Ettäsilleen

Abcdefghijk

Samaani meni sit kiinni. Aina ikäviä tällaset jutut.

15

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevosellaisopää

      Mitäpä tässä kaiken maailman murheita suremaan!!!!

    • dghggfg

      Voi pynde, monesko konkka?

      • ruutinranta

        Siinäpä se kemiläinen elämänkatsomus tulikin yhdessä virkkeessä.


      • gufhcgxfdy

        Pynde konttaa, lauletaan kuten poika saunoo.


      • ruutinranta

        Hah, sinähän olet kade kun itse et uskalla tai osaa yrittää :)

        Meneehän se elämä noinkin irvaillessa nimettönä netissä.


      • iukyjthtrgefe
        ruutinranta kirjoitti:

        Hah, sinähän olet kade kun itse et uskalla tai osaa yrittää :)

        Meneehän se elämä noinkin irvaillessa nimettönä netissä.

        Jos tietäisit pynden et ihmettelisi. Kyse ei ole kateudesta vaan puhtaasti ilosta, vahingonilosta.


      • ruutinranta

        Kyllä minä kyseisen herran / pariskunnan tiedän - en tunne hyvin mutta riittävän hyvin tiedän.

        Minusta se vain on ihmisarvo olla tulematta loukatuksi ja olematta vahingoniloinen (etenkin anonyyminä) vaikka henkilöstä ei pidä. Se on niin helppoa - avaat netin ja alat suoltamaan tekstiä.

        Uskoisin että sinäkään et halua tätä itsellesi tai henkilöille jotka tunnet ja joista välität. Vai olenko väärässä?


      • ythgre
        ruutinranta kirjoitti:

        Kyllä minä kyseisen herran / pariskunnan tiedän - en tunne hyvin mutta riittävän hyvin tiedän.

        Minusta se vain on ihmisarvo olla tulematta loukatuksi ja olematta vahingoniloinen (etenkin anonyyminä) vaikka henkilöstä ei pidä. Se on niin helppoa - avaat netin ja alat suoltamaan tekstiä.

        Uskoisin että sinäkään et halua tätä itsellesi tai henkilöille jotka tunnet ja joista välität. Vai olenko väärässä?

        Nämä netin jutut on vielä kilttejä verraten oikeaan elämään. Jos kerran tiedät niin jotain on ratkottu oikeudessa. Ja kun väität tietäväsi niin sun pitäisi tietää kuka siitä sai tuomion.

        yhdenkään osapuolen nimeä en tietenkään sano. Sehän rikkoisi lakia.


      • kembosta

        Oikeusjutut ovat aina osapuolten välisiä asioita enkä viitsisi lähteä kommentoimaan pelkästään mielipidepohjalla mikä on oikein tai väärin.

        Oma kantani on, että netissä pitää kohdella ihmisiä reilusti vaikka ottaisikin päähän. Nimimerkkien takaa huutelu ja syyttely antaa sympatiat sen kohteelle, eli yrittäjille tässä tapauksessa.


    • Trattattaa

      Jospa pyndet on pitäneet lomat jo etukäteen,kun näinkin kauan oli auki.ennätystä pukkaa firman olemassaolosta.ehkä seuraava on vielä viisaampaa touhua.

    • Oulubisnes

      Kukahan sen tilan omistaa? Siinähän olis pienellä viilauksella paikka Meksikolaistyyppiselle ravintolalle. Riittääkö Kemissä asiakkaita vai onko ravintoloiden pyörittäminen siellä turhaa?

      • dertyu

        Omistajaa en tiedä mutta kuuleman mukaan pyytää isoa vuokraa.


      • kembosta

        S-mafian ahneet kepulaiset?


      • Kemiläinen86

        S-market on vuokralla. Luulen et kari omistaa koko kiinteistön.


    • ruutinranta

      Bulkki ja halpatuotanto ei myy.

      Käsittääkseni erikoistuminen, laatu (itse tekeminen) ja korkeatasoiset raaka-aineet ovat nykyään ravintolabusineksen puitteet. Ja siinäkin konseptit vaativat päivittämistä ja ideoiten kierrättämistä.

      Ihmettelen tätä suomalaista ravintolakulttuuria muutenkin.
      Otetaanpa vaikka salaattipöytä. Se että siellä on raastettua porkkanaa, viipaloituja suolakurkkuja ja salaatinlehtiä niin se ei ole sellainen tekijä että ravintolaan haluaa tulla uudestaan. Se ei tuo minkäänlaista lisäarvoa. Päinvastoin, se upottaa ravintolan sinne massaan ja ei riitä tuomaan asiakkaita takaisin uudestaan paikkaan.

      Olisiko niin että sen samanlaisen iänikuisen salaattipöydän sijasta, ravintolanpitäjä loihtii vaikkapa keiton alkupalaksi. Tai tarjoaa tapaksia / muuta pikkupurtavaa.. Sen tarjoilee pöytään annoksena niin homma lähtee käyntiin siinä. Vaivaa se ottaa, mutta se on laatua ja siitä voi pyytää vaikka euron enemmän. Lisäksi se myy varsinaista päätuotetta eli lounasta tai illlallista.

      Minun kokemukseni mukaan ravintolabusiness ei ole ruokabusinesta. Se on kapasiteettibusinesta, jossa matalakattaisilla ravintoloilla on yksi tehtävä: saada paikkaan maksavaa porukkaa mahdollisimman paljon. Se miksi sinne tullaan, jää ravintolanpitäjän tehtäväksi - olisiko hyvä ruoka oikein tarjoiltuna siihen syynä?

      Kun kapasiteetti eli istuinpaikat ovat mahdollisimman täynnä, niin vasta se mahdollistaa ravintolan kannattavan toiminnan.

      Tämä ei liity millään Samaaniin tai kemiläisiin rafloihin, mutta ajattelinpa vain kirjoittaa parempien ravointoloiden toivossa. Hyvää ravintolailtaa ei voita mikään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe