Punastuminen

Tomaatti

Hei! Mulla on ärsyttävä vaiva, eli mä punastun helposti. Tilanteissa jotka ei ahdista mua, ja on normaaleja. Mutta pahemmin tilanteissa, jotka ahdistaa mua paljon. Esim. Yllättävät sosiaaliset. Ja onko vinkkejä millä saisin tätä hillittyä?

8

325

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • retiisi_

Alkoholi auttaa, jos ei suoranaisesti vähennä punastelua, niin saa sinut ainakin olemaan piittaamatta siitä.

• Tomaatti

Harmi vaan että olen alle 18

• Entinen_punasteleva

Itse kärsin nuorempana samasta vaivasta. Se ei ole kovin mukavaa tiedän sen. Itselläni siihen auttoi iän karttuminen ja itsevarmuuden lisääntyminen, tietty cooliuden lisääntyminen ja se ettei juuri välitä mitä muut mahdollisesti ajattelevat. Samoin siihen auttoi se, että kun joskus näki muita vastaavanlaisia, niin sitä huomasi, että eipä siihen muut itse asiassa kiinnitä edes niin paljoa huomiota kuin mitä itse siitä vaivasta kärsivä siihen kiinnittää. Liika itsekriittisyys ei auta. Aika ja itsevarmuus auttavat.

• Tomaatti

Kiitos vastauksesta ❤️

• Hokujkih

Kova urheilu ja treenaaminen, kahvin juonnin vähentäminen (jos juo) on hyviä keinoja vähentämään.. ite olen syönyt mm propral ja sertralinia jos lääkitystä haluaa. Se vaa tarkoittaa että lääkärillä pitää käydä.

• Tomaatti

En ymmärtänyt auttaako urheilu vai pahentaa?

• punastuminenonkaunista

Hei, Sinä ehkä itse koet sen tällä hetkellä ärsyttävänä, mutta jos kääntäisitkin kolikon ja ajattelisit että se on jotain ihanaa, aitoa ja suloista, niin voisiko se vahvistaa itsetuntoasi? Miksi ehdoin tahdoin ajattelet että punastumisessa on jotain pahaa? Minusta se on ihanaa. Olen varma että jos suhtaudut itseesi ja tähän kauniiseen ominaisuuteen armollisemmin, niin ahdistuksesi helpottuisi. En itse tiedä kauniimpaa kuin punastuvia naisia ja miehiä. Olen aina toivonut itselleni tuon ominaisuuden, joten kanna tuo ylpeydellä. Älä yritä siitä eroon. Se on kaunista, aitoa ja ihanaa!!

• Espanjafani

Hanki vihreä suojavoide meikin alle se auttaa,olin itse ja nuorena "punainen".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      142
      8360
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      104
      7549
    3. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      125
      5782
    4. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      103
      5678
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      119
      4840
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      147
      2690
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      63
      2519
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      8
      1505
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1474
    10. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      222
      1369
    Aihe