Osaatteko uida

Kaikysyäsaa

Nainen hukkui vantaalla kun pelasti lastaan. No ennen kun menee veteen niin pitää tietää osaako itse uida. Pitää jaksaa uida 200 metriä. Hyvästä kunnosta on apua. Ihmiset aliarvioivat taitojaan ja sitten hukkuvat. Traagista on ja pienellä vaivalla kuten ostamalla pelastusliivit joka maksaa 20 euroa, niin ei huku. 20 euroa on halpa hinta että voi jatkaa elämää.

31

553

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ätmi-

      Niimpä sitä elämä voi päättyä ennenaikaisesti uidessa tai jännämiehen kanssa seurustellessa

      • miestentyö

        Niin myös pienellä lapsella.


    • ätminelämää

      Ossaan uida mutta olenkin fiksu etten huku. Ihmiset menee paniikiin vedessä eikä ne osaa ajatella mitä tehdä ja siksi ne hukkuu.

    • Juu mutta esim ukkoseni ei osaa.
      Eikä halua harjoitella aina tuumaa minulle” pitää sitä joku keino on päästä pois täältä”

    • näintälläkertaa

      Ei se osaaminen välttämättä riitä tilanteen muuttuessa haastavaksi. Kovan luokan sukeltajiakin hukkuu ja taatusti osaavat uida. Noin yhtenä esimerkkinä vaan. En lähtisi jälkiviisastelemaan tällaisessa tapauksessa voi sattua kenelle tahansa.

      • .. Jeps.. LappionPuu on LappionPuu, vaikka Voissa Paistais.. Tämä Kyseinen Tapaus on vielä sen Lisäksi Selvästi TunneVammainen KusPiä.. ;P


      • näintälläkertaa
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Jeps.. LappionPuu on LappionPuu, vaikka Voissa Paistais.. Tämä Kyseinen Tapaus on vielä sen Lisäksi Selvästi TunneVammainen KusPiä.. ;P

        Täh? Oletko kenties nauttinut jotakin vahvempaa ainetta? Ihan vinkkinä: et voi mitenkään tuntea, kun emme ole edes viestitelleet. Tällä palstalla en ole edes käynyt.


      • näintälläkertaa kirjoitti:

        Täh? Oletko kenties nauttinut jotakin vahvempaa ainetta? Ihan vinkkinä: et voi mitenkään tuntea, kun emme ole edes viestitelleet. Tällä palstalla en ole edes käynyt.

        .. Tarkoitin "selvästi" Aloittajaa.. ;P

        .. Jos olet KetjunAloittaja, niin Kuvaus on Hyvin Tarkka&Osuva.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Tarkoitin "selvästi" Aloittajaa.. ;P

        .. Jos olet KetjunAloittaja, niin Kuvaus on Hyvin Tarkka&Osuva.. ;P

        .. Noh, Et taira olla.. NimiMerkistä päätellen.. Tuli vastattua hätäseen.. ;P


    • asffasgas

      No vittu jos onnistuu hukkumaan tonsyvyseen veteen niin tervemenoa. Maailma ei jää kaipaamaan yhtä siiderivalasta.

      • novitunvittu

        Ei ehkä maailma mutta lapsi jää.


      • Pallomaha

        Oletko ihan täysi tunteeton idiootti ja tollokin? Lapsi ja omaiset jäävät suremaan.. Mistä noita pöljiä tulee?


      • Pitäsit

        sinäkin turpasi kiinni ja kynäsi penaalissa asiasta, jonka traagisuutta et edes ymmärrä. Olet luultavasti jäänyt muutamaa halausta ja myötätuntoista olalle taputusta vaille pienenä?
        Olet, tai kommenttisi perusteella ainakin luulet olevasi, se puuttuva rengas joka vaan ilmestyi jostain ja jota ei jäänyt kukaan kaipaamaan kun lähdön hetki koitti. Hitsi kun oot "kova".


      • KilttiMies89
        Pallomaha kirjoitti:

        Oletko ihan täysi tunteeton idiootti ja tollokin? Lapsi ja omaiset jäävät suremaan.. Mistä noita pöljiä tulee?

        Kyllä uskoisin että lapsen lisäksi aviomies ja sukulaiset jäävät suremaan ja kaipaamaan. Ehkä muutama kaverikin?


    • ngfgjdgd

      "Ihmiset aliarvioivat taitojaan ja sitten hukkuvat"

      Oletko idiootti?

    • Nämä on ikäviä uutisia. ☹️

      Kyllä tänäänkin oli rannalla ihan tolkuttomasti ihmisiä, uimassa sai vähän varoa päin lipuvia. Ihmeen pikkuset kahlaa ominpäin...

      Terkkuja Porista!☺️

      • lihavihatipunen

        Kiitos 😊. Yyterissäkö olitte?


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Kiitos 😊. Yyterissäkö olitte?

        Jep, yyterissä. Muksuja ei meinannut ensin saada veteen, mutta kun piti lähteä ei meinannut saada pois.

        Hieno ranta, upea uimapaikka.

        Tuntuu pahalle ajatella, että toisaalla päivä ehkä lähti käyntiin yhtä kivoissa uinnin merkeissä, mutta päätyi noin järkyttävällä tavalla. Todella surullista.


    • Kaisanoasaa

      En mene koskaan veteen paitsi suihkuun

    • osaanuida

      Jos näette hukkuvan niin paras keino on yrittää auttaa hukkumasta, eikä sättiä siitä mitäs menet hukkumaan. Ihan sama onko ihminen ollut tyhmä, uimataidoton tai kännissä tai jotain muuta, auttakaa jos pystytte. Voitte sitten sättiä häntä kun on ensin pelastunut.
      Lapsi ei ymmärrä aikuinen vielä vähemmän mikä on tilanne. Se joka ymmärtää voi olla se auttaja.
      Tämäkin lapsi on nyt ilman äitiiään, sekö on nyt hyvä.
      Miksi rannalla missä on kymmeniä vieressä antaa tämän tapahtua. Ollaan arvostelemassa herkästi mutta itse tapahtuman kulkuun kenelläkään ei ole kiinnostusta vaikuttaa.
      Seuratkaa muita vähän toisella silmällä vaikka se onkin kaikkien tapojen vastaista.
      Joku saattaa olla jopa iloinen siitä että huomasitte hänen hätänsä.

      • vitsimestari

        Mies käveli järven rannalla kun hän huomasi kaukana järven selällä kovasti räpiköivän toisen miehen.

        - Apua apua!, huusi veden varaan joutunut.

        - Mitä varten sinä huudat?!, kysyi mies rannalta.

        - No kun minä en osaa uida!, vastattiin järveltä.

        - En minäkään osaa mutta en minä siitä silti noin kamalaa meteliä pidä!


    • Rauhaa_

      Kuka tahansa äiti antaisi henkensä lapsensa puolesta. Tämä äiti teki niin..

      • Todellakin.


    • Joskus päissään uinu kemijoen yli..

    • hienoahienoa
    • kaikysyäsaa

      Mahtoikohan kaapu painaa niin paljon että lihava ämmä ei enää jaksanut pysyä pinnalla?

      • Osaauida

        Mistäs sinä hänen painonsa tiedät vaikka oli hoikka tai sairaskohtaus? Olet itse yks vitun tunteeton ääliö, joka itse jäänyt rakkautta vaille, enkä ihmettele jos yksin olet.. Säälittävä pelle olet!!!


    • KilttiMies89

      En osaa uida, kävin silti eilen uimassa sen jälkeen kun olin ottanut kaljat.

    • intohimoinenuimari

      Mä en tajua, kuinka joku voi olla aikuisena uimtaidoton tai pelätä luonnonvesiä. Muttei mun tartte tajutakaan, pääasia että saan ite nauttia uimisesta, ja tavata samanhenkisiä ihmisiä.

    • KilttiMies89

      Mä en tajua kuinka jotkut nauttii uimisesta, itse nautin enemmän kaljan juomisesta terasseilla. Lapsenakaan en ollut innostunut uimisesta kun lähinnä pelkäsin hukkuvani. En tiedä mistä tuollainen pelko on tullut mut ihan sama.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1792
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      123
      1240
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      245
      907
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      867
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe