Omaa kuvaa etsimässä

Heijastus

Tässä lista, jota toivoisi. Yhtään karsimatta. Ei taida Suomesta löytyä? Ja ennen kuin joku huutelee, että on korkeita vaatimuksia; olen itse vähintään sama kuin lista, ellen enemmän. Vähintään samaa mihin itse pystyy saa toivoa, eikös vaan?
-Huumorintajuinen
-Perus positiivinen
-Empaattinen
-Omaa oman tahdon
-Pitää matkustelusta niin perheen kuin kumppanin kanssa
-Antelias, tarkka talouden hoito on hyve, mutta piheys rasittaa ihmissuhteita. Suosii yhteistaloutta ja tasapuolisuutta talousasioissa tulot huomioiden
-Ei haasta riitaa, mutta osaa riidellä rakentavasti
-Elämän käännekohdat käsitelty
-Ei ole käyttänyt henkistä tai fyysistä väkivaltaa ihmissuhteissa, eikä usko alistamiseen
-Kunnioittaa ja arvostaa muita ihmisiä, kohtelee toisia arvostavasti
-Omaa hyvän itsetunnon
-On omia harrastuksia, mutta ne eivät vie kaikkea vapaa-aikaa
-On sosiaalinen, mutta on valmis jakamaan ystäväpiirinsä ja on perhekeskeinen
-On valmis jakamaan kotityöt, siivous, lapsien kasvatus ja kaupassa käynti onnistuu yksin ja erikseen
-Tunnistaa omat rajansa ja kunnioittaa toisen rajoja
-Kunnioittaa lasten rajoja, tukee toista vanhemmuuteen ja haluaa itse olla hyvä esimerkki lapsille
-Harrastaa arjen romantiikkaa sekä haluaa yllättää kumppanin silloin tällöin
-Vaalii parisuhdetta ja osaa keskustella
- On kiinnostunut ajan ilmiöistä, seuraa uutisia ja maailman kehitystä
-Pitää seksiä ja läheisyyttä tärkeänä, vaalii tätä osa-aluetta
-On valmis tasa-arvoiseen vapaa-ajan käyttöön. Omia menoja saa olla, tasapuolisesti. Arvostaa enemmän kotia ja perhettä kuin jatkuvia menoja yksin.
-Alkoholia kuluu kohtuudella, eikä käytä muita päihteitä tupakka mukaan lukien
-Haluaa saavuttaa elämässä asioita, on se sitten uusi auto, -työ, -unelmamatka, -koulutus, menee tavoitteitaan kohti ja uskaltaa unelmoida
-On töissä, on ahkera ja ei lannistu vastoinkäymisistä
-Pitää itsestään huolta fyysisesti, siisteys ja liikunta tärkeää
-Liikkuu pitääkseen itsensä terveenä
-Pitää hyvästä ruuasta ja arvostaa unen merkitystä
-Arvostaa siistiä kotia ja on valmis panostamaan ympäristöönsä
-Ei harrasta penkkiurheilua häiritsevästi (max 1kisat vuodessa)
-Ei välitä istua tv:n ääressä montaa tuntia viikossa, myöskään sosiaalinen media tai muu ruutuaika ei mene perheen edelle
-On oma itsensä ja ei suorita elämää ;)

6

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä tuollainen ainakin minuun sopii ja monet asiat ovat itsestäänselvyyksiä. Ainoa, mitä epäröin on tuo antelias. Tarkoitatko, että mies pitää tarkkaa taloutta muusta, mutta pitää olla valmis antamaan sinulle rahaa?

      Varmaan sopii moneen muuhunkin mieheen siksi, että monet ovat suhteellisia ja ihminen on huono arvioimaan itseään.

      Uskoisin, että lähes kaikki miehet kokevat itsensä huumorintajuiseksi ja empaattisiakin useimmat kokevat olevansa.

      KAIKKI pitävät hyvästä ruuasta, mutta jollekin se merkitsee pizzaa ja toiselle rapuillallista.

      jne.

      • HarvassaOvat

        Antelias ei tarkoita rahan antamista, mutta jos on epäsuhta tulopuoli niin minusta on itsekästä esim.lähteä omille ulkomaan matkoille ja jättää toinen kotiin tai pakottaa ottamaan lainaa, jos haluaa mukaan. On ihmisiä, jotka tuhlaavat vain itseensä ja jakavat menot puoliksi. Toki jokaisella on oikeus itse nauttia omista rahoistaan, mutta parisuhdetta en haluaisi sellaisen ihmisen kanssa. Liiallinen minä-henki me-hengen sijaan aiheuttaa eroja ja tekee toisesta helposti riippuvaisen toisesta ihan perusarjen pyörityksen suhteen.

        Mä en ole vielä yhteenkään kuvaamaani ihmiseen törmännyt ja useampi pidempi suhde takana. Alkuun ihminen voi näyttää kuinka hyvältä vain, mutta kun arki tulee taloon alkaa valtapeli milloin mistäkin. Ikävä kyllä! Luulen, että ne ketkä tällaisiksi on kotona opetettu ovat, ja pysyvätkin, pois sinkkumarkkinoilta. Elleivät jostain syystä leskeydy ennen aikojaan. Hyvistä miehistä pidetään kiinni!


      • HarvassaOvat kirjoitti:

        Antelias ei tarkoita rahan antamista, mutta jos on epäsuhta tulopuoli niin minusta on itsekästä esim.lähteä omille ulkomaan matkoille ja jättää toinen kotiin tai pakottaa ottamaan lainaa, jos haluaa mukaan. On ihmisiä, jotka tuhlaavat vain itseensä ja jakavat menot puoliksi. Toki jokaisella on oikeus itse nauttia omista rahoistaan, mutta parisuhdetta en haluaisi sellaisen ihmisen kanssa. Liiallinen minä-henki me-hengen sijaan aiheuttaa eroja ja tekee toisesta helposti riippuvaisen toisesta ihan perusarjen pyörityksen suhteen.

        Mä en ole vielä yhteenkään kuvaamaani ihmiseen törmännyt ja useampi pidempi suhde takana. Alkuun ihminen voi näyttää kuinka hyvältä vain, mutta kun arki tulee taloon alkaa valtapeli milloin mistäkin. Ikävä kyllä! Luulen, että ne ketkä tällaisiksi on kotona opetettu ovat, ja pysyvätkin, pois sinkkumarkkinoilta. Elleivät jostain syystä leskeydy ennen aikojaan. Hyvistä miehistä pidetään kiinni!

        "minusta on itsekästä esim.lähteä omille ulkomaan matkoille ja jättää toinen kotiin tai pakottaa ottamaan lainaa, jos haluaa mukaan. On ihmisiä, jotka tuhlaavat vain itseensä ja jakavat menot puoliksi. Toki jokaisella on oikeus itse nauttia omista rahoistaan, mutta parisuhdetta en haluaisi sellaisen ihmisen kanssa. "

        Totta. Minusta tuollainen käytös tarkoittaa, ettei ole sitoutunut parisuhteeseen ollenkaan. Toisaalta jos tuollaisen ihmisen kanssapäätyy saman katon alle, on seurusteluaika mennyt hukkaan. Olen vasta viime aikoina käsittänyt, että monesti seurusteluaika käytetäänomien huonojen puolien kätkemiseen tai eikä silloin myöskään kehdata/uskalleta kysyä tai kohdata toisen huonoja puolia.

        "Mä en ole vielä yhteenkään kuvaamaani ihmiseen törmännyt ja useampi pidempi suhde takana." Niin osittain siksi, koska nuo monet kohdat listassa ovatniin moniselitteisiä.

        -


    • Goodass

      Nuohan ovat loppujen lopuksi ihan terveitä perusarvoja.
      Yli puolet menee nimikkeen "tasapainoinen ihminen" alle.
      Itse en tuohon pystyisi. Käyttämäni someaika vahvistaa sen, että en voi arvostaa ihmisiä ihan tuosta noin vaan.

    • Erittäin_hyvä

      Kuulostaa tutuille ja käytännössä toteutuville asioille.

      Seuraava toive on ilmeisesti kumppaneiden välinen kemia ja jos sitä ei heti ensimmäisellä tapaamisella ole esimerkiksi jännittämisen vuoksi, niin peli on menetetty?

      Milloin nähdään? :)

    • elämääkokenutt

      Sitten kun löytyy vielä ihminen noiden ominaisuuksien takaa, niin kaikki on hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3443
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      293
      3388
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2190
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      2014
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1982
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1731
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1488
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1460
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1313
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1213
    Aihe