Palkallinen vuosiloma

Hei. Voisiko joku selventää minulle onko minulla oikeutta palkalliseen vuosiloma palkkaan?. Eli olen rakennusalalla pienessä remontti firmassa työntekijänä jossa vain pomo minun lisäkseni. Kuulun ytk:hon. Olen ollut töissä firmassa pätkittäin 6 vuotta viimeisin työsopimus alkoi 11.2017. Saan tuntipalkkaa 15e ja lomarahat maksetaan yleensä kesäsin sekä talvisin. Olen töissä poikkeuksia lukuun ottamatta yleensä 160h kk. Eli kysymys kuuluu kuuluisiko minun saada palkallista vuosilomaa?
Ilmianna
Jaa

4 Vastausta

Lomaa kertyy 2 päivää - 2.5 päivää per kuukausi jos on töissä 14 päivää tai yli (muistaakseni) per kuukausi. Normifirmassa palkallinen loma kuuluisi kuvioon, mutta pienissä firmoissa ollaan varmaan tämänkin suhteen vähän "luovempia".
Ilmianna
Jaa
Lomaa kertyy muttei palkallista, voiko olla niin?!?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ansaittu loma on aina palkallista, eihän siinä muuten olisi mitään järkeä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Palkallinen vuosiloma

Hei. Voisiko joku selventää minulle onko minulla oikeutta palkalliseen vuosiloma palkkaan?. Eli olen rakennusalalla pienessä remontti firmassa työntekijänä jossa vain pomo minun lisäkseni. Kuulun ytk:hon. Olen ollut töissä firmassa pätkittäin 6 vuotta viimeisin työsopimus alkoi 11.2017. Saan tuntipalkkaa 15e ja lomarahat maksetaan yleensä kesäsin sekä talvisin. Olen töissä poikkeuksia lukuun ottamatta yleensä 160h kk. Eli kysymys kuuluu kuuluisiko minun saada palkallista vuosilomaa?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta