Muita laihduttajia?

Ranah

Moikka!

Onko täällä muita jotka laihduttaa tällä hetkellä? Kaipaisin keskustelukumppaneita, jotka myös karistelevat kiloja! Eipä ole väliä, paljon on vielä karistettavaa, voidaan kärvistellä yhdessä tai jakaa tsemppiä, kertoa vinkkejä ja kuulumisia.

Olen 168/78. Mulla on paino noussu hitaasti 5 kg viiden vuoden aikana ja ruokavaliossa mättää vaihtelevasti eri jutut elämäntilanteiden mukaan. Aamuisin mulle ei ole ikinä ruoka ihan hirveesti maittanut, mikä voi toisinaan altistaa ilta-ahminnalle (parhaimmillani syönyt ensimmäisen ruoan klo 15 ja ollut kumminkin ylhäällä koko päivän :D terveellistä? Not!) ja siitä kierre onkin valmis, kun ei taas aamiainen maita! Syön kotona yhtä paljon, kuin ruumiillista työtä tekevä mieheni, ja olen vasta herännyt siihen, että myös normaali ruoka voi lihottaa. Sitten oon vielä lisäksi sokruhiiri, en syö usein, mut kun syön, niin se on sit ihan hirveitä määriä, huoh! Liikunta minulla on ollut myös viimeisen 3 vuoden aikana aika minimissä, että siinäkin on petrattavaa! Ehkä oon vähän ankara itselleni, kun löydän näin paljon moitittavaa, mut jos tunnistaa ongelma kohtansa, niin niitä on helpompi lähteä muuttamaan! ;)

Muita kohtalontovereita?

26

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ranah

      Mun painonpudotus historiaa ja tavoitteista vielä!

      Olen nyt 2 viikkoa koittanut pudotella painoa huonolla menestyksellä. Ensimmäisellä viikolla tarkastin syömisiä ja lisäsin hieman liikuntaa sinne tänne. Viikonloppuna tuli yllättävä sosiaalinen meno ja paino nousi yli alkuperäisen. Masensi, varsinkin kun olin kerrankin ollut spontaani ja lähtenyt ex tempore tapaamaan tuttavia! Toisena viikkona tarkistin syömiset ja lisäsin runsaasti liikuntaa. Useimpina päivinä liikuin 2 kertaa itseni hikeen noin 30 - 45 min. kerrallaan. Ilmeisesti ruoka-annokset oli edelleen liian isoja, koska paino ei hievahtanutkaan. Nousi jopa 800 g. Minulla ei ollut tuolloin mitään selkeää tavoitetta, saati suunnitelmaa sen tavoitteen saavuttamiseksi. Halusin vain hieman laihtua.

      Tämä sai hieman miettimään, mitä minun tulisi tehdä toisin. Päätin, että alan ihan oikeasti tarkastelee kaloreita hieman ja miettii järkeviä muutoksia ruokavalioon ja nyt oon pienillä muutoksilla saanut tuloksia.

      Viikonlopun lauantain 78 kg  painosta multa on pudonnut huimat 1,6 kg eli painan nyt 76,4 kg!! :) Neljässä päivässä! Oon muutenkin ollut tavoitteellisempi laihdutuksen suhteen ja päätin lauantaina, että 15.8 painaisin 75 kg ja yhteensä 10 cm olisi pitänyt lähteä eri puolilta kehoa.

      Mutta! Siihen painoon on enää matkaa - 1,6 kg ja melkeen kokonainen kuukausi jäljellä. Päätin, että kiristän hieman tavoitteita. Haluun painaa 24.8 järjestettävissä juhlissa 72 kg! Eli pudotettavaa olisi hieman yli sen alkuperäisen tavoitteen eli - 6 kg, tällä hetkellä - 4,4 kg. Mitä luulette, onnistunko? 5 viikkoa ja pudotusta - 4,4 kg...!

      Mites teillä, onko siellä joku joka painii muutaman kilon kanssa vai onko pidemmän tähtäimen tavoitteita?

    • Kesäkuiset93

      Moikka 😊 mä voisin hypätä samaan junaan sun kanssa! Mitat 167cm/73.7kg. Laihdutusta takana syyskuussa 2v. Painoin sillo 103kg, huh! Mun tavoit on 68-71kg välillä. Eipä niin nuukaa. Nyt ku o helteet nii ei jasa nii lenkkeillä muutoin oon 2v aktiivisesti liikkunu. Mun painon nousun syynä on ollu univaikeudet, ahdistuneisuushäiriö, stressi, maken kova syönti.. mutta kaikki asiat menos parempan 😊 vieläkin mässytän välil liikaa makeaa mut kohtuudella. Lasken kalorit. Pyrin olemaan n 1300-1800kcal päivässä. Oon 25v. Minkä ikäinen sä oot ja millä kalorimäärillä meet päivät?😊

      Tsemppiä 😊😊🍓

    • Ranah

      Hei Jee! Kiva saada kaveri tähän hommaan. :)

      Oho, ihan mielettömän työn oot tehnyt! :oo Sulla on kyllä ollut hyvä tsemppiä päällä, vau! :) Voi vitsi, noi univaikeudet on kyllä tosi raskaita. Itsekin valvon yön sillon tällöin toisinaan, onneksi en kovin usein. Valeriaanaa ja sitä ilman reseptiä saatavaa melatoniinia olen kokeillut unen saantiin ja ainakin se valeriaana rauhoittaa hieman.

      Olen 31 v. vaikka persoonani vaikuttaa (ehkä) nuoremmalta. :) syön nyt 1800-1900 kcal päivässä, semmoisella 300 - 600 - 600 - 300 kaavalla. Pienemmillä kaloreil tosi huono olo ja unettomuutta, niin näillä mennään nytten. Miten olet muuten jakanut kalorit päivälle ja mitä syöt?

      Nämä neljä päivää on mennyt nyt mukavasti, eilen tuli tosin 300 g... Mitä lienee nestetasapainon heittelyä! Tänään tosin oli ensimmäisen kerran todella heikko olo, kun olin sopinut treffit rannalle ja päätin vaihtaa iltapalan ja päivällisen paikkoja, kun iltapala oli helppo ottaa rannalle mukaan. Nälissäni sorruin lopulta seuralaiseni kanssa sitten mäkkiin! Tahdonvoimalla vaihdoin juoman appelsiinimehuksi ja ranskikset Omppu lohkoiksi, enkä ottanut suklaapehmistä edes painostuksen alla. :'D mut edelleenkin on hieman kurjaa, kun se nälkä kerran yllättää kunnolla, niin se ei oikeen meinaa lähteä ja mulla meinaa niistä mäkkihommista muutenkin jäädä nälkä... Miten koet muuten sosiaaliset tilanteet, kun tarjolla on herkkuja yms. ? :) tänään pystyin pitämään pääni, kun oli läheinen ystävä kyseessä. Puolituttujen kanssa tuntuu et helpommin tulee otettua herkkuja seuraksi.

    • Ranah

      Huh hellettä,

      Mukava trooppinen ilmasto täällä! Tänään Vaaka näytteli 76,3 kg eli - 400g parin päivän takaiseen. Saa nähä mitä huomenna näyttää, kun kamuja kävi kahvilla ja leipasin pienen kahvileipäsen ja tarjoilin keksien kera. Suolasena oli pinaattifetapiirakkaa. Illalla olis tarkoitus miehen kanssa hörppiä viiniä ja katsoa telkusta jotain. Toivottavasti ei nyt palaudu entiseen mittoihin. En kyllä kahvileipien ja piirakan lisäksi ole paljoa muuta syönykkään, kun on niin kuuma!
      Aamulla kävin lenkillä, niin jotaan hyvääkin tässä päivässä! :) ja kai sitä jonkun herkun/lasillisen harvakseltaan voi ottaa.

      Hyvää viikonloppua!

    • veeäm43

      Vaakafanaatikoille ja indeksiorjille!

      Yksi esimerkki vaakalukemien harhaanjohtavuudesta ja indeksien hämäävästä vaikutuksesta.
      Käyn vuosittain InBody720 analyysissä samassa paikassa, samaan aikaan ja samassa tilanteessa.
      Viime marraskuun tuloste ilmoittaa painoindeksini olevan 29,4.
      Rasvani on kohonnut 16,7%:iin. Viitealue on 10 - 20.
      Vatsaontelon viskeraali on 74,9 = ikäiseni alarajalla.
      Ihannepainoni on 1,8kg = 2% yli ihanteen. En välitä koska painoni saattaa laskea tuon verran muutamassa viikossa. Miksi välittäisin muutenkaan? Oma olohan ratkaisee. Ei vaakalukema!

    • Kesäkuiset93

      Moi!mulla vähän kestänyt nyt tämä kirjottelu tänne ku ollaantmiehe kaa vähä kesälomareissuissa. 😊 elikkä nyt en oo nii koreita seurannu mut kävelyä täällä on tullu ny parina päivänä paljon, esim eilen tuli melkein 20000 askelta eli joku 15km. Syön päivässä yleensä niin että aamulla n 100-200kcal, päiväl kahvi ja joku 100kcal, sit varsinainen ruoka joku 500-700kcal, sit joku kahvi ja pieni välkkäri n 200 ja sit iltapala vaihtelee et joku 200-400kcal. Mut mulla vaihtelee paljon, meen aina fiilisten mukaan enkä kanna syyllisyyttä jos välil tulee syötyä enenpi ja herkuteltuakin, koska mielestäni oon hyvin onnistunut tässä rempassa nyt kahden vuode aikana. Kysyit sosaalisista tilanteista. Onhan ne vähä vaikeita ja helposti lipsun niissä, mut enää en mätä karkkia ainakaa mielin määrin missään joten editystä on tullut. Mut varmasti viel petrattavaa olisi. Nyt ku on ollu nii lämmintä nii jätskii on kyllä tullu syötyä. Mut niin et huomioin ne kaloreissa.

      Millaista liikuntaa harrastat? Mä käyn vaan lennkillä, yleensä kävelen joskus hölkkään ja joskus jumppailen kotona. Fresbeegolfia joskua tulee käytyä, harvemmin kuitenkin. Uinnista tykkäisin, mut ihottumaa tulee niin se sit jäänyt. Sallitko itsellesi herkkuja päivittäin? Mä yleensä jonku pienen jutun kahvin kanssa. 😊 onko sulla muuten lapsia? Minulla ei oo. Ja onko sulla joku tavoite paino?
      Tosian hirveän kuuma on ollut, kiva kun olet jaksanut käydä lenkillä, hienoa!

      Kuullan taas ja mukavaa sunnuntaita. 🍓😊/kesäkuiset93

    • Haha Jee kiva kun kirjoitit! ☺️

      Kuulostaa kivalta loma ja sillon tulee kyllä kierreltyä kaikkia nähtävyyksiä! Ja reissussa on mukavampi varmaan vähän höllätäkin muutenkin, kun on kivoja ravintoloita ja pubeja yms. 😎

      Liikkumisten suhteen mulla on tavoitteena arkena vähintään puol tuntia hikiliikuntaa päivittäin ja se on maistunut ihan hyvin, viime vklnakin tuli liikuttua! :) Oon nyt tykännyt eniten jumppaa kotona videolta, kun se on helppoa ja nopeaa. Sit oon kans lenkkeily, pyöräily tai käynyt salilla. Riippuen säistä ja fiiliksestä. Kerran viikossa oon nyt käynyt puistojumpassa, sieltä inspiroidun, jos en esim pysty tehdä jotain liikettä. Sisuunnun ja treenaan sitä sitten. 😄 Tuota frisbeegolffia oon myös heitellyt, tänä kesänä kylläkin vain pari kertaa, mutta tykkään kyllä! Nyt oon lomalla, niin on helppo liikkua, täytyy katsoa miten elokuussa sitten säilyy liikunnat mukana arjessa.

      Herkkuja syön aina sillon tällöin ja koitan vähän suunnitella sitäkin. Mut juu pari kertaa tällä viikolla on tullu syötyy joku jätski tai kakun pala. :o On se parempi sillon tällöin herkutella joku yks juttu, kuin lapata kaapin sisältöjä kaksin käsin. 🙄 Toihan on hyvä juttu lisää herkut kaloreihin, mulla on siinä vähän opeteltavaa. Oon vähän huono laskee noita kaloreita, tai oma silmä ei oikein sano, että paljonko missäkin ruoassa on mitäkin ja varmaan sen takia söisin helposti liian isoja annoksia.

      Mullahan oli tavoitteena, että painaisin 72 kg 24.8. Mutta tällä hetkellä se tuntuu aika utopistiselta, kun mulla on noussut vkl:n aikana paino kilolla! :D lauantaina painoin jo 76,3 kg, mutta maanantaina taas 77,3 kg! Lauantaina söin semmosen reilun palan kakkua ja illalla join yhden oluen, lasin viiniä ja puolikkaan siiderin. Hmph. Kova työ mennyt hukkaan..

      Noh, onneksi ei ole kaikki tullut takaisin ja niinkuin veeäm43 tuolla toteaa, niin välillä se paino voi helposti heitellä kilon tai puoltoista. Mutta joo, harmittaa hieman... Taidan pitää kyllä tuon asettamani tavoitteen, mut en nyt ota siitä stressiä niin kovin. Onko sulla ollut tasaista painonpudotus, vai onko tullut näitä kilon siksakkauksia? :D toivottavasti nyt kokonaissuunta olisi minullakin alaspäin... 😨

      Perhettä minulla on avopuoliso ja kissa, lapsia ei ole vielä, mutta toivottavasti parin vuoden päästä! :)

    • Kesäkuiset93

      Moikkamoiii😊

      Kylläpä sä jaksat hyvin monipuolisesti liikkua. Ite en käy salilla enkä missää ryhmäjutuis, mua vähä ahdistaa ne muut ihmiset siel. Oishan se kiva ylittää itsensä ja mennä joskus sellaseenkik 😊

      Voi että, mulla meni eilisilta pipariks, söin älyttömästi herkkuja nii pajo et meinasin oksentaa ja närästi iha sikana. Noei auta, tästä suunta taas parempaan! Välil tuloo joo noita repsahduksia. Ja paino jumittaa.välillä pahoin, toisinaan sit tippuu paremmin, välillä liikunta voi nopeuttaa pudotusta, toisinaan taas hidastaa, varsinki jos ei syö riitävästi.. eli ihan nornia on ne painon siksakkailut 😅 ja sit tosiaan esim jos kuukautiset alkaa nii paino nousee mulla helposti puolesta kilosta kiloon.. 😠

      Joo kaloreiiden laskeminen on ollut mun tapa, ja se on auttanu mua paljo ja nyt osaan tosiaan kaikki perussapuskat tyylii ulkoa jo et minkä verran kaloreita on missäkin. Mun pahe on limsat, mut juon aina sokeritomia, mut silti iha liikaa tulee niit litkittyä.

      Minkä kokoisia vaatteita sä käytät? Mulla paidat ja takit on yleensä 38-42 välillä, riippuu nii merkistä, ja housut samaa kokoa tai m-l. Millanen ruumiinrakenne sulla on?
      Mua ärsyttää ku rinnoista mulla ei lähe juuri yhtään.. myös lantio on aika levee.

      Noniin! Meillä kans vähä samat suunnitelmat et parin vuoden päästä vauva olisi kiva. Jo vähän senkin takia aloitin tän elämäntaparemppailun. 😊 nyt syyskuussa tulee kaksi vuotta täyteen.

      Kullaan😊kovasti tsemppiä!🍓

      /kesäkuiset93

    • Kesäkuiset93

      Mun paino tänää 73,8kg. Eli nyt oon taas siinä pisteessä missä ennen viime viikonlopun reissua. Hyvä näin. 😊 miten sulla paino?

    • Heiii, Sori kun on kestänyt hieman vastaaminen!

      Ah Joo miekin nukahin eilen jotkut pullan kuvat silmissä, kun teki mieli niin kovasti herkkuja, mutta tänään onkin ihan erilainen päivä eikä sit niin tehnykkään mieli. :) paitsi yhden jätskin söin, mutta otin huomioon kaloreissa. ;) Mulla toi säännöllinen liikunta auttaa tosi paljon mielialaan ja ehkä sitten myös siihen, et ei niin ees tee niin mieli herkkuja. Oon niin tyytyväinen, et oon saanut lisättyä sitä arkeen. 😊💪🏽

      Mulla on taas semmonen muodoltaan aika tasapaksu kroppa! 😅 tai ei ole kovin isoa lantiota tai rintoja. Voi että, voitaas vaihtaa rintavarustusta, kun itsellä lähtee nimenomaan rinnoista, ennen kuin lähtee muualta! Kun ei niistä tarviis lähteä yhtään! 😂 Sunhan vartalo kuulostaa tosi kivalta, olisi ihanaa, jos itseltäkin löytyisi enemmän muotoja. 😊

      En ole ikinä ollut kovin semmoinen hento rakenteinen hoikempanakaan, että multa löytyy hartiaa ja on vahvat jalat. On siinä puolensa - semmonen ihan petit en tule ikinä olemaan, mutta jos urheilen, niin alan kyllä nopsaa näyttää mielestäni ihan sporttiselta ja siitä tykkään. :) Mun vartaloihanne onkin ehkä semmoinen urheilullinen ja vahva. En nyt tarkoita fitness-tyylisesti, mutta ihailen kyllä liikunnallisuutta! :) Mistä tykkäät omassa vartalossa, entä onko sulla semmosta ihannevartaloa?

      Ainiin vaatekoosta: kävin joku kk sitten ostamassa parit farkut, kun ei vanhat vaatteet mahdu ;< ja niiden koko 42-44. Yläosassa käytän varmaan kokoa 40-42. 🤔 Nyt on vähän ongelmaa hellevaatteiden kanssa, kun on tasan yhdet sortsit, mitkä menee jalkaan ja ei oikein mitään juhlavampaa helteille. 😮 Mut ehkä ei pian tarviikaan hankkia? 🤞🏼Sulla on vaatekaappi kokenut varmaan muodonmuutoksen? 😮

      Entä mitkä jutut sua motivoi laihduttaa? Mulla on nyt itseasiassa jo paljon parempi olo, ei polvi ja selkä niin reistaa ja oon niin paljon pirteempi. Ja nyt kun oon muutaman viikon liikkunut ahkeraan, niin toivoisin et painonpudotus helpottaisi joitain liikuntaan liittyviä juttuja, kuten punnertamista tai nyt kun käytiin kiipeilee seikkailupuistossa, niin ärsytti roikkua paikka paikoin vaijerin koristeena, kun nuoremmat tytöt menivät helposti eteenpäin. Mies lohdutti, että nuorilla tytöillähän on 7 hevosen voimat omaan painoonsa nähden (en kyllä tiedä mistä se sen keksi) mutta juu... Semmonen pikku sisuuntuminen alkoi nostaa taas korviaan. :D mutta köh köh, ehkä isoimpana tekijänä on se ulkonäkö ja siitähän tää laihdutus alkoikin... 😅

      Tänään paino näytti 76,7 kg eli on pudonnut alaspäin - 500 g siitä kilon noususta. Huh! :D olisi ollut kiva, jos olisi tullut oikeen rytinällä alaspäin. Musta tuntuu, et oon jumpannut ja syönyt niin säällisesti, että mun kuuluisi olla jo olympialaiskunnossa!! 😂 (ei tod. :D) Mutta toisaalta varmaan ihan hyvä, jos tippuu hissuksiin, niin pysyy myös pää perässä! Saisi se 75 kg alkava luku tulla kyllä! Viikonloppuna olen menossa sukulaisiin, niin luulen että tulossa ei ole enempää pudotusta tällä viikolla.. Mutta jos jo ens viikolla? ;)

      Hyvää vklua ja tsemppiä kovasti, kyllä pystyt siihen!!! 😋💐

    • FreeAsYouAre

      Hei

      Olen 140kg/182cm mies ja olen päättänyt aloittaa täysnutrauksen, 5 pirtelöä päivässä.
      Minkälaisia tuloksia on odotettavissa?
      Alustavasti olen päättänyt 8 viikkoa sinnitellä. Ylipaino on merkitsevästi vaikeuttanut ihan normaali arkielämääni ja tarkoitus olisi vähintään tuo 40kg saada pois
      Tänään aloitin, toivottavasti tästä saan hyvän startin laihduttamisen polulle

    • Moikka FreeAsYouAre! 😊
      Mulla ei oo kokemusta nutraamisesta, niin en oikein osaa sanoa tuloksista.. 🤔 Mutta oon ihan satavarma varma siitä, että niitä tulee!! Voithan vähän alkuun seurata, että miten painoa alkaa lähtemään ja koittaa ennustaa tulevaa hieman siitä? Sulta kumminkin löytyy tuota pituuttakin, niin luulen että paino voi pudota helpommin! 😊 Paljon saat päivittäin kaloreita? Entä voitko / aiotko lisätä liikuntaa päiviisi?

      Mulla paino näytti aamulla 76,4 kg, eli - 300 g edelliseen päivään. Ihan selkeesti tämä mun perusarkirytmi toimii, mutta sillon yks vkl, kun kävi vieraita ja join illalla hieman, niin paino nousi kilolla ja sitä on taas pudoteltu koko viikko. 🤔 Mitenkähän tuleva vkl sukulaisissa? Kunpa ei vain nousisi tuo paino takaisin 77 kiloon.. 🤨 Onnen avaimethan on kyllä minulla, että nyt koitan vain tarkkailla, että kalorit pysyy siinä 1800-1900 holleilla. Ajatellaan järjellä ja toivotaan parasta! 😊

      Tsemppiä molemmille ja aurinkoista viikonloppua! :)

    • Kesäkuiset93

      Moi!

      Ranah: sun kroppa kuulostaa kivalta mun mielestä. Voisinpa omani vaihtaa siihen. Mä tykkään kans sporttisesta kropasta ja itsekin haluaan olla sellanen mut ripaus pitää olla myös tyttömäisyyttä. Itsessäni lähinnä vartalosta ja jaloista myös kasvoista. Joo mun vaatteet on kyllä vaihtunu reilusti pienimpiin täs kahdevuode aikana, onneksi. Olen ostanu paljo tyttömäisempiä vaatteita en mitään telttoja. Ennen pidin lähinnä vaavartalosta huppareita, nyt menee tunikat, neuleet,paitamekot,leggarit jne! Mutta tykkään myösjaloista sporttivaatteista. Mistä vaatteista sä tykkäät? Onko sun mies ja läheiset tietoisia tästä painonpudotuksesta? Miten suhtautuvat siihen?😊ja onnittelut kun olit saanut painoa taas miinukselle!

      Freeasyouare: kiva kun lähdet mukaan kirjottelemaan! Luulet et saat nutrauksella hyvii tuloksia. Mutta kylhän se voip ruuallaki tehdä et syö esim 600-800kaloria. Luulen et sulla tippuu nopeaa paino. Kosa olet niin pitkä. Varmaa 2-3kg voi ollamahdollinen viikossa?

      Mitkä syyt teillä on aiheuttanu lihomista?

    • Huuh,

      Viikonloppu "lusittu" ! :) Ei nyt sentään, oli mukava taas nähdä kaikkia ja viettää viikonloppua mökillä. Mutta juu Kesäkuiset93 kysymykseen mun on helppo vastata: mulle viikonloput ja "vapaalla" olo on sitä vaikeeta. Tai ruokarutiinit ja ruokailuajat muuttuvat ihan täysin, kun ympäristö vaihtuu ja ollaan reissussa. Mulla on kotona aika samat aamu/iltapalat, mitä syön ja kun kokkaa itse ruokansa ja syö itsekseen, niin tulee syötyä vähemmän ja tietää, mitä syö. Jotenkin syön ja juon seurassa paljon enemmän ja itsekuri ei oikein pelaa.. Tai itsekuria en itsekseni tarvitse.. Siihen päälle saunaoluet/kahvikakut x_ x ehkä niinkun joka toisen houkutuksen osaan karttaa. Jotenkin se kokonaismuutos vapaalla on ihan liikaa, jotta pysyisin perillä kaloreista. 😮😨 tietenkin mulla on koko ajan viikonloppureissua johkin päin Suomea... Ei tuu olee helppoa. En tiiä yhtään painon tilannetta viikonlopun jäljiltä, huomenna nään!

      Mulla läheisimmät ihmiset, eli ne, joille voin painoni ääneen sanoa, tietävät, että laihdutan. Mies, äiti ja paras ystäväni kuuluvat tähän. Paino ja laihdutus ei ole oikein mun lempi puheenaiheita, ihmiset suhtautuu niin eri tavoilla siihen, niin en oikein tykkää puhua siitä. Täällä ei haittaa, kun meillä on samat tavoitteet! Ja suurin surminkaan en halua tutuille myöntää, että oon lihonut 5-6 kiloa! :D Olen ennemminkin niitä, jotka koittavat vaatetuksella ja meikillä piilottaa muuttuneet muodot. Mun tyyli on semmonen aika neutraali nykyään, raitapaitaa ja suoraa housua, farkkua, neulepaitaa. :) ja hellevaatteita ei tosiaan oikein ole. :D nyt ostin viikonlopulle alesta krepatun kukkahellemekon.

      Kyllä nämä muutamat ihmiset, jotka tietää mun laihdutuksesta kannustaa mua laihduttaa.. Mies on semmonen, et se oikeen sanoo "hyvä", jos namipussi jää hyllyyn. 😂😅 Mutta ei sitä silleen kiinnosta esim. Hirveesti jutella painosta tai laihdutuksesta. Ja no sama juttu varmaa kaikilla noilla, et suhtautuvat periaatteessa kannustavasti terveellisiin elämäntapoihin. Toki käytännössä paras ystäväni haluaa, että syön myös roskaruokaa, jos hänkin syö. 🙄 Tai äiti kutsuu pitsalle yms. Noi on kyllä semmosia hankalia tilanteita, että miten niistä luovii..

      Puuh, nukkumaan ja huomiseen! Kerron sillon vaakalukemaa... 🤪😳 Tsemppiä!! :)

    • Huomenta!

      Ihme on tapahtunut, laihduin yhden KILON viikonloppuna! Paino näyttää 75,7 kg! Jee! Enää 3,7 kg tavoitteeseen! 😊 On toi niin kummallista ton painon kanssa. :D odotin pahimmillaan kilon nousua. Mullahan oli tavoitteena, että 24.8 painaisin 72 kiloa. Nyt tuntuu taas ihan mahdolliselta! :D

      Innostavaa viikkoa ja pusketaan eteenpäin! ☺️💪🏽

    • Oho,

      Taisin lukea kesäkuiset93 kysymyksen väärin! 😖 Jotenkin nopeasti käänsin kysymyksen itselleni, että mikä painonpudotuksessa on haastavaa, eikä että mitkä asiat meillä on johtanut painon nousuun. En tosiaan tiedä miten. 😃

      Mulla työkiireet ja töiden vaihtuminen pääasiallisesti istumatyöhön on vaikuttanut eniten hitaasti nousevaan painoon. Vapaa-ajan liikunnat jäi myös, sillä toisinaan mulla saattoi ilmetä niin kiireiset 2 viikkoa, etten oikeasti ehtinyt liikkumaan. Tuommoiset ryöpsähdykset eivät oikein motivoi pitämään yllä terveellisiä elämän tapoja, niin mulla jäi kaikkinainen liikunta pois, paitsi kävely silloin tällöin.

      Olen kyllä huomannut painon nousun, mutta mulla ei ole ollut oikein motivaatiota aiemmin tehdä sille mitään. Nyt ehkä kun paino alkoi lähenemään 80 kiloa, niin halusin tehdä asialle jotain. :)

    • Kesäkuiset93

      Moikka!

      Vautsi, ootpa saanu hienosti painoa pois!
      Mä enen omastani tiedä mitään kun lähdettii eilen reissuun pariks päiväks, nii jo nää hotelliaamupalat öhöm.. 😂 no mutta aijon nauttia kuitenki näistä päivistä, tosin esim eilen en ostanut mitään karkkeja vaikka mies osti, ja tuli syötyä kohtuudellaki, burger ateria ja pala marjapiirakkaa ja illalla pieni smoothie ja tuli myös kävelyä 13000 askelta. Hyvä näin! Tästä päivästä en vielä tiedä mitä tulee, mitä syödää ja jne, tänää tosin äsken syötii se aamupala. Oletko huomannu muuten että olo on parempi ku ei syö liikaa herkkuja / ei syö yli oman energiatarpeen? Mä oon huomannu ja jotenki jaksaa paree ku ei mätä kaikkea napaasa. 😊 oliko sulla muute joku kokonais tavoite et paljo haluisit painaa ja oletko asettanu mitää aikarajaa?

    • Heii,

      Nauti täysin rinnoin! Kesä on niin lyhyt, niin nyt kannattaa nauttia ja juu reissussa menee pakka ihan uusiksi. :) sulla on kuitenkin isompi elämäntaparemontti takana ja se on ihan mieletön saavutus!

      Hmm onkohan mulla mitään isompaa kokonaistavoitetta? Olen joskus painanut 67/68 kiloa pienimmilläni aikuisiällä. Sillon olin jo aikas pikkunen. Kyllähän sitä välillä miettii, että pitäiskö asettaa isompi tavoite, että - 10 kiloa. Mutta se tuntuu jo semmoiselta, että ei paukut riitä niin pitkälle ainakaan tällä hetkellä. Varmaan pitäisin tauon ainakin, kun on päässyt 72 kiloon ja miettisin, että millainen olo on yms. Eli öö ei ole isompaa tavoitetta tällä hetkellä, kuin tuo 6 kilon pudotus 72 kiloon. :) oliko sulla aikatavoitetta pudotuksen suhteen? Jos on vähän enää pudotettavaa, niin se voi tuntua turhalta, mutta itselläni se auttoi fokusoimaan tätä projektia niin sanotusti. :D
      Ja olo on kyllä nyt parin viikon jälkeen niin paljon parempi! :)

      Olin niin innoissani eilisestä painon pudotuksesta, että otin aamulla mitat itsestäni. Vyötäröltä multa on lähtenyt - 6cm ja mahasta - 4 cm. Jaloista ja pepusta ei ole lähtenyt yhtään, mutta se on mun ruumiinrakenne. Sinne jää kaikki vararavinto 😃 Onneksi nyt runsaampi pyrstö on nyt semmonen haluttu juttu! :) mies ei kuulemma huomaa mitään eroa :D mutta musta toi 6 senttiä on aika paljon 😳😳 Onneksi otin noi mitat, koska en olisi tajunnut ikinä kuinka iso muutos oli kyseessä vain peilistä katsomalla.

    • kaloritovaterilasia

      Kalorit ovat todellakin "erilaisia". Jos syö saman kalorimäärän teollisesti prosessoitua ruokaa lihoaa kyllä helposti. Prosessoitua ruokaa kun ei tarvitse pureskella eikä sulatella, niin ruoansulatuselimistö pääsee erittäin vähällä vaivalla ja energiankulutuksella. Energiaa ei kulu ruuan pilkkomiseen eikä ruansulatuksen entsymitoimintoihin. Prosessoitu ruoka imeytyy pikavauhtia ja tehokkaasti suolistosta elimistöön. kudoksiin, verenkiertoon, imusuonistoon. Se näkyy myös kakassa mitä on syönyt. Syö ruoka liikoja valmistelematta, yksinkertaisena ja jopa kylmänä niin paino laskee. Anna ruuansulatuselimistölle työtä. Esimerkiksi perunalastut ovat prosessoitua höttöä. Se näkyy kropassa. Kuuma ja lämmin kesä on laihduttajalle paha rasti. Syksyllä homma toimii taas.

    • Kesäkuiset93

      Ompas sulla lähteny senttejä paljon! Itse en oo koko rempan aikana mitannu senttei toki nyt vähäse harmittaa mut eipäs enää voien mitään 😂 mutta monta vaatekokoa on alaspäin tultu. 😊 mulla oli tavoite laihduttaa 1v. Ja kiloissa ei ollu tavoitteita. Mut sitte tää homma sujui nii hyvin nii jatkoin tän toisenki vuoden ja nyt syyskuus tuleehuomenna 2v täyteen. Tähän mennes -29,5kg suunnillen. Alussa lisäsin paljo liikuntaa. Onko sun mies itse laihduttamasa sun kans samaa aikaa? Onko sulla hyvä itsetunto niin, ettei sua kilot silti haittaisi? Ja joo mullakin on peffaa mut mun mielestä naisil saaki olla, ompas jotain mistä ottaa kii 😄 hehe 😂 oletko koskaa ajatellu, et olis kiva jos ois joku laihdutuskaveri ihan ns oikees elämässä? Ja piti kysyy et syötkö proteiinirahkaa tai proteiinivanukkaita?

    • Hei,

      Kaloritonerilaisia, joo kyllä sen on huomannut, et miten kroppa muuttuu, kun on lisännyt tuoretta salaattia, hedelmiä ja marjoja mukaan ruokavalioon! :)

      Kesäkuiset93 Okei! :) Mulla mies ei laihduta, mutta tsemppaa mua. 😄 Välillä vähän huvittaa, noi sen tsemppitavat. Se kyl kans koittaa toppuutella välillä, nyt ei ole tosin tarvinnut! Miten sun miehes/läheiset on suhtautuneet, sulla on kumminkin takana isompi muutos? Multa ei oo niin paljoo lähtenyt kiloja, niin ei tätä kukaan ole edes huomannut. 🙄 Toisaalta ei se haittaakaan.

      Mmm en oikein tiiä vaikuttaako nämä tulleet kilot itsetuntoon.. Kyllä ne siinä mielessä vaikuttaa, jos ei oikein meinaa löytyä just vaikka mitään päällepantavaa tai et vaate, mitä on ennen käyttänyt, niin ei istu enää hyvin. Ja silleen ehkä enemmänkin ärsyttää. Kyllä kehtaan esim rannalla olla, mut sitä miettii vähän, että miltäköhän sitä nyt oikeen näyttää. Ja jotenkin kummasti, vaik oman kotipeliin edessä on ihan mukiinmenevän näköinen, niin sitten rannalla on silleen oumaigaad, mitä mä oikein ees ajattelin, et näyttäisin muka hyvältä. 😂😂 ja varsinkin jos on turvonnut olo, niin se kyllä vaikuttaa! Tai siis kyllä teen asioita, mutta se lihominen niinkuin ehkä hieman juuri harmittaa/ärsyttää. :) En kyllä koe, että mulla olisi erityisen hyvä itsetunto. 😄🤪 Uudessa seurueessa oon nimittään vähän semmonen ujopiimä, josta olisin toivonut kasvaneeni iän myötä ulos, mutta minkäs tempperamentilleen voi..

      Nyt oon itseasiassa syöny proteiinivanukkaita aamu/iltapalana, kun on tehnyt mieli! :D Sitten välillä syön valion pehmeitä maitorahkoja marjoilla ja makeutuksena steviaa. Kolmas kiva iltapala on luonnonjogurtti banskuilla ja hedelmillä! Aamupalaksi teen banskupannareita tai puuroa. Smoothieta en ole vielä saanut tehtyä. Mukamas niin hankala puhdistaa se koje.. 😅 Mulla on selkeesti tommosia makeampia aamupaloja. Leipää taasen harvemmin tekee mieli :o onko sulla vakkarijuttuja mitä tykkäät tehdä? :)

      En ole pitkään aikaan näin panostanut ruokaan, usein söin vain jogurtin muroilla 😅 varsinkin viime vuonna tuntui, että ei oikein ollut voimia panostaa itseensä, edes semmosiin pikku juttuihin.

      Nojuu, välillä ajattelen, että voi kunpa joku muukin laihuttaisi, niin voisi höpistä näistä! Treeneistä me puhuttiin eilen miehen kanssa ja siitä se näköjään tykkää puhua, mutta juu eipä ole ketään oikeen kohtalotoveria lähipiirissä. 😮 Onko sulla ketään läheisiä ihmisiä, jotka myös laihduttaa?

      Aurinkoista viikkoa! 🏵️😊🏵️

    • Kesäkuiset93

      Moih! :)

      Ei munkaa mies ite laihduta. Ja on se hyvin suhtautunu, mitä nyt välil ei tykkää, jos jätän syömättä ja syön liian vähän, että alan voida sit huonosti. Muille en oo koskaa kertonut edes että laihdutan, olen vaa aina tuumannu et joo no ehkä muutaman kilon olen laihtunut nuin huomaamatta. :D mulle se on vaikea aihe, mua on kiusattu paljon jne, jotenki inhoan puhua laihdutamisesta tai painosta, painoa en edes kellekää kerro, paitsi mies ny tietää sen. Mä koen, että mulla itsetunto on ehkä hitusen parantunu laihdutuksen myötä. Mutta ei merkittävästi. Olen kanssa se ujo ja vetäytyvä edelleen, etenkin isossa porukassa tai jos en tunne ihmisiä. Määkin tykkään noista proteiini jutuista ja rahkoista. mut nyt kesällä ei oo tullu niitä syötyä tosin. Ja mullekin kyllä makea maistuu :D hah!
      Yleensä syön aamulla jotain rahkaa, hedelmää tmv, munkin tekis mieli tehdä niit smoothieita mutta ei mulla ole edes sitä konetta. :D
      Joo, ei mulla ole ketään lähipiirissä / kavereissa / tuttavissa jotka laihduttaa. Tääl palstal oon ollu melkee 2v, mutta täältäkin ihmiset tietyn ajan päästä ovat aina kaikonneet joten ne keskustelut on loppuneet aina vähitellen.. Siksi haluaisin että olis joku jota vois nähdä tai whatsapis viestitellä tmv, mutta mää en tiedä, tää suomi24 että uskaltaako täällä mitää numeroitakaan vaihtaa, kun täälläki kaikelaista sakia pyörii.. Ja tietty sekin vaikuttaa että missä assuu, et pystyykö koskaa ees näkemäänkään. Oletko sä ajatellu koskaa tällästä? Ainakin sun kanssa asiat tuntuu menevän yksiin ja vaikutat samantyyppiseltä ku mää. :)

      Lämmintä viikkoa! :)

    • Kesäkuiset93

      Moikkelis.
      Ihanaa että kelit eivät ole olleet ihan niin tukalia nyt! Taas lenkkikausi starttaa paremmin. Olen nyt kolmena iltana perätysten reippaillut lenkit n 7000-8000askelta. 😊 heti huomaa että aineenvaihdunta toimii paremmin. Paino oli nyt illalla 73,8, saa nähdä pääsenkö huomenna uusiin lukemiin.

    • Kesäkuiset93

      Paino tänään aamulla ennen syömisiä 73,5, eli pientä edistystä :D

    • Kesäkuiset93

      Heipsan! Mites täällä muilla menee painonpudotus? Tänään paino 72,9 eli taas pientä edistymistä 😆

    • Kaloripommi

      Hei, kumpi vaihtoehto painonhallinnassa mielestänne parempi:
      A) puuro marjat
      B) luonnonjogurtti marjat

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe