24H Ötökän pistosta - turvotus vain lisääntyy

ötökästä_oireita

Eilen illalla jokin ötökkä, ilmeisesti pieni musta hyttynen pisti käden selkään. Yleensä tuollainen on aiheuttanut noin sormen kynnen kokoisen paukaman ja ärtymyksen minimi 24 tunniksi.

Nyt eilen illalla samoin, mutta sillä erolla, että noin 25% kämmenselästä peukalon puolelta alkoi punottaa ja turvota. Yön aikana aamuun mennessä turvotus oli hieman laajentunut ja nyt iltaa kohti hieman yli 50% kämmenselästä, peukalon juuresta ranteeseen ja rystysiin saakka turvoksissa, kahta ensimmäistä rystysten väliä myöten. Normaalisti varsin näkyvät ja paksut verisuonet turvotuksen alla piilossa. Lievää kiristelyä ja pistelyä, mutta turvotusalueella jonkin asteista tuntopuutosta iholla.

Eilen illalla laitoin siihen hieman anti-hyttys-sprayta kun sellainen usein myös hieman rauhoittaa pistokohtaakin. Samoin sivelin ihoa alkoholi-desinfioimisaineella.

Outoa, sillä tuollaisen piston seurauksena turvotuksen tulisi pikeminkin hiljalleen rauhoittua ja alkaa laskea.

Siksi tuli mieleen, että olisiko tuossa ötökässä voinut olla jokin normaalista poikkeava myrkky tai josko se olisi jopa jonkin hieman eksoottisemman viruksen kantaja.

Tällaisten vuoksi kun ei helposti viitsisi lekuriinkaan mennä, mutta huonolla tuurilla kyse voisi olla jostakin hieman harmillisemmastakin pistosta ja silloin pitäisi toimia liikaa odottelematta.

0

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

        Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
        Maailman menoa
        359
        4121
      2. En sitten aio sinua odotella

        Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
        Ikävä
        83
        1769
      3. Muistatko kun kerroin...

        että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
        Ikävä
        44
        1536
      4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

        Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
        Kotimaiset julkkisjuorut
        62
        1515
      5. En vain ole riittävä

        Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
        Ikävä
        29
        1350
      6. Oon pahoillani että

        Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
        Ikävä
        59
        1321
      7. Kuka sinä oikeen olet

        Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
        Ikävä
        52
        1319
      8. Persut vajosivat pinnan alle

        Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
        Maailman menoa
        201
        1296
      9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

        Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
        Ikävä
        7
        1200
      10. Taasko se show alkaa

        Koo osottaa taas mieltään
        Ikävä
        27
        1194
      Aihe