mistä erottaa maito tai rautahampaan

miralda

olen 10 vuotias ja minulla heiluu ylä puollta 2 hammasta enkä tiedä onko se maito hammas vai rautahammas

15

4659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annamullerautahammas

Kyllä ne on maitohampaat, jotka heiluu. Niiden tilalle kasvaa ne rautahampaat.

• Anonyymi

Multa irtosi maito- tai rautahammas, enkä tiedä kumpi se on. Söin sipsejä, kunnes yhtäkkiä minulta irtosi kulmahammas. Mistä erotan onko se maito- vai rautahammas

• Anonyymi

Jos hammas irtoaa niinkin helposti kuin sipsejä syödessä, kysessä on hyvin todennäköisesti maitohammas. Jos hammas irtoaa lähes itsestään, voi varmistaa että kyse on maitohampaasta siitä ettei irronneessa hampaassa ole oikeastaan lainkaan juurta. Rautahampaassa on aina selvä vahva juuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos hammas irtoaa niinkin helposti kuin sipsejä syödessä, kysessä on hyvin todennäköisesti maitohammas. Jos hammas irtoaa lähes itsestään, voi varmistaa että kyse on maitohampaasta siitä ettei irronneessa hampaassa ole oikeastaan lainkaan juurta. Rautahampaassa on aina selvä vahva juuri.

Luojan kiitos siis mun hammas irtos ja en ollu varma onks se maito- vai rautahammas mut jos rautahampaissa on juuri niin sit se on varmaan maitohammas joka multa irtos

• Anonyymi

10-vuotiaan rautahampaat eivät irtoa. Tuossa iässä irtoavat hampaat ovat maitohampaita.

• Anonyymi

Sinun ikäiselläsi ihan normaalia,että vielä vaihtuu hampaita. Eihän ne kaikki vaihdu yhtäaikaa. Ihan levollisen mielin vaan,ja päähän hammastahnaa jossa on fluoria,niin hampaat myös kestävät käyttöä hyvinkin pitkälle eteenpäin. Hyvä kun kysyt,askarruttavista asiasta. Noita voi kysyä vanhemmiltakin.
      Sekä kouluterkkarista,ja hammaslääkäri paikasta,missä käyt.
      Siis,leipägammas puskee esiin kasvaessaan maitohampaan,joka jo kuoleutuu,irti. Jos ilikeesti juuret kiusaa eikä lähde,varoen voit longotella,mutta vain sormin. Ei millään työkaluilla. Kyllä se lopulta lähtee. Kun sen jälkeen tutkit kohtaa lampun ja peilin kanssa,pilkistää leipähammas jo selvästi osittain näkyvillä.

• Anonyymi

Ylä hammas heiluu en ole varma onko se maito vai rautahammas

• Anonyymi

jame3s bondeista, mutta oikeasti, ytritän aina olla mahdollisximman hyvä hammaslääkäreille.

Jasmrd bonfdridys yunnixyss tsuyshsmpssy.

• Anonyymi

yön pimeydessa join pidenen määrän zxuuhun zxellzix GVum-jugtguz xiix xuuhieghenizajuttza v zhinbgoxxz, dei ollugt myfkyllixgtä

• Anonyymi

erikoizewn makuinedn janojuoma joku GUm szellainen sxzuun puhdizsrtusz aine, vahingfossa jozkuzs niin ihan cähän vcain vcaaleanpunaisza tuollaista, ajattelin etä cokista tai joain pewpsziä.

• Anonyymi

Mulla rupes heiluu ylä hammas enkä tiedä mitä teen ja pelottaa että se on rautahammas miten tunnistan onks se maito hammas ja oon 11v

• Anonyymi

Minä olen myös 10v, hampaani heiluu ja mua pelottaa et se on rautahammas koska mä en muista onko mulla aiemmin irronnut jo siitä samalta kohdalta hammas😥

• Anonyymi

Kyllä se on maitohammas, joka sinulla heiluu.
        10-vuotiaalla ei ala rautahampaat heilua, eikä herkästi putoilla, ihan sen takia, koska ne ovat niin sanotusti uudet hampaat.
        Älä turhaan pelkää, hyvä kun kerroit tänne, että sinua pelottaa, koska pelko ei ole mukava tunne. On hyvä, kun osaa kertoa, jos jokin asia pelottaa. Muista jatkossakin, jos joku asia pelottaa, niin kirjoita, tai puhu siitä jollekin, se helpottaa.

• Anonyymi

Mul on irrotettu hammas jo kuukaus sitte eikä sen tilalle oo kasvanu viel uutta. Oliks se sittekkin rautahammas???

• Anonyymi

Sama

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1508
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1225
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1159
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      1004
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      971
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      958
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe