mistä erottaa maito tai rautahampaan

miralda

olen 10 vuotias ja minulla heiluu ylä puollta 2 hammasta enkä tiedä onko se maito hammas vai rautahammas

14

4402

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annamullerautahammas

Kyllä ne on maitohampaat, jotka heiluu. Niiden tilalle kasvaa ne rautahampaat.

• Anonyymi

Multa irtosi maito- tai rautahammas, enkä tiedä kumpi se on. Söin sipsejä, kunnes yhtäkkiä minulta irtosi kulmahammas. Mistä erotan onko se maito- vai rautahammas

• Anonyymi

Jos hammas irtoaa niinkin helposti kuin sipsejä syödessä, kysessä on hyvin todennäköisesti maitohammas. Jos hammas irtoaa lähes itsestään, voi varmistaa että kyse on maitohampaasta siitä ettei irronneessa hampaassa ole oikeastaan lainkaan juurta. Rautahampaassa on aina selvä vahva juuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos hammas irtoaa niinkin helposti kuin sipsejä syödessä, kysessä on hyvin todennäköisesti maitohammas. Jos hammas irtoaa lähes itsestään, voi varmistaa että kyse on maitohampaasta siitä ettei irronneessa hampaassa ole oikeastaan lainkaan juurta. Rautahampaassa on aina selvä vahva juuri.

Luojan kiitos siis mun hammas irtos ja en ollu varma onks se maito- vai rautahammas mut jos rautahampaissa on juuri niin sit se on varmaan maitohammas joka multa irtos

• Anonyymi

10-vuotiaan rautahampaat eivät irtoa. Tuossa iässä irtoavat hampaat ovat maitohampaita.

• Anonyymi

Sinun ikäiselläsi ihan normaalia,että vielä vaihtuu hampaita. Eihän ne kaikki vaihdu yhtäaikaa. Ihan levollisen mielin vaan,ja päähän hammastahnaa jossa on fluoria,niin hampaat myös kestävät käyttöä hyvinkin pitkälle eteenpäin. Hyvä kun kysyt,askarruttavista asiasta. Noita voi kysyä vanhemmiltakin.
      Sekä kouluterkkarista,ja hammaslääkäri paikasta,missä käyt.
      Siis,leipägammas puskee esiin kasvaessaan maitohampaan,joka jo kuoleutuu,irti. Jos ilikeesti juuret kiusaa eikä lähde,varoen voit longotella,mutta vain sormin. Ei millään työkaluilla. Kyllä se lopulta lähtee. Kun sen jälkeen tutkit kohtaa lampun ja peilin kanssa,pilkistää leipähammas jo selvästi osittain näkyvillä.

• Anonyymi

Ylä hammas heiluu en ole varma onko se maito vai rautahammas

• Anonyymi

jame3s bondeista, mutta oikeasti, ytritän aina olla mahdollisximman hyvä hammaslääkäreille.

Jasmrd bonfdridys yunnixyss tsuyshsmpssy.

• Anonyymi

yön pimeydessa join pidenen määrän zxuuhun zxellzix GVum-jugtguz xiix xuuhieghenizajuttza v zhinbgoxxz, dei ollugt myfkyllixgtä

• Anonyymi

erikoizewn makuinedn janojuoma joku GUm szellainen sxzuun puhdizsrtusz aine, vahingfossa jozkuzs niin ihan cähän vcain vcaaleanpunaisza tuollaista, ajattelin etä cokista tai joain pewpsziä.

• Anonyymi

Mulla rupes heiluu ylä hammas enkä tiedä mitä teen ja pelottaa että se on rautahammas miten tunnistan onks se maito hammas ja oon 11v

• Anonyymi

Minä olen myös 10v, hampaani heiluu ja mua pelottaa et se on rautahammas koska mä en muista onko mulla aiemmin irronnut jo siitä samalta kohdalta hammas😥

• Anonyymi

Kyllä se on maitohammas, joka sinulla heiluu.
        10-vuotiaalla ei ala rautahampaat heilua, eikä herkästi putoilla, ihan sen takia, koska ne ovat niin sanotusti uudet hampaat.
        Älä turhaan pelkää, hyvä kun kerroit tänne, että sinua pelottaa, koska pelko ei ole mukava tunne. On hyvä, kun osaa kertoa, jos jokin asia pelottaa. Muista jatkossakin, jos joku asia pelottaa, niin kirjoita, tai puhu siitä jollekin, se helpottaa.

• Anonyymi

Mul on irrotettu hammas jo kuukaus sitte eikä sen tilalle oo kasvanu viel uutta. Oliks se sittekkin rautahammas???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3336
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      972
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe