Punastuminen

Tomaatti

Hei! Mulla on ärsyttävä vaiva, eli mä punastun helposti. Tilanteissa jotka ei ahdista mua, ja on normaaleja. Mutta pahemmin tilanteissa, jotka ahdistaa mua paljon. Esim. Yllättävät sosiaaliset. Ja onko vinkkejä millä saisin tätä hillittyä?

8

253

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retiisi_

      Alkoholi auttaa, jos ei suoranaisesti vähennä punastelua, niin saa sinut ainakin olemaan piittaamatta siitä.

      • Tomaatti

        Harmi vaan että olen alle 18


    • Entinen_punasteleva

      Itse kärsin nuorempana samasta vaivasta. Se ei ole kovin mukavaa tiedän sen. Itselläni siihen auttoi iän karttuminen ja itsevarmuuden lisääntyminen, tietty cooliuden lisääntyminen ja se ettei juuri välitä mitä muut mahdollisesti ajattelevat. Samoin siihen auttoi se, että kun joskus näki muita vastaavanlaisia, niin sitä huomasi, että eipä siihen muut itse asiassa kiinnitä edes niin paljoa huomiota kuin mitä itse siitä vaivasta kärsivä siihen kiinnittää. Liika itsekriittisyys ei auta. Aika ja itsevarmuus auttavat.

      • Tomaatti

        Kiitos vastauksesta ❤️


    • Hokujkih

      Kova urheilu ja treenaaminen, kahvin juonnin vähentäminen (jos juo) on hyviä keinoja vähentämään.. ite olen syönyt mm propral ja sertralinia jos lääkitystä haluaa. Se vaa tarkoittaa että lääkärillä pitää käydä.

      • Tomaatti

        En ymmärtänyt auttaako urheilu vai pahentaa?


    • punastuminenonkaunista

      Hei, Sinä ehkä itse koet sen tällä hetkellä ärsyttävänä, mutta jos kääntäisitkin kolikon ja ajattelisit että se on jotain ihanaa, aitoa ja suloista, niin voisiko se vahvistaa itsetuntoasi? Miksi ehdoin tahdoin ajattelet että punastumisessa on jotain pahaa? Minusta se on ihanaa. Olen varma että jos suhtaudut itseesi ja tähän kauniiseen ominaisuuteen armollisemmin, niin ahdistuksesi helpottuisi. En itse tiedä kauniimpaa kuin punastuvia naisia ja miehiä. Olen aina toivonut itselleni tuon ominaisuuden, joten kanna tuo ylpeydellä. Älä yritä siitä eroon. Se on kaunista, aitoa ja ihanaa!!

    • Espanjafani

      Hanki vihreä suojavoide meikin alle se auttaa,olin itse ja nuorena "punainen".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe