettautua kommenteillasi tuohon isoimpaan 50% sankkaan joukkoon. Onneksi olkoon!
I rest my case. - Kiitos_Kuitenkin
Ostin.mersun kirjoitti:
"Aasiakkaalle" riittää kaksi kokemusta autoliikkeestä: ensimmäinen ja viimeinen. Huonoa palvelua saanut levittää kokemuksensa lähipiirinsä, jolloin menetettyjen potentiaalisten ostajaehdokkaiden lukumäärä helposti nousee useisiin kymmeniin.
Enpä usko yhdelläkään autokauppiaalla olevan tiukassa kilpailutilanteessa varaa menettää öykkäröinnillään ja ammattitaidottomuudellaan yhtäkään maksavaa asiakasta, josta voisi kehittyä vuosikausia kestävä liikesuhde.
Ne ammattilaiset, jotka ovat asian sisäistäneet, tekevät bisnestä, eivätkä roiku täällä itkemässä "takuu-uskovaisista".
Ps. Lapsen tasoinen nillitys automerkistä todistaa vain kirjoittajan typeryydestä:)Vai sellainen vastaus tällä kertaa; ettäkö oikein eka ja vika kokemus yhdestä liikkeestä ja sen kauppiaasta riittää haukkumaan kaikki kauppiaat?
""Aasiakkaalle" riittää kaksi kokemusta autoliikkeestä: ensimmäinen ja viimeinen."
=>Selewä se sitten.
"Huonoa palvelua saanut levittää kokemuksensa lähipiirinsä, jolloin menetettyjen potentiaalisten ostajaehdokkaiden lukumäärä helposti nousee useisiin kymmeniin."
=>Huonon palvelun saa yleensä itse sellaisen "tilaamalla". Näin ollen hänen lähipiirinsä on oletettavasti samaa trasoa, joten on ihan hyväkin etteivät tule.
"Enpä usko yhdelläkään autokauppiaalla olevan tiukassa kilpailutilanteessa varaa menettää öykkäröinnillään ja ammattitaidottomuudellaan yhtäkään maksavaa asiakasta, josta voisi kehittyä vuosikausia kestävä liikesuhde."
=> No en usko kyllä minäkään. Huonon palvelun saa tilaamalla ja nimenomaan ammattinsa varjopuoletkin tunnistavalta, hyvin alallaan osaavalta autokauppiaalta. Mutta vain tilauksesta. "Asiaks tulee takaisin" on unikuvia. Sen kertoikin kollega tuossa yllä; hinta, hinta ja vielä kerran hinta.
"Ne ammattilaiset, jotka ovat asian sisäistäneet, tekevät bisnestä, eivätkä roiku täällä itkemässä "takuu-uskovaisista"."
=> Kukin sisäistäköön omassa työssään ja toimintatavoissaan itselleen ja liiketoiminnalleen sopivimmat toimintamallit.
"Ps. Lapsen tasoinen nillitys automerkistä todistaa vain kirjoittajan typeryydestä:) "
=> Ne nyt vaan mersut on sellaisia. - Ostin.mersun
Kiitos_Kuitenkin kirjoitti:
Vai sellainen vastaus tällä kertaa; ettäkö oikein eka ja vika kokemus yhdestä liikkeestä ja sen kauppiaasta riittää haukkumaan kaikki kauppiaat?
""Aasiakkaalle" riittää kaksi kokemusta autoliikkeestä: ensimmäinen ja viimeinen."
=>Selewä se sitten.
"Huonoa palvelua saanut levittää kokemuksensa lähipiirinsä, jolloin menetettyjen potentiaalisten ostajaehdokkaiden lukumäärä helposti nousee useisiin kymmeniin."
=>Huonon palvelun saa yleensä itse sellaisen "tilaamalla". Näin ollen hänen lähipiirinsä on oletettavasti samaa trasoa, joten on ihan hyväkin etteivät tule.
"Enpä usko yhdelläkään autokauppiaalla olevan tiukassa kilpailutilanteessa varaa menettää öykkäröinnillään ja ammattitaidottomuudellaan yhtäkään maksavaa asiakasta, josta voisi kehittyä vuosikausia kestävä liikesuhde."
=> No en usko kyllä minäkään. Huonon palvelun saa tilaamalla ja nimenomaan ammattinsa varjopuoletkin tunnistavalta, hyvin alallaan osaavalta autokauppiaalta. Mutta vain tilauksesta. "Asiaks tulee takaisin" on unikuvia. Sen kertoikin kollega tuossa yllä; hinta, hinta ja vielä kerran hinta.
"Ne ammattilaiset, jotka ovat asian sisäistäneet, tekevät bisnestä, eivätkä roiku täällä itkemässä "takuu-uskovaisista"."
=> Kukin sisäistäköön omassa työssään ja toimintatavoissaan itselleen ja liiketoiminnalleen sopivimmat toimintamallit.
"Ps. Lapsen tasoinen nillitys automerkistä todistaa vain kirjoittajan typeryydestä:) "
=> Ne nyt vaan mersut on sellaisia."Asiaks tulee takaisin" on unikuvia. Sen kertoikin kollega tuossa yllä; hinta, hinta ja vielä kerran hinta."=> Käytettyjä romuja jobbaavalle ei merkkiuskollisuus tietenkään kerro, eikä merkitse mitään:)
Hyvää palvelua saanut- sisältää myös määräaikaishuollot samassa liikkeessä- "aasiakas" ostaa myös seuraavan auton tutulta kauppiaalta, kun voi olla varma, ettei häntä kuseteta missään vaiheessa.
"Ne nyt vaan mersut on sellaisia." Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista:) - bb_taloon
Ostin.mersun kirjoitti:
"Asiaks tulee takaisin" on unikuvia. Sen kertoikin kollega tuossa yllä; hinta, hinta ja vielä kerran hinta."=> Käytettyjä romuja jobbaavalle ei merkkiuskollisuus tietenkään kerro, eikä merkitse mitään:)
Hyvää palvelua saanut- sisältää myös määräaikaishuollot samassa liikkeessä- "aasiakas" ostaa myös seuraavan auton tutulta kauppiaalta, kun voi olla varma, ettei häntä kuseteta missään vaiheessa.
"Ne nyt vaan mersut on sellaisia." Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista:)Faktaa:
Ei kehity edes esim. Veholla tai Laakkosella, kun aaaasiakas menee aina ja iankaikkisesti halvemman perässä, palvelusta ym. ei todellakaan ymmärrä eikä välitä ajaa vaikka jänkhälle kun saa euron halvemmalla, tämä on fakta käytännössä , voit lässyttää omia satujasi kun et oikeasti ole autokauppaa tehnyt vuosia näiden halvimman perässä juoksijoiden kanssa, sori - Kiitos_Kuitenkin
Ostin.mersun kirjoitti:
"Asiaks tulee takaisin" on unikuvia. Sen kertoikin kollega tuossa yllä; hinta, hinta ja vielä kerran hinta."=> Käytettyjä romuja jobbaavalle ei merkkiuskollisuus tietenkään kerro, eikä merkitse mitään:)
Hyvää palvelua saanut- sisältää myös määräaikaishuollot samassa liikkeessä- "aasiakas" ostaa myös seuraavan auton tutulta kauppiaalta, kun voi olla varma, ettei häntä kuseteta missään vaiheessa.
"Ne nyt vaan mersut on sellaisia." Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista:)"Ne nyt vaan mersut on sellaisia." Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista:)
Nooh... kaikissa automerkeissä on toki omat "juttunsa" ja pitäähän minun autokauppiaana tietää kaikesta kaikki! Eikö? - Ostin.mersun
Kauppaamasi mersut taitavat olla puheistasi päätellen ns. hieman vanhempaa vuosimallia:)
- Kiitos_Kuitenkin
Ostin.mersun kirjoitti:
Kauppaamasi mersut taitavat olla puheistasi päätellen ns. hieman vanhempaa vuosimallia:)
Eh... hyvin, hyvin harvoin otan vaihdossa saati myisin kyseistä automerkkiä. Kahdesta syystä:
1.
Te MB:n omistajat olette ihan ulapalla oman autonne kaupallisesta arvosta ja vaihdossa Teiltä ei voi autoa ostaa.
2.
Ne nyt vaan on ylihintaista paskaa.
Hyvää yötä. - JobbarSlayer
Kiitos_Kuitenkin kirjoitti:
Eh... hyvin, hyvin harvoin otan vaihdossa saati myisin kyseistä automerkkiä. Kahdesta syystä:
1.
Te MB:n omistajat olette ihan ulapalla oman autonne kaupallisesta arvosta ja vaihdossa Teiltä ei voi autoa ostaa.
2.
Ne nyt vaan on ylihintaista paskaa.
Hyvää yötä.Suomeksi: Kusiputkallasi ei ole varaa ottaa asiakaan Mersua vaihdossa.
- M.O.T.todistettu
JobbarSlayer kirjoitti:
Suomeksi: Kusiputkallasi ei ole varaa ottaa asiakaan Mersua vaihdossa.
1. Te MB:n omistajat olette ihan ulapalla oman autonne kaupallisesta arvosta ja vaihdossa Teiltä ei voi autoa ostaa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Myös vaihtoautosta. Liiketaloudellisesti järkevään ja kannattavaan kauppatapaan sisältyy asiakasvalikoinnin lisäksi ilman muuta oleellisena osana myös myyntiin ostettavan kaluston tarkka valikointi. - Ostin.mersun
M.O.T.todistettu kirjoitti:
1. Te MB:n omistajat olette ihan ulapalla oman autonne kaupallisesta arvosta ja vaihdossa Teiltä ei voi autoa ostaa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Myös vaihtoautosta. Liiketaloudellisesti järkevään ja kannattavaan kauppatapaan sisältyy asiakasvalikoinnin lisäksi ilman muuta oleellisena osana myös myyntiin ostettavan kaluston tarkka valikointi.Onnea valitsemallesi liikeidealle, missä rehellisesti jätät arvoautojen ja premiumien myynnin muille tahoille, kuten Veholle, ja keskityt niihin rippikouluikäisiin "autonhoidon esimerkkeihin":)
- M.O.T.todistettu
Ostin.mersun kirjoitti:
Onnea valitsemallesi liikeidealle, missä rehellisesti jätät arvoautojen ja premiumien myynnin muille tahoille, kuten Veholle, ja keskityt niihin rippikouluikäisiin "autonhoidon esimerkkeihin":)
Kiitos.
Hyväksi koettu liiketoimintamallina kun tosiaan tarkkana pitää asiakasvalikointia (kaikille ei voi myydä), ja myyntiin tulevien autojen valikointi (kaikkea ei kannata myyntiin ottaa)... joten myyköön vaan Veho, minun mielestäni lähes poikkeuksetta auton ominaisuuksiin ja todelliseen kuntoon nähden ylihintaiset mersut ja hämmästelköön Teitä MB-kansaa ihan rauhassa. Ei se minulta pois ole, asiakkaita riittää muihinkin kategorioihin kuin "MB premium".
Ps. Rippikouluikä lienee edelleen 15-vuotta? Ihan niin vanhoja ei taida olla myynnissä... muistaakseni. No satunnaisesti joskus joo, mutta useinmiten sellaiseen hintaan ettei kauaa tarvitse rivissä makuuttaa niitäkään! - Ostin.mersun
M.O.T.todistettu kirjoitti:
Kiitos.
Hyväksi koettu liiketoimintamallina kun tosiaan tarkkana pitää asiakasvalikointia (kaikille ei voi myydä), ja myyntiin tulevien autojen valikointi (kaikkea ei kannata myyntiin ottaa)... joten myyköön vaan Veho, minun mielestäni lähes poikkeuksetta auton ominaisuuksiin ja todelliseen kuntoon nähden ylihintaiset mersut ja hämmästelköön Teitä MB-kansaa ihan rauhassa. Ei se minulta pois ole, asiakkaita riittää muihinkin kategorioihin kuin "MB premium".
Ps. Rippikouluikä lienee edelleen 15-vuotta? Ihan niin vanhoja ei taida olla myynnissä... muistaakseni. No satunnaisesti joskus joo, mutta useinmiten sellaiseen hintaan ettei kauaa tarvitse rivissä makuuttaa niitäkään!No, onhan se myös yhteiskunnan kannalta hyvä, että pyörität autovanhusten loppusijoituspaikkaa, seuraava etappi kalustollesi löytyykin sitten Kuusakoskelta.
Moni kehitysmaan autoilija olisi myöskin onnellinen, jos saisi alleen myymäsi helmen. Siinäpä sinulle yrityksesi laajennusehdotus, ja vieläpä ihan ilmaiseksi!
- eikehitykoskaan
"josta voisi kehittyä vuosikausia kestävä liikesuhde."
Faktaa:
Ei kehity edes esim. Veholla tai Laakkosella, kun aaaasiakas menee aina ja iankaikkisesti halvemman perässä, palvelusta ym. ei todellakaan ymmärrä eikä välitä ajaa vaikka jänkhälle kun saa euron halvemmalla, tämä on fakta käytännössä , voit lässyttää omia satujasi kun et oikeasti ole autokauppaa tehnyt vuosia näiden halvimman perässä juoksijoiden kanssa, sori ja koita kestää itseäsi! - pelletouhua
Voi teitä reppanoita. Miten on mahdollista että käytetyn auton ostaminen tai myyminen voi traumisoida ihmistä noin pahasti?
Olisiko aika hankkia oikea elämä?- Yritetään.ymmärtää
Se on totta, että kun joutuu romuja kaupatessaan jatkuvasti valehtelemaan ja nöyristelemään perseaukisten syrjäytyneiden edessä, ei voi olla jättämättä paatuneimpaankin ihmismieleen syviä, parantumattomia traumoja.
