Kylmäkalle kaveriksi?

Siinä vaiheessa kun unisukat lentää jalasta, on jo pakko myöntää että ehkä täällä hitusen lämmin saattaa olla...

Ajattelin että mitäs jos ottais pakkasesta pari kylmäkallea, vai mitä ne on, ja laittais paidan alle..

Kun täällä joku vinkkejäkin kyseli..

41

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaks kylmäkallea kumpaankin kainaloon ja yks housuihin.. mmmm?

    • Narttu_

      Joku ehdotteli märkää vaatetta, toinen vaatteita pakkasen kautta. Jos ne yhdistää?
      Hiukan kostea vaate pakkaseen, ja kylmänä päälle?

      • Noita mä en ole kokeillut, moni on suositellu..mutta toi yhdistelmä...jep.
        Mut nyt laitoin tän yhden kylmiksen pussilakanan sisälle ja sen sitten vatsan päälle..taitaa toimia.

        Hiostava ilma, vaikka tuuleekin enemmän.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Noita mä en ole kokeillut, moni on suositellu..mutta toi yhdistelmä...jep.
        Mut nyt laitoin tän yhden kylmiksen pussilakanan sisälle ja sen sitten vatsan päälle..taitaa toimia.

        Hiostava ilma, vaikka tuuleekin enemmän.

        No huh, tai hyrr..Kokeilkaas laittaa yks kylmis jalkapohjien alle..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No huh, tai hyrr..Kokeilkaas laittaa yks kylmis jalkapohjien alle..

        😨

        Kai tääkin vinkki on keksitty, mut mäpä keksin sen just uudelleen..


      • Narttu_
        Wwuwuw kirjoitti:

        😨

        Kai tääkin vinkki on keksitty, mut mäpä keksin sen just uudelleen..

        Enää ei taida olla rintaliivejä, joissa olisi geelitäytteet?
        Sellaiset olisi pakkasesta aika jees. Ei ainakaan tulisi tissihiki :D


      • Narttu_ kirjoitti:

        Enää ei taida olla rintaliivejä, joissa olisi geelitäytteet?
        Sellaiset olisi pakkasesta aika jees. Ei ainakaan tulisi tissihiki :D

        Jaa, en tiedä..mutta voihan rintsikoittenkin sisälle laittaa jossain mikropusseissa jäädytettyä töhnää..mikä nyt kauiten kylmänä pysyy? Sulamispiste?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa, en tiedä..mutta voihan rintsikoittenkin sisälle laittaa jossain mikropusseissa jäädytettyä töhnää..mikä nyt kauiten kylmänä pysyy? Sulamispiste?

        Sulamispiste on kyl ihan jotain muuta..

        Vaan mikä aine pysyy kauiten kylmänä?

        Nyt saabi kaikki päteä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sulamispiste on kyl ihan jotain muuta..

        Vaan mikä aine pysyy kauiten kylmänä?

        Nyt saabi kaikki päteä..

        Hiilihappojäätä olen joskus koskenut, ja se tuntemus oli lähinnä kuumottava..

        Mutta näinhän se on..eli tarpeeksi kylmä ja kuuma tuntuu ihmisestä samanlaiselta, näin muistelen.


      • Jääpuikkotäti
        Wwuwuw kirjoitti:

        😨

        Kai tääkin vinkki on keksitty, mut mäpä keksin sen just uudelleen..

        keksin wuffelille.........................jääpuikko römpsään:D


      • Jääpuikkotäti kirjoitti:

        keksin wuffelille.........................jääpuikko römpsään:D

        Työnnä sinä se tiedätkylläminne..

        https://youtu.be/t2PoPh2B9qo


      • Farttäti


      • EdesUnissa
        Wwuwuw kirjoitti:

        Sulamispiste on kyl ihan jotain muuta..

        Vaan mikä aine pysyy kauiten kylmänä?

        Nyt saabi kaikki päteä..

        Vesi on oikeastaan paras tuossa, sillä tilavuuteen nähden sen ominaislämpöarvo on erinomainen. Lisäksi se luovuttaa lämpöä (tai kylmää) pitkäkestoisesti niissä lämpötiloissa joissa ihminen elää.

        Vesi glykoli seos ei esimerkiksi kykene enää sitomaan vastaavaa energiamäärää kylmää tai kuumaa, mutta koska sen voisi pitää vielä joustavan nestemäisenä -30 asteessa, se voisi olla käytännöllisin pussukka rintaliiveihin työnnettäväksi.


      • EdesUnissa
        EdesUnissa kirjoitti:

        Vesi on oikeastaan paras tuossa, sillä tilavuuteen nähden sen ominaislämpöarvo on erinomainen. Lisäksi se luovuttaa lämpöä (tai kylmää) pitkäkestoisesti niissä lämpötiloissa joissa ihminen elää.

        Vesi glykoli seos ei esimerkiksi kykene enää sitomaan vastaavaa energiamäärää kylmää tai kuumaa, mutta koska sen voisi pitää vielä joustavan nestemäisenä -30 asteessa, se voisi olla käytännöllisin pussukka rintaliiveihin työnnettäväksi.

        Tuo pitkäkestoisuus on siis tärkeää käytännössä, sillä eihän sellaisesta olisi hyötyä joka ensin jäädyttää sinut ja on tunnin päästä ruumiinlämpöinen. Materiaalilta tulee siksi vaatia hidasta lämmönluovutusta.


      • EdesUnissa
        Wwuwuw kirjoitti:

        Sulamispiste on kyl ihan jotain muuta..

        Vaan mikä aine pysyy kauiten kylmänä?

        Nyt saabi kaikki päteä..

        Pakko oli vielä kerran kommentoida, koska rupesin miettimään josko itsekin kokeilisin tehdä jonkin tällaisen helpotus viritelmän. Ainoa oikea aine on vesi, sillä et voi kuitenkaan jäähdyttää sitä alle 0 celcius asteen. Saisit paleltumavamman.
        Kallet vaativat lopulta aina saman määrän lämpöenergiaa kun niiden lämpötila nousisi yhden asteen ylöspäin. Jääkaappi täyteen näitä, turha niitä on pakastaa. Pakastamisen antama lisähyöty on vähäinen ja käytettävyys heikkenee.

        Jos haluat kokeilla veden olomuodon muutoksen sitomaa lämpöenergiaa, niin laita jäitä johonkin kulhoon ja siihen tuuletin taakse. Jokainen kilo jäätä tarvitsee muistaakseni 333 Kl energiaa vain olomuodon muutokseen. Sellaisessa käytössä jäädyttämisestä saa hyötyä.

        Ideasi kotitekoisesta jäähdyttimestä on helppo homma valkoiselle miehelle. En vain tajunnut tätä aiemmin, ja tuo ostamani pitäisi kytkeä poistoilmaan.


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Pakko oli vielä kerran kommentoida, koska rupesin miettimään josko itsekin kokeilisin tehdä jonkin tällaisen helpotus viritelmän. Ainoa oikea aine on vesi, sillä et voi kuitenkaan jäähdyttää sitä alle 0 celcius asteen. Saisit paleltumavamman.
        Kallet vaativat lopulta aina saman määrän lämpöenergiaa kun niiden lämpötila nousisi yhden asteen ylöspäin. Jääkaappi täyteen näitä, turha niitä on pakastaa. Pakastamisen antama lisähyöty on vähäinen ja käytettävyys heikkenee.

        Jos haluat kokeilla veden olomuodon muutoksen sitomaa lämpöenergiaa, niin laita jäitä johonkin kulhoon ja siihen tuuletin taakse. Jokainen kilo jäätä tarvitsee muistaakseni 333 Kl energiaa vain olomuodon muutokseen. Sellaisessa käytössä jäädyttämisestä saa hyötyä.

        Ideasi kotitekoisesta jäähdyttimestä on helppo homma valkoiselle miehelle. En vain tajunnut tätä aiemmin, ja tuo ostamani pitäisi kytkeä poistoilmaan.

        Tämän päivän iltiksessä on helppo ohje..


    • Vielä sanon, että parhaalta tuntuu, kun laittaa kylmiksen päälaen ja sängyn päädyn väliin ja toisen laitoin niskan alle..

      Jiihaa..lähtee taas mopo käyntiin..

      • Kenokuupa

        Myöhemmin saattaa olla niska jumissa.


      • Kenokuupa kirjoitti:

        Myöhemmin saattaa olla niska jumissa.

        Nyt se on yläselän alla..

        Sehän vaeltelee paikasta toiseen kuin hysteerinen kohtu..


      • Kenokuupa
        Wwuwuw kirjoitti:

        Nyt se on yläselän alla..

        Sehän vaeltelee paikasta toiseen kuin hysteerinen kohtu..

        Pitihän tuon arvata, että holtittomaksi meni..vehkeet pakoilee ja liukaspintaisena joutuu sitten kaksinkäsin jahtaamaan. Mitä meinaat tehdä, jos saat kiinni..


    • Hyppään kohta paljuun pommilla!

      Pitäiskö pistää jäitä sekaan, vai porkkanoita???

      • Nakkisoppaako sä yrität tehdä...


      • Kyllä siellä porkkana pehmenee.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nakkisoppaako sä yrität tehdä...

        Niin. Nimen omaan nakki-, ei nakitkeittoa.


    • Mulla ei oikeastaan kuuma ole edes ollut, siis jos vaan oleilee tekemättä mitään

      • Nyt on semmonen hiostava ilma. Illalla ukkonenkin jyrähti ja ehkä muutama pisarakin tipahteli..päätä särkee tämmönen sää..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nyt on semmonen hiostava ilma. Illalla ukkonenkin jyrähti ja ehkä muutama pisarakin tipahteli..päätä särkee tämmönen sää..

        Täällä varjossa 25 astetta, ja vilvoittava tuuli


      • lihavihatipunen
        Wwuwuw kirjoitti:

        Nyt on semmonen hiostava ilma. Illalla ukkonenkin jyrähti ja ehkä muutama pisarakin tipahteli..päätä särkee tämmönen sää..

        Helsingissäkö? Ukkonen siis. Sateen kyllä kuulin jossain vaiheessa.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Helsingissäkö? Ukkonen siis. Sateen kyllä kuulin jossain vaiheessa.

        Täälläpä täällä, joskus kymmenen maissa..


      • lihavihatipunen
        Wwuwuw kirjoitti:

        Täälläpä täällä, joskus kymmenen maissa..

        Mää en kuulu. Siihen aikaan se sade tais olla? Kuuntelin kyllä musaa aika kovalla ja Suvilahdesta kuului bassonjumputusta, vaikka en asu lähelläkään Suvilahtea.


      • sillikalle
        Wwuwuw kirjoitti:

        Nyt on semmonen hiostava ilma. Illalla ukkonenkin jyrähti ja ehkä muutama pisarakin tipahteli..päätä särkee tämmönen sää..

        Wuffelin alapäätä särkee ku on kylmäkalle kaliiseissa...
        Six pakastimes jätskipaketti haisee sillipurkilt


      • Narttu_
        Wwuwuw kirjoitti:

        Täälläpä täällä, joskus kymmenen maissa..

        Täällä on verhot joka ikkunassa ja ovessa oikosenaan kun tuulee, Nousi eilen, ja jyrinä myös, mutta pari hassua pisaraa vettä. Nyt alkaa tuuli onneksi viemään ulkoa jo kosteutta, ja partsilla enää 24.
        Mulla oli joskus sellainen suuren suuri kauratyyny, joka laitettiin joko pakkaseen tai lämpeämään. Sellainen olisi nyt hyvä sägyssä unikaverina.


      • trollikka
        Narttu_ kirjoitti:

        Täällä on verhot joka ikkunassa ja ovessa oikosenaan kun tuulee, Nousi eilen, ja jyrinä myös, mutta pari hassua pisaraa vettä. Nyt alkaa tuuli onneksi viemään ulkoa jo kosteutta, ja partsilla enää 24.
        Mulla oli joskus sellainen suuren suuri kauratyyny, joka laitettiin joko pakkaseen tai lämpeämään. Sellainen olisi nyt hyvä sägyssä unikaverina.

        Hei, tuo kauratyynyhän on hieno oivallus, Kiitos siitä! Käyn ostamassa muutaman kilon kauraa jyvinä ja purjekankaasta teen tyynyn. Tyyny hetkeksi pakastearkkuun, tavallinen tyynyliina päällimmäiseks kun sen sänkyyni laitan... pitääpä kokeilla!
        Mulla on nyt vartin tauko... ennen uutta hikoilu kautta.


      • trollikka kirjoitti:

        Hei, tuo kauratyynyhän on hieno oivallus, Kiitos siitä! Käyn ostamassa muutaman kilon kauraa jyvinä ja purjekankaasta teen tyynyn. Tyyny hetkeksi pakastearkkuun, tavallinen tyynyliina päällimmäiseks kun sen sänkyyni laitan... pitääpä kokeilla!
        Mulla on nyt vartin tauko... ennen uutta hikoilu kautta.

        Mäkin ajattelin testata, mutta kun kauranjyviä ei ole, niin googletuksen mukaan myös riisinjyvät käy.. Toimii myös kivunpoistajina..Nää kylmägeelit ja kuumageelit on älyttömän kalliita verrattuna tuohon kikkaan. Voi varmaan laittaa vaikka polvisukan sisään ja sitten pakkaseen. Mä nyt laitoin ohuen muovipussin sisään..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mäkin ajattelin testata, mutta kun kauranjyviä ei ole, niin googletuksen mukaan myös riisinjyvät käy.. Toimii myös kivunpoistajina..Nää kylmägeelit ja kuumageelit on älyttömän kalliita verrattuna tuohon kikkaan. Voi varmaan laittaa vaikka polvisukan sisään ja sitten pakkaseen. Mä nyt laitoin ohuen muovipussin sisään..

        Annoin olla pakkasessa reilu kaks tuntia ja sitten laitoin jyvät tyynyliinan sisälle..

        Kymmenen kertaa parempi kuin pelkkä kylmäkalle. Mukavasti jyvät leviää, mihin pussukan nyt laittaakaan.. nyt se on mun otsan päällä, kun ei päänsärky ota loppuakseen, johtuu tästä painostavasta ilmatilasta.

        Lisäksi mulla on ollut koko kesän vasen käsi kipeä..tenniskyynärpää, ja tuo kylmäpussukka toimii siihenkin. On alkanut jo sen käden sormet vapisemaan, kun taivutan niitä kämmentä päin..Levossa pitäisi kättä pitää, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.

        Mitä jos muuten laittais mikropussiin esim rypsiöljyä ja sen lykkäis pakkaseen?


      • trollikka
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mäkin ajattelin testata, mutta kun kauranjyviä ei ole, niin googletuksen mukaan myös riisinjyvät käy.. Toimii myös kivunpoistajina..Nää kylmägeelit ja kuumageelit on älyttömän kalliita verrattuna tuohon kikkaan. Voi varmaan laittaa vaikka polvisukan sisään ja sitten pakkaseen. Mä nyt laitoin ohuen muovipussin sisään..

        Maatalouskaupasta jostain syrjempää aion käydä kysyymässä. Ja noista maataloista jotka kauraakin kanoilleen viljelevät,kannattais ehkä kysyä... kun talossa on leikkupuimurikin...luulisi löytyvän jyviäkin.
        Kyllä mä niitä jostain saan hommattua, samalla kysyn kauralyhdettä jouluksi, linnuille pihalle.
        Lintujen ruokinta-automaattini parvekkeelta (ollut siellä säilössä lattialla) vein jo uudelle asunnolleni, kellariin. Sille mun pitää koukku saada seinään tai sadekatoksen reunaan ... siitä se ketjussa roikkumaan, niin sen pystyy täyttämään vaivattomasti aamuisin, töihin lähtiessä.

        Kauranjyviä ja rikottuja pähkinöitä, auringonkukan siemeniä... niitä mä olen linnuille talvisin syöttänyt... automaateista. Kesäisin kerään ruokinta-automaatit pois taloyhtiön puista ja pensaista, niillä kun on taipumus kadota kesäisin. Naapuriston mukulat vissiin omii niitä itselleen... omaan pihaansa.


      • trollikka kirjoitti:

        Maatalouskaupasta jostain syrjempää aion käydä kysyymässä. Ja noista maataloista jotka kauraakin kanoilleen viljelevät,kannattais ehkä kysyä... kun talossa on leikkupuimurikin...luulisi löytyvän jyviäkin.
        Kyllä mä niitä jostain saan hommattua, samalla kysyn kauralyhdettä jouluksi, linnuille pihalle.
        Lintujen ruokinta-automaattini parvekkeelta (ollut siellä säilössä lattialla) vein jo uudelle asunnolleni, kellariin. Sille mun pitää koukku saada seinään tai sadekatoksen reunaan ... siitä se ketjussa roikkumaan, niin sen pystyy täyttämään vaivattomasti aamuisin, töihin lähtiessä.

        Kauranjyviä ja rikottuja pähkinöitä, auringonkukan siemeniä... niitä mä olen linnuille talvisin syöttänyt... automaateista. Kesäisin kerään ruokinta-automaatit pois taloyhtiön puista ja pensaista, niillä kun on taipumus kadota kesäisin. Naapuriston mukulat vissiin omii niitä itselleen... omaan pihaansa.

        Kuulemma eläinkaupoista niitä löytyisi.


    • Kannattaa pitää joku vaate siinä välissä. Eihän palovammaankaan saa laittaa suoraan jäätä vaan pyyhkessä.

    • trollikka

      Heräsin ennen kuutta aamulla, ukkonen jyrisi jossain merellä ehkä. Kuuden jälkeen oli jo sadetta ja salamointia ihan päällä... lämmintä 24°c, eikä sade sitä lämpötilaa edes laskenut.
      Nyt ei sada, on pilvipoutaista, sumunharmaata ja kuuman kosteaa, hiostava... painostava ilma.
      Sähköä ilmassa... vanhat naiset totesivat; ett ilma seisoo ja odottaa ...koska räsähtää kunnolla.
      Mummut odottavat kunnon ukkosmyrskyä, jutuista päätellen!
      Mintunlehdillä maustettu jäätee tekee kauppaansa tänään jano juomana, wissyäkin olis...

      Itse käyn kylmässä suihkussa muutaman kerran päivässä... 1-2 min kylmää vettä keholle, piristää kummasti, eikä vettä paljoa tuhlaannu edes!

    • Tämä-selvä

      Jääpussi palleihin kun pallit ne hikoaa koko ajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      424
      2588
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      90
      2447
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      227
      1725
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      180
      1567
    5. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      75
      1459
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      86
      1341
    7. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      89
      1305
    8. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      91
      1296
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      1105
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      286
      1085
    Aihe