Asiallinen mies

Mitä olette mieltä hyvin asiallisesta miehestä? Itse tahdon olla hyvin asiakeskeisellä linjalla keskusteluissa. En esimerkiksi pidä edes kovin paljoa kielikuvistakaan. Pidän siitä, että johonkin ilmiöön perehdytään, tehdään uusia oivalluksia, tarkastellaan jonkun ilmiön eri elementtejä jne.
Jotenkin olen vaan saanut sellaisen käsityksen, että tällainen mies jää helposti vähän syrjään "normaalista" sosiaalisista tilaisuuksista. Tämän takia voi myös parisuhteen löytäminen olla vaikeeta.

Mielipiteitä siis asiallisista miehistä.

43

2013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siitä aloitetaan, että kravattia löysätään.

      • Sanoin jo, etten pidä kielikuvista :)


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Sanoin jo, etten pidä kielikuvista :)

        Hiljaa, silloin kun minä puhun.
        Nyt se kravatti hittoon. :D

        Älä pane vastaan.
        Kerrankin kun saat yksityisopetusta.


    • Välillä on miehenkin hyvä pistää ranttaliksi.
      Ihan hulinaksi asti ei tarvitse mennä.

    • Sä rupeet nyt relaamaan.
      Syksyllä oot jo toinen mies. :D

      • Miten sitten relata, jos ei ole relaaja tyyppiä luonnostaan?


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Miten sitten relata, jos ei ole relaaja tyyppiä luonnostaan?

        Ks. alemmas.

        Asia on jo otettu huomioon.
        Siellä on sulle laulu.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Miten sitten relata, jos ei ole relaaja tyyppiä luonnostaan?

        Ja lanteet mukaan go!


    • Parisuhteen löytyminen voi mennä vaikeaksi jos tököttää paikallaan kuin Vapauden patsas.

      • Kyllä mä olen elämäni aikana tehnyt yrityksiä. Sitä vaan ei kaiken aikaa jaksa. Toki on aina hyvä pitää mielessä, ettei jää kotiin liian pitkäksi aikaa, eikä käytä liian montaa tuntia tällä palstalla.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Kyllä mä olen elämäni aikana tehnyt yrityksiä. Sitä vaan ei kaiken aikaa jaksa. Toki on aina hyvä pitää mielessä, ettei jää kotiin liian pitkäksi aikaa, eikä käytä liian montaa tuntia tällä palstalla.

        Koutsaan sua hah ;D

        Ite pyysit duud.


    • Kyllä mulle kaikenlainen relaaminen, liika kielikuvien kanssa keskustelu, jne. todella vaikeeta.

    • misspönttöuuni olen pahoillani, mutta mulla on liian erilainen keskustelutyyli. Ehkä parempi, että olemme eri keskusteluissa. Tässä toki huomataan, että täytyy olla jokseenkin samantyyppisestä keskustelutyylistä kiinnostunut. Mä en oikein pysty muuhun kuin asiakeskeiseen.

      • (naurua)

        Kaksi metriä Pöntön seurassa ja mies oli valkoinen kuin juuri tärkätty lakana liinavaatekaapissa.


      • NainenRuudunTakaa

        Sun pitää kuule löytää sellainen asiallinen nainen.

        Ootko mistä asioista kiinnostunut? Mistä tykkäät keskustella? Etsit naisia asiat edellä.


    • Pönttö eksyi miekkosen perässä väärään osoitteeseen...

      Mikä tämä paikka on? Ihannemies?
      Tule perässä takaisin kotipalstalle...

      (naurua)

      • Ajattelin koska täällä puhutaan ihannemiehestä. Tähän voi toki ottaa muutkin kantaa. Minun mielestä asiallisia miehiä syrjitään liikaa.
        Toivottavasti tähän tulee joku muukin kommentti.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Ajattelin koska täällä puhutaan ihannemiehestä. Tähän voi toki ottaa muutkin kantaa. Minun mielestä asiallisia miehiä syrjitään liikaa.
        Toivottavasti tähän tulee joku muukin kommentti.

        Ei varmaan tule mun jälkeen, oli sellainen jumppatunnin aloitus.

        (naurua)

        Äijää rupes siellä jo pyörryttämään? :'D


    • Miten minä osaan kotiin täältä...

      Sinkut-paltalle takaisin...(niisk), kuka ojentaa käden...

      (Pönttö hädissään mierontiellä)

      • Mä ehdottaisin vaan, että todetaan tämä tosiasia, että sinä olet nimenomaan SInkut palstan vakkari, etkä halua vierailla muilla palstoilla. Minä sen sijaan olen valmis välillä vierailemaan muillakin palstoilla.


    • Huh huh... tapahtuiko tää ihan oikeasti? :o
      (hieroo silmiään ja nipistää itseään)

      Ei... ei näössäni ole mitään vikaa enkä herännyt unestakaan.

    • NainenRuudunTakaa

      Kiertoilmaus autismin kirjolla olevalla miehelle. Kyllä, sellaisena jää helposti sosiaalisissa tilanteissa syrjään, kun sosiaalinen elämä on muutakin kuin teoretisointia. Toisaalta jollain keskustelupalstalla voi olla suosittukin, jos on oikeanlainen palsta ja oikeanlaiset lukijat.

      • Autismista puheen ollen mä olen täällä sanonut, että mä olen ensisijassa vaan mä. En pidä yleisesti ottaen siitä, että ihmisiä liian helposti lokeroidaan.

        Hyvä, että sinä tunnut lukevan mun kirjoituksia ja vastaat aika moneen vieläpä fiksusti. Kuten sanoin, täytyy joku päivä perehtyä näihin sosiaalisiin teorioihin, joista mainitsit. Tämä on kyllä kiinnostavaa pohdintaa. Olen jotain lukenut näistä kiintymyssuhdeteorioistakin.

        "Toisaalta jollain keskustelupalstalla voi olla suosittukin, jos on oikeanlainen palsta ja oikeanlaiset lukijat."

        Niinpä, mä nyt ajattelin, että Sinkut palstalla luulis olevan myös ihmisiä, joita kiinnostaa pohtia erilaisia kysymyksiä, miksi on sinkku. Toisaalta tämäkin palsta, joka käsittelee ihannemiestä, luulis, että löytyis porukkaa, jota kiinnostaa tietää, mitä ihannemiehen ominaisuuksiin kuuluu ja mitä niihin ehdottomasti ei kuulu.


      • Kaikkia ei tietenkään voi miellyttää millään palstalla, mutta riittää, että osa on kiinnostunut keskustelee.

        Tuo, että teit keskustelun aloitteen sosiaalisita teorioista, oli kyllä suorastaan loistava osoitus, että täällä todellakin on myös sellaisiakin tyyppejä, joita kiinnostaa erilaiset sosiaaliset teoriat. Ongelma vaan, että mä en nyt heti pysty vastaamaan, koska täytyy vähän käyttää enemmän aikaa haasteellisten keskustelujen valmisteluun. Kaikki kuitenkin aikanaan.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Autismista puheen ollen mä olen täällä sanonut, että mä olen ensisijassa vaan mä. En pidä yleisesti ottaen siitä, että ihmisiä liian helposti lokeroidaan.

        Hyvä, että sinä tunnut lukevan mun kirjoituksia ja vastaat aika moneen vieläpä fiksusti. Kuten sanoin, täytyy joku päivä perehtyä näihin sosiaalisiin teorioihin, joista mainitsit. Tämä on kyllä kiinnostavaa pohdintaa. Olen jotain lukenut näistä kiintymyssuhdeteorioistakin.

        "Toisaalta jollain keskustelupalstalla voi olla suosittukin, jos on oikeanlainen palsta ja oikeanlaiset lukijat."

        Niinpä, mä nyt ajattelin, että Sinkut palstalla luulis olevan myös ihmisiä, joita kiinnostaa pohtia erilaisia kysymyksiä, miksi on sinkku. Toisaalta tämäkin palsta, joka käsittelee ihannemiestä, luulis, että löytyis porukkaa, jota kiinnostaa tietää, mitä ihannemiehen ominaisuuksiin kuuluu ja mitä niihin ehdottomasti ei kuulu.

        Kannattaa muistaa ettei kaikki sinkut pyri suhteeseen.


      • Ananias kirjoitti:

        Kannattaa muistaa ettei kaikki sinkut pyri suhteeseen.

        Tällaistakin olen kuullut. Eiköhän kuitenkin aika moni pyri.


      • Ananias kirjoitti:

        Kannattaa muistaa ettei kaikki sinkut pyri suhteeseen.

        Muuten tulit vierailemaan tälle palstalle, joka ei ole sinkut palsta. Vierailetko paljon muillakin palstoilla suomi24 sivulla. Tosin tämä Ihannemies palstakin kuuluu Suhteet palstaan samoin kuin Sinkut palsta.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tällaistakin olen kuullut. Eiköhän kuitenkin aika moni pyri.

        Minä luulen että palstailijat ovat keskimääräisesti vanhempia kuin myöntävät, ja iän myötä halu ryhtyä suhteisiin alenee.

        Moni on varmasti myös elänyt suhteissa ja eronnut, ainakin miehille se tarkoittaa usein sitä että ainakaan kiinteä parisuhde ei kiinnosta.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Muuten tulit vierailemaan tälle palstalle, joka ei ole sinkut palsta. Vierailetko paljon muillakin palstoilla suomi24 sivulla. Tosin tämä Ihannemies palstakin kuuluu Suhteet palstaan samoin kuin Sinkut palsta.

        Painoin valikosta kohtaa "kaikki aihealueet", ja se näyttää sivuston viestit uusimmasta vanhempiin päin. Tämä "asiallinen mies" oli toisena listalla (eli oli saanut toiseksi tuoreimman kommentin), ja muistin sinun kirjoittaneen että olit tehnyt tällaisen aloituksen tänne.

        Minä kirjoittelen sivustolla muuallekin kuin sinkut-palstalle, mutta se on asiakirjoittelua eikä minun profiilillani ole niissä keskusteluissa mitään merkitystä joten ne menee anonyymisti.


      • Ananias kirjoitti:

        Painoin valikosta kohtaa "kaikki aihealueet", ja se näyttää sivuston viestit uusimmasta vanhempiin päin. Tämä "asiallinen mies" oli toisena listalla (eli oli saanut toiseksi tuoreimman kommentin), ja muistin sinun kirjoittaneen että olit tehnyt tällaisen aloituksen tänne.

        Minä kirjoittelen sivustolla muuallekin kuin sinkut-palstalle, mutta se on asiakirjoittelua eikä minun profiilillani ole niissä keskusteluissa mitään merkitystä joten ne menee anonyymisti.

        Joo, olen itsekin huomannut tämän kun painaa tuota kohtaa "kaikki aihealueet". Siihen todellakin tulee kaikki alueet ja keskustelut uusimmasta päästä. Voi löytyä ihan mielenkiintoisia keskusteluketjuja muistakin aihealueista päivän uutisaiheista esimerkiksi.

        Sama täällä, olen kirjoitellut muuallekin, mutta ehkä enemmän anonyymisti, joskus myös tälläkin nimimerkillä.
        Mylle tulee jotenkin vähän sellainen mieleen, että pitäis ehkä vähän enemmän perehtyä johonkin muuhun palstaan ennenkuin siellä alkaa ainakaan säännöllisesti kirjoittelee tällä rekatulla nimimerkillä.

        Jos vierailee satunnaisesti, silloin on luontevampaa anonyymisti. Yhdessä palstassa on kyllä työtä ihan tarpeeksi rekatulla nimimerkillä. On hyvä seurata keskusteluja ja tässäkin on hommaa. Sitten jos yrittää seurata useaa eri palstaa säännöllisesti ei vaan aika yksinkertaisesti riitä tai joutuu tinkimään tästä sinkut palstasta.

        Täällä ei muutenkaan taida olla paljoa rekattuja nimimerkkejä jotka vierailee todella monella palstalla nimenomaan rekatulla nimimerkillä.


      • Ananias kirjoitti:

        Minä luulen että palstailijat ovat keskimääräisesti vanhempia kuin myöntävät, ja iän myötä halu ryhtyä suhteisiin alenee.

        Moni on varmasti myös elänyt suhteissa ja eronnut, ainakin miehille se tarkoittaa usein sitä että ainakaan kiinteä parisuhde ei kiinnosta.

        Kyllähän me toisia ihmisiä kuitenkin elämässä tarvitsemme.

        Itse olen miettinyt sitäkin, että välillä itsellä menee vähän liikaakin aikaa täällä suomi24 sivulla, jolloin ehkä voi kärsiä OIKEIDEN ihmissuhteiden luomiset ja ylläpitämiset. Kyllähän se on hyvä välillä oikeitakin kavereita tavata. Toisaalta, jos kirjoitan palstalla, mulla tulee ehkä hankittua palstakavereita, mutta samalla voi oikeat ihmissuhteet vähän kärsiä, kun tulee tavattua kavereita harvemmin.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Joo, olen itsekin huomannut tämän kun painaa tuota kohtaa "kaikki aihealueet". Siihen todellakin tulee kaikki alueet ja keskustelut uusimmasta päästä. Voi löytyä ihan mielenkiintoisia keskusteluketjuja muistakin aihealueista päivän uutisaiheista esimerkiksi.

        Sama täällä, olen kirjoitellut muuallekin, mutta ehkä enemmän anonyymisti, joskus myös tälläkin nimimerkillä.
        Mylle tulee jotenkin vähän sellainen mieleen, että pitäis ehkä vähän enemmän perehtyä johonkin muuhun palstaan ennenkuin siellä alkaa ainakaan säännöllisesti kirjoittelee tällä rekatulla nimimerkillä.

        Jos vierailee satunnaisesti, silloin on luontevampaa anonyymisti. Yhdessä palstassa on kyllä työtä ihan tarpeeksi rekatulla nimimerkillä. On hyvä seurata keskusteluja ja tässäkin on hommaa. Sitten jos yrittää seurata useaa eri palstaa säännöllisesti ei vaan aika yksinkertaisesti riitä tai joutuu tinkimään tästä sinkut palstasta.

        Täällä ei muutenkaan taida olla paljoa rekattuja nimimerkkejä jotka vierailee todella monella palstalla nimenomaan rekatulla nimimerkillä.

        Kannattaa pysytellä omissa kiinnostuksen kohteissa, se on helpointa. En usko että sun kohdalla on suurtakaan väliä millä nikillä kommentoit missäkin, tuskin kukaan kuitenkaan viitsisi ryhtyä tieten tahtoen härnäämään sinua.

        Mulla on omat fanini perässäni, ja ne eivät epäröisi alkaa häiriköimään ketjuja joihin äkkäisivät minun kommentoivan joten minä olen muualla anonyymi. On mulla tosin yksi nikki jota käytän eräällä palstalla, mutta käytän sitä harvemmin. Yleensä olen kirjautuneena Ananiaksena sivustolla, näin saan ilmoituksen jos joku vastaa kommenttiini.

        On joitakin yksittäisiä kommentoijia jotka hyppivät välillä palstalta toiselle, mutta pääsääntöisesti aktiivit ovat uskollisia omille palstoilleen.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Kyllähän me toisia ihmisiä kuitenkin elämässä tarvitsemme.

        Itse olen miettinyt sitäkin, että välillä itsellä menee vähän liikaakin aikaa täällä suomi24 sivulla, jolloin ehkä voi kärsiä OIKEIDEN ihmissuhteiden luomiset ja ylläpitämiset. Kyllähän se on hyvä välillä oikeitakin kavereita tavata. Toisaalta, jos kirjoitan palstalla, mulla tulee ehkä hankittua palstakavereita, mutta samalla voi oikeat ihmissuhteet vähän kärsiä, kun tulee tavattua kavereita harvemmin.

        Sinuna unohtaisin palstakaverit, suurin osa kommentoijista on ihan muuta kuin kertovat. Panosta oikeaan elämään jos sosiaalisia kontakteja kaipaat.

        Sinkut-palstalla on ihmisiä joilla on jopa kymmenen vuoden palstailuhistoria, ts. elämä telakalla tuon ajan. Nelikymppiselle tuo olisi neljännes elämästä, ja puolet aikuiselämästä. Mieti vähän mitä olet tekemässä ja mitä haluat elämältäsi.


      • Ananias kirjoitti:

        Sinuna unohtaisin palstakaverit, suurin osa kommentoijista on ihan muuta kuin kertovat. Panosta oikeaan elämään jos sosiaalisia kontakteja kaipaat.

        Sinkut-palstalla on ihmisiä joilla on jopa kymmenen vuoden palstailuhistoria, ts. elämä telakalla tuon ajan. Nelikymppiselle tuo olisi neljännes elämästä, ja puolet aikuiselämästä. Mieti vähän mitä olet tekemässä ja mitä haluat elämältäsi.

        Kuulostaa ilman muuta fiksuilta neuvoilta. Mun pitikin aloittaa pieni tauko tällä palstalla, mutta jostain syystä en vielä onnistunut. Jokatapauksessa tauko pitää pitää tai sanotaanko näin, että harvemmin kirjoitella ja jos kirjoittaa, kirjoittaa erittäin lyhyesti.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Kuulostaa ilman muuta fiksuilta neuvoilta. Mun pitikin aloittaa pieni tauko tällä palstalla, mutta jostain syystä en vielä onnistunut. Jokatapauksessa tauko pitää pitää tai sanotaanko näin, että harvemmin kirjoitella ja jos kirjoittaa, kirjoittaa erittäin lyhyesti.

        Oikeastaan kyse ei ole siitä minkä verran kirjoittelet palstalle, vaan siitä minkä verran sulla on oikeaa elämää.


      • Ananias kirjoitti:

        Oikeastaan kyse ei ole siitä minkä verran kirjoittelet palstalle, vaan siitä minkä verran sulla on oikeaa elämää.

        Pitää paikkansa. Kirjoittelun määrä on yksilöllistä. Jokainen itse tietää, onko elämä 80% palstalla vai jossain muualla.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Kirjoittelun määrä on yksilöllistä. Jokainen itse tietää, onko elämä 80% palstalla vai jossain muualla.

        Joku voi jopa kirjoitella 10 prosenttia ajastaan palstalle, nukkua 30 prosenttia ajastaan ja viettää 60 prosenttia ajastaan apaattisena sohvallaan.

        Tärkeintähän on se henkilökohtaiseen ja aitoon elämään käytetty aika, ja lähinnä se että mitä se antaa.


    • Kyllä se vain niin on, että suurin osa naisista (ja miehistä ) arvostaa kumppanissa huumorintajua. Hyvä huumorintaju kompensoi jopa muita huonoja ominaisuuksia.

    • Pupuankka

      Onhan sitä olemassa asiallisiakin naisia.
      Itse olen vähän boheemi (tai sanotaanko kultturelli) nainen, mutta pidän silti siitä, että mies on asiallinen ja jämpti.
      Paljon myös merkkaa se, minkälainen on toisen ihmisen ajatusmaailma ja arvot, sekä tietysti mielenkiinnon kohteet. Ei kaikkien tarvitse olla hupiveikkoja. Tärkeintä on muistaa olla aina oma itsensä.

    • perskarva5

      Syö paskaa, paska on hyvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe