Toora opinkappaleet 6

PasiToivonen

Helluntailaiset voivat tässä ketjussa kertoa, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki on kumottu, että saamme rikkoa ainuttakaan Mooseksen lain käkyä. Bonuksena voitte pilkata meitä Litteään Maahan uskovia.

27

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun_mukaan

Tämä on niin surkea ja ala-arvoinen aloitus, että tämä keskustelusarja päättyköön tähän.

• PasiToivonen

Alkuperäinen.

• PasiToivonen

Alkuperäinen...

• Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että maa on litteä? Missä kohtaa sanotaan, että laki on kumottu? Aivan, ei missään kohtaa.

• PasiToivonen

Minä sanoinkin että meitä litteään Maahan uskovia saa pilkata. Vähättely ja kyseenalaistaminen on eräänlaista pilkkaamista.

• Jos sinä uskot että maa on litteä, luulisi sinulla olevan jotain todisteita siitä. Jos uskot että laki on kumottu, että tulee viettää joulua, että sunnuntai tulee pyhittää, luulisi että sinulla on jokin Raamatun kohta väitteesi tueksi.

• korkeampitaso

MInulla on todisteita siitä että minun tonttini on litteä eikä pyöreä.
        Jos laki on kumottu, miksi silti pitäisi viettää joulua. Ei minua ole kukaan tullut pakottamaan.
        Ja jos vietän joulua, valikoin päiviä Herran tähden, koska juhlin ainoastaan Häntä, enkä jotain muuta.

On parempi ylistää Jumalaa sunnuntainakin kuin kumota uusi liitto ja kulkea omahyväisyyden tietä muita halveksien.
        Sinä et ainoastaan häpäise sapatinviettoa ja viettäjiä, vaan lisäksi pyrit pitämään heidät mahdollisimman kaukana pelastuksesta.

Sunnuntainviettäjä joka löytää pelastuksen, tulee aikanaan myös ymmärtämään lepopäiväkysymyksen.

Sapatinkiivailija ei ole vielä löytänyt edes pelastusta. Paavalin ainut kerskauksen aihe oli Herra.
        Lainkiivailijan kerskaus on Toora.

• Samaatietä

No jooh ja toinen jatkaa samalla tyylillä 😠
      Riidanhenki leviää......

• PasiToivonen
    • Laskuntulos

Kristitty.net teetkö huomenna syntiä? Vastaappa sinä ensin tähän kysymykseen.

• Todennäköisesti teen. Tarvitsemme joka päivä armoa.'

Vastaa sinä nyt tähän, missä kohtaa Raamattua sanotaan että saamme tehdä armon alla syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?

• tosiaankin

Vastaa itse miksi teet armon alla syntiä ja rikot Jumalan pyhää lakia! Sanoit todennäköisesti tekeväsi.

• Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

Todennäköisesti teen. Tarvitsemme joka päivä armoa.'

Vastaa sinä nyt tähän, missä kohtaa Raamattua sanotaan että saamme tehdä armon alla syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?

No sitten me ollaan samalla viivalla. Onneksi minä olen ottanut vastaan Jumalan antaman JUMALAN lahjavanhurskauden.
        Viimeisellä tuomiolla on vain kahdenlaisia ihmisiä armahdettuja syntisiä ja ei armahdettuja.

• PasiToivonen

Alkuperäinen (3)

• PasiToivonen

Alkuperäinen (4)

• Credo64

Jok'ikisellä Suomen kansalaisella on Suomen kansalaiselle kuuluvat kansalaisoikeudet. Tämä on muuttumaton fakta. Mutta jos joku suomalainen kuvittelee/ajattelee elävänsä Suomessa, joka on vielä Venäjän tai Ruotsin vallan alla, hänelle - hänen mielelleen ja mielikuvitukselleen - eivät itsenäisen Suomen kansalaisoikeudet ole totta. Hän typistää kuvittelullaan/ajattelullaan olemassaolonsa mielikuvitusmaailmansa sisään, ja niin kauan kuin hän on vakuuttunut valheellisen mielikuvitusluomuksensa totuudellisuudesta, totuus ja todellisuus eivät pääse tunkeutumaan hänen mieleensä, jotta hänessä syntyisi kosketus todellisuuteen.
      Vallitsee ts. tilanne, jossa todellisuus ei ole muuttunut miksikään - kyseinen henkilö ON Suomen kansalainen, ja hänellä on Suomen kansalaisen kansalaisoikeudet - mutta hänen ajatustensa valheellisuus eli se, että hän uskoo valheeseen, estää häntä "nauttimasta" noista kansalaisoikeuksista, koska hän ei valheeseen uskoessaan tiedä niiden olemassolosta. Todellisuuden ja hänen mielensä välissä on "valheen huntu". Todellisuus ei ole tuota huntua saanut aikaan, vaan joku, joka on valehdellut hänelle, minkä seurauksena valhe on vallanut hänen ajattelunsa ja mielensä.
      Jotta kyseinen henkilö voisi alkaa nauttia mielessään kansalaisoikeuksista eli todellisuudesta, hänen tulee yksinkertaisesti lakata uskomasta valheeseen. Valheeseen lakataan uskomasta lakkaamalla puhumasta valhetta ja alkamalla puhua totta. Muuta keinoa ei ole. Jos alkaa puhua totta ja pysyy totuudessa, totuus/todellisuus tekee vapaaksi.
      Valhe sitoo aina ihmistä, kun taas totuus tekee aina vapaaksi. Valheen ja totuuden sekasotku ("2 2=4, mutta toisinaan 2 2=3") ei ole puoliksi totta, vaan kokonaan valhetta. Jos väittää, että "2 2=4, mutta toisinaan 2 2=3", väittää samalla, että 2 2 EI OLE AINA NELJÄ. Tämä nimenomaan on tuon "puolitotuuden" ydinväite suhteessa totuuteen, jonka mukaan 2 2 on aina 4. Väite "2 2 on toisinaan 4" on siis kokonaan ja pelkästään valhetta, EI OSAKSI TOTTA. Se on yhtä lailla valhetta kuin väite, jonka mukaan Rovaniemi on toisinaan Helsingin pohjoispuolella tai että keskiviikko seuraa toisinaan tiistaita. Em. asiat kun eivät ole totta toisinaan vaan aina. Väite, jonka mukaan ne olisivat totta ainoastaan toisinaan, on 100-prosenttisesti valhetta.
      Yhtä lailla 100-prosenttinen valhe on muuttaa vaikkapa sanan "kertakaikkinen" merkitys joksikin muuksi. "Kertakaikkinen" tarkoittaa 'kertakaikkista', ei 'suhteellisesti ottaen kertakaikkista', tai 'jossakin mielessä kertakaikkista', vaan 'kertakaikkista'.

Paavali kirjoittaa roomalaiskirjeen 6. luvussa:10. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle. 11.Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.

Paavali sanoissa ei ole mitään suhteellista eikä epäselvää. Hän EI sano, että "Ajatelkaa tekin itsestänne, että yhtäältä te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Jeesuksessa Kristuksessa, mutta toisaalta tämä on vasta tulossa todeksi teidän elämässänne." Ei, ei ja ei. Sen sijaan hän sanoo, että meidän tulee ajatella itsestämme SAMOIN kuin Kristuksesta: että SAMOIN kuin Hän kuoli KERTA KAIKKIAAN pois synnistä, SAMOIN kuolimme mekin, ja että SAMOIN kuin Hän elää nyt Jumalalle, SAMOIN elämme mekin. Tämä on täysin yksiselitteistä, tässä ei ole mitään jossia eikä muttia, ei mitään ehtoja, reunaehtoja eikä vaatimuksia. Me saamme ajatella itsestämme TÄMMÖISINÄMME, että me olemme kerta kaikkiaan kuolleet synnille ja että me elämme Jumalalle niinkuin Kristus. Tässä on kyse evankeliumin perustotuudesta, ja joka tätä totuutta alkaa hämärtämään kaiken maailman lisäyksin tai ehtolausekkein tai muunnelmin (tyyliin "kyse on prosessista nimeltä 'pyhitys'"), hämärtää evankeliumin YDINTÄ. Moisessa hämärtämisessä on kyse samankaltaisesta valheesta kuin väittämässä "Ei suinkaan ole niin, että 2 2 olisi AINA 4", paitsi että evankeliumia hämärrettäessä hämärretään ainoaa toivon sanomaa, joka meille ja koko maailmalle on tarjolla.

Ja AIVAN SAMALLA TAVOIN ELI KERTAKAIKKISESTI olemme me kuolleet Lain kautta pois Laista. Joka muuta väittää, se vääntää Jumalan armon irstaudeksi (eli väittää, että absoluuttinen armo saa meidät piehtaroimaan synnissä).

• dgwx

Helluntailaiset eivät ymmärrä, mitä Paavali tarkoittaa Galatalaiskirjeessä ja termillä olla lain alla tai kuolleet laista. Tooraa noudattavat Kristityt eivät voi olla lain alla. Paavali ei tarkoita lain alla olevilla heitä eikä Galatalaiskirjekään ensisijaisesti viittaa heihin, koska Galatalaiskirje on osoitettu niille juutalaisille, jotka ovat luopuneet uskosta Jeesukseen Kristukseen.

Gal 1:6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin.

Mikä ero on olla lain tai armon alla?

1. Suomessa on muutamia tuhansia juutalaisia, jotka kuuluvat synagogaseurakuntiin. He ovat lain alla, koska he eivät suostu uskomaan Jeesukseen Kristukseen. He pyrkivät vanhurskauttamaan itsensä lain teoilla ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen. Galatalaiskirje ei ole osoitettu ensisijaisesti uuden liiton kristityille vaan vanhan liiton juutalaisille, joiden uskon puutetta Paavali moittii.

2. Armon alla ovat ne, jotka noudattavat lakia ja uskovat Jeesukseen Kristukseen. Heillä on mahdollisuus pelastua. Heitä on todella pieni joukko Suomessa.

3. Kristityt, jotka tunnustavat Jeesuksen Kristuksen, mutta eivät noudata lakia, he eivät ole armon alla, vaan heidät tuomitaan viimeisenä päivänä lain rikkojina. Lähes kaikki suomalaiset uskovat kuuluvat tähän ryhmään ja he käyvät mm. luterilaisissa ja helluntailaisissa seurakunnissa. He ovat niitä, joille Jeesus Kristus sanoo viimeisenä päivänä näin:

Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Room 7:7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki.

Paavali opettaa roomalaisille pakanoille ja juutalaisille, että lain alla on vanhan liiton juutalaiset ja armon alla ne kristityt, jotka noudattavat Mooseksen lakia. Ne jotka eivät noudata lakia, heidät tuomitaan kadotukseen. Siis Tooran noudattaminen ei tarkoita olemista lain alla. Tooran rikkominen taas tarkoittaa aina tuomiota kadotukseen.

Room 6:14-16: Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

1 Joh 3:4: Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Pelastuminen ja armon alla oleminen edellyttää sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain noudattamista. Jos joku ei noudata lakia, hänen uskonsa on kuollut. Jokainen tullaan tuomitsemaan viimeisenä päivänä tekojen mukaan. Jos ei ole noudattanut lakia, tulee tuomio tuliseen järveen niin helluntailaiselle kuin muunkin kirkon jäsenelle

• Laskuntulos
        24.8.2018 17:28
        Kristitty.net kirjoitti:

Näytä lisää
        No sitten me ollaan samalla viivalla. Onneksi minä olen ottanut vastaan Jumalan antaman JUMALAN lahjavanhurskauden.
        Viimeisellä tuomiolla on vain kahdenlaisia ihmisiä armahdettuja syntisiä ja ei armahdettuja.

VIELA TULEE OLEMAAN YXI RYHMA !! ARMAHDETTU PYHIA !!!

• sdfs
        Savis kirjoitti:

Laskuntulos
        24.8.2018 17:28
        Kristitty.net kirjoitti:

Näytä lisää

VIELA TULEE OLEMAAN YXI RYHMA !! ARMAHDETTU PYHIA !!!

Jeesus ei anna sinulle lahjavanhurskautta, jos et tee parannusta lain rikkomisesta. Jos pysyt laittomuudessa, sinulla on väärä pelastusvarmuus.

Ap.t 3:19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20. että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

1 Joh 3:4: Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Credo64
        sdfs kirjoitti:

Jeesus ei anna sinulle lahjavanhurskautta, jos et tee parannusta lain rikkomisesta. Jos pysyt laittomuudessa, sinulla on väärä pelastusvarmuus.

Ap.t 3:19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20. että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

dgwx/sdfs kirjoittaa noin, koska ei tajua mitä merkitsee olla kuollut yhdessä Kristuksen kanssa (kuolllut kerta kaikkiaan pois sekä synnistä että Laista). Asia selkenee, jahka sen tajuaa.

• sdfs
        Credo64 kirjoitti:

dgwx/sdfs kirjoittaa noin, koska ei tajua mitä merkitsee olla kuollut yhdessä Kristuksen kanssa (kuolllut kerta kaikkiaan pois sekä synnistä että Laista). Asia selkenee, jahka sen tajuaa.

Kun Paavali puhui tällä tavalla, hän vetosi niihin vanhan liiton juutalaisiin, jotka eivät uskoneet Jeesukseen. Kuolla laille, on vertaus siitä, että Jeesus kuoli ja nousi kuolleista, jolloin myös vanhasta liitosta tuli uusi liitto. Uuden liiton aikana ei ole se muuttunut, että lakia pitää myös noudattaa, mutta uskossa Jeesukseen Kristukseen. Tätä tarkoitti Paavali.

Room 7:4: Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista.

Jottei asiasta tulisi väärinkäsityksiä, niin Paavali sanoo samassa luvussa:

Room 7:7: Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki.

Edellisessä luvussa hän on vedonnut pakanauskoviin. Vaikka emme ole lain alla vaan armon alla, niin emme saa rikkoa lakia vastaan, muuten meidät tuomitaan kadotukseen. Tämä selventää huomattavasti sitä, että kulla laille ei kumoa lakia, vaan siirtää vanhasta liitosta uuteen liittoon, joka myös vaatii noudattamaan lakia.

Room 6:14-16: Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

Roomalaiskirje on aivan selvä sen asian suhteen, että vaikka emme ole enää lain vaan armon alla, niin meidät tuomitaan kuitenkin lain säädösten ja omien tekojen mukaan. Jumala edellyttää lain noudattamista, jotta voimme olla vanhurskaita. Se pakanaukova, joka noudatti Mooseksen lakia tulee tuomitsemaan viimeisenä päivänä sen kristityn, joka ei suostunut noudattamaan Mooseksen lakia. Tämä on selvää tekstiä.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

• Credo64

Toistan, mitä esitin yllä. Koska et ymmärrä, mitä merkitsee olla kuollut yhdessä Kristuksen kanssa ristillä, sinä siteeraat Raamattua ymmärtämättömyydestäsi käsin - täysin ymmärtämättömästi. Jakeiden paljous ja sirottelu ei tässä kohtaa sinua auta, koska et ymmärrä, mitä on olla kerta kaikkiaan kuollut sekä Laille että synnille. Sinä olet kuin poikamies, joka yrittää selittää naimisissa olevalle avioelämän saloja siteeraamalla jotakin kirjaa.

• sdfs
        Credo64 kirjoitti:

Toistan, mitä esitin yllä. Koska et ymmärrä, mitä merkitsee olla kuollut yhdessä Kristuksen kanssa ristillä, sinä siteeraat Raamattua ymmärtämättömyydestäsi käsin - täysin ymmärtämättömästi. Jakeiden paljous ja sirottelu ei tässä kohtaa sinua auta, koska et ymmärrä, mitä on olla kerta kaikkiaan kuollut sekä Laille että synnille. Sinä olet kuin poikamies, joka yrittää selittää naimisissa olevalle avioelämän saloja siteeraamalla jotakin kirjaa.

Sinä et ymmärrä sitä, ettei Paavalin sanat kuollut laille tarkoitta lain käskyjen kumoamista, vaan vanhan liiton päättymistä ja uuden liiton alkamista, missä myös pitää noudattaa lakia. Minun siteeraamat Raamatun jakeet eivät ole mitenkään epärelevantteja. Raamatussa ei ole missään kohtaa sellaista käskyä, että jokainen saisi rikkoa pyhää ja vanhurskasta lakia vastaan.

Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

• Credo64

Kerrataanpa vielä. Koska et ymmärrä, mitä merkitsee olla kuollut yhdessä Kristuksen kanssa ristillä, sinä siteeraat Raamattua ymmärtämättömyydestäsi käsin - täysin ymmärtämättömästi. Jakeiden paljous ja sirottelu ei tässä kohtaa sinua auta, koska et ymmärrä, mitä on olla kerta kaikkiaan kuollut sekä Laille että synnille. Sinä olet kuin poikamies, joka yrittää selittää naimisissa olevalle avioelämän saloja siteeraamalla jotakin kirjaa - väärin. Naimisissa oleva ei voi muuta kuin hymähtää sinun tietämättömyydellesi, joka on kaksinkertaista tietämättömyyttä: tietämättömyyyttä naimisissa olosta ja tietämättömyyttä tästä tietämättömyydestä. Samoin on sinun ymmärtämättömyytesi laita meidän kuolemamme suhteen: sinä voit siteerata Kirjoituksia vaikka sata vuotta, mutta koska sinulle ei ole omakohtaisesti valjennut (ymmärryksen tasolla), mitä on kuolla Kristuksen kanssa ristillä, sinun Raamatun siteeraamisesi on aivan turhaa.

• antij.l

sdfs, sinähän täällä rikot itse itsellesi asettamaa lakia vieläpä koko maailman nähden. Kirjoittaessasi tuon viimeisen valheesi, aurinko oli jo laskenut ja sapatti alkanut.
      Et viettänyt sapattia hiljaisuudessa lain käskyn mukaan.

• sdfs

Olet toistanut tämän valheen ennekin. antij.l on antikristuksen nimimerkki, jonka suusta tulee koko ajan valheita.

Sapattina saa julistaa evankeliumia, saa pelastaa ihmishenkiä, saa parantaa sairaita jne. Sapattina ei saa harjoitta elinkeinoa, pitää esim. rautakauppaa auki jne.

• Branch65

...synnin himot, jotka Toora herättää... synnin voima on Toora... Toora tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi... kun käskysana tuli, niin synti virkosi ja minä kuolin... käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi... kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta... Toora saa aikaan vihaa...
      ...Toora ei perustaudu uskoon... kaikki, jotka perustautuvat Tooran tekoihin, ovat kirouksen alaisia...ei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä Tooran kautta...jos vanhurskaus on saatavissa Tooran kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut...
      ...teidätkin on kuoletettu Toorasta Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty... nyt me olemme irti Toorasta ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina... minä olen Tooran kautta kuollut pois Toorasta, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni... Kristus on lunastanut meidät Tooran kirouksesta... Kristus on Tooran loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo...
      Hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niin kuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
      Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: Tooran teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
      Niinkö älyttömiä olette? Te aloititte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
      Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
      Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan Tooran vaatimien tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
      samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
      Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
      Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
      Niin muodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
      Sillä KAIKKI, JOTKA PERUSTAUTUVAT TOORAN EDELLYTTÄMIIN TEKOIHIN, OVAT KIROUKSEN ALAISIA; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy KAIKESSA, mikä on kirjoitettuna Toorassa, niin että hän sen tekee".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1207
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1193
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      876
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      767
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      677
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      656
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      100
      653
    9. 78
      581
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      41
      564
    Aihe