Lanseeraan palastalle otsikonmukaisen ilmaisun kun tuo toksinen on nyt niin muotia. Toksisella valkoritaroinnilla tarkoitetaan sitten sitä että se eroaa tavallisesta pelkästä yksilön omaan hyvinvointiin tähtäävästä valkoritaroinnista siten että toksinen valkoritarointi on lisäksi yhteiskuntaa murentavaa valkoritarointia. Kaikkihan olemme nähneet miten feministien valtaamissa tiedotusväölineissä toistuvasti käytetään haastateltavina toksista valkoritarointia harjoittavia p..unnnuolija aisureita jotka laukoo muka totuuksiaan perinteistä miehekkyttä vastaan, miten se kaikki muka on toksista maskuliinisuutta vaikka niin ei suinkaan ole.
Vastaukset 24
Mun pitäis varmaan seurata vähän enemmän täälä käytyjä keskusteluja miehekkäästä miehestä. Niitä on kyllä ollut, mutta en ole aina jaksanut seurata tai sitten olen kekesinyt selityksen itselleni, että ei ole aikaa.
Mutta millainen on sitten OIKEA miehekäs mies nykyaikana?Se on se normaali heteromies joka hoitaa normaalit heteromiehen hommat mukisematta. Eikä se ole minusta niinkään ajasta riippuva käsite, sinun isä, isoisä jne. on olleet normaaleita, "oikeita" miehekkäitä miehiä ja kun vaan sovellat sitä oppia nykyaikaan voit ajatella olevasi "oikea" miehekäs mies, sitten jos naapurissasi asuu vaikka pride-kulkueisiin osallistuva mokuttajamies joka harjoittaa tuota toksista valkoritarointia p..un kiilto silmissä siitä voit ajatella että se ei ole "oikea" miehekäs mies.
Harmaaritari kirjoitti:
Se on se normaali heteromies joka hoitaa normaalit heteromiehen hommat mukisematta. Eikä se ole minusta niinkään ajasta riippuva käsite, sinun isä, isoisä jne. on olleet normaaleita, "oikeita" miehekkäitä miehiä ja kun vaan sovellat sitä oppia nykyaikaan voit ajatella olevasi "oikea" miehekäs mies, sitten jos naapurissasi asuu vaikka pride-kulkueisiin osallistuva mokuttajamies joka harjoittaa tuota toksista valkoritarointia p..un kiilto silmissä siitä voit ajatella että se ei ole "oikea" miehekäs mies.
Aika kapeakatseista kyllä mun mielestäni tämä sun näkemys sitä, että minkälainen se normaalin miehen oikein pitäisi olla.
Eli ilmeisesti ainoa ns. normaali mies olisi vain vaaleaihoinen persuja äänestävä heteromies, joka kannattaisi tietysti sitä "normaalia" perhemallia, eli ydinperhettä ja vastustaisi tietenkin kaikkea liian suvaitsevaista, eli maahanmuuttoa, sukupuolten tasa-arvoa, homojen oikeuksia ja muita vastaavia juttuja, jotka ovat tänä päivänä jo ihan normaaleja peruskansalaisoikeuksia, mutta eivät olleet vielä joskus talvisodan aikoina ja isovanhempien nuoruusvuosina.- kaikysyäsaa
Harmaaritari kirjoitti:
Se on se normaali heteromies joka hoitaa normaalit heteromiehen hommat mukisematta. Eikä se ole minusta niinkään ajasta riippuva käsite, sinun isä, isoisä jne. on olleet normaaleita, "oikeita" miehekkäitä miehiä ja kun vaan sovellat sitä oppia nykyaikaan voit ajatella olevasi "oikea" miehekäs mies, sitten jos naapurissasi asuu vaikka pride-kulkueisiin osallistuva mokuttajamies joka harjoittaa tuota toksista valkoritarointia p..un kiilto silmissä siitä voit ajatella että se ei ole "oikea" miehekäs mies.
Mitä ne normaalit heteromiehen hommat on? Lasten siittäminen?
Voit laittaa tähän myös Joitain keskustelun aloituksia, joita täällä on viime aikoina käyty, joissa tulee asia perusteellisesti esiin. Jos mulla nyt on aikaa, voin yrittää lukaista.
en taida, laitoin tämän avauksen vaan siksi jotta jos käytän tuota sanaa jossain niin sen ehkä sitten paremmin hoksaa mitä tarkoitan sillä.
Toksisuus on muotisana, uskon että hyvin pienellä ponnistelulla voimme yhdistää tuon mihin tahansa negatiivisena pitämäämme ilmiöön.
Miten olisi vaikkapa toksiset parisuhdemarkkinat? Ätmit ei saa pildee vaan toksiset hottikset jakaa toksisille jännämiehille...- puskatrolli
Kuinka tähän valkoritareiden upeaan porukkaan pääsee? Edes prospektiksi?
- Kurpsukka
Eiköhän Palstamäki ole nro 1 valkoritari.
- lutyktykdystykksy
Jos väittää niin pitäisi osata laittaa ainakin viitteitä mukaan, itse en ainakaan muista tuollaisia juttuja lehdistä lukeneeni, mutta luenkin uutisia enkä mitään akkojen lehtiä.
En ehtinyt edes aloitusta kunnolla lukea kun Pöntöllä pukkaa toksista musiikkikeikkaa ilta illan jälkeen, mutta tulin antamaan viikonloppuhaleja Harmaaritarille ja kiittämään (kävin lukemassa hyvät ohjeet) autoneuvoista (palaan siihen)! Kur!
Tänään tanssitaan toksisesti (miehiä ei metsästetä), on tulossa kova musakeikka. Eilen sattui sellainen myrkyllinen miesmiekkonen taksitolpalla, joka sanoi Pönttöä "vitunmoiseksi päivänsäteeksi" (tästä Ana on iloinen taatusti, ettei vaan itse ollut siinä). :D
(naurua)
Pöntöllä oli ollut toksista kuplavettä ja tapahtui aamuyöstä avautuminen tälle tuntemattomalle hyyppämiehelle, ja hänen mieskaverinsa siinä pöntön tiukkaan tokaisuun pärähti nauramaan, niin ko. ukkeli veti hernukat nenään ja alko sättiä pönttö pönttöstä :'D
Epäilen ettei tuo mies ollut minkäänlainen ritari, hänen kaverinsa sentään omasi huumorintajua :D
Naiset olkaapa varovaisia viikonloppuna keikoilla, siellä on miehissäkin ties minkälaista "päivänsädettä".
Sur rur.
(käy Harmiksen kainalossa välillä reissuistaan takkuuntuneena)
(kikatusta)Oi mulleko, kiitos :) *Halii takas hymy korvissa*
Ookko ihan isse esiintymässä vaiko kuuntelupuolella?
"Vitunmoinen päivänsäde", aika hauska, tuonhan voisi käsittää oikein positiivisena tai sitten myös hieman negatiivisena, ylipirteyden edessä lannistumisena kun tuntenut miesraasu siinä alemmuutta :D
Joo ei noin, herrasmies sitä pitäisi olla taksitolpallakin, oli varmaan niitä uudismilisä joiden mielestä ei ole sukupuolieroja ja saa sillä varjolla sitten latoa naisillekin töykeyksiä, mutenkin varmaan vähän luonnevikainen kun niin huonotuulinen, kaverilla paljon parempi asenne ollut siellä.
Juu ja oohan mispönttiskin varovainen, en epäile sun kykyä puolias pitää eipä sillä :) Hassu juttu muuten, oikeestaan täällä palstalla tuntuu että perinteistä naisellisuutta kannattavat naiset, misspönttis ja trollikka, taitaa olla myös kuitenskin semmoisia että osaavat puolensa pitää tarvittaessa. Tollikkahan vissiin on muutamankin iholle ilman lupaa käyneen hepun laittanut jos nyt ei ihan nippuun niin ainakin kuriin ja nuhteeseen :) Niin jos käyvät käsiks väkisin niin sitten on myös riuskat otteet sallittuja jos ei puhe riitä :DHarmaaritari kirjoitti:
Oi mulleko, kiitos :) *Halii takas hymy korvissa*
"Vitunmoinen päivänsäde", aika hauska, tuonhan voisi käsittää oikein positiivisena tai sitten myös hieman negatiivisena, ylipirteyden edessä lannistumisena kun tuntenut miesraasu siinä alemmuutta :D
Joo ei noin, herrasmies sitä pitäisi olla taksitolpallakin, oli varmaan niitä uudismilisä joiden mielestä ei ole sukupuolieroja ja saa sillä varjolla sitten latoa naisillekin töykeyksiä, mutenkin varmaan vähän luonnevikainen kun niin huonotuulinen, kaverilla paljon parempi asenne ollut siellä.
Juu ja oohan mispönttiskin varovainen, en epäile sun kykyä puolias pitää eipä sillä :) Hassu juttu muuten, oikeestaan täällä palstalla tuntuu että perinteistä naisellisuutta kannattavat naiset, misspönttis ja trollikka, taitaa olla myös kuitenskin semmoisia että osaavat puolensa pitää tarvittaessa. Tollikkahan vissiin on muutamankin iholle ilman lupaa käyneen hepun laittanut jos nyt ei ihan nippuun niin ainakin kuriin ja nuhteeseen :) Niin jos käyvät käsiks väkisin niin sitten on myös riuskat otteet sallittuja jos ei puhe riitä :Dsorry kirjoitusvirhe tuolla tekstissä, siis trollikkahan eikä tollikkahan :D
Harmaaritari kirjoitti:
Oi mulleko, kiitos :) *Halii takas hymy korvissa*
Juu ja oohan mispönttiskin varovainen, en epäile sun kykyä puolias pitää eipä sillä :) Hassu juttu muuten, oikeestaan täällä palstalla tuntuu että perinteistä naisellisuutta kannattavat naiset, misspönttis ja trollikka, taitaa olla myös kuitenskin semmoisia että osaavat puolensa pitää tarvittaessa. Tollikkahan vissiin on muutamankin iholle ilman lupaa käyneen hepun laittanut jos nyt ei ihan nippuun niin ainakin kuriin ja nuhteeseen :) Niin jos käyvät käsiks väkisin niin sitten on myös riuskat otteet sallittuja jos ei puhe riitä :DMie olin tanssipuolella, pohkeet on puhki ja joka paikkaa särkee eikä kuule mitttääään, halojaatihalojaa :D
(naurua)
Kiitos ohjeista ja neuvoista. Miehet käyttäytyivät ihmisiksi, joista heille pisteet. Mutta näinhän se on, että kun on sinkku, nainen joutuu olemaan topakampi puolensa pitäjä, koska sillä hetkellä on oltava oman elämänsä isäntä että emäntä. Sitten ukon löydyttyä voi alkaa löysäilemään eikä tarvitse enää olla sellainen hyökkivä hillerihyeena kun mies voi hoidella sitä osuutta.
Siihen asti minä kyllä napsauttelen takaisin, koska "vitunmoinen päivänsäde" on esimerkiksi aika kaksijakoinen palaute, siinä ei niin kuin nainen enää tiedä kehutaanko vai haukutaan.- EdesUnissa
misspönttöuuni kirjoitti:
Mie olin tanssipuolella, pohkeet on puhki ja joka paikkaa särkee eikä kuule mitttääään, halojaatihalojaa :D
(naurua)
Kiitos ohjeista ja neuvoista. Miehet käyttäytyivät ihmisiksi, joista heille pisteet. Mutta näinhän se on, että kun on sinkku, nainen joutuu olemaan topakampi puolensa pitäjä, koska sillä hetkellä on oltava oman elämänsä isäntä että emäntä. Sitten ukon löydyttyä voi alkaa löysäilemään eikä tarvitse enää olla sellainen hyökkivä hillerihyeena kun mies voi hoidella sitä osuutta.
Siihen asti minä kyllä napsauttelen takaisin, koska "vitunmoinen päivänsäde" on esimerkiksi aika kaksijakoinen palaute, siinä ei niin kuin nainen enää tiedä kehutaanko vai haukutaan.Mies-Suomi Sanakirja
Olit itse hyvällä tuulella = vitunmoinen päivänsäde on kehumista
Olit itse huonolla tuulella = vitunmoinen päivänsäde on sarkasmia, siis vittuilua
Meidän miesten tulkitseminen ei ole ikinä monimutkaista. Emme kykene esimerkkiä
vaikeampaan kommunikointiin. Tunnistamme kuitenkin jopa 4-5 erilaista väriä, ja kolme erilaista tunnetilaa.
- Miehet_pakotettuja
https://yle.fi/uutiset/3-10289207
"Palosaaren mukaan jumiutuminen luolastoon on ryhmälle tavattoman suuri henkinen koettelemus. On tavallista, että tällaisessa tilanteessa ihmisellä käynnistyy taistele- tai pakene-reaktio. Ja kun tilanteessa ei voi toteuttaa kumpaakaan, niin ihmisen järjestelmät menevät lukkoon hetkeksi aikaa."
Näin on nykyaikana - miehet järjestelmät ovat menneet lukkoon, koska taistelu on mahdotonta. Mielistely on yksinkertaisesti pienempi paha. - trollikka
Myrkyllistä valkoritarointia... luuletkos että se uppoaa normaaliin naiseen?
Kyllä nuo tuota yrittävät äijät aika äkkiä tunnistaa...
Kuten et " Jutellaanpa hiukan sinusta... mulla on sähköposti osoite nikkeläni... sinne yksityisviestiä laittaisit, ei tarvitse kaikkien luettavaks tekstejä laittaa... jne." - En todellakaan; private!
Kumma kun se muijan perhana ei omaa etuaan ymmärrä... mokomakin vitunkantoteline!
Kippuun käyvä! "Pommitus alkakoot" ...ja hyökkääjä on muka se uhri, ollaanhan tuo jo nähty täälläkin! Toistamiseen...Joo no tässä avauksessa tuolla tarkoitin lähinnä sitä että osa miehistä valkorittaroi levittämällä äärifeministien tukena julkisuudessa sanomaa ettei mies saisi olla enää perinteisellä tavalla mies, että se kaikki on väärin ja pitäisi olla äärifeminsimin mieleinen hyödyllinen hölmö, muuttua femiiniseksi palvelijamieheksi ilman mitään miehekkyysominaisuuksia.
Tuo sun kuvailema vaikuttaa ennemminkin uhriutuvalta valkoritaroinnilta, annetaan ymmärtää että oltaisiin hyväksi naiselle vaikkei oikeasti oltaisikaan.Ai niin, pistin kommentin sinne nuskan ketjuun kauppoja koskien, vilkase, tuskin mitään aihetta huoleen ón mutta jos satavarma haluu olla niin hyvä ehkä huomioida.
- EdesUnissa
Toksinen on muotisana jonka käsite on mukavan epäselvä, joten se käy kaikkien asioiden yhteyteen. Ole ystävällinen äläkä suomenna sitä myrkylliseksi, sillä sanojen käsitteellisyys saa ihmisen arvioimaan onko väitteessä järkeä. :)
- trollikka
EdesUnissa kirjoitti:
Toksinen on muotisana jonka käsite on mukavan epäselvä, joten se käy kaikkien asioiden yhteyteen. Ole ystävällinen äläkä suomenna sitä myrkylliseksi, sillä sanojen käsitteellisyys saa ihmisen arvioimaan onko väitteessä järkeä. :)
Toksinen on lääkkeissä ja lääketieteessä mulle ainakin tuttu juuri myrkyllisenä.
Siksi mä sen noin käänsin... kuin asian koinkin, jos ymmärrät mistä menneestä ajassa.. puhuin. - trollikka
Harmaaritari kirjoitti:
Ai niin, pistin kommentin sinne nuskan ketjuun kauppoja koskien, vilkase, tuskin mitään aihetta huoleen ón mutta jos satavarma haluu olla niin hyvä ehkä huomioida.
Vastasin sulle, samalla osoitteella; ei huolta... käsittääkseni. Mutt kiitos huolehtivaisuudestasi.
- EdesUnissa
trollikka kirjoitti:
Toksinen on lääkkeissä ja lääketieteessä mulle ainakin tuttu juuri myrkyllisenä.
Siksi mä sen noin käänsin... kuin asian koinkin, jos ymmärrät mistä menneestä ajassa.. puhuin.Käänsit sen ihan oikein. Kyse oli vain ironiasta, eli maallistat muotisanan kun käännät sen ymmärrettäväksi.
- 87r6let7ksryjaryksyk
Mitä se valkoritarointi on, onko se sitä että on naisille ystävällinen ja kohtelias, eikä lauo "totuuksia"? Siis toki se että on aina naisten puolta oma etu mielessä on sellaista, mutta entäs jos vain on ystävällinen, tykkää toisia auttaa yms..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a6491434- 1151396
Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta198939Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.327885Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä231819- 58723
Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht233697Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o175671Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.88630Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut21601