Onneksi nämä elämässään epäonnistuneet voivat tällä palstalla purkaa paineitaan itkemällä "takuu-uskovaisista aasiakkaista";) - mitenmeeneeressukka
Onko lapsiruhtaan tasolle taantuneella aaaaaasiakkaalla vain ja ainostaan lupa satuilla täällä ja keksiä ,kun on jopa yhden kaupan tehnyt viidessä vuodessa ja satasen Nissan Saniin ei tullutkaan ikuista takuuta ja nyt sitten onkin petetty pahasti, niinkö se menee, ressukat jolla ei ole harmainta havaintoa oikeasta live elämästä josta haaveillaan netin palstoilla on vain mahdollisuus valeita keksiä?
Kirjoitusten taustalla tulee selvästi esille kaksi asiaa, kateus ja katkeruus, no kolmas on kun he katsovat pankkitilinsä saldoa, niin miksi itkua ja porua riittää joka elämän alueella, sori , koita kestää..... - Hyvin_menee
mitenmeeneeressukka kirjoitti:
Onko lapsiruhtaan tasolle taantuneella aaaaaasiakkaalla vain ja ainostaan lupa satuilla täällä ja keksiä ,kun on jopa yhden kaupan tehnyt viidessä vuodessa ja satasen Nissan Saniin ei tullutkaan ikuista takuuta ja nyt sitten onkin petetty pahasti, niinkö se menee, ressukat jolla ei ole harmainta havaintoa oikeasta live elämästä josta haaveillaan netin palstoilla on vain mahdollisuus valeita keksiä?
Kirjoitusten taustalla tulee selvästi esille kaksi asiaa, kateus ja katkeruus, no kolmas on kun he katsovat pankkitilinsä saldoa, niin miksi itkua ja porua riittää joka elämän alueella, sori , koita kestää.....Heh, ei kaikki tänne kirjoittajat ole oman elämänsä katkeroitunut luusereita. Myyntialan ammattilaisilla pitäisi olla jonkinlaista ammattiylpeyttä, mutta ei, itkuiikkoja ja nysväreitä näyttää olevan suurin osa.
Oikeastaan pitäisi tuntea sääliä kaltaisiasi ruikuttajia kohtaan, mutta toisaalta sääli on sairautta ja myötätuntoa saat hakea terveyskeskuksesta,:)
- omakotitalo
Aika paljon parranpärinää tonninpommien myymisestä ja ostamisesta. Tuon hintaluokan ostajat ja myyjät ovat samaa porukkaa. Hauska seurata kun persaukiset herjaavat toisiaan.
- mainioita.huumoria
Juu, melkoisen koomista kun kädestä suuhun elävät yrittäjät sekä sossupummit nokittelevat toisilleen ja esittävät isompia herroja kuin mitä todellisuudessa ovat.
- mukavakuullatämä
Köyhyyskortti ja kateuskortti ovat tällä palstalla ahkerassa käytössä.
Homokortti on jostain syystä vielä piilossa hihassa. Tai myyntikopin vetolaatikon pohjalla.
Kaikki kertovat olevansa elämän menestyjiä , mikä on tietysti mukavaa kuultavaa.- Todentottakin
Sinähän tiivistit tuossa koko palstan olemuksen ja tarpeellisuuden asiantuntijana.
- osaatkopuhua
Suurin osa luikkii kuin olisi pahanteossa tai varkaissa, aina heti takariveihin naama väärässä , ja kun kysyy vaikka miten voisi auttaa, ei saa mitään vastausta tai muminaa kun poistuvat kuin pelästynyt kanalauma, siinä perus tämän palstan kirjoittaja kun näkee livenä!
Yhdistävänä on tupakka suussa, haiseva epäsiisti olemus, mauttomia tatuointeja, typerä parta, epäsiistit ja erittäin mauttomat hiukset ja vaatteet, ylipainoa ja vetelä köyhyyttä viestivä olemus.- JobbarSlayer
Hienosti kuvailitkin suomalaisen autokauppiaan.
- eimyyjänvikaköyhyys
Rahattomuus tekee tuollaista, ovat kuin lapset karkkikaupassa, kaikkea pitäisi saada mutta ei ole yhtään rahaa, ja syy on aina muissa, kateus iskee ja kostetaan täällä satuilemalla , omaa surkeaa eloa.
- JobbarSlayer
Näinhän se autokauppiaan kohdalla menee, valitettavasti. Kaikki kauppiaat ei voi menestyä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2503562Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2621240Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin591188- 841026
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes93970eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.93915Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56906- 168854
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin117850Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14804