Ruotsissa 40v naiset kiinnostuvat nuorista miehist

Nyt tauolla ajattelin vähän kevyempää keskustelua. Kyllä, ikäerot kiinnostavat minua edelleen.
Myönnän myös, että tulee aika ajoin luettua myös julkkisjuoruja. Yritän olla sen suhteen nöyrä, että en liikaa aina mieti sitäkään, luenko jotain tavattoman "älykästä". Kyllä jullkisjuoruistakin jotain oppii.

Niin siis julkkisjuoruista sen verran, että joskus tulee Iltasanomien, Iltalehden, Seiskan, Hymyn, Me Naiset, jne lisäksi selaisltua myös Expresseniä ja Aftonbladetia, vaikka en ruotsin kieltä hyvin osaakaan. Kyllä nämä ikäerojutut kuitenkin ymmärtää ja lisäksi viihde jutut ovat yleensä muutenkin lyhyitä, paljon kuvia, helppoa tekstiä. Näistä Ruotsin julkkiksista tulee myös aika ajoin Iltasanomissakin ja siinä saattaa olla linkki vaikkapa Aftonbladetiin, jolloin tulee sitten klikattua ja jäätyä kyseiselle sivulle selaamaan lisää kiinnostavia juttuja.

Tällaisen asian olen pannut merkille, että ruotsissa kyllä löytyy paljon parisuhteita ainakin julkkiksissa, joissa nainen on 40v tai vähän vanhempi ja mies vähintään 10 vuotta nuorempi.

Tuossa joitain esimerkkejä

https://www.expressen.se/noje/extra/tess-merkel-om-nye-pojkvannen/

https://www.expressen.se/noje/jessica-anderssons-nya-beslut--med-karleken/

Tuossa Iltasanomien juttu Anneli Magnussonista 47 vuotiaana 35 vuotias mies.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005746350.html

https://www.expressen.se/noje/lackberg-visar-upp-karleksgavan/

Rehellisesti sanottuna tämä on ainakin mun mielestä erittäin positiivinen asia, että vanhemmatkin naiset alkavat kiinnostumaan enemmän ja enemmän nuoremmista miehistä.
Mä olen tästä jo aikaisemminkin sanonut moneen kertaan, että itseä nimenomaan nuorena 18-19 vuotiaana kiinnosti enimmäkseen itseä jonkin verran vanhemmat naiset, ehkä 25-30 paras naisen ikä silloin. Ongelma vaan oli, että itse en tietenkään kelvannut tai olin liian ujo, enkä tietenkään osannut tehdä mitään aloitetta.

Olen huomannut itsellä tällaisen "ongelman", että itseasiassa aina tahdoo melkeinpä olla niin, että kiinnostun helpommin naisesta, joka ei ole saman ikäinen kuin itse. 18-24 vuotiaana tietysti kiinnostuin itseäni vanhemmista, mutta vähän myöhemmällä iällä on taas alkanut kiinnotaa enemmän itseä nuoremmat. Koskaan ei kuitenkaan oman ikäinen. Tai se on ainakin aina ollut vaikeaa.

Toivottavasti Suomessakin seurataan tätä Ruotsin mallia, että 40 vuotiaat naiset enemmän ja enemmän ottavat vaikkapa 25 vuotiaita miehiä. Itse 25 vuotiaana olisin ehdottomasti ottanut jonkun kiinnotavan 40 vuotiaan naisen, jos vaan olis ollut mahdollisuus tai olisin osannut yksinkertaisesti iskeä. Enhän tietenkään kokemattomana ätminä 25 vuotiaana osannut yhtään mitään.

Jokatapauksessa, jos olisin 18-20 vuotiaana saanut mahdollisuuden olla vaikka vähänkin aikaa parisuhteessa 25-30 vuotiaan naisen kanssa, olisin ainakin pystynyt elää "normaalit" nuoruusvuodet läpi. Ehkä tulevaisuudessa tällainenkin asia helpottuu.

Täällä palstallahan kuulee, että miehet haluavat nuoria naisia. No eikös 25 vuotiaalle ätmille 40 vuotias nainen ole sitten saman tasoinen? Itse en kuitenkaan 25 vuotiaana missään tapauksessa ajatellut, että 40 vuotias nainen olis jollain tavoin alemman tason nainen, jos nyt otetaan taas tämä tasoteoria keskusteluun mukaan. Toki ei kaikki 40 vuotiaat tietenkään ole kiinnostavia, kuten ei ole myöskään kaikki 20 vuotiaatkaan, mutta kyllä kiinnostava 40 vuotias on ainakin mun mielestä tasokas nainen. Ainakin näin itse ajateelin 25 vuotiaana. Siis tasokkaampi kuin kiinnostava 20 vuotias.

52

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuoruus.kaunistaa

Turha kirjoitus. Kaikkialla iäkkäämmät ovat kiinnostuneita nuorista. Sekä miehet että naiset.

• 40mies

25 vuotiaana paneskelin 40 v naisia. Ei tuo nyt mikään elämää suurempi juttu ole.

• Ätmii

Etkä paneskellut.

• Onko sulla 40mies ollut elämän aikana helppoa vai vaikeeta noin yleisesti ottaen saada naisia?

• Älä liikaa yleistä, että lööppijulkkisten elämä koskisi myös taviksia. Kun mikälie 40 -ikäinen Anneli-Birgitta esittelee oman huomattavasti nuoremman miesystävän, se on myös Anneli-Birgitalle tapa pysyä otsikoissa. Ja otsikoissa taas halutaan pysyä melkein keinolla millä hyvänsä.

Onhan se mahdollista, että esimerkin voima sytyttää ajatuksen myös taviksissa. Silti pitäisin yllättävänä ja ihmeellisenä, jos puumat ryhtyisivät keskimääräistä vähemmän kokeneita miehiä metsästämään. Kun mistään perheen perustamisesta ei ole kyse, niin yhä tärkeämmäksi nousee, miten hyvin kumppani tyydyttää henkilökohtaiset seksuaaliset ja emotionaaliset tarpeet.

Eksyt, jos ajattelet tasoja pelkästään yksiulotteisena mittarina. "Saman" tasoiset ei välttämättä ole silti mielestään toisilleen sopivia. Käytännössä vaan kukaan harvoin näkee itseään alemmalla tasolla olevan kiinnostavan kumppanina ja siksi pariutuminen tapahtuu "samalla tasolla" olevien kesken.

• 98798779

Jep jep.

"No eikös 25 vuotiaalle ätmille 40 vuotias nainen ole sitten saman tasoinen?" Ap ei tiedä tasoteorioista mitään.

Toki Pandora saa kenet tahansa tasokkaan miehen.

(Tunnen vaan 2 puumaa, vaikka tunnen todella paljon ihmisiä. En siis tiedä tarkkaan, missä nykyaikana mennään.)

On paljon todella komeita, nuorehkoja (usein varattuja) miehiä, jotka harrastavat seksiä ihan kenen tahansa kanssa. Ovat myös todella aktiivisia. He ovat käsittääkseni puumien kohderyhmä. Aika moni aikuinen nainen ei kuitenkaan tuhlaa aikaansa ihmiseen, kenen kanssa ei ole tulevaisuutta.

Keski-ikäisiltä pubiruusuilta saa toki kuka tahansa -jopa ätmit.

Wt -naisten silmissä ulkomaalaiset nuorukaiset näyttävät toki komeilta. Pyyteetöntä "rakkautta" se ei ole.

• 98798779 kirjoitti:

Jep jep.

"No eikös 25 vuotiaalle ätmille 40 vuotias nainen ole sitten saman tasoinen?" Ap ei tiedä tasoteorioista mitään.

Toki Pandora saa kenet tahansa tasokkaan miehen.

(Tunnen vaan 2 puumaa, vaikka tunnen todella paljon ihmisiä. En siis tiedä tarkkaan, missä nykyaikana mennään.)

On paljon todella komeita, nuorehkoja (usein varattuja) miehiä, jotka harrastavat seksiä ihan kenen tahansa kanssa. Ovat myös todella aktiivisia. He ovat käsittääkseni puumien kohderyhmä. Aika moni aikuinen nainen ei kuitenkaan tuhlaa aikaansa ihmiseen, kenen kanssa ei ole tulevaisuutta.

Keski-ikäisiltä pubiruusuilta saa toki kuka tahansa -jopa ätmit.

Wt -naisten silmissä ulkomaalaiset nuorukaiset näyttävät toki komeilta. Pyyteetöntä "rakkautta" se ei ole.

Ongelma onkin tässä omalla kohdalla, kun en halua huonoa parisuhdetta, joten kyllä itsekin on pakko myöntää, että jossain määrin myös itsekin valikoin.

Tämä vaan, että itseä vaan kiinnostaa eri ikäinen nainen, nuorempana itseä vanhempi, nykyään toisinpäin, vaikka en ole tässäkään mikään ehdoton. Onko tämä sitten nykypäivänäkin tavallisten ihmisten kohdalla niin vaikeeta ajatella, että 25 vuotiaalla miehellä voisi olla hyväkin tulevaisuus 40 vuotiaan naisen kanssa. Mä ymmärrän, jos mies haluaa omia lapsia, on pakko myös huomioida realiteetit, mutta osalla taas on jo aikaisemmasta suhteesta omia lapsia ja ei välttämättä halua enempää. Ei kyllä luulis, että nykypäivänä olis tavallisellekaan miehelle ja naiselle vaikeeta pariutua, vaikka mies olis 25 ja nainen 40.

• 988797979
        todellavaikeeta kirjoitti:

Ongelma onkin tässä omalla kohdalla, kun en halua huonoa parisuhdetta, joten kyllä itsekin on pakko myöntää, että jossain määrin myös itsekin valikoin.

Tämä vaan, että itseä vaan kiinnostaa eri ikäinen nainen, nuorempana itseä vanhempi, nykyään toisinpäin, vaikka en ole tässäkään mikään ehdoton. Onko tämä sitten nykypäivänäkin tavallisten ihmisten kohdalla niin vaikeeta ajatella, että 25 vuotiaalla miehellä voisi olla hyväkin tulevaisuus 40 vuotiaan naisen kanssa. Mä ymmärrän, jos mies haluaa omia lapsia, on pakko myös huomioida realiteetit, mutta osalla taas on jo aikaisemmasta suhteesta omia lapsia ja ei välttämättä halua enempää. Ei kyllä luulis, että nykypäivänä olis tavallisellekaan miehelle ja naiselle vaikeeta pariutua, vaikka mies olis 25 ja nainen 40.

Olet käsittääkseni varsin kokematon, lähes kolmekymppinen mies.

Sinulla alkaa ihan oikeasti olla kiire löytää se ensimmäinen tyttöystävä.

Vähän pelkään, että olet täällä vielä kymmenen vuoden päästä haikailemassa kellon siirtämistä teiniaikoihin, kuten moni muu palstan mies.

Ihmiset kuitenkin pariutuvat suunnillen ikäistensä kanssa. Ikäisilläsi naisilla on usein lapsi, ja muutama raskauskilo. Ihan luonnollista.

Jos nyt ajatellaan, että löydät parisuhteen.. Osaatko ajatella noin niinku kylmiltään, että siinä on oltava viikonloput yhdessä? Miten se sujuisi? Miten osaat käsitellä kompromissejä, mitä parisuhde vaatii? Joku on monta päivää lähellä?

Et voi olla enää omassa, turvallisessa kuplassasi. Tutustut kumppanisi perheeseen, mahdollisiin lapsiin (ex -kumppanit pyörivät siinä tavalla tai toisella mukana), ja kavereihin.

Onnistuuko?

Ihastuttavat "Kiira Korvet" ovat far far away.. Yhtä realistisia kuin se, että joku Hollywood -tähti jonain päivänä rakastuisi minuun, kun sitä tarpeeksi toivon.

• 988797979 kirjoitti:

Vähän pelkään, että olet täällä vielä kymmenen vuoden päästä haikailemassa kellon siirtämistä teiniaikoihin, kuten moni muu palstan mies.

Ihmiset kuitenkin pariutuvat suunnillen ikäistensä kanssa. Ikäisilläsi naisilla on usein lapsi, ja muutama raskauskilo. Ihan luonnollista.

Jos nyt ajatellaan, että löydät parisuhteen.. Osaatko ajatella noin niinku kylmiltään, että siinä on oltava viikonloput yhdessä? Miten se sujuisi? Miten osaat käsitellä kompromissejä, mitä parisuhde vaatii? Joku on monta päivää lähellä?

Et voi olla enää omassa, turvallisessa kuplassasi. Tutustut kumppanisi perheeseen, mahdollisiin lapsiin (ex -kumppanit pyörivät siinä tavalla tai toisella mukana), ja kavereihin.

Onnistuuko?

Ihastuttavat "Kiira Korvet" ovat far far away.. Yhtä realistisia kuin se, että joku Hollywood -tähti jonain päivänä rakastuisi minuun, kun sitä tarpeeksi toivon.

"Ihmiset kuitenkin pariutuvat suunnillen ikäistensä kanssa."

Vaikka näin olisikin yleensä, onko näin pakko olla kaikkien kohdalla? Ihmiset yleensä pariutuvat vastakkaisen sukupuolen kanssa, mutta osa pariutuu saman sukupuolen kanssa. Me kaikki ollaan erilaisia.

• 988797979 kirjoitti:

Onnistuuko?

" Ikäisilläsi naisilla on usein lapsi, ja muutama raskauskilo. Ihan luonnollista."

Tätä mä juuri pelkään, kun itsellä ei ole omia lapsia. Itse jotenkin ajattelen tässä asiassa juuri näin, että olis paljon helpompaa, jos itselläkin olis jo oma lapsi. Varmaan olis silloin helpompi luoda parisuhde myös omanikäisen kanssa, jolla on jo lapsia aikaisemmasta suhteesta.

Tätä en kuitenkaan tiedä poistaisiko se sitä tosiasiaa, että helpommin kiinnostun eri ikäisestä kuin oman ikäisestä. Toki tämä, kun itsellä ei ole vieläkään omia lapsia, luonnollisesti kiinnostun itseä nuoremmasta naisesta, koska kuitenkin haluaisin jossain vaiheessa hankkia omia lapsia ja sellainen parisuhde jotenkin tuntuu helpommalta, jos naisella ei myöskään ole vielä omia lapsia.

Kyllä näitä kysymyksiä tulee mietittyä.

• 987979798
        988797979 kirjoitti:

Onnistuuko?

"Ehkä" kaikesta ykskakkosen katkerasta lyttäyksestä huolimatta kokeilin tuossa viikonloppuna, miltä Kurt Cobainin takki näyttää päälläni. (Liian iso.) Kaikki Laasasen opeilla.

Jokainen tekee toki omat virheensä itse, ja hakkaa päätänsä seinään, koska elämä on niin "epäoikeudenmukaista". Kukaan ei halua kuunnella ketään, koska oma käsitys kaikesta on niin rakas. Mitään ei voi muuttaa, koska "minun itseni" on kelvattava sellaisena jollaisena tänne synnyin, vaikka se tietäisi loppuelämän yksinäisyyttä?

Voitteko muuten mennä työpaikalle "omana itsenänne" vai pitääkö muuttua sellaiseksi, mitä pomo haluaa? Oletteko siitä katkeria?

• 898769868769

"Ihmiset kuitenkin pariutuvat suunnillen ikäistensä kanssa."

Vaikka näin olisikin yleensä, onko näin pakko olla kaikkien kohdalla? Ihmiset yleensä pariutuvat vastakkaisen sukupuolen kanssa, mutta osa pariutuu saman sukupuolen kanssa. Me kaikki ollaan erilaisia.

Et halua avoimin mielin ymmätää mitään, mitä sinulle sanotaan.
        Tähän en tuhlaa aikaani enempää. Sinulle on tärkeintä ainoastaan oman äänesi kuuleminen. Ei mitään ihmeellistä -kaltaisiasi ihmisiä on paljon.

Toivon kuitenkin, ettet enää siteeraa Laasasen oppeja väärin omiiin tarkoitusperiisi sopiviksi. Harva ymmärtää ylipäätään ne oikein.

Naisia vihaava (entinen ätmi) jenkeistä varastetuine ideologioineen ei toisaalta ole paras mahdollinen opettaja. "Poika voi päästä slummista, mutta slummi ei pojasta" -sama pätee ykskakkoseen.

Minulla on ollut onneksi luovuutta soveltaa asioita.

• 898769868769 kirjoitti:

Et halua avoimin mielin ymmätää mitään, mitä sinulle sanotaan.
        Tähän en tuhlaa aikaani enempää. Sinulle on tärkeintä ainoastaan oman äänesi kuuleminen. Ei mitään ihmeellistä -kaltaisiasi ihmisiä on paljon.

Toivon kuitenkin, ettet enää siteeraa Laasasen oppeja väärin omiiin tarkoitusperiisi sopiviksi. Harva ymmärtää ylipäätään ne oikein.

Naisia vihaava (entinen ätmi) jenkeistä varastetuine ideologioineen ei toisaalta ole paras mahdollinen opettaja. "Poika voi päästä slummista, mutta slummi ei pojasta" -sama pätee ykskakkoseen.

Minulla on ollut onneksi luovuutta soveltaa asioita.

Täytyy vähän tarkentaa tuota mitä edellisessä viestissä sanoin. On vaan tärkeetä muistaa tämä tosiasia, että jos ihminen niin mies tai nainen kiinnostuu jostain syystä pääsääntöisesti eri ikäisestä ihmisestä, ei tätä kiinnostumista voi poistaakaan. Jos pakkosyötetään tätä samanikäisten soopaa, sorrutaan jokatapauksessa valehteluun. Kun jokupäivä sitten mies tai nainen saakin lopulta mahdollisuuden valita joko itseään vanhemman tai nuoremman kumppanin eikä omanikäistä, hän todellakin valitsee silloin tämän vanhemman tai nuoremman kumppanin.

• NainenRuudunTakaa

Täytyy vähän tarkentaa tuota mitä edellisessä viestissä sanoin. On vaan tärkeetä muistaa tämä tosiasia, että jos ihminen niin mies tai nainen kiinnostuu jostain syystä pääsääntöisesti eri ikäisestä ihmisestä, ei tätä kiinnostumista voi poistaakaan. Jos pakkosyötetään tätä samanikäisten soopaa, sorrutaan jokatapauksessa valehteluun. Kun jokupäivä sitten mies tai nainen saakin lopulta mahdollisuuden valita joko itseään vanhemman tai nuoremman kumppanin eikä omanikäistä, hän todellakin valitsee silloin tämän vanhemman tai nuoremman kumppanin.

Jos kiinnostuu eri ikäsisestä, niin se on ihan sen parisunnan asia, onko se ikäero ongelma vai ei jos molemmat on aikuisia ja täysivaltaisia. Eli jos kiinnostut jostain nelikymppisestä, niin anna mennä vaan.

Mutta jos sulla ei oo ketään todellista naista mielessä, niin sit tää on sitä unelmointia vaan. Sekin on toki ihan ok, että elää elämäänsä enempi vaan pohdintojen kautta.

• NainenRuudunTakaa kirjoitti:

Jos kiinnostuu eri ikäsisestä, niin se on ihan sen parisunnan asia, onko se ikäero ongelma vai ei jos molemmat on aikuisia ja täysivaltaisia. Eli jos kiinnostut jostain nelikymppisestä, niin anna mennä vaan.

Mutta jos sulla ei oo ketään todellista naista mielessä, niin sit tää on sitä unelmointia vaan. Sekin on toki ihan ok, että elää elämäänsä enempi vaan pohdintojen kautta.

Niin oikeastaan asia on tahtonut vähän näin mennä, että olin mä itse minkä ikäinen tahansa, on aina ollut ainakin mulle helpompi kiinnostua eri ikäisestä naisesta kuin oman ikäisstä.

• Ompahan kotomaassakin aika tavallista, ihan jo katukuvassakin. Vanhempi nainen nuoremman miehen kainalossa talsii kesäkatua ettepäin..

Ei tarvi mennä, kun tohon oman kaupungin keskustaan vaikka..jop näkyy.

Miksipä ei?

Mies se on nuorempikin mies ja samalla ihminen, jonka kanssa voipi synkata asiat yhteen. En näkis tässä mitään ihmeellistä. Kuka tykkää kestäkin, ei se sen kummempaa ihmettelyä kaipaa.☺️

• "Ompahan kotomaassakin aika tavallista, ihan jo katukuvassakin. Vanhempi nainen nuoremman miehen kainalossa talsii kesäkatua ettepäin.."

Onko näin?

"Mies se on nuorempikin mies ja samalla ihminen, jonka kanssa voipi synkata asiat yhteen. En näkis tässä mitään ihmeellistä. Kuka tykkää kestäkin, ei se sen kummempaa ihmettelyä kaipaa.☺️"

Juuri näin.

• todellavaikeeta kirjoitti:

"Ompahan kotomaassakin aika tavallista, ihan jo katukuvassakin. Vanhempi nainen nuoremman miehen kainalossa talsii kesäkatua ettepäin.."

Onko näin?

"Mies se on nuorempikin mies ja samalla ihminen, jonka kanssa voipi synkata asiat yhteen. En näkis tässä mitään ihmeellistä. Kuka tykkää kestäkin, ei se sen kummempaa ihmettelyä kaipaa.☺️"

Juuri näin.

Kyllä, ei mulla ole mitään motiivia valehdellakaan. Olen itsekin n. 9-vuotta nuoremman miehen kanssa ollut kimpassa jo vuosia. Perustanut perheenkin. Emmä osaa tämmösisä ihmetellä. Arkipäivää. :)

Ihminenhän siinä merkkaa, yhteisymmärrys ja toisiinsa tunnettu vetovoima. Jos nyt aikuisia ollaan, niin mitään laitontakaan suhteessa ei pitäs olla. :)

• LadyZorro kirjoitti:

Kyllä, ei mulla ole mitään motiivia valehdellakaan. Olen itsekin n. 9-vuotta nuoremman miehen kanssa ollut kimpassa jo vuosia. Perustanut perheenkin. Emmä osaa tämmösisä ihmetellä. Arkipäivää. :)

Ihminenhän siinä merkkaa, yhteisymmärrys ja toisiinsa tunnettu vetovoima. Jos nyt aikuisia ollaan, niin mitään laitontakaan suhteessa ei pitäs olla. :)

Hyvä, että ainakin osa on samaa mieltä mun kanssa tästä ikäeroasiasta :)

• 87687678689678
        LadyZorro kirjoitti:

Sanoin jo vuosia sitten, että olet palstan ainoa super-ytn. Onnellisessa parisuhteessa komean miehen kanssa. Kukaan ei uskonut.

Pertsalla ja gnukilla ovat ikävä kyllä käytössään enää keski-ikäiset pubisuusut. Oli todella ikävää lukea rivien välistä tämäkin tieto.

Taidan olla ainoa, joka ihan oikeasti liikkuu julkkispiireissä. Olenko onnellinen? En. Oksennan joka kerta ennen ensimmäisiä treffejä. Paineet ovat niin kovat. Oma itseni en voi olla hetkeäkään.

Näissä piireissä kukaan ei rakasta ketään. En minä, eikä kukaan muu. Oikea, pyyteetön rakkaus on kaikkein korkein taso, ei niinkään se "taso", josta täällä aina nähdään vaivaa..

Sitä kaikki aina haluavat pohjimmiltaan kulissien takana.

• 87687678689678 kirjoitti:

Sanoin jo vuosia sitten, että olet palstan ainoa super-ytn. Onnellisessa parisuhteessa komean miehen kanssa. Kukaan ei uskonut.

Pertsalla ja gnukilla ovat ikävä kyllä käytössään enää keski-ikäiset pubisuusut. Oli todella ikävää lukea rivien välistä tämäkin tieto.

Taidan olla ainoa, joka ihan oikeasti liikkuu julkkispiireissä. Olenko onnellinen? En. Oksennan joka kerta ennen ensimmäisiä treffejä. Paineet ovat niin kovat. Oma itseni en voi olla hetkeäkään.

Näissä piireissä kukaan ei rakasta ketään. En minä, eikä kukaan muu. Oikea, pyyteetön rakkaus on kaikkein korkein taso, ei niinkään se "taso", josta täällä aina nähdään vaivaa..

Sitä kaikki aina haluavat pohjimmiltaan kulissien takana.

No siitä olen kyllä samaa mieltä, että oikea taso on aidosti rakastaminen. Aito subjektiivinen tunne toista ihmistä kohtaan. Muita mittareita en käyttäis.

Kuulostaa ehkä lapselliselle, mutta yleensäkin luon ihmisiin vain aitoja tunnesuhteita. Ts. tunnen aidosti pitäväni niistä ihmisistä, jotka sisällytän elämääni.

Siksi koen ns. pienet piirit omikseni, koska pystyn valehtelematta sanomaan ( ja haluan pystyä) jokaiselle pitäväni hänestä aivan aidosti. Rakastamaan, jos en romanttisesti tokikaan kuin kumppaniani, mutta rakastamaan ihmistä ja ihmisyyttään sellaisena, kun hän on. Omana itsenään.

Ymmärrän, että seurapiirit ja ahkera sosiaalinen edustava elämä on paitsi stressaavaa, myös tyhjää? Mielikuva. Kuolisin tai haluaisin kuolla, jos minut pakotettais seurapiirissä kulkemaan. Kammottava ajatus, eikä pahalla.

Tarpeeksi kamalaa on mennä mihinkään, missä joutuu olemaan muotin mukainen eikä saa olla oma hölmö itsensä. Mä kartan semmoisia paikkoja ja aistin herkästi kulissit. Mä pelkään semmoisia tilanteita,koska ne ahdistaa.

Ootko sä pyrkinyt ulos noista piireistä? Haluatko sä elää toisin?☺️

• TätiHunningolla

Eihän tuo mikään uusi asia ole. Tinderissä suurin osa superlikea antavista ihmisistä on 20-30 vuotta nuorempia miehiä. Puumat ovat kysyttyä tavaraa. Ja minkä näköisiä, OMG!!

Kysyntää on paljon paljon enemmän, kuin mitä pystyy ja ehtii edes ihmisten kanssa juttelemaan. Hiljaisemmat painuvat väkisin viestilistalla alas. Aktiivisuutta siis sielläkin tarvitaan!

• En ole oikein koskaan jaksanut netistä alkaa etsii kumppania. Toki on tätäkin tullut kokeiltua, mutta nuorempana miehenä 20-25 vuotiaana ei kyllä tulleet 40 vuotiaat naiset tekee mulle tuttavuutta. Toki itse olin silloin liian ujo enkä osannut oikein tehdä itse aloitteita.

• hahhaa

Kaikki naiset ovat kysyttyjä Tinderissä. Eroa on lähinnä siinä mitä heiltä halutaan (helppo pano/panosuhde/parisuhde).

• TätiHunningolla
        hahhaa kirjoitti:

Kaikki naiset ovat kysyttyjä Tinderissä. Eroa on lähinnä siinä mitä heiltä halutaan (helppo pano/panosuhde/parisuhde).

Totta, meillä riittää valinnanvaraa! 😉
        Perhettä en enää perusta, joten who cares. Ainoa miinuspuoli on se, että heitä on melkeinpä liikaa.

• NainenRuudunTakaa

En ole oikein koskaan jaksanut netistä alkaa etsii kumppania. Toki on tätäkin tullut kokeiltua, mutta nuorempana miehenä 20-25 vuotiaana ei kyllä tulleet 40 vuotiaat naiset tekee mulle tuttavuutta. Toki itse olin silloin liian ujo enkä osannut oikein tehdä itse aloitteita.

Jos ei jaksa etsiä, niin ei sitten pidä valitaakaan, että ei löydä.

Jos ei jaksa etsiä, niin ei sitten pidä valitaakaan, että ei löydä.

Olen jonkin aikaa kyllä etsinyt netistäkin, mutta siinä on todellakin omat ongelmansa. Kyllä etsiminen on paljon luontevampaa oikeessa elämässä.

• NainenRuudunTakaa

Olen jonkin aikaa kyllä etsinyt netistäkin, mutta siinä on todellakin omat ongelmansa. Kyllä etsiminen on paljon luontevampaa oikeessa elämässä.

Vasta kun oot tehnyt okcupidiin profiilin ja vastannut 200 kysymykseen mielihaluista siellä ja laittanut sen perusteella viestiä yli 95%:n yhteensopivuudella oleville naisille, oot oikeasti etsinyt netistä. Kaikki muu on turhaa.

Vasta kun oot tehnyt okcupidiin profiilin ja vastannut 200 kysymykseen mielihaluista siellä ja laittanut sen perusteella viestiä yli 95%:n yhteensopivuudella oleville naisille, oot oikeasti etsinyt netistä. Kaikki muu on turhaa.

Pariutuminen on paljon monimutkaisempaa kuin tuollainen loputtomaan määrään kysymyksiä vastaaminen.

• 12121212121212

Palstalle muutamaankin kertaan linkkaamani tutkimus osoittaa puumailmiön todeksi.

Kaiken ikäiset miehet pitivät 20-22v naisia kaikista haluttavimpina (huom. valittavana ei ollut tätä nuorempia). Yli 35v naisia ei valittu ykkössijoille juuri ollenkaan.
      Kuitenkin merkittävä vähemmistö alle 30v miehistä pitikin vanhempia naisia haluttavimpina. Olennaista tässä oli että vain >30v miehet valitsivat 40 naisia, mutta toisaalta ei 30-40v naisia.

Nuoremmat naiset valitsivat 1-5v vanhempia ja vanhemmat naiset 1-5v nuorempia miehiä.

Åbo Akademin tutkimuksessa unelmakumppanit olivat miehillä 25v nainen ja naisilla oma ikä 1-5v. Syy miksi todellisista ihmisistä valittiinkin nuorempia, lienee se että 25v naisissa on paljon opiskeluaikojen turvottamia ja vanhemmissa miehissä väsähtäneitä kaljan kittaajia.

• eddp44

Vanhemmilta naisilta saa helpommin pimpsaa, ovat heti valmiita. Alle 40veet vielä yrittävät jollain tavoin pyristellä vastaan etteivät olisi liian helppoja.

• eddp44 kirjoitti:

Vanhemmilta naisilta saa helpommin pimpsaa, ovat heti valmiita. Alle 40veet vielä yrittävät jollain tavoin pyristellä vastaan etteivät olisi liian helppoja.

Ei pidä paikkaansa

• 98787878798

Älä viitsi. :D

Mitä tutkimuksista, mitä siitä mitä ihmiset haluavat?

Minäkin "haluaisin" Sean Beanin Lady Chatterleyn rakastajassa. Jokainen 5-kymppinen mies haluaa teiniprinsessan.

Mitä siitä? Merkityksentöntä, koska kumpikaan ei tuota koskaan saa. Haavemaailma ja fantasiat vs. oikea elämä..

Seksimarkkinat eivät ole se, mitä nainen pohjimmiltaan haluaa. True love on AINA naisen toiveissa, vaikka sitä odotellessa komeat ytmit kelpaavat.

(Myötähäpeä taas kerran tietämättömyystäsi, joka perustuu siihen mitä kirjoista luet seksimarkkinoista.)

• 97098709870

Tunnetko henk. koht. ketään ihan oikeasti rikasta?

Työkuvioita ei lasketa -asiakkaasi eivät ole ystäviäsi.

Jos tuntisit niin tietäisit, että ihan oikeasti rikkaat pukeutuvat todella vaatimattomasti. Rahaa on niin paljon, ettei sillä tarvitse leveillä.

Ajat liian hienolla pukeutumisella osan naisista pois. (Stretegisesti typerää, tuon takia luovuin itse Versacesta. Olen nykyään helpommin lähestyttävä, joten valikoima on laajempi.)

Hiljenitkö? :D

• 12121212121212
        97098709870 kirjoitti:

Tunnetko henk. koht. ketään ihan oikeasti rikasta?

Työkuvioita ei lasketa -asiakkaasi eivät ole ystäviäsi.

Jos tuntisit niin tietäisit, että ihan oikeasti rikkaat pukeutuvat todella vaatimattomasti. Rahaa on niin paljon, ettei sillä tarvitse leveillä.

Ajat liian hienolla pukeutumisella osan naisista pois. (Stretegisesti typerää, tuon takia luovuin itse Versacesta. Olen nykyään helpommin lähestyttävä, joten valikoima on laajempi.)

Hiljenitkö? :D

Aloitetaanko sukulaisista? :D

En pukeudu hyvin osoittaakseni varakkuutta, siihen on muut syyt.

Sitä paitsi olet eri ikäluokkaa. Sinun ikäisesi naiset haluavat ison talon, lomamatkoja ja kylpylähoitoja. <25v naisille tärkeää on että mies viestittää kunnianhimoa, jotta nainen voi tuntea pääsevänsä matkalle kohti jotain suurta. Ei tämän ikäinen nainen haaveile keskiluokkaan sulautuvasta vaatimattomasta miljonääristä.

"Seksimarkkinat eivät ole se, mitä nainen pohjimmiltaan haluaa. True love on AINA naisen toiveissa, vaikka sitä odotellessa komeat ytmit kelpaavat."

Käännettynä: ytmin ei tarvitse tarjota True lovea, kun taas tavismiehen täytyy. Aka tasoteoria, SeksiMA vs ParisuhdeMA.

• 8768768769
        12121212121212 kirjoitti:

Aloitetaanko sukulaisista? :D

En pukeudu hyvin osoittaakseni varakkuutta, siihen on muut syyt.

Sitä paitsi olet eri ikäluokkaa. Sinun ikäisesi naiset haluavat ison talon, lomamatkoja ja kylpylähoitoja. <25v naisille tärkeää on että mies viestittää kunnianhimoa, jotta nainen voi tuntea pääsevänsä matkalle kohti jotain suurta. Ei tämän ikäinen nainen haaveile keskiluokkaan sulautuvasta vaatimattomasta miljonääristä.

"Seksimarkkinat eivät ole se, mitä nainen pohjimmiltaan haluaa. True love on AINA naisen toiveissa, vaikka sitä odotellessa komeat ytmit kelpaavat."

Käännettynä: ytmin ei tarvitse tarjota True lovea, kun taas tavismiehen täytyy. Aka tasoteoria, SeksiMA vs ParisuhdeMA.

"Sitä paitsi olet eri ikäluokkaa. Sinun ikäisesi naiset haluavat ison talon, lomamatkoja ja kylpylähoitoja."

No no.. Olen sukulaissuhteiltani luokkaa Amanda Harkimo. Nuo kaikki sain jo ajat sitten.

:D

Nyt olen vähän pettynyt.

Olen melko varma, että tunnen sinut irl. Suomi on pieni maa. Voisin sanoa missä asut, missä olet opiskellut, mikä on oikea pituutesi, mitä harrastat, ja miten pukeudut. (Yllätys tosiaankin, vaikka hiton tyylikäs omassa genressäsi oletkin. En viitsi. En ole niin raukkamainen, enkä halua paljastaa itseäni.)

• 12121212121212
        8768768769 kirjoitti:

"Sitä paitsi olet eri ikäluokkaa. Sinun ikäisesi naiset haluavat ison talon, lomamatkoja ja kylpylähoitoja."

No no.. Olen sukulaissuhteiltani luokkaa Amanda Harkimo. Nuo kaikki sain jo ajat sitten.

:D

Nyt olen vähän pettynyt.

Olen melko varma, että tunnen sinut irl. Suomi on pieni maa. Voisin sanoa missä asut, missä olet opiskellut, mikä on oikea pituutesi, mitä harrastat, ja miten pukeudut. (Yllätys tosiaankin, vaikka hiton tyylikäs omassa genressäsi oletkin. En viitsi. En ole niin raukkamainen, enkä halua paljastaa itseäni.)

Niin?

Kuten jo sanoin. Nainen on geneettisesti ohjelmoitu sosiaaliseksi pyrkyriksi. Nainen haluaa resursseja ja statusta, joko tietoisesti tai tunteiden kautta. Nainen jolla on jo resursseja, haluaa miehellä olevan statusta.

Päteekö sinuun? Kyllä vain.

Jos olisit nuorempi, kiinnittäisit suhteessa enemmän huomiota miehen haluun hankkia lisää statusta tulevaisuudessa ("intohimo", "kunnianhimo", "elämässä eteenpäin pyrkiminen").

• 899769867986
        12121212121212 kirjoitti:

Niin?

Kuten jo sanoin. Nainen on geneettisesti ohjelmoitu sosiaaliseksi pyrkyriksi. Nainen haluaa resursseja ja statusta, joko tietoisesti tai tunteiden kautta. Nainen jolla on jo resursseja, haluaa miehellä olevan statusta.

Päteekö sinuun? Kyllä vain.

Jos olisit nuorempi, kiinnittäisit suhteessa enemmän huomiota miehen haluun hankkia lisää statusta tulevaisuudessa ("intohimo", "kunnianhimo", "elämässä eteenpäin pyrkiminen").

Tosiaankin pätee minuun. En ole sitä koskaan kieltänyt.

Noita asioita ei ole tarvinnut juurikaan miettiä ulkonäköni ja lapsettomuuteni ansiosta. Nykyään oikeastaan vaan status merkitsee. En tarvitse rahaa, tai ulkonäköä. Joko 1% moottoripyörägengissä, tai kuuluisa musapuolella. Noihin piireihin vaikeinta päästä, joten toki olen välillä pitkiä aikoja yksin. Ei mikään suuri murhe. Luppoajat käytän häiriöttömään tason nostoon Erityisesti rahan suhteen täytyy olla usein 0-linjalla. Plastiikkakirurgia maksaa, ilmaisia lounaita ei ole. Vähän hymähdän ajatukselle, että niitä olisi. Potku välittömästi ahteriin, jos yrität noissa piireissä ketään edes euron edestä hyödyntää.

• 4675iwjrw5jwyj6kwj6

Mitä (wannabe)puumia katselee niin aika moni menee jollain lailla wt-osastoon, yrittävät hakea nuoruuttaan paklaamalla naamaansa, värjäämällä tukkaansa yms. ja sitten yrittämällä nuoria koska ne kemikaalithan pitävät raikkaana.

• Vaimitenseoli

Kyllä ne nuoret taitavat enemmän palkata ja värjätä. On irtoripset, -hiukset ja -kynnet.

• "Mitä (wannabe)puumia katselee niin aika moni menee jollain lailla wt-osastoon, yrittävät hakea nuoruuttaan paklaamalla naamaansa, värjäämällä tukkaansa yms. ja sitten yrittämällä nuoria koska ne kemikaalithan pitävät raikkaana."

Mun mielestä naisella on aivan yhtä suuri oikeus elää "normaalit nuoruusvuodet" kuin miehelläkin. Itsellä todellakin jäi nämä "normaalit nuoruusvuodet" elämättä 19-24 vuotiaana. Jos olisin 19-24 vuotiaana saanut edes seurustella vähänkin aikaa vaikkapa 35-40 vuotiaan naisen kanssa, olisi oma nuoruus ollut paljon paljon normaalimpaa kuin sellainen nuoruus, jonka jouduin elämään. 19-24 vuotiaana nuoruus on kyllä parhaimmillaan ja silloin kyllä haluaa OIKEESTI löytää parisuhteen vaikka edes vähäksi aikaa. Sekin, että onnistuisi edes vähän aikaa seurustelemaan on PALJON PALJON parempi kuin ei ollenkaan.

Minä ymmärrän erittäin hyvin 35-45 vuotiaita naisia, jotka tavoittelevat 10-15 vuotta nuorempaa miestä. Tällainenkin, että 45 vuotias nainen 25 vuotiaan miehen kanssa, on täysin ymmärrettävää. Kyllä mä toki ymmärrän, että jos ikäero on jopa 20 vuotta, täytyy 45 vuotiaan naisen olla todella kiinnostava, jotta 25 vuotias mies alkaa tavoittelee. Yleensähän miehen pitää tehdä aloite. Tämä on toki hyvä asia, että naisetkin tekisivät aloitteita, mutta alotteen teossa on oltava taitava. Jotkut itseä vanhemmat naiset ovat kyllä tulleet joskus mulle juttelee, mutta TODELLA harvoin olen ollut kiinnostunut. Ei siinä aloitteen teossa mitään, mutta on hyvä ymmärtää tietyt realiteetit, jos haluaa onnistumisia. Mun mielestä naistenkin kannattais lukea erilaisia "ohjekirjoja", miten tehdä aloite mieheen taitavasti.

• 4444gggg4444
        Vaimitenseoli kirjoitti:

Kyllä ne nuoret taitavat enemmän palkata ja värjätä. On irtoripset, -hiukset ja -kynnet.

No sitähän ne puumat juuri matkivatkin.

• 4444gggg4444

"Mitä (wannabe)puumia katselee niin aika moni menee jollain lailla wt-osastoon, yrittävät hakea nuoruuttaan paklaamalla naamaansa, värjäämällä tukkaansa yms. ja sitten yrittämällä nuoria koska ne kemikaalithan pitävät raikkaana."

Mun mielestä naisella on aivan yhtä suuri oikeus elää "normaalit nuoruusvuodet" kuin miehelläkin. Itsellä todellakin jäi nämä "normaalit nuoruusvuodet" elämättä 19-24 vuotiaana. Jos olisin 19-24 vuotiaana saanut edes seurustella vähänkin aikaa vaikkapa 35-40 vuotiaan naisen kanssa, olisi oma nuoruus ollut paljon paljon normaalimpaa kuin sellainen nuoruus, jonka jouduin elämään. 19-24 vuotiaana nuoruus on kyllä parhaimmillaan ja silloin kyllä haluaa OIKEESTI löytää parisuhteen vaikka edes vähäksi aikaa. Sekin, että onnistuisi edes vähän aikaa seurustelemaan on PALJON PALJON parempi kuin ei ollenkaan.

Minä ymmärrän erittäin hyvin 35-45 vuotiaita naisia, jotka tavoittelevat 10-15 vuotta nuorempaa miestä. Tällainenkin, että 45 vuotias nainen 25 vuotiaan miehen kanssa, on täysin ymmärrettävää. Kyllä mä toki ymmärrän, että jos ikäero on jopa 20 vuotta, täytyy 45 vuotiaan naisen olla todella kiinnostava, jotta 25 vuotias mies alkaa tavoittelee. Yleensähän miehen pitää tehdä aloite. Tämä on toki hyvä asia, että naisetkin tekisivät aloitteita, mutta alotteen teossa on oltava taitava. Jotkut itseä vanhemmat naiset ovat kyllä tulleet joskus mulle juttelee, mutta TODELLA harvoin olen ollut kiinnostunut. Ei siinä aloitteen teossa mitään, mutta on hyvä ymmärtää tietyt realiteetit, jos haluaa onnistumisia. Mun mielestä naistenkin kannattais lukea erilaisia "ohjekirjoja", miten tehdä aloite mieheen taitavasti.

Eivät ne puumat ajattele että tekeepä nuorelle pojalle hyvää saada kokemusta, vaan lähinnä yrittävät pönkittää omaa itsetuntoaan koska ovat tajunneet että parhaat päivät ovat takana (jos niitä ikinä on ollutkaan). Toki siinä voi molemmat saada jotain, nuori mies saa seksiä ja vanha nainen huomiota.

• eeer33

Ap on aivan pihalla. Miten voi olla noin jälkeenjäänyt ja näillä palstoilla esittää kaikkitietävää.
      Tulee mieleen miesjokatietääjotain, ettei olisi sama henkilö.

• Panisin-mies

Vanhemmat naiset panee nuoria miehiä koska vanhemmilla miehillä ei muna enää seiso. Joskus on tullut vanhemmat naiset iskee baarissa, ovat aika suoraan sanoneet että mennään naisen luokse.

• Ruotsihan on hyvin feministinen yhteiskunta ja siellä pelisäännöt ovat hiukan erilaiset kuin muualla. Lisäksi kuten 12121212 tuossa sanoi, on pelisäännöt julkkismaailmassa ihan erilaiset kuin taviksilla.

Erilaiset poikkeavuudet valtavirrasta alkavat olla nykyään melko tavallisia, olipa kyse miespareista, naispareista, ikäerosta jne.

Itse pitäisin pelkästään hyvänä, että 16-25 v kollit olisivat vanhempien naisten "ohjattavina "muutaman vuoden. Pojat oppisivat käsittelemään naista ja naiset saisivat kunnon kanittajia. Minusta olisi suotavaa, että nuorilla miehillä olisi vanha rakastajatar vaikka samaan aikaan yttöystävän kanssa. Pojat voisivat kysellä vanhemmilta naisilta prinsessojensa oikuista.

• "Itse pitäisin pelkästään hyvänä, että 16-25 v kollit olisivat vanhempien naisten "ohjattavina "muutaman vuoden. "

Myönnän kyllä, että kyllä 16-17 vuotiaanakin saattoi kiinnostua jostakin 30 vuotiaasta tai jopa vähän vanhemmastakin, mutta tuskin vielä näin nuorelle pojalle on hyväksi seurustella itseä paljon vanhemman naisen kanssa. Tämä on lisäksi joissain tapauksissa laitonta, vaikka tämä suojaikäraja olisikin 16. Olen ymmärtänyt, että voidaan katsoa seksuaaliseksi hyväksikäytöksi, jos ikäeroa on paljon. Eri asia sitten, kun poika täyttää 18.

"Lisäksi kuten 12121212 tuossa sanoi, on pelisäännöt julkkismaailmassa ihan erilaiset kuin taviksilla."

Tätähän kuitenkin iltalehti ja iltasanomat, seiska, jne tuovat kaiken aikaa näkyville: suuri ikäero.
        Ok, näissä lehdissä esiintyy tietysti julkkiksia, mutta eikö tämän kuitenkin luulisi ajan kanssa ainakin jonkin verran vaikuttavan tavallisenkin ihmisen käyttäytymiseen. Jos esimerkiksi moneela julkkisnaisella on nuorempi mies poikaystävänään, eikö joku tavallinenkin nainen voi ajatella, että saa nimenomaan ottaa sellaisen miehen, mistä itse pitää. Jos oikeesti pitää nuoremmasta miehestä, eikö vanhemmalla naisella ole siihen silloin täysi oikeus.

• "Lisäksi kuten 12121212 tuossa sanoi, on pelisäännöt julkkismaailmassa ihan erilaiset kuin taviksilla."

Lisäksi tällä palstalla tuon tuosta tulee esiin joidenkin julkkiksien suuri ikäero. Toiset kehuu, toiset pitää valheena.

• 987879879879

"Lisäksi kuten 12121212 tuossa sanoi, on pelisäännöt julkkismaailmassa ihan erilaiset kuin taviksilla."

Lisäksi tällä palstalla tuon tuosta tulee esiin joidenkin julkkiksien suuri ikäero. Toiset kehuu, toiset pitää valheena.

"Lisäksi kuten 12121212 tuossa sanoi.."

;D

Sivuutat vieläkin ylimielisenä tavallisten,, normaalia elämää viettävien ihmisen elämämänkokemuksen perusuvan viisauden. Minä ja ykskskkonen emme hypergamisina huorina siihen porukkaan kuulu.

Jalat maassa olevia arkirealisteja ovat esim. dissi ja zorro.

Et tietenkään arvosta edes heidän mielipiteitään. "Väsyt" / "vetäydyt" / "lähdet" / "et kommenoi" tai avaat uuden viestiketjun, jossa näyttelet toki itse pääosaa.

• 987879879879 kirjoitti:

"Lisäksi kuten 12121212 tuossa sanoi.."

;D

Sivuutat vieläkin ylimielisenä tavallisten,, normaalia elämää viettävien ihmisen elämämänkokemuksen perusuvan viisauden. Minä ja ykskskkonen emme hypergamisina huorina siihen porukkaan kuulu.

Jalat maassa olevia arkirealisteja ovat esim. dissi ja zorro.

Et tietenkään arvosta edes heidän mielipiteitään. "Väsyt" / "vetäydyt" / "lähdet" / "et kommenoi" tai avaat uuden viestiketjun, jossa näyttelet toki itse pääosaa.

Perustele paremmin.

Tiedän, nyt saatat mielessä ajatella näin, kuten koulukiusaajat: "todellavaikeeta on niin saatanan tyhmä jätkä". Itseasiassa tämä tyhmyyteni tavallisten ihmisten silmissä on kyllä aivan totta - enhän minä muuten olisikaan ätmi ja kirjoittelemassa täällä Sinkut palstalla.

Tämä kun on kuitenkin niin absoluuttisen totta, että me hahmotamme sosiaalisen todellisuuden eritavalla, ymmärrämme aikaajoin väärin muita ihmisiä.

Tiedätkö, miksi toivoisin sulta perusteluja? Siksi, koska sä loukkasit mua sanomalla ylimielinen, en mukamas arvosta dissin ja zorron mielipiteitä jne. Alat väittää mun puolesta jotain, jolla ei ole edes selkeetä näyttöä. Jos pystyt perustelemaan tämän paremmin, sitten tämä voi olla uskottavampaakin. Luehan esimerkiksi tarkemmin, mitä minä olen täällä keskustellut zoroon kanssa. Jopa tässäkin keskuteluketjussa olen keskustellut zorron kanssa.

Silloin kun toista loukkaa, pitäisi osata paremmin perustella tai ei ainakaan pitäis ihmetellä, jos odotan parempia perusteluja. Sana "ylimielinen" on aina erittäin loukkaavaa, jos ei sitä pysty asiallisesti perustelee. Kritiikkiä toki saa ja pitääkin tulla, mutta silloin tarvitaan asiallisia perusteluita.

Ok, nyt ajattelin pitää vähän taukoa ja mun aikaisempia kirjoituksia ei pysty nyt toistaiseksi lukemaan. SItten jossain vaiheessa kun olen taas aktiivisempi, toivoisin, että pystyisit konkreettisesti osoittaa, missä mä olen ylimielinen ja missä on konkreettiset esimerkit, etten arvosta lady zorroa tai dissiä.

Muista tämä, jos pidät minua tyhmänä. Tyhmä ei ainakaan muutu viisaammaksi, jos tyhmää kokoajan vaan haukutaan ilman että osataan perustella asia.

Mä olen tällä pasltalla sanonut aikaisemminkin, että sosiaalisesti jälkeen jääneet tarvitsisivat hyvissä ajoin perusteellista sosiaalisten taitojen opetusta, joka pitäis kustantaa julkisin varoin. Itse ainakin uskon, että tästä tulisi hyötymään kaikki pitkällä tähtäimellä. Näin voitaisiin ainakin vähentää liikoja väärinymmärryksiä. Koskaan ei tietenkään päästä täydellisyyteen - aina tulemma ymmärtämään sosiaalista todellisuutta jollain tavoin eri tavalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5890
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5525
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5217
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3205
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2759
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2591
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2280
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2070
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1880
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1791
    Aihe