Mulla on alkamassa perusteellinen hammasremontti. Ensimmäinen tarkastus on nyt ohi mutta aika sekavaa on vielä miten kaikki tapahtuu. Ensin on huomenna hammaskiven poistoa.
Parin viikon päästä röntgen ja sitten parin viikon päästä ensimmäiset poistot. Sitten aika ensimmäiseen katselmukseen proteesien kanssa kunnallisella.
Poistamaan joudutaan varmaan ylhäältä suurin osa ja alhaalta jokunen. Eli ylös jää vain muutama tukihampaaksi. Näin lääkäri sanoi.
Onko kokemuksia. Miten tälläinen remontti kunnallisella onnistuu. Vai kannattaisko sittenkin osittain mennä yksityiselle.
Ja mikä on mahd hinta kunnallisella /yksityisellä.
Hiukan mietityttää kun jokainen käynti on eri pisteessä ja eri lääkärillä. Paikka Helsinki.
Osaproteesit kunnalliselta..kannattaako ?
6
558
Vastaukset
- hyvinmenee
Hyvin onnistui ainakin minulla. paikkakunta tosin toinen, mutta saman koulutuksen saaneita ne lääkärit ovat niin kunnallisella kuin yksityiselläkin puolella.
- iuhlkhohiugi
Vuosia sitten minulle laitettiin Helsingissä osaproteesi kunnallisella puolella. Ainakin silloin minut ohjattiin nimenomaan protetiikkaan perehtyneelle hammaslääkärille ja hän teki kaikki toimenpiteet alusta loppuun saakka. Eli hammaslääkäri ei vaihtunut kesken operaation. Ehkä vaihto voi olla tarpeen niin että hampaiden poiston ja valmistelevat työt tekee yksi hammaslääkäri ja protetiikan toinen hammaslääkäri. Helsingissäkin yleensä sama hammaslääkäri tekee potilaalle hoitojakson alusta loppuun, eikä lääkäri vaihdu kesken kaiken. Vaihto tapahtunee vasta kun joskus myöhemmin alkaa uusi hoitojakso.
Kunnallisella puolella hammaslääkärityö on halvempaa kuin yksityispuolella, mutta proteesit maksaa suunnilleen saman molemmilla puolilla (potilas maksaa proteesityön kokonaan). Kunnallinen puoli ehkä kilpailuttaa hammasteknikot, mutta laadussa ei liene eroja. - Kysyensin
Ota selvää ovatko lääkärit tehneet näitä ennen ja kuinka monta. Ei se koulutus vaan se kokemus
- muotinotto
Johan toi homma sisältyy koulutukseen.
- Ntön
Jokainen hammaslääkäri osaa proteettisen hoidon, ellei sitten ole kyse jostain erikoispotilaasta, jolla on pahoja leuka-alueen vammoja tai epämuodostumia.
Proteesit valmistetaan joka tapauksessa hammaslaboratoriossa, ja sinne ei potilas itse mene koskaan. Myöskään hammaslääkäri ei siellä laboratoriossa tee mitään.
Itse saan kunnallisen kautta osaproteesit sekä ylä- että alaleukaan. Koko hoito samalla hammaslääkärillä. Proteesit tietysti valmistaa laboratorio hammaslääkärin ohjeiden ja jäljennösten mukaan.
Sekä yksityiset että kunnalliset hammaslääkärit on koulutettu samoissa yliopistoissa ja opetus on ollut ihan sama kaikille. Yksityisellä maksat vaan samasta hammaslääkärin hoidosta enemmän, laboratoriotyö on molemmissa saman hintainen (=kallis). - uyfggtyghk
Ntön kirjoitti:
Jokainen hammaslääkäri osaa proteettisen hoidon, ellei sitten ole kyse jostain erikoispotilaasta, jolla on pahoja leuka-alueen vammoja tai epämuodostumia.
Proteesit valmistetaan joka tapauksessa hammaslaboratoriossa, ja sinne ei potilas itse mene koskaan. Myöskään hammaslääkäri ei siellä laboratoriossa tee mitään.
Itse saan kunnallisen kautta osaproteesit sekä ylä- että alaleukaan. Koko hoito samalla hammaslääkärillä. Proteesit tietysti valmistaa laboratorio hammaslääkärin ohjeiden ja jäljennösten mukaan.
Sekä yksityiset että kunnalliset hammaslääkärit on koulutettu samoissa yliopistoissa ja opetus on ollut ihan sama kaikille. Yksityisellä maksat vaan samasta hammaslääkärin hoidosta enemmän, laboratoriotyö on molemmissa saman hintainen (=kallis).Ei voi yleistää ettei potilas mene hammaslaboratorioon. Ei tietenkään sananmukaisesti laboratorioon, mutta teknikko voi hoitaa mallien oton ym. Aikanaan kun minulle tehtiin osaproteesi kunnallisella puolella, hammaslääkäri teki mallit ja sovitteli niitä myöhemmin ja asetti proteesin paikoilleen. Kun loputkin hampaat poistettiin yksityisellä, teknikolla oli vastaanotto hammaslääkäriasemalla ja hän otti mallin immediateproteesia varten ennakkoon. Hammaslääkäri vain poisti hampaat ja laittoi teknikon valmistaman proteesin paikalleen. Jatkossa jälkisovitukset ja pohjaukset teki teknikko. Hammaslääkärin vastaanotolla olin vain hampaiden poistossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka932566Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww911506- 671485
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131218- 81953
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi17942Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe39848Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta112841- 54793
- 30726