Tässähän olen päässyt selittelemään kirjoittamisiani oikein urakalla. Olen selittänyt toksista maskuliinisuutta ja toisaalta taas jopa omaa seksuaalisuuttani suhteessa, kun olen poistamassa sukupuolirooleja suhteista.
Mutta kun täälläkin palstalla näkee hyvin sen, että suurin osa keskusteluista on mies vs nainen, vaikka eikös sen pitäisi olla kaikkea muuta? Jos siinä perinteisessä heterosuhteessa on mies ja nainen, niin sehän pitäisi jakautua niin, että kumpikin tuo siihen oman puolensa ja yhdessä tehdään se suhde?
Onko vastaus siihen entisaikojen sukupuoliroolit? Mitenkä ne sellaiset olettamukset, että toinen hoitaa miehiset asiat ja toinen naiselliset asiat toteutuu? Mitenkä voi tiedostaa, että toinen ymmärtää samoin asiat kuin itse? Ja miten joku homma ei ota miehisyyden tai naisellisuuden päälle? Voiko nainen vaihtaa ne renkaat ja mies kattaa pöydän sillä aikaa, vai viekö se halut siihen toiseen?
Entäpäs jos arki hoidetaankin niin, että asiat vaan tehdään yhdessä ja ne hoidetaan ilman sukupuolirooleja, ettei sotketa niitä sinne? Voisiko se olla konsti pitää ne tunteisiin perustuvat sukupuoliset tunteet itsestään ja siitä toisesta erillään ja osoittaa niitä sitten ihan erillisellä ajalla. Sehän voi olla vaikka se katse ja kosketus väliin ja lopulta makuuhuonematka yhdessä, mutta varsinainen elämän arkisisältö olisi jopa sukupuolettoman toverillista toimintaa...
Antaa palaa... siinä on pohjustus....
Suuri sukupuolikeskustelu...
208
1115
Vastaukset
Meillä meni niin, että tein kotona miesten ja naisten työt.
Sängyssä olin silti vain mies ja alistin naista. Sitten erottiin.
En tiedä mitä tapahtui.Dissident kirjoitti:
Eli petyitkö exäsi naiseuteen?
Exä oli superhetero ja hyvin naisellinen, ei se siihen loppunut.
Riitaa riidan päälle ja lopulta ei ollut enää voimia yrittää pitää pystyssä suhdetta jossa arki oli niin työlästä.
Nää sukupuoliroolikeskustelut ihmetyttää, itse en ainakaan muista koskaan törmänneeni suhteessani mihinkään ongelmiin sukupuoliroolien suhteen.
Jos tuli epäselviä tilanteita, niin riisuuduttiin. Alasti on helppo sanoa kuka on mies ja kuka nainen.Dissident kirjoitti:
Eli petyitkö exäsi naiseuteen?
Sillä oli varmaan lantio yhtä leveä kuin hartiat..
Wwuwuw kirjoitti:
Sillä oli varmaan lantio yhtä leveä kuin hartiat..
Strategiset mitat oli 90-60-90.
Ne on naiselle hyvät mitat, hartioiden leveys oli suurempi kuin lantion leveys.Ananias kirjoitti:
Exä oli superhetero ja hyvin naisellinen, ei se siihen loppunut.
Riitaa riidan päälle ja lopulta ei ollut enää voimia yrittää pitää pystyssä suhdetta jossa arki oli niin työlästä.
Nää sukupuoliroolikeskustelut ihmetyttää, itse en ainakaan muista koskaan törmänneeni suhteessani mihinkään ongelmiin sukupuoliroolien suhteen.
Jos tuli epäselviä tilanteita, niin riisuuduttiin. Alasti on helppo sanoa kuka on mies ja kuka nainen.No kokikos nainen sitten, ettei saanut olla nainen, kun sä teit kaiken? Sanot että olet kova kokkaamaankin, että jos veit häneltä sen sukupuolisen roolin pois ja hän kiukutteli siitä?
Mietin sitä lautas-episodiakin, että olisiko sinun pitänyt tietää, että "naisen" edessä ei muitten naisten kanssa vaan tanssita?
Ja olitko hänelle pettymys miehenä? Et osoittanutkaan kaapin paikkaa, vaan teit arkiaskareet itse, vaan makuuhuoneessa hän sai olla nainen?Dissident kirjoitti:
No kokikos nainen sitten, ettei saanut olla nainen, kun sä teit kaiken? Sanot että olet kova kokkaamaankin, että jos veit häneltä sen sukupuolisen roolin pois ja hän kiukutteli siitä?
Mietin sitä lautas-episodiakin, että olisiko sinun pitänyt tietää, että "naisen" edessä ei muitten naisten kanssa vaan tanssita?
Ja olitko hänelle pettymys miehenä? Et osoittanutkaan kaapin paikkaa, vaan teit arkiaskareet itse, vaan makuuhuoneessa hän sai olla nainen?Ai niin.. Ananias on joutunut useamman kerran naisen pahoinpitelemäksi..
Ja kerran joku naapurin? nainen kiusasi häntä niin, että hän joutui muuttamaan pois..Dissident kirjoitti:
No kokikos nainen sitten, ettei saanut olla nainen, kun sä teit kaiken? Sanot että olet kova kokkaamaankin, että jos veit häneltä sen sukupuolisen roolin pois ja hän kiukutteli siitä?
Ja olitko hänelle pettymys miehenä? Et osoittanutkaan kaapin paikkaa, vaan teit arkiaskareet itse, vaan makuuhuoneessa hän sai olla nainen?Sai hän pyykätä ja siivota, että kyllä siinä on naiseutta kyllikseen. Imetti lapsetkin ja hoiti kun minä olin työssä.
Mutta kuten sanottu, ei ongelmia. Sukupuolirooleissa vaan se arki tappoi romantiikan.Ananias kirjoitti:
Ne on naiselle hyvät mitat, hartioiden leveys oli suurempi kuin lantion leveys.Ei mun mies mun mittoja tiedä, enkä mä sen. Enkä mä tiedä omiakaan mittoja..
Koot tiedän kyllä. Tarkoitan siis vaatekokoja.Wwuwuw kirjoitti:
Ai niin.. Ananias on joutunut useamman kerran naisen pahoinpitelemäksi..
Ja kerran joku naapurin? nainen kiusasi häntä niin, että hän joutui muuttamaan pois..Exä oli vähän tasapainoton.
Tuo ahdistelujuttu oli luku sinänsä. Muutto oli tavallaan muutenkin edessä, se seksiahdistelijamuija vain helpotti lähtöä.Wwuwuw kirjoitti:
Ei mun mies mun mittoja tiedä, enkä mä sen. Enkä mä tiedä omiakaan mittoja..
Koot tiedän kyllä. Tarkoitan siis vaatekokoja.En usko että exälläkään on mitat enää tiedossa.
Wwuwuw kirjoitti:
Ai niin.. Ananias on joutunut useamman kerran naisen pahoinpitelemäksi..
Ja kerran joku naapurin? nainen kiusasi häntä niin, että hän joutui muuttamaan pois..No kun mä mietin juuri sitä tässä, että oletetut sukupuoliroolit usein aiheuttaa suunnatonta närää suhteisiin. Että olisiko siinä syy naisen ja miehen ristiriitoihin?
Selkeästi tuo Anan exä on kokenut riittämättömyyttä tai muuten on ollut epävarma itsestään, kun on sotaillut niin paljon... olisiko syy vaikka se, että ei kokenut saavansa olla nainen, tai että ei riitä naisena Analle?
Ainahan näihin temppuiluihin on joku syy?Dissident kirjoitti:
No kun mä mietin juuri sitä tässä, että oletetut sukupuoliroolit usein aiheuttaa suunnatonta närää suhteisiin. Että olisiko siinä syy naisen ja miehen ristiriitoihin?
Selkeästi tuo Anan exä on kokenut riittämättömyyttä tai muuten on ollut epävarma itsestään, kun on sotaillut niin paljon... olisiko syy vaikka se, että ei kokenut saavansa olla nainen, tai että ei riitä naisena Analle?
Ainahan näihin temppuiluihin on joku syy?Siinäpä sitä on pohdittavaa teille.
Vilkaisen myöhemmin illalla mitä olette keksineet syyksi.Dissident kirjoitti:
No kun mä mietin juuri sitä tässä, että oletetut sukupuoliroolit usein aiheuttaa suunnatonta närää suhteisiin. Että olisiko siinä syy naisen ja miehen ristiriitoihin?
Ainahan näihin temppuiluihin on joku syy?Mä käsitin että kyse on ollut eri naisista..
Oikeista tai keksityistä..Wwuwuw kirjoitti:
Mä käsitin että kyse on ollut eri naisista..
Oikeista tai keksityistä..Yksi raivohullu, ja toinen seksiahdistelija.
Ananias kirjoitti:
Siinäpä sitä on pohdittavaa teille.
Vilkaisen myöhemmin illalla mitä olette keksineet syyksi.No nämä vaan herättää keskustelua, että saat itse kyllä pitää oman tiedon sisällä..Eikä todellisuudessa täällä kukaan mistään tiedä....
Mutta eräs näkökulma tästäkin saadaan...Wwuwuw kirjoitti:
Mä käsitin että kyse on ollut eri naisista..
Oikeista tai keksityistä..No siis exä kuin exä... Eläs nyt takerru lillukanvarsiin....
- hgfhgfffhh
Ananias kirjoitti:
Ne on naiselle hyvät mitat, hartioiden leveys oli suurempi kuin lantion leveys.Höpö höpö.
Googleta tuon kokoinen nainen.
En usko.
"Onko vastaus siihen entisaikojen sukupuoliroolit? "
Ei mun mielestä ole mitään patenttiratkaisua. Kun puhutaan parisuhteesta, niin riittää että kaksi ihmistä löytävät molempia tyydyttävät käytännöt. Entisaikojen roolit voi monelle olla oikein hyvä ratkaisu.
En mä osaa määritellä tarkasti mikä on miehinen ja naisellinen asia. Jotenkin tuntuu, että naiset on enemmän viehtyneet rutiineihin ja miehet ainutkertaisiin juttuihin. Nainen on se keräilijä ja mies metsästäjä. Mutta voihan se joskus olla myös toisinpäin. Luulisin kuitenkin että hyvä tiimi on helpompi rakentaa kun jonkinlaisia eroja on jo se roolitus löytyy. Mistä sitten seuraa, että toisenlaisessa suhteessa saman henkilön rooli voikin olla toisenlainen, koska parikin on erilainen.No minustakin oletettu roolitus on hiukan tuulesta temmattu ajatus. Sehän tosin voi sopia stereotyyppisenä monelle ja ei aiheuta mitään oireitta, mutta miten silti voi sukupuoltaan kumpikin saada esiin arjessa? Eikös sen miehisyyden tai naisellisuuden kokeminenkin ole aika personaalinen juttu?
Dissident kirjoitti:
No minustakin oletettu roolitus on hiukan tuulesta temmattu ajatus. Sehän tosin voi sopia stereotyyppisenä monelle ja ei aiheuta mitään oireitta, mutta miten silti voi sukupuoltaan kumpikin saada esiin arjessa? Eikös sen miehisyyden tai naisellisuuden kokeminenkin ole aika personaalinen juttu?
"Eikös sen miehisyyden tai naisellisuuden kokeminenkin ole aika personaalinen juttu? "
Tämä on tietty henkilökohtainen juttu. Mutta mulle sitä miehisyyttä on se, että mä en hätäänny saati panikoidu ja teen sitten ne asiat mitä "jonkun" pitää tehdä.scrg kirjoitti:
"Eikös sen miehisyyden tai naisellisuuden kokeminenkin ole aika personaalinen juttu? "
Tämä on tietty henkilökohtainen juttu. Mutta mulle sitä miehisyyttä on se, että mä en hätäänny saati panikoidu ja teen sitten ne asiat mitä "jonkun" pitää tehdä.Joo, mutta entäpäs jos jossain suhteessa hetkellisesti panikoisitkin naisen nähden? Menettäisitkö rusauttaen miehisyytesi?
Dissident kirjoitti:
Joo, mutta entäpäs jos jossain suhteessa hetkellisesti panikoisitkin naisen nähden? Menettäisitkö rusauttaen miehisyytesi?
Ei, koska se on sisäinen juttu. Ei mun tarvitse sitä todistella muille.
scrg kirjoitti:
Ei, koska se on sisäinen juttu. Ei mun tarvitse sitä todistella muille.
Joo, Minusta päivän ja ketjun huikein vastaus!!!!
Tässä on voittaja!!!
Eipä näin tämmösessä rivitalokämpässä mitään miesten töitä juuri ole..
Ja mä oon lapsesta asti oppinut, ettei tommoisia rooleja edes ole.
Kerran kyllä lopsahti alaleuka, kun ukon veli tuli käymään ja ukko just imuroi ja sanoi sitten veljelleen, että hän tässä vaan testasi..Silloin asuttiin kerrostalossa.
Mutta hän on saanut ihan erilaisen kasvatuksen noiden juttujen suhteen kuin mä, tajusin sen kerran sen jossain sukujuhlissa..
Kerran esim hän sano että hän nyt on jo niin ja niin monta päivää katsellut jotain murusia pöydällä. No mä siihen tietysti hölmistyneenä, että mikset sitten ole pyyhkinyt niitä pois..Kai se silloin oivalsi jotain..No jokaiselle on varmasti oma käsityksensä sukupuoliin liittyen. Naisena sinäkin kuitenkin tiedät, että ei ole sama olla mies tai nainen? Mutta eikös ole kurjaa, että miehesi pitäisi olla oma itsensä vaan silloin, kun on ovi kiinni ja verhot edessä, jos joku muu näkee, että tekeekin naisten juttuja, niin se on kamalaa... äkkiä tiskiharja seinään, olut kaapista, käsi sepaluksesta sisään ja toivotaan, että tulis telkkarista vaikka ees golffia...
Dissident kirjoitti:
No jokaiselle on varmasti oma käsityksensä sukupuoliin liittyen. Naisena sinäkin kuitenkin tiedät, että ei ole sama olla mies tai nainen? Mutta eikös ole kurjaa, että miehesi pitäisi olla oma itsensä vaan silloin, kun on ovi kiinni ja verhot edessä, jos joku muu näkee, että tekeekin naisten juttuja, niin se on kamalaa... äkkiä tiskiharja seinään, olut kaapista, käsi sepaluksesta sisään ja toivotaan, että tulis telkkarista vaikka ees golffia...
Minusta on paljon kurjemaa että mies ei saa olla oma itsensä vaan on joutunut alistumaan tuohon imuroijan rooliin, ei ihme että on nolottanut. Niin ja tuo murushomma, selvästikin on miestä häirinnyt ja toivonut että ois sellanen emäntä joka ois ne hoitanut.
Harmaaritari kirjoitti:
Minusta on paljon kurjemaa että mies ei saa olla oma itsensä vaan on joutunut alistumaan tuohon imuroijan rooliin, ei ihme että on nolottanut. Niin ja tuo murushomma, selvästikin on miestä häirinnyt ja toivonut että ois sellanen emäntä joka ois ne hoitanut.
Itsehän se oli sen imurin ottanut...tuskin tuo Wuppis sitä siihen on pakottanut...
Dissident kirjoitti:
No jokaiselle on varmasti oma käsityksensä sukupuoliin liittyen. Naisena sinäkin kuitenkin tiedät, että ei ole sama olla mies tai nainen? Mutta eikös ole kurjaa, että miehesi pitäisi olla oma itsensä vaan silloin, kun on ovi kiinni ja verhot edessä, jos joku muu näkee, että tekeekin naisten juttuja, niin se on kamalaa... äkkiä tiskiharja seinään, olut kaapista, käsi sepaluksesta sisään ja toivotaan, että tulis telkkarista vaikka ees golffia...
Niinpä!
Tosin ei tuo sentäs kättään haudo munissaan, eikä juo edes kaljaa...(mä juon, mutten mäkään käsiä haudo verkkarien sisällä, sentäs)
Mä oon täysillä mukana miesten vapauttamisessa roolinsa orjuuttavista kahleista..🌹
Homoksi leimaaminen on mun käsittääkseni yks pahimpia leimoja joita heteromies koittaa välttää.Dissident kirjoitti:
Itsehän se oli sen imurin ottanut...tuskin tuo Wuppis sitä siihen on pakottanut...
Joo, wuppis oli jättänyt imuroinnin samoin kuin murusten pyyhkimisen täysin miehen harteille niin oli varmaan pakko viimein ottaa.
Dissident kirjoitti:
Ei kun aseella uhaten pakotin..
Mä myönnän olevani kotitöiden suhteen laiskempi..
Ruoat teen. Tosin tää mun tenniskyynärpää on vieläkin kipee, niin rajoittaa, kun suunnilleen ykskätisenä pitäis tehdä.Wwuwuw kirjoitti:
Niinpä!
Tosin ei tuo sentäs kättään haudo munissaan, eikä juo edes kaljaa...(mä juon, mutten mäkään käsiä haudo verkkarien sisällä, sentäs)
Mä oon täysillä mukana miesten vapauttamisessa roolinsa orjuuttavista kahleista..🌹
Homoksi leimaaminen on mun käsittääkseni yks pahimpia leimoja joita heteromies koittaa välttää.No tuohan on aikapitkälle monen ihmisen julkinen mielipidekin, mutta miten se on niin vaikeaa ottaa kuitenkin omalta kohdaltaan omakseen?
Monet naisetkin pitää, että miehessä pitää olla "munaa"... Mitenkä se sun miehen kohdalla saa sinut tuntemaan, että sillä on sitä "munaa"... ???Wwuwuw kirjoitti:
Ei kun aseella uhaten pakotin..
Mä myönnän olevani kotitöiden suhteen laiskempi..
Ruoat teen. Tosin tää mun tenniskyynärpää on vieläkin kipee, niin rajoittaa, kun suunnilleen ykskätisenä pitäis tehdä.No siis minustakin hommat pitäis mennä niin, että kumpaa kiinnostaa mikäkin, tekee sen, mutta ei se kaikki voi yhdelle kaatua ja tukehduttaa yhteisen kodin ja elämän kaikista asioista kaikkea yhdelle...
Dissident kirjoitti:
No tuohan on aikapitkälle monen ihmisen julkinen mielipidekin, mutta miten se on niin vaikeaa ottaa kuitenkin omalta kohdaltaan omakseen?
Monet naisetkin pitää, että miehessä pitää olla "munaa"... Mitenkä se sun miehen kohdalla saa sinut tuntemaan, että sillä on sitä "munaa"... ???En mä oikeen tiedä..paitsi sitten sängyssä.
Tai siis ei nyt pidä muiden pillin tahdissa hypellä. Marjoja taas saa poimia..ähh.
Kai sitä nyt naisessakin pitää "munasarjoja" olla..Wwuwuw kirjoitti:
En mä oikeen tiedä..paitsi sitten sängyssä.
Tai siis ei nyt pidä muiden pillin tahdissa hypellä. Marjoja taas saa poimia..ähh.
Kai sitä nyt naisessakin pitää "munasarjoja" olla..No Harmis tuolla kirjoitti, että jotain kuolee pois, jos rooleja muutellaan. Minusta se on kaiketi sellainen, että harmis näkisi miehisiä hommia tekevän ja kiroilevan naisen epänaisellisena ja taas samanmoisesti ajatteleva nainen taas näkis miehen munattomana, jos suostuis tekemään naisten hommia...
Onks tää vaan sitä toksista maskuliinisuutta?Dissident kirjoitti:
No Harmis tuolla kirjoitti, että jotain kuolee pois, jos rooleja muutellaan. Minusta se on kaiketi sellainen, että harmis näkisi miehisiä hommia tekevän ja kiroilevan naisen epänaisellisena ja taas samanmoisesti ajatteleva nainen taas näkis miehen munattomana, jos suostuis tekemään naisten hommia...
Onks tää vaan sitä toksista maskuliinisuutta?Taas sä kärjistät, missään en ole sanonut etten suostuisi tekemään, aina tarvittaessa voi toki tehdä avuksi jotain mutta ne suuret linjat pysyy.
Dissident kirjoitti:
No Harmis tuolla kirjoitti, että jotain kuolee pois, jos rooleja muutellaan. Minusta se on kaiketi sellainen, että harmis näkisi miehisiä hommia tekevän ja kiroilevan naisen epänaisellisena ja taas samanmoisesti ajatteleva nainen taas näkis miehen munattomana, jos suostuis tekemään naisten hommia...
Onks tää vaan sitä toksista maskuliinisuutta?Tuskin kukaan nainenkaan tykkää jostain kiroilevista ja räkivistä junttiäijistä..
Kyllä mulla on ainakin käsitys, että naiset pitää esim kokkailevaa ja muutenkin hemmottelevaa miestä lähinnä seksikkäänä.
Meillähän ei ole lapsia, joten sikäli helpolla on päästy. Mutta jokainen pari tehköön kuten hyväksi näkee. Tosin kotitöiden jako tais olla ykkösaihe mistä pariskunnat eniten riitelevät rahan ohella..Luulen, että koskee tosiaan eniten lapsiperheitä.Wwuwuw kirjoitti:
Tuskin kukaan nainenkaan tykkää jostain kiroilevista ja räkivistä junttiäijistä..
Kyllä mulla on ainakin käsitys, että naiset pitää esim kokkailevaa ja muutenkin hemmottelevaa miestä lähinnä seksikkäänä.
Meillähän ei ole lapsia, joten sikäli helpolla on päästy. Mutta jokainen pari tehköön kuten hyväksi näkee. Tosin kotitöiden jako tais olla ykkösaihe mistä pariskunnat eniten riitelevät rahan ohella..Luulen, että koskee tosiaan eniten lapsiperheitä.Minä luulen että todistaakseen teoriansa dissin pitäis itselleen hommata joku taajaan kiroileva, miehekkäästi ärjyvä jännäjenna joka missään tapauksessa ei ikinä tee mitään perinteisiä naishommia niin näkis dissikin sitten onko se niin onnellista.
Harmaaritari kirjoitti:
Taas sä kärjistät, missään en ole sanonut etten suostuisi tekemään, aina tarvittaessa voi toki tehdä avuksi jotain mutta ne suuret linjat pysyy.
Mikäs se olikaan se juttu, että mies nimenomaan kokee olevansa se, joka naista vähän avustaa..
Joku lehtijuttu taannoin..
Mitä se semmonen on, että mies on kuin yksi lapsista...Harmaaritari kirjoitti:
Minä luulen että todistaakseen teoriansa dissin pitäis itselleen hommata joku taajaan kiroileva, miehekkäästi ärjyvä jännäjenna joka missään tapauksessa ei ikinä tee mitään perinteisiä naishommia niin näkis dissikin sitten onko se niin onnellista.
Ei naisetkaan tommosia miehiä halua.
Wwuwuw kirjoitti:
Mikäs se olikaan se juttu, että mies nimenomaan kokee olevansa se, joka naista vähän avustaa..
Joku lehtijuttu taannoin..
Mitä se semmonen on, että mies on kuin yksi lapsista...Niin mutta niin se varmaan on, ei perinteisellkään miehelle ole ongelma vaikka pyöräyttää kalakeitot avuksi jos nainen ei ehdi, mies kuitenkin ymmärtää että nainen on heistä se joka sen kokonaistaakan oikeasti kantaa ja arvostaa naistaan sen vuoksi.
No se taas että miehestäkin on mukavaa joskus olla naisen hemmoteltavana, jotkut miehet vaan saattaa alkaa liikaakin sitä hyväksi käyttämään ja heittäytyvät lapsiksi liian usein/helposti.Harmaaritari kirjoitti:
Minä luulen että todistaakseen teoriansa dissin pitäis itselleen hommata joku taajaan kiroileva, miehekkäästi ärjyvä jännäjenna joka missään tapauksessa ei ikinä tee mitään perinteisiä naishommia niin näkis dissikin sitten onko se niin onnellista.
No ei tarvitse. Minähän kippaan noi roolit mäkeen ja niin on tehnyt mun nainenkin. Tosin ei asuta saman katon alla kuin silloin tällöin ja vuoroin vieraissa, mutta kumpikin kokee toisen tosi miellyttäväksi, eikä ole mitään rooleja...
Mun kohdalla mun teoria toimii kuin junan vessa Riihimäen kohdalla...Dissident kirjoitti:
No ei tarvitse. Minähän kippaan noi roolit mäkeen ja niin on tehnyt mun nainenkin. Tosin ei asuta saman katon alla kuin silloin tällöin ja vuoroin vieraissa, mutta kumpikin kokee toisen tosi miellyttäväksi, eikä ole mitään rooleja...
Mun kohdalla mun teoria toimii kuin junan vessa Riihimäen kohdalla...Niin mutta muuttakaapa saman katon alle, nythän teillä onneksi on eroaikoja mitkä pitää homman tuoreena mutta veikkaan että noilla sun metodeilla ei toimi ilman konflikteja kovin pitkään.
Harmaaritari kirjoitti:
Niin mutta muuttakaapa saman katon alle, nythän teillä onneksi on eroaikoja mitkä pitää homman tuoreena mutta veikkaan että noilla sun metodeilla ei toimi ilman konflikteja kovin pitkään.
Minusta se juttu on siinä, että ei ole mitään ennakkoodotuksia... hän on nainen, ilman että tekisi stereotyyppisen naisellisia asioita. Ja toisaalta minun ei tarvitse ryskää sataa mottia halkoja, todistamalla, että olen mies.
No vaikea on tuostavaan muuttaa yhteen, että jos saisit järjestettyä vaikka jonkun puolikin miljoonaa tähän hankkeeseen validia, niin eiköhän se mielellään oteta selville...olisko vuosi vai kaksi sopiva koeaika?Dissident kirjoitti:
Minusta se juttu on siinä, että ei ole mitään ennakkoodotuksia... hän on nainen, ilman että tekisi stereotyyppisen naisellisia asioita. Ja toisaalta minun ei tarvitse ryskää sataa mottia halkoja, todistamalla, että olen mies.
No vaikea on tuostavaan muuttaa yhteen, että jos saisit järjestettyä vaikka jonkun puolikin miljoonaa tähän hankkeeseen validia, niin eiköhän se mielellään oteta selville...olisko vuosi vai kaksi sopiva koeaika?Sittenhän tuon näkis, pääsisit siirtämään teoriat käytäntöön :) Etkös sinä muuten ollut vähän niitä heittätymisuskovaisiakin? senkin vois siinä samalla kokeilla. Ja jjos nyt kun kerran tiedät että on just se oikee ihminen sulle niin ei kai sitä väistämätöntä lykätäkään kannata? Tehän austte kuitenkin suhteellisen likikkäin käsittääkseni? Jommankumman tai mieluummin molempien asunto vaan myyntiin ja uusi siitä väliltä, eihän se sen kummempaa ole. itsehän en toki ehkjä lähtis sellaseen mutta sulla ois nyt loistosauma näyttää myös miten "uskaltaa elää"käytännössä toimii.
Harmaaritari kirjoitti:
Sittenhän tuon näkis, pääsisit siirtämään teoriat käytäntöön :) Etkös sinä muuten ollut vähän niitä heittätymisuskovaisiakin? senkin vois siinä samalla kokeilla. Ja jjos nyt kun kerran tiedät että on just se oikee ihminen sulle niin ei kai sitä väistämätöntä lykätäkään kannata? Tehän austte kuitenkin suhteellisen likikkäin käsittääkseni? Jommankumman tai mieluummin molempien asunto vaan myyntiin ja uusi siitä väliltä, eihän se sen kummempaa ole. itsehän en toki ehkjä lähtis sellaseen mutta sulla ois nyt loistosauma näyttää myös miten "uskaltaa elää"käytännössä toimii.
No nainen asuu vielä syrjemmässä sivistyksestä kuin minä ja mun kämppäähän tuossa viime kesänä myytiin, eikä tarjouksen tarjousta, että pienimuotoinen loukku on tässä.
Mutta ajallaan tähän tuleekin varmaan jokin ratkaisu, mutta ei voikaan oikein hätäillä, kun kyse on monesta summasta....
Mutta sinähän voisit varmaan kanssa laittaa ison vaihteen päälle ja ottaa siihen asumaan kotirouvan? Moni varmaan laittais sulle kodin kuntoon ja ruuan nenän eteen, kun hoitaisit toimeentulon teille molemmille, niinkuin oikea 50-luvun mies teki. Ja nykyhinnat kun on nousseet asumisella yms. niin sinähän käyt lisäämässä einestä pöytään kalastamalla, metsästämllä ja tietenkin pidätte kasvimaata jossain yhdessä pystyssä. Oikea idylli...Dissident kirjoitti:
No nainen asuu vielä syrjemmässä sivistyksestä kuin minä ja mun kämppäähän tuossa viime kesänä myytiin, eikä tarjouksen tarjousta, että pienimuotoinen loukku on tässä.
Mutta ajallaan tähän tuleekin varmaan jokin ratkaisu, mutta ei voikaan oikein hätäillä, kun kyse on monesta summasta....
Mutta sinähän voisit varmaan kanssa laittaa ison vaihteen päälle ja ottaa siihen asumaan kotirouvan? Moni varmaan laittais sulle kodin kuntoon ja ruuan nenän eteen, kun hoitaisit toimeentulon teille molemmille, niinkuin oikea 50-luvun mies teki. Ja nykyhinnat kun on nousseet asumisella yms. niin sinähän käyt lisäämässä einestä pöytään kalastamalla, metsästämllä ja tietenkin pidätte kasvimaata jossain yhdessä pystyssä. Oikea idylli...No sulla varmaan siinä viime kesän myynnissä oli vikana se että hinta oli liian korkea, laitat reaalihinnalla myyntiin niin menee. Nythän ne on pelotelleet korkojutuilla niin voi olla että nyt olisi vielä hyvä aika myydä kun joku uskaltaisi ehkä vielä ostaakin. Toisaalta se korkonousu voi olla hyväkin juttu, alkaa paremmin hyväkntuoiset vanhemmat kelpaamaan jos hinta kohdillaan.
No pitäishän sun tietää ettei niitä kunnollisia naisia ole kuin harvassa, niin haasteellinen löydettävä ettei taida jaksaa alkaa edes etsimään.Harmaaritari kirjoitti:
No sulla varmaan siinä viime kesän myynnissä oli vikana se että hinta oli liian korkea, laitat reaalihinnalla myyntiin niin menee. Nythän ne on pelotelleet korkojutuilla niin voi olla että nyt olisi vielä hyvä aika myydä kun joku uskaltaisi ehkä vielä ostaakin. Toisaalta se korkonousu voi olla hyväkin juttu, alkaa paremmin hyväkntuoiset vanhemmat kelpaamaan jos hinta kohdillaan.
No pitäishän sun tietää ettei niitä kunnollisia naisia ole kuin harvassa, niin haasteellinen löydettävä ettei taida jaksaa alkaa edes etsimään.No voihan se olla myynnissä vielä jossainvaiheessa, mutta on siinä kaikkea muutakin kuin asuntoasiat. Mulla on muksut ja ne kerran viikossa mun luona... 20-30 km metsäänpäin koulusta ei oikein houkuttele, varsinkin kun on vuorotyö itsellä ja toisella vielä kahelimpi työvilske....
Mutta tuo kunnollisuus on sinun korvien välissä....mä tiedän montakin kunnollista naista...niitä tuntuu olevan enemmän kuin kunnollisia miehiä.... voisin leikillään väittää, että 2/3 osaa naisista on kunnollisia ja itsestään vastuun hoitavia ja miehissä tuo on toisinpäin...1/3 osaa osaa huolehtia itsestään ja ottaa vastuun elämästään, eikä siirrä sitä muille.Dissident kirjoitti:
No voihan se olla myynnissä vielä jossainvaiheessa, mutta on siinä kaikkea muutakin kuin asuntoasiat. Mulla on muksut ja ne kerran viikossa mun luona... 20-30 km metsäänpäin koulusta ei oikein houkuttele, varsinkin kun on vuorotyö itsellä ja toisella vielä kahelimpi työvilske....
Mutta tuo kunnollisuus on sinun korvien välissä....mä tiedän montakin kunnollista naista...niitä tuntuu olevan enemmän kuin kunnollisia miehiä.... voisin leikillään väittää, että 2/3 osaa naisista on kunnollisia ja itsestään vastuun hoitavia ja miehissä tuo on toisinpäin...1/3 osaa osaa huolehtia itsestään ja ottaa vastuun elämästään, eikä siirrä sitä muille.Ny t kuulostaa jo selittelyltä :D eikös se poitsu saanu moponkin? äkkiä sillä hurauttaa ja eihän oo poissuljettuu että morsian myy sen oman paikkansa? Siis nyt puhutaan vain muutaman kymmenen kilometrin välistä, kyllä siinä voi alkaa jo peliikkeitä tekemäänm vaihat itelles riisseliauton niin kestää kilometrejä :)
Niin no nuo on sun yltiöpositiivisen mielen luomia osuuksia, ei ne naiset oo sulle kaikkee kertonu kuitenkaa aiemman elämänsä seikkailuista & sekoiluista. Ja sitten on vielä se kemia, se on meille romantikoille tärkeä juttu :)Harmaaritari kirjoitti:
Ny t kuulostaa jo selittelyltä :D eikös se poitsu saanu moponkin? äkkiä sillä hurauttaa ja eihän oo poissuljettuu että morsian myy sen oman paikkansa? Siis nyt puhutaan vain muutaman kymmenen kilometrin välistä, kyllä siinä voi alkaa jo peliikkeitä tekemäänm vaihat itelles riisseliauton niin kestää kilometrejä :)
Niin no nuo on sun yltiöpositiivisen mielen luomia osuuksia, ei ne naiset oo sulle kaikkee kertonu kuitenkaa aiemman elämänsä seikkailuista & sekoiluista. Ja sitten on vielä se kemia, se on meille romantikoille tärkeä juttu :)Pojalla mopo, mutta entäs tyttö? Ja naisella kokonainen vanha kansakoulu, ynnä yritys kylillä, mihin vanhan kansakoulun keittiö liittyy paljon mukaan... Diiseliautokin on jo.
No ihan on kertoneet yhtä sun toista. Eivätkä aina ole selitelleet edes omia virheitään. Minusta tosi moni on ottanut nimenomaan vastuun itsestään ja ei syytä miehiä tai olosuhteita. Mutta on siellä niitä sinunkin huolenaiheita seassa oikeasti, mutta heille yhteistä on juuri tuo, että sen miehen pitäisi olla se joka parantaa sen elämän....Dissident kirjoitti:
Pojalla mopo, mutta entäs tyttö? Ja naisella kokonainen vanha kansakoulu, ynnä yritys kylillä, mihin vanhan kansakoulun keittiö liittyy paljon mukaan... Diiseliautokin on jo.
No ihan on kertoneet yhtä sun toista. Eivätkä aina ole selitelleet edes omia virheitään. Minusta tosi moni on ottanut nimenomaan vastuun itsestään ja ei syytä miehiä tai olosuhteita. Mutta on siellä niitä sinunkin huolenaiheita seassa oikeasti, mutta heille yhteistä on juuri tuo, että sen miehen pitäisi olla se joka parantaa sen elämän....Niin no joo, keittiöjuttu kieltämättä varmaan sitten oltava siellä. Omistaako hän sen koko puljun? voisko muten muuttaa sun luo ja kulkis siellä töissä, koettaisi vaikka vuokrata sitten asuintilat? Tai jos sais keittiötilat kyliltä vähenis ajaminen sen suhteen. Alkakaahan miettiä ratkasuja, ananiaksella ois kova hinku päästä bestmaniks, mutta ei sitä oo pakko kuttuu :D
Niin mutta oisko sitten niissä joka ei miestä syytä itessään syytä ja tujuuvat sen itekki?Harmaaritari kirjoitti:
Niin mutta niin se varmaan on, ei perinteisellkään miehelle ole ongelma vaikka pyöräyttää kalakeitot avuksi jos nainen ei ehdi, mies kuitenkin ymmärtää että nainen on heistä se joka sen kokonaistaakan oikeasti kantaa ja arvostaa naistaan sen vuoksi.
No se taas että miehestäkin on mukavaa joskus olla naisen hemmoteltavana, jotkut miehet vaan saattaa alkaa liikaakin sitä hyväksi käyttämään ja heittäytyvät lapsiksi liian usein/helposti.Tää sopii taas siihen mun alotukseen emeritusprofessorin jutusta. .
Wwuwuw kirjoitti:
Tää sopii taas siihen mun alotukseen emeritusprofessorin jutusta. .
Niin no minä en sen emeritusprofessorin vihapuhetta edes viitsinyt lukea kun oli niin ennakkoasenteellinen. Minusta kun oikeasti perinteinen malli kun oikeanlaiset ihmiset hoitaa on se toimivin.
Harmaaritari kirjoitti:
Niin no joo, keittiöjuttu kieltämättä varmaan sitten oltava siellä. Omistaako hän sen koko puljun? voisko muten muuttaa sun luo ja kulkis siellä töissä, koettaisi vaikka vuokrata sitten asuintilat? Tai jos sais keittiötilat kyliltä vähenis ajaminen sen suhteen. Alkakaahan miettiä ratkasuja, ananiaksella ois kova hinku päästä bestmaniks, mutta ei sitä oo pakko kuttuu :D
Niin mutta oisko sitten niissä joka ei miestä syytä itessään syytä ja tujuuvat sen itekki?No eiköhän se lutviudu... naikkosen kanssa ollaan tuumittu, että tätä ei sössitä pikkujuttuihin...mutta häistä en tiedä... ehkä ne ei oo meijän juttu kuitenkaan...
Siis on tämäkin nainen tajunnut paljon itsestään ja on sanonut, että paljon etsi joskus miehestä sitä miehisyyttä vapauttamaan omassa elämässään jotain. Eli vastuun sälytti muille. Mutta elämä opettaa... Nyt mä saan olla se ihminen, mutta kyllä se kuulemma on hyvin huomannut, että miestäkin löytyy ja sama homma mullakin...en odota siltä ihmiseltä mitään poppaskonsteja, mutta se on vienyt mun sydämmen tyystin. Nää asiat tietty voi joku kokea ihan toisin, että nää on vaan mun omia kokemuksia ja mielipiteitä. Ei mikään absoluuttinen totuus ainosta ja oikeasta tavasta elää...
"Entäpäs jos arki hoidetaankin niin, että asiat vaan tehdään yhdessä ja ne hoidetaan ilman sukupuolirooleja, ettei sotketa niitä sinne? Voisiko se olla konsti pitää ne tunteisiin perustuvat sukupuoliset tunteet itsestään ja siitä toisesta erillään ja osoittaa niitä sitten ihan erillisellä ajalla. Sehän voi olla vaikka se katse ja kosketus väliin ja lopulta makuuhuonematka yhdessä, mutta varsinainen elämän arkisisältö olisi jopa sukupuolettoman toverillista toimintaa... "
No kun se vaan ei onnistu, jotain kuolee siinä. Kuten siellä toisessa ketjussa kirjoitin miljoonien vuosien evoluutio, ei sitä pitäsi mennä sorkkimaan joillakin hourepäisillä uusioajatuksilla. Mietitäänpäs, onko mitään yhteyttä sillä että samaan aikaan kun miehiä on vaadittu osallistumaan naisten töihin, naiset on työntyneet tekemään miesten töitä ja avioerotilastoilla? Ei tietenkään ole sanoo feministi mutta kummasti ne vaan näyttää käsi kädessä kulkevan.
Naisen pitää olla pikkuisen salaperäinen ja sillä pitää olla oma maailmansa samoin kuin mulla. Minu ei tarvitse yksitysikohtaisesti kaikista naisjutuista tietää eikä naisen minun miesjutuista, riittää kun tiedän että jos pitää hoitaa joku naishomma tiedän että nainen hoitaa ja rakastan & kunnioitan kun tiedän etten itse olisi sitä niin hyvin osannut tehdä. Sama varmaan toisinpäin. Jos tulee joku ryskempi homma mikä pitää hoitaa eikä yksin kykene en minä sinne naista halua, otan jonkun miehen kaveriksi ja miehissä hoidetaan, sitten kun on tehty tullaan juomaan naisen keittämät pullakahvit. Nainen on minun silmissä seksikäs kaataessaan kahvia kuppiin, minäkin ehkä naisen silmissä kun tein miehen työn. Kaveri joka oli mukana tekemässä hommaa ei ole yhtään seksikäs mutta hyvä kaveri. siinä roolissa täysin paikallaan. Naisen jos ottaa kaveriksi ihan joka paikkaan siinä se seksikkyys katoaa, niin se menee. On miesjuttujuja ja naisjuttuja, miksei ne saa rauhassa olla mitä ovat?
Sinä olet kertonut että teit avioliitossa miejuttuja ja paljon naisuttuja, Ananias myös tuolla ylempänä. Teitte varmaan liikaa niitä naisjuttuja, naiset laiskistui kun ei ollut enää niille tehtävää, vartmaan turhautuivat kun tunsivat olonsa arvottomiksi, ääliömiehet teki kaiken niin ei ollut mitään merkitystä enää elämässä, edes niistä ääliömiehistä huolehtimista. Olisitte olleet vähän 50-lukulaisempia :)Niin no tähän vielä:
"Onko vastaus siihen entisaikojen sukupuoliroolit?"
On
"Mitenkä ne sellaiset olettamukset, että toinen hoitaa miehiset asiat ja toinen naiselliset asiat toteutuu? Mitenkä voi tiedostaa, että toinen ymmärtää samoin asiat kuin itse?"
No kyllä normiheteroille aikalailla itsestäänselvyyksiä on
"Ja miten joku homma ei ota miehisyyden tai naisellisuuden päälle?"
Miksi ottaisi kun mies hoitaa miehekkäät hommat ja nainen naiselliset hommat? enemmän ongelmia tulee sun 2000-luvun mallissa.
"Voiko nainen vaihtaa ne renkaat ja mies kattaa pöydän sillä aikaa, vai viekö se halut siihen toiseen? "
Ei voi ja kyllä, veisi halut.Harmaaritari kirjoitti:
Niin no tähän vielä:
On
"Mitenkä ne sellaiset olettamukset, että toinen hoitaa miehiset asiat ja toinen naiselliset asiat toteutuu? Mitenkä voi tiedostaa, että toinen ymmärtää samoin asiat kuin itse?"
Miksi ottaisi kun mies hoitaa miehekkäät hommat ja nainen naiselliset hommat? enemmän ongelmia tulee sun 2000-luvun mallissa.
"Voiko nainen vaihtaa ne renkaat ja mies kattaa pöydän sillä aikaa, vai viekö se halut siihen toiseen? "
Ei voi ja kyllä, veisi halut."No kun se vaan ei onnistu, jotain kuolee siinä. Kuten siellä toisessa ketjussa kirjoitin miljoonien vuosien evoluutio, ei sitä pitäsi mennä sorkkimaan joillakin hourepäisillä uusioajatuksilla. Mietitäänpäs, onko mitään yhteyttä sillä että samaan aikaan kun miehiä on vaadittu osallistumaan naisten töihin, naiset on työntyneet tekemään miesten töitä ja avioerotilastoilla? Ei tietenkään ole sanoo feministi mutta kummasti ne vaan näyttää käsi kädessä kulkevan."
No mitenkäs kun esimerkiksi naista ei ollenkaan kiinnosta ruuanlaitto tai leipominen ja sitten vielä valkkais teille vaan mersun. Sehän olis sitten tosi epänaisellinen ja faminiininen otus? Ja jos vielä turuuttelis jollain valmetilla sukutilalla, niin mitenkä siihen suhtautuisit?
Mitenkäs jos ei tule mitään ryskehommia, vaan on vaan sitä kaksion siivousta ja kaksi kertaa vuodessa renkaanvaihtohommat? Miten sä osoitat sille naisellesi, että olet mies? Sanomalla, että ole nyt vaan nainen ja hoida kämppä, kyllä sitten teen sata mottia halkoja, kunhan tää lämmitysmuoto tässä talonyhtiössä kaukolämmöstä puukattilaan muuttuu... ???
"Sinä olet kertonut että teit avioliitossa miejuttuja ja paljon naisuttuja, Ananias myös tuolla ylempänä. Teitte varmaan liikaa niitä naisjuttuja, naiset laiskistui kun ei ollut enää niille tehtävää, vartmaan turhautuivat kun tunsivat olonsa arvottomiksi, ääliömiehet teki kaiken niin ei ollut mitään merkitystä enää elämässä, edes niistä ääliömiehistä huolehtimista. Olisitte olleet vähän 50-lukulaisempia :)"
No niin varmaan sitten tehtiin... Olisitkos sinä samanlainen laiskajaakko, kun LiZin mies, että olisit vaan tietokoneella etsimässä jännämieslinkkejä seiskasta, kun vaimo tekee omat naisten hommansa... ???Harmaaritari kirjoitti:
Niin no tähän vielä:
On
Ei voi ja kyllä, veisi halut.Tuohon ei lisättävää... sun mielipide. Saa olla.
Dissident kirjoitti:
"No kun se vaan ei onnistu, jotain kuolee siinä. Kuten siellä toisessa ketjussa kirjoitin miljoonien vuosien evoluutio, ei sitä pitäsi mennä sorkkimaan joillakin hourepäisillä uusioajatuksilla. Mietitäänpäs, onko mitään yhteyttä sillä että samaan aikaan kun miehiä on vaadittu osallistumaan naisten töihin, naiset on työntyneet tekemään miesten töitä ja avioerotilastoilla? Ei tietenkään ole sanoo feministi mutta kummasti ne vaan näyttää käsi kädessä kulkevan."
No mitenkäs kun esimerkiksi naista ei ollenkaan kiinnosta ruuanlaitto tai leipominen ja sitten vielä valkkais teille vaan mersun. Sehän olis sitten tosi epänaisellinen ja faminiininen otus? Ja jos vielä turuuttelis jollain valmetilla sukutilalla, niin mitenkä siihen suhtautuisit?
Mitenkäs jos ei tule mitään ryskehommia, vaan on vaan sitä kaksion siivousta ja kaksi kertaa vuodessa renkaanvaihtohommat? Miten sä osoitat sille naisellesi, että olet mies? Sanomalla, että ole nyt vaan nainen ja hoida kämppä, kyllä sitten teen sata mottia halkoja, kunhan tää lämmitysmuoto tässä talonyhtiössä kaukolämmöstä puukattilaan muuttuu... ???
"Sinä olet kertonut että teit avioliitossa miejuttuja ja paljon naisuttuja, Ananias myös tuolla ylempänä. Teitte varmaan liikaa niitä naisjuttuja, naiset laiskistui kun ei ollut enää niille tehtävää, vartmaan turhautuivat kun tunsivat olonsa arvottomiksi, ääliömiehet teki kaiken niin ei ollut mitään merkitystä enää elämässä, edes niistä ääliömiehistä huolehtimista. Olisitte olleet vähän 50-lukulaisempia :)"
No niin varmaan sitten tehtiin... Olisitkos sinä samanlainen laiskajaakko, kun LiZin mies, että olisit vaan tietokoneella etsimässä jännämieslinkkejä seiskasta, kun vaimo tekee omat naisten hommansa... ???No sä nyt taas ihan tahallas lähdet kärjistämään niin kuin usein näissä te uudistumieliset teette, niille taas joilla on järki päässä ei ole mitään ongelmaa ymmärtää :) Mitenkän sun isovanhemmilla kuitenkin ne roolit onnistui toimimaan ? Joo, tiedän pappas joskus voiteli karjalanpiirakoita, niin minäkin voisin tehdä ihan mielellään. Veikkaan että heillä toimi ihan ilman sekoiluja hommat vaikka perinteiset roolit.
Minähän siellä toisessa ketjussa jo kerroin ja hyvöksyin misspönttiksen mainion esimerkkilistauksen, ja sehän oli vain osa hommista, ei siis mitään ongelmaa mulla sisäistää mitä minun tulisi hoitaa suhteessa.Harmaaritari kirjoitti:
No sä nyt taas ihan tahallas lähdet kärjistämään niin kuin usein näissä te uudistumieliset teette, niille taas joilla on järki päässä ei ole mitään ongelmaa ymmärtää :) Mitenkän sun isovanhemmilla kuitenkin ne roolit onnistui toimimaan ? Joo, tiedän pappas joskus voiteli karjalanpiirakoita, niin minäkin voisin tehdä ihan mielellään. Veikkaan että heillä toimi ihan ilman sekoiluja hommat vaikka perinteiset roolit.
Minähän siellä toisessa ketjussa jo kerroin ja hyvöksyin misspönttiksen mainion esimerkkilistauksen, ja sehän oli vain osa hommista, ei siis mitään ongelmaa mulla sisäistää mitä minun tulisi hoitaa suhteessa.No ihan samalla tavalla minusta sinä kärjistät asioita tässä. Ja en minä uudistamassa ole koko Suomen sukupuolirooleja, eiköhän sen valitse ihan jokainen itse? Tässä vaan tuumitaan ja mietitään niitä ja miten ihmiset mitkäkin kokee...
Entäs jos se nainen taas kokeekin, että kun tuo tuossa suostui noita piirakoita voitelemaan, niin taitaa olla aika vässykkä mieheksi ja alkaa loitontumaan sinusta? Jotain sinussa kuolee hänen silmissään? Oletko sitä miettinyt?Niin mikä ihmeen miljoonien vuosien evoluutio?
Naiset miljoonia vuosia kykkivät luolissa huulipunat huulilla, korkkarit jaloissa ja essu päällä leipomassa pullaa..
Jeps.
Sulla on fetissi, ja eikös ne juonnu jotenkin lapsuudesta?Dissident kirjoitti:
No ihan samalla tavalla minusta sinä kärjistät asioita tässä. Ja en minä uudistamassa ole koko Suomen sukupuolirooleja, eiköhän sen valitse ihan jokainen itse? Tässä vaan tuumitaan ja mietitään niitä ja miten ihmiset mitkäkin kokee...
Entäs jos se nainen taas kokeekin, että kun tuo tuossa suostui noita piirakoita voitelemaan, niin taitaa olla aika vässykkä mieheksi ja alkaa loitontumaan sinusta? Jotain sinussa kuolee hänen silmissään? Oletko sitä miettinyt?Eihän hän tietenkään noin koe vaan ajattelee että ihana mies mulla kun tuli omien kiireidensä keskellä auttamaan. Mutta sun 2000-luvun mallissa jossa nainen joutuu tekemään jarruremontin autoon itse kun vässykkämies päätti olla tänään leipovinaan voi olla että jotain kuolee.
Harmaaritari kirjoitti:
Eihän hän tietenkään noin koe vaan ajattelee että ihana mies mulla kun tuli omien kiireidensä keskellä auttamaan. Mutta sun 2000-luvun mallissa jossa nainen joutuu tekemään jarruremontin autoon itse kun vässykkämies päätti olla tänään leipovinaan voi olla että jotain kuolee.
No siis miehenä voit vaikka kuinka olla avulias, mutta naisen avuliuus miesten hommiin heti syö naisellisuutta pois. Ja kiroilu. Ja tatuoinnit. Ja verkkahousut. Ja piereskely. Ja röyhtäily. Ja leipomattomuus.....aikas pitkän listan sais....
Dissident kirjoitti:
No siis miehenä voit vaikka kuinka olla avulias, mutta naisen avuliuus miesten hommiin heti syö naisellisuutta pois. Ja kiroilu. Ja tatuoinnit. Ja verkkahousut. Ja piereskely. Ja röyhtäily. Ja leipomattomuus.....aikas pitkän listan sais....
Ei syö jos ei jatkuvasti niihin ole tunkemassa, jättää miehelle sen tilan olla mies niin ei siitä sitten varmaan isoa ongelmaa tule. Mutta joo, sun pitää kokeilla tuollaista kuvailemaasi naista joka ei välitä ulkonäöstään eikä välitä mitään naisjuttuja tehdä jne, niin eiköhän se mieli muutu :)
Harmaaritari kirjoitti:
Ei syö jos ei jatkuvasti niihin ole tunkemassa, jättää miehelle sen tilan olla mies niin ei siitä sitten varmaan isoa ongelmaa tule. Mutta joo, sun pitää kokeilla tuollaista kuvailemaasi naista joka ei välitä ulkonäöstään eikä välitä mitään naisjuttuja tehdä jne, niin eiköhän se mieli muutu :)
Ei mun tarvitse... Mutta noissa sun kaavoissa on vaan se ongelma, että ne on sun omassa päässä ja toisen pitäisi ne täyttää... ja kun täälläkin tulee sitten ihme selityksiä niihin ja oletuksia, että näin se nainen varmaan ajattelee, niin mietin, että on varmasti vaikea löytää ja todistaa olevansa sellainen nainen kun sinä toivot naisen olevan...
Kun muita ei voi muuttaa, olisiko jossain ajatuksissa hiukka säätömahdollisuuksia?Dissident kirjoitti:
Ei mun tarvitse... Mutta noissa sun kaavoissa on vaan se ongelma, että ne on sun omassa päässä ja toisen pitäisi ne täyttää... ja kun täälläkin tulee sitten ihme selityksiä niihin ja oletuksia, että näin se nainen varmaan ajattelee, niin mietin, että on varmasti vaikea löytää ja todistaa olevansa sellainen nainen kun sinä toivot naisen olevan...
Kun muita ei voi muuttaa, olisiko jossain ajatuksissa hiukka säätömahdollisuuksia?Luulen että sun suhteen voi olla vaikeempaa naisen täyttää odotuksia. Mullahan ne tosiaankin on vain odotuksia joista aina voi jossain määrin joustaa mutta sullahan taas tuntuu olevan niin että vaikka kovinkin liberaaleja juttelet käytännön elämässä kuitenkin valkkaat ihan samalla tavalla kuin muutkin, ehkä enemmänkin.
Harmaaritari kirjoitti:
Luulen että sun suhteen voi olla vaikeempaa naisen täyttää odotuksia. Mullahan ne tosiaankin on vain odotuksia joista aina voi jossain määrin joustaa mutta sullahan taas tuntuu olevan niin että vaikka kovinkin liberaaleja juttelet käytännön elämässä kuitenkin valkkaat ihan samalla tavalla kuin muutkin, ehkä enemmänkin.
No mullahan on saakelinmoinen lista naiselle.... Missähän se olikaan????
Vissiin on hävinnyt jonnekin.... No mutta mä en ole kuitenkaan niin nökönuuka, en ole edes ollut huolissaan naisten elelystä täällä.... vai milloin olen täällä esimerkiksi kirjoittanut, että ei löydy sopivaa naista, tai kaikki naiset on omituisia? Mitenkäs mä saan sinusta sen kuvan taas, että sinulle ei löydy naista enää tästä ajasta?
Minä olen saanut juuri sen kuvan sinusta, että sinua vaivaa naiset ja se miten he käyttäytyy sinun silmissä? Minunhan se valkoritari piti olla ja lipitellä kaikkia naisia, nytkö olenkin vaativa?
Omituista?Dissident kirjoitti:
No mullahan on saakelinmoinen lista naiselle.... Missähän se olikaan????
Vissiin on hävinnyt jonnekin.... No mutta mä en ole kuitenkaan niin nökönuuka, en ole edes ollut huolissaan naisten elelystä täällä.... vai milloin olen täällä esimerkiksi kirjoittanut, että ei löydy sopivaa naista, tai kaikki naiset on omituisia? Mitenkäs mä saan sinusta sen kuvan taas, että sinulle ei löydy naista enää tästä ajasta?
Minä olen saanut juuri sen kuvan sinusta, että sinua vaivaa naiset ja se miten he käyttäytyy sinun silmissä? Minunhan se valkoritari piti olla ja lipitellä kaikkia naisia, nytkö olenkin vaativa?
Omituista?Niin ne sun käytännön teot. Sähän avauduit siinä yhdessä ketjussa että kun ei olleetkan sitten mitä kuvittelit ja vaikka sulle piti vain sen ihmisyyden merkitä selviskin että pitää olla riittävän naisellinen myös. Sehän sun vika onkin, annat ymmärtää että kelpaa laajalla skaalalla ja sitten suurin toivein kun nainen tulee tapaamaan se ei sulle kelpaakaan ja haluat olla vaan kaveria. Minä taas en lupaa tai anna ikinä ymmärtää että kelpuuttaisin vähemmän sopivan kuin mikä sitten oikeastikin kelpaisi.
Harmaaritari kirjoitti:
Niin ne sun käytännön teot. Sähän avauduit siinä yhdessä ketjussa että kun ei olleetkan sitten mitä kuvittelit ja vaikka sulle piti vain sen ihmisyyden merkitä selviskin että pitää olla riittävän naisellinen myös. Sehän sun vika onkin, annat ymmärtää että kelpaa laajalla skaalalla ja sitten suurin toivein kun nainen tulee tapaamaan se ei sulle kelpaakaan ja haluat olla vaan kaveria. Minä taas en lupaa tai anna ikinä ymmärtää että kelpuuttaisin vähemmän sopivan kuin mikä sitten oikeastikin kelpaisi.
Siis pitäisikö minun tietää kirjoituksen perusteella, että minkälainen joku ihminen on vaikka oikeasti nänätysten? No ei helkatissa. Kyllä sitä tavataan ja sitten jos kiinnostuu, voi haaveillakin jo jostain, jos kolisee. En minä missään ole väittänyt että alkaisin ihmisen kanssa suhteeseen ihan tuostavaan, kunhan on hyvä ihminen, sinä ja Ana vaan väännätte jostain omasta väärinymmärryksestä voi väitteet. Mutta senhän sä todistat helposti, kun kaivat todisteet vaan esille...täällähän ne varmasti on ja pysyy.... eikun vaan tosistat noi väitteesi...
Minä kyllä oman kuupan sisällön tiedän aika tarkkaan ja sen perusteella olen tänne kirjoitellut. Ja kaikki varmasti löytyy täältä kyllä... Ei ole huolta mulla siitä.Dissident kirjoitti:
Siis pitäisikö minun tietää kirjoituksen perusteella, että minkälainen joku ihminen on vaikka oikeasti nänätysten? No ei helkatissa. Kyllä sitä tavataan ja sitten jos kiinnostuu, voi haaveillakin jo jostain, jos kolisee. En minä missään ole väittänyt että alkaisin ihmisen kanssa suhteeseen ihan tuostavaan, kunhan on hyvä ihminen, sinä ja Ana vaan väännätte jostain omasta väärinymmärryksestä voi väitteet. Mutta senhän sä todistat helposti, kun kaivat todisteet vaan esille...täällähän ne varmasti on ja pysyy.... eikun vaan tosistat noi väitteesi...
Minä kyllä oman kuupan sisällön tiedän aika tarkkaan ja sen perusteella olen tänne kirjoitellut. Ja kaikki varmasti löytyy täältä kyllä... Ei ole huolta mulla siitä.En nyt jaksa alkaa kaivamaan mutta sun tapailuhistorialla väkisin oot kuitenkin myös ulkonäön suhteen ronkeli, eikö niille naisille vois alunperinkin jo kertoa että on korkeat odotukset myös ulkonäön suhteen? jos korostat vaan sitä sisäistä kauneutta niin sellasetkin naiset jotka ei kelpaa voi etukäteen luulla kelpaavansa ja pettyvät kun et näkemisen jälkeen haluakaan tutustua siihen sisäiseen puoleen.
Harmaaritari kirjoitti:
En nyt jaksa alkaa kaivamaan mutta sun tapailuhistorialla väkisin oot kuitenkin myös ulkonäön suhteen ronkeli, eikö niille naisille vois alunperinkin jo kertoa että on korkeat odotukset myös ulkonäön suhteen? jos korostat vaan sitä sisäistä kauneutta niin sellasetkin naiset jotka ei kelpaa voi etukäteen luulla kelpaavansa ja pettyvät kun et näkemisen jälkeen haluakaan tutustua siihen sisäiseen puoleen.
No olen mä pyytänytkin kuvan, jos ei sellaista ole ollut. Mutta olen myös sanonut, ettei se kuva minulle vielä kaikkea sano. Oikeastaan en valokuvasta edes tunnista montakaan ihmistä, mulle sen ulkoisen habituksen saa aikaisiksi myös olemus. Miten sen oman itsensä siihen mun näkösälle tuo.
Se ulkonäkö on niin laaja käsite, se on kuin joku sävy tai tunnetila, että en mä osaa sanoa, että mitkä on mun ulkonäkökriteerit naiselle.... Ihan mahdoton tehtävä kuvailla sitä, kun se voi olla niin tapauskohtaistakin....helpompi on vaan tavata ja sillä siisti. Se on ainut mahdollisuus. Mutta moni kaunis saattoi karsiutua siis jo juttujen perusteella...
Kysyttiiks tässä jotain? :D
No tässä tarkoitus tuumia, että miten sukupuolisuus määriteltäs suhteessa...
Onko miesten hommat ja naisten hommat, vai selvitelläänkö ne vaan makkarissa, vai mikä se oikea juttu on?pujotteIija kirjoitti:
Ei ole, onko sulla?
Eipä ole.
Ootko ollut naimisissa, tai oletko?
Entä onko ollut alkoholin kanssa ongelmia?
Mä olen utelias, kun et ikinä, ainakaan mun aikana ole kertonut mitään ittestäs, paitsi että tykkäät mustikkatassuista ja että oot kepulainen.Wwuwuw kirjoitti:
Eipä ole.
Mä olen utelias, kun et ikinä, ainakaan mun aikana ole kertonut mitään ittestäs, paitsi että tykkäät mustikkatassuista ja että oot kepulainen.No johan nyt kysymyksiä pukkaa, meinaatko erota, ja sitten iskeä minut?
pujotteIija kirjoitti:
No johan nyt kysymyksiä pukkaa, meinaatko erota, ja sitten iskeä minut?
Oiskohan wuppiksen miehellä alkanut lerputtamaan niin hakee joko rakastajaa tai sitten vaihtoa?
pujotteIija kirjoitti:
No johan nyt kysymyksiä pukkaa, meinaatko erota, ja sitten iskeä minut?
No kuule nimenomaan.
Harmaaritari kirjoitti:
Oiskohan wuppiksen miehellä alkanut lerputtamaan niin hakee joko rakastajaa tai sitten vaihtoa?
Otan tosta Pujiksesta salarakkaan.
Wwuwuw kirjoitti:
Pistätkö senkin sinne ulkovälinevarastoon?
Dissident kirjoitti:
Pistätkö senkin sinne ulkovälinevarastoon?
Sähän tunnet mut paremmin kuin mä omat taskuni.. ;D
Wwuwuw kirjoitti:
Sehän sopii, olenkin katsellut sinua vähän sillä silmällä
pujotteIija kirjoitti:
Sehän sopii, olenkin katsellut sinua vähän sillä silmällä
Hah. Ketä muka et olis katellu...
Mikähän nyt taas tökkii, kun tabulaattori veivaa ja veivaa..Tästä joku viikko sitten meni näyttö pimeeks. Kopautin polveen ja se autto!Wwuwuw kirjoitti:
Hah. Ketä muka et olis katellu...
Mikähän nyt taas tökkii, kun tabulaattori veivaa ja veivaa..Tästä joku viikko sitten meni näyttö pimeeks. Kopautin polveen ja se autto!Aina on joku tökkimässä
Wwuwuw kirjoitti:
Sähän tunnet mut paremmin kuin mä omat taskuni.. ;D
Mulla on siellä ja LiZin, sekä Ellun luona valvontakamerat... Helppo homma hoitaa ja voi linkittää tänne töihin kuvat monitoreihin...
Hei! Sunhan ei pitänyt pitää kättä housuissa? Mitämitä!!!pujotteIija kirjoitti:
Aina on joku tökkimässä
Varohan vaan, jos kaikkia tökkijöitä kohtelee samoin...tulee vielä polvesta!
Dissident kirjoitti:
Varohan vaan, jos kaikkia tökkijöitä kohtelee samoin...tulee vielä polvesta!
Täytyy varustautua munareilla
Wwuwuw kirjoitti:
Eipä ole.
Mä olen utelias, kun et ikinä, ainakaan mun aikana ole kertonut mitään ittestäs, paitsi että tykkäät mustikkatassuista ja että oot kepulainen.Niin ja sitten....kielteinen vastaus kaikkiin kysymyksiin
Dissident kirjoitti:
Mulla on siellä ja LiZin, sekä Ellun luona valvontakamerat... Helppo homma hoitaa ja voi linkittää tänne töihin kuvat monitoreihin...
Hei! Sunhan ei pitänyt pitää kättä housuissa? Mitämitä!!!Tää on niin pitkä ketju...et sehän se tässä tökki..
Tökkipä hyvinkin.
Housut voi ottaa myös pois!
Ei housut jalassa sovi tökkiä...
Ei hitto, mä lopetan nyt.
Ukon kanssa joku tunti sitten puhuttiin, että mitä jos pidettäis nettivapaa vkl..
Jos mä kyllästyn, niin mähän voi käydä siellä varastossa pikasilla, vaihteen vuoksi...
Jep. Ja öitä.Wwuwuw kirjoitti:
Tää on niin pitkä ketju...et sehän se tässä tökki..
Tökkipä hyvinkin.
Housut voi ottaa myös pois!
Ei housut jalassa sovi tökkiä...
Ei hitto, mä lopetan nyt.
Ukon kanssa joku tunti sitten puhuttiin, että mitä jos pidettäis nettivapaa vkl..
Jos mä kyllästyn, niin mähän voi käydä siellä varastossa pikasilla, vaihteen vuoksi...
Jep. Ja öitä.Jos et pidä nettivapaata, niin sit hommaat kunnon vehkeet...selaimet ja pelit prkele!
Öitä niin että pätkähti!
- flowersreally
Toksisia on ne roolit ja lokerot, joihin joku ulkopuolinen meitä yrittää sovittaa.
En huolisi miestä, jonka kanssa ei noista voisi yhdessä keskustella ja sopia, tai joka tyhmyyttään vetoaisi geeneihin, biologiaan, evoluutioon, tajuamatta että evoluutio itsessään on yhtä muutosta ja mutaatiota.Mutta mitenkäs sen oman sukupuolen tuo muuten esiin, kun esittelemällä lisäytymisvälineistöä? Kai sinäkin haluat nainen olla suhteessa?
Voiko siihenkin olla monia tapoja?- flowersreally
Dissident kirjoitti:
Mutta mitenkäs sen oman sukupuolen tuo muuten esiin, kun esittelemällä lisäytymisvälineistöä? Kai sinäkin haluat nainen olla suhteessa?
Voiko siihenkin olla monia tapoja?En koe, että sukupuolta on tarve esitellä sen kummemmin, se vaan on (ja on aina ollut kaikille kyllä selvä). Se mistään rooleista tule.
flowersreally kirjoitti:
En koe, että sukupuolta on tarve esitellä sen kummemmin, se vaan on (ja on aina ollut kaikille kyllä selvä). Se mistään rooleista tule.
No moni kuitenkin sanoo vaikka eron jälkeen, että tunnen taas itseni naiseksi tai vst.
Mistä se sellainen johtuu? Pitääkö olla sukupuoleudessaankin itsekantava? Vai onko tämäkin vaan yleensäottaen sitä toksisen maskuliinisuuden aikaansaannosta?- flowersreally
Dissident kirjoitti:
No moni kuitenkin sanoo vaikka eron jälkeen, että tunnen taas itseni naiseksi tai vst.
Mistä se sellainen johtuu? Pitääkö olla sukupuoleudessaankin itsekantava? Vai onko tämäkin vaan yleensäottaen sitä toksisen maskuliinisuuden aikaansaannosta?En osaa sanoa, koska en ole koskaan noin tuntenut, enkä nyt viitsi spekuloida mikä kaikki tuollaiseen voisi johtaa (aika monenlainen ongelma suhteessa varmaankin, joka sitten eron jälkeen voisi tuollaisen ”vapautuneen” lausahduksen kirvoittaa).
flowersreally kirjoitti:
En osaa sanoa, koska en ole koskaan noin tuntenut, enkä nyt viitsi spekuloida mikä kaikki tuollaiseen voisi johtaa (aika monenlainen ongelma suhteessa varmaankin, joka sitten eron jälkeen voisi tuollaisen ”vapautuneen” lausahduksen kirvoittaa).
No mä mietin, että voiko se naiseus vapautua, kun tulee vaikka mies, joka huomaa ja huolehtii, niinkuin aikamonesti suhteen alkumetreillä moni tekee? Ja sitten tulee kohta se kuuluisa "alkuhuuman loppu".
- flowersreally
Dissident kirjoitti:
No mä mietin, että voiko se naiseus vapautua, kun tulee vaikka mies, joka huomaa ja huolehtii, niinkuin aikamonesti suhteen alkumetreillä moni tekee? Ja sitten tulee kohta se kuuluisa "alkuhuuman loppu".
Eli miehen pitäis jatkaa huomioimista ja huolehtimista?
flowersreally kirjoitti:
Eli miehen pitäis jatkaa huomioimista ja huolehtimista?
Niin, mutta samalla pitäisi kai olla päättäväinenkin....sekinhän on stereotyyppinen miehekkyyden merkki? Mietin vaan, että mikähän sen mahdollistaisi?
Parin tapaamani naisen kohdalla tämä jäi mysteeriksi....- flowersreally
Dissident kirjoitti:
Niin, mutta samalla pitäisi kai olla päättäväinenkin....sekinhän on stereotyyppinen miehekkyyden merkki? Mietin vaan, että mikähän sen mahdollistaisi?
Parin tapaamani naisen kohdalla tämä jäi mysteeriksi....No tietysti päättäväinen huomioiminen ja huolehtiminen.
flowersreally kirjoitti:
No tietysti päättäväinen huomioiminen ja huolehtiminen.
No niin.... Mä tuossa jo Harmikselle mietiskelin, että minusta sekin on aikamoista toiselta jonkun ihmeen odottamista? Minusta nuo sukupuoliset roolitukset on paljolti itsetuntemuksen puutteen aiheuttamaa... Etsitään miehekkyyttä ja naisekkuutta jokapaikasta ja siirretään vastuu jollekin oletukselle. Miehekkyys ja naisellisuus on kuin uskonto...ihmisen keksimä ajatus ja aate. Se on työnnetty sinne vuosituhansien mittaan kulttuureissa ja ties missä uskonnon mukana, eikä aiheuta muuta kuin sekasortoa...
Kun kolisee pahasti....rukoilkaamme!Dissident kirjoitti:
No niin.... Mä tuossa jo Harmikselle mietiskelin, että minusta sekin on aikamoista toiselta jonkun ihmeen odottamista? Minusta nuo sukupuoliset roolitukset on paljolti itsetuntemuksen puutteen aiheuttamaa... Etsitään miehekkyyttä ja naisekkuutta jokapaikasta ja siirretään vastuu jollekin oletukselle. Miehekkyys ja naisellisuus on kuin uskonto...ihmisen keksimä ajatus ja aate. Se on työnnetty sinne vuosituhansien mittaan kulttuureissa ja ties missä uskonnon mukana, eikä aiheuta muuta kuin sekasortoa...
Kun kolisee pahasti....rukoilkaamme!Ei niitä tarvitse silloin etsiä kun ne on luonnostaan mukana kun on oikeat ihmiset. Ilman vaatimuksia, ilman riitaa, mies hoitaa miesroolin ja hommat ja nainen naisroolin, kumpainenkin toistaan tukee ja auttaa tarvittaessa, myötä ja vastamäet, kumpikin tietää paikkansa, Niin pysyy se itsetuntokin kunnossa. Mun mielestä just nuo sun jutut on sitä etsimistä ja hakemista, ettei oikein tiedä miten päin olis.
Harmaaritari kirjoitti:
Ei niitä tarvitse silloin etsiä kun ne on luonnostaan mukana kun on oikeat ihmiset. Ilman vaatimuksia, ilman riitaa, mies hoitaa miesroolin ja hommat ja nainen naisroolin, kumpainenkin toistaan tukee ja auttaa tarvittaessa, myötä ja vastamäet, kumpikin tietää paikkansa, Niin pysyy se itsetuntokin kunnossa. Mun mielestä just nuo sun jutut on sitä etsimistä ja hakemista, ettei oikein tiedä miten päin olis.
No toivon, että sulle se oikea kopsahtaa vastaan sitten.
Mulle roolivapaa sopii paremmin...
Onpahan nyt saatu taas tuuletettua ainakin....- flowersreally
Dissident kirjoitti:
Kun kolisee pahasti....rukoilkaamme!Täh? Itte tarjosit huomioimista, huolehtimista ja päättäväisyyttä kun mä en välittänyt spekuloida (kun arvasin just et joku iskee raamatulla tai jotain).
flowersreally kirjoitti:
Täh? Itte tarjosit huomioimista, huolehtimista ja päättäväisyyttä kun mä en välittänyt spekuloida (kun arvasin just et joku iskee raamatulla tai jotain).
Niin. Kärjistää pitää ja oikoa...oot opettanut huonoille tavoille?
Mulle joskus oivallus iskee kuin fishermans friends-mainoksessa kalastaja turskalla otsaan...ei kukaan koputa kyllä raamatulla...- flowersreally
Dissident kirjoitti:
Niin. Kärjistää pitää ja oikoa...oot opettanut huonoille tavoille?
Mulle joskus oivallus iskee kuin fishermans friends-mainoksessa kalastaja turskalla otsaan...ei kukaan koputa kyllä raamatulla...Ehkä se oli turskaoletettu.
Hyvää roolivapaata yötä. flowersreally kirjoitti:
Ehkä se oli turskaoletettu.
Hyvää roolivapaata yötä.Näinpä....
Kyllä tässä on työroolihaalarit kuules päällä, mutta öitä sinnekin.
- mies.on.uros
miehen tehtävä on rakastella ja syödä ja nukkua että jaksaa tyydyttää naisen ja viihteellä olo ja naisen tehtävä onkin sitten kaikki muut työt
Saat selittää tuon auki myös herra Harmaaritarille ... Haaarmis!!!
Minä voin jo miehenä sanoa, että ei jatkoon...- mikä.ei.jatkoon
Dissident kirjoitti:
Saat selittää tuon auki myös herra Harmaaritarille ... Haaarmis!!!
Minä voin jo miehenä sanoa, että ei jatkoon...mikä ei jatkoon
Tuo on just sitä vapaamatkustamista, mistä Tiusanen kirjoitti.
http://taunotiusanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/241905-feminismia-tarvitaan-yha
- EdesUnissa
En näe sukupuolirooleissa mitään pahaa. Eiväthän ne meitä sido olemaan juuri sen kaltaisia. Suuressa kuvassa ne useasti ovat kuitenkin olemassa, ja harvoin vaihtuvat täysin päinvastaisiksi.
Minun on vaikea kuvitella että naisystäväni ikinä haluaisi korjata mitään laitetta, koska pyytää minua jopa tankkaamaan autonsa. Aivan yhtä vaikeaa minun on kuvitella että minulla olisi mielipide uuden sohvan mallista ja väristä, koska en valitse itse edes vaatteitani.
Elämästä ei kannata tehdä liian vaikeaa murehtimalla asioita. Suhteetkin loppuvat toisinaan, eikä toksisuus ole ainoa syy. Jos oma naisystäväni saisi määritellä sanan niin se sanoisi "toksiset sihteerit"No jossain vaiheessa huvittavasti olit vaihtamassa naisystävääsi vaikka pyyhkijänsulkiin... Miksi?
Pitääkös sinun kohottaa miehisyyttäsi saamalla vaimo mustasukkaiseksi sihteereistä?"Aivan yhtä vaikeaa minun on kuvitella että minulla olisi mielipide uuden sohvan mallista "
Mulla on näihin vahva näkemys. Jonkinlainen mielipide miehellä pitää asiaan olla, koska jos et sano mitään, nainen kokee et ole kiinnostunut asiasta ja se on huono juttu. Koska se sohva voi olla naiselle tärkeä asia. Jos et ole kiinnostunut sohvasta, et ole kiinnostunut teidän suhteesta ja se sohva voi naisen mielestä jotenkin mystisesti olla oleellinen osa teidän suhdetta. Voi vaikka kuulostella ja pyöritellä asiaa vähän eestaas ja antaa naisen tehdä päätöksen, mutta niin että se teidän molempien (sivuäänellä: hänen) mielestä oli yhteinen päätös.
"ja väristä, koska en valitse itse edes vaatteitani. "
Tässä mun feminiininen toksisuus ei anna periksi. Mä pukeudun just tasan niihin vaatteisiin, jotka olen itse valinnut.- ei.huonoa.sohvaa
scrg kirjoitti:
"Aivan yhtä vaikeaa minun on kuvitella että minulla olisi mielipide uuden sohvan mallista "
Mulla on näihin vahva näkemys. Jonkinlainen mielipide miehellä pitää asiaan olla, koska jos et sano mitään, nainen kokee et ole kiinnostunut asiasta ja se on huono juttu. Koska se sohva voi olla naiselle tärkeä asia. Jos et ole kiinnostunut sohvasta, et ole kiinnostunut teidän suhteesta ja se sohva voi naisen mielestä jotenkin mystisesti olla oleellinen osa teidän suhdetta. Voi vaikka kuulostella ja pyöritellä asiaa vähän eestaas ja antaa naisen tehdä päätöksen, mutta niin että se teidän molempien (sivuäänellä: hänen) mielestä oli yhteinen päätös.
Tässä mun feminiininen toksisuus ei anna periksi. Mä pukeudun just tasan niihin vaatteisiin, jotka olen itse valinnut.sohva ostoksilla mies katsoo missä on hyvä istua ja makoilla eli huonoa sohvaa ei osteta
scrg kirjoitti:
"Aivan yhtä vaikeaa minun on kuvitella että minulla olisi mielipide uuden sohvan mallista "
Tässä mun feminiininen toksisuus ei anna periksi. Mä pukeudun just tasan niihin vaatteisiin, jotka olen itse valinnut.Ja saakeli survot sukat sandaaleihin!!!!
scrg kirjoitti:
Tässä mun feminiininen toksisuus ei anna periksi. Mä pukeudun just tasan niihin vaatteisiin, jotka olen itse valinnut.Joo samaa mieltä, sohvan saa nainen valita mutta siitä valintprosessista pitää olla vähän kiinnostuvinaan ja sama muttu vaatteiden kanssa, ne valitaan itse.
Dissident kirjoitti:
No jossain vaiheessa huvittavasti olit vaihtamassa naisystävääsi vaikka pyyhkijänsulkiin... Miksi?
Pitääkös sinun kohottaa miehisyyttäsi saamalla vaimo mustasukkaiseksi sihteereistä?E.u. on Ananias.
scrg kirjoitti:
Tässä mun feminiininen toksisuus ei anna periksi. Mä pukeudun just tasan niihin vaatteisiin, jotka olen itse valinnut.Onko se muka sinkkumiehelle sama miten asuntonsa sisustaa?
Tuskin.
Mun mielestä tää se onkin pölhöintä koko jutussa, että silloin kun asutaan yksin sinkkuna, niin ne kaikki "roolit" saa hoitaa itse.
Ellei ole mammanpoika, jonka äiti käy joka viikko pesemässä pyykit..Wwuwuw kirjoitti:
E.u. on Ananias.
Jaahas... Elä sinä mummo ala jo sotkeutua foliohattuhommiin.
heh...Dissident kirjoitti:
Ja saakeli survot sukat sandaaleihin!!!!
Mä mietin tota, kun mulla näitä kenkiä piisaa, että mitä jos mäkin tunkisin jotkut tennissukat mun söpöihin sandaaleihin...
Siinähän menee vaan sukat likasiksi.
Ja toiseksekseen mua nauratti toi Sergein tuohtuminen koko jutusta..Dissident kirjoitti:
Jaahas... Elä sinä mummo ala jo sotkeutua foliohattuhommiin.
heh...Mikä etten.. Foliohattu sopis mulle ihan hyvin, laitan vielä ne pingispallon puolikkaat silmille..
Kaikkee säkin oot saanu mut tekemään...🙃- scrgeiolerobo
Wwuwuw kirjoitti:
Onko se muka sinkkumiehelle sama miten asuntonsa sisustaa?
Tuskin.
Mun mielestä tää se onkin pölhöintä koko jutussa, että silloin kun asutaan yksin sinkkuna, niin ne kaikki "roolit" saa hoitaa itse.
Ellei ole mammanpoika, jonka äiti käy joka viikko pesemässä pyykit..Totta kai se oma maku tai mauttomuus tai preferenssit näkyy sinkkukämpässä. Mutta hyvin vähän niille on enää sijaa yhteisissä tiloissa jos nainen asuu samassa osoitteessa.
Ihan itse olen muuten vaatteeni pyykännyt aikuisiän ja vähän enemmänkin. Tiedän missä mikäkin on, kun en anna kenenkään kajota. Wwuwuw kirjoitti:
Mikä etten.. Foliohattu sopis mulle ihan hyvin, laitan vielä ne pingispallon puolikkaat silmille..
Kaikkee säkin oot saanu mut tekemään...🙃Ainiin.... se joo....
Ja sit rekkauduit... siitäkin otan kunnian itselleni...
Ihan kuin litran mittaa vien sua...Wwuwuw kirjoitti:
Mä mietin tota, kun mulla näitä kenkiä piisaa, että mitä jos mäkin tunkisin jotkut tennissukat mun söpöihin sandaaleihin...
Siinähän menee vaan sukat likasiksi.
Ja toiseksekseen mua nauratti toi Sergein tuohtuminen koko jutusta..No oikeasti mäkin tykkäisin pitää sukkia sandaaleissa...ainakin jos on nahkaset. Mutta vaikka ois nilkkasukat, niin kyllähän ne jotenkin ei vaan mun mielestä käy...ennemmin hikivarpaatkin.
Sergio on jännä tyyppi... se osaa olla vitsikäs, mutta välillä se on niin masiksessa ja pessimismi iskee miespoloon kiinni kuin märkä sisupastilli tuulilasiin... (en oo kokeillut...oletus vaan...voit kokeilla)
Sukupuoliroolitus toteutettavina tehtävinä ja työnjakoina lienee vanhemman sukupolven perinteisempi ajatusmalli. Nykyäänkin on toki miehiä ja naisia, jotka jakaa hommat enempi sukupuoliroolin mielikuvan mukaan, kuin sen mukaan kuka mitäkin osaa paremmin tai tekee mielummin.
Mutta mulle sopii parhaiten jakaa työt sen mukaan kummalta luonnistuu paremmin ja kumpi tuntee luontaista vetoa johonkin asiaan ja tehtävään.
Ongelma tulee, jos yhteisymmärrykseen ei päästä. Mutta tilanneraportti tähän väliin!
Muruni saldo:
Pihahommia tänään jopa sateessa pari tuntia. Ihailin oikeen ikkunasta, kun miehellä kädessä lapio viuhui...Jälkikasvun kylvetys ja ruokkiminen. Ulkoilu. Nukuttelu.
Nyt! Teki alusta saakka lihapullat ja paistaa niitä just nyt ( tuoksu on maistuva )!
😛👍❣️
Joka kerta, kun vähänkään purnaan tässä ohessa, alkaa tapahtumaan. Lukeeko sekin palstaa? Vai saanko mä jonkun sysäyksen topakasti ohjeistaa up up and go...
Niin tai näin, mutta nyt tuntuu kivalta. 😃Ja siis luulis, että just sinkkuna oppii tekee kaikenlaista itse ja ominpäin. Kun ei ole sitä toista, jonka apuun turvautua. Että olis helppoakin siitä sitten siirtyä suhteessakin huoltamaan huushollia yms. 😉
Wwuwuw kirjoitti:
Hyvä.
Sä voit pelaa välillä pleikkaa..
🤗Emmä osaa. Tai mua ei kiinnosta, mutta sain nukuttua päänsärkyä paremmaksi.
Ja nyt meen syömään, ahmimaan kun kerrankin pääsee toisen tekemille lihapullille. Jumatsuikka luxusta!😁👍No kiva kuulla, mutta oletko miettinyt, että vaikka sulle on sellainen roolivapaa sukupuolisuus jees, että mitä miehesi miettii? Onko hän kuin tuo Wuppiksen mies, että sitten voi olla se kiva kumppani ja huomioida, kun kukaan ei näe?
Tai kokeeko itsensä vajavaiseksi miehenä ja jumahtaa omaan maailmaan siksi?
Herättääkös sinussa miehen hetkittäinen saamattomuus vaikka olon, että onpa lapanen ukko. "munaton"?
ja hertättääkö taas tälläinen piristyminen taas siinä miehekkäitä piirteitä sinussa?
Vai mikä on miehekästä, mikä naisellista?
Saatko itse tuntea olevasi miehellesi naisellinen?Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä se varmaan salaa silmäilee että mitä se rouva siellä taas urputtaa :D
Aivan takuulla vakoilee...ei voi aina olla hyvää sattumaa. 😱☺️
Mut mä vein ulos kahvit, omppupiirakkaa ja keksejä. Leikkasin sydämen muotoisen lapun servetille, jossa luki nam ja sydän. 🤣
Kiitoksena. Oli niin mukava juttu.Dissident kirjoitti:
No kiva kuulla, mutta oletko miettinyt, että vaikka sulle on sellainen roolivapaa sukupuolisuus jees, että mitä miehesi miettii? Onko hän kuin tuo Wuppiksen mies, että sitten voi olla se kiva kumppani ja huomioida, kun kukaan ei näe?
Herättääkös sinussa miehen hetkittäinen saamattomuus vaikka olon, että onpa lapanen ukko. "munaton"?
ja hertättääkö taas tälläinen piristyminen taas siinä miehekkäitä piirteitä sinussa?
Saatko itse tuntea olevasi miehellesi naisellinen?Oota hetki, jooko? Mä käyn syömässä ihan sairas nälkä..vastaan kohta. Mietin samalla kysymyksiä.☺️👍
LadyZorro kirjoitti:
Mut mä vein ulos kahvit, omppupiirakkaa ja keksejä. Leikkasin sydämen muotoisen lapun servetille, jossa luki nam ja sydän. 🤣
Kiitoksena. Oli niin mukava juttu.No just noin pitää toimia, sitä oon yrittäny dissille selittää että ne roolit, ne on mukava ja hyvä juttu. Mies miehekkäästi möyrii ulkona ja nainen "hössöttää" kahvit ja sydänlappusen, tulee kummallekin hyvä mieli :) Jos siellä sateessa ois pitäny dissindentin mallilla molempien riehua ois vaan lapiot kalahdelleet ja ärräpäät sinkoilleet eikä kukaan ois saanu kiitoksia, sydänlappusta ja hyvää mieltä :)
LadyZorro kirjoitti:
Kiitoksena. Oli niin mukava juttu.Minä totesin tuolla asiaa käsittelevässä toisessa ketjussa, hra Harmaaritarin ketjussa, että en hyväsyisi jos aikuinen mies istuu pelaamassa pleikkaa tai skeittaa päivästä toiseen.
En jäisi katselemaan. Kävikö mies miekkonen lukemassa sivustoa. Hänellä on sussa kultakimpale naisena, koska moni toinen nainen ei tuollaista miestoimintaa siedä.
Ukolla olisi kengän kuva persuksissa jos näkisin pleikkaohjain kädessä.
Että terkkuja vuan.LadyZorro kirjoitti:
Oota hetki, jooko? Mä käyn syömässä ihan sairas nälkä..vastaan kohta. Mietin samalla kysymyksiä.☺️👍
Panet sen ukon nyt lujille.
Wanhan ajan malli teidänkin taloon.Wwuwuw kirjoitti:
Hyvä.
Sä voit pelaa välillä pleikkaa..
🤗Koko pleikan päällä pompitaan tasajalkaa ja sitten vähän vielä pajavasaralla pari naksautusta varmistamiseksi...
Ettei enää tulille lähde.
Piste.misspönttöuuni kirjoitti:
Koko pleikan päällä pompitaan tasajalkaa ja sitten vähän vielä pajavasaralla pari naksautusta varmistamiseksi...
Piste.Olaanpas siellä nyt kipakkana :D
Harmaaritari kirjoitti:
Olaanpas siellä nyt kipakkana :D
No jonkunhan tässä on oltava kun en tiedä enää ketä pitää komentaa, LZ:taa, sen ukkoa vai Diutsia? Meinaa mennä ihan hevosteluksi.
Naisnaisen roolissa kuuluu olla välillä kipakkana, että kuvitteelliset papiljotit päässä tärisevät.
(salattu nauru tekstitettynä) oho ja kuvalla -> :D- Ladyout
Dissident kirjoitti:
No kiva kuulla, mutta oletko miettinyt, että vaikka sulle on sellainen roolivapaa sukupuolisuus jees, että mitä miehesi miettii? Onko hän kuin tuo Wuppiksen mies, että sitten voi olla se kiva kumppani ja huomioida, kun kukaan ei näe?
Saatko itse tuntea olevasi miehellesi naisellinen?Noniin, hotkin kuin ajokoira. Mutta kyllä maistui.
Hhmm, joo. Olen miettinyt mitä meheni miettii ja puhunutkin asiasta. Joskin vastauksena tulee yleensä, ihan sama mulle kuka tekee mitäkin. Ja mutulla ei hän minusta häpeä mitään. Ei tekemisiään eikä tekemättä jättämisiään, eikä myöskään muiden nähden siivoamista tms.
Minusta hän on sinut ittensä kanssa tuollaisenaan, mutta mun touhottamiseen joskus tympääntyy. Vähän äreästikin mainitsee toisinaan, että etköhän olis hosumatta koko ajan jotain.
En usko, että hänen miehisyys saa kolauksia leipomisesta tms. Koska tarjoo niitä vieraillekin, kun sellaisia sattuu käymään. En tiedä miten asioita esittää eli kertoo ja kertooko vieraille, siis vaikka työkavereille.
Luultavasti ei paljon puhu kotiasioistaan. Ei oo kova juoruumaan, mutta paskaa kuulemma puhuvat töissä. 🐵
Kyllä mä joskus turhaudun oottamaan, että tekis hänkin jotain eikä vaan " lomailis"...mutta ei se hänen miehuuttaan mun silmissä syö. Vain me henki hiukan kärsii...että autetaan toisiaan. Eikä lojuta kyydissä vaan.
Nämä taas ilahduttaa, kun nään että häntäkin kiinnostaa vähän osallistua ja viedä asioita eteenpäin. Ja se helpottaa minunkin tekemisen taakkaa...me henki voi aina hyvin tämmösten juttujen pelatessa.😋
Noh, enpä juuri mieti sukupuolia kotona tai muuallakaan. Ittestään selvää, että jaa tuossa menee mies ja tuossa nainen...floweri kirjoitti asiasta hyvin.
Ei nää asiat miehisyyttä tai naisellisuutta minusta muuta muuksi. Nuorena mietin että haluan olla hyvä kokjaava ja huushollaava emäntä, mutta ei se nykyään enää minun nauseuteen mitenkään vaikuta ajatuksentasolla ainakaan. Teen vaan ajattelematta...😃
Jaa pukkas puhalle, puskarekkana tää vastaus. - 12121212121212
misspönttöuuni kirjoitti:
Panet sen ukon nyt lujille.
Wanhan ajan malli teidänkin taloon.Wanhan Ajan malli?
Nyt voisit kysyä minulta luvan ennen kuin alat kirjoittelemaan tänne sekavia. En muista että naisille olisi annettu äänioikeutta, mies on perheen pää.
Varmistathan myös ettet häpäise meitä Wanhan Ajan herrasmiespalstailijoita esiintymällä julkisella paikalla miesten housuissa kuten farkuissa. Wanhan Ajan nainen pukeutuu mekkoon.
Vai oliko kenties kyse Wanhan Ajan kermankuorinnasta jossa miehellä on wanhan ajan velvollisuudet uuden ajan velvollisuudet, kun taas naisella ei ole näistä kumpiakaan? misspönttöuuni kirjoitti:
No jonkunhan tässä on oltava kun en tiedä enää ketä pitää komentaa, LZ:taa, sen ukkoa vai Diutsia? Meinaa mennä ihan hevosteluksi.
Naisnaisen roolissa kuuluu olla välillä kipakkana, että kuvitteelliset papiljotit päässä tärisevät.
(salattu nauru tekstitettynä) oho ja kuvalla -> :DJoo, kyllä se noin on että sillon pitää sanoo kun on sanomisen paikka :D Niinhän se peirsteisestikin menee että emäntä ärähtää, mies vetäytyy hissukseen pannuhuoneeseen, ottaa pitkät ryypyt ja aprikoi hommaa niin kyllä ne asiat siitä lutviutuu :)
Ladyout kirjoitti:
Noniin, hotkin kuin ajokoira. Mutta kyllä maistui.
Hhmm, joo. Olen miettinyt mitä meheni miettii ja puhunutkin asiasta. Joskin vastauksena tulee yleensä, ihan sama mulle kuka tekee mitäkin. Ja mutulla ei hän minusta häpeä mitään. Ei tekemisiään eikä tekemättä jättämisiään, eikä myöskään muiden nähden siivoamista tms.
Minusta hän on sinut ittensä kanssa tuollaisenaan, mutta mun touhottamiseen joskus tympääntyy. Vähän äreästikin mainitsee toisinaan, että etköhän olis hosumatta koko ajan jotain.
En usko, että hänen miehisyys saa kolauksia leipomisesta tms. Koska tarjoo niitä vieraillekin, kun sellaisia sattuu käymään. En tiedä miten asioita esittää eli kertoo ja kertooko vieraille, siis vaikka työkavereille.
Luultavasti ei paljon puhu kotiasioistaan. Ei oo kova juoruumaan, mutta paskaa kuulemma puhuvat töissä. 🐵
Kyllä mä joskus turhaudun oottamaan, että tekis hänkin jotain eikä vaan " lomailis"...mutta ei se hänen miehuuttaan mun silmissä syö. Vain me henki hiukan kärsii...että autetaan toisiaan. Eikä lojuta kyydissä vaan.
Nämä taas ilahduttaa, kun nään että häntäkin kiinnostaa vähän osallistua ja viedä asioita eteenpäin. Ja se helpottaa minunkin tekemisen taakkaa...me henki voi aina hyvin tämmösten juttujen pelatessa.😋
Noh, enpä juuri mieti sukupuolia kotona tai muuallakaan. Ittestään selvää, että jaa tuossa menee mies ja tuossa nainen...floweri kirjoitti asiasta hyvin.
Ei nää asiat miehisyyttä tai naisellisuutta minusta muuta muuksi. Nuorena mietin että haluan olla hyvä kokjaava ja huushollaava emäntä, mutta ei se nykyään enää minun nauseuteen mitenkään vaikuta ajatuksentasolla ainakaan. Teen vaan ajattelematta...😃
Jaa pukkas puhalle, puskarekkana tää vastaus.No mä ehdottasin pientä palaveerosta. Tälläselle päivälle päätteeksi se ois törkeän hyvä saumanen... vuolaat kehut ja päälle ihmetykset, että miten tään sais puolikskin näin menemään?
Voihan se olla, että murehtii jotain ja voithan sä vastavuoroisesti hiukan höllätä? Mä oon ainakin höllännyt ja omia vaatimuksia itseltäni raakannut aikalailla, mutta huomasin pistäväni ne usein toisten piikkiin, vaikka omasta kuupasta ne lähtee.
Mun yks ystävä tuumas parisuhteesta kivasti, että kaksi itsensä hyväksyvää käy yhdessä eheytymisen tietä. Kun oman elämän hyväksyy, ei toisen elämä enää mene niin ihon alle. Ja omaankin osaa ottaa kritiikkiä silleen painottomasti.
Joo, tää ulosnakkelu v.tuttaa melkoisesti...
Niin ja Floweri on aika jännän kiva tuumimaan...12121212121212 kirjoitti:
Wanhan Ajan malli?
Nyt voisit kysyä minulta luvan ennen kuin alat kirjoittelemaan tänne sekavia. En muista että naisille olisi annettu äänioikeutta, mies on perheen pää.
Varmistathan myös ettet häpäise meitä Wanhan Ajan herrasmiespalstailijoita esiintymällä julkisella paikalla miesten housuissa kuten farkuissa. Wanhan Ajan nainen pukeutuu mekkoon.
Vai oliko kenties kyse Wanhan Ajan kermankuorinnasta jossa miehellä on wanhan ajan velvollisuudet uuden ajan velvollisuudet, kun taas naisella ei ole näistä kumpiakaan?Sinulta? Wanhan ajan malli ei ylety tuohon asti. Omaa isäntää voi kuunnella ja kunnioittaa, vieraille miekkosille voi vähän räksyttää..
Mekossa mä olin eilenkin..
Viimeinen kommentointilausekkeesi oli epäilyttävä.
Yritäpä nyt rauhoittua. Olet ulalla tästä wanhan mallin toiminnasta. Minä hoitelen tätä sarkaa, sinä keskity siihen mikä se oli...no joku teoria sulla oli, eniweis...husss opossumit mehtään...Harmaaritari kirjoitti:
No just noin pitää toimia, sitä oon yrittäny dissille selittää että ne roolit, ne on mukava ja hyvä juttu. Mies miehekkäästi möyrii ulkona ja nainen "hössöttää" kahvit ja sydänlappusen, tulee kummallekin hyvä mieli :) Jos siellä sateessa ois pitäny dissindentin mallilla molempien riehua ois vaan lapiot kalahdelleet ja ärräpäät sinkoilleet eikä kukaan ois saanu kiitoksia, sydänlappusta ja hyvää mieltä :)
En tiiä onko roolit mitenkä välttämättömiä, mutta kyllä tuo ilahduttaa kun toinen ottaa osaa tekemiseen. Se on sitä arjen luxusta.
Mut on aika helppo pitää tyytyväisenä, mitä nyt sateessa kaivaa lapiolla maata ja latoa laattoja.🤣😉12121212121212 kirjoitti:
Wanhan Ajan malli?
Vai oliko kenties kyse Wanhan Ajan kermankuorinnasta jossa miehellä on wanhan ajan velvollisuudet uuden ajan velvollisuudet, kun taas naisella ei ole näistä kumpiakaan?Hienoa pikkis.... sinuakin tänne kaivataan.... nyt alkaa kohta olla löylyä täällä....
Vielä kun se Linerin ketkale ja Ellukin ampasis jostain....Harmaaritari kirjoitti:
Joo, kyllä se noin on että sillon pitää sanoo kun on sanomisen paikka :D Niinhän se peirsteisestikin menee että emäntä ärähtää, mies vetäytyy hissukseen pannuhuoneeseen, ottaa pitkät ryypyt ja aprikoi hommaa niin kyllä ne asiat siitä lutviutuu :)
No kun emäntä on nuijinut satasien pelikoneen tai sinun tapauksessa vaikka sun läppärin, niin ei yksi napsanderi saattas riittää...
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, kyllä se noin on että sillon pitää sanoo kun on sanomisen paikka :D Niinhän se peirsteisestikin menee että emäntä ärähtää, mies vetäytyy hissukseen pannuhuoneeseen, ottaa pitkät ryypyt ja aprikoi hommaa niin kyllä ne asiat siitä lutviutuu :)
Joo, pannuhuone on ollut aina sellainen retriittihuone :D, kyllä se oli sitä jo isoukin aikaan, juu.
(Hetkinen...hmmm, hän taisi käydä kyllä tuvan alla olleilla jauhosiiloilla...mutta kumminkin. :)
Siellä monesti elämä niin kuin selkenee.
Ja joutava yläkerrassa kuulunut haittaääni vaimenee. ;DLadyZorro kirjoitti:
En tiiä onko roolit mitenkä välttämättömiä, mutta kyllä tuo ilahduttaa kun toinen ottaa osaa tekemiseen. Se on sitä arjen luxusta.
Mut on aika helppo pitää tyytyväisenä, mitä nyt sateessa kaivaa lapiolla maata ja latoa laattoja.🤣😉Olen tehnyt analyysin (surinaa).
Miesmiekkonen ON lukenut palstaa.
Ja tällä hetkellä piilottaa pleikkaa.misspönttöuuni kirjoitti:
Minä totesin tuolla asiaa käsittelevässä toisessa ketjussa, hra Harmaaritarin ketjussa, että en hyväsyisi jos aikuinen mies istuu pelaamassa pleikkaa tai skeittaa päivästä toiseen.
En jäisi katselemaan. Kävikö mies miekkonen lukemassa sivustoa. Hänellä on sussa kultakimpale naisena, koska moni toinen nainen ei tuollaista miestoimintaa siedä.
Ukolla olisi kengän kuva persuksissa jos näkisin pleikkaohjain kädessä.
Että terkkuja vuan.Heh, ei kuulemma lue keskustelupalstoja enää. Paitsi pelinörttien, englannin kielisiä näkyy olevan.
Mä olen sen sallinut, vaikka joskus nyppii että siihen kuluu niin paljon aikaa. No mulla menee sitten täällä sitä aikaa myös...olen ajatellut, että parempi tuokin, kun kapakoissa ravaaminen.
Siellä pelimaailmassa tapaa niitä muitakin pelaajia " virtuaalin" kautta. Se on oma yhteisönsä näköjään myös...yhteiset mielenkiinnot...vähän kuin larppaus tai tää palstailu. ☺️
Tuossa juuri ahmiessani kerroi, miten hyvälle tänään tuntui kun teki pihalla hommia ja huolehti ipanoista, kun nukuin ja teki nuo lihapullat. Sanoin, että oon iloinen noista asioista. Ja halasin.
Hymyili takas ja tais olla itsekin hyvillään. Nytkin kyttää yhtä peliä, mitä muut pelaa...menee tv- ohjelmasta.
Tärkeysjärjestys mulla taitaa olla vähän rentoa oleilua tiukempi. 😁Dissident kirjoitti:
No mä ehdottasin pientä palaveerosta. Tälläselle päivälle päätteeksi se ois törkeän hyvä saumanen... vuolaat kehut ja päälle ihmetykset, että miten tään sais puolikskin näin menemään?
Voihan se olla, että murehtii jotain ja voithan sä vastavuoroisesti hiukan höllätä? Mä oon ainakin höllännyt ja omia vaatimuksia itseltäni raakannut aikalailla, mutta huomasin pistäväni ne usein toisten piikkiin, vaikka omasta kuupasta ne lähtee.
Mun yks ystävä tuumas parisuhteesta kivasti, että kaksi itsensä hyväksyvää käy yhdessä eheytymisen tietä. Kun oman elämän hyväksyy, ei toisen elämä enää mene niin ihon alle. Ja omaankin osaa ottaa kritiikkiä silleen painottomasti.
Joo, tää ulosnakkelu v.tuttaa melkoisesti...
Niin ja Floweri on aika jännän kiva tuumimaan..."No mä ehdottasin pientä palaveerosta. Tälläselle päivälle päätteeksi se ois törkeän hyvä saumanen... vuolaat kehut ja päälle ihmetykset, että miten tään sais puolikskin näin menemään?"
V..ut. kun mies on nyt koko päivän tekemällä töitä "jutellut" ei sitä pidä pilata millään lässytyksillä, minä en ainakaan tykkäis yhtään kyökkäillä. Seksillä voi toki "jutella" mutta ei mitään kyökkistelyä zorralaan tänään.Dissident kirjoitti:
No kun emäntä on nuijinut satasien pelikoneen tai sinun tapauksessa vaikka sun läppärin, niin ei yksi napsanderi saattas riittää...
Ja sinä herra siellä, huomio, sinä menit pelottelemaan sillä, että joku muka ajaisi Valmetilla ja valitsisi automerkin. Mitä puhetta se on...
P.s. Minä en saa Valmettia käyntiin. Eikä kukaan muukaan v.ttu, se vetää edelleen polttoaineet minne sattuu. Ja jarrut ei toimi.
(naurua)Dissident kirjoitti:
No meillähän ei pleikkaa pelattas. Läppärin taas jo nuijis sehän ois helppo hoitaa, nostas vaan muuttolaatikot eteiseen :D
Dissident kirjoitti:
Hienoa pikkis.... sinuakin tänne kaivataan.... nyt alkaa kohta olla löylyä täällä....
Vielä kun se Linerin ketkale ja Ellukin ampasis jostain....Ei kaivata, hän sotkee aina minun hommat.
Koko pleikan päällä pompitaan tasajalkaa ja sitten vähän vielä pajavasaralla pari naksautusta varmistamiseksi...
Piste.Eiiiii, ei parane rikkoa. Sittenhän se on mega riita pystyssä.
Olen joskus nuorena tuittupäänä rikkonut toisen tavaroita kiukunpuuskassa ja kyllä ei yksikään mies ole siitä tyylistä tykännyt. On tullut pahempia ongelmia. 🙄
Piilottaa voisin välillä kyllä ohjaimet. Se rattipoljin härpäke on liian iso piilotettavaksi.Harmaaritari kirjoitti:
"No mä ehdottasin pientä palaveerosta. Tälläselle päivälle päätteeksi se ois törkeän hyvä saumanen... vuolaat kehut ja päälle ihmetykset, että miten tään sais puolikskin näin menemään?"
V..ut. kun mies on nyt koko päivän tekemällä töitä "jutellut" ei sitä pidä pilata millään lässytyksillä, minä en ainakaan tykkäis yhtään kyökkäillä. Seksillä voi toki "jutella" mutta ei mitään kyökkistelyä zorralaan tänään.Myöhästyit! Tarpeellinen palaveeros pidetty... mutta ehkä LadyZorro mieteksii tässä kaikenlaista vielä, eikä se tänne niitä kirjoita. Kyllä tuo nainen tietää jo mitä tekee ja miten.... Purkaa vaan välillä turhautumistaan. Mutta saipahan sillä tänne julmetun ketjun aikaisiksi.... heh
LiZ on ovela veteraani näissä hommissa...vetelee naruista ja sit tulee maha pömpöttäen tänne lueskelemaan hymy korvissa, kun sinä ja minä väännetään kuin painimatsissa Nurmossa konsanaan...
Luultavasti välillä hörähtelee jutuille... on se ovela...misspönttöuuni kirjoitti:
Olen tehnyt analyysin (surinaa).
Miesmiekkonen ON lukenut palstaa.
Ja tällä hetkellä piilottaa pleikkaa.Haha, no lukekoon vaan.Näkeepähän syynkin miksi täällä viihdyn teidän kanssa. 😄
Eihän tää salaista ole, moni muukin lukee.LadyZorro kirjoitti:
Heh, ei kuulemma lue keskustelupalstoja enää. Paitsi pelinörttien, englannin kielisiä näkyy olevan.
Mä olen sen sallinut, vaikka joskus nyppii että siihen kuluu niin paljon aikaa. No mulla menee sitten täällä sitä aikaa myös...olen ajatellut, että parempi tuokin, kun kapakoissa ravaaminen.
Siellä pelimaailmassa tapaa niitä muitakin pelaajia " virtuaalin" kautta. Se on oma yhteisönsä näköjään myös...yhteiset mielenkiinnot...vähän kuin larppaus tai tää palstailu. ☺️
Tuossa juuri ahmiessani kerroi, miten hyvälle tänään tuntui kun teki pihalla hommia ja huolehti ipanoista, kun nukuin ja teki nuo lihapullat. Sanoin, että oon iloinen noista asioista. Ja halasin.
Hymyili takas ja tais olla itsekin hyvillään. Nytkin kyttää yhtä peliä, mitä muut pelaa...menee tv- ohjelmasta.
Tärkeysjärjestys mulla taitaa olla vähän rentoa oleilua tiukempi. 😁Sä olet hieno tyyppi siinä mielessä sille miehelles, että tosissas annat käyttää niinkin paljon aikaa tähän nettihurvellukseen.
Mulla hitsais pidemmän päälle kiinni.
P.s. Älähän sano, on se lukenut kun on alkanut lapiot ja haravat heilumaan, ja lihapullaa tuputetaan kasari sotalla.. haluaa säilyttää kalliin aarteensa...
Näetkö LZ:n mies, HUOMIO katse eteenpäin,(huitoo tassulla ilmaa), sie olet kyllä välillä hitonmoisen tuhma ukkeli, arvosta sitä emäntääs. Terveisin Pönttö Pönttönen.LadyZorro kirjoitti:
Eiiiii, ei parane rikkoa. Sittenhän se on mega riita pystyssä.
Olen joskus nuorena tuittupäänä rikkonut toisen tavaroita kiukunpuuskassa ja kyllä ei yksikään mies ole siitä tyylistä tykännyt. On tullut pahempia ongelmia. 🙄
Piilottaa voisin välillä kyllä ohjaimet. Se rattipoljin härpäke on liian iso piilotettavaksi.ONKO siinä vielä poljinkin?
LadyZorro kirjoitti:
Haha, no lukekoon vaan.Näkeepähän syynkin miksi täällä viihdyn teidän kanssa. 😄
Eihän tää salaista ole, moni muukin lukee.Hän varmasti kovasti tykkää kun käsittelemme häntä täällä intensiivisesti.
Myöhästyit! Tarpeellinen palaveeros pidetty... mutta ehkä LadyZorro mieteksii tässä kaikenlaista vielä, eikä se tänne niitä kirjoita. Kyllä tuo nainen tietää jo mitä tekee ja miten.... Purkaa vaan välillä turhautumistaan. Mutta saipahan sillä tänne julmetun ketjun aikaisiksi.... heh
LiZ on ovela veteraani näissä hommissa...vetelee naruista ja sit tulee maha pömpöttäen tänne lueskelemaan hymy korvissa, kun sinä ja minä väännetään kuin painimatsissa Nurmossa konsanaan...
Luultavasti välillä hörähtelee jutuille... on se ovela...Hehehee, niimpä!😀
Ootte te kaikki tyypit tässä porukassa vaan ihania ihmisiä. Mä tykkään teistä täpöllä. ❣️
Joka samperin sorkasta, "nolifena" totean, täällä on kiva ilmapiiri ja fiilis, kiitos kamut. 😃👍misspönttöuuni kirjoitti:
Ja sinä herra siellä, huomio, sinä menit pelottelemaan sillä, että joku muka ajaisi Valmetilla ja valitsisi automerkin. Mitä puhetta se on...
P.s. Minä en saa Valmettia käyntiin. Eikä kukaan muukaan v.ttu, se vetää edelleen polttoaineet minne sattuu. Ja jarrut ei toimi.
(naurua)Mistä lie pätkähtänuyt päähän....
No vaihtakaa se Vallu Intikkaan....ero on kuin yöllä ja päivällä... Mopojakin ne on...kolmipyttyisiä päksättäjiä... voima jakautuu paremmin parillisella pyttyjen määrällä.. Meijän intikankin takia varmaan nää kelit on tälläsiä...vuorovedet ja maailmanjärjestys muuttui, kun maapallon pyörähti renkaitten alla niitä puita roudatessa...
heh...misspönttöuuni kirjoitti:
(naurua)Minä saan yleensä vehkeet käyntiin
LadyZorro kirjoitti:
Hehehee, niimpä!😀
Ootte te kaikki tyypit tässä porukassa vaan ihania ihmisiä. Mä tykkään teistä täpöllä. ❣️
Joka samperin sorkasta, "nolifena" totean, täällä on kiva ilmapiiri ja fiilis, kiitos kamut. 😃👍Surrur kur kur :)
pujotteIija kirjoitti:
Minä saan yleensä vehkeet käyntiin
En epäile, kaikki starttaa.
(kikatusta)Dissident kirjoitti:
Mistä lie pätkähtänuyt päähän....
No vaihtakaa se Vallu Intikkaan....ero on kuin yöllä ja päivällä... Mopojakin ne on...kolmipyttyisiä päksättäjiä... voima jakautuu paremmin parillisella pyttyjen määrällä.. Meijän intikankin takia varmaan nää kelit on tälläsiä...vuorovedet ja maailmanjärjestys muuttui, kun maapallon pyörähti renkaitten alla niitä puita roudatessa...
heh...Ei sillä aja kukaan, se on jo museokamaa... :D
Hän varmasti kovasti tykkää kun käsittelemme häntä täällä intensiivisesti.
(naurua)Mä nauran sun jutuilles vedet silmissä. En näe kirjaimiakaan kunnolla. Mielissään se on, saa kerrankin olla " turha" julkkis! 😂🤣
Kyllähän se mun lörpöttelyt jo tietää...tekin rassukka joskus aikoinaan palstalla joutui niitä lukemaan. 🤣Harmaaritari kirjoitti:
No meillähän ei pleikkaa pelattas. Läppärin taas jo nuijis sehän ois helppo hoitaa, nostas vaan muuttolaatikot eteiseen :D
"No meillähän ei pleikkaa pelattas."
Ihanaa! :) Sur.LadyZorro kirjoitti:
Hehehee, niimpä!😀
Joka samperin sorkasta, "nolifena" totean, täällä on kiva ilmapiiri ja fiilis, kiitos kamut. 😃👍No sähän oot aina ollut ja taidat tulla olemaan palstakamuna ihan ykkönen... Ja onhan näitä muitakin tietenkin, mutta kyllä sä vaan aina jostain kaivaannut piristämään päivän, saamaan lohtua huonoon oloon, arvostamalla ihmisenä, kujeilemaan ja vitsailemaan... pitämään kivaa palstalla. Ihan törkeän siistiä meininkiä.
https://youtu.be/-nAKeFXjV5U
Tää on sulle ja ihan sopii niin sulle LiZ. -Hali-Dissident kirjoitti:
Myöhästyit! Tarpeellinen palaveeros pidetty... mutta ehkä LadyZorro mieteksii tässä kaikenlaista vielä, eikä se tänne niitä kirjoita. Kyllä tuo nainen tietää jo mitä tekee ja miten.... Purkaa vaan välillä turhautumistaan. Mutta saipahan sillä tänne julmetun ketjun aikaisiksi.... heh
Luultavasti välillä hörähtelee jutuille... on se ovela...Ei se oo palaveri jos mies ilmoittaa että oli mukavaa. Mutta jos aletaan mukavan päivän päätteeksi analöysoimaan ja aukomaan pariusuhdesolmuja ei oo kohta enää kellään mukavaa. Jos kaikilla on mukavaa ei tartte jutella, pparempi olla vaan siinä mukavuudessa.
ONKO siinä vielä poljinkin?
Siinä on peräti 3 ja vaihteetkin!🤣
Ääni puuttuu...ja torvi. Tööt tööt...
Mä välillä kun jurppii teen ns. sormipyssyn ja meen kulmantakaa osoittamaan häntä kohti...pum pum ratatatataaa.
Katselee jotain missä amopuvat jotain kohteita...siitä se aina ratkee nauramaan sieraimet lepattaen. Vissiin kivaa kun mä hölmöilen?😆LadyZorro kirjoitti:
Mä nauran sun jutuilles vedet silmissä. En näe kirjaimiakaan kunnolla. Mielissään se on, saa kerrankin olla " turha" julkkis! 😂🤣
Kyllähän se mun lörpöttelyt jo tietää...tekin rassukka joskus aikoinaan palstalla joutui niitä lukemaan. 🤣Miehet tykkää tällasesta huomiosta :D
Välillä se akuutti asia on nostettava kepin nokkaan.
On oltava kuin lotta ilmavalvontatornissa. Jos sä et jaksa, minä kyllä kopistelen miekkosta sopivalla virtuaaliotteella. Paremmin ne uskoo vieraan sanaa.
Nyt ollaankin sitten saatu perhe-elämä reilaan, kas niin.
Palstatoverit auttavat kaikessa. Sur rur. :D
Lempi leiskuu ja lihapullat maistuu! <3
(viskelee pikkuruisia sydämiä sinne tänne)LadyZorro kirjoitti:
Mä välillä kun jurppii teen ns. sormipyssyn ja meen kulmantakaa osoittamaan häntä kohti...pum pum ratatatataaa.
Katselee jotain missä amopuvat jotain kohteita...siitä se aina ratkee nauramaan sieraimet lepattaen. Vissiin kivaa kun mä hölmöilen?😆Jumankauta. Maaliman lopun vehje.
LadyZorro kirjoitti:
Katselee jotain missä amopuvat jotain kohteita...siitä se aina ratkee nauramaan sieraimet lepattaen. Vissiin kivaa kun mä hölmöilen?😆Te oletta ku Daltonit tsitte :'D
Mäkin haluun leikkii 007 tai jotain revolverisankaria...
Yksinään on ku haamu hullu huoleton...Tässä ei säikähdä korkeintaan kun itseään :'DLadyZorro kirjoitti:
Mut on aika helppo pitää tyytyväisenä, mitä nyt sateessa kaivaa lapiolla maata ja latoa laattoja.🤣😉Kun se on just se että mies tekee mieshommaa, kaivaa lapiolla ja asentaa laattoja nainen tekee naishommaa. keittää kahvia, laittaa pullaa ja sydänserviettiä niin ne solmut aukeaa ihan itsestään, ei tarvii alkaa analysoimaan ja parisuhdeterapeutteja tilaamaan. Alat vaan viemään pikkuhiljaa oikeeseen suuntaan asioita :)
Harmaaritari kirjoitti:
Ei se oo palaveri jos mies ilmoittaa että oli mukavaa. Mutta jos aletaan mukavan päivän päätteeksi analöysoimaan ja aukomaan pariusuhdesolmuja ei oo kohta enää kellään mukavaa. Jos kaikilla on mukavaa ei tartte jutella, pparempi olla vaan siinä mukavuudessa.
No mä voisin kanssa jättää sen tältä päivältä välistä ja vaan nauttia, mutta sanoisin siitä toiste. Ei mitkään asiat tuosta vaan muutu, nips ja naps... Kyllä ongelmiin on puututtava ja puhuttava, muuten ne tulee taas uudelleen vastaan ja sitten kun kaiken päälle v.tuttaa, se menee toiseltakin ohi ja suoran ihan alle, eli varsinainen ongelma jää taka-alalle ja keskitytään vaan puolustus/hyökkäystaisteluun. Ei hyvä....
oho, ka siinä tuli jo enklantia.
(pönttö sevelii sanakirjaa mietteliäänä, antoiko Pujis potkun pyllylle..)Dissident kirjoitti:
No mä voisin kanssa jättää sen tältä päivältä välistä ja vaan nauttia, mutta sanoisin siitä toiste. Ei mitkään asiat tuosta vaan muutu, nips ja naps... Kyllä ongelmiin on puututtava ja puhuttava, muuten ne tulee taas uudelleen vastaan ja sitten kun kaiken päälle v.tuttaa, se menee toiseltakin ohi ja suoran ihan alle, eli varsinainen ongelma jää taka-alalle ja keskitytään vaan puolustus/hyökkäystaisteluun. Ei hyvä....
Joo mutta kun jos asiat alkaa rullaamaa muutenkin ei minusta kannata välttämättä liikaa vatvoa, se kuulostaa toisesta aina vähän syytökseltä jos tulee "meidän pitää jutella" ja voi jäädä väärällä tavalla kaivelemaan, parempi jos muussa keskustelussa varovasti voi ottaa asioita esille.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo mutta kun jos asiat alkaa rullaamaa muutenkin ei minusta kannata välttämättä liikaa vatvoa, se kuulostaa toisesta aina vähän syytökseltä jos tulee "meidän pitää jutella" ja voi jäädä väärällä tavalla kaivelemaan, parempi jos muussa keskustelussa varovasti voi ottaa asioita esille.
Joskus puhetta ei vaan tarvita, se on just niin. Jos puhuu liikaa, toinen voi kyllästyä ja asiat lässähtää.. Eleetkin riittää päivänlopuks. Kaikkea ei tarvii puhki käydä, näin on :)
Oletko se sinä nyt virittänyt jonkun jatkoyhteyspiuhan mun aivoihin? :Dmisspönttöuuni kirjoitti:
(pönttö sevelii sanakirjaa mietteliäänä, antoiko Pujis potkun pyllylle..)Tässä vielä lälly sinulle
https://www.youtube.com/watch?v=qq2J0LYkk48misspönttöuuni kirjoitti:
Joskus puhetta ei vaan tarvita, se on just niin. Jos puhuu liikaa, toinen voi kyllästyä ja asiat lässähtää.. Eleetkin riittää päivänlopuks. Kaikkea ei tarvii puhki käydä, näin on :)
Oletko se sinä nyt virittänyt jonkun jatkoyhteyspiuhan mun aivoihin? :DNo niinpä, jos oltais julliporukalla jossain reissussa en kestäis dissiä varmaan montaa päivää livenä kun se alkais kuitenkin analysoimaan :D joo, kun minusta ainakin tuntuu että jos sulla on se just oikee ihminen sanaton viestintä toimii, pystyt tulkitsemaan ilman jaarittelujakin mikä mieltä painaa ja reagoimaan siihen, Sekin paha jos toinen ykskaks alkaa tingata juttelua siinä saattaa molemminpuolin sanoo asioita harkitsematta liiankin jyrkästi ja ne jää sitten toista ja itteekin kaivelemaan mutta kun on sanottu niin hankala väähn vetää takasinkaan ja vaikka vetäs toiselle jää ehkä että noin se oikeesti aattelee vaikkei aatteliskaa.
En mie, meillä vaan synkkaa niin hyvin :) no ny mie taidankyllä lähtä nukkumaan, hyviä öitä misspönttikselle :)Harmaaritari kirjoitti:
No mä taas olen oppinut sen, että vaikka jostain puhutaan, ei tarkoita, että mun pitäis aina muuttua tai luopua jostain... Ja kaikkeen ei sanat yksinkertaisesti riitä, mutta ne on niitä makkarihommia sitten....
Joku toisen piittaamattomuus ei odottamallakaan korjaudu, mutta se ei millään raivoamisella tai vehkeiden hajoittelulla tai pieksämisellä muutu kuin pahemmaksi, mitä tuossa LiZ taisi tuumatakin.Harmaaritari kirjoitti:
No niinpä, jos oltais julliporukalla jossain reissussa en kestäis dissiä varmaan montaa päivää livenä kun se alkais kuitenkin analysoimaan :D joo, kun minusta ainakin tuntuu että jos sulla on se just oikee ihminen sanaton viestintä toimii, pystyt tulkitsemaan ilman jaarittelujakin mikä mieltä painaa ja reagoimaan siihen, Sekin paha jos toinen ykskaks alkaa tingata juttelua siinä saattaa molemminpuolin sanoo asioita harkitsematta liiankin jyrkästi ja ne jää sitten toista ja itteekin kaivelemaan mutta kun on sanottu niin hankala väähn vetää takasinkaan ja vaikka vetäs toiselle jää ehkä että noin se oikeesti aattelee vaikkei aatteliskaa.
En mie, meillä vaan synkkaa niin hyvin :) no ny mie taidankyllä lähtä nukkumaan, hyviä öitä misspönttikselle :)No niin. Tässähän ei tarvii näemmä kohta sopia kun vuoropäivät, millon kirjotat sinä, millon minä :D
Sisältö on suurin piirtein sama, ja se on kyllä huisin mukavaa. Kun ei tarvii edes keskustelupalstalla toisen kanssa vängätä, vaan hän tarkoittaa samaa kuin itse. Aika iisiä. Ja hämmästyttävää jokseenkin :D
Mun kanssa kun ei yleensä kukaan ajattele samalla tavalla,
Diutsikin poltti jo proput (vitsivitsi)..
Mutta että näinhän se on kuten siis sanoit. Joutava jaarittelu ja lässytys saattaa joskus korventaa kenen tahaan hermoa ja jos on liukaskielinen vielä niin, sitte siinä livahtaa pahimmassa tapauksessa jotain sopimatonta, jota jo sillä hetkellä katuu, mutta että sanoo sitten kuintenkin. Ja kohta on taas sitä myöten kaikki pielessä ja paha mieli. Että jos niitä mutkia saa suoristettua ihan noin vaan muuten lupsakkaasti niin aina parempi ilman turhaa lätinää. :)
On kai niitä ihmisiä todella, jotka osaavat täydentää luonnostaan toisen lausetta, seuraavaa askelta ja sudenkuopat vältetään helpommin. Olen mie sen tapasia nähnyt :)
Hyvää yötä Hra Harmaaritari :)Dissident kirjoitti:
No mä taas olen oppinut sen, että vaikka jostain puhutaan, ei tarkoita, että mun pitäis aina muuttua tai luopua jostain... Ja kaikkeen ei sanat yksinkertaisesti riitä, mutta ne on niitä makkarihommia sitten....
Joku toisen piittaamattomuus ei odottamallakaan korjaudu, mutta se ei millään raivoamisella tai vehkeiden hajoittelulla tai pieksämisellä muutu kuin pahemmaksi, mitä tuossa LiZ taisi tuumatakin."raivoamisella tai vehkeiden hajoittelulla tai pieksämisellä"
Rauhotu..
Hyvää yötä :)pujotteIija kirjoitti:
Tässä vielä lälly sinulle
https://www.youtube.com/watch?v=qq2J0LYkk48Hyvää yötä siullehii, kiitos musiikkilähetyksestä... ..
No niin. Tässähän ei tarvii näemmä kohta sopia kun vuoropäivät, millon kirjotat sinä, millon minä :D
Sisältö on suurin piirtein sama, ja se on kyllä huisin mukavaa. Kun ei tarvii edes keskustelupalstalla toisen kanssa vängätä, vaan hän tarkoittaa samaa kuin itse. Aika iisiä. Ja hämmästyttävää jokseenkin :D
Mun kanssa kun ei yleensä kukaan ajattele samalla tavalla,
Diutsikin poltti jo proput (vitsivitsi)..
Mutta että näinhän se on kuten siis sanoit. Joutava jaarittelu ja lässytys saattaa joskus korventaa kenen tahaan hermoa ja jos on liukaskielinen vielä niin, sitte siinä livahtaa pahimmassa tapauksessa jotain sopimatonta, jota jo sillä hetkellä katuu, mutta että sanoo sitten kuintenkin. Ja kohta on taas sitä myöten kaikki pielessä ja paha mieli. Että jos niitä mutkia saa suoristettua ihan noin vaan muuten lupsakkaasti niin aina parempi ilman turhaa lätinää. :)
On kai niitä ihmisiä todella, jotka osaavat täydentää luonnostaan toisen lausetta, seuraavaa askelta ja sudenkuopat vältetään helpommin. Olen mie sen tapasia nähnyt :)
Hyvää yötä Hra Harmaaritari :)Sähkömies ei polta proppuja....
Hei! Tehdäänkö diili... mä puhun teidät yhteen ja sit näytät mulle harmiksen.... käydään yhessä kahvilla. Pakko nähdä, millainen äijä toi kolisija oikeesti on!
jookojooko?????
Heh heh... Öitä.misspönttöuuni kirjoitti:
"raivoamisella tai vehkeiden hajoittelulla tai pieksämisellä"
Rauhotu..
Hyvää yötä :)No kukas se oli jo hyppimässä pleikkaohjaimen päällä tänään? Pajavasara kainalossa?
-Tasmaanian tuholaispirulainen-
heh..Dissident kirjoitti:
No kukas se oli jo hyppimässä pleikkaohjaimen päällä tänään? Pajavasara kainalossa?
-Tasmaanian tuholaispirulainen-
heh..Hihih
Diutsillekin perjantai-musaa
https://www.youtube.com/watch?v=ixO58ALNpMQ
täältä pajavasara-osastolta.
Sähkömies ei polta proppuja....
Hei! Tehdäänkö diili... mä puhun teidät yhteen ja sit näytät mulle harmiksen.... käydään yhessä kahvilla. Pakko nähdä, millainen äijä toi kolisija oikeesti on!
jookojooko?????
Heh heh... Öitä.Enhän mä nyt häntä sulle näyttäis...
Kyllä se olis sittenkin anonymous, niinku säkin nytten ; )
Ja jos mä nyt vaikka tässä välissä naimisiin suhaisin, niin eiii, een kertois palstalla, muuta kuin, että olisin vaihtanut vähin äänin parisuhde-osioon :D
P.s. Jos me kolme yhdessä jouduttais kahville, niin mä olisin siinä rytäkässä alimmaisena ja mustelmilla, kun teidän pitäs kuitenkin selvitellä "ulkona" niitä asioita...Vähän pelkään, että harmonia olisi kaukana :'Dmisspönttöuuni kirjoitti:
(pönttö sevelii sanakirjaa mietteliäänä, antoiko Pujis potkun pyllylle..)Sen kerran kun laittaa enklantia, niin lähtee poistoon
Enhän mä nyt häntä sulle näyttäis...
Kyllä se olis sittenkin anonymous, niinku säkin nytten ; )
Ja jos mä nyt vaikka tässä välissä naimisiin suhaisin, niin eiii, een kertois palstalla, muuta kuin, että olisin vaihtanut vähin äänin parisuhde-osioon :D
P.s. Jos me kolme yhdessä jouduttais kahville, niin mä olisin siinä rytäkässä alimmaisena ja mustelmilla, kun teidän pitäs kuitenkin selvitellä "ulkona" niitä asioita...Vähän pelkään, että harmonia olisi kaukana :'DNo tietty Harmiksen suostumuksella. Ja ei myö siinä jähistäs. Meijän erimielisyys joistain asioista vaan toimii niin hyvin kuin olla voi. Etkö nää, että vaikka ollaan erimieltä, niin toisaalta ollaan palstakamuja? Ja vielä hyviä...
Nää meijän jähinät täällä versoo tälläsiä ketjuhirviöitä ja juttuja muittenkin kesken. Ja kumpikin tykkää siitä.
Ehkä sekin saattas olla utelias näkemään vastapuolensa? Silleen, että ois turvallista, ettei sana leviäis. Mutta se oli vaan heitto...
Jaahans. Vapaata taas...pujotteIija kirjoitti:
Sen kerran kun laittaa enklantia, niin lähtee poistoon
Joo, mäkin katoin. Se oli kyllä poiston puolelta vähän rasistista...
Toinen yrittää nätisit sanoa ja wiuh! tyypit vetää homman taivaan tuuliin..
Ei se mitään. Nähty! :)Dissident kirjoitti:
No tietty Harmiksen suostumuksella. Ja ei myö siinä jähistäs. Meijän erimielisyys joistain asioista vaan toimii niin hyvin kuin olla voi. Etkö nää, että vaikka ollaan erimieltä, niin toisaalta ollaan palstakamuja? Ja vielä hyviä...
Nää meijän jähinät täällä versoo tälläsiä ketjuhirviöitä ja juttuja muittenkin kesken. Ja kumpikin tykkää siitä.
Ehkä sekin saattas olla utelias näkemään vastapuolensa? Silleen, että ois turvallista, ettei sana leviäis. Mutta se oli vaan heitto...
Jaahans. Vapaata taas...Elä nyt leikilläs(kään) pelottele kaveria. Iskee kaikki pakkivaihteet silmään kun sinäkin tyrkkäisit het ens rehvilöille mukaan :D
Tietysti jos hän olisi susihukka niin hyvä olisi olla bodyguard mukana, mutta ei hän isolta pahalta sudelta vaikuta...
Joo, mutta ei, nyt pitää taas liitää muihin juttuihin välillä ja huomenna pukkais keikkaa, siis musiikillista, ei työ :)
Dissille, Pönttikselle, Harmikselle, Wuulle etc. Kiitos mahtavasta ketjusta ja eritoten seurasta! Pikkunen heräsi ja tassutti mun kainaloon, niin rauhoitan tilan ja käyn itsekin viekkuun nukkumaan. ☺️
Nyt on hyvä mieli käydä nukkumaan. Toivottavasti teilläkin on hyvä mieli, hyvää yötä jokaselle!
Dissi, kiitos skipaleesta.🤘😃 Mojova hali!
https://youtu.be/bNeFZYWHsUg
Ja tässä vielä..Eiköhän tästä kaikesta hulinasta jää kaikille ihan kiva fiilis. Ja ei tuo koko ketjun sisältö kaikkinensa vaikuta liian synkälle ja vakavalle.
Mutta osuva kipale.... et ookaan LiZ yksin.... Aina on muutaman pyyhkäisyn päässä palstakamut.
https://youtu.be/lqYQXIt4SpA
Olkoon voima kanssasi...heh...Välillä lipsuu vähän aiheesta, mutta ka' eipä tuo mittään kun siitä kerran oli iloa, ja jos vähän nauruakin sai! :D
Halit sinne :)
Pohjustuksena sellainen että minusta parisuhde on se kaikkein vaikein suhde ja se vielä vaikeutuu kun muutetaan yhteen. Siinä ei muuta pelkästään kaksi ihmistä ja tavarat vaan kynnyksen yli tulee myös asenteet, arvot ja toimintatavat. Nämä kaikki sitten pitäisi saada synkkaamaan samaan tahtiin uudessa kodissa. Haasteellista.
Mitä rooleihin tulee niin itse toivoisin tuollaista henkilökohtaiseen kiinnostukseen ja kykyihin pohjautuvaa monitaitoisuutta joka kuorrutetaan mahdollisimman runsaalla yhdessä tekemisellä jossa on pieni sukupuolisidonnainnen sivumaku. Sanotaan vaikka imurointi ja mattojen tamppaus. Molemmat osaavat toki tehdä molempia mutta jos mies fyysisempänä hoitaa mattojen tamppaukset niin nainen imuroi. Jos istutetaan pihaan viininmarjapensas niin nainen näyttää mihin pensas tulee ja mies kaivaa kuopan ja yhdessä pistetään uutta multaa juureen.
Jos pistetään tauluja seinään niin mies hoitaa proppauksen ja nainen laittaa taulun siihen.
Enkä minä nyt tiedä miksi ei siinä kesken verhojen ripustuksen voi sanoa naiselle että sinulla on muuten kauniit sääret. Tai kun tulee alas katolta rännien puhdistuksesta ei varmaan kukaan kiellä sanomasta miehelle että olet rakas.
Sen verran tietysti pitää olla sukupuoliroolia pelissä että koen yhtenä miehenä olemisen tehtävistä sen että naiseni tuntee itsensä naiseksi on hän sitten käsi pitkällä avaamassa tukkoon mennyttä viemäriä tai tanssimassa stayupeissa sylissäni, mutta ennenkaikkea tuntevansa olevansa rakastettu.Minusta sulla on fiksu asenne. Mutta huomaan mä vähän sitäkin sun kirjoituksista, että sinua vaivaa naisten harjoittama toksinen maskuliinisuuskäsite? Vai olenko väärässä?
Mutta veikkaan, että sullakin on pää kuntoutumassa ja pohdit asioita niin tunteiden, kun ajatuksien perusteella. Jotenkin vaan se pessimistisyys alkaa kaikota ja alat nähdä konkreettisia hyviä asioita. Ja aika moni täällä palstalla on sen huomannut.
Ja eipä tuohon sun kertomukseen ole mitään lisättävää tai puuttumista. Hitokseen jaan sun mielipiteen. Tuohon kun lisää Sergein miehisyyskäsitteen, mikä koskee naisellisuutta, että se tulee omasta itsestään kultakin, niin on valmis paketti ennen kello yhtä...Ai hemmetti, siitä listauksesta jäi tuo viemärin avaus..
se on paha paikka niin kuin nukkasihtikin.
(kynä suhisee)
"koen yhtenä miehenä olemisen tehtävistä sen että naiseni tuntee itsensä naiseksi"
Erittäin olennainen kohta. Sä jaat aika hyvin nuo tehtävät tuossa. Etkä edes mukise. Eli saatat jopa tykätä. Sitä minäkin, että kyllä se niin kuin äly sanoo, mitä kenenkin kuuluu tehdä.
Miten onnistuu kalusteiden kasaus erinäisistä, sadasta eri osasta?
Pitääkö hermo? Jos sulle tuodaan Sofia-rautaputkiviritysvintagesohva eteen?misspönttöuuni kirjoitti:
Ai hemmetti, siitä listauksesta jäi tuo viemärin avaus..
se on paha paikka niin kuin nukkasihtikin.
(kynä suhisee)
"koen yhtenä miehenä olemisen tehtävistä sen että naiseni tuntee itsensä naiseksi"
Erittäin olennainen kohta. Sä jaat aika hyvin nuo tehtävät tuossa. Etkä edes mukise. Eli saatat jopa tykätä. Sitä minäkin, että kyllä se niin kuin äly sanoo, mitä kenenkin kuuluu tehdä.
Miten onnistuu kalusteiden kasaus erinäisistä, sadasta eri osasta?
Pitääkö hermo? Jos sulle tuodaan Sofia-rautaputkiviritysvintagesohva eteen?Näytät vaan mihin pitää kasata niin kyllä onnistuu, kunhat et sitten kenellekkään sano että jouduin lukemaan ohjeet. Osaatko jutella niitä näitä siinä samalla kun kasailen?
M184 kirjoitti:
Näytät vaan mihin pitää kasata niin kyllä onnistuu, kunhat et sitten kenellekkään sano että jouduin lukemaan ohjeet. Osaatko jutella niitä näitä siinä samalla kun kasailen?
En kerro, enkä sitäkään, että kirosit kun viitap*ru ja manasit sohvan alimpaan ja huusit mulle, että anna olla viimenen kerta.., kehuisin vaan naapurustolle, Saijalle ja Katrillekin, että kyllä se meidän isäntä...
Osaan. Voin laulaakin. Ulkomaista tai kotimaista. Ja salsata.
Ja kurista päikkärit sitten vintagessa. Ei tarvii tulla kesken unien tökkimään.Dissident kirjoitti:
Minusta sulla on fiksu asenne. Mutta huomaan mä vähän sitäkin sun kirjoituksista, että sinua vaivaa naisten harjoittama toksinen maskuliinisuuskäsite? Vai olenko väärässä?
Mutta veikkaan, että sullakin on pää kuntoutumassa ja pohdit asioita niin tunteiden, kun ajatuksien perusteella. Jotenkin vaan se pessimistisyys alkaa kaikota ja alat nähdä konkreettisia hyviä asioita. Ja aika moni täällä palstalla on sen huomannut.
Ja eipä tuohon sun kertomukseen ole mitään lisättävää tai puuttumista. Hitokseen jaan sun mielipiteen. Tuohon kun lisää Sergein miehisyyskäsitteen, mikä koskee naisellisuutta, että se tulee omasta itsestään kultakin, niin on valmis paketti ennen kello yhtä...No jos näyttää että tuo positiivisempi asenne paistaa läpi niin kiitos kuuluu sinulle ja muutamille muille täällä vakituiseen kirjoittaville. Oikeasti tullut ajattelemisen aiheita ja ihan konkreettista neuvoakin.
Et sinä ihan väärässä ole, kyllä minua suoraan sanottuna vähän jopa pelottaa kun luodaan eteen termejä toksinen maskuliinisuus tai patriarkaatti. Itse kun olen lapsena elänyt ajan jolloin nuo nyt ympäristöä myrkyttävät ominaisuudet olivat silloin normi. Lisäksi osa noista syytöksistä tuntuu sellaisilta että suorastaan ihmettelen miten olen pystynyt olemaan koko aikuisikäni koulussa tai tehnyt työtä, pystynyt rakastumaan, perustanut perheen ja vielä maksanut veroja.
Suorastaan ihme että osa naisista vielä on yhdessä meidän aikakauden miesten kanssa ja toisaalta ymmärrän ettei Syyrian sodasta tulleilla tai Afrikan kuivuudesta kärsivillä ole helppoa täällä kun ympärillä on vain oikeasti traumatisoituneita miehiä.
Voitte sanoa vanhakantaiseksi tai jääräksi mutta en ihan kaikkia noita syytöksiä purematta niele. Esimerkiksi yksin pärjääminen. Kyllä minä ainakin nautin jos yksin pärjään. Jos lapselta menee pyörästä rengas niin minä sitten korjaan sen jotta lapsella matka jatkuu. Kyllä minä voin tuntea tyytyväisyyttä yksin pärjäämisestä. Varsinkin kun aika usein tahtoo roska mennä silmään kun lapsi sanoo "kiitos iskä". Ei minulla ole tarvetta menä asian tiimoilta isä-lapsi kerhoon keskustelemaan olisiko pitänyt käyttää hylsyä tai jakoavainta; saati että olisin siellä kolme varttia kertonut tunteistani asian tiimoilta. Kyllä lapsen palaute riittää.
Mielenkiintoista on että kun nainen ilmoittaa että hän on itsenäinen ja vahva ja pärjää kyllä eikä tarvi miestä missään niin se on kovasti ihannoitavaa ja tavoitteellista mutta näin ilmoittava mies myrkyttää ympäristön.
Vielä kun tuon naisvihan ja homofobian saisi jostakin niin voisin antaa vaikka kasvot toksiselle maskuliinisuudelle. Naisvihaa voisi tietysti yrittää jostakin kaivaa mutta kun en sitä ole saanut tähänkään menne ylös nostettua niin taitaa olla tekemätön paikka. Homofobiaa en taida edes yrittää kun kaveripiirissä löytyy mies joka ei karvaista kukkulaa lipittele ja nainen joka ei kaipaa melaa mekkoon.misspönttöuuni kirjoitti:
En kerro, enkä sitäkään, että kirosit kun viitap*ru ja manasit sohvan alimpaan ja huusit mulle, että anna olla viimenen kerta.., kehuisin vaan naapurustolle, Saijalle ja Katrillekin, että kyllä se meidän isäntä...
Osaan. Voin laulaakin. Ulkomaista tai kotimaista. Ja salsata.
Ja kurista päikkärit sitten vintagessa. Ei tarvii tulla kesken unien tökkimään.Tuota, jos mulla ääni nousee niin Saija ja Katri tietää totuuden. Äläkä muutenkaan niille kerro. Sano että kasasit itse. Saijalla ja Katrilla on kuitenkin joku pleikkamies talossa ja pyytävät minua sinne huonekaluja kokoamaan. Sitten aikanaan ihmettelet miksi minä jatkuvasti käyn niitä huonekaluja kasaamassa ja lopulta sitten yllätät minut sellaisesta jota et olisi halunnut nähdä. Ajamassa kierrosaikoja F1-pelissä.
Sen verran minussakin on aliupseeria ja herrasmiestä että en rupea naista kesken unien tökkimään.M184 kirjoitti:
Tuota, jos mulla ääni nousee niin Saija ja Katri tietää totuuden. Äläkä muutenkaan niille kerro. Sano että kasasit itse. Saijalla ja Katrilla on kuitenkin joku pleikkamies talossa ja pyytävät minua sinne huonekaluja kokoamaan. Sitten aikanaan ihmettelet miksi minä jatkuvasti käyn niitä huonekaluja kasaamassa ja lopulta sitten yllätät minut sellaisesta jota et olisi halunnut nähdä. Ajamassa kierrosaikoja F1-pelissä.
Sen verran minussakin on aliupseeria ja herrasmiestä että en rupea naista kesken unien tökkimään.Älä tee tätä :'D
Pissin kohta housuihin.
(nauraa vedet silmissä, oot sä käyny jonkun tekstintuotto-kurssin?)
Mä en uskalla enää lukea ellei mulla oo vaipat (vaikkei ole sitä vaivaa, mutta sun kanssa tulee).- pönttöout
M184 kirjoitti:
Tuota, jos mulla ääni nousee niin Saija ja Katri tietää totuuden. Äläkä muutenkaan niille kerro. Sano että kasasit itse. Saijalla ja Katrilla on kuitenkin joku pleikkamies talossa ja pyytävät minua sinne huonekaluja kokoamaan. Sitten aikanaan ihmettelet miksi minä jatkuvasti käyn niitä huonekaluja kasaamassa ja lopulta sitten yllätät minut sellaisesta jota et olisi halunnut nähdä. Ajamassa kierrosaikoja F1-pelissä.
Sen verran minussakin on aliupseeria ja herrasmiestä että en rupea naista kesken unien tökkimään.Heeetkinen..."aliupseeria"...?
Jonkun verran pukkaa pöntöllä tämä patriotismi pintaan.
Mutta nyt, nyt on pakko mennä :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76868Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99812Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684