Ulkoinen olemus

weriop

Sanotaan että kumppanin ulkoinen olemus ei vaikuta seksihaluihin jos on rakkautta, paskapuhettä jos totta puhutaan. Tavatessani pitkäaikaisen avopuolisoni nuori nainen oli kaikin puolin ilo silmälle, viehättävä, timmissä kunnossa ja piti seksistä ja läheisyydestä kovin. Kaveritkin sanoi et hyvännäköinen muija mistä löysit, no yökerhosta se löytyi kuten siihen aikaan oli tyypillistä. Vuodet vieri ja nainen pysyi hyvässä kunnossa. Lapsen syntymä tietenkin vaikutti olemukseen mutta aika nopeesti nainen sai taas kuosit kasaan, pyöreyttä jäi mutta hyvällä tavalla, tissit sai lisää kokoa, peppu oli kivan pyöreä ja muutenkin täyteläinen nainen. Mutta kun sohva, puhelimet ja tietokoneet täyttääkin arjen liikunnan ja yhdessä olon sijan alkaa näkymään. Nainen lihoi vuosien mittaan ja painoa on tullut lisää paljon, ylipaino vaikuttaa myös itsetuntoon. Nainen varmasti tietää mistä mun haluttomuus johtuu eikä seksi kiinnosta ei vaan tee asialle mitään. Minä taasen treenaan salilla säännöllisesti ja sekin aiheuttanut närää muijan kanssa. Kysyy miks treenaan vielä vaikka olen tehnyt sitä koko yhdessä olo ajan. Kun toinen ei välitä ulkoisesti itsestään turha ihmetellä jos toisen kiinnostus hiipuu , muuten suht rauhallista elämää.

17

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7470

      Olen joskus miettinyt rajojen paikkaa.

      30v:n pinnassa lähdin itse 96kg:oon. Vaimoni ei vihjaissutkaan laardeistani mutta itsekritiikki astui kuvaan ja pudotin painon 80kg:oon.
      52 vuotisena vaimoni sai lekurilta lihotuskehoituksen. Vaimo totteli, saavutti tavoitteen ja lipsahti pari kiloa yli. Pysäytti siihen ja otti pakkia kilon, kaksi.
      Nyt 70 vuotisena on kohtuullisessa kunnossa mutta joskus on mielssäni käväissyt ajatus, että missähän se laardiraja olisi koska se on olemassa.
      Raja on lähestynyt mutta ei vielä ole hipomaetäisyydellä.
      Jos olisi kyse uudesta tuttavuudesta niin jäisipä tutustumatta.

      Jos naisella on halua niin henkilökohtaiset ominaisuudet ja aktiviteetit korvaavat jossakin määrin ulkoisen olemuksen muutosta mutta eivät pyhitä sitä kokonaan.

      • a...................x

        Ollaan joskus miehen kanssa keskusteltu, että mitä jos toinen lihoaisi. Radikaalissa painonkasvussa kyllä siitä jo huolestuisi ja sanoisikin.

        Takana on 15 vuotta ja onnellista sellaista, jos tuohon vaikka ynnää toisen mokoman päälle, niin vaikea kuvitella että se ulkoinen viehättävyys oikeasti jylläisi yli kiintymyksen ja rakkkauden, jonka uskon lähinnä vain kasvavan. Olisikin ihan mielenkiintoista kuulla noin pitkän (? ymmärsinkö oikein että 30-70 vee iät oltu yhdessä) parisuhteen kokeneista, että mitä sellaisia rajoja voi tosissaan olla (jos tyytyväisinä ja onnellisina niin pitkään eletty), jotka oikeasti voisi heikentää parisuhdetta ehkäpä jopa eroon asti? Itse en keksinyt muuta kuin vakavan alkoholismin tai sairauden, jossa syntyy vaaraa ympärille oleville (väkivialta) - tai väkivalta itsessään. Alkoholismissa ja sairaudessakaan vaikea kuvitella, etteikö muuten sitten olisi läsnä ja tukena.

        Seksin osalta en tiedä vaikuttaisiko (ja tästä taisi keskustelussa pääasiassa olla kyse). Silloin voisi kokea vähemmän ulkoisesti viehättävämpänä, mutta en tiedä onko miehet enemmän visuaalisia olentoja. Miehellä tuntuu enemmän halut syntyvän suoraan näköärsykkeistä kun taas itsellä tiedä häntä mistä hormoni/mielenkulusta. Ja seksiä harrastaessa ei paljoa töllötä vaan käyttää enemmän muita aisteja. Mutta täyttä ajatusleikkiä nämä, kun mies kiikkuu lähempänä alarajoja eikä ylärajoja jo yleisten painoindeksien suhteen.


      • 7470
        a...................x kirjoitti:

        Ollaan joskus miehen kanssa keskusteltu, että mitä jos toinen lihoaisi. Radikaalissa painonkasvussa kyllä siitä jo huolestuisi ja sanoisikin.

        Takana on 15 vuotta ja onnellista sellaista, jos tuohon vaikka ynnää toisen mokoman päälle, niin vaikea kuvitella että se ulkoinen viehättävyys oikeasti jylläisi yli kiintymyksen ja rakkkauden, jonka uskon lähinnä vain kasvavan. Olisikin ihan mielenkiintoista kuulla noin pitkän (? ymmärsinkö oikein että 30-70 vee iät oltu yhdessä) parisuhteen kokeneista, että mitä sellaisia rajoja voi tosissaan olla (jos tyytyväisinä ja onnellisina niin pitkään eletty), jotka oikeasti voisi heikentää parisuhdetta ehkäpä jopa eroon asti? Itse en keksinyt muuta kuin vakavan alkoholismin tai sairauden, jossa syntyy vaaraa ympärille oleville (väkivialta) - tai väkivalta itsessään. Alkoholismissa ja sairaudessakaan vaikea kuvitella, etteikö muuten sitten olisi läsnä ja tukena.

        Seksin osalta en tiedä vaikuttaisiko (ja tästä taisi keskustelussa pääasiassa olla kyse). Silloin voisi kokea vähemmän ulkoisesti viehättävämpänä, mutta en tiedä onko miehet enemmän visuaalisia olentoja. Miehellä tuntuu enemmän halut syntyvän suoraan näköärsykkeistä kun taas itsellä tiedä häntä mistä hormoni/mielenkulusta. Ja seksiä harrastaessa ei paljoa töllötä vaan käyttää enemmän muita aisteja. Mutta täyttä ajatusleikkiä nämä, kun mies kiikkuu lähempänä alarajoja eikä ylärajoja jo yleisten painoindeksien suhteen.

        19v > 70v ja 24v oltu yhdessä ja 21v > 26v aviossa. Nyt 70v ja 74v.
        Tuo viimeinen virkkeeni ei ole siinä sattumalta.
        Tämän ikäisenä ei ei pelkkä läsnäolo sytytä. On siinä oltava muutakin. Toisaalta ylenpalttinen laardimäärä, kummalla tahansa, kielisi välinpitämättömyydestä kumppania kohtaan.

        On suurta huomaavaisuutta elinkumppania kohtaan, pitää itsensä kunnossa!
        Olen joskus salilla sanonut useamman kerran tavanneelleni naiselle, muutamalle, että hyväkuntoinen nainen on haasteellinen elinkumppani.
        Eronneiden osalla ukon juopottelu on täydentänyt kunnon rapistumisen.


      • a...................x

        Vaikka aiheena kriittinen keskustelu ulkomuotoasioista, niin täytyy sanoa (aidosti, ilman ironiaa) että aika hienosti on asiat, että vanhemmalla iällä nuo ulkonäköasiat ylipäätänsä voivat olla ongelma suhteessa muihin asioihin. Toivon, että omaltakin osaltani asia olisi noin. Omat vanhemmat 60 v. ikäluokkaa ja tosissaan jo elämää mullistavia sairauksia kummatkin kokeneet. Itse kakarana (30 ) miettinyt, että tällä työnteon tyylillä kuntosali ja ruokavalio liittyy jo huomavaisuutena omaa ja puolisoakin kohtaan, että miehen ei 74-vuotiaana tarvitse leskenä olla. Taisikohan kumpikaan isoäideistänikään saada elää tuohon ikään yhdessä puolisonsa kanssa.


    • Tottakai ulkomuoto vaikuttaa. Tietysti ikä ja esim synnytykset jo tuovat omat muutoksensa, mutta reipas lihominen myös.

      Uskon, että jos parisuhde on kunnossa ei muutama kilo (siis muutama, ei 15) suhteeseen vaikuta, mutta kun kiloja alkaa tulla paljon, ja mahdollisesti lihakset samalla menettävät kimmoisuuttaan voi yhteisvaikutus olla tuhoisa.

      Mutta kuten aloittaja sanoo, kilot eivät yleensä tule yksin, vaan sitten alkaa itsesyytökset, kateus muita kohtaan, syyttelyt toisen nipottamisesta ruuan suhteen, rajoitteet esim umarannalle tulosta, kysymykset "rakastatko mua vielä, kun olen näin lihava! tai "sä vaan haluut niitä hoikkeliineja"

      Maailma on vielä siinä mielessä epäreilu naisia kohtaan, että naisten kohdalla iän tuomia merkkejä siedetään huonommin ja raskaus ja imetys runtelevat naisen vartaloa, ja jopa ylipainoa pidetään hyväksyttävämpänä miehillä kuin naisilla.

    • taata

      Säälin tunne tulee päällimmäisenä mieleen teidän jutuistanne.
      Vaimonne on teille pelkkä lihapala, mallinukke, jolla ei ole mitään muuta merkitystä eikä arvoa kuin ulkonäkö ja teidän seksivälineenä oleminen.

      Minulle vaimoni on rakkain ihminen maailmassa. Olemme olleet yhdessä lähes 30 vuotta. Hän kuolee puolen vuoden sisällä. Vaimoni saisi painaa ihan mitä tahansa, en valittaisi, enkä surisi hänen painoaan enkä seksihaluja. Ainoa asia mitä toivon, että hän voisi elää rinnallani yhtä pitkään kuin minäkin.

    • sepöo

      Mulle on käynyt miehen kanssa noin. itse pidän itsestä huolta mutta hän ei enää. Ja sehän näkyy. itse ajattelen sen niin, että ei niinkään miehen kilot vaikuta seksihaluttomuuteeni, vaan se että hänellä on se elämästä välittämätön asenne. Se juuri on vastenmielisintä, sehän näkyy ulospäin läskeinä yms mutta jos hän olisi säilyttänyt liikkuvan elämänasenteensa ja sen eloisuutensa, ei läskit yms olisi mikään este seksille.

      • Totuus_

        Höpö höpö..Tuo on vaan sitä naisten kaksinaamaista lässytystä..Jos miehesi olisi timmi atleetti, niin kyllä se seksi maistuisi edelleen oli aktiivinen tai ei.
        Läskit paskahousut ei herätä kenenkään himoja..Ei miehen eikä naisen.


      • 7470

        Näiden 14 vuoden aikana olen tavannut salilla useampiakin eronneita naisia ikähaarukka noin alle 30v > 50v jotka ovat valottaneet taustaa. Kukaan ei ole suoraan syyttänyt erostaan miehensä huonoa kuntoa mutta se on aistittavissa taustalta. Ehkä elämänasenteet joissakin asioissa heijastuvat suhteessa itsestään huolehtimiseen.
        Muutamassa tapauksessa oli varsinaisena syynä "rakasti pulloa enemmän kuin minua" sananmukainen ilmaisu. No, doku ei pidä huolta itsestään.

        Jotkut välttelevät aihetta enkä minä voi, eikä ole syytäkään ryhtyä tenttaamaan.

        Eräs, salin ohella ratsastusta harrastava 5-kymppinen exrouva sanoi miehensä lähteneen oma-aloitteisesti. Aikaisemmin oli maininnut, ettei miehen selkä kestä minkään sortin kuntoilua.

        Eri paria monikin. Mikä lienee syy, mikä seuraus?


    • näinhänsemonestion

      Joillakin ulkoinen olemus merkitsee paljon se on normaalia, tuskin kukaan haluis ruosteista autoa jos saatavilla on ruosteeton. Naisella saa olla lihaa luiden päällä, ylipaino tai lihavuus on taas eri asia. En kyllä itsekään halua seksiä ylipainoisen naisen kanssa emmekä ole seksiä enää harrastanetkaan. Ikävä kyllä vaimoke on ollut jo vuosia sen kokoinen että ei kiinnostus herää, ainakaan visuaalisesti. Kun muistelen niitä aikoja kun kumppani oli hyvävartaloinen, tuli viereen, rinnat ja nännit nöpötti paidan alla ja pikkarit oli kivasti pakaroiden välissä se riiti jo halujen heräämiseen. Nykyään selluliitti ja läski on ottanut vallan naisen kehossa enkä usko sen mihinkään enää häviävän. Eikä pelottelu terveydenkustannuksellakaan tuo muutosta, tietää kyllä mitä ylipainosta monesti seuraa mutta ei välitä. kyllä haluaisin vanheta naisen kanssa yhdessä mutta tuossa kunnossa esim. Sairaskohtaus on hyvinkin todennäköistä, syö jo kahta lääkettä eikä ikää paljon, verenpainelääkitys jo vuosia ja ei se aikuisiän sokeritautikaan kaukana ole.

    • lllgh

      Eikö voi tarttua härkää sarvista jo siinä vaiheessa kun huomaa että kiloja alkaa kertyä? Myöhäistä valittaa kun maito on jo maassa. Syytä on puolisossakin jos toinen lihoo, ei tarvi muuta ku lassoaa köyden vyötärölle ja raahaa lenkille joka ilta.

      • no_thanks

        Eihän se nyt toisen vika jos kumppani lihoaa, korvienvälistä se on kiinni, laiskuudesta. Monen kotiäidin perse leviää kun ei viitsitä liikkua vaikka mahdollisuus on. Muijani on myös lihonut aika lailla, kyllä se on hänestä kiinni "kun ei kiinnosta". Sohva ja some kiinnostaa enemmän. Ei mua ainakaan seksi kiinnosta, selluliitti ja läski on etova yhdistelmä.


      • 7470
        no_thanks kirjoitti:

        Eihän se nyt toisen vika jos kumppani lihoaa, korvienvälistä se on kiinni, laiskuudesta. Monen kotiäidin perse leviää kun ei viitsitä liikkua vaikka mahdollisuus on. Muijani on myös lihonut aika lailla, kyllä se on hänestä kiinni "kun ei kiinnosta". Sohva ja some kiinnostaa enemmän. Ei mua ainakaan seksi kiinnosta, selluliitti ja läski on etova yhdistelmä.

        Usein on laardin kertyminen perhekohtaista. Rouva, herra ja lapset lihovat usein tasatahtia. Kielii perheen ruokailutottumuksista.
        Jos rva ja hra ovat laardikertymän suhteen kovin eri paria niin siinä olisi keskustelun paikka.
        Silavan vaikutus seksuaaliseen kiinnostavuuteen tulisi jokaisen laardihylkeen ymmärtää sanomattakin ja tehdä sille jotain.

        Lautaselta suuhun laadun ja määrän kontrollointi on paljon tehokkaampaa kuin pakkolenkkeily joka tosin tukee tavoitetta ja saattaa olla tärkeä osa elämäntavan muutosta.
        Laskekaa kuinka kauan tunteina tulisi kävellä reipasta vauhti yhden laardikilon vaakanäytön kulutuksen verran!
        On paljon helpompaa jättää sen edestä syömästä ja juomasta nopeita hiilareita.


    • faktaonfakta

      Kyllä minulle ainakin vaikuttaa, yhteiseloa mieheni kanssa vuosikymmeniä. Kumpikin ollaan luonnollisesti vanhennuttu ja painoakin on molemmille tullut muutamia kiloja lisää. Silti hän monilta osin vastaa miesihannettani, erityisesti käyttäytymiseltään ja luonteeltaan. Luultavimmin minä vastaan myös hänen naisihannettaan yhä, koska kiinnostusta riittää molemmilla.

      Jos toinen meistä olisi selkeästi ylipainoinen, olisi sillä vaikutusta varmasti siihen, kuinka viehättävänä toisen näkisi. Olipa kuinka pinnallista tahansa, näin se vain on. Toisaalta me molemmat tiedämme, että ylipaino on terveydelle riski, joten pyrkisimme siitä kyllä eroon. Minulla varsinkin on taipumusta lihomiseen ja joudun todellakin miettimään iän kertuessa entistä enemmän mitä ja kuinka paljon syön.

      Rakastamiseen tuskin olisi merkitystä, mutta seksihaluihin ja kiihottumiseen luultavimmin kyllä.

    • 41205

      Väitän kyllä päinvastoin. Ulkonäön muuttumien ei vaikuta jos toista rakastaa. Sillä kyllä kumpanenkin ajan myötä rupsahtaa. Uskon enemmän että kyseessä on tunteiden muuttuminen pitämiseksi ja suhde tavan vuoksi suhteessa olemiseksi. Iän mötä vaikka onkin tullut kiloja tai muuten rupsahtamista niin suhtautuminen seksiin muuttuu avoimemmaksi ja vapautuneemmaksi. Moni niin mies kuin nainenkin voi väittää että toinen ei enää saa hormooneja hyrräämään kun ei ole enää timmissä kunnossa. Mutta silloin kannattaa hankkia kokovartalopeili ja heittää vaatteet pois jotta näkee ittensä kokonaisuudessaan. Silloin voi kysyä mikä onkaan se todellinen syy kun seksi ei kiinnosta parisuhteessa enää. Sillä vastaan katsoo peilistä varmasti jo rupsahatanut ihminen. Ei ole paikat enää niin kuin nuorena. Jos sitä ei näy niin on itsellä vääritynyt kuva itsestään.

    • yhjkSSklklöS

      Ite olen järjettömän ihastunut 20 kg ylipainoseen. Jotkut ne on henkisesti niin penikoita, et laittaa kumppanit lihomaan silkasta henkisestä yksinäisyydestä ja objektina olemisesta. Meil on loistava sielujen yhteys, maantieteellinen ero rajaa tapaamisia, mut hyvää kandee vartoa. Se hyvä tuli mulle vähän tuhdimmassa paketissa, mut ei vois vähempää merkitä etenkin, kun hän ihana on valottanut oma-alotteisesti historiikkiaan. Ite normaalipainonen.

      • KaunisVoiOllaLihavanakin

        Naiselle vai miehelle kirjoitat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe