Mettäpalot

Ritinää

Joko ne eiliset mettäpalon alut saatu hallintaan?
Toivottavasti palot ei etene Ruotsin malliin.

14

149

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • letkunHeiluttaja

Son soma tämä nykyaika.Etelässä Pyhärannassa patistellaan asukkat ja auttajat pois sammuttamasta.
      60-luvulla kun Lapissa kesät kulotettiin hakkuuvaaroja ja tulen karatessa kaikki kynnelle kykenevät poliisien ym viranomaisten määräyksestä pakotettiin sammuttamaan roihuja.Mieki 10 vuotias pojankloppi raahasin pitkin vaaroja käsikäyttösiä ruiskuja.Toki sain elämäni ekan tilinkin noista touhuista.
      Se jotenki se työnteko meni verhin ja vielä nykki vanahana poikana "mä jokapäivä töitä teen"

• KairanKävijä

Tuon aikaisia palaneita pökkelöitä näkyy olevan vieläkin pystyssä.

• Anonyymi

Marinin saaavutukset : Pelkkää sählinkiä koronan hoidossa, maski naamalle tänään,eiku huomenna,eiku eilen sen piti jo olla ! Älkää tulko uudellemaalle,me tulemme kyllä sitte Lappiin ja tuomme tautia lisää ! Pyhien alla kehotettiin välttämään etelä Suomen matkoja,samaan aikaan Junat ja tiet pullollaan eteläsuomen porukoita tänne päin tulossa. Eläkeputki pois! Tuollako sitte työllisyyttä korjataan ? Päin vastoin tulee käymään,väsyneet ja sairaat sinnittelee töissä,maalaisjärki kyllä antaisi nuoren ottaa sen paikan ja vanhempi sinne putkeen. Nyt ssuunnitellaan kodinhoito tuen poistamista !Mikä järki ? keltä on pois jos joku haluaa itte hoitaa pentujaan kotona ? Plussaa on saanut siitä,kun on miljardeja jaettu rahaa ,Korona-avustksena sinne ja tänne,hyvä ollu tarkotus,mutta kontrolli taas kerran petti,herratkin jo itte tunnustanut,että Eguja on jaeltu hepposin perustein ja vääriin osoitteisiin. Siinäpä ne saavutukset sitten onki.Repikääpä tästä.

• Anonyymi

Ei repeä kukaan näin suureen digiloikkaan.
        Tuskin Sanna Marinkaan.
        Marin kyllä yritti jo anteeksi pyydellä pahoja kirjoituksiaan Juha Sipilä stä mutta tuntuu siltä että ei tehoa kuitenkaan.
        Liikaa välimatkaa Ruotsin heinäkuisesta metsäpaloista.

• Anonyymi

On se pitkä.

• Anonyymi

Liian pitkä se on.

• Anonyymi

Joo, väliin jää monta asiallista aihetta.

• Anonyymi

Presidentti Niinistö keskusteli puhelimitse Putinin kanssa Navalnyin tilanteesta. Sanna Marin twiittasi asiasta suomen perustuslain vastaisesti koska ulkopolitiikkaa johtaa tasavallan presidentti yhteistoiminnassa valtioneuvoston kanssa. Veikkaan että Sanna Marinin korvat ovat punoittaneet presidentin kanssa keskusteltuaan...!

• Anonyymi

Sanna Marinin (sd.) hallitus on nostamassa lämmityspolttoaineiden verotusta. Ennen eduskuntavaaleja sdp vastusti lämmityspolttoaineiden verotuksen kiristämistä ja väitti kantavansa huolta ”vanhusten palelemisesta”. Tällä viitattiin lämmityskustannuksiin öljylämmitteisissä taloissa, joissa monesti asuu ikäihmisiä.

• Anonyymi

Tiheässä kuusikossa on mettäpalo mahdollista talvellakin. " Latvapalo" edellyttää toki lumettomia kuusia. On niitä ollut myöskin lapissa joskus.

• Anonyymi

Tuo on kyllä minulle aivan uutta tietoo.

• Anonyymi

Mutta talvella?

• Anonyymi

On noita paloja olluna tosiaanki ja lapissakin.

• Anonyymi

Kuiva naavahan palaakin riemuisasti ja kun tuulee liekit siirtyvät helposti kuusesta toiseen.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      195
      8738
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4888
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4348
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      68
      3923
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3266
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      51
      3094
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      55
      2942
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2736
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2521
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2465
    Aihe