PUSSIKUURILAISET 9.7. Vko 10.

Tukiryhmä ateriakorvikkeilla laihduttaville. Mukaan sopii myös osanutraajat.

67.6. tämän viikon lähtölukema.

43

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sissivaihde : Eihän se sun paino pahemmin noussut. Turhaan pelkäsit painon nousua.

      Tänään se sit tapahtui. Nimittäin paino alle 70 kilon. Eli tänään paino 69,5 kg. Uskomatonta, mutta nyt on kevyempi olo ainakin henkisesti.

      • Hyvä homma ✌
        Eikä ollut edes monen päivän jumitusta.
        Uskon kyllä, että tuo puoli kiloa, mikä vaakassa näkyy, on pieni osa siitä henkisestä kevennyksestä 👌

        Ei pompsahtanut. Ihmettelen iteki 😊


    • oooh

      Uskomatonta, että jaksatte kirjoittaa aamusta iltaan vaalla hyppäämisiä,
      miten se paino on jumittunut, miten on heikko olo, päänsärkyä, nälkää...
      Pilkkaatte kun joku yrittää pitää aineenvaihduntaansa käynnissä syömällä
      vähän 5 kertaa, mutta montako pussia otatte itse 5 pussia päivässä! Hah!
      Normaali ihminen ei näe logiikkaa touhuissanne ja nälvimisissänne.
      Lääkäreissä on vikaa, ohjeita ei voida noudattaa jne. Idiootteja koko puntti.
      Naurattaa teidän touhunne. Toivottavasti moni lukee ja ottaa opikseen. ;-D

      • Entinen-nutraaja

        Missä näet pilkkaa?

        Sehän on hyvä, että nämä ihmiset laihduttavat ylikilonsa pois.
        Eivät vaikuta idiooteilta.
        Sinä annat idioottivaikutelman itsestäsi, kun tulet tukiryhmään huuteleen.
        Kyllä se aineenvaihdunta pysyy käynnissä nutraamallakin.

        Itse tuli nutrailtua viisi vuotta sitten kymmenen kiloa. Eivätkä ole kilot takaisin tulleet.

        Olisipa silloinkin ollut tällainen tukiryhmä!


    • Hyvinhän sinäkin jaksat lukea näitä. Kukaan ei ole pakottanut sinua lukemaan näitä. Ja kyllä tulen huomenna ja jatkossakin ilmoittamaan painoni. Mukava kuulla että viestimme saa sinut hyvälle tuulelle : ).

    • Nimimerkkion

      Viiden päivän jumituksen jälkeen -0.6 kg eilisestä vaikka eilen vetäisinkin kanafileen ja makkarakastiketta muutaman lusikallisen pussien lisäksi.. hyvin tässä huomaa että kun ei ole sitä makean himoa niin ainakin minun tunnesyöppö-retkahdukset ovat aina pihveihin ja lihatuotteisiin..

    • Sissiv

      67 ✌

      Nimimerkkion:
      Onko sulla aikaisemmin ollut makeansyöntiä? Mulla oli, mutta makeaa ei haluta, lihaan olen retkahtanut.

      • Nimimerkkion

        Juu, nimenomaan pahaan mieleen ym. mässyttänyt namia. Nyt tekee vain lihaa mieli.
        Hyvältä näyttää sinun lukemat,!


    • hpv27

      Hämmentävä kiertoilmauunini saapuu kohta. Senkin kanssa täytynee tehdä dieettirike vaikka taidan tehdä vain lohkoperunoita ja niiden kanssa päivän kalorit eivät nouse yli 800 kcal. En kuitenkaan tänään vaan ehkä huomenna.

      • Sissiv

        Dieettirike 😀


    • Nimimerkkion : Jos sun elimistä olikin ns. säästöliekillä. Sait aineenvaihdunnan taas käyntiin.

      Sissivaihde : Kyllä se sullakin paino menee alaspäin.

      Tulin äskön kotiin sh-poliklinikalta. Kerroin sairaanhoitajalle samat löpinät mitä olen nyt viime aikoina kertonut muillekin. Oli erittäin mukava ihminen ja ei tuominnut tätä pussikuuria. Ensi maanantaina on seuraava aika. Jäi hyvät fiilikset. Ainii ja mitattiin mun pituus, kun siihen oli mahdollisuus. 168 cm näytti. Jee olen kasvanut sentin. No kyllä mä edelleenkin kerron pituudeksi 167 cm , kun siihen on tottunut

      Tämän päiväinen paino sama 69,5 kg. Mä voin oikeesti paremmin, vaikka se hyvä olo ei sais olla painosta kiinni. Pirtelöitä on nyt elokuun alkuun.

      • Sissiv

        Oletettavasti sitä asiantuntemusta löytyy sieltä sh-klinikalta 👍
        Hyvä, että oli positiivinen kokemus!
        Eihän se paraneminen hetkessä tapahdu, että siihen tuskin vaikuttaa, ootko hetken pusseilla vai et.


    • hpv27

      Syömishäiriöista toipuminen on usein vuosien prosessi. Itsekin taidan ostaa töihin lisää pirtelöitä ja jatkaa puolinutrauksella loman jälkeen ja viikonloput täysnutrauksella samaten kuin ehkä tiistai ja torstai.

    • Vaikka olo on nyt hyvä, niin mä jatkan nutraamista. Koska mä tiedän etten mä tällä hetkellä pysty vielä syömään normaalisti. Ja mä uskon painon laskevan. Kerrankin ei ole kiire tämän asian kanssa. Mieli tekis pudottaa sinne 60 kiloon. Mutta sen päätöksen teen sitten kunhan olen sen 65 saavuttanut. Riippuu miten tämä paino tippuu lähiviikkoina.

      • hpv27

        Ei kannata pitää kiirettä. Itse löysään hiukan kun työt alkavat mutta yritän pitää trendin laskevana. Viikonloput ovat kyllä helppoja kun ei ole houkutuksia ja taidan jättää viikolla rahat kotiin niin ei tule repsahduksia.


    • Hoikemmaksi-18

      Kuutisen viikkoa ja -7,2kg, paino 98,8 😊✌️ Torstaina alkaa uusi viikko, ajattelin vielä pari viikkoa nutrata niin tulis kaksi kuukautta ja ehkä saisin painoa vielä sen verran pois et vois siitä pikku hiljaa lisätä ruokaa diettiin 😂

      Himottaa hirveästi syödä kanaa 😋 ja jostain syystä se ja paljon yrttisuolaa kuulostaa taivaalliselta ja kunnon vihannes/liha munakas 😋😋😋 ei erityisesti tee mieli herkkuja 🤨

      Omituisinta on et oon laihtunu 20kg ja mä en tunnu näkevän sitä toisin kuin muut, kaverit sanoo et tosi hyvin näkee mut itse näen peilistä vaan läskiset kohdat 😳🙄😬 ehkä kun oon laihtunu sen toiset 20kg niin näen itsekin muutosta 🤪

      BTW nutraamista helpottaa kun otin huuli lävistyksen ja sen kanssa syöminen ois hankalaa niin mielellään juo vaan litkuja 😂

    • Sissiv

      67.2.

      Hoikemmaksi-18:
      Sinäkin lihanhimoinen laihduttaja 😁 Itelläkin lihahaaveita, vaikka vois kuvitella, että mulla jotain pullaa himottais!

      Otit astetta kovemmat keinot, että loppuu ylimääräinen syöminen 😲 Auttaisikohan, jos ottaisi jonkunlaisen kielenhalkaisuoperaation 😄

      Tsemppiä 👍

      • Hoikemmaksi-18

        Joo, mulla on ihan normia et välillä himoitsen lihaa ja saatan syödä sitä aimo läjän mut tää on ihan toista luokkaa himo mutta en nyt antaudu kun liha sotkis dieettiä pahasti....

        Mä en oo tän nutrauksen aikana syöny kun marjoja kolme kertaa eli en mä tota huuli lävistystä ottanu syömistä estämään 😂 mut helpompi olla syömättä ja vetää litkuja...ton paraneminen kestää vajaan pari kuukautta en varmaan ihan sinne asti täysnutraa vaan aloitan osanutrauksen kun tuntuu siltä et paino on sopiva ettei vaan nouse sataan tai yli 😱

        Vähän jännittää et millanen stoppi laihtumiseen tulee kun alkaa lisää ruokaa dieettiin vai sopeutuuko elimistö kun aloittaa enimmäkseen kasviksilla,hedelmillä ja marjoilla ja vähän sitä LIHAA 😋😋😋 iiiiiks....käynnistyyköhän ruuansulatus jne. 😬


      • Sissiv

        Minä oon kyllä retkuillu lihan kanssa 😀
        Ei ole vaikuttanut oikeastaan mitenkään. Tosin alle 100 grammaa per kerta. Ja vähärasvaista lihaa. Kypsennyksessäkään ei oo käytetty mitään ylimääräistä.

        Yksi kanan rintafileepala on jäänyt mieleen suolaisuutensa takia. En oikeastaan tiedä, oliko se oikeasti niin ylisuolattu vai maistuiko suola erityisesti, koska se oli minun eka repsahdus pussien aikaan.


    • Kaksi viikkoa takana ja yhteispudotus 5 kg. Toisella viikolla putosi 2 kg. Tänään paino 69 kg.

    • Nimimerkkion

      4 vkoa ja 6 päivää pussikuurilla ja ensimmäinen osatavoite saavutettu :). -10 kg kesäkuun alusta, mistä 0.9 kg ennen kuurin alkua. 78.5 kg siis seuraavan tavoitteen alkupaino. 2 tavoitteena on 72 kg.

      • Nimimerkkion : Onneksi olkoon : ). Tsemppiä seuraavan tavoitepainoon.


      • Sissiv

        Sitkeä oot 👌

        Tsemppiä jatkoon 👍


    • hpv27

      Käyn tänään kotona ja aamulla siis punnitus.

      • Sissiv

        Onko minkäänlaista arvausta tulevasta lukemasta?


    • Painossa ei muutosta eli sama 69 kg.

      • Sissiv

        Hyvin menee 👍

        Olet jo niin lähellä normaalipainoa, että en ihmettelisi, vaikka pudotustahti hidastuisi.

        Joku päivä laskeskelin omaa viikkopudotustani. Kutakuinkin kilo per viikko. Ja sehän on hyvä vauhti. Silti vaan joskus ajattelee, että eikö voisi tippua nopeammin. Eipä oikein voi.


    • Sissiv

      67.6.
      Eilinen oli erikoinen päivä. Maantieajoa, johon en ole tottunut, tuli muutama sata kilsaa ja lisäksi kävelyä.
      Illalla nukahdin kahdeksalta.

      Oli raskasta, mutta mukavaa. Kyllä on vaikutusta, että on 10 kiloa vähemmän raahattavaa kävellessä. Ennen tuli vähemmästäkin jalat tosi kipeäksi. Ja turposi niin, että kaikki kengät puristi.

      Onhan tässä pusseilun aikana ehtinyt olla monenlaista ajatusta. Mutta se ajatus, että onneksi älysin aloittaa, on pysynyt. Olin niin kyllästynyt keventämiseen, että luultavasti olisin kesällä lopettanut senkin ja lihonut lisää.

      Enkä osaa kuvitella, että miten mulla pää olisi kestänyt lihomista. Selkä ei olisi kestänyt mitenkään!

      Tässä mietin osanutrauksen aloittamista. Eilen söin lehtipihvin ja tomaattia. Kalorit pysyi alle 800, joten ei edes tuntunut retkahtamiselta.

      Illalla oli tarkoitus juoda sitä Dexalin palautusjuomaa, mutta tosiaan nukahdin sitä suunnitellessa.

      Tässä vähän mietin, että pitäisikö ostaa Nutrilettin suklaanmakua, koska tuo Allevo ei paksuunnu yhtä hyvin. Ja hyvin lähti päivät käyntiin, kun oli yön yli paksuuntunutta suklaanmakua aamukahvin kanssa.

      Ei mene kovin hyvin nuo Allevon muutkaan maut. Jotenkin se esanssisuus häiritsee.

      Mietin tässä, että pitäisikö uhrata lompakkoa ja ostaa niitä makuja, mitkä menee suosiolla alas... Onhan noissa Allevoissa päiväystä, että voi jossain vaiheessa kokeilla, että maistuisiko ne joskus taas yhtä hyviltä kuin silloin, kun niitä ostin.

      Luultavasti tämä ei ole minun viimeinen pusseilu. Ainakin apuna aion korvikkeita käyttää, jos paino yrittää nousta.

      Vaakaa en enää piilottele minnekään! Tarkoitus on jatkossakin seurata painoa, että voi estää tuollaiset 'epähuomiossa' lihomiset.

      Toisaalta tuntuu, että aivan sama olisi nyt jatkaa. Toisaalta mietin, että olisi hyvä pitää tasapainovaihettakin.

      Sitten on iso mutta, että riittääkö mulla tahdonvoimaa enää aloittaa täysnutrausta alusta? Edelleen häiritsee muistikuva, kuinka hankala eka viikko oli! Ja se aloittamisen vaikeus! Vaati monta yritystä.

      Jossain määrin olen ihan tyytyväinen tähänkin painoon. Toisaalta, mulla on edelleen ylipainoa!

      Pitäisi se kunnollinen liikkuminen tähän saada mukaan. Yksin en siihen pysty. Fysioterapiasta ei kuulu mitään. Kuntoutuskurssihakemuksia on vetämässä. Kunpa pääsisikin sellaiselle!

      Tällaisia mietteitä. Tänään kuitenkin jatkuu pusseilla.

      Tsemppiä 👍

    • sissivaihde : No olen varautunut tahdin hidastumiseen. Mutta kyllä on mielikin kevyempi, kun selätin sen 70 kiloa. Nyt ei ole mikään kiire enää. Oma toive on että keskiviikkoon mennessä tippuu kilo. Kilo viikossa ois ihan ok pudotustahti. Tänään huomasin varmaan ekan kerran, että maha pienentynyt,kun paino kävi pahimmillaan 77-78 kilossa tänä vuonna.

      Mä toivon , että tämä ois mun viimeinen pussikuuri. Koska tätä on kestänyt jo vuosia. Nyt kun on ollut pari viikkoa niin ei oo ollut silleen mielitekoja ja pääkin pysynyt kasassa. Laskin, että elokuun alkuun on mahdollista saada se 65 kiloa,mutta se tarkoittaa sitä ettei paino jää jumittaa sit pidemmäksi aikaa.

      Tsemppiä!

      • Sissiv

        66.8.

        Pussikuuri: Kuulostaa siltä, että ihan oikeasti sulla helpotti, kun vaihdoit kutosluvulle 👌

        Sinä tulet saamaan painonhallintaan uudenlaisia työkaluja ja ammattiapua. Itselleni ei taida olla viimeinen nutrauskerta. Mutta toivottavasti eka ja vika näin pitkä. Että jatkossa olisin hereillä, ettei paino nousisi tällä tavalla!

        Alkaa mennä nihkeäksi tämä pussittelu. Eilen söin pähkinöitä! Tässä mietin, että pitäisikö ihan jo vaihtaa yksi pussi syömiseen. Olen ollut melko tiukasti kuurissa yli kaksi kuukautta.

        Nyt pelottaa, että jos väkisin jatkan tiukasti, mulla alkaa syöminen hallitsemattomasti. Vähän luvalla olen nyt syönyt lihaa ja pähkinöitä pieniä määriä.

        Hirveästi houkuttaisi tuo 65 ja kolme viikkoa siihen mulla menee täysnutrauksellakin. Voi, kun saisi tätä motivaatiota vahvemmaksi!

        Mulla on asunnossa nytkin yli 30 astetta lämmintä! Täällä vähän hikoilee.

        Jatketaan 👍


      • Helpotti kyllä paljon : ). Tänään paino 68,5 kg. Milloinkohan se suuri jumitus iskee?


    • Mun on kysyä teiltä että toimitteko seuraavasti. Eli sain vastaanotolla netti sivun mielenterystalo.fi. No kävin lukemassa sieltä syömishäiriöistä tai katsomassa yhden videon alun. Minun pitäisi. asetella ruuat hyvin lautaselle. Katsella ja haistella miltä ruoka näyttää ja tuksuu. Arg... oikeesti kuinka moni tekee näin. Johan se ruoka kerkee jäähtyy jos mun pitää katsella ja haistella edessä olevaa ateriaa. Sit nää videoiden tekijät puhuu hitaasti ja ylirauhallisesti. Onko tarkoitus että videoiden katselija nukahtaa. Ehkä mun pitää kattaa pöytä kauniisti, katsella,haistella. Että tälläistä.

    • Paino tänään 68 kg.

    • Hoikemmaksi-18

      Paino oli eilen 98kg mutta eilinen yli 70km pyörälenkki nosti painoa puol kiloa 😂
      Ja oon taas retkahtanu hyppimään vaa’alla päivittäin 🤪 pari kiloa vielä pois niin vaihdan yhden pussin ruokaan ja jos se toimii niin silleen vois jatkaa siihen asti et paino alkaa kasilla 😁 kun ei tää nyt niin vaikeaa ole tai ainakaan vielä ei ole ollut 🙏

      Tsemppiä kaikille ✌️

    • Sissiv

      Tämän aamun lukema 67.

      Ajattelin käydä vielä ostamassa ainakin Nutrilettin mustikka- ja suklaapaketit, koska ne vielä maistuu. En ala itseä kiusata noilla, mitkä tökkii tällä hetkellä. Jospa ne taas joskus maistuu paremmin. Kasviskeittoa mulla onkin, eikä se ole tökkinyt koko aikana.

      Yritän olla arvailematta, että kauanko tätä jatkan. Ja jos muuttuu osanutraukseksi, koetan kuitenkin aluksi korvata vain yhden pussin ja pitää kalorit ja sokerit alhaalla.

      Pussikuuri: En oikein osaa ottaa kantaa tuohon, miten sinua on sh-polilla ohjeistettu.
      Ehkä siinä videossa on tarkoituksella korostettu sitä ruuan nuuhkimista yms. Ja se siksi tuntuu menevän jo liiallisuuksiin ja vaikuttaa älyvapaalta touhulta.

      Voisi ajatella, että kyllähän pöytä katetaan ja ruokaa hieman katsellaan ja haistellaan. Jos syömisessä ei ole ongelmaa, niin tuohan tapahtuu nopeasti ja vaistomaisesti ilman, että sitä erikseen tarvitsee miettiä tai tehdä siitä numeroa.

      Ehkä videosta on pitänyt tehdä tuollainen, että varmasti kaikki tajuaa...

      Kaikki on siis vain arvailua. Enkä edes katsonut videoa. Eikä mulla ole mitään tietoa syömishäiriöiden hoidosta.

      Yritä suhtautua avoimin mielin! Ja voit varmaan sille sh-hoitajalle sanoa, että miltä se video sinusta vaikutti.

      Milloin sulla on seuraava aika?

      • sissivaihde : Maanantaina on seuraava aika. Sairaanhoitaja sanoi että se jää kesälomalle. Joten saa nähdä miten jatkon kanssa käy.


    • hpv27

      Kolme kiloa oli lähtenyt kahdessa viikossa. Vielä kaksi viikkoa lomaa joten neljä kiloa tippunee loman aikana helposti.

    • Painossa ei muutosta eli 68 kg.

    • Nimimerkkion

      Lähettiin koiran kanssa retkeilemään joten muutama päivä tulee pysyttyä Poissa vaa alta. Olen ruvennut lisäämään näillä kuumilla keleillä aromisuolaa ruokaan ja lisään myös persiljaa ruokaan ja pureskelen ruuan jälkeen. Persilja raikastaa hengityksen ja suun.

    • Sissiv

      67.4
      Näyttäisi, että ei ole paino pudonnut tällä viikolla.
      Oon nukkunut tosi huonosti ja jostain syystä huonot unet vaikuttaa niin, että paino ei tipukaan. Jotain stressiturvotusta.

      Tosin, minähän oon lipsuillu ruuan kans! Lihaa ja pähkinöitä. Vähän, mutta kuitenkin.

      Tuli vähän yllättäen. (Just yötä vasten, etten pystynyt nukkumaan.) Olen huomenna lähdössä reissuun, jos vaan jaksan. Tai ilmeisesti on vaan pakko jaksaa.
      Voi olla, että lähtö on jo yöllä. Ei mitään tietoa, että kauanko viivyn.

      Ei välttämättä toimi netti. Enkä nyt löydä edes USB-sovitinta, että saisi puhelinta ladattua autossa.

      Voisiko joku virkeä tehdä huomenna viikkovaihdon?

      • Mitäs siihen viikkovaihtoon laitetaan, kun ite kuitenkin eri viikolla. Mielummin sitten kirjoitan vielä tähän ketjuun. Helpompi ois kirjoitella kun aloittaisit. Jos huomenna ei ole uutta aloitusta niin kirjoittelen tähän.


    • 173cm

      Edelleen 88 kiloo!!!

    • Sissiv

      Viikkovaihto tehty!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe