Tukiryhmä ateriakorvikkeilla laihduttaville.
(VLCD, ENE, nutraajat, osanutraajat... )
Tsemppiä helteeseen 👍
Terkuin Sissivaihde 67
PUSSIKUURILAISET 16.7. Viikko 11.
28
494
Vastaukset
Painossa ei muutosta eli 68 kg.
Sairaanhoitajalla ( sh-poliklinikka ) käyty toisen kerran. Nyt sain täytettäväksi syömiseen liittyviä asenteita mittaavan testin. Elokuun lopussa seuraava aika. Mulla on pirtelöitä 5.8 asti, jonka jälkeen on tarkoitus alkaa syömään. Nyt jo vähän pelottaa, mutta olen niin lähellä tavoitepainoa niin saa riittää pussittelu. Myös sen takia , että pystyn seuraavalla käynnillä kertoa miten syömisten kanssa on mennyt.
Täytyy sanoa, että näistä kahdesta sairaanhoitajan käynnistä ollut enempi apua kuin sen ravitsemusterapeutin käynneistä.- hpv27
Itsellä on ainakin tietoa ravitsemuksesta ihan riittävästi joten tuskin hyötyisin erityisesti ravitsemusterapeutista. Diabeteskuntoutuksessa valitsin psykologin mutta ei siitäkään ollut erityisesti hyötyä.
hpv27 kirjoitti:
Itsellä on ainakin tietoa ravitsemuksesta ihan riittävästi joten tuskin hyötyisin erityisesti ravitsemusterapeutista. Diabeteskuntoutuksessa valitsin psykologin mutta ei siitäkään ollut erityisesti hyötyä.
Kyllähän siihen vaikuttaa jos tietää itse millaista apua haluaa ulkopuolisilta ja onko valmis vastaanottamaan apua ja neuvoja. Varsinkin sellaista mitä ei tiedä entuudestaan.
Paino tänään 67,5 kg. Huomenna tulee kolme viikkoa täyteen.
- Nimimerkkion
7 viikko meneillään ja pari päivää viikon vaihtoon.. ja masentava 0.3 kg viikon saldona. Viikonloppu ja alkuviikko meni meloessa ja retkeillessä ja pari päivää auringon polttamia hoidellessa niin taisi kroppa päättää ruveta varastoimaan nestettä.. tänään on loman viimeinen päivä niin taidan pari pussia korvata hyvällä karppaustyyppisellä aterialla ja lonkulla
.- hpv27
Juu, ei painon päivittäisestä seurannasta kannata ottaa paineita. Varsinkin kun nyt on sen verran poikkeuksellisen kuumaa että nestettä saattaa mennä paljonkin eikä elimistö välttämättä pääse siitä heti eroon.
Kolmas viikko takana ja yht. - 6,5 kg. Kolmannella viikolla lähti 1,5 kg. Paino tänään 67,5 kg.
Tuli eilen syötyä, vaikka ei ollut nälkä. Ja vatsa ei tykännyt yhtään. En pystynyt nukkumaan vatsa täynnä. Taidan pitäytyä pirtelöissä. En saanut mitään nautintoa syömisestä. Kävin tosin sen jälkeen 45 minuutin lenkillä.
Paino tänään 67,5 eli sama kuin eilen, vaikka söin.- hpv27
Itse olen pyrkinyt syömään sen 50 g hiilihydraattia mikä jää puuttumaan noista Star Nutrionin jauheista. Lisäksi vielä salaattia ja tomaattikeittoa. Kahvin kanssa vielä riisikakkuja ja herkkukurkkua.
Vatsan kanssa on ollut lievästi ongelmia kun siinä minun jauheessani on jotain polysakkaridia jossa on glukoosin lisäksi fruktoosia. Reilun viikon päästä loppuu loma ja pääsee puntarille.
Ajattelin teettää verikokeet (omilla rahoilla) loman jälkeen ja mitattauttaa kolesteroliarvot ja elektrolyytit. Moikka! Hyppään kelkkaanne mukaan, vaikka olette jo pitkällä. Aloitin eilen ja aion osanutrata. Eli syön aamupalaksi ja lounaaksi pirtelöt, päivälliseksi salaatin ja iltapalaksi pitelön. Ehkä vielä pirtelö johonkin väliin että tulee se viisi ateriaa päivässä. 4 vuotta sitten laihdutin 16 kiloa välillä osanutraten, välillä täysnutrauksella. Sitten syönyt tavallista ruokaa ja nyt 7 kg. Siitä tosin iso osa lihasta, koska treenaan säännöllisesti. Rasvaa en kuitenkaan saa pois tavallisella laihduttamisella, niin tiukasti se minussa istuu. Kokemusten perusteella nutraus on ainoa toimiva vaihtoehto. Nyt painan 76,3 ja tavoite on päästä takaisin 70 kiloon.
- hpv27
Jos tuo salaatti ei sisällä kovin paljon energiaa niin tuo on menee kyllä aika pitkälti täysnutraukseksi. Itsekin siirryn takaisin 5:2:seen jahka kesäloma loppuu. Sillä tippuu noin 1 kg kuussa. Viikonloppuisin lisäksi kevyemmin eli tuo on jotain 3:4 mutta tosissaan kahtena päivänä viikossa noin 800 kcal ja kahtena joku 1500 kcal.
- hpv27
Tänään vuorossa dieettirike kun käyn kaupungissa. Ohjelmassa vierailu aasialaiseen ruokapaikkaan. Ei sielläkään tule syödyksi mahdottomasti eli ehkä 8 sushia paria lihaa kasviksia vähän riisiä. Illalla taas ateriakorvikkeita ja pieni pullo brandyä. Kaupungilla varmaan olut tai kaksi.
Paino tänään 70 kg eli eilisestä 2,5 kg. Ei varmaan tartte selitellä. Tuli eilen illalla ahmittua.
- Nimimerkkion
Minulla oli eilen viikon vaihto ja vielä to näytti siltä ettei pudotusta tulisi koko viikolle kuin 0.2 kg, mutta sitten viimeisenä päivänä putosi 0.6 kg, joten jälleen 0.8 kg viikko. Aika hidasta painon putoaminen on mutta suunta kuitenkin alaspäin 😀
- Sissiv
Yöksi kotiin ja aamulla vaakalla 66.6.
Piti olla max 3 pvän reissu, joten pussit loppu liian aikaisin.
Muuta ruokaa ois ollut, mutta ei oikein mitään mulle sopivaa. Ja kauppareissu ois ollu sata kilsaa ja risat.
Kyllä olikin taituroimista! Ja maha on kipeä.
En kuitenkaan mihinkään sokerijuttuihin haksahtanut! Karkkia ois ollu ja korppuja. Makkaraa...
Olen tosi väsynyt. Ja haluttaa olla taas pussiruualla! Paino tänään 69 kg. Kaduttaa edelleen se ahminta. En ymmärrä miksi toimin niin ja kun siitä mässystäkään ei pysty nauttii. No parisen viikkoa tätä pussittelua jäljellä. Saa nähdä mitä vaaka sitten näyttää.
- Sissiv
En minäkään tajua, mikä mulla on pielessä, että nyt on helpompi ravistella pussiruokaa kuin miettiä, mitä syö.
Kauppaan ois ollu pitkä matka, eikä niissä pienissä kyläkaupoissa mitään nutriletteja edes ole. Ei ole välttämättä edes kovin ihmeellinen tuorevihannestarjonta.
Kaapista löytyi kilon pussi maapähkinöitä, pienempiä pusseja manteleita (joskus leiponu ja kokannu mökillä niin tuollaisia jäänyt) ja suolapähkinöitä. Kuinkahan paljon kaloreita minä oon vetäny!
On mulla kotonakin ollut koko ajan pähkinöitä ja nyt nutrauksen aikana olen voinut silloin tällöin jonku 5-10 pähkinää syödäkin.
Pakko oli kuitenkin jotain syödä, kun tuli liikuttuakin suht paljon. En ihan vedellä elä. Eikä edes kalaa saatu.
En ole ikinä oikein tykännyt makkaroista. Sitä kyllä olisi ollut! Ja grillisalaatteja, pottusalaattia, italiansalaattia. Ei käyneet mulle.
Eipä siinä mitään, jos on jotain pähkinöitä ruuaksi syöny, mutta kun en eilen illalla kotona jaksanut ravistella pirtelöä, niin söin ihan ohimennen pussillisen cashew-pähkinöitä 😨
Just tämä, että syöminen lähtee aina lapasesta, jos sitä ei koko ajan tarkkaile! Ja jossain vaiheessa syön kaiken, mitä kotoa löytyy! Ei se ole tervettä.
Oon tyytyväinen ainoastaan siihen, että jätin sokeriherkut kokeilematta! Jos olisin kolunnut keksi- ja korppupurkit, se olisi kyllä ollut tämän dieetin totinen loppu. Varovaisuussyistä annoin leivänkin olla.
Mulla ei ole mitään rajaa kotona herkunsyönnissä. Jos aloitan en älyä lopettaa! Kuitenkin nyt ihan hyvin pärjännyt ilman sokeripöhnää tämän nutrauksen ajan.
Sitäkin miettinyt, että oliko ne alun tosi huonot olot jotain sokerivieroitusoireita.
Toivottavasti pääsen äkkiä takaisin pussirytmiin!
Ei todellakaan ollut tarkoitus lopettaa pussikuuria näin! Tarkoitus oli ja on edelleen lopettaa pikkuhiljaa osanutrauksella ja keventämällä.
Onhan tuo mahakipukin ihan järkyttävä, kun yhtäkkiä pitkän nutrauksen jälkeen alkaa lappaa sisuksiin mitä sattuu.
Ja todellakin väsyttää!
Suututtaa oma typeryys, että en ottanut ylimääräisiä eväitä mukaan.
Luotin, että aikataulut pitää, kun niistä oli sovittu.
Ymmärrän kyllä, että kenelläkään ei erityisemmin huvittanut lähteä kaupunkiin läkähtymään.
Olen vaan niin tottunut, että jos on sovittua menoa, töitä tms ... Ei niistä luisteta vain siksi, ettei huvita!
Olisi pitänyt lähteä yksin pois sovittuna lähtöaikana! Miksi se minä aina laitan muiden halut ja tarpeet omieni edelle?
Tuntuu, että ylensyönnissä ja ylipainossa on aina näitä psyykkisiä juttuja! Ja nämä pitäisi selvittää.
Riittää aihetta lohtusyömiseen, kun en edes saa sanotuksi, että lähtö on silloin, kun on sovittu! Eikä sitä tarvitse selitellä!
En ole ennen ollut tällainen nössö. Joku tässä on mun itsetunnon vienyt kokonaan! Onko se tämä sairastaminen? En tätä pysty hyväksymään.
Ei ollut mikään rentouttava reissu ja stressiä oli jo ennestäänkin.
Tässäpä voin nyt miettiä, miksi en arvosta itseäni ja omia tavoitteitani minkään vertaa! On kuitenkin ollut hyvä ja positiivinen asia tämä painonpudotus. Ja pikkuhiljaa jaksanut touhutakin enemmän.
Tämä on mulle tärkeää! Minun elämänlaatu on mulle tärkeää!
Tulipa tämmönen vuodatus tällä kertaa.
- hpv27
Itsellä ei tullutkaan dieettirikettä kun ei ollut parin oluen jälkeen enää nälkä. Ehkä sitten maanantaina kun käyn seuraavan kerran kaupungissa. Maanantain ostoslistalla on kylläkin leipäkone.
sissivaihde : Mulla oli toi ahmintapäivä vaan sen takia, että mulla oli tylsää. Ei ollut nälkä vaan halusin kuluttaa aikaa ja sit mässyllä. Mä söin kyllä muutaman pussin herneitä,mutta sit kuitenkin suunnistin kauppaan. Kun ajatustapana on syödä silloin överisti,kun sen syömisen on aloittanut.
Saa nähdä, kun elokuu koittaa ja luultavsti parin viikon kuluttua lähden kaverille, että miten syömiset pysyy hanskassa. Vielä en jaksa murehtia vaan vedän tämän pari viikkoa vielä kunnialla. Oli se paino sit mitä tahansa sitten. Ei se parista kilosta oo kiinni jos en saavuta sitä 65 kiloa. Se ei kauheesti enää kropassa näy. Tulen olemaan pyöreä ja se on vaan hyväksyttävä.
Ainii. Huomasin eilen, että pinna tosi tiukalla, kun 2,5 kiloa tulee päivässä lisää. No nyt kilo lähtenyt päivässä. Kaverin olis tarkoitus huomenna tulla käymään niin hetkeksi on tekemistä kuin potea tylsyyttä koneen ääressä.
Tsemppiä ja saa purkaa tuntoja vapaasti. Ei se elämä ole aina pelkillä ruusuilla tanssimista.- hpv27
Ei sitä läskiä tule nopeasti eli tuollaiset 2500 kcal ylimääräistä on 300 g. Sen sijaan jos syö suolaista niin painoa voi päivässä tulla se pari kiloa lisää.
Itse suunittelen pitsalla käymistä loman jälkeen. Mustaherukat alkavat kypsyä niin korvaan yhden pirtelön päivässä mustaherukkarahkalla. - hihhu-lei
Sit taas mässyjen jälkeen alotetaan uurestaa jauhokuuri.
Niinku oot alottanut muutama kerra muutamassa vuores.
Piräks sama nimmarin vai muuttuuks seki?
Kyll sut tunnetaa. Kumma kaveri sulla ku jaksaa olla hoitsuna sulle. hihhu-lei kirjoitti:
Sit taas mässyjen jälkeen alotetaan uurestaa jauhokuuri.
Niinku oot alottanut muutama kerra muutamassa vuores.
Piräks sama nimmarin vai muuttuuks seki?
Kyll sut tunnetaa. Kumma kaveri sulla ku jaksaa olla hoitsuna sulle.Kommentoin vaikka voisin vain ohittaa viestisi. Kyllä pitää paikkansa että olen vuorotellut ahminnan ja pussien kanssa. Ei se mikään salaisuus ole. Päätit kertoa sen ... syystä että? Kyllä nimimerkkini on muuttunut ja miksi sitä ei ei saisi muuttaa. Oletko joku poliisi? Onko nimimerrkin muuttaminen Suomessa lainvastaista?
Mikä oli tämän sinun viestisi tarkoitus? Olen kyllä kertonut täällä pussikuureistani. Kiva että olen jäänyt mieleen : ) . Hyvässä tai pahassa. Ei se mun ystävä hoitsuna ole. Kuule kun yhdeksään ystävyysvuoteen mahtuu kaikkea. Niin iloa kuin surua. Kaikilla ihmisillä elämä ei ole ollut yhtä helppoa kuin sulla. Paino-ongelmani on vain osa minua ja historiaani.
Helteistä kesän jatkoa sinulle ja kaikkea hyvää valitsemallasi tiellä.
Painossa ei muutosta eli 69 kg.
- Sissiv
66.4.
En olisi uskonut, että elo pusseilla voisi tuntua näin helpottavalta!
Vatsakipukaan ei vaivaa enää.
Helle kyllä häiritsee. Sisällä on lämmintä melkein 35 astetta. Enkä jaksa koko ajan olla menossa. Yöt on niin hikisiä, että nukkumisesta ei tule mitään.
Kauhea huoli lähivanhuksista! Onneksi ollaan saatu huoltorinki pelaamaan. Muuten tämä homma olisi kokonaan minun vastuulla. Eikä mikään reissaaminen olisi mulle mahdollista.
Kyllä on kurja katsella, kun normaalisti suht virkeät ikäihmiset ovat ihan lopussa. (Niin oon itekin 😥 )
Nyt on pakko käydä joka päivä katsomassa, että onko syöty ja juotu mitään. Ja yrittää kantaa kaupasta sellaista, mikä jotenkin maistuisi. Jalkeillakin pitäisi käydä, vaikka ei jaksaisi. Helposti tulee keuhkokuume, jos jää vaan makoilemaan.
Enkä oikein osaa katsoa ohikaan. Pakko on samalla katsoa, miten naapureissa jaksellaan. Kaikilla ei ole ketään.
Onneksi muilla ei ole niin kuumaa kuin mulla! En tajua miksi tämä asunto on niin kuuma! Talvella sitten kylmä.
Kesässä parasta on valo ja nyt aika menee pimennysverhot kiinni sisällä hikoillessa.
Tuntuu vielä paskemmalta tämä krs-talohikoilu, kun välillä pääsi maistamaan mökkielämää. Ja sitäkin huvia pilasi, kun en itselleni ruokaa varannut 😥
Eipä oikein osaa painosta sanoa. Loppuviikko sekoitti niin paljon. Ja en sitten muuta syömistä keksinyt kuin pähkinät! Sadassa grammassa päivän kalorit! Tämä päivä tuli vietettyä ystävän seurassa. En tiiä onko nämä kuumat kelit vaikuttaneet siihen ettei ole nälkä tai ei tee mieli syödä. Nyt en laske mukaan tuota perjantain repsahdusta,joka oli kyllä ihan tarpeeton. Ystävä meinaa olla huolissaan miten mä pärjään syömisen kanssa kuurin loputtua. Su 5.8 asti ois pusseja,mutta mieli tekis vielä jatkaa muutama päivä sen jälkeen. Ehkä siihen asti kunnes menen ystävälle kylään. Kaikki menetetyt kilot ovat plussaa tai miten sen nyt tässä tapauksessa ilmaisisi.
Onneksi mulla on viileä asunto helteellä. Esim. eilen kun satoi ja ulkona oli nihkee keli niin oli asuntokin yhtä nihkee. Ei auta vaikka pitäis ikkunaa auki. Mutta muuten helteellä asunto viileä ja kyllä pidän villasukkia. Nukkuessa en mutta muuten kyllä.
Pähkinöissä on valtavasti kaloreita. Vaikka niiden pitäis olla terveellisiä mutta jos niitä pussitolkulla syö niin helposti niitä kaloreita kertyy. Mulla alkaa morkkis helpottaa. Mulle ei ole enää se 65 kiloa maailman tärkein asia, vaan se miten pystyn kontrolloimaan syömisiä tämän kuurin jälkeen.
Minusta ei tule, eikä minusta saa terveysintoilijaa. Mutta se mässyn vähentäminen on se tärkein. Tulen kyllä joskus herkuttelemaan, mutta toivottavasti kohtuudella. Tässä mun elämässä on niin vähän ilonaiheita, niin en halua tehdä tai aloittaa mitään täyskieltoa aikanaan.- Sissiv
Kuuma. Ei voi nukkua.
Aloin sulle jotain vastaamaan tai kysymään jotain, mutta nyt tais vihdoin tulla unisepelilasti 😴
- Sissiv
Viikkovaihto tehty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328527Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571163Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17806Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.37736Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42686
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